چهارشنبه ۱ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۹ - Jun 22, 2005
چالشهاي رواني فراروي انتخابات
گروه سياسي - سهيلا قرباني:ملت غيرتمند و هوشيار ايران در ۲۷ خرداد ۸۴ بار ديگر حماسه آفريدند و علي رغم فشارهاي رواني بيگانگان، با حضور پرشور و بي نظير خود ثابت كردند كه با گذشت بيش از ۲۶ سال از پيروزي انقلاب اسلامي هنوز آرمانهاي امام و انقلاب در شريان ملت جاري است و تپش قلبشان ثمره پايبندي به اين آرمانهاست و همانا شركت در انتخابات را پاسداري از ميراث امام خميني(ره) دانسته اند.
در دو هفته اخير قبل از برگزاري نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، ايران اسلامي آبستن روزهاي پرتب و تاب تبليغات گوناگون نامزدهاي رياست جمهوري بود و هركدام از نامزدها براساس ديدگاه و نگرشهايش نسبت به جامعه ايران، با تبليغات مختلف و متنوع و ايراد سخنراني ها با بيان خط مشي و اهدافشان سعي در جلب مشاركت و آراء مردم داشتند. با شنيدن اين سخنرانيها هر گوش شنوايي مي توانست درك كند كه هركدام از نامزدها چه نگرشي نسبت به ايران و ايراني دارند و همين مسئله باعث مي شد كه در انتخاب نامزد اصلح و كسي كه به آرمانها و نگرشهاي امام(ره) نزديك تر باشد بيشتر تعمق شود و اين نشان از وجود دموكراسي و مردم سالاري در كشور ايران است و مردم حق خود مي دانند كه با حضور بدون واسطه، سهمي در ساختن آينده خود و كشورشان داشته باشند. اما سئوال اينجاست كه فشارهاي رواني ناشي از تبليغات تا چه اندازه اين دموكراسي را تحت الشعاع قرار داده است؟
همانطور كه مي دانيد وجود تبليغات رنگارنگ و در مواردي به دور از واقعيت مي تواند افكار و عواطف را تحت تأثير قرار دهد تا فرد نتواند با فراغ بال و آسودگي خيال دست به انتخاب درست بزند. از آنجايي كه بعد از انقلاب حوادث سياسي، اقتصادي و فرهنگي فراواني گريبانگير مردم ايران بوده، لذا دغدغه هاي اين ملت از تنوع خاصي برخوردار است. هرچند كه آرزوي داشتن كشوري آباد و آزاد و عزت و افتخار ايران و ايراني جزء دغدغه هاي مشترك ايرانيان است و همه متفق القول بر اين باورند كه ايران اسلامي بايد در همه ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي سرآمد كشورهاي ديگر باشد. ليكن وجود زمزمه هايي ديگر در بحبوحه تبليغات كه متاسفانه توسط برخي نامزدها عنوان شد باعث گرديد دغدغه هاي فكري و رواني مردم رنگي ديگر به خود گيرد و جاي بسي تأسف است كه برخي اين اصل را فراموش كرده اند كه زنده بودن يك ملت در گرو پويايي و سلامت فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و توسعه پايدار است نه آنكه صرفاً جهت جلب آراء سعي در برآورده كردن دغدغه هاي معيشتي مردم در مقطع كوتاهي از زمان باشند. اينگونه نگرشها توهيني است به افكار متعالي ايراني زيرا بلوغ فكري جامعه مانع از آن است كه مردم صرفاً به بعد معيشتي بيانديشند. هرچند كه معيشت بعدي مهم و غيرقابل انكار از زندگي است. ليكن لقمه آماده دادن هنر نيست بلكه بايد شرايط براي به كارگيري نيروي خلاق و پوياي جوانان اين مرز و بوم فراهم گردد. جوان ايراني خواهان امنيت شغلي، رفاهي پايدار، برقراري عدالت اجتماعي و مهيا شدن شرايط برابر و به دور از تبعيض درخصوص آموزش و تحصيلات آكادميك و عالي است و متعاقب آن استفاده از هوش سرشار و نتايج تحصيلاتش در زمينه هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي است. جواني كه بايد بعد از تحصيلات در خدمت كشورش باشد به خاطر عدم توجه به علم و درايت و شايستگي اش راهي كشورهاي بيگانه مي شود و در خدمت اجانب قرار مي گيرد.
شعار و روند سازندگي نبايد در فضاسازي صرف محبوس شود. البته هيچ كس با توسعه شهر و عمران و آباداني مخالف نيست اما وقتي كه فقر، بيكاري، فساد، تبعيض، مهاجرتهاي بي رويه به شهرهاي بزرگ و بي عدالتي سبب پوسيدن جامعه از درون شد، در بند نقش ايوان بودن چه افتخاري دارد؟
مثال بارز آن تمركز ثروت و قدرت و امكانات رفاهي در كلان شهري مثل تهران است كه فقط انفجار جمعيت مهاجر و در پي آن آسيب هاي اجتماعي ناشي از اين مهاجرتها از جمله حاشيه نشيني، استثمار قشر ضعيف، اعتياد و فقر و فساد را به دنبال خواهد داشت.
دختران و پسران ايراني نيازمند امنيت رواني و منزلت اجتماعي هستند تا بتوانند در محيطي سالم به كار و تحصيل و زندگي بپردازند و اگر كيان خانواده اي در صورت بروز حوادث قهري و بنا به هر عللي به خطر افتاد بتوانند با آسودگي خيال به زندگي خود ادامه دهند نه آن كه دل خوش به اين باشند كه مي توانند با هنجار شكني درخصوص روابط اجتماعي با غيرهمجنس بدون قيد و بند آزاد باشند. تفكرات هنجارشكنانه اجتماعي و فرهنگي جوانان را اسير و تسليم وسوسه هاي تهاجمات فرهنگي و غربي مي كند. البته نمي توان منكر اين واقعيت شد كه دوران جواني و نوجواني دوران خودشيفتگي است اما اين خودشيفتگي بايد در راه درست هدايت گردد نه در جهت ارضاء خواستها و وسوسه هاي زودگذر. لذا وظيفه متوليان امر است كه اين عامل را نقطه ضعف جوانان ندانسته و با اشاعه افكار مسموم از آن به عنوان حربه اي براي جلب رضايتشان استفاده نكرده و سد راه درست انديشيدن آنها درباره مسائل متعالي تر زندگي و جامعه نشوند چرا كه دختران و پسران امروز پدران و مادران فرداي ايران اسلامي هستند و خيانت به افكارشان خيانت به آيندگان است.
در هر حال خدمتگزار ملت بايد خود را از جنس مردم بداند، درد محرومين را بفهمد، هدفش خدمت به ملت و احقاق حق مظلوم از ظالم باشد و انتخابات را عرصه رقابت براي خدمتگزاري بداند نه قدرت طلبي. چنين شخصي هيچگاه به خود اجازه نمي دهد از ضعف معيشتي مردم استفاده كند و با وعده و وعيدهاي بي اساس مادي كه هيچ تضمين اجرايي در آينده نخواهد داشت تفكرات مردم را مغشوش و آشفته نمايد و مردم را در انتخاب درست به شك و شبهه بيندازد.
به هر حال فردي كه به عنوان رئيس جمهور آينده انتخاب گردد بايد خود را در كنار مردم ببيند نه فراتر از آنها. بداند كه مردم با وفاق ملي و هشياري خود اجازه صدمه زدن بر حيثيت ايران و ايراني را نخواهند داد و ملت هميشه بيدار ايران هيچگاه اجازه دست يافتن قدرت طلبان و زورمداران را بر اين آب و خاك نخواهند داد.

تخريب ؛ آتش در نزديكي بوستان انقلاب
گروه سياسي: با نزديك شدن به روزهاي پاياني انتخابات نهم رياست جمهوري فضاي تبليغات انتخابات هم به اوج خود مي رسد اما اين بار بيش از دوران تبليغات مرحله اول انتخابات، فضاي انتخابات مسموم شده است. تخريب كانديداها محور اصلي حاميان كانديداها تبديل شده است. نمايندگان كانديداهاي تلويزيون از اتهام و رد آن به ديگري ابايي ندارند و درست همين فضاي مسموم است كه مراجع بزرگوار تقليد تخريب هر دو كانديداي حاضر در مرحله دوم كه به واقع از عناصر خدوم نظام هستند را حرام اعلام مي كنند. بااين همه روزي نيست كه خبري از توقف چاپخانه اي در حال چاپ شبنامه عليه كانديداها يا دستگيري افراد دخيل در انتشار CDهاي تخريبي شنيده نشود. با اينكه دادستاني انتشار SMSهاي تبليغاتي را ممنوع اعلام كرده ولي با اين همه ستادهاي انتخاباتي دست از قراردادهاي ميليوني با سرورهاي فرستنده اين SMSها بر نمي دارند.
هجمه هاي تبليغاتي چنان فزاينده است كه به نظر مي رسد فراتر از ستادهاي انتخاباتي مي توان دستهايي را ديد كه از اين فضا ماهي خود را مي گيرند. آن شخص كه در كنار حمايت از كانديداي مجلس خبرگان و نهاد رهبري را زير سئوال مي برد واقعاً نمي تواند حامي كانديدايي باشد كه دوستي ۵۰ ساله با رهبري دارد يا آن كس كه به بهانه حمايت از كانديداهاي خود كل تاريخ جمهوري اسلامي را حركت بين فاشيسم و لمپنيسم مي داند هم فقط دنبال استفاده از فرصت در جهت منافع خود است تا تقويت شور و شعور انتخاباتي چه آنكه وزير كشور نيز در سخنان خود در مورد دستگيري بعضي از عوامل انتشار CDهاي تخريبي كانديداها، آنها را وابسته به هيچ كدام از ستادها نمي داند.
در اين ميان توجه ستادهاي رسمي و خود كانديداها به موضوع لازمتر است كانديداهاي موجود از نيروهاي انقلابند و به خوبي مي دانند پس از ۳ تير نيز روزگاري را بايد در كنار هم سركنند بايد آنگونه عمل كنند كه حاميان و خودشان پس از سوم تيرماه مجالي براي نگاه رودررو داشته باشند. كانديداها هر چند تا امروز مخالفت خود را،با اقدامات تخريبي ابراز داشته اند ولي در اين شرايط اصرار بر اين موضوع و توصيه  جدي به حاميان و حتي توبيخ اعضاي متخلف ستادهايشان لازم و ضروري به نظر مي رسد تا شايد فضا را كمي متعادل تر كند. چون اگر آتشي كه از اين ستادها عليه اين سروهاي بلند انقلاب افروخته اند بالا بگيرد اين آتش همه بوستان انقلاب را مي سوزاند.

انتخاب نهم
دور دوم
احمدي نژاد : روش هاي تخريبي براي خارج كردن رقيب از صحنه متعلق به فرهنگ و دين ما نيست
گروه سياسي: بدنبال انتشار شبنامه هاي ميليوني براي تخريب اذهان مردم و انتساب آن به هواداران احمدي نژاد از سوي وي بيانيه اي صادر شد. متن بيانيه به شرح زير است:
مردم عزيز و شريف ايران
سلام و درود خداوند بر شما مردم هوشيار، آگاه و حق طلب ايران باد كه همواره با تكيه بر صفاي باطن و زلال انديشه، بسترساز ظهور و بروز استعدادها و توانمنديهاي كساني بوده ايد كه عزت و سربلندي اين سرزمين مقدس و خدمت عالمانه و صادقانه به ملت بزرگوار ايران را وجهه همت خويش قرار داده اند.اينك كه شما مردم عزيز، اين خادم و سرباز كوچك خود را راهي مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري كرده ايد، متاسفانه شاهد به اجرا درآمدن يك فتنه عظيم ضد اخلاقي هستيم كه در آن ابتدايي ترين مباني و اصول انساني و اسلامي زير پا گذاشته شده است تا با ايجاد تخم يأس و ترديد و ابهام، اذهان مردم را از گرايش به سوي كسي كه هيچ هدفي جز خدمت به ملت شريف و سرآمد كردن ايران عزيز در سر نداشته و ندارد، منحرف سازند و او را از چشمها و دلهاي مردم ساقط كنند.بنده در برابر موج سنگين و شكننده تهمتها، افتراها، اكاذيب و هجوم هاي ناجوانمردانه رسانه اي به خداي سبحان پناه مي برم و در اين لحظات سخت و دشوار كه ملت بزرگ ايران در آستانه اتخاذ تصميمي سرنوشت ساز قرار گرفته است، خاضعانه و متواضعانه از قادر متعال مدد مي جويم تا هدايت و حمايت خود را از ملت ايران و اين بنده ناچيز دريغ نفرمايد.بدون ترديد انتشار شبنامه در تيراژ ميليوني براي تخريب اذهان مردم عليه نيروهاي انقلابي و متدين و نسبت دادن اين شبنامه ها به هواداران اينجانب، راه انداختن گروه هاي متعرض موتور سوار براي برخورد با مردم تحت عنوان حمايت از اينجانب، شايعه پراكني و دادن نسبت هاي دروغ و بي اساس با هدف تشويش اذهان و افكار عمومي و قلب واقعيت ها و هتاكي ها از سوي نمايندگان ستاد يك نامزد انتخاباتي با استفاده از رسانه ملي صدا و سيما از يك فرمانده اي متمركز هدايت مي شود.اين گونه رفتارها منبعث از ادبيات ديكتاتوري است و هيچ سنخيتي با آموزه هاي ديني، فرهنگي و اخلاقي ما ايرانيان ندارد و بدون ترديد مردم آگاه و هوشيار ايران در لحظه اتخاذ تصميم، فرصتهاي ا عطا شده را از كساني كه هيچ چيز جز تامين منافع قبيلگي و باندي و گروهي، آنها را ارضا نمي كند، سلب خواهد كرد.زد و بندهاي سياسي، صرف هزينه هاي سنگين مالي براي در اختيار گرفتن اين يا آن رسانه و توسل به روشهاي تخريبي براي خارج كردن رقيب از صحنه انتخابات، متعلق به ما و فرهنگ و دين ما نيست و همه ما بايد با صراحت و شجاعت مراتب تنفر و بيزاري خود را از چنين روشهاي منزجر كننده اي اعلام كنيم.ترديدي نيست كه با انگيزه هاي غير الهي امكان پيشرفت در مسير الهي فراهم نخواهد شد و با بي تقوايي، تقوا گسترش پيدا نمي كند.هر فردي كه بخواهد در مسند رياست جمهوري قرار گيرد، نبايد به هيچ وجه متعهد به ايجاد يا حفظ منافع براي اين و آن باشد چه در غير اينصورت رئيس جمهور اقتدار و صلابت به دست آمده از آراء مردم را پيش فروش خواهد كرد و قدرت دفاع از منافع مردم را در برابر زياده خواهان، فرصت طلبان و ويژه خواران از دست خواهد داد.بنده با صراحت و قاطعيت رويگرداني خود را از هرگونه تقابل، تنازع و تخاصم با ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري اعلام مي دارم.با وجود تمامي ترفندهاي تخريبي به كار گرفته شده از سوي افراد و گروههاي معلوم الحال، اينجانب با دلي روشن و اميدوار و با ايماني راسخ به حقانيت اسلام ناب و با اعتماد به اراده و خواست ملت رشيد و آگاه ايران، در برابر جو سنگين تبليغات مسموم بدخواهان و كينه ورزان تسليم نخواهم شد و با استقامت و مداومت در اين راه، اجازه نخواهم داد اميدهاي فراوان ايجاد شده در دلهاي پاك مردم كشورم به يأس و سرخوردگي تبديل شود.بنده به پشتوانه آراء ميليونها تن از مردم خوب و گرانقدر ايران از رئيس جمهور محترم و وزراي اطلاعات و كشور و نيروي انتظامي انتظار دارم به فوريت دستهاي ناپاك بدانديش و برهم زننده نظامات فكري و رواني جامعه را شناسايي كرده و صحنه گردانان اصلي اين وقايع را به مردم معرفي كنند.
با استفاده از اين فرصت، مردم عزيز و همه علاقمندان و به ويژه جوانان پرشور را به خويشتن داري و حفظ متانت و بردباري در قبال فعاليتهاي گسترده تخريبي عليه اينجانب سفارش مي كنم و تأكيد مي كنم كه ما منادي و هواخواه همه خوبيها و ارزشهاي نيك اسلامي و انساني هستيم و هرگونه رفتار زننده و افراطي را كه موجب زائل شدن حقوق فردي و جمعي ديگران شود، مردود و مذموم مي دانيم.با استفاده از اين فرصت، توجه عموم هموطنان عزيز را به هوشياري، تامل و دقت در گفته ها و موضعگيريها جلب مي كنم و اطمينان دارم در پرتو توجه و اهتمام مردم شريف و بزرگوار ايران، مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري با شكوه هرچه تمامتر برگزار خواهد شد.
رفسنجاني در جمع دانشجويان: در اين دوره فضايي باز وجود خواهد داشت
ايسنا: هاشمي رفسنجاني ديروز با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه تهران نظرات خود را با آنان درميان گذاشت و به سئوالات دانشجويان پاسخ داد. هاشمي خطاب به دانشجويان گفت: آمريكايي ها در جريان برگزاري انتخابات سه هدف را پيگيري مي كردند؛ حداقل مشاركت مردم، انتخاب رييس جمهور با راي كم و تشنج فراوان در انتخابات و بعد از آن از استراتژي هاي آنها بود كه اگر تحقق پيدا مي كرد، بايد منتظر زنگ خطر مي بوديم. مهم ترين انگيزه  من مقابله با اهداف آنها و تحقق استراتژي مشاركت حداكثري، انتخاب رييس جمهور با راي بالا و تشنج كمتر بود.
وي با بيان اين كه مهم ترين مساله كشور را انسجام ملي براي اهداف خاص و مشخص مي دانم، افزود: دانشجويان به خاطر منافع انقلابي بايد در صحنه باشند و مطمئن باشيد كه در اين دوره فضايي باز وجود خواهد داشت كه كسي از طرح نظراتش واهمه نكند. اگر اين راه را مي پسنديم بايد محورهاي قابل اتكايي داشته باشيم و ضمن مطالعه در سطوح بالاتر بر محور قانون حركت كنيم. اگر نظام بخواهد فوق قانون عمل كند، به مشكل برمي خورد. اگر روزنامه نگاران، هنرمندان و يا دانشجويان هم قانون را در نظر نگيرند به مشكل برمي خورند و نتيجه اي حاصل نخواهد شد. وي ادامه داد: كسي نبايد در مقابل طرح مطالبات منطقي از خود مقاومت نشان دهد. امروز كشور در نقطه اي قرار دارد كه از نظر تحصيلات و زيربناها موقعيت خوبي دارد و مطالبات مردم نيز روز به روز مترقي تر و امروزي تر مي شود. وي تاكيد كرد: امروز بانوان به طور جدي وزنه  حضور مردم را سنگين تر كرده اند و حضور آنان خود به خود شرايط جديدي ايجاد مي كند و با اين شرايط آماده  برداشتن گام هاي بلند هستيم و دشمنان درصدد هستند كه اين گام بلند برداشته نشود. هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: در مسايل جهاني حركات حماسي ديگر چاره ساز نيست بلكه بايد با تدبير، مذاكره و منطق با مسايل مهم و كشورهاي مهم مواجه شويم. منطق ما بر دو پايه  اسلام و ايران استوار شده و آن قدر مترقي است كه مي توانيم در مصاف با ساير فرهنگ ها پيروز باشيم، به شرطي كه از تحجر، كوتاه بيني و افراط دست برداريم. هاشمي رفسنجاني با ابراز خوشحالي از اين كه جوانان امروز مانند مردان باتجربه  سياسي فكر مي كنند گفت: كساني كه مي خواهند با افراط الگو شوند، با قرآن و اسلام فاصله دارند. پس از اين سخنان، دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشگاه تهران از هاشمي خواست كه مانند خاتمي، حداقل سالي يك بار با حضور در دانشگاه به سئوالات دانشجويان پاسخ دهد كه مورد پذيرش هاشمي واقع شد.
سخنگوي آبادگران مواضع احمدي نژاد را تشريح كرد
گروه سياسي: مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران و سخنگوي آبادگران روز گذشته در محل خبرگزاري دانشجويان ايران در جمع خبرنگاران مواضع و ديدگاه هاي احمدي نژاد را در دور دوم انتخابات تشريح كرد.چمران با اشاره به اين كه در نظرسنجي ها مشخص شد بيشترين قشر دانشجويان، فرهيختگان و مردمي كه آگاهي سياسي خوبي در جامعه دارند به احمدي نژاد راي داده اند گفت: بدون اين كه به آنها وعده هاي آنچناني داده شود و يا تبليغات زيادي صورت گيرد.
چمران افزود: هم اكنون ما با ارتباطات خوبي كه در سراسر كشور با مردم داريم مي دانيم كه احمدي نژاد در دل مردم جاي گرفته است.سخنگوي آبادگران با اشاره به برنامه هاي مردمي شهردار و شهرداران مناطق تهران با مردم گفت: اين حركت هاي مردمي جاي خود را باز كرد و نشان داد كه دمكراسي مردمي و واقعي، بدون اينكه از جايگاه مسلط بر مردم بخواهد صحبت كند قابل پياده شدن است.چمران اضافه كرد: تخريب هاي ناجوانمردانه و غيرمنصفانه اي شروع شده كه ما در اين حجم فكر نمي كرديم انجام شود كه در بين دوستاني كه دم از آزادي، دمكراسي انصاف و انسانيت و خداباوري مي زنند افرادي پيدا مي شوند و شايعاتي را رواج مي دهند كه كاملاً دروغ و ناروا و در جهت تخريب يك چهره فرهنگي و فرهيخته دانشگاهي است.رئيس شوراي شهر تهران در مورد آزاديهاي سياسي و جامعه مدني در دولت احمدي نژاد گفت: ما براي آزاديهاي اجتماعي و جامعه مدني سالها مبارزه كرديم و اميدواريم دمكراسي واقعي را در معرض ديد مردم قرار دهيم.رئيس شوراي شهر تهران به برنامه ريزي ۱۵۰ نفره اساتيد دانشگاه در همه زمينه ها براي احمدي نژاد اشاره كرد و گفت: احمدي نژاد به شايسته سالاري،  علم گرايي و تخصص گرايي اعتقاد دارد.
گروهها  و احزاب مختلف كشور از  هاشمي رفسنجاني حمايت كردند
فارس: گروهها، تشكل ها و احزاب مختلف كشور، در بيانيه هاي جداگانه، حمايت خود را از نامزدي  هاشمي رفسنجاني در مرحله دوم اعلام كردند.انجمن اسلامي  پزشكان ايران در بيانيه اي با ابراز نارضايتي و انتقاد از تبليغات منفي، غير اخلاقي و تخريب گسترده اي كه نسبت به شخصيت كانديداها در جريان رقابت هاي انتخاباتي مرحله اول صورت گرفت، تمامي  فعالان سياسي را به رعايت موازين اخلاقي فرا خواند و خدمات بي شمار و تعابير ماندگار امام راحل و مقام معظم رهبري در تجليل از  هاشمي رفسنجاني و اطمينان از عزم و اراده وي براي پيگيري و تامين خواسته ها، انتظارات و حقوق مردم، اهتمام به بهره گيري از مديران شايسته، بهره گيري از كارشناسان و متخصصان گوناگون را يادآور شد.
* حزب تمدن اسلامي نيز در بيانيه اي ضمن تقدير از همه مردم ايران اسلامي  از حضور گسترده در ۲۷ خرداد، حمايت خود را از  هاشمي رفسنجاني اعلام كرد.
* همچنين هنرمندان تئاتر كشورمان در بيانيه اي اعلام كردند: در اين لحظه تاريخي همگام با ملت بزرگ و شريف ايران در دفاع از «عدالت» ، «توسعه پايدار» ، «توليد فرهنگ عقلاني» ، «محروميت زدايي» ، «رفع هر گونه تبعيض» و همه آنچه كه انسان ايراني را در تعيين سرنوشت خود مختار مي سازد و با توجه به ميثاق نوين آقاي  هاشمي رفسنجاني در تامين مطالبات بحق ملت ايران، حمايت خود را از رياست جمهوري ايشان اعلام كرده و همه ملت و فرهيختگان و دلسوزان و
ترقي خواهان اين مرز و بوم را به مشاركت در اين انتخابات دعوت مي كنيم.
*عده اي از فيلمسازان سينماي كشور با صدور بيانيه اي ضمن اميدواري در تغيير زيرساخت هاي كلان فرهنگي و با آرزوي توجه بيشتر به مسائل رو به رشد فرهنگ و هنر اين مرز و بوم، در اداره امور فرهنگي و هنري كشور حمايت خود را از «هاشمي  رفسنجاني» در مرحله دوم نهمين انتخابات رياست جمهوري اعلام كردند.
موضع احمدي نژاد در قبال حمايت برخي افراد و گروه ها از هاشمي:
شخصيتي كه ما مي شناسيم هيچ سنخيتي با اين افراد ندارد
گروه سياسي : محمود احمدي نژاد كانديداي راه يافته به دوره دوم انتخابات رياست جمهوري در گفت وگوي اختصاصي با همشهري درمورد وفاق بسياري از گروه هاي سياسي به نفع كانديدايي خاص و بر ضد ايشان گفت: اين كه ائتلاف هاي انتخاباتي شكل بگيرد و عده اي علاقه مند به حمايت از كانديداي خاصي شوند امري طبيعي است اما اين مسئله كه آنان سعي در تخريب كانديداي ديگر داشته باشند امري ناپسند و مغاير با اصول است.احمدي نژاد ادامه داد: اين افراد بهتر است به جاي اين گونه اقدامات تخريبي درمورد كانديداي خود و برنامه هاي انتخاباتي خودشان سخن بگويند. هجمه هايي كه اين روزها به صورت غيرواقعي دارد صورت مي گيرد كار درستي نيست و قطعا تأثيرگذار نخواهد بود.شهردار تهران افزود: ملت ما رشيد است و اين سلاح ها و ترفندها متعلق به گذشته است و ديگر كاربرد ندارد و اصلا شأن كانديداهاي ما اجل از اين مسائل است.احمدي نژاد درمورد هدف اين گونه اقدامات تخريبي برعليه وي و درجهت تقويت كانديداي ديگر گفت: اين گونه اقدامات در واقع توهين به كانديداي مورد علاقه آنهاست. من شخصا بعيد مي دانم كه اين افراد هيچ علاقه اي به كانديداي مورد حمايت شان داشته باشند چون شخصيتي كه ما مي شناسيم هيچ سنخيتي با اين افراد ندارد.نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درمورد اين عبارت كه «صداي پاي فاشيسم مي آيد و خطر فاشيسم كشور را تهديد مي كند» گفت: استفاده از اين گونه تعابير نيز در راستاي همين سياست هايي است كه توضيح دادم. ما مي خواهيم جلوي رانت خواري ها را بگيريم و به ملت خدمت كنيم.وي گفت: امروز يك استاد دانشگاه به صحنه آمده و مردم هم به او اقبال كردند. اين كانديدا نه حزب دارد و نه گروه بلكه تنها به ميدان آمده. امروز بايد از كساني بترسيم كه دستشان در قدرت و زر است، اينها فاشيسم را مي آورند نه كساني كه دستي در قدرت ندارند.
حمايت آيت الله صدوقي مازندراني از احمدي نژاد
گروه سياسي:دفتر حضرت آيت الله صدوقي مازندراني (مدظله العالي) حمايت قاطع معظم له را از حضور دكتر محمود احمدي نژاد در عرصه انتخابات به ويژه شيوه تبليغات ايشان اعلام داشت. معظم له توفيق و بهروزي خدمات ايشان را در عرصه مديريت كلان كشور از خداوند متعال مسئلت نموده اند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |