سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۳ - Sep 6, 2005
دوشنبه هفته آينده
وزير اقتصاد صندلي رياست شوراي
بورس را تحويل مي گيرد
گروه بورس: نخستين نشست شوراي بورس به رياست وزير جديد اقتصاد به احتمال فراوان دوشنبه هفته آينده برگزار مي شود.به گزارش خبرنگار ما وزير اقتصاد طبق قوانين موجود رياست شوراي بورس را نيز بر عهده دارد.داود دانش جعفري براي اولين بار پس از تصدي پست وزارت اقتصاد هفته آينده كرسي رياست اين شورا را هم تحويل مي گيرد.
دكتر ويدا مجتهد زاده عضو شوراي بورس درباره فعاليت هاي اين شورا در دو سال گذشته به خبرنگار ما گفت: در اين مدت جلسات شورا بسيار منظم و هر دو هفته يكبار برگزار شده است. ضمن اين كه هر هفته كميته فرعي شورا با حضور اكثريت اعضا يا نمايندگان آنها به بررسي موضوعات مرتبط با بازار سرمايه مي پردازد.
وي افزود:  در دو سال گذشته با تصويب شوراي بورس، سازمان هاي بورس فلزات و بورس كالاي كشاورزي تأسيس و راه اندازي شد ضمن اين كه چارچوب كلي تأسيس بورس نفت به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: آيين نامه هاي بسيار ديگري نيز در اين مدت براي اصلاح نظام عمليات و نظارت بر بازار سرمايه در شوراي بورس تصويب شده كه هريك گام هاي مثبتي براي بورس اوراق بهادار به حساب مي آيند.
دكتر مجتهد زاده در تحليل روند حركت بورس اوراق بهادار گفت:  عوامل بسياري بر بورس تأثير مي گذارد برخي از اين عوامل دروني هستند و برخي بيروني. در يك سال گذشته ما هر دو عامل دروني و بيروني را يكجا بر بورس مؤثر ديديم و همزمان هر دو عامل موجبات نوسان در بازار سهام را فراهم آوردند. بنابراين براي بازگشت به ثبات كامل در بازار به زمان نياز داريم.
وي در توصيه اي به سهامداران اظهار داشت: بورس محل سرمايه گذاري هاي بلند مدت است، بنابراين سهامداران نبايد از سرمايه گذاري هاي خود در بورس انتظار بازده كوتاه مدت داشته باشند. اگر كسي به دنبال بازده كوتاه مدت است قاعدتاً بايد به بازار پول مراجعه كند يا اوراق مشاركت بخرد.
وي ادامه داد: علاقه مندان به سرمايه گذاري در بازار سرمايه بايد آگاه باشند كه اين بازار با افت و خيز همراه است و به هنگام نوسان ها اگر كمي تحمل كنند اوضاع بار ديگر آرام خواهد شد. عضو شوراي بورس با بررسي برخي دلايل افت و خيز قيمت ها در بورس گفت: تحليلگران بازار سرمايه ايران چندان فعال نيستند به همين دليل همه دنباله روي يكديگرند و كمتر كسي با ديد روشن و تحليل دقيق به داد و ستد سهام مي پردازد كه اين موضوع خود به يكي از آفت هاي بازار سرمايه تبديل شده است.
وي تصريح كرد: البته شوراي بورس چندي قبل مجوز فعاليت در زمينه مشاوره سرمايه گذاري و سبدگرداني را به كارگزاران اعطا كرد. با فعال شدن اين نوع فعاليت ها مي توان نسبت به روند بازار اميدوارتر بود.
وي تأكيد كرد: اقدامات انجام شده در سازمان بورس اوراق بهادار تاكنون نتايج مثبتي را به همراه داشته و سهامداران بايد با كمي صبر اجازه دهند شاخص بورس به آرامش برسد.
وي در گفت وگويي ديگربا ايسنا افزود: درقيمت در اكثر شركت هاي بورس تهران به سطح واقعي خود نزديك شده و به نظر مي رسد زمان براي سرمايه گذاري مجدد در بورس تهران فرا رسيده باشد.
وي تأكيد كرد: به اين دليل كه بازار از سهامداران غيرحرفه اي و ناآشنا به معادلات خريد و فروش خالي شده بنابراين بايد منتظر باشيم كه روند داد و ستد منطقي تر از گذشته دنبال شود.
مجتهدزاده همچنين درباره روند رو به رشد شاخص كل در آينده توضيح داد: به نظر مي رسد در بسياري از شركت ها قيمت سهام به سطح واقعي خود نزديك شده بنابراين فكر مي كنم شاخص كل طي روزهاي آينده خيلي پسرفت داشته باشد در عوض معتقدم همزمان با آغاز نيمه دوم سال شاخص ها رشد مناسبي را تجربه كنند.
عضو شوراي بورس به تصويب آيين نامه هايي همچون دستكاري قيمت ها، شفافيت اطلاعات، وضع دادوستد متكي بر اطلاعات نهاني اشاره كرد و گفت: «بايد بپذيريم كه اين ضعف همواره از ابتداي فعاليت بورس تاكنون وجود داشته اما از سال ۱۳۸۰ قدم هايي براي اصلاح آن برداشته و آيين نامه هايي در همين زمينه به تصويب رسيده اما شايد شرايط به گونه اي نبوده است كه ما شاهد اجراي اين مصوبات شوراي بورس باشيم.»

عقبگرد ۴۳ واحدي شاخص كل
001083.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در پايان معاملات ديروز بورس تهران ۴۳ واحد ديگر كاهش يافت و به رقم ۱۰ هزار و ۶۷۹ واحد بازگشت.
به گزارش خبرنگار ما شاخص عملكرد تالار اصلي در اين روز ۴۵ واحد افت را تجربه كرد و به رقم ۱۰ هزار و ۴۰۶ واحد رسيد. شاخص عملكرد تالار فرعي نيز ديروز با ۳۲ واحد كاهش به رقم ۱۰ هزار و ۷۳۸ واحد رسيد.
بنابر اين گزارش شاخص واسطه گري هاي مالي در جريان مبادلات ديروز بورس تهران ۳۲۴ واحد افت را تجربه كرد و در رقم ۲۸ هزار و ۲۲۲ واحد ثابت شد. اين شاخص عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد.
شاخص صنعت هم روز گذشته به روند نزولي خود ادامه داد و با ۵/۲۴ واحد كاهش روي عدد ۸ هزار و ۲۰۱ واحد ايستاد. اين شاخص نشان دهنده عملكرد شركت هاي صنعتي بورس است.
بر اساس اين گزارش عرضه عمده سهام بين المللي توسعه ساختمان ديروز روي شاخص گروه ساختمان تأثير گذاشت و اين شاخص را ۵/۴۳ واحد منفي كرد.
شاخص بازده نقدي و قيمت نيز طي معاملات روز گذشته ۱۱۶ واحد افت كرد.
اين گزارش حاكي است: ديروز شاخص سهام وسايل نقليه با ۲۵ واحد، شاخص گروه نفت و پتروشيمي با ۴/۱۲ واحد و شاخص سهام كاني  هاي فلزي با ۳ واحد افت مواجه شد اما شاخص گروه تجهيزات و حمل و نقل و فلزات اساسي به ترتيب ۳۵ واحد و ۷/۲ واحد افزايش يافت.

شعبه هاي بورس نفت در سراسر ايران تأسيس مي شود
گروه بورس: مجري طرح بورس نفت ايران از امكان راه اندازي شعبه هاي بورس نفت ايران در برخي از مناطق مستعد كشور در آينده خبر داد.
محمدجواد عاصمي پور در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: احداث شعبه هايي از بورس نفت ايران در برخي از مناطق كشور بستگي به مطالعات آن در آينده دارد. عسلويه يكي از مناطقي است كه مي تواند با وجود پتانسيل مناسب در زمينه نفت و پتروشيمي از جمله شعبه هاي بورس نفت باشد.
عاصمي پور توضيح داد: شهرهايي كه امكان راه اندازي شعبه بورس نفت در آنها است بايد داراي پتانسيل لازم براي اين امر باشد. مجري طرح بورس نفت در خصوص بورس نفت ايران نيز با بيان اينكه عمليات اجرايي اين پروژه در حال اجرا است، اظهار داشت: فاز نخست اين بورس تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
گزارش امور بين الملل شركت ملي نفت حاكي است: ماه گذشته دولت ايران طرحهايي را براي ايجاد بورس نفت، گاز طبيعي و ديگر محصولات نفتي به تصويب رساند. اگر اين اقدام با موفقيت رو به رو شود، اين بورس مي تواند حصارهاي دو بورس نفتي موجود بين المللي لندن و بورس تجاري نيويورك را كه هر دو تحت مالكيت شركتهاي آمريكايي قرار دارند، بشكند.
از سوي ديگر مجري بورس نفت ايران نسبت به يك خبر منتشر شده در روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مونيتور واكنش نشان داد.روزنامه مذكور در گزارشي تحليلي با طرح اين سئوال كه بزرگترين تهديد ايران براي آمريكا، بلندپروازي هاي هسته اي اين كشور است يا سياست هاي نفتي آن، به موضوع راه اندازي بورس نفت ايران و تاثيرات آن بر اقتصاد آمريكا پرداخته است.
دكتر محمدجواد عاصمي پور مجري طرح بورس نفت، گاز و پتروشيمي ايران با اعلام اين مطلب كه واحد پول و قيمت در بورس نفت ايران را شرايط بازار تعيين مي كند گفت: اين موضوع يك مساله ديكته اي نيست كه ما بخواهيم براي آن تعيين تكليف كنيم بلكه اين معامله گران بازار نفت و انرژي و شرايط حاكم بر بازار در هر زمان است كه تعيين مي كند انرژي با چه ارزي و با چه قيمتي و چگونه معامله شود.
وي در گفت وگو با شانا افزود: چيزي كه بورس هاي نايمكس و لندن را تهديد مي كند تغييرات دروني خود اين بورس ها است؛ بدين ترتيب كه بر اثر اين تغييرات، اين بورس ها فقط توسط چند شركت بزرگ توليدكننده و مصرف كننده انرژي اداره مي شوند و ديگر كارگزاران مستقل بازار نفت در آن نقشي ندارند. اين موضوع باعث مي شود تا آنها بازار را به نفع خود تنظيم كنند و به دليل همين خطر انحصارگري بسياري از مديران بورس نفت لندن از آن خارج شدند و همين مديران اكنون جزو طراحان اصلي بورس نفت ايران هستند. وي با اشاره به قصد نايمكس براي خريداري بورس لندن و برخي برنامه هاي ادغام ديگر گفت، اين يعني انحصارگري و انحصار ضد بازار است. فلسفه بورس، رقابت و تعيين قيمت ها بر اساس مكانيزم بازار است نه انحصار و رانت جويي.
دكتر عاصمي پور گفت: در بورس نفت ايران سازمان كارگزاران، مسئول بورس است و اين كارگزاران واسطه خريدار و فروشنده بوده و خود نفعي در معاملات ندارند و هر بورسي كه ديكته اي عمل كند بازار نيست.
وي گفت: از طرف ديگر معامله گران خودشان همزمان به چند بازار نگاه مي كنند مانند بازار سرمايه و بازار ارز و مرتباً تحولات اين بازارها را زير نظر دارند و هرگونه تغيير در نرخ ارزها در بازارهاي ديگر تاثير مستقيم دارد. بورس نفت ايران نيز نه چنين قصدي دارد كه واحد يورو را مبناي معاملات قرار دهد و نه چنين كاري ميسر است چرا كه مسوول تعيين سياستهاي ارزي، بانك مركزي است و اين بانك نيز چنين تصميمي نگرفته است.
دكتر عاصمي پور گفت: قصد ايران اين است كه بورس نفت را بين المللي كند و بر همين اساس متناسب با مكانيزمهاي بين المللي در اين بورس عمل خواهد شد.
دكتر عاصمي پور گفت: ايران در بازار نايمكس حضور ندارد اما آيا براي آمريكا تضميني وجود دارد كه سهم ۴۰ درصدي عربستان با توجه به مسايل سياسي و امنيتي آن كشور همچنان ادامه يابد؟ ايران منابع بازار خود را متنوع كرده است و مصرف كنندگان نيز بايد منابع خود را متنوع كنند.

حوزه نظارت در سازمان بورس بايد تقويت شود
ايرنا: يك كارشناس بازار سرمايه، گفت: سازمان بورس اوراق بهادار براي مقابله با دستكاري صورتهاي مالي برخي شركتهاي فعال در بازار سهام بايد حوزه نظارت خود را تقويت كند.
«غلامحسين دواني» بر ضرورت ارايه اطلاعات شفاف و به موقع توسط شركتهاي بورسي به سهامداران تاكيد كرد و افزود: سازمان بورس تهران بايد با هرگونه تخلفي از سوي شركتهاي بورسي، برخورد جدي داشته باشد.
وي، پيگرد مديران متخلف شركتهاي بورسي را راهكاري مناسب براي حل مشكل ياد شده دانست.
دواني، پيش بيني سودهاي غيرواقعي، دستكاري مكرر در سود پيش بيني شده شركت، معاملات بين گروهي (چرخشي)، ارايه نكردن تلفيق صورتهاي مالي، فروش دارايي ها با ماليات مقطوع و نمايش سود آن در صورتهاي مالي را از جمله تخلفات انجام شده توسط برخي شركتهاي بورسي ذكر كرد.
به گفته وي، تخلفات انجام شده از سوي برخي شركتهاي بورسي سبب متضرر شدن سهامداران خرد و در نهايت احساس بي اعتمادي در بازار سهام مي شود.
اين كارشناس بازار سرمايه، تصريح كرد: براي جلوگيري از پيامدهاي سقوط شاخص در بورس بايد نظارت حسابرسي و نظام نامه حاكميتي شركتها به اجرا درآيد.
دواني در خصوص وضعيت كنوني بورس اوراق بهادار نيز اظهار داشت: تغييرات فصلي و نوسانات فعلي بورس نتيجه طبيعي فرآيند عملكرد چند سال گذشته آن است.
وي افزود: پس از يك دوره افزايشهاي فوق العاده و غيرطبيعي قيمت سهام در بورس بايد افت نرخ آن را نيز تجربه كرد.
به گفته وي، به نظر مي رسد شاخص قيمتها در شرايط فعلي با نرخ ذاتي بسياري از سهام منطبق باشد، به گونه اي كه تداوم آن در آينده مشكلي را ايجاد نكند.
دواني يادآور شد: تجربه دو دوره اخير بورس نشان مي دهد كه هرگاه مسايل سياسي و تنشهاي جهاني بالا گيرد، جابه جايي سبد دارايي هاي مردم از اين بازار به سمت املاك، ارز و سكه تغيير مي يابد.

حجم بازارگرداني در بورس افزايش يافت
گروه بورس: حجم بازارگرداني طي معاملات ديروز بورس تهران به شدت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز كارگزاران بازارگردان ۱۹ ميليون و ۹۰۰ هزار سهم ليزينگ صنعت و معدن به ارزش ۶۴ ميليارد ريال بازارگرداني شد. همچنين سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، سيمان فارس و خوزستان، سرمايه گذاري صنعت و معدن و سرمايه گذاري مسكن نيز روز گذشته بازارگرداني شد تا بازار به حال تعادل درآيد.
بنابراين گزارش يك هزار فعال بازار ديروز براي خريد ۹ ميليون و ۵۶۰ هزار و ۲۹۲ سهم سرمايه گذاري شاهد به ارزش ۲/۴۲ ميليارد ريال و ۴۵۰ نفر براي خريد ۴ ميليون و ۱۸۷ هزار و ۴۷۴ سهم ايران ارقام به ارزش ۲/۱۴ ميليارد ريال به كارگزاري مراجعه كردند.
از سوي ديگر در كفه تقاضا روز گذشته صف سرمايه گذاري غدير جمع نشد. در اين روز سيمان تهران، سيمان شمال، سيمان شرق، نيروترانس، سيمان كرمان، سيمان صوفيان و سيمان كارون در جدول عرضه حضور داشتند.

تالار كارگزاري مفيد فردا افتتاح مي شود
گروه بورس: صبح روز چهارشنبه ۱۶ شهريور ماه دوازدهمين تالار اختصاصي در سطح شهر تهران افتتاح مي شود.
به گزارش ايران بورس اين تالار اختصاصي واقع در خيابان كريم خان زند و مربوط به كارگزاري مفيد است.
افتتاح تالارهاي اختصاصي بورس در نقاط مختلف شهر تهران با هدف توسعه فرهنگ سرمايه گذاري و دسترسي آسان تر شهروندان به تالارهاي بورس و خدمت رساني بهتر به سهامداران صورت مي گيرد.

عرضه عمده سهام توسعه ساختمان
گروه بورس: طي معاملات روز گذشته در بورس تهران تعداد ۲۰۹ ميليون سهم معادل ۹/۲۰ درصد از كل سهام منتشره شركت بين المللي توسعه ساختمان عرضه شد.
به گزارش خبرنگار ما عرضه سهام اين شركت به صورت يك جا و نقد با قيمت پايه ۵ هزار و ۵۰۰ ريال صورت گرفت.
بنابراين گزارش شركت توسعه سرمايه و صنعت غدير عرضه كننده سهام بين المللي توسعه ساختمان بوده است.

بازديد كانون سهامداران حقيقي از شركت پتروشيمي اراك
فارس: اعضاي كانون سهامداران حقيقي از شركت پتروشيمي اراك بازديد مي كنند.
اعضاي كانون در راستاي بازديد از شركتهاي بورس و آشنايي بيشتر سهامداران حقيقي با فعاليت اين شركتها روز پنج شنبه ۱۷ شهريور ۸۴ از شركت پتروشيمي اراك در شهر اراك بازديد مي كنند.
پيش از اين كانون سهامداران حقيقي بازديدهايي از كارخانه هاي صدرا و معادن روي را براي سهامداران حقيقي بورس ترتيب داده بود و از اين طريق سهامداران از نزديك با فعاليتهاي توليدي و بازرگاني شركتها آشنا شدند.

۲/۵ ميليارد دلار سهام در بورس تهران دادوستد شد
گروه بورس: ارزش كل سهام هاي مبادله شده در بورس تهران طي هفت ماه نخست سال ۲۰۰۵ به بيش از ۲/۵ ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش فدراسيون بين المللي بورس ها طي ماه هاي ژانويه تا جولاي ۲۰۰۵ برابر با پنج ميليارد و ۲۸۳ ميليارد دلار سهام در بورس تهران مبادله شده است. ارزش سهام هاي مبادله شده در بورس تهران در هفت ماه نخست سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۰۴ برابر با ۸/۳۱ درصد كاهش نشان مي دهد.
اين گزارش حاكي است: ارزش سهام هاي مبادله شده در ماه جولاي نسبت به ماههاي قبل، كاهش يافته است؛ بر اين اساس، در حالي كه در ماه ژانويه ۲۰۰۵ ارزش سهام هاي مبادله شده در بورس تهران به ركورد يك ميليارد و ۱۳۵ ميليون دلار رسيده بوده، اين رقم طي ماه هاي گذشته با نزول تدريجي روبه رو بوده است.
فدراسيون بين المللي بورس ارزش سهام هاي مبادله شده در بورس تهران در ماه فوريه را ۳۸۲ ميليون دلار، در ماه مارس ،۹۵۱ در ماه آوريل ،۷۴۱ در ماه مه ،۶۷۲ در ماه ژوئن ۷۹۰ و در ماه جولاي ۶۰۸ ميليون دلار اعلام كرده است.

بررسي درخواست پذيرش ۳ شركت در بورس
ايران بورس: هيأت پذيرش اوراق بهادار پرونده شركتهاي عمليات اكتشاف نفت- پگاه رزم آوران و سرمايه گذاري آوين را بررسي كرد. در مورد شركت عمليات اكتشاف نفت بر اساس تصميم هيأت پذيرش با توجه به وضعيت استخدامي پرسنل با پذيرش شركت مزبور موافقت نشد.
در ادامه درخواست شركتهاي پگاه رزم آوران و سرمايه گذاري آوين مطرح شد. در مورد شركت پگاه رزم آوران پذيرش شركت منوط به بررسي صورتهاي مالي جديد و رفع بندهاي حسابرسي شد. در مورد شركت سرمايه گذاري آوين نيز مقرر شد صورتهاي مالي حسابرسي شده منتهي به پايان آذرماه ۱۳۸۳ شركت بار ديگر ارائه شده و در هيأت پذيرش بررسي شود.

امكان ورود تعاوني  ها به شكل سهامي عام به بورس
ايلنا: ورود تعاوني  ها به شكل سهامي عام به بازار سرمايه، به معناي اين  كه سقف مالكيت محدود باشد، مشكلي ندارد.
علي ناظمي اردكاني، سرپرست وزارت تعاون، با بيان اين مطلب گفت: عملكرد تعاون در گذشته به دليل نوسان  هاي فراوان در بخش تصميم  گيري مورد رضايت نبوده و ساختار متزلزل آن نيز به همين دليل بوده است.
وي، با تاكيد بر اين  كه با ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسي و تاكيد مقام معظم رهبري بر جايگاه تعاون، فرصت استفاده بهينه از پتانسيل  هاي مطلوب اين بخش فراهم آمده است، اظهار داشت: لايحه ادغام وزارت كار و تعاون در دولت گذشته تنظيم شده و اين امر در آخرين جلسات دولت منتفي اعلام شده است.ناظمي اردكاني، درباره ورود تعاوني  ها به بورس، گفت: ورود تعاوني  ها به شكل سهامي عام به بورس، به معناي اين  كه سقف مالكيت محدود باشد، مشكلي ندارد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲.۰۷-
۳۸-
۱,۸۰۱
آبگينه
۰.۷-
۴۹-
۶,۹۵۰
آلومتك
۰.۵۱-
۷۱-
۱۳,۸۸۵
آلومراد
۴.۹۹-
۱۸۷-
۳,۵۶۴
آلومينيم پارس
۴.۹۳
۵۲
۱,۱۰۷
ارج
۰
۰
۶,۸۸۵
البرز دارو
۰.۸۶
۳۹
۴,۵۵۰
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۹
۱۶۱
۳,۳۸۷
ايران ارقام
۲.۴۲
۱۸۹
۷,۹۹۰
ايران ترانسفو
۴.۴-
۱۵۰-
۳,۲۶۰
ايران خودرو
۲.۳۹-
۸۷-
۳,۵۵۰
ايران خودروديزل
۴.۹۱
۵۷
۱,۲۱۸
ايران دوچرخ
۱.۴۵-
۶۱-
۴,۱۵۱
ايرانيت
۰.۴۱-
۲۲-
۵,۳۸۰
باما
۴.۳۶
۱۴۰
۳,۳۵۰
بانك اقتصادنوين
۴.۴۹-
۱۱۷-
۲,۴۸۹
بانك پارسيان
۱.۷۸-
۵۶-
۳,۰۸۵
بانك كارآفرين
۰.۴۲-
۵-
۱,۱۹۰
بسته بندي ايران
۱.۹۷
۱۲۲
۶,۳۰۰
بسته بندي پارس
۶.۳-
۳۹۰-
۵,۸۰۰
بين المللي توسعه ساختمان
۳.۸۷-
۵۱-
۱,۲۶۸
پارس خودرو
۰.۰۲
۱
۶,۴۹۵
پارس دارو
۴.۸۳
۲۱۳
۴,۶۲۰
پارس سرام
۴.۹۲-
۱۰۹-
۲,۱۰۶
پاكسان
۱.۳۳-
۱۵۰-
۱۱,۱۰۱
پتروشيمي اراك
۱.۷-
۲۵۳-
۱۴,۶۲۰
پتروشيمي اصفهان
۵-
۶۱۳-
۱۱,۶۵۷
پتروشيمي خارك
۲۲.۳-
۲۸۷-
۱,۰۰۰
پشم بافي توس
۰.۰۸
۳
۳,۹۲۱
تراكتورسازي ايران
۴.۹۹-
۱۱۰-
۲,۰۹۴
تكنوتار
۰.۲۴-
۵-
۲,۰۸۳
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۶۸-
۳۲-
۴,۶۴۴
توسعه معادن روي ايران
۵-
۳۷۲-
۷,۰۶۸
تولي پرس
۰.۱۲-
۲-
۱,۷۱۳
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۰.۳-
۴۳-
۱۴,۳۷۲
توليد سموم علف كش
۴.۹۹
۱۸۴
۳,۸۶۹
توليدفروموليبدن كرمان
۲.۰۸-
۲۳-
۱,۰۸۱
توليدمحورخودرو
۵-
۶۴-
۱,۲۱۷
توليدي گرانيت بهسرام
۵-
۱۰۲-
۱,۹۴۰
چيني ايران
۳.۳۷-
۲۵۷-
۷,۳۶۰
حمل و نقل توكا
۰.۶۶-
۶۷-
۱۰,۰۷۹
خدمات انفورماتيك
۲.۸۸-
۶۴-
۲,۱۵۷
داده پردازي ايران
۰.۰۲
۱
۶,۶۲۰
داروسازي اسوه
۴.۹-
۱۷۰-
۳,۳۰۱
داروسازي سبحان
۴.۴۷-
۳۹۳-
۸,۳۹۰
داروسازي فارابي
۰
۰
۱۴,۵۶۲
دارويي رازك
۴.۹۴
۲۷۵
۵,۸۴۶
داملران
۳.۶۷
۴۰
۱,۱۳۰
درخشان تهران
۴.۹۹
۷۶۴
۱۶,۰۷۵
دوده صنعتي پارس
۰.۱۹
۲۴
۱۲,۸۷۵
ذغال سنگ نگين طبس
۱.۱۴
۵۴
۴,۷۸۰
رايان سايپا
۴.۹۸-
۹۴-
۱,۷۹۵
روغن نباتي پارس
۴.۹۶
۵۰
۱,۰۵۸
روغن نباتي جهان
۲.۶۳
۳۲
۱,۲۵۰
رينگ سازي مشهد
۲.۲۶-
۲۰۰-
۸,۶۵۷
زامياد
۱.۱
۳۲
۲,۹۳۹
ساختمان اصفهان
۴.۹۸-
۷۳-
۱,۳۹۴
ساسان
۲.۳۲-
۷۲-
۳,۰۳۸
سامان گستراصفهان
۴.۴۷-
۱۶۳-
۳,۴۸۰
سايپا
۲۴.۳-
۶۱۰-
۱,۹۰۰
سايپا شيشه
۰.۴۷-
۱۰-
۲,۱۰۰
سايپاآذين
۱.۴۲-
۸۷-
۶,۰۵۱
سايپاديزل
۳.۰۶-
۷۳-
۲,۳۱۲
سخت آژند
۲.۰۵-
۳۱-
۱,۴۷۹
سرما آفرين
۱.۸
۲۸
۱,۵۸۰
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۴.۳۳-
۸۶-
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۱.۴۱
۴۷
۳,۳۸۵
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۶۲-
۷-
۱,۱۳۰
سرمايه گذاري بهمن
۱.۳۹-
۴۰-
۲,۸۴۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۵۴-
۱۸-
۱,۱۵۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۷۹-
۸-
۱,۰۰۵
سرمايه گذاري توسعه ملي
۲.۰۲-
۱۳۸-
۶,۶۹۷
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۷۵-
۲۵-
۳,۳۰۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۵-
۸۴-
۱,۵۹۷
سرمايه گذاري سپه
۳.۲۳-
۸۵-
۲,۵۴۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۹۷-
۱۷-
۱,۷۳۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۷۴-
۱۹-
۲,۵۶۱
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱.۲۸-
۳۱-
۲,۴۰۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴۵.۷۵-
۱۲۶۵-
۱,۵۰۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۳
۱۱
۳,۶۴۰
سرمايه گذاري مسكن
۰.۶۴-
۷-
۱,۰۹۰
سرمايه گذاري ملت
۲.۵۴-
۳۷-
۱,۴۲۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۴.۴۴-
۵۴۱-
۱۱,۶۵۱
سنگ آهن گل گهر
۵-
۵۹۲-
۱۱,۲۵۵
سيمان تهران
۴.۸۴-
۵۲۶-
۱۰,۳۴۳
سيمان سپاهان
۳.۳۳-
۸۴۳-
۲۴,۵۰۰
سيمان شاهرود
۵-
۵۱۴-
۹,۷۷۶
سيمان شرق
۰.۰۲
۱
۵,۹۴۱
سيمان فارس و خوزستان
۵-
۳۴۸-
۶,۶۱۸
سينا دارو
۴.۹۹
۲۱۰
۴,۴۲۱
شاهد
۱۴.۷۳-
۴۴۹-
۲,۶۰۰
شهاب
۳.۲۶
۳۹
۱,۲۳۶
شوكوپارس
۰.۴۹
۲۹
۶,۰۰۲
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۰۱-
۱-
۸,۰۵۹
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰
۰
۸,۱۱۳
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۲۵-
۷-
۲,۸۳۹
شيشه قزوين
۱.۸-
۷۵-
۴,۱۰۰
شيشه همدان
۰.۶۳-
۲۳-
۳,۶۰۰
شيمي داروئي داروپخش
۴.۹۷
۱۳۸
۲,۹۱۳
شيميايي سينا
۱.۹۵
۱۷۷
۹,۲۵۰
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۹,۰۴۶
صنايع ريخته گري ايران
۰.۸۸-
۷۶-
۸,۶۰۰
صنايع شيميايي ايران
۵-
۶۵-
۱,۲۳۶
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۳۸-
۴۹-
۱,۰۷۰
صنايع مخابراتي راه دورايران
۴.۹۱-
۱۵۰-
۲,۹۰۶
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۶
۱۰۳
۲,۱۸۰
صنعتي بهشهر
۲.۰۶-
۱۱۰-
۵,۲۴۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۹۹-
۱۰-
۱,۰۰۰
فارسيت اهواز
۰.۸
۷۳
۹,۲۰۰
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۴.۹۹-
۱۹۶-
۳,۷۳۵
فرآورده هاي تزريقي ايران
۴.۸۸
۳۱
۶۶۶
فرآورده هاي غذايي مشهد
۴.۹۸-
۹۶-
۱,۸۳۲
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۰۹
۱۱
۱۱,۸۱۲
فرآوري موادمعدني ايران
۱.۳۱-
۱۶-
۱,۲۰۹
فنرسازي خاور
۳.۳-
۴۱-
۱,۲۰۰
فنرسازي زر
۱.۶۷-
۴۰-
۲,۳۵۰
فولاد كاويان
۰
۰
۱,۸۶۲
فيبر ايران
۰.۰۷-
۷-
۹,۸۷۸
فيروزا
۰.۷۹-
۱۳-
۱,۶۲۸
قند پارس
۱.۵-
۱۰۶-
۶,۹۳۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۰۲
۱
۴,۶۵۷
كارتن ايران
۰
۰
۵,۷۹۴
كارخانجات داروپخش
۴.۹۶
۱۶۶
۳,۵۱۲
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۷-
۶۰-
۸,۴۶۴
كارخانجات مخابراتي ايران
۲۹.۵۵-
۸۳۸-
۱,۹۹۸
كاشي سعدي
۱.۰۲-
۱۷۰-
۱۶,۵۰۹
كالسيمين
۴.۹۷-
۱۱۵-
۲,۲۰۰
كشت وصنعت پياذر
۰.۱۹-
۷-
۳,۶۵۲
كمباين سازي ايران
۴.۷۶-
۱۴۵-
۲,۹۰۰
كنتورسازي ايران
۱.۷۴
۹۳
۵,۴۳۸
كيميدارو
۴.۹۹-
۲۵۸-
۴,۹۱۱
گازلوله
۴.۹۳-
۲۱۴-
۴,۱۲۶
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۰۳-
۳-
۱۰,۵۰۲
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱.۸۵
۳۸
۲,۰۹۷
گلتاش
۴.۳۷-
۱۹۰-
۴,۱۵۹
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۹-
۲۰۳-
۳,۸۶۷
لاستيك دنا
۱.۱۷
۱۵
۱,۳۰۰
لاميران
۰.۳۱-
۱۸-
۵,۸۸۰
لبنيات پاك
۳.۷۳-
۹۷-
۲,۵۰۱
لوله وماشين سازي ايران
۴.۱۱-
۹۶-
۲,۲۴۰
ليزينگ ايران
۴.۹۶-
۱۱۲-
۲,۱۴۴
ليزينگ خودروغدير
۴.۷۲-
۱۵۷-
۳,۱۶۹
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۹۷
۲۴
۲,۴۸۹
مارگارين
۴.۹۴-
۴۳-
۸۲۷
ماشين سازي اراك
۰.۰۴
۱
۲,۷۹۱
ماشين سازي نيرومحركه
۵-
۱۲۹-
۲,۴۵۱
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰.۱
۵
۵,۰۲۰
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۱.۵۵-
۶۳-
۴,۰۰۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۷۲-
۱۶-
۲,۱۹۹
محورسازان ايران خودرو
۷.۷۱
۲۲۹
۳,۲۰۰
معادن بافق
۰
۰
۳,۹۵۲
معدني دماوند
۳.۰۷-
۲۴۶-
۷,۷۶۳
معدني و صنعتي چادرملو
۲.۲۹
۱۲۹
۵,۷۵۹
ملي سرب و روي ايران
۲.۳۳-
۷۷-
۳,۲۲۵
مهرام
۱.۵۷-
۴۴-
۲,۷۵۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۰۵-
۱-
۱,۸۹۱
موتوژن
۳.۶۸-
۱۰۳۱-
۲۶,۹۹۹
نفت بهران
۳.۰۷
۲۲۱
۷,۴۲۰
نورد آلومينيوم
۴.۹۶
۴۰
۸۴۷
نورد و لوله اهواز
۱.۶۶-
۸۸-
۵,۲۰۰
نوسازي وساختمان تهران

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |