سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۸۴ - - ۳۷۴۵
به ياد فريدون ناصري رهبر اركستر سمفونيك تهران
پايان سمفوني يك زندگي
001974.jpg
سعيده امين
ساعت۱۲:30 جمعه۱۹خردادماه بود كه برنامه عادي شبكه دو سيما قطع شد و خبر فوت فريدون ناصري، موسيقيدان و هنرمند بزرگ عالم موسيقي پخش شد و بعد ارتباط تلفني با فاضل جمشيدي، كارشناس معتبر موسيقي برقرار شد.
اين اقدام شبكه دو سيما مراتب قدرداني و تحسين اهالي هنر و موسيقي را برانگيخت.
فريدون ناصري در سن 75سالگي در اثر نارسايي ريه و قلب دارفاني را وداع گفت، درحالي كه به اعتقاد بسياري از هنرمندان و كارشناسان موسيقي، ناصري در زمان حيات، اركستر سمفونيك تهران را از سقوط نجات داد. ناصري درسال 1309 در تهران متولد شد.
وي موسيقي را در هنرستان موسيقي شروع كرد و در اواخر دوران تحصيل به شاگردي باغچه بان ناصحي درآمد و آهنگسازي را در مكتب وي آغاز كرد. ناصري مدتي را نيز در اروپا به ادامه تحصيل پرداخت. وي در سالهاي 40 و۵۰ با راديو و تلويزيون همكاري زيادي داشت و در زمينه ساخت موسيقي فيلم هايي چون ناخدا خورشيد، فصل خون، ستارخان و آن سوي مه آثار در خور توجهي به جا گذاشت.
فعاليت هاي ناصري تنها به رهبري اركستر سمفونيك تهران محدود نمي شد. وي عضو شوراي عالي موسيقي كودك، شوراي عالي موسيقي صدا وسيما، شوراي قيمت گذاري موسيقي، عضو هيات مديره خانه موسيقي و شوراي عالي خانه هنرمندان ايران بود و در سالهاي آخر عمر خود باوجود كهولت سن، رياست خانه موسيقي ايران را نيز برعهده داشت. فاضل جمشيدي، كارشناس موسيقي و آهنگساز كه همكاري بسيار نزديكي نيز با ايشان داشت، مي گويد: مرحوم ناصري بسيار اهل مطالعه بود و در ضمن در زمينه ترجمه آثار موسيقي كارهاي بزرگي نيز انجام داده است. ناصري كتاب اصطلاحات موسيقي ايتاليايي را به 4زبان ترجمه كرده است؛ اين كتاب منبع و ماخذ موسيقي كلاسيك ايران و اروپا بوده است. تنظيم آثار مرحوم جاهد نيز يكي از كارهاي مهم استاد بود كه مورد استفاده بسياري از آهنگسازان قرار گرفت.
***
استاد كامبيز روشن روان، آهنگساز برجسته در خصوص فعاليت هاي هنري مرحوم ناصري مي گويد: استاد فريدون ناصري يكي از شخصيت هاي تحصيلكرده و فهيم ايران بود كه از هنرستان موسيقي فارغ التحصيل شده و سالها رهبر اركستر فارابي در راديو بود. وي 11سال رهبري اركستر سمفونيك تهران را برعهده داشت.
وي آثار ترجمه استاد را علاوه بر اصطلاحات موسيقي ايتاليايي، مواردي همچون تاريخ موسيقي روس عنوان كرد و گفت: موسيقي ايران به كمك استاد ناصري دچار تحول جدي شد و هنرمندان زيادي شاگردي استاد را مي كردند كه حالا براي خود يك آهنگساز مطرح شده اند.
روشن روان پخش گزارش زنده تلويزيوني در خصوص فوت استاد ناصري را به فال نيك گرفت و گفت: خوشحالم كه تحول جدي در نگاه رسانه ملي به هنرمندان و جامعه صورت گرفته است و به هنرمندان بها داده مي شود. اميد است اين تحول به جايي برسد كه به هنرمندان در زمان حياتشان بها داده شود.
***
عبدالحسين مختاباد، خواننده و آهنگساز موسيقي سنتي يكي از هنرمنداني است كه سالها شاگرد استاد ناصري بود. او در خصوص سه دهه خدمات ارزشمند ناصري به انقلاب مي گويد: ناصري جايگاه چند وجهي در عالم موسيقي داشت. هم وجهه بين المللي و هم وجهه ملي و هم تلفيق اين دو كه بسيار مورد توجه رهبران اركستر جهان قرار مي گرفت.
ناصري به عنوان رهبر اركستر سمفونيك تهران سالها آثار بتهوون و موتزارت را به اجرا گذاشت و علاقه مندان ايراني را از نزديك با موسيقي كلاسيك غربي آشنا كرد.
مختاباد مي گويد: در حالي كه بسياري از رهبران اركستر مطرح بعد از انقلاب ايران را ترك كردند، مرحوم ناصري ماند و هدايت كشتي بدون سكان اركستر تهران را بر عهده گرفت. وي با تمام زخم زبان ها نگذاشت اين اركستر بدون رهبر باقي بماند. به اعتقاد مختاباد اگر امروز مي بينيم كه رهبران اركستر دنيا به ايران مي آيند و به اجراي برنامه مي پردازند، فقط به خاطر ساماندهي و سازمان بخشي است كه ناصري بدون داشتن امكانات و نوازنده به اركستر تهران بخشيده است.
تمام تلاش استاد اين بود كه فرهنگ ملي و اسلامي را با موسيقي كلاسيك تلفيق كند، بدون اينكه به هويت ملي و اسلامي موسيقي ايراني خدشه اي وارد شود.
مختاباد وصف زيبايي در مورد استاد ناصري مي دهد و مي گويد: استاد همواره سر خود را پايين مي انداخت و بدون وقفه كار مي كرد تا به جايي رسيد كه به موسيقي ايراني يك تشخص ملي داد.
شايد بسياري از هنرمندان ضيافت شام سال 1374 توسط رئيس جمهور وقت را فراموش نكنند. اين ميهماني براي هنرمندان بود و چند نفر از موزيسين هاي مطرح دنيا نيز در آن شركت داشتند.
مختاباد مي گويد: يكي از ميهمان هاي خارجي، آهنگسازي از تونس بود كه عود مي نواخت. وقتي استاد ناصري با اين هنرمند آشنا شد به گوشه اي رفت و در مورد وضعيت موسيقي در ايران با وي به بحث و گفت و گو پرداخت.
در اين ميهماني شنيده شد كه موزيسين  تونسي بر اساس شنيده هايش حكومت ايران را متهم به تحت فشار قرار دادن موسيقيدان ها مي كرد و استاد ناصري در رد اين اتهامات دفاع جانانه اي از اصالت موسيقي در ايران مي كرد و جايگاه آن را در ميان اقشار مختلف جامعه ستايش كرد. مختاباد مي گويد: استاد ناصري آنقدر براي متقاعد كردن آن مرد تونسي زمان گذاشت، تا اينكه وي به اشتباه و قضاوت ناصحيح خود در مورد فضاي ايران و موسيقي ايراني اعتراف كرد.
بسياري استاد را در توان و قدرت آهنگسازي در رده مرحوم استاد روح الله خالقي عنوان مي كنند. روز قبل، پيكر استاد از مقابل تالار وحدت با حضور جمع كثيري از هنرمندان تشييع شد.

بهمن قبادي و سندباد و چهل دزد
002019.jpg
بهمن قبادي چندي پيش كار ساخت جديدترين اثرش كه يك فيلم مستند با نام سندباد و چهل دزد است را در بغداد به پايان برد.
قبادي كه آخرين فيلم بلندش لاك پشت ها هم پرواز مي كنند حضور موفقي در جشنواره هاي جهاني داشته، اين فيلم را به سفارش شبكه بي.بي.سي ساخته است. او كه هم اكنون در عراق به سر مي برد، قبل از ساخت اين فيلم شخصيت هاي واقعي آن را در عراق پيدا كرده است.
قبادي هنوز اطلاعات دقيق در مورد اين فيلم ارائه نكرده و همه چيز را به آينده موكول كرده است.
قبادي هم اكنون مشغول بازبيني لوكيشن هاي فيلم جديدش در عراق و تركيه است. او پيش از اين گفته بود كه مي خواهد فيلمي با حضور رجب اردوغان، نخست وزير تركيه را جلوي دوربين ببرد.
ضمنا قبادي در سفري كه اخيرا به عراق داشته با جلال طالباني، مسعود بارزاني و دكتر برهام صالح ديدار كرده است.
قبادي هم اكنون چندين طرح و موضوع مختلف را براي ساخت فيلم جديدش در دست دارد و مشخص نيست كه او مي خواهد كداميك از اين پروژه ها را جلو دوربين ببرد.
لاك پشت ها هم پرواز مي كنند با اينكه حضور موفقي در عرصه جهاني و نيز اكران هاي خارجي متعددي در كشورهاي مختلف داشته،  اما نتوانست به جمع فيلم هاي خارجي اسكار 2005 راه پيدا كند.

اليور استون و يازده سپتامبر
002055.jpg
اليور استون بزودي كار ساخت فيلمي در رابطه با حادثه يازده سپتامبر را آغاز مي كند.
اين فيلم داستان نجات دو مامور فداكار پليس از زير ويرانه هاي مركز تجارت جهاني در روز يازدهم سپتامبر است و نيكلاس كيج در نقش اصلي بازي مي كند.
در حالي كه تا چهارمين سالگرد حادثه تروريستي برخورد دو هواپيما به برج هاي دوقلوي مركز تجارت جهاني در نيويورك كمتر از دو ماه وقت باقي است، گزارش ها از تلاش مديران استوديو پارامونت براي تهيه مقدمات پروژه يازده سپتامبر استون در چند ماه گذشته حكايت دارد. آندرا برلوف كه چندي پيش قرارداد نوشتن فيلمنامه نسخه جديد حالا نگاه نكن را امضا كرد، كار نوشتن فيلمنامه را به پايان رسانده و استون هم مدتي است در نيويورك در حال انتخاب لوكيشن ها است. داستان اين فيلم كه تماما در لحظات پس از برخورد هواپيماها با برج هاي دوقلو مي گذرد، درباره دو مامور پليس به نام هاي ويل جيمنو و جان مك لافلين است كه به نجات حادثه ديدگان مي روند و خود در زير آوارها گرفتار مي شوند. اين دو پليس از معدود افرادي بودند كه از سقوط برج هاي تجارت جهاني جان سالم به در بردند. قرار است نيكلاس كيج نقش يكي از اين دو پليس را بازي كند.

عليرضا افتخاري و دو آلبوم جديد
002001.jpg
عليرضا افتخاري، خواننده پركار موسيقي ايراني، بزودي دو آلبوم جديد را روانه بازار مي كند.
افتخاري طي سالهاي اخير، پركارترين خواننده ايران بوده و به طور متوسط طي 10سال گذشته، سالي 4آلبوم را روانه بازار كرده است. او پس از موفقيت آلبوم هاي نيلوفرانه و امان از جدايي طي سالهاي 75 و۷۶ ناگهان بسيار پركار شد و آلبوم هاي متعددي را منتشر كرد. نكته جالب اين است كه افتخاري حدود 20سال است كه در ايران كنسرت برگزار نكرده و علاقه اي به انجام اين كار نيز ندارد. او بيشتر ترجيح مي دهد وقتش را در استوديوها صرف ضبط آثار جديد كند.
دو آلبوم جديدافتخاري گرفتار و زندگي نام دارند و از ساخته هاي محمد جليل عندليبي به شمار مي روند.
يكي از اين آثار به بازخواني تصانيف تصنيف سراي بزرگ ايران، شيدا اختصاص دارد و ديگري (زندگي) از ساخته جليل عندليبي است كه با همراهي گروه موسيقي مولانا در استوديو ضبط شده است.
اين دو اثر به زودي منتشر و روانه بازار خواهند شد. عليرضا افتخاري پيش از اين چند آلبوم موسيقي مانند خداحافظ، امان از جدايي، تازه به تازه و... را با همكاري جليل عندليبي منتشر كرده است.

اردوهاي تفريحي و زيارتي
002034.jpg
مراكز منطقه جنوب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اقدام به برگزاري تورهاي تفريحي، سياحتي و زيارتي كرده اند.
اردوي تله كابين توچال از طريق خانه هاي فرهنگ سلمان فارسي، ميعاد، خزانه و كتابخانه دكتر حسابي، اردوي پارك آبي آزادگان از سوي كتابخانه شماره 1 شهر سالم و اردوي قم و جمكران از طرف خانه هاي فرهنگ خزانه، تلاش، رازي،ميعاد، ابوسعيد و نيز اردوي ري  گردي كه شامل بازديد از تپه ميل، اينانج، استودان، ابن بابويه، برج طغرل، بي بي شهربانو ، حرم حضرت عبدالعظيم و... است توسط كتابخانه شماره۲ شهر سالم و خانه فرهنگ سلمان فارسي و همچنين بازديد از موزه جواهرات ملي ايران توسط خانه فرهنگ قلم برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت شركت در اين تورها يا جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با مراكز ذيل تماس حاصل فرمايند.
خانه هاي فرهنگ ابوسعيد (6498587)، سلمان فارسي (5645389)، خزانه (5312922)، قلم(5314333) ، ميعاد (5032500) تلاش(5008100 ، رازي( 5907903) ، كتابخانه دكتر حسابي( 5731697 )، كتابخانه شماره يك(3754041 ) و كتابخانه شماره دو( 3753031 ).

نمايشگاهي از تصاوير شخصيت هاي برجسته جهان
هم اكنون يك نمايشگاه عكس با موضوع شخصيت هاي برجسته جهان كه دارنده  بيشترين تعداد عكس هستند در گالري پرتره  ملي لندن برپاست.
بيشتر شخصيت هاي برجسته  اين نمايشگاه از طريق عكس هايشان بر شهرت خود افزوده اند.
در اين نمايشگاه عكس هايي از ملكه ويكتوريا، آدلف هيتلر،  جيمز دين، گرتا گاربو، ادري هپبرن، مرلين مونرو، محمدعلي كلي، مهاتما گاندي، جان  اف كندي و ... به چشم مي خورد.
رابرت موير،  مسئول گالري پرتره  ملي لندن در اين باره مي گويد: اين نمايشگاه كه درباره  نحوه  استفاده  اين شخصيت ها از عكاسي است، شامل تعدادي عكس كمياب است كه تاكنون بندرت در انظار عمومي ديده شده اند. در بين اين عكس ها، عكس هاي آشناي زيادي نيز وجود دارد.
شبكه  تلويزيوني بي.بي.سي نيز همزمان با اين نمايشگاه در جريان يك سريال به نحوه  روي كار آمدن اين شخصيت ها و استفاده از عكس  براي كسب شهرت و قدرت پرداخته  است.
اين نمايشگاه با عكس هاي ملكه ويكتوريا آغاز مي شود كه سلطنتش را قبل از استفاده گسترده از عكاسي آغاز كرده است. او سپس در مقايسه با زنان همدوره اش به بيشترين دارنده عكس تبديل شد.
براي مثال وي براي هر دوره از زندگي اش عكس هاي متفاوتي دارد. در زير يكي از عكس ها نوشته شده: براي اولين بار بعد از گذشت نيم  قرن از سلطنت، مردم مي توانند لبخند ملكه را ببينند يا عكس مادربزرگ مهربان ملت
دو عكس از مهاتما گاندي كه به فاصله 40 سال از يكديگر گرفته شده اند، نشان مي دهند كه گاندي چگونه مي خواسته متفاوت در اين دو دوره ظاهر شود.
در تصوير اول،  گاندي يك وكيل تازه كار است. وي كت و شلوار پوشيده و لباس و مويش مرتب است. در عكس دوم، گاندي به عنوان رهبر جنبش استقلال طلب هند معرفي شده است. در اين عكس موي سرش تراشيده شده و يك لباس ساده سفيد بر تن دارد.
در زير اين عكس نوشته است: گاندي در انتخاب لباس خود سعي كرده بر احساس همدردي و مهرباني خود با مردم هند تاكيد كند.
مسئول اين گالري مي گويد: گاندي به درستي مي دانسته است از عكاسي چه مي خواهد. اما يك شخصيت متفاوت تاريخي كه در ابتدا به دنياي عكس بي اعتماد بود، آدلف هيتلر، ديكتاتور نازي است. هيتلر در ابتدا به عكاس ها اجازه نمي داد از وي عكس بگيرند.
مسئول اين نمايشگاه در اين باره گفت: او احساس مي كرد براي اينكه بر ميزان دنياي اسرار آميز خود بيفزايد، بايد گمنام باقي بماند، اما بعد از اينكه خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد، كسي كه بتواند اولين عكس را از هيتلر بگيرد، مبلغ 100 دلار به وي داده مي شود، رهبر نازي ها نظرش را تغيير داد و خيلي زود متوجه شد كه عكس تا چه اندازه سلاح پرقدرتي براي احاطه بر جهان است.
در اين نمايشگاه همچنين مي توانيم عكسي از جيمز دين را متعلق به چند ماه قبل از مرگش ببنيم. در بخش مربوط به عكس هاي جان . اف كندي، به ذكر اين جزئيات پرداخته شده كه چگونه پسر لايي آمريكا ضعف جسمي اش را در عكس ها پنهان كرده است.
اين نمايشگاه تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.
از سوي ديگر يك سريال 10 قسمتي از شخصيت هاي اين نمايشگاه نيز در سراسر طول تابستان ازشبكه  تلويزيوني بي .بي.سي 2 پخش خواهد شد.

پيشخوان
001980.jpg
عرب نيوز
روزنامه عرب نيوز تيتر اول خود را به اعلام آمادگي عربستان سعودي جهت كمك به پليس بريتانيا اختصاص داده است. اين روزنامه در خبري ديگر با بررسي نحوه بمبگذاري هاي لندن نوشته است: بمبگذاران ايستگاه هاي مترو، از بمب ساعتي استفاده كرده بودند. روزنامه عرب نيوز همچنين عكس اول خود را به تسليم رهبر شورشيان سودان به دولت اين كشور اختصاص داده است.
002064.jpg
ديلي استار
روزنامه ديلي استار از كمك 3 ميليارد دلاري گروه 8 به فلسطينيان خبر داده است.
پيشنهاد گروه 8 در پي تعهد به پرداخت كمكي 350 ميليون دلاري از سوي آمريكا كه بخشي از آن قرار است صرف مسكن و تاسيسات زيربنايي در نوار غزه شود، ارائه مي شود.
اين در حالي است كه آمريكا از اعطاي كمك هاي بيشتر خودداري كرده است.
002004.jpg
ال موندو
روزنامه ال موندو چاپ اسپانيا تيتر اول خود را به سخنان توني بلر، نخست وزير بريتانيا درباره انفجار هاي مادريد اختصاص داده است. اين روزنامه در بخشي از خبر خود به نقل از بلر آورده است: انفجارهاي 7 ژوئيه هيچ ارتباطي با جنگ عراق نداشته اند. اين سخنان از سوي بلر پس از آن عنوان مي شوند كه بسياري از كارشناسان، اين حملات را در ارتباط با حضور نيروهاي بريتانيايي در عراق مي دانستند.
002031.jpg
لاووا
روزنامه لاووا چاپ لوكزامبورگ خبر و عكس اول خود را به برگزاري همه پرسي در اين كشور كوچك اروپايي اختصاص داده است.
لازم به ذكر است كه اين رفراندوم پس از تصويب قانون اساسي در پارلمان اروپا، برگزار مي شود. قانون اساسي اروپا پس از راي منفي مردم فرانسه و هلند به مفاد آن، در لوكزامبورگ به همه پرسي گذارده مي شود.

ذهن زيبا
انسانيت به ظاهر نيست ، به باطن است.
تولستوي

انسان  آفريننده سرنوشت خويش است.
زرتشت

تواضع بيجا ، آخرين حد تكبر است.
لابروير

شبكه
امشب مي توانيد حدود ساعت 21 به تماشاي فيلم سينمايي شبكه دوم بنشينيد.
حدود ساعت 22:10 نيز مي توانيد قسمت ديگري از مجموعه خارجي پرستاران را از شبكه اول تماشا كنيد. ساعت 21 نيز قسمت ديگري از مجموعه پليسي ماموران پرونده هاي راكد از شبكه سوم پخش مي شود.
شبكه پنجم سيما نيز امروز برنامه بازخواني يك پرونده را حدود ساعت 19 پخش خواهد كرد.
امروز همچنين تكرار مجموعه هاي همسفران (ساعت 13:40 از شبكه سوم)، شواليه سياه (ساعت 14 از شبكه دوم)، روزهاي به ياد ماندني (ساعت 15:10 از شبكه اول) و مرواريد سرخ (ساعت 23 از شبكه پنجم) پخش خواهد شد.

در فرهنگسراها
تفسير سوره كوثر
كانون ادبي فرهنگسراي اقوام به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه  (س) اقدام به برگزاري مسابقه تفسير سوره كوثر كرده است.
براي شركت در مسابقه تفسير ادبي و عرفاني سوره كوثر، تمامي علاقه مندان به علوم قرآني مي توانند آثار خود را تا تاريخ 31 تيرماه سال جاري و حداكثر در 10 صفحه A4 به صورت تايپ شده يا با خط خوانا به كانون ادبي اين فرهنگسرا به نشاني: انتهاي بزرگراه نواب، ميدان ابوذر، خيابان سجاد جنوبي، ميدان بهاران، فرهنگسراي اقوام ارسال كنند.
داوري اين مسابقه به عهده دكتر پرويز عباسي داكاني است و هم اكنون سلسله جلسات تفسير قرآن اين استاد در فرهنگسرا داير است.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي  توانند با تلفن  6237470 تماس حاصل فرمايند.
تعطيلات آخر هفته در كارگاه هاي خلاقيت
فرهنگسراي اشراق اقدام به برگزاري كارگاه هاي خلاقيت در روزهاي 23 و 24 تيرماه كرده است. اين كارگاه ها كه شامل رشته هاي قصص قرآن، سفالگري، زبان، خوشنويسي، نقاشي و ... است در روزهاي پنج شنبه و جمعه هر هفته برگزار خواهد شد.
علاقه مندان مي توانند جهت شركت در كارگاه هاي مذكور از ساعت 18 الي 20 به نشاني: فلكه دوم تهرانپارس انتهاي خيابان جشنواره فرهنگسراي اشراق مراجعه يابا شماره تلفن 7329643 تماس حاصل كنند.
خوشنويسي و گريم
فرهنگسراي سالمند در برنامه هاي نهضت فرهنگي تابستان 84 ايستگاه خوشنويسي ويژه كودكان و نوجوانان را برگزار مي كند. در اين ايستگاه كه با حضور استاد خوشنويسي برگزار مي شود، خط تحريري به هنرجويان آموزش داده مي شود. در اين ايستگاه حروف الفبا به ترتيب، تركيب آنها از كلمات ساده به كلمات سخت و نوشتن و قرار گرفتن آنها روي خط كرسي آموزش داده مي شود.
ايستگاه خوشنويسي كودكان و نوجوانان هر هفته شنبه ها از ساعت 20 - 18 در فرهنگسراي سالمند برگزار مي شود و حضور تمامي كودكان در اين ايستگاه آزاد است. همچنين واحد آموزش فرهنگسراي سالمند با هدف همگاني كردن رشته هاي هنري، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش گريم ويژه بانوان كرده است. در اين دوره آموزشي هنرجويان با نحوه انواع گريم سينمايي آشنا مي شوند.
علاقه مندان جهت ثبت نام يا كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: ميدان امام حسين (ع)، خيابان 17 شهريور، خيابان خشكبارچي، خيام مراجعه يا با شماره تلفن هاي 9 - 3358688 تماس حاصل كنند.
مهارت هاي زندگي
واحد سلامت فرهنگسراي سالمند سلسله جلسات مشاوره گروهي با موضوع روابط بين زن و شوهر را به صورت رايگان برگزار مي كند.
مشاوره گروهي روابط بين زن و شوهر با همكاري ستاد شهر سالم و با حضور يك روانپزشك با هدف ارتقاي آگاهي همسران در زندگي و آموزش صحيح بين طرفين، امروز از ساعت 12 10 در فرهنگسراي سالمند برگزار مي شود.

خواندني ها
نمايشگاه دندانپزشكان هنرمند
همزمان با افتتاح گالري مينا در محل تعاوني انجمن دندانپزشكي ايران واقع در كوي نصر، خيابان پيروزي غربي، پلاك 97، نمايشگاه نقاشي گروهي توسط سه دندانپزشك هنرمند، خانم دكتر نينا رهشناس، آقاي دكتر مهدي يزدان پناه و آقاي دكتر محمدعلي غفوريان در اين گالري برگزار مي شود. در عين حال از فعاليت هاي هنري آقاي دكتر سندوزي، نقاش و مجسمه ساز برجسته معاصر و رياست اسبق دانشكده دندانپزشكي دانشگاه مشهد تجليل خواهد شد.اين نمايشگاه 17 تيرماه افتتاح شده و تا 30 تير، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر پذيراي هنردوستان است.

خبرسازان
آرمانشهر
جهانشهر
دخل و خرج
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
شهر آرا
|  آرمانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |