دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۱۱
شكايت از روزنامه نگار ايتاليايي به دليل توهين به اسلام وارد مراحل جدي تر شد
فالاچي يك دروغگو است
003672.jpg
اوريانا فالاچي، روزنامه نگار مشهور ايتاليايي به اتهام توهين به اسلام محاكمه مي شود. اين خبري بود كه بدون اعلام جزئيات بيشتر، هفته گذشته روي خروجي اكثر خبرگزاري هاي جهان رفت.
دو هفته پس از حملات يازدهم سپتامبر، فالاچي كتابي با عنوان «خشم و غرور» منتشر كرد. او در اين كتاب به طرفداري از آمريكا پرداخت و برخي از آيات قرآن كريم را به نقد كشيد. پس از آن بود كه با شكايت مسلمانان، فالاچي در سال 2000 تحت پيگرد قانوني قرار گرفت، اما سرانجام با راي جهت دار دادگاه هايي پرونده مختومه اعلام شد.
اما دادگاه پيشين براي خانم فالاچي درس عبرت نشده و اين روزنامه نگار ايتاليايي در آخرين اثر خود تحت عنوان «نيروي استدلال» بار ديگر به اسلام توهين كرد. اين بار عادل اسميت، رئيس اتحاديه مسلمانان ايتاليا عليه فالاچي شكايت و دادخواستي به دادگاه ارائه كرده است.
اسميت مي گويد: «آخرين كتاب فالاچي دربرگيرنده واژه هايي است كه بي شك توهين و افترا نسبت به اسلام محسوب مي شود.»
فالاچي كه هم اكنون در نيويورك زندگي مي كند، در كتاب خود نوشته است كه اروپا در حال تبديل شدن به يك استان اسلامي و يك مستعمره از جهان اسلام است و اضافه كرده كه اسلام خوب و اسلام بد عليه تمام استدلال ها اقدام مي كند. اتحاديه مسلمانان ايتاليا «اوگوفانوزي» يكي از وكلاي اين كشور را مامور پيگيري شكايت خود كرده است. فانوزي در اين باره مي گويد: «اين نويسنده بايد به اتهام توهين به يك دين آسماني پاسخ دهد.»
اوريانا فالاچي هم اكنون 74 سال دارد و به دليل مصرف سيگار به سرطان ريه مبتلاست. او در سالهاي اوج گيري انقلاب اسلامي ايران با رهبر فقيد انقلاب و همچنين با شاه وقت ايران گفت وگو كرده بود.
موضعگيري هاي فالاچي درخصوص مسايل مختلف، اغلب جنجال برانگيز هستند. هنگامي كه فرانچسكوتوتي، يكي از بازيكنان تيم ملي ايتاليا در مسابقه اي به صورت حريف تف پرتاب كرد، فالاچي از اين اقدام حمايت كرد! از اوريانا فالاچي چندين كتاب به فارسي ترجمه شده است كه از آن جمله مي توان به يك مرد، به كودكي كه هرگز زاده نشد،  زندگي جنگ و ديگر هيچ اگر خورشيد بميرد و چند كتاب ديگراشاره كرد.
بهمن فرزانه كه چندي قبل كتاب «اگر خورشيد بميرد»  فالاچي را به فارسي ترجمه كرده نيز در مصاحبه اي كه اخيرا از او منتشر شده درباره فالاچي گفته: «اوريانا فالاچي يك خبرنگار دروغگو، نويسنده دروغگوتر، شياد،  خودخواه و باري به هر جهت است! متاسفانه اين كتاب را هم با خواهش و التماس ديگران منتشر كردم... [او] اكثر حرف ها و مصاحبه هايش را از خودش مي سازد. مثلا يك كتاب نوشت به نام «يك مرد» كه درباره سياستمداري يوناني بود . در اين كتاب چنان ماجراي عشقي بين خودش و آن يوناني مرحوم ساخت كه مادر آن مرحوم مي خواست فالاچي را به خاطر اين داستان دروغ به دادگاه بكشد. آن مصاحبه ها و گزارش ها را هم با مقداري دروغ و كذب همراه كرده است. مخاطبان او هم از همان چند دهه قبل مي دانستند فالاچي يك دروغگو است، چون اين مساله ثابت شده بود.»

اكبر عبدي،بازگشت به تلويزيون
003654.jpg
اكبر عبدي پس از مدت ها كم كاري و دوري از سينما و تلويزيون تا چندي ديگر با مجموعه اي با نام اعتماد به تلويزيون باز خواهد گشت.
اين سريال تلويزيوني به كارگرداني، نويسندگي و تهيه كنندگي علي رجبعلي با بازي اكبر عبدي در دست توليد است. اين مجموعه در 26 قسمت اپيزودي 40 دقيقه اي، از مضموني خانوادگي - اجتماعي برخوردار و تصويربرداري آن از۱۱ ارديبهشت ماه امسال آغاز شده است .
تصويربرداري اين كار و همچنين ديگر مراحل فني قرار است تا پايان تيرماه امسال به اتمام برسد و پخش آن از مرداد ماه خواهد بود. ضمنا تصويربرداري كار در مازندران و روستاهاي اطراف و همچنين اهواز و حومه آن انجام مي شود .
اعتماد درباره مردي 34 ساله به نام علي است كه به طور تصادفي مقدار زيادي پول پيدا مي كند و با اين اتفاق زندگي او دگرگون مي شود و او خود را در شخصيت ديگران مي بيند. در اين سريال اكبرعبدي به همراه تعدادي از بازيگران آماتور به ايفاي نقش مي پردازند .اما اكبر عبدي، بازيگر پركار و محبوب دهه 60 سينماي ايران مدتي است كه كمتر روي پرده سينماها ديده مي شود. او طي چهار سال گذشته فقط در چهار فيلم سينمايي حضور يافته است.
كفش هاي جيرجيرك دار(شاپور قريب)، تارزن و تارزان (علي عبدالعلي زاده)، نان و عشق و موتور 1000 (ابوالحسن داودي) و علي و دني (وحيد نيكخواه آزاد) نمونه هاي حضور محدود عبدي در سينماي ايران طي چند سال اخير هستند.

چيستا يثربي، مرگ با ترنم عشق
003711.jpg
چيستا يثربي، نمايشنامه نويس و كارگردان تئاتر، اين روزها مشغول تمرين دو نمايش در مجموعه تئاتر شهر است.«يك شب ديگر هم بمان سيلويا» و «مرگ با ترنم عشق» نمايش هايي هستند كه يثربي قصد دارد بزودي اجراي آنها را آغاز كند.يك شب ديگر هم بمان سيلويا قرار است تيرماه امسال در تالار سايه مجموعه تئاتر شهر روي صحنه برود. اين نمايش كه سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر به اجرا درآمد، در مقايسه با اجراي جشنواره  اي آن دچار تغييرات اندكي شده است.مرگ با ترنم عشق نيز عنوان نمايشنامه اي از يثربي است كه هنوز زمان اجراي عمومي آن مشخص نشده و امكان دارد اولين اجراهايش در جشنواره تئاتر فجر صورت گيرد.
با اينكه تمرينات اين نمايش مدتي است آغاز شده، اما اكثر بازيگران آن هنوز قطعي نشده اند. در اين نمايش 9 بازيگر مرد به همراه يك بازيگر زن به ايفاي نقش خواهند پرداخت.از ميان بازيگران مرگ با ترنم عشق، تنها كسي كه احتمال حضورش قوي تر از بقيه به نظر مي رسد، الناز شاكردوست (بازيگر فيلم هايي چون مجردها، گل يخ، عروس فراري و ...) است. او كه به تازگي وارد عرصه سينما شده و توانسته در چند فيلم سينمايي ايفاي نقش كند، در گذشته دانشجوي تئاتر چيستا يثربي بوده است. به عقيده يثربي مرگ با ترنم عشق مناسب اجرا در يك سالن بزرگ است كه با اجراي موسيقي همزمان گروه فرزانه روي صحنه خواهد رفت.
اما چيستا يثربي كه تا چندي پيش درصدد ساخت اولين فيلم بلند سينمايي خود بود، بزودي CD اشعار سيلويا پلات را با ترجمه خودش و با صداي مهسا مهجور و سام درخشاني منتشر خواهد كرد.

پيشخوان
003657.jpg
عرب نيوز
روزنامه عرب نيوز تيتر و عكس اول خود را به انفجار روز جمعه در مراسم مذهبي شيعيان در اسلام آباد - پايتخت پاكستان- كه طي آن 25نفر به شهادت رسيدند، اختصاص داد. اين روزنامه همچنين از حضور فهد، پادشاه عربستان در بيمارستان به منظور انجام آزمايش هاي پزشكي خبر داده است.
003669.jpg
ال موندو
روزنامه ال موندو چاپ اسپانيا عنوان «دولت هشدار داده است در صورت ادامه بمبگذاري ها مذاكراتي در كار نخواهد بود» را براي تيتر اول خود برگزيده است. اين روزنامه همچنين در بخش مصاحبه خود گفت وگويي را با يكي از كارشناسان سياسي درباره اتا و احتمال ادامه مذاكره با اين گروه جدايي طلب، انجام داده است.

ذهن زيبا
انسان تا وعده نداده، آزاد است، اما وقتي وعده مي دهد زير بار مسئوليت مي رود و تا به وعده اش عمل نكند رها نخواهد شد.
حضرت محمد(ص)

مصيبت براي شكيبا يكي است و براي بي تابي كننده دوتاست.
امام كاظم(ع)

براي هر چيزي دليلي بايد و دليل خردمند، تفكر است و دليل تفكر، خاموشي.
امام كاظم(ع)

شبكه
امشب مي توانيد قسمت جديد يكي از پرطرفدارترين مجموعه هاي ايراني در حال پخش را از شبكه اول سيما تماشا كنيد. البته درصورتي كه از خير تماشاي برنامه نود گذشته باشيد و نخواهيد از مسائل روز فوتبال ايران مطلع شويد.
در قسمت جديد مجموعه مشق عشق، سارا در بيمارستان بستري شده و اين درحالي است كه پيمان بليت بازگشت را در دست هاي سارا مي بيند. بعد از قضيه نامزدي رويا، شهاب به اين نتيجه مي رسد كه شايد رويا را به خاطر ثروت پدرش مي خواسته است. اميد نيز همچنان از تمرينات بازي در باشگاه براي الهه تعريف مي كند و مرضيه نيز پس از مرخص شدن سارا به اين نتيجه مي رسد كه...
امشب همچنين مي توانيد قسمت جديد سريال خارجي «شواليه سياه» را از شبكه دو، «هشدار براي كبري۱۱» را از شبكه 5 و نيز قسمت جديد مجموعه ايراني «همسفران» را از شبكه۳ تماشا كنيد.
در قسمت جديد مجموعه همسفران، سلجوقي براي حل مشكل ماهو قرار ملاقات مي گذارد و در انفجار اتومبيل، ماهو بچه اش را از دست مي دهد. اين درحالي است كه سعيد نيز بيمار مي شود و به خانه ماهو مراجعه مي كند و در آنجا ماهو و مريم از او پرستاري مي كنند و... .

در فرهنگسراها
از مهد تا مرقد
خانه فرهنگ سلمان فارسي وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني(ره) اردوي يك روزه سفر به خمين ترتيب داده است. اين اردوي يك روزه با نام «از مهد تا مرقد»، در تاريخ دوازدهم خردادماه از ساعت۱۷ تا۲۰ به صورت رايگان برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند جهت شركت در اين اردو به نشاني: خيابان قزوين، خيابان قلعه مرغي، خيابان يوسفي، پلاك 33 مراجعه كنند يا با شماره تلفن 5645389 تماس بگيرند.

خبرسازان
تهرانشهر
دخل و خرج
درمانگاه
سفر و طبيعت
علمي
شهر آرا
|  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  علمي  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |