يكشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۷ - Aug 7, 2005
روز پرخبر تابستاني در تالارهاي مبادلات
فردا اوراق مشاركت ايران خودرو و سهام سرمايه گذاري شاهد در بورس عرضه مي شود
004158.jpg
گروه بورس: فردا روزي پرخبر در تالارهاي بورس اوراق بهادار به شمار مي آيد. قرار است در اين روز براي نخستين بار سهام سرمايه  گذاري شاهد و اوراق مشاركت يك شركت خصوصي در بازار عرضه شود.
به گزارش خبرنگار ما در اولين عرضه شركت ايران خودرو يكهزار ميليارد ريال اوراق مشاركت طرح «ايران خودرو خراسان» را به سرمايه گذاران مي فروشد. نرخ كارمزد و سود علي الحساب اين اوراق ۱۹ درصد اعلام شده كه به صورت سالانه پرداخت مي شود.
اين اوراق در زمان سررسيد قابل تبديل به سهام است و دارنده آن از تخفيف ۱۰ درصدي براي خريد سهام نسبت به قيمت روز بازار برخوردار خواهد شد. قرار است سود قطعي اوراق مشاركت ياد شده پس از پايان دوره انتشار به نسبت ۴۰ درصد نقد و ۶۰ درصد سهم ايران خودرو تقسيم شود.
اخبار دريافتي حاكي است، ايران خودرو در عين حال در تلاش براي انتشار اوراق مشاركت ارزي در بازارهاي بين المللي است.
قائم مقام ايران خودرو در امور مالي و اقتصادي در اين باره گفت: گروه صنعتي ايران خودرو امسال براي تامين منابع مالي مورد نياز خود در صدد انتشار ۳۰۰ ميليون دلار اوراق مشاركت خارجي است.
رضا راعي  افزود: براي اين منظور لازم است تا ريسك بين المللي اين شركت در سطح جهان مشخص شود، مؤسسه اعتباري انگليسي «فيچ» ، تعيين نرخ ريسك بين المللي ايران خودرو را به روشن شدن تكليف كابينه دولت فعلي و نتايج مذاكرات مربوط به پرونده هسته اي ايران موكول كرده است.
وي گفت: قرار بود موسسه فيچ طي همين مدت ريسك بين المللي ايران خودرو را تعيين كند، اما به نظر مي رسد آنها تا تعيين تكليف نهايي كابينه دولت و نيز روشن شدن تكليف پرونده انرژي هسته اي ايران دست نگه داشته اند.
وي افزود: به نظر نمي رسد مؤسسه فيچ حداقل تا يك ماه آينده به تعيين نرخ ريسك بين المللي ايران خودرو اقدام كند.
راعي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا بانك مركزي ايران مجوز انتشار اوراق قرضه ارزي را از سوي ايران خودرو داده است يا خير؟» ، اظهار داشت: بانك مركزي مي گويد ما اصلا در اين زمينه قانوني نداريم و قانون در اين ارتباط مسكوت است، بنابراين ما هيچ جوابي براي شما نداريم.
قائم مقام ايران خودرو در امور مالي و اقتصادي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا عدم انتشار اوراق قرضه ارزي توسط ايران خودرو بر تامين منابع مالي مورد نياز اين شركت تاثير منفي نخواهد گذاشت؟» ، يادآور شد: ما در حال پيگيري تامين منابع مالي مورد نياز اين شركت از طريق راههاي ديگري هستيم و بر اين اساس هم اكنون موضوع تامين اين منابع را از طريق كشورهاي اسلامي پيگيري مي كنيم.
دكتر حسين عبده تبريزي دبير كل بورس اوراق بهادار نيز با اشاره به عرضه اوراق مشاركت گفت: نسبت به فروش موفقيت آميز اوراق مشاركت يك هزار ميليارد ريال ايران خودرو در تالارهاي بورس بسيار خوش بين هستم.
عرضه سهام شاهد
از سوي ديگر قرار است از روز دوشنبه- فردا- سهام سرمايه گذاري شاهد در عرضه اوليه به فروش رسد. سرمايه گذاري شاهد در حال حاضر ۴۱۰ ميليارد ريال سرمايه ثبت شده دارد و
۹/۸۴ درصد از كل سهام آن متعلق به مؤسسه اندوخته شاهد است.
شركت ذخيره شاهد هم ۷/۲ درصد از كل سهام اين شركت را در اختيار دارد ضمن اين كه سرمايه گذاري سعدي مالك ۲/۲ درصد ديگر از سهام سرمايه گذاري شاهد است.در حال حاضر نام ۲۱ هزار و ۷۰۸ سهامدار خرد نيز در جمع سهامداران سرمايه گذاري شاهد ديده مي شود.
سرمايه گذاري شاهد طبق اساسنامه مي تواند در تأسيس شركت ها، كارخانه ها و همچنين اداره و خريد و فروش سهام شركت هاي توليدي و خدماتي فعاليت كند.

طراحي نظام تازه براي شفاف سازي اطلاعات در بورس
گروه بورس: هيأت مديره بورس اوراق بهادار روز گذشته طرحي را بررسي كرد كه بر اساس آن گام ديگري براي حذف واسطه ها و شفاف سازي اطلاعات در بازار سهام برداشته مي شود.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سايت اينترنتي ويژه اي ظرف ۶ ماه آينده طراحي خواهد شد كه شركت هاي پذيرفته شده در بورس با استفاده از آن مي توانند به طور همزمان اطلاعات و آمار خود را در اختيار سازمان بورس و سهامداران قرار دهند، به اين ترتيب اطلاعات ارسال شده از شركت ها حتي يك لحظه هم در داخل بورس متوقف نمي ماند و به سرعت به دست سهامداران و متقاضيان سرمايه گذاري مي رسد.
قرار است هيأت همكاري بورس و حرفه حسابداري در مرحله بعد از انتشار اطلاعات وظيفه بررسي و ارائه گزارش تكميلي و اظهارنظرهاي احتمالي را درباره آمار شركت ها بر عهده بگيرد.
با تصويب هيأت مديره بورس تا پايان امسال قفل ايمني لازم خريداري و فرم هاي جديد مورد نياز براي ارائه اطلاعات طراحي خواهد شد.
دبير كل بورس اوراق بهادار در اين باره گفت: قصد داريم به اين ترتيب فضايي الكترونيك ايجاد كنيم كه همه شركت ها در سايت اينترنتي واحدهاي اطلاعات خود را به روز كرده و اطلاعات مالي خود را به طور مستقيم به اطلاع بازار برسانند.
دكتر حسين عبده تبريزي تأكيد كرد: در قالب اين سايت همه شركت هاي پذيرفته شده در بورس مي توانند اطلاعات خود را همزمان در اختيار بورس و سهامداران قرار دهند. با راه اندازي اين شبكه الكترونيك ديگر شائبه اي در خصوص وجود اطلاعات نهاني وجود نخواهد داشت و حجم اين گونه اطلاعات در سازمان بورس به صفر خواهد رسيد.

شاخص مالي ۵۵ واحد مثبت خورد
004152.jpg
گروه بورس: معاملات بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته زماني به پايان رسيد كه شاخص كل قيمت سهام عدد ۱۱ هزار و ۳۹۴ واحد را نشان مي داد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز شاخص كل تنها ۵/۱ واحد منفي خورد.
طي معاملات ديروز با وجود كاهش ۳/۵ واحد شاخص عملكرد تالار اصلي، شاخص عملكرد تالار فرعي ۳/۸۵ واحد ديگر افزايش يافت و به رقم ۱۰ هزار و ۷۹۱ واحد نزديك شد.
بنابراين گزارش عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري بورس تهران در نخستين روز هفته موجب رشد ۵۵ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي شد و اين شاخص را تا رقم ۳۱ هزار و ۳۰۰ واحد بالا برد.
اما عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي بورس تهران در اين روز كاهش ۳/۳ واحدي شاخص صنعت را به دنبال داشت و اين شاخص را تا رقم ۸ هزار و ۷۰۱ واحد پايين كشيد.
اين گزارش حاكي است: در جريان داد و ستدهاي روز گذشته بورس تهران شاخص سهام نفت، پتروشيمي ۱۲۲ واحد، شاخص گروه فلزات اساسي
۲/۱۸ واحد و شاخص سهام وسايل نقليه ۴/۴ واحد افت كرد.

برگزاري نخستين مجمع عمومي بورس كشاورزي
004161.jpg
گروه بورس: در نخستين مجمع عمومي  سالانه بورس كالاي كشاورزي گزارش هيات مديره به اعضاي مجمع ارائه شد.
به گزارش روابط عمومي بورس كشاورزي در گزارش هيات مديره اين بورس آمده است:  هيات مديره بورس كالاي كشاورزي از آغاز تشكيل تا پايان سال گذشته، ۱۳ جلسه رسمي  برگزار كرده و در اين جلسات تصميمات و پيگيري هاي امور مختلف را مورد بررسي قرار داده است.
پيگيري تصويب اساسنامه پيشنهادي مجمع موسس، انتخاب دبيركل و تصويب چارت سازماني از جمله اقدمات هيات مديره طي اين مدت به شمار مي رود، هيات مديره بورس كشاورزي همچنين طي اين مدت تصويب عضويت شركت هاي كارگزاري را تعيين و تصويب كرد.
تصويب ورود كالاهايي چون انواع كنجاله، دانه هاي روغني، ذرت و شكر كه با توجه به سهم ۷۶ درصدي معاملات انواع كنجاله و ذرت در شش ماه اول كار بورس كشاورزي، صحت اتخاذ اين تصميم آشكار شده است.
تصويب تشكيل كميته نظارت بر قيمت ها، بررسي و پيگيري موضوع معافيت مالياتي از ديگر امور پيگيري شده از سوي هيات مديره بوده است.
پيگيري و اخذ موافقت بانك كشاورزي بر پرداخت اعتبار به كارگزاران نيز از جمله اقدامات هيات مديره بورس كشاورزي است.
بر اساس اين گزارش، تصويب تشكيل كميته هاي راهبردي سه گانه شامل كميته راهبردي فرهنگ سازي، كميته راهبردي نرم افزار معاملاتي و كميته راهبردي برنامه هاي معاملاتي به عنوان يكي از مهمترين فعاليت هاي هيات مديره در مجمع ارائه شد.
تشكيل كميته حل اختلاف و كليات طرح مرحله اول ساماندهي بازار اوليه از ديگر مصوبات هيات مديره طي مدت فوق به شمار مي رود.
در اين طرح ساماندهي بازار اوليه به مواردي چون ايجاد شبكه هاي محلي كارگزاري از سوي بانك كشاورزي و سازمان مركزي تعاون روستايي، ايجاد دفاتر از سوي شركت هاي كارگزاري به صورت مستقل يا گروهي و تاسيس بازارهاي متمركز محلي در قالب بازارهاي فرابورسي (OTC) در نقاط خاص اشاره شده است.
پيگيري تشكيل كميته حمايت از توسعه فعاليت هاي بورس كالاي كشاورزي با حضور وزير جهاد كشاورزي، مديرعامل بانك كشاورزي، مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي و دبيركل و رييس هيات مديره بورس كشاورزي از جمله اقدامات هيات مديره در طول سال گذشته بوده است.
تهيه و ارائه استراتژي هاي هفت گانه به شوراي بورس كالاي كشاورزي نيز از سوي هيات مديره بورس صورت گرفته است.

عرضه اوراق مشاركت در بورس اثربخش است
004155.jpg
ايسنا: تاكنون تنها ما شاهد رشد كمي بازار بوديم؛ بنابراين واقعيت بازار سهام ما حركت نكردن هماهنگ در بخش هاي  كيفي و كمي ا ست.
دكتر حسين كدخدايي، كارشناس بازار سرمايه با بيان اين مطلب گفت: در شرايطي كه بازار در موقعيت مطلوب قرار گرفته باشد و از ناهنجاري به دور باشد حتي دلالان غيررسمي هم مي توانند بازار را پررونق كرده و تحرك در بازار ايجاد كنند.
وي خاطر نشان كرد: سفته بازان شرايط بازار را از حالت تعادل خارج كرده به اين صورت كه با ارقام بسيار كم معاملات بزرگ انجام مي دهند و از طريق اين معاملات كه پشتوانه كافي ندارد به تحريك تقاضا يا عرضه دست زده به اين ترتيب با حركت سفته بازان، شاهد تشكيل صف خريد يا فروش در بورس اوراق بهادار خواهيم بود. همين امر مشكلاتي را براي كل بازار فراهم مي كند از اين جهت ما وجود سفته بازان را به عنوان عاملان ايجاد نبود تعادل در بازار تلقي مي كنيم.
اين كارشناس بازار سرمايه در ادامه با بيان اينكه امكان حذف گروه سفته بازان به طور كلي وجود ندارد، تأكيد كرد: هر اندازه درجه معاملات نسيه و درصد ميزان اعتبار و حجم معاملات افزايش يابد حركت سفته بازان شدت بيشتري به خود خواهد گرفت.
وي گفت: عامل سفته بازان را نيز همچون مقوله رانت و يا هر پديده منفي ديگري نمي توان به طور كامل در بازار از بين برد و در حد معين اين حركت كه ممكن است، عنوان سفته بازي هم به خودش نگيرد در بازارها جريان يابد اما زماني كه از حد معيني فراتر مي رود و حجم سنگيني از معاملات را دربر مي گيرد به بازار لطمه خواهد زد.
اين كارشناس بازار سرمايه گفت: كسي كه خريد بزرگ را انجام داده چون پولي نپرداخته، بنابراين مي تواند رقم بالا بخرد و با يك حركت تحريك آميز پشت اين سهم صف ايجاد كند و سپس با قيمت بالاتر بفروشد و مبلغ آن را بازپرداخت كند. اگر چنين چيزي اتفاق بيفتد در آن زمان معامله دچار مشكل خواهد شد كه همين امر عامل سفته بازي قلمداد شده و علائم آشكار آن ايجاد حباب يعني قيمت كاملا غيرمتعارف رشد سرسام آور است.
وي درباره انتشار اوراق مشاركت در بخش خصوصي و اينكه اين بخش نيز قادر خواهد بود سرمايه را جذب كند، گفت: اوراق مشاركت به هر ميزان كه بتواند در بازار به فروش رود به جذب نقدينگي مي پردازد و اثربخش خواهد بود اما اين امكان وجود دارد اثر جايگزيني باشد كساني كه در يك سال گذشته نوسانات قطعي بورس را تحمل كردند و طرفدار انتخاب از روش تحليل اساسي نبودند و يا تكنيكالي فكر مي كردند ممكن است به اين نتيجه برسند براي آنها زمان به انتها رسيده و يك تاثير تاكتيكي در سرمايه گذاري خود نشان بدهند؛ يعني از سهام خارج شوند و وارد اوراق مشاركت شوند. به اين ترتيب، سود مشخص ۱۹ درصدي دريافت مي كنند و تغيير منفي در قيمت اسمي وجود نخواهد داشت.

۶ شركت جديد امسال بورسي شدند
گروه بورس: نام ۶ شركت از ابتداي سال جاري در تابلوي فرعي بورس درج شده است.به گزارش خبرنگار ما، براين اساس شمار شركت هاي حاضر در بورس اوراق بهادار تهران به ۴۳۲ شركت مي رسد.
بنابراين گزارش توليد محور خودرو، سيمان سفيد ني ريز، ليزينگ خودرو غدير، رايان سايپا، ايران ارقام و اخيرا سرمايه گذاري شاهد شركت هايي هستند كه نام آنها امسال در فهرست نرخ هاي بورس درج شده است.
كارگزاري راهنماي سرمايه گذاران به عنوان كارگزار معرف دو شركت سيمان سفيد ني ريز و رايان سايپا معرفي شده است. ضمن اينكه مفيد، كارگزار معرف توليد محور خودرو، نهايت نگر كارگزار معرف ايران ارقام و كارگزارهاي بانك صادرات و بانك كشاورزي به ترتيب متعلق به ليزينگ خودرو غدير و سرمايه گذاري شاهد هستند.

زمان برگزاري مجامع سه شركت اعلام شد
گروه بورس: تاريخ و محل برگزاري ۳ شركت بورسي از طريق اطلاعيه هاي جداگانه اي به اطلاع سهامداران رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، قرار است مجمع عمومي فوق العاده سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۵ مردادماه در محل موزه امام علي واقع در بزرگراه آفريقا، بلوار اسفنديار برگزار شود. در اين جلسه در خصوص افزايش سرمايه شركت تصميم گيري مي شود.
همچنين مجمع عمومي فوق العاده موليران، به منظور افزايش سرمايه ۲۹ مردادماه در محل قانوني شركت تشكيل مي شود.بنا بر اين گزارش، سهامداران نيرو ترانس هم مي توانند ۳۰ مردادماه جاري رأس ساعت ۹ صبح جهت شركت در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده اين شركت به محل سالن اجتماعات شركت مادر تخصصي ساتكاب واقع در خيابان خرمشهر مراجعه كنند.در اين جلسه اعضاي هيأت مديره شركت انتخاب مي شوند.

سود موتورسازان به ۷/۱۲ ميليارد ريال رسيد
گروه بورس: ميزان سودخالص موتورسازان تراكتورسازي در بهار امسال به رقم ۷/۱۲ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري ۷۰۲ ريال پيش بيني كرده بود كه طي ۳ ماه نخست امسال توانست به ازاي هر سهم ۲۱۱ ريال كنار بگذارد و بر اين اساس ۳۰ درصد بودجه را محقق سازد.
بنابر اين گزارش، موتورسازان تراكتورسازي در بهار امسال، ۹۸ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۴/۷۳ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش  رفته داشته است.
اين گزارش نشان مي دهد: پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۱۸ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۲۴ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات يك درصد كاهش داشته است.

سيمان سپاهان در صدر ماند
گروه بورس: در نخستين روز هفته جاري در حالي كه ۵۵۴ سهامدار سرمايه گذاري غدير، ۵ ميليون و ۵۰۶ هزار و ۸۰۰ سهم اين شركت را براي فروش عرضه كردند بازارگردانان براي دو ميليون و ۵۲۷ هزار و ۴۱۴ سهم اين شركت دستور خريد به ثبت رساندند.
به گزارش خبرنگار ما ارزش سهام عرضه شده از سوي سهامداران سرمايه گذاري غدير روز گذشته ۲۳ ميليارد ريال برآورد شد.
بنابراين گزارش ۱۱۰ فعال بازار ديروز با مراجعه به كارگزاري ها قصد داشتند ۸۳۹ هزار و ۱۴۹ سهم سيمان سپاهان را به ارزش ۹ ميليارد ريال به مالكيت خود در آوردند. در اين روز كاري بازارگردانان سهام سرمايه گذاري مسكن، سيمان فارس و خوزستان، سرمايه گذاري صنعت و معدن، سرمايه گذاري ساختمان، خدمات انفورماتيك و سرمايه گذاري سپه را بازارگرداني كردند كه تا بازار به حالت سيال درآيد.
براساس اين گزارش در كفه تقاضا روز گذشته ۱۵۵ نفر تعداد ۶۶۴ هزار و ۳۷۶ سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۶/۹ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
همچنين در اين روز ۹۲ نفر از مالكيت ۳۴۸ هزار و ۷۱۹ سهم حمل و نقل توكا به ارزش ۳ ميليارد ريال منصرف شدند.
اين گزارش حاكي است: ۵۶ سهامدار سيمان شمال براي فروش ۱۲۲ هزار و ۸۸۸ سهم اين شركت به ارزش ۷/۲ ميليارد ريال برگه دستور فروش پر كردند.
ديروز سرمايه گذاري ساختمان، سيمان كرمان، زامياد و صدرا از جمله شركت هاي حاضر در جدول تقاضاي بورس تهران بودند.

سرمايه هپكو ۷۰ درصد افزايش يافت
گروه بورس: شركت توليد تجهيزات سنگين هپكو سرمايه خود را معادل ۷۰ درصد افزايش داد.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس سرمايه اين شركت از مبلغ ۱۹۵ ميليارد ريال به رقم ۵/۳۳۱ ميليارد ريال تغيير كرد.
بنابراين گزارش مبلغ يادشده قرار است از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران تأمين شود.

صنعتي مهرآباد مديرعامل جديد را معرفي كرد
گروه بورس: هيأت مديره شركت صنعتي مهرآباد مديرعامل جديد را معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس بهمن مصطفي تهراني به جاي علي مصلحي به عنوان مديرعامل جديد اين شركت به مدت دو سال انتخاب شد.

سرمايه پتروشيمي آبادان افزايش يافت
گروه بورس: شركت پتروشيمي آبادان سرمايه خود را از ۱۰۰ ميليارد ريال به ۱۶۰ ميليارد ريال تغيير داد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس سرمايه شركت معادل ۶۰ درصد از محل مطالبات و آورده نقدي افزايش مي يابد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱.۴۲-
۲۸-
۱,۹۳۷
آبگينه
۲.۹۹-
۳۸-
۱,۲۳۱
آزمايش
۰.۲۹-
۴۰-
۱۳,۷۴۰
آلومراد
۰.۰۳-
۱-
۳,۷۹۶
آلومينيم پارس
۰.۵۹
۲۵
۴,۲۸۱
الكتريك خودرو شرق
۰
۰
۷,۷۵۷
ايران ترانسفو
۰.۴۷-
۱۷-
۳,۶۲۱
ايران خودروديزل
۰.۳۶-
۱۵-
۴,۱۷۴
ايرانيت
۰.۰۲
۲
۱۲,۳۹۴
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۳۶
۱۲
۳,۳۸۵
بانك اقتصادنوين
۴.۷۸
۱۷۵
۳,۸۳۹
بانك كارآفرين
۰.۱۷
۲
۱,۲۱۲
بسته بندي ايران
۰.۰۵
۳
۵,۵۸۷
بسته بندي پارس
۰
۰
۱,۴۲۵
پارس خودرو
۰
۰
۶,۶۴۳
پارس دارو
۰.۳۲-
۲-
۶۲۸
پارسيلون
۰.۴-
۴۶-
۱۱,۵۷۷
پتروشيمي اراك
۱.۴۵-
۲۲۰-
۱۴,۹۳۶
پتروشيمي اصفهان
۰.۴۵-
۵۳-
۱۱,۷۵۴
پتروشيمي خارك
۳.۵۱-
۴۵۲-
۱۲,۴۲۶
تامين ماسه ريخته گري
۰.۱۳
۵
۳,۹۹۳
تجهيزنيروي زنگان
۲.۵۳-
۱۱۶-
۴,۴۷۵
توسعه معادن روي ايران
۱.۵۳
۱۸۰
۱۱,۹۴۴
توليد سموم علف كش
۳.۱۸-
۸۸-
۲,۶۷۷
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۷۶
توليدمحورخودرو
۰.۲۳-
۵-
۲,۱۷۵
چيني ايران
۰.۱۴-
۱۳-
۹,۰۷۳
حمل و نقل توكا
۰
۰
۱۱,۲۷۳
خدمات انفورماتيك
۰.۰۲-
۳-
۱۳,۸۱۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۵.۳
۱۱۳
۲,۲۴۷
داده پردازي ايران
۰.۰۵-
۴-
۸,۶۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۰.۱۳-
۵-
۳,۸۵۵
داروسازي كوثر
۰.۰۱-
۱-
۱۵,۰۱۰
دارويي رازك
۰
۰
۳,۴۸۸
دشت مرغاب
۴.۱۳-
۱۹۸-
۴,۵۹۲
رايان سايپا
۰.۵۲-
۷-
۱,۳۴۰
رينگ سازي مشهد
۰.۰۷
۲
۲,۷۲۹
ساختمان اصفهان
۰.۴۳
۶
۱,۴۱۱
ساسان
۰.۳۴
۱۰
۲,۹۴۷
سامان گستراصفهان
۱.۰۹-
۶۲-
۵,۶۳۸
سايپاديزل
۱.۷۵-
۸۴-
۴,۷۲۱
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۰۹
۶۱
۱,۵۵۱
سرما آفرين
۰.۴۹
۷
۱,۴۲۳
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱.۳۶-
۳۲-
۲,۳۲۴
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۱,۷۱۵
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۲
۷
۳,۴۲۶
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۲.۲۴-
۴۶-
۲,۰۱۱
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۴.۵۴-
۳۳۶-
۷,۰۶۲
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۰۶-
۱۵-
۱,۴۰۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۱۹-
۲-
۱,۰۵۵
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۳۱
۲۱
۶,۷۲۹
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۱۲-
۵-
۴,۱۶۷
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰
۰
۳,۴۹۹
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۶۹۹
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۱-
۳-
۲,۷۴۱
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۱۶-
۳-
۱,۸۶۳
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۴۱-
۱۲-
۲,۸۸۲
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۸۱-
۲۱-
۲,۵۸۵
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۲۵-
۷-
۲,۷۸۶
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۴۸-
۱۸-
۳,۷۰۱
سرمايه گذاري مسكن
۰.۰۸
۱
۱,۲۱۹
سرمايه گذاري ملت
۰.۳۱-
۵-
۱,۵۹۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۶۹-
۱۴-
۲,۰۲۵
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۱-
۲-
۱۷,۵۰۰
سيمان بهبهان
۰.۰۶-
۷-
۱۲,۳۷۲
سيمان تهران
۵
۵۱۵
۱۰,۸۱۹
سيمان سپاهان
۰
۱
۲۵,۸۱۰
سيمان شاهرود
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۸۸۴
سيمان شرق
۰.۰۸-
۱۲-
۱۵,۷۹۸
سيمان غرب
۰.۵۱-
۳۱-
۵,۹۹۴
سيمان فارس و خوزستان
۰.۱۵-
۱۱-
۷,۲۳۶
سيمان كارون
۰.۰۳-
۲-
۶,۸۶۰
سيمان هگمتان
۱.۸۹
۱۰۲
۵,۴۸۷
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۴.۹۹
۳۴۲
۷,۱۹۶
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۴.۹۵
۳۴۶
۷,۳۳۵
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۳
شيشه همدان
۱.۶۹-
۶۵-
۳,۷۷۶
شيمي داروئي داروپخش
۰
۰
۲,۵۹۳
شيميايي سينا
۰.۱۸-
۲-
۱,۱۱۳
صنايع آذرآب
۰.۲۱
۱۷
۸,۱۶۹
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۳
۳
۹,۰۰۸
صنايع ريخته گري ايران
۱-
۳۱-
۳,۰۵۵
صنايع شيميايي فارس
۲.۴۶-
۱۳۰-
۵,۱۴۸
صنايع لاستيكي سهند
۰.۳۵
۵
۱,۴۲۴
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۱۱۸
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۰۱-
۱-
۶,۸۶۰
عمران و توسعه فارس
۱.۱۹
۱۳
۱,۱۰۷
فارسيت اهواز
۳.۱۸-
۶۲-
۱,۸۸۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۸
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۲۳
۳
۱,۳۲۷
فنرسازي خاور
۲.۴۷-
۳۲-
۱,۲۶۴
فنرسازي زر
۰.۴۳-
۱۱-
۲,۵۴۹
فولاد كاويان
۰
۰
۷,۸۶۲
قند اصفهان
۰.۱۷-
۳-
۱,۷۴۸
قند پارس
۰.۱-
۲-
۱,۹۶۴
قند ثابت خراسان
۰
۰
۱,۴۴۲
قند شيرين خراسان
۰.۲
۴
۱,۹۶۲
قند مرودشت
۵۱-
۲۹۶۶-
۲,۸۵۰
قندنقش جهان
۳.۶۷
۷۹
۲,۲۳۰
كابل سازي ايران
۰
۰
۲,۶۸۵
كاربراتور ايران
۱.۲۹
۶۴
۵,۰۱۴
كارتن ايران
۰.۰۶
۲
۳,۵۱۵
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰.۳۴-
۱۰-
۲,۹۷۰
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۱۱
۱۹
۱,۷۳۰
كارخانجات قند قزوين
۰.۰۱
۱
۷,۰۴۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۶۰.۱۵-
۶۰۳۷-
۴,۰۰۰
كاشي نيلو
۳.۳۳-
۵۳۲-
۱۵,۴۲۷
كالسيمين
۱.۱۵
۴۱
۳,۶۰۴
كمباين سازي ايران
۰.۰۶-
۳-
۵,۴۲۴
كيميدارو
۰.۵۳-
۳۶-
۶,۸۱۵
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۱.۳۶
۴۶
۳,۴۳۸
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۸۱
۳۷
۴,۵۹۰
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۴.۱۵-
۸۴-
۱,۹۴۱
گلتاش
۰.۰۲-
۱-
۴,۳۸۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۴۴
۱۸
۴,۱۰۱
لاستيك دنا
۳.۲۶-
۴۳-
۱,۲۷۵
لاميران
۰.۰۷-
۴-
۵,۸۲۵
لبنيات پاك
۰.۵۹
۱۰۳
۱۷,۶۴۹
لوله وتجهيزات سديد
۰.۱۴
۴
۲,۷۸۴
لوله وماشين سازي ايران
۴.۵
۱۰۹
۲,۵۳۰
ليزينگ ايران
۰.۱-
۱-
۹۵۹
ماشين سازي اراك
۳.۸۶
۹۳
۲,۵۰۵
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۲۳-
۶-
۲,۶۰۴
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰.۲۸
۱۱
۳,۹۹۲
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۰۹-
۲-
۲,۱۱۸
محورسازان ايران خودرو
۱.۷-
۸۹-
۵,۱۵۰
ملي سرب و روي ايران
۳.۱۸
۱۰۱
۳,۲۷۶
مهرام
۰.۷-
۱۴-
۱,۹۷۵
موتوژن
۰.۷۷-
۲۰۵-
۲۶,۳۴۴
نفت بهران
۰.۰۱-
۳-
۲۰,۶۷۲
نفت پارس
۱.۲۴-
۷۳-
۵,۸۳۱
نورد آلومينيوم
۰.۵۹
۲۹
۴,۹۲۸
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۹۵
نيرو محركه
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۸۱
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا ساعت ۱۳‎/۲۰دقيقه است
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |