دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۱ - Jun 13, 2005
تأييد حكم عامل قتل مدرس زبان
004446.jpg
گروه حوادث: حكم قصاص مردي كه متهم به قتل همسرش در جهانشهر كرج بود مورد تأييد ديوان عالي كشور قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه محمد (۴۸ ساله) نام دارد، متهم است كه در تاريخ ۲۴ دي ماه سال ۸۲ همسر ۳۶ ساله خود را كه كتايون نام داشت، با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده است.
وي كه ۲۴ ساعت پس از وقوع جنايت در خانه مسكوني اش واقع در شهرستان كرج منطقه جهانشهر دستگير شد، تنها انگيزه خود از وقوع جنايت را اختلافات خانوادگي عنوان كرد.
نماينده دادستان در آخرين جلسه محاكمه بيان كرد: متهم به قتل پس از وقوع جنايت تا زمان دستگيري در كنار كتايون بوده است، كتايون كه مدرس رشته زبان در يكي از مؤسسه هاي آموزشي بود زماني كه دو روز به محل كارش نرفته بود، مدير مؤسسه با خانه اش تماس تلفني گرفت و متهم به قتل بيان داشت كه كتايون مرده است و من هم دارم مي ميرم .
مدير مؤسسه كه از برخي اختلافات كتايون اطلاع داشت پس از شنيدن اظهارات شوهر كتايون موضوع را به پليس اطلاع مي دهد، اما محمد پس از دستگيري در تمام جلسات بازپرسي با اظهار اين كه مبتلا به بيماري رواني است، قصد فرار از مجازات را داشته است.
در حالي كه كميسيون پزشكي قانوني پس از انجام معاينات، اعلام كرد كه وي جنون ندارد و درخواست مجازات قانوني براي متهم را دارم. در ادامه جلسه دادگاه، اولياي دم نيز درخواست قصاص (اعدام) را براي متهم كردند و محمد در حالي كه قصد داشت به ظاهر نشان دهد كه بيمار رواني است در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.
سپس وكيل متهم با بيان اظهاراتي مدعي شد كه موكلش مبتلا به بيماري روان پريشي است و در زمان وقوع حادثه، مجنون بوده است. بر پايه اين گزارش صبح ديروز حكم قصاص محمد از سوي شعبه ۳۲ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجرا است.

كيف قاپي با پنچر كردن لاستيك خودرو
ايسنا: دو سارق حرفه اي كه با پنچر كردن خودروها اقدام به كيف قاپي مي كردند، دستگير شده و به ۱۳ فقره كيف قاپي اعتراف كردند.
شخصي به كلانتري ۱۱ قدوسي ورامين مراجعه و از سرقت ۲۹ ميليون ريالي تراول چكهاي خود توسط راكبان يك موتورسيكلت خبر داد.
شاكي در خصوص نحوه سرقت به ماموران گفت: بعد از خروج از بانك متوجه شدم لاستيك خودرو پنچر شده، لذا كيف حاوي چك ها را داخل خودرو گذاشته و مشغول تعويض لاستيك شدم كه در اين هنگام يك دستگاه موتورسيكلت با دو سرنشين به من نزديك شده و در يك فرصت مناسب اقدام به سرقت آن كرده و از محل متواري شدند.
با توجه به حساسيت موضوع سريعا پرونده مقدماتي تشكيل و جهت رسيدگي به اداره آگاهي ارجاع شد. ماموران آگاهي شهرستان ورامين اطلاعات اين پرونده را جمع بندي كرده و شمار چك هاي سرقتي را به تمام بانك هاي ورامين اعلام كردند.
بعد از گذشت مدتي رد پاي يكي از سارقان به نام «اكبر.ب» كه براي خرج كردن يكي از چك هاي مسروقه به يكي از بانك هاي ورامين مراجعه كرده بود، به دست آمد و محل سكونت او در تهران شناسايي شد.
با به دست آمدن آدرس محل سكونت سارق، عوامل معاونت آگاهي فرماندهي انتظامي استان تهران با اخذ نيابت قضايي منزل او را واقع در اتابك تهران تحت مراقبت قرار داده و در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند.
در تحقيقات به عمل آمده نامبرده همدست خود به نام «حسن.ب» را معرفي و مخفيگاه او را اعلام كرد.
متهم رديف دوم نيز طي عملياتي در حالي كه چهره خود را تغيير داده و قصد ورود به يك بنگاه معاملات ملكي را داشت، دستگير و به معاونت آگاهي انتقال داده شد.

قاتل خواهان بخشش اولياي دم شد
004443.jpg
گروه حوادث: جلسه محاكمه يك مرد افغاني كه به قصد سرقت با همكاري دوستش وارد منزل يك زوج مسن شده و موجب مرگ صاحبخانه شده بود در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و سوم فروردين ماه سال ۸۲ دو مرد افغاني به قصد سرقت اموال يك زوج مسن از ديوار منزل آنان در منطقه كن بالا رفته و وارد حريم خانه اين زوج شدند.هوا تاريك شده بود و اين زوج در خواب به سر مي بردند كه حضور دو غريبه در منزلشان آنها را از خواب پراند.
سارقان به محض آن كه متوجه شدند صاحبان خانه بيدار شده اند، آنها را تهديد كرده و دستها و پاهايشان را بستند، سپس رختخواب هاي داخل كمد را روي سرشان ريختند تا صداي آنها را كسي نشنود.سارقان بعد از سرقت مقداري پول، طلا و تلويزيون، منزل زوج مسن را ترك كردند.ساعتي بعد زن صاحبخانه موفق شد خود را از زير آوار رختخواب ها بيرون بكشد و در آن زمان بود كه متوجه شد همسرش در اثر خفگي جان سپرده است.
مراتب به پليس اطلاع داده شد. قاضي كشيك ويژه قتل و كارآگاهان پليس آگاهي در صحنه جنايت حاضر شدند.جسد محمدحسين به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت تامه مرگ وي مشخص شود.
بررسي هاي پليسي براي دستگيري عاملان اين جنايت آغاز شد. چند ساعت بعد از وقوع اين حادثه تلخ جنايتكاران شناسايي شدند.
نحوه دستگيري متهمان اين پرونده اين گونه بود كه اين دو سارق در منطقه كن به خريد و فروش مواد مخدر مشغول بودند و منزل آنان محل تردد معتادان بود. از سوي ديگر مقتول نيز فردي سرشناس در آن منطقه به حساب مي آمد. چند ساعت بعد از انتشار خبر قتل محمدحسين يكي از اهالي آن منطقه به قصد خريد مواد مخدر به خانه عاملان جنايت مراجعه كرد.
او مي دانست كه قاتلان تلويزيون مقتول را نيز ربوده اند. وقتي وارد خانه مردان افغاني شد چشمش به تلويزيون تازه اي كه در خانه آنان بود افتاد. بعد از خروج از آن خانه موضوع را به پليس خبر داد.
روز گذشته آخرين جلسه محاكمه اين متهم در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران برگزار شد. اولياء دم خواهان قصاص نفس متهم شدند و متهم به قتل نيز جنايت را به طور صريح قبول كرد و از اولياء دم خواهان عفو و بخشش شد و گفت: «ما قصد جنايت نداشتيم براي سرقت به آن خانه رفته بوديم كه اين حادثه تلخ رخ داد.» حكم اين پرونده تا چند روز ديگر از سوي قاضي جواد اسماعيلي رئيس شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران صادر خواهد شد.

حادثه در جهان
شهري ترسناك در قلب آمريكا
آسوشيتدپرس: پليس شهر نوولاردو ايالت مكزيكو چند هفته بود كه آگهي استخدام رئيس پليس را در سطح شهر پخش كرده بود، اما هيچ كس حاضر به پذيرش اين پست نبود. تمامي مردم اين شهر بر اين باورند كه پذيرش اين پست  به معناي به استقبال مرگ رفتن است.
با اين وجود، آلجاندرو دومنيگز، چهارشنبه گذشته به مقر پليس رفته و خود را به عنوان داوطلب احراز اين پست معرفي كرد. نه ساعت پس از سپرده شدن پست جديد به وي آلجاندرو در نزاعي خياباني به قتل رسيد.قتل خشونت آميز آلجاندرو، آخرين موردي بود كه در اين شهر اتفاق افتاد. روزانه ده ها نفر در اين منطقه، به دنبال درگيري به خاطر مواد مخدر جان خود را از دست مي دهند. از اول ژانويه، بيش از شصت نفر جان خود را از دست داده اند.
در ماه مارس، مقامات عالي بيش از هفتصد سرباز و نماينده فدرال را راهي اين منطقه كردند تا شايد از اين طريق بتوان امنيت را در منطقه برپا كرد.
آلجاندرو كه پيش از مرگ و پذيرش پست رياست پليس منطقه، در دفتر دادستاني كار مي كرد، اعلام كرده بود كه قصد دارد ريشه اين نابساماني ها را در منطقه بخشكاند.نه ساعت پس از انتقال پست به وي، آلجاندرو هنگامي كه قصد داشت در تاريكي شب به منزلش برود، از طرف چندين فرد ناشناس محاصره شد و به قتل رسيد. به گزارش پزشكي قانوني، بيش از ده ها گلوله به دست آلجاندرو شليك شده بود.دولت ايالات متحده چندي پيش در بيانيه اي از تمامي توريست هاي خارجي درخواست كرد كه از رفتن به اين منطقه خودداري كنند.
جوان اسكاتلندي پدر و مادرش را كشت
دبليو.آراي.ال : يك جوان اسكاتلندي به خاطر مشتي پول و براي تهيه مواد مخدر، مادر و ناپدري اش را به قتل رساند. يك جوان ۲۴ ساله اسكاتلندي به نام «آلبرت راموز» پس از به قتل رساندن مادر و ناپدري اش در خانه، پا به فرار گذاشت.
بر اساس اين گزارش، «راموز» كه براي خريد مواد مخدر نياز به مقداري پول داشت وقتي مخالفت پدر و مادرش را با اين مسئله ديد، عصباني شد و مبادرت به قتل آنها كرد. اين در حالي است كه هنوز نحوه قتل مشخص نشده است.
پليس نيز با اشاره به خطرناك بودن قاتل فراري كه به نظر مسلح مي رسد از شهروندان خواست تا در صورت داشتن هرگونه اطلاعاتي در اين باره، بلافاصله آنها را باخبر كرده و از نزديك شدن به او خودداري كنند.
اخراج به خاطر رانندگي
ياهو: يك زن انگليسي كه به پسر ۱۱ ساله اش اجازه داده بود تا با خودرو به مدرسه برود، در حالي شاهد بازگشت فرزندش از مدرسه بود كه پرونده اش را زير بغلش گذاشته بودند.
هنگامي كه يك پسر ۱۱ ساله انگليسي از مادرش خواست تا به وي اجازه بدهد تا با خودرو او به مدرسه برود، مادر وي موافقت نمود ولي اين پسر ۱۱ ساله در نزديكي هاي مدرسه با برخورد به يك درخت متوقف شد. بر اثر اين تصادف او نه تنها به دليل رانندگي بدون گواهينامه و رانندگي مخاطره آميز از سوي پليس راهنمايي و رانندگي جريمه شد بلكه مدير مدرسه نيز او را از ادامه تحصيل در آن مدرسه منع و او را اخراج كرد.گفتني است كه پليس، مادر را نيز مقصر دانست و او را به اتهام تخريب اموال عمومي و اجازه دادن به فرزندش براي رانندگي خودرو در صورتي كه گواهينامه ندارد، در دادگاه محاكمه خواهد كرد.
دستگيري سرباز فراري پس از ۵۱ سال
آسوشيتدپرس : پيرمردي به اتهام خودداري از رفتن به خدمت سربازي در ۵۱ سال پيش، به تازگي دستگير شد.
اين پدربزرگ ۷۱ ساله اهل تركيه كه «هتي» نام دارد، روز جمعه به اتهام فرار از خدمت سربازي در سال ،۱۹۵۴ در محل زندگي اش واقع در شهر «مرسين» توسط پليس شناسايي و دستگير شد. اين مرد در حال حاضر داراي ۲۰ نوه و نتيجه است و از چند نوع بيماري جسمي رنج مي كشد. وي حين دستگيري اظهار داشت: قصد من براي نرفتن به سربازي، فرار از آن نبود، بلكه ابتلا به بيماري در آن سالها مرا به غيبت از خدمت واداشت. پليس قصد دارد نام  نويسي و يا معاف دانستن پيرمرد از خدمت را بررسي كند. گفتني است، خدمت نظام وظيفه در تركيه براي مردان اجباري بوده و آنها بايد تا قبل از سن ۴۱ سالگي به مدت ۱۵ ماه به سربازي اعزام شوند؛ در غير اين صورت تبعات قانوني متوجه آنان خواهد بود.

جمجمه پوسيده در اتوبان افسريه
گروه حوادث: با كشف جمجمه پوسيده، پزشكي قانوني مسئول تعيين جنسيت مدت مرگ و سن آن شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز ۲۱ خردادماه زماني كه كاركنان اداره مخابرات در حال خاكبرداري در اتوبان افسريه تهران بودند ناگهان با يك جمجمه انسان روبه رو شدند. بلافاصله موضوع به پليس اطلاع داده شد و بعد از حضور ماموران كلانتري ۱۵۶ افسريه در محل حادثه، موضوع به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد و پس از بررسي هاي مقدماتي جمجمه براي مشخص شدن جنسيت، سن و مدت مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.
سرهنگ اردستاني- رئيس كلانتري ۱۵۶ با اعلام اين خبر گفت: از آن جايي كه خاكبرداري اتوبان افسريه توسط شهرداري صورت گرفته و خاك اين منطقه از مسگرآباد كه زماني قبرستان بوده، آورده شده است احتمال اين كه متعلق به يك مرده باشد، زياد است.

نظريه پزشكي قانوني روند رسيدگي يك پرونده را تغيير داد
گروه حوادث: بررسي هاي قضايي، پليسي يك پرونده جنايي بعد از پايان تحقيقات و در زمان صدور كيفرخواست وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل سال ۸۳ در خيابان خاوران نزاعي بين پنج جوان رخ داد، كه سه جوان به قصد زورگيري به دو پسر ديگر نزديك شده بودند و همين مسئله موجبات دعواي دو طرف را ايجاد كرده بود.
اصغر يكي از طرفين دعوا با نوك چاقويي كه به همراه داشت چند ضربه به سر علي وارد كرد كه موجب جراهت شديد علي شد. علي را به بيمارستان سينا انتقال دادند ولي پزشكان موفق به نجات جان وي نشده و اين پسر جان سپرد.پليس اصغر را در منزل دايي اش واقع در منطقه اسدآباد دستگير كرد. اصغر در جريان تحقيقات پليسي به ارتكاب قتل اعتراف كرد. بازپرس پرونده اصغر را به عنوان قاتل علي به نماينده دادستان معرفي كرد تا كيفرخواست لازم براي اين پرونده  صادر و به دادگاه كيفري استان ارسال شود.رضوانفر نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران بعد از بررسي مراحل تحقيق بر روي اين پرونده تحقيقات را ناقص اعلام كرد زيرا پزشكان پزشكي قانوني علت تامه مرگ علي را شكستگي جمجمه و له شدن مغز اعلام كرده بودند و اين در حالي بود كه اصغر در مورد چگونگي قتل علي ضربات نوك چاقو خود بر سر علي را عنوان كرده بود كه پزشكي قانوني علت مرگ علي را اينگونه تشخيص نداد.
تحقيقات بيشتري در اين خصوص صورت گرفت. يكي از شاهدان پس از بررسي هاي تكميلي عنوان كرد در ميان درگيري، اصغر، علي را به عقب هل داد كه موجب سرنگون شدن وي و اصابت سرش به لبه جوي شد.
با روشن شدن اين مطلب احتمال وقوع يك قتل غيرعمد قوت گرفت.
بررسي هاي بيشتر در مورد اين پرونده ادامه خواهد يافت.

با صدور حكم از سوي پنج قاضي
قصاص و اعدام مجازات عامل جنايت خيابان نواب
گروه حوادث: عامل جنايت خيابان نواب كه در آن جسد زن ميانسالي در كارتن يخچال پيدا شده بود، از سوي پنج قاضي دادگاه كيفري استان به قصاص و اعدام محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، عليرضا متهم است كه در تاريخ ۲۸ بهمن ماه سال ۸۲ ، زن ميانسالي به نام ميترا را در خانه اش خفه كرده و سپس جسدش را در حالي كه در داخل يك كارتن يخچال گذاشته بود، حوالي پل نواب رها كرده و از محل متواري شده بود.
عليرضا كه در پي رديابي هاي ويژه پليس جنايي تهران به دام افتاد بلافاصله به قتل ميترا اعتراف كرد. وي كه صبح روز شنبه ۲۱ خردادماه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، در خصوص نحوه وقوع حادثه گفت: حدود يك سال و نيم از رابطه دوستي ام با ميترا مي گذشت، روز حادثه وي به خانه من آمد و پس از اين كه متوجه شد همسرم باردار است شروع به داد و فرياد كرد من هم كه نمي خواستم همسايه ها متوجه حضور وي در خانه ام شوند، با دستانم گردنش را گرفتم كه وي خفه شد.
بر پايه اين گزارش، پنج قاضي دادگاه پس از شنيدن اظهارات مرد ۴۸ ساله و برگزاري جلسه غيرعلني، صبح ديروز حكم اين مرد را صادر كردند.
عليرضا به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس و به اتهام زناي محصنه به اعدام محكوم شد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

سرقت به بهانه لوله كشي گاز
گروه حوادث: سه سارق جوان كه تبحر خاصي در لوله كشي گاز دارند، به اتهام ميليون ها تومان سرقت تحت تعقيب پليس قرار دارند. به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده با شكايت مردي در اداره آگاهي شمال غرب در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. مرد شاكي در اظهاراتش گفت: ساكن شهرك مبعث در منطقه جنت آباد هستم. مدتي قبل اين منطقه گازكشي شد و ساكنان آپارتمان چهار طبقه ما دنبال كسي بودند كه بتواند با قيمتي مناسب، خانه هايمان را لوله كشي گاز كند. پس از يك ماه، مدير ساختمان سه نفر را آورد و گفت اينها تبحر خاصي در لوله كشي گاز دارند. يكي از آنها بدن ورزيده و ورزشكاري داشت و ديگري نيز ظاهراً كشتي گير بود. آنها همديگر را رضا و احمد صدا مي كردند و حدوداً ۲۵ ساله بودند.
شاكي در ادامه افزود: دو روز طول كشيده تا خانه ام را لوله كشي گاز كردند. پس از گرفتن پولشان در حال لوله كشي بقيه واحدها بودند كه روز ۸ خرداد ماه امسال با خانواده ام براي مهماني از خانه خارج شديم. حدود ساعت ۵ بعد از ظهر بود كه يكي از همسايه ها با من تماس تلفني گرفت و گفت سريع خودت را به خانه برسان. وقتي آمدم ديدم خانه ام مورد دستبرد قرار گرفته و سارقان حدود ۵/۵ ميليون تومان طلا، پول و تراول چك سرقت كرده اند.
از آن روز به بعد ديگر سه جوان لوله كش به ساختمان ما نيامدند از طرفي يكي از همسايه ها گفت چند ساعت قبل صداي جوشكاري و شكستن را شنيدم اما فكر كردم لوله كش ها در حال انجام كار هستند.
شاكي ادامه داد: با طرح شكايت، پرونده به دادياري دهم مجتمع قضايي صادقيه رفت و با دستور داديار و پيگيري هاي ماموران مشخص شد كه سه كارگر براي يك شركت پيمانكاري كار مي كنند.
زماني كه به محل كار آنها رفتيم پيمانكار مدعي شد كه هيچ آدرس و مشخصاتي از آنها ندارد. هم اكنون پيمانكار در آگاهي شمالغرب در بازداشت به سر مي برد و مظنونان از سوي پليس تحت تعقيب قرار دارند.

متهم در دادگاه:
با ۱۰ ضربه چاقو همسرم را كشتم
گروه حوادث: مردي كه همسرش را در يكي از روستاهاي ورامين به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاكمه كه با حضور پنج قاضي، اولياي دم، متهم و وكيلش، برگزار شد قريشي- نماينده دادستان- با طرح لايحه اي كيفرخواست را تقديم دادگاه كرد و گفت: حادثه در محمدآباد ورامين اتفاق افتاده است. سپس متهم كه داود (۵۵ ساله) نام داشت براي دفاع در جايگاه قرار گرفت و گفت: قتل را قبول دارم. من مريم (همسرم) را كشته ام. آقاي قاضي من با چشم خودم ديدم كه مريم (۴۶ ساله) با فردي به نام مرتضي ارتباط دارد.
وي در ادامه افزود: شب حادثه خواب بودم، پسر ۱۶ ساله ام كه هم اكنون به اتهام فروش مواد مخدر در زندان است مرا از خواب بيدار كرد و گفت بلند شو مادر با فردي در اتاق است. از جايم بلند شدم و پس از برداشتن يك چاقو، در اتاق را باز كردم. مرتضي قصد فرار داشت اما يك ضربه چاقو به بازويش وارد كردم. در همان لحظه همسرم جلو آمد من او را با ۱۰ ضربه چاقو به قتل رساندم.
داود ادامه داد: به خاطر شغل همسرم خيلي ها به محل زندگي ام رفت و آمد داشتند. قبلاً هم ديده بودم كه مرتضي به خانه ام آمده است، چندين بار به مريم تذكر داده بودم اما او گوش نكرد.
بر پايه اين گزارش، اولياي دم در دادگاه تقاضاي قصاص نفس (اعدام) را براي متهم پرونده كردند و قرار است حكم در خصوص پرونده ظرف ۱۰ روز آينده صادر شود.

جنايت در خيابان استخر
گروه حوادث: صبح روز گذشته جسد يك مرد مجهول الهويه كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود در يك منزل مسكوني كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۰ و ۱۵ دقيقه روز گذشته خبر كشف جسد يك مرد در منزلي مسكوني واقع در خيابان استخر به اطلاع مأموران كلانتري ۱۱۵ رازي رسيد. مقتول مردي ۳۱ ساله بود كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود و هويت وي تاكنون مجهول باقي مانده است.
اهالي آن منطقه به مأموران پليس حاضر در صحنه گفتند: «منزلي كه در آن جنايت رخ داده است از مدتي قبل در اجاره دو مرد افغاني قرار گرفته بود كه اكنون متواري هستند.»
مراتب به اطلاع بازپرس هنرمند رسيد. تحقيقات اوليه بر روي اين جنايت انجام گرفت و جسد مقتول مجهول الهويه به پزشكي قانوني انتقال يافت.
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص توسط پليس آگاهي و بازپرس كشيك قتل ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |