دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۱ - Jun 13, 2005
در جلسه ديروز شوراي شهر انجام شد
تصويب يك فوريت طرح بودجه سال ۸۴ شوراي شهر تهران
گروه شهري: يك فوريت طرح بودجه سال ۸۴ شوراي اسلامي شهر به تصويب رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران در پايان يكصدوپنجاه و دومين جلسه علني شوراي شهر كه بدون مستمع برگزار شد، گفت: به منظور صرفه جويي در هزينه هاي شوراي شهر، بودجه امسال اين شورا، همچون سال گذشته به ميزان ۲ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان تعيين و براي بررسي بيشتر به كميسيون ها ارائه شد تا پيشنهادهاي خود را ارائه دهند.
چمران بررسي و جانمايي گورستان هاي شرق و غرب تهران را از ديگر مباحث شورا ذكر كرد و گفت: مشاوران ۵ نقطه از نقاط مختلف تهران را براي احداث گورستان پيشنهاد كردند كه ۲ نقطه در شرق و غرب به تصويب رسيد و مقرر شد مشاوران نتايج مطالعه و بررسي هاي بيشتر خود را در خصوص ۳ نقطه ديگر به شورا ارائه دهند تا در اين باره تصميم گيري شود.
رئيس شوراي شهر از صدور مجوز فروش بيمارستان نيمه تمام شهرداري تهران خبر داد و افزود: پس از بررسي، شورا به اين نتيجه رسيد كه وظايف شهرداري با وظايف بيمارستان متفاوت است از اين رو، مقرر گرديد اين بيمارستان از طريق كار كارشناسي دادگستري و مزايده بفروش برسد.
به گفته چمران اين بيمارستان در حال حاضر با مشكلات حقوقي متعددي مواجه است كه پس از رفع اين مشكلات در مراجع قضايي، فروش آن امكان پذير خواهد بود.
رئيس شوراي شهر با اشاره به بررسي چگونگي فعاليت هاي نرم افزاري و احداث شبكه فيبرنوري در شهرداري تهران، تصريح كرد: به منظور تسريع در فعاليت هاي شهرداري و اطلاع رساني به شهروندان در زمينه هاي مختلفي نظير عوارض و صدور پروانه، توسعه شبكه هاي اطلاع رساني با استفاده از شبكه هاي فيبر نوري كه ۵۰۰ كيلومتر آن در تهران است در جلسه شورا مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
وي درباره طرح جامع ترافيك خاطرنشان ساخت: براي رفع نقاط ضعف كليه طرح ها مقرر شده است تا هر ۶ ماه يك بار اين طرح ها در جلسه شوراي شهر بررسي شود و طرح مذكور نيز به همين دليل طي هفته گذشته در شورا بررسي و ارزيابي شد.

هشدار مجدد شهرداري منطقه ۱۳
ساخت و ساز در محدوده سرخه حصار غيرقانوني است
004491.jpg
گروه شهري: شهرداري منطقه ۱۳ با صدور اطلاعيه اي بار ديگر هشدار داد هر گونه ساخت و ساز در محدوده سرخه حصار غيرقانوني است. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۱۳ متن كامل اين اطلاعيه به شرح ذيل است. بدينوسيله به اطلاع عموم همشهريان محترم مي رساند با توجه به قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، هرگونه ساخت و ساز در محدوده سرخه حصار غيرقانوني بوده و شهرداري تهران مجوزي براي اين گونه ساخت و سازها صادر ننموده است.
بديهي است شهرداري تهران همچنين هيچ گونه مسئوليتي در قبال هدر رفتن سرمايه هاي شهروندان محترم نخواهد داشت.
لذا از عموم همشهريان محترم تقاضا دارد دقت لازم را در اين زمينه داشته و شهرداري تهران را در حفظ و حراست حريم شهر كه متعلق به تك تك شهروندان است ياري نمايند.
خطر در كمين ريه تنفسي تهران
پارك ملي سرخه حصار، چندسالي است كه در معرض خطر ساخت و سازهاي غيرقانوني قرار گرفته است. واگذاري زمين به اعضاي يكي از تعاوني هاي مسكن در اين اراضي از ابتدا عملي خلاف قانون حفاظت از پارك هاي ملي بوده است. اما متاسفانه اين عمل خلاف، موجب پيامدهاي ناگوارتري براي پارك ملي سرخه حصار اين ريه تنفسي شرق تهران شده است، ظاهرا تصميم ها و تدبيرها در عالي ترين سطوح استاني و كشوري مبني بر جلوگيري از ساخت و ساز در پارك ملي سرخه حصار و واگذاري زمين معوض به آن شركت تعاوني مسكن هنوز سايه تهديد ساخت و سازهاي غيرقانوني از اين پارك ملي را برنچيده است و به همين دليل شهرداري منطقه ۱۳ تهران كه طبق قانون موظف به جلوگيري از اين قبيل ساخت و سازها در حوزه استحفاظي خود مي باشد، براي دومين بار در اين خصوص هشدار داده است. بديهي است اگر اهرم هاي قانوني لازم با همكاري و پشتيباني دستگاههاي مسئول براي جلوگيري از ساخت و ساز در سرخه حصار به كار گرفته نشود، دست اندازي به اراضي اين پارك ملي و ساير مناطق حفاظت شده گسترش خواهد يافت. دستگاههاي مسئول موظف اند طبق قانون، حقوق اعضاي تعاوني مسكن مورد بحث را تامين كنند و طبق همين قانون بايد به شدت از ساخت و ساز در پارك ملي سرخه حصار جلوگيري نمايند.

ترافيك سنگين در آزاد راه تهران - كرج
واحد مركزي خبر: لكه گيري  و روكش  آسفالت ، از شهرك  خاتم  تا پل  فرديس  در مسير شمالي  آزاد راه  تهران، كرج  ترافيك  اين  مسير را سنگين  كرده  است .
به  گزارش  خبرنگار واحد مركزي  خبر، رئيس  اداره  راه  و ترابري  كرج  گفت:  اين  عمليات  هر روز از ساعت  ۹ تا ۱۵ در آزاد راه  تهران ، كرج  اجرا مي شود. مراد پورمريدي  افزود: تاكنون  حدود ۲۲ كيلومتر از اين  آزادراه  لكه گيري  و آسفالت  شده  است  و اين  عمليات  همچنان  ادامه  خواهد داشت. وي  با بيان  اينكه  به  دليل  سرد شدن  آسفالت  اجراي  اين  عمليات  شب امكان پذير نيست  اضافه  كرد لكه گيري  و روكش  اسفالت  آزاد راه  تهران، كرج  تا شهريور به  پايان  خواهد رسيد.

خطر نماهاي شهري در تهران
004494.jpg
خبرگزاري مهر: رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با تاكيد بر اينكه آيين نامه لرزه اي در ايجاد نماهاي شيشه اي در اغلب ساختمانهاي شهر تهران رعايت نشده، گفت: به هنگام وقوع زمين لرزه اين نماهاي شيشه اي بر سر ساكنان ساختمانها يا عابران رهگذر خرد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر مازيار حسيني با بيان اين مطلب افزود: اگر در ساختمان هاي داراي نماي شيشه اي به هنگام نصب شيشه و قاب آن، آيين نامه لرزه اي رعايت نشود به هنگام وقوع زلزله شاهد وارد آمدن لطمات جاني فراواني بر اثر شكسته شدن و پخش شدن شيشه ها خواهيم بود.

بهره برداري از ايستگاه آتش نشاني
004500.jpg
طي مراسمي با حضور دكتر احمدي نژاد _ شهردار تهران، ايستگاه ۶۳ آتش نشاني واقع در جنوب شرقي تهران، روز سه شنبه افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ تهران همزمان با افتتاح اين ايستگاه كه در جنب شهرك صنعتي خاوران واقع است، ۱۵ دستگاه خودرو جديد دو منظوره آتش نشاني و يك دستگاه موتورسيكلت جديد آتش نشاني و يك دستگاه خودروي امداد و نجات مورد بهره برداري قرار مي گيرند.بناي ايستگاه ۶۳ آتش نشاني براساس تازه ترين يافته هاي فني و مطابق استانداردهاي جهاني ساخته شده است.

ملاقات شهردار با ساكنان منطقه هشت
004488.jpg
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، روز پنج شنبه ۲۶ خرداد ماه، ضمن حضور در منطقه ۸ شهرداري تهران از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار مي كنند و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن منطقه ۸ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران، روزهاي دوشنبه و سه شنبه، ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه به مركز ارتباطات مردمي شهرداري تهران واقع در ضلع جنوبي پارك شهر خيابان بهشت جنب درب ورودي دفتر مركز ارتباطات مردمي مراجعه و يا با شماره تلفن هاي ۵۶۳۵۵۴۵ و ۵۶۳۸۸۴۲ تماس حاصل نمايند.

مشكلات زيست محيطي بندر انزلي
004497.jpg
اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بندر انزلي به مناسبت هفته محيط زيست در اطلاعيه اي خواستار توجه بيش از پيش مسئولان محلي براي رفع معضلات زيست محيطي منطقه شد.
در اين اطلاعيه اداره حفاظت محيط زيست بندر انزلي با ابراز تاسف از دفن زباله اين شهرستان در مجاورت جاده هاي اصلي و آلودگي شديد محيط زيست از شهرداري خواسته است هر چه زودتر در زمينه انتقال زباله به جايگاه پيش بيني شده اقدام لازم صورت گيرد.
اداره محيط زيست انزلي در اين اطلاعيه پيشنهاد كرده است با توجه به وضعيت ويژه جغرافيايي گيلان، بالا بودن سطح آبهاي زيرزميني و زياد بودن نزولات آسماني مسئولان تصميم گير براي احداث كارخانه كمپوست در منطقه اهتمام بيشتري به خرج دهند.
در اين اطلاعيه اضافه شده است: ريزش مستقيم فاضلاب و زباله به رودخانه شنبه بازار انزلي علاوه بر آلودگي شديد آب موجب مرگ و مير آبزيان شده و سلامتي و بهداشت اهالي را تهديد مي كند.

وزارت مسكن مسئول اتصال قطارشهري تهران
به فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) شد
ايسنا: وزارت مسكن و شهرسازي ،مسئول اجراي پروژه اتصال قطار شهري تهران به فرودگاه امام خميني (ره) شد.
بر اين اساس به جاي وزارت راه و ترابري مسئوليت طرح اتصال قطار شهري تهران به فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) و شهر جديد پرند، به وزارت مسكن و شهرسازي (شركت عمران شهرهاي جديد) واگذار شد.
از سوي ديگر ساخت ايستگاه مرقد حضرت امام خميني(ره) بر عهده شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو تهران)، ايستگاه فرودگاه بر عهده وزارت راه و ترابري و ايستگاه شهر جديد پرند بر عهده وزارت مسكن و شهرسازي (شركت عمران شهرهاي جديد) خواهد بود.
به گزارش ايسنا، اعتبار مورد نياز براي عمليات خاكي و ساختماني زيرسازي و روسازي تا مرحله ريل گذاري، از محل منابع شركت هاي تابعه وزارت مسكن و شهرسازي (درآمد فروش اراضي شهر جديد پرند) و ريل گذاري، تجهيزات برقي و آمد و شد از محل اعتبارات متروي تهران (شهرداري - دولت) تامين خواهد شد.

ارسال ۱۵۰ هزار دعوتنامه براي زوج هاي جوان تهراني
مدير عامل ستاد پيوندهاي آسماني شهرداري تهران گفت: تا كنون براي ۱۴۹ هزار و ۸۸۵ نفر از زوج هاي جوان تهراني، براي دريافت وام ازدواج دعوتنامه ارسال شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، مهندس حسين محمودي گفت: تا تاريخ ۱۶ خردادماه، اطلاعات ۱۶۰ هزار و ۹۲۶ متقاضي دريافت وام ازدواج وارد شبكه ستاد شده است كه از اين تعداد براي حدود ۱۵۰ هزار نفر دعوتنامه ارسال شده است.وي افزود: تا تاريخ مذكور ۸۱ هزار و ۲۲ نفر از متقاضيان جهت دريافت حواله وام به ستاد پيوندهاي آسماني مراجعه كرده اند كه از اين تعداد ۷۶ هزار و ۶۶ نفر وام خود را دريافت كرده اند.

افزايش نسبي دما در سطح كشور
واحد مركزي خبر: سازمان  هواشناسي  كشور اعلام  كرد افزايش  نسبي  دما در سطح  كشور پيش بيني  مي شود.اين  سازمان  در گزارش  بررسي  نقشه هاي  همديدي  و آينده نگري  افزود: در نقشه  سطح  زمين  سواحل  شمالي  و شمال  شرقي  كشور توده  هواي  پر فشار مستقر و در جنوب  ايران  توده  هواي  كم  فشار حاكم  است .نقشه هاي  پيش  يابي  در تراز مياني  جو براي  امروز كاهش  ارتفاع  را براي جنوب  شرق  ايران  نشان  مي دهد و تا اواخر هفته  جاري  بيان  كننده  افزايش  ارتفاع  است  كه  سبب  افزايش  نسبي  دما در سطح  كشور خواهد شد ولي  از روز جمعه  ناوه اي  از شمال  غرب  كشور را تحت  تاثير قرار خواهد داد.

نگاه
داوود كاظمي
004485.jpg

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |