سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۴ - - ۳۷۹۳
علي سيدي ،عكاس مشهدي توانست در مسابقه كلاه و پوشش ايتاليا جايزه نخست را از آن خود كند
نيايش ايراني در ايتاليا
001032.jpg
ميثم قاسمي
صداي علي سيدي با آن لهجه غليظ مشهدي اش از پشت تلفن، گرم و صميمي است. خبر موفقيتش در مسابقه طلايي بين المللي عكس ايتاليا را چند روز پيش شنيده بوديم، ولي از آنجا كه سيدي ساكن مشهد است نمي توانستيم به سراغش برويم و در نهايت از پشت تلفن حرف هايش را شنيديم.
سيدعلي سيدي در هجدهمين دوره مسابقه بين المللي عكس كه از سوي دولت ايتاليا و در شهر الساندريا ي اين كشور با عنوان كلاه و پوشش برگزار شده است، توانست جايزه اول مدال نقره رياست جمهوري ايتاليا و لوح نقره موسسه ملي CIFA را به خود اختصاص دهد. عكس سيدي كه توانسته است جايزه اول را كسب كند، نيايش نام دارد و مربوط به چادر زنان ايراني در حالت عبادت است.
علي سيدي، متولد 1348 است و جالب اينكه ليسانس كشاورزي را از دانشگاه آزاد اسلامي مشهد گرفته و عكاسي را به طور تجربي از سال 69 با همكاري انجمن سينماي جوان آغاز كرده است.
سيدي در ساخت فيلم هاي كوتاه داستاني (8 ميليمتري) به عنوان دستيار فيلمبردار فعاليت كرده است.علي سيدي حدود دو ماه پيش عكسش را براي شركت در اين مسابقه به ايتاليا فرستاد و هفته پيش در ايميلي كه از طرف مديران اين مسابقه براي مدير كلوپ آبگينه فرستاده شده، مطلع شد كه برنده مسابقه شده است.كلوپ آبگينه مركزي است كه سيدي هم اكنون با آن همكاري مي كند. در ايميلي كه براي اعلام برنده شدن سيدي آمده، مطالبي نيز در خصوص كلوپ آبگينه ديده مي شود.
در اين ايميل آمده است جايزه مخصوصي به كلوپ آبگينه به خاطر شركت ممتد و با كيفيت در اين مسابقه اعطا مي شود.
همچنين اضافه شده است: فرصت را مغتنم شمرده، پيشنهاد كار فرهنگي دوجانبه بين موسسه هايمان را مي دهيم كه مي تواند از طريق برپايي نمايشگاهي در مشهد از آثاري در زمينه پوشش زنان باشد. در اين چارچوب نماينده اي از طرف (CIFA) مركز ايالت الساندريا در فرصت مقتضي و به هزينه خودمان ديداري از مشهد خواهد داشت. در مقابل ما آماده هستيم آثار اعضاي موسسه شما را در نوبت دوم جشنواره عكس (Monferrato) به نمايش بگذاريم .
سيدي پيش از اين نيز در چند مسابقه بين المللي، رتبه اول را كسب كرده است؛ از جمله شصت و سومين دوره مسابقات عكس آساهي شيمبون   ژاپن كه در سال 2003 مدال طلا و جايزه ويژه آن را دريافت كرد؛ رتبه اي كه براي اولين بار توسط يك هنرمند ايراني كسب شد و نيز رتبه اول هفدهمين دو سالانه عكس طنز و هزليات بلغارستان كه چند ماه قبل برگزار شد.اما يك مشكل بر سر راه سيدي وجود دارد؛ هيچ كس به او براي دريافت جوايزش كمك نمي كند. او مي گويد كه براي حضور در بلغارستان از چند نهاد مختلف درخواست كمك كرده است، اما هيچ كدام حاضر به ياري نشده اند. سيدي كارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد است. او مي گويد كه به هنگام سفر به بلغارستان براي مديران اين وزارتخانه نامه نگاري كرده است و پس از چندين بار نامه نگاري هاي بي فايده اداري، سرانجام گفته اند كه بودجه اي براي انجام چنين كاري ندارند.
آن زمان، سيدي با خرج خود به بلغارستان رفت و هم اكنون نيز اگر بخواهد به ايتاليا برود با پول خود بايد اين كار را انجام دهد.بنابر اعلام مديران مسابقه به خاطر اهميت مدال، جايزه به هيچ كس ديگري به جز برنده يا نماينده رسمي كنوني ايران در ايتاليا تحويل نخواهد شد. مراسم مسابقه و نمايشگاه عكس از 9 مهر ماه آغاز خواهد شد و در ساعت 15 همان روز، جايزه سيدي به او اعطا مي شود. از مدير كلوپ آبگينه خواسته شده است تصميم خود مبني بر حضور يا عدم حضور در اين مراسم را اعلام كنند.
مسابقه و نمايشگاه كلاه و پوشش در جهان به نگرش هاي خلاقانه عكاسان در زمينه پوشش سر و مردم شناسي ملل جهان مي پردازد و از سوي موسسه فرهنگي و گالري (CIFA) و با حمايت يونسكو، شوراي شهر، شهرداري، وزارت فرهنگ و چندين موسسه ديگر برگزار مي شود. مراسم افتتاحيه و اهداي جوايز برندگان در مورخه 9 مهرماه سال جاري در شهر الساندريا برگزار خواهد شد و پس از آن، آثار فوق در اينترنت به آدرس www.cifathehat.it
به نمايش گذاشته خواهد شد.

فرهنگسراها
خانه فرهنگ حافظيه: كارگاه آموزشي مهارت و مديريت در خانه فرهنگ حافظيه برگزارمي شود. آموزش مهارت هاي خانه داري و مسابقه آشپزي، از جمله برنامه هاي اين مركز براي بانوان است.
اين كارگاه توسط كارشناسان تربيتي - آموزشي براي شركت كنندگان تدريس مي شود. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 77475820 تماس بگيرند.
نگارخانه انديشه: نمايشگاهي از آثار صادق  كشي زاده با عنوان ديدار سبز در نگارخانه انديشه برپاست.
اين آثار با تكنيك خوشنويسي و قلمزني روي MDF است.
علاقه مندان مي توانند جهت بازديد، تا 17 شهريور ماه، همه روزه از ساعت 9 الي 19 به نشاني: خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيدخندان، پارك هلال احمر، نگارخانه فرهنگسراي مدرسه مراجعه يا با شماره تلفن هاي 15 85055138 تماس بگيرند.
خانه فرهنگ نور: اين تورها شامل تور زيارتي امامزاده عينعلي - زينعلي، موزه دارآباد، موزه جواهرات، موزه اتومبيل، باشگاه اسب دواني و ... است كه تا 23 شهريور ماه برگزار مي شود. علاقه مندان براي ثبت نام در اين تورها و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني بلوار آيت الله كاشاني، بعد از ميدان نور، خانه فرهنگ نور مراجعه يا با شماره تلفن هاي 44488707 تماس حاصل كنند.
خانه فرهنگ باصفا: برنامه جنگ شادمانه اي شامل اجراي موسيقي، تئاتر، مسابقه، اهداي جوايز و ... قرار است كه در تاريخ 16 شهريور ماه، ساعت 18 الي 20 در فرهنگسراي تابستاني باصفا برگزار شود. علاقه مندان براي شركت در اين جشن مي توانند به نشاني بلوار آيت الله كاشاني، خيابان وفا آذر، خانه فرهنگ باصفا مراجعه كنند. شماره تلفن: 44098748
فرهنگسراي تابستانه چشمه: جشن ميلاد امام حسين (ع) برگزار مي شود. اجراي موسيقي، تقليد صدا، مولودي خواني، سخنراني، تقدير از بسيجيان و برنامه هاي متنوع ديگر از جمله بخش هاي مختلف اين مراسم است كه با مشاركت بسيج حوزه 111
حيدر كرار تدارك ديده شده است. علاقه مندان براي شركت در اين جشن كه روز 17 شهريورماه از ساعت 19:30 الي 21 برگزار مي شود، مي توانند به نشاني ميدان دهكده المپيك، شهرك  چشمه، خيابان گلها، خيابان پارك، فرهنگسراي تابستانه چشمه مراجعه كنند.
فرهنگسراي اقوام: مسابقه كتبي سفير رحمت در فرهنگسراي اقوام برگزار مي شود. اين مسابقه از منابع داستان پيامبران اثر علي موسوي گرمارودي، نهج البلاغه ترجمه دكتر سيد جعفر شهيدي و ترجمه قرآن اثر استاد مهدي الهي قمشه اي است كه به صورت كتبي و غيرحضوري تا 25 شهريورماه برگزار مي شود. علاقه مندان مي توانند با شماره تلفن  66237470 تماس بگيرند.

ذهن زيبا
هركه بيشتر بترسد، سخت تربه شكست دچار
مي شود.
امام علي (ع)

همين كه فرصت به دست افتاد آن را غنيمت شمار كه اگر از دست رفت، ديگر آن را به دست نخواهي آورد.
حضرت علي (ع)

بهترين رفيق آن است كه به خير رهبريت كند.
حضرت محمد (ص)

شبكه
امروز را مي توانيد با مجموعه اميلي در نيومون كه شبكه يك هر روز ساعت 11 صبح آن را پخش مي كند، شروع كنيد و بعد هم به  سراغ تكرار مجموعه هاي
پخش شده ديشب برويد. ساعت 13:40 تكرار پيدا و پنهان پخش مي شود و ساعت 14 هم پارك ژوراسيك۲ براي آنهايي كه ديشب نتوانستند آن را ببينند. ساعت 15:10 هم شبكه يك روزهاي به ياد ماندني را مجددا نمايش مي دهد.
روزهاي به ياد ماندني يك مجموعه تاريخي است كه ساختش ابتدا توسط همايون شهنواز آغاز و بعد به تورج منصوري سپرده شد. آن دو، سه قسمتي هم كه شهنواز كارگرداني كرده بود، چند ماه پيش تحت عنوان فيلم سينمايي شاه خاموش با بازيگري محمدرضا فروتن و مهتاب كرامتي در سينماها اكران شد. اما احتمالا در اين مجموعه كه در حال پخش است، خبري از آن دو قسمت نخواهد بود و نقش هاي اصلي به عهده پرويز پورحسيني و بيژن امكانيان گذاشته شده است.
ساعت 21 هم به روال سه شنبه شب ها، نوبت به پخش مجموعه جذاب ماموران پرونده هاي راكد مي رسد كه اين بار به سراغ نخست وزير و فرزندانش مي روند تا او را به جرم معتاد كردن بچه هاي مردم روانه زندان كنند؛ اتهامي كه موجب مي شود شغل گروهبان مك كورميك و همكارانش به خطر بيفتد.
هفته گذشته هم برخلاف اطلاعاتي كه منتشر شده بود، سريال پرستاران پخش شد و احتمالا اين هفته هم مي توان اين مجموعه جذاب را تماشا كرد، اگرچه در كنداكتور پخش شبكه يك، مجموعه اي به نام قل سوم براي نمايش در اين ساعت در نظر گرفته شده است.
امشب ساعت 21 نوبت پخش فيلم هفتگي شبكه 2 است كه هنوز مشخص نشده چه فيلمي براي اين ساعت در نظر گرفته شده، اما در همين ساعت مي توانيد مجموعه اكسيژن را از شبكه تهران پي بگيريد.
درضمن، بعد از اخبار ساعت 22:30 شبكه 2 (يعني حدود ساعت 11:30 شب)، مجموعه سينماي حرفه اي پخش مي شود كه به گفت وگو با بازيگران و نمايش پشت صحنه فيلم هاي روز دنيا اختصاص دارد. اگر تا انتهاي برنامه سينماي حرفه اي هم بيدار مانديد و خوابتان نبرد، ساعت يك بامداد، مجموعه با من بمان را از شبكه يك تماشا كنيد، بدون شك خوابتان مي برد!

خبرسازان
ايرانشهر
جهانشهر
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |