يكشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۷ - Aug 7, 2005
كاروان ورزشي دانشجويان ايران در ازمير
اميدهاي طلا در تكواندو و كشتي
بهترين تيمهاي ورزشي دانشجويان ايران در المپياد
004230.jpg
خبرنگار همشهري: كاروان ورزشي دانشجويان ايران امروز صبح به سوي ازمير تركيه رهسپارشدند. ورزشكاران دانشجوي ايران در شش رشته ورزشي به ميدان خواهند رفت. در بيست و سومين دوره مسابقات المپياد دانشجويان جهان كه در شهر ازمير تركيه برگزار مي شود، ورزشكاران ايران در رشته هاي كشتي، تكواندو، بسكتبال، واليبال، فوتبال و دو و ميداني شركت دارند. دكتر عليزاده مديركل تربيت بدني وزارت علوم به اتفاق مهرزاد مجيدي رئيس فدراسيون ورزشي دانشجويان در جمع خبرنگاران ورزشي به سئوالات رسانه ها پاسخ گفتند. كاروان دانشجويان ايراني براي اولين بار با هماهنگي و حمايت تمام ارگانها توانستند آماده ترين تيمها و نفرات را به مسابقات اعزام كنند. عليزاده در اين نشست گفت: براي دانشجويان در مقاطع تحصيلي مختلف باتوجه به رنگ مدال هاي آنها تسهيلات دانشجويي در نظر گرفته مي شود. دانشجوياني كه در مقطع ليسانس تحصيل مي كنند مي توانند در دوره  فوق ليسانس و دانشجوياني كه در مقطع فوق ليسانس تحصيل مي كنند مي توانند در دوره  دكترا ادامه  تحصيل دهند. البته مانند سال گذشته كه وزارت علوم به هر يك از مدال آوران يك لب تاپ هديه داد، جوايز مادي نيز پابرجاست.
وي با بيان اين كه پس از مسابقات المپيك اين مسابقات در گسترده ترين سطح برگزار مي شود توضيح داد: البته از ايران نيز براي اولين بار است كه كارواني با اين سطح كمي و كيفي به مسابقات يونيورسياد اعزام مي شود، اگرچه همه  رشته هاي ورزشي در سطح بسيار خوبي فعاليت كرده اند اما اميد ما به رشته هاي كشتي و تكواندو است. اين درحالي است كه هدف اصلي ما كسب مدال نيست و با توجه به نزديكي جغرافيايي و فرهنگي بين ايران و تركيه سعي كرديم بيشترين دانشجو به اين مسابقات اعزام شود.
دكتر عليزاده تصريح كرد: كليه  تيم ها در بهترين سطح فني و از چهار ماه پيش آماده شده اند، ما از نتايج شكست ها نااميد نيستيم اما مساله  مهم معقولانه برخورد كردن با نتايج است.
وي در ادامه با اشاره به حضور كشتي و تكواندو در ده رشته  اصلي اين مسابقات كه مهم ترين اميدهاي ايران براي مدال آوري هستند جايگاه تيمي ايران را قرار گرفتن در رده هاي دهم تا بيستم پيش بيني كرد.
وي در ارزيابي رشته هاي اعزامي ايران به اين مسابقات سطح فني آنان را در بالاترين سطح عنوان كرد و خطاب به خبرنگاران گفت: واليبال براي اولين بار در اين مسابقات شركت مي كند و از امكانات فدراسيون براي آمادگي تيم استفاده كرده ايم. در فوتبال، دانشجويان مدت زيادي را در اردو بوده اند و در جام سرداران شهيد با شايستگي اول شده اند. در تكواندو و دووميداني نفرات از مسابقات جام فجر انتخاب شدند. در كشتي رقابت فشرده اي بين دانشجويان وجود داشت و رييس فدراسيون معتقد بود كه بهترين نتايج را كسب خواهيم كرد.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا در رابطه با وقوع ناامني هاي اخير در شهرهاي مختلف تركيه و چگونگي فراهم كردن امنيت لازم در دهكده  برگزاري مسابقات گفت: بي ترديد انفجارهاي اخير ما را نگران كرده و در پي همين امر مقامات فيزو طي نامه اي رسمي به وزارت علوم اعلام كردند كه تمام موارد را تحت كنترل دارند و منتظرند تا همه  تيم ها در اين مسابقات شركت كنند. آنها اظهار داشتند كه امنيت اين مسابقات را تضمين مي كنند و تاكنون نيز هيچ خللي به برگزاري مسابقات وارد نيامده است. ما نيز تمام مذاكرات انجام شده و تاريخ ورود و خروج تيم ها را به اطلاع سفارت ايران در تركيه رسانديم.
مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اين سئوال كه ايران تا كنون درخواست ميزباني اين مسابقات را به فيزو ارايه داده است يا خير گفت: به دليل برگزاري همزمان مسابقات مردان و زنان نمي توانيم ميزباني را بر عهده بگيريم اما با پيشنهادي كه به بخش آسيايي داده ايم اگر امور به خوبي پيش رود ميزبان دو رشته كشتي و تكواندو در ايران خواهيم بود. در اين زمينه مجمع عمومي فيزو كه روز هجدهم در ازمير برگزار مي شود بايد تصميم لازم را اتخاذ كند.
دكتر عليزاده در رابطه با سئوال خبرنگار همشهري كه پرسيد، دراين كاروان از تمام پتانسيل دانشجويان ما استفاده شده است يا خير، گفت: البته از تمام پتانسيل خير، تاكنون هيچ دغدغه اي در اين زمينه نداشته ايم حتي يوسف كرمي كه يكي از بهترين هاي تيم تكواندو بود را مد نظر داشتيم كه كارت او دير حاضر شد. از طرفي در رابطه با بخشي كار كردن در دانشگاه آزاد يا سراسري نيز مشكلي نداشته ايم مهم اين است كه تيم ملي دانشجويان ايران به اين مسابقات اعزام مي شود.

سرمربي بايرن مونيخ در كادر فني عقاب
خبرنگار همشهري: تيم فوتبال عقاب تهران در فصل آينده رقابتهاي ليگ دسته اول از وجود يك آناليزور و تئوريسين آلماني بهره خواهد برد. رالف يازر دكتراي رشته فوتبال از دانشكده كلن كه قبلا سرمربي تيمهاي پايه بايرن مونيخ و مونيخ ۱۸۶۰ بوده است، به عنوان تئوريسين و آناليزور در باشگاه عقاب فعاليت خواهد كرد. رالف يازر كه مدرس رسمي فدراسيون فوتبال آلمان است با عقاب قرارداد بست تا با اين تيم همكاري كند. در حال حاضر مجتبي تقوي به عنوان سرمربي و ماركار آقاجانيان به عنوان مربي در عقاب مشغول كار هستند.

محمد رضا طالقاني :
براي نفر برتر ۹۶ كيلوگرم كشتي انتخابي مي گذاريم
004233.jpg
رئيس فدراسيون كشتي پس از نشست با نماينده كادر فني كشتي آزاد خبر از حضور عليرضا حيدري در تمرينات اردوي آماده سازي كشتي گيران آزادكار داد.
در اين جلسه كه با حضور محمد رضا طالقاني، سيد جواد رفوگر رئيس و دبير فدراسيون و محسن كاوه به عنوان نماينده كادر فني كشتي آزاد تشكيل شد، مقرر شد در آغاز اردوي تهران كه از روز دوشنبه هفته جاري در محل خانه كشتي برپا مي شود از عليرضا حيدري نيز دعوت بعمل آيد تا مربيان تيم ملي كشتي آزاد در تمرينات صبح و بعدازظهر ميزان آمادگي وي را مورد ارزيابي قرار دهند و سپس كادر فني صبح روز سه شنبه طي نشست مجددي با هيات رئيسه فدراسيون كشتي در صورت آمادگي عليرضا حيدري درخصوص زمان و چگونگي مسابقات انتخابي وي با ساير مدعيان اين وزن تصميم گيري كند. طالقاني خاطر نشان كرد: عليرضا حيدري هم از اين قانون مستثني نيست و در صورت تشخيص آمادگي مطلوب او، حيدري هم در مسابقات انتخابي كه در تهران برگزار خواهد شد شركت مي كند و با ساير مدعيان اين وزن پنجه در پنجه خواهد انداخت و سپس نفر منتخب اين وزن مشخص خواهد شد.

عليرضا حيدري:
حاضرم با سه مدعي ديگر كشتي بگيرم
004227.jpg
گروه ورزشي: عليرضا حيدري گفت: عليرغم اين كه در دوران بدنسازي و زير فشار سنگين تمرينات به سر مي برم، به احترام فدراسيون و مربيان روز دوشنبه به اردوي تيم ملي مي روم.دارنده شش مدال كشتي جهان و المپيك در رابطه با تصميم گرفته شده درخصوص حضور وي در اردوي تيم ملي گفت: در حال حاضر تمرينات سنگيني را پشت سر مي گذارم اما به خاطر احترام به تصميم گرفته شده، در اردوي روز دوشنبه تيم ملي حضور خواهم يافت.وي افزود: من حاضرم با سه مدعي ديگر وزن ۹۶ كيلوگرم ،كشتي انتخابي بگيرم و يا به همراه مدعيان به تورنمنت اعزام شوم.اگر آماده باشم و از سد حريفان عبور كنم به عضويت تيم ملي درمي آيم، در غير اينصورت فرد برنده به مسابقات جهاني اعزام مي شود كه براي وي آرزوي موفقيت مي كنم. كشتي گرفتن من با ساير مدعيان حق طبيعي ام است كه در چارچوب قانون قرار دارد و اگر كشتي گيري ناآماده باشد شكست مي خورد كه تبعات آن متوجه آن كشتي گير مي شود.

ليگ گلف باشگاه هاي ايران
با شركت ۱۰ تيم برگزار مي شود
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  گلف  اعلام  كرد: نخستين  دوره  مسابقات  ليگ  گلف  قهرماني  باشگاه هاي  ايران  با شركت  ۱۰ تيم  برگزار خواهد شد.
عيسي  اسحاقي  گفت : ۲ تيم  از تهران ، يك  تيم  از قم ، يك  تيم  از اصفهان ، يك  تيم  از فارس  و پنج تيم  از استان  خوزستان  در اين  مسابقات  حضور خواهند داشت . وي  درباره  چگونگي  رفع  مسئله  كمبود بودجه  اين  فدراسيون  گفت:  در اولين روزهاي  حضور خود در فدراسيون  گلف  با مشكل  كمبود بودجه  مواجه  بوديم  و براي رفع  آن نياز به  ايجاد كميته اي  به  نام  كميته  بازاريابي  و اقتصاد كه  داراي شرح  وظايفي  در راستاي  جذب  حمايت كنندگان  مالي  بود، تاسيس  كرديم و توانستيم  كمبود بودجه  خود را برطرف  كنيم .

دادكان در مالزي
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  فوتبال  براي  شركت  در دو نشست  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا جمعه شب  وارد شهر كوالالامپور پايتخت  مالزي  شد.محمد دادكان  در مدت  حضور خود در مالزي  در نشست هاي  كميته  مسابقات و سازماندهي  جوانان  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا كه  در كوالالامپور مقر اين كنفدراسيون  داير مي شود، شركت  خواهد كرد.دادكان  به  همراه  پيتر ولاپان  دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا كه  به ايران  سفر كرده  بود، عازم  كوالالامپور شد.ولاپان  به  همراه  چند تن  از اعضاي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا براي  افتتاح طرح  آسيا ويژن  به  تهران  سفر كرده  بود.

فوتبال باشگاههاي آلمان
توقف هانوفر در گام نخست
004236.jpg
گروه ورزشي -حسن حيدري: در ادامه هفته نخست رقابتهاي بوندس ليگا تيم  هامبورگ در غياب مهدوي كيا مقابل نورنبرگ به پيروزي سه بر صفر رسيد. در اين ديدار امپنزا در دقيقه (۳) و باربارز در دقايق ۴۶ و ۶۰ براي هامبورگ گلزني كردند تا اين تيم در گام نخست به برتري دست يابد. تيم هانوفر نيز روز گذشته در مصاف با هرتابرلين به تساوي دو بر دو رسيد. اين نتيجه در حالي به دست آمد كه تيم ميزبان ابتدا با دو گل از ورودبرمن عقب بود. در اين بازي هاشميان بطور كامل براي هانوفر به ميدان رفت و در دقيقه ۱۱ بازي يك كارت زرد نيز از داور اين ديدار دريافت كرد. مارسلينهو در دقيقه (۴۹) و ويشنيارك لهستاني در دقيقه (۵۴) هرتا را از حريف پيش اندختند. در ادامه بازي حملات هانوفر بيشتر شد و توانست ابتدا توسط دوبوفسكي در دقيقه ۶۶ و ميشائيل تارنات ۸۷ نتيجه بازي را برابر كند. در ساير بازي هاي اين هفته ولفسبورگ با دورتموند به تساوي دو بر دو رسيد و دويسبورگ نيز در زمين خود مقابل اشتوتگارت به تساوي يك بر يك دست يافت. ور در برمن نيز در پرگل ترين بازي ديروز پنج بر دو آرمينيا بيلفلد را در هم كوبيد. كلن نيز با يك گل از سد ماينتز گذشت.

روزنامه الوطن: ديدار تيم هاي ايران و عربستان
برگزار مي شود
گروه ورزشي: روزنامه  «الوطن » چاپ  عربستان  روز شنبه  نوشت : ديدار دوستانه  تيم هاي  ملي فوتبال  ايران  و عربستان  برگزار مي شود. اين  روزنامه  با بيان  اينكه  تيم  ملي  فوتبال  عربستان  جمعه  رياض  رابه  مقصد كوالالامپور پايتخت  مالزي  ترك  كرد، افزود: ديدار دوستانه  با تيم ملي  فوتبال  ايران  در زمان  تعيين  شده  برگزار مي شود.براساس  برنامه  از پيش  تعيين  شده  قرار است  تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  وعربستان  پيش  از آخرين  بازي  خود در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  مقدماتي  جام جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در قاره  آسيا ديداري  دوستانه  برگزار  كنند.اين  بازي  روز بيستم  مرداد ماه  در كوالالامپور پايتخت  مالزي  برگزار مي شود.پيش تر مقامات  فدراسيون  فوتبال  عربستان  اعلام  كرده بودند به  علت  مرگ  ملك فهد پادشاه  پيشين  عربستان ، اردوي  آمادگي  تيم  ملي  فوتبال  اين  كشور درمالزي  برگزار نمي شود.

رقابت هاي واليبال قهرماني جوانان جهان
اولين شكست ايران در هند
علي شاكري خبرنگار اعزامي همشهري:تيم ملي واليبال جوانان ايران در نخستين بازي خود از سري رقابت هاي واليبال قهرماني جوانان جهان در هند، با نتيجه  سه بر يك مقابل تيم آلمان شكست خورد.
تيم ملي واليبال جوانان كشورمان با تركيب معروف، رنجبر، زريني، محمد كاظم، صادقياني و عليزاده به مصاف اولين حريف خود تيم ملي جوانان آلمان رفت كه گيم اول را با حساب ۲۵ بر ۲۰ واگذار كرد. ملي پوشان كشورمان در ست دوم هر چند با نتيجه  ۲۵ بر ۱۷ شكست ست اول را جبران كردند اما مصدوميت سعيد معروف باعث شد تا آنها در پايان ست سوم ۲۵ بر ۲۳ باز هم از حريف خود شكست بخورند. پس از مصدوميت معروف، منصور زادوند نيز دومين مصدوم تيم ملي كشورمان بود كه نتوانست ساير نفرات را در گيم چهارم همراهي كند. به طوري كه تيم ملي جوانان آلمان به لطف بازيكنان بلند قامت خود و ضعف هاي تكنيكي بازيكنان ما توانست نتيجه  اين گيم را نيز با حساب ۲۷ بر ۲۵ به سود خود خاتمه دهد و درواقع انتقام شكست دور قبل مسابقات قهرماني جوانان جهان را از ايران بگيرد.
بر اساس اين گزارش در ساير ديدارهاي امروز و در گروه A تيم كره  جنوبي سه بر دو تيم قدرتمند صربستان را مغلوب كرد و از گروه B نيز برزيل سه بر صفر تونس را از پيش روي خود برداشت. تيم ملي واليبال جوانان كشورمان صبح فردا و در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلي بايد به مصاف تيم ملي جوانان تونس قهرمان آفريقا برود. گفتني است؛ تيم ملي واليبال ايران در دور قبل مسابقات جوانان جهان كه در تهران برگزار شده بود توانسته بود سه بر دو تيم ملي جوانان آلمان را شكست دهد. يادآور مي شود؛ سيزدهمين دوره  مسابقات قهرماني واليبال جوانان جهان از ۱۵ تا ۲۳ مردادماه در كشور هندوستان برگزار مي شود.

مربيان بوكس با جديدترين مباني
علمي اين رشته آشنا مي شوند
گروه ورزشي: دومين  دوره  آموزش  تخصصي  بوكس  ويژه  مربيان  سراسر كشور از ۱۵ تا ۱۸مردادماه  درمحل  آكادمي ملي  المپيك  و پارالمپيك  برگزار مي شود.
اين  دوره  از كلاسهاي  آموزشي  با هدف  ارتقاء سطح  دانش  علمي مربيان  و از سوي  آكادمي  ملي  المپيك  و پارالمپيك  و با همكاري  كميته  ملي  المپيك  و فدراسيون  بوكس  و با حضور ۲۰ نفر از مربيان  بوكس  سراسر كشور طي  سه  روز برگزار مي گردد. مربيان  در طول  برگزاري  اين  دوره  آموزشي  با مباحثي  همچون  مرور فنون  بوكس ، برنامه  نويسي  تمرينات  سالانه ، مروري  بر مفاهيم  آمادگي  جسماني  ورزشكاران ، اصول  علم  تمرين ، تغذيه  و كنترل  تمرين  و روشهاي  پيشگيري  از آسيبهاي  ورزشي آشنا مي شوند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |