دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۴ - Sep 19, 2005
پيشنهاد فروشنده غيرمجاز دارو به سارق بانك:
به جاي سيانور با اسلحه خودكشي كن!
002427.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه ظهر روز شنبه اقدام به سرقت مسلحانه از بانك كشاورزي واقع در چهارراه شيخ بهايي تهران كرده بود، بازداشت و در مراحل تحقيق انگيزه خود براي ارتكاب اين سرقت را بازگو كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۴ روز شنبه، حميدرضا ۲۱ ساله با برتن داشتن لباس نيروهاي مسلح وارد بانك كشاورزي واقع در چهارراه شيخ بهايي شد. كارمندان بانك در حال كار بودند كه ناگهان با صداي فرياد حميدرضا كه آنها را با اسلحه اي تهديد مي كرد متوجه حضور يك سارق مسلح در محل كار خود شدند. همه چيز به سرعت اتفاق افتاد. مشتريان فرياد مي كشيدند و كارمندان بانك سعي مي كردند خود را از تيررس كلت حميد رضا پنهان كنند. فضا، دلهره آور شده بود. حميدرضا همچنان فرياد مي كشيد و طلب پول مي كرد. پرسنل بانك ۱۰ ميليون تومان از وجوهات نقدي را كه در صندوق بانك بود به او دادند تا از بروز حادثه اي ديگر جلوگيري كنند.حميدرضا بعد از تصاحب پول ها به سرعت ساختمان بانك را ترك كرد، ولي درست در زمان خروج او از ساختمان پليس به محل رسيد.
حميدرضا با پاي پياده قصد فرار از محل را داشت كه مردي از عابران به سوي وي هجوم برد و آن دو با هم گلاويز شدند. مرد كه نمي خواست حميد رضا موفق به فرار از صحنه شود، شروع به فشردن گلوي او كرد. حميد رضا از يك سو خود را در محاصره پليس مي ديد و از سوي ديگر آن مرد راه فرار را بر او بسته بود. بدين ترتيب اسلحه خود را در يك حركت غافلگيركننده بر روي شكم مرد گذاشت و شليك كرد. مرد بر روي زمين افتاد و حميد رضا پا به فرار گذاشت. پليس براي متوقف كردن حميدرضا به سويش تيراندازي كرد و با اصابت يك گلوله به پاي اين سارق مسلح، وي بر روي زمين افتاد و توسط پليس بازداشت شد. مجروحين اين حادثه به سرعت به بيمارستان انتقال يافتند و حميدرضا بعد از انجام اقدامات درماني تحت بازجويي پليسي قرار گرفت. وي در خصوص انگيزه ارتكاب اين سرقت به پليس آگاهي تهران گفت: «روز حادثه آخرين روز خدمت وظيفه من بود. وقتي كارت پايان خدمت خود را گرفتم حس خوبي نداشتم. تمام فشارهاي زندگي ناگهان به ذهنم رجوع كرد. مسئوليت تأمين مخارج زندگي با من بود .صبح روز شنبه در يك وضعيت روحي نامناسب از خانه خارج شدم و به سمت خيابان ناصر خسرو رفتم، قصد داشتم با خريد قرص سيانور به زندگي خود پايان دهم. بعد از چند دقيقه گشتن در آن خيابان فردي را پيدا كردم كه مي توانست به من قرص سيانور بدهد ولي در آن زمان چنين قرصي در اختيار آن مرد نبود.مرد كه متوجه شرايط روحي من شده بود، علت خريد قرص سيانور را از من جويا شد، وقتي از تصميم خودكشي خود به او گفتم، به من پيشنهاد داد از او اسلحه اي بخرم و اين گونه خودكشي كنم. من نيز بدون درنگ قبول كردم.
وقتي اسلحه در دستم قرار گرفت، ناگهان نقشه اي شوم به ذهنم خطور كرد. تصميم گرفتم براي حل مشكلات خانوادگي دست به سرقت مسلحانه از بانك بزنم.
براي اجراي نقشه خود، در ابتدا تمام وسايلم را در يك باغ واقع در پل مديريت رها كردم و سپس يك موتور مسافركش را به قصد رفتن به ميدان ونك كرايه كردم. وقتي به مقصد رسيديم به جاي پرداخت كرايه، اسلحه را بر سر موتورسوار گذاشتم و با تهديد، موتورسيكلت او را دزديده و به سرعت به سمت چهارراه شيخ بهايي حركت كردم. مقابل بانك كشاورزي ، موتورسيكلت را در گوشه اي از خيابان گذاشتم و در حالي  كه دچار اضطراب شديدي بودم وارد بانك شدم و پس از آن، همه چيز در چند دقيقه رخ داد.»
تحقيقات از حميدرضا در اداره يكم آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

پليس در جستجوي راز مرگ در شعله هاي آتش
گروه حوادث: تحقيقات پليسي- قضايي براي روشن شدن راز مرگ يك پسر جوان همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۳ خرداد ماه سال جاري خبر يك آتش سوزي در خيابان نظام آباد به اطلاع مأموران آتش نشاني رسيد.
بلافاصله تيم امدادي به محل اعزام شدند. شعله هاي آتش كه فرو نشست جسد يك پسر جوان در برابر ديدگان مأموران آتش نشاني نمايان شد. مراتب به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل و كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز رسيد.
با حضور مراجع قضايي و پليسي در صحنه، تحقيقات آغاز شد. هويت جسد كه متعلق به پسر جواني به نام سلمان بود مشخص گرديد. پليس در تحقيقات بعدي متوجه شد از منزل مذكور سرقت نيز صورت گرفته است. جسد به دستور بازپرس پرونده به پزشكي قانوني انتقال يافت تا با انجام آزمايشات لازم، علت تامه مرگ وي مشخص شود.پدر سلمان در مراحل بعدي تحقيق به افسر پرونده گفت: «پسرم روز حادثه به همراه يكي از دوستانش كه از دوران سربازي با وي آشنا شده بود، در خانه حضور داشت.»
پليس با مطلع شدن از اين موضوع با دستور قضايي پسر مذكور را دستگير كرد.
پسر بازداشت شده در جريان بازجويي ها در توضيح روز حادثه گفت: «آن روز به همراه سلمان به خانه آنها رفتيم، بعد از كمي گفتگو تصميم گرفتيم موادمخدر مصرف كنيم. سلمان بعد از مصرف موادمخدر دچار وضعيت غيرعادي شد و قبل از اينكه من بتوانم براي نجات جان او كاري انجام دهم جان سپرد. بعد از مرگ سلمان، مستاصل شده بودم، نمي دانستم چه كاري درست است. مقداري از وسايل با ارزش خانه را سرقت كرده و با اتومبيل سلمان محل حادثه را ترك كردم.»
پدر سلمان بعد از شنيدن اظهارات پسر بازداشت شده، به افسر پرونده گفت: «پسرم به هيچ عنوان اعتياد به مواد مخدر نداشت و ادعاهاي اين مرد جوان كذب است.»بررسي هاي بيشتر براي روشن شدن علت مرگ سلمان در دادسراي امور جنايي و اداره دهم آگاهي مركز بعد از مشخص شدن نتيجه آزمايشات پزشكي قانوني ادامه خواهد يافت.

سرقت براي تهيه مخارج عروسي
گروه حوادث: صبح ديروز يكي ديگر از سرنشينان خودرويي كه روز ۲۳ شهريور ماه قصد سرقت از يك مغازه طلا فروشي را داشتند توسط ماموران آگاهي شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، روز ۲۳ شهريور ماه گروهي از ماموران ناجا به يك اتومبيل پيكان كه داراي ۴ سرنشين بود مشكوك شدند و دستور توقف به راننده خودرو دادند.
اما راننده بدون توجه به دستورهاي مكرر پليس، بر سرعت خودرو مي افزود كه عاقبت پس از تعقيب و گريز، مجبور به توقف شد.
۳ تن از سرنشينان خودرو كه يك زن و دو مرد بودند توانستند پس از توقف خودرو به سرعت از محل فرار كنند، اما راننده كه علي نام داشت توسط ماموران دستگير و به اداره آگاهي منتقل شد.
علي در بازجويي ها به ماموران گفت: «چندي پيش با دختري به نام مژگان نامزد كردم. من و مژگان در پي تدارك مراسم عروسي بوديم اما به دليل اين كه وضع مالي خوبي نداشتيم، تصميم به سرقت يك طلافروشي  واقع در نازي آباد گرفتيم. براي تهيه اسلحه به كوهدشت رفتيم و دو اسلحه خريداري كرديم. فروشندگان اسلحه ها كه از نيت ما با خبر شدند، از ما خواستند كه در اين سرقت با ما همكاري كنند ما هم پذيرفتيم.
روز حادثه من و مژگان به همراه دو نفر ديگر در حال حركت به سمت طلا فروشي بوديم كه ماموران به ما مظنون شدند و دستور توقف دادند، اما من كه به شدت ترسيده بودم بر سرعت اتومبيل اضافه كردم. پس از گذشت دقايقي تعقيب و گريز، مجبور به توقف شدم.زماني كه توقف كردم، مژگان به همراه دو سرنشين ديگر به سرعت از خودرو پياده و از محل فرار كردند.»
صبح ديروز، مژگان توسط ماموران در منزل مسكوني اش واقع در نازي آباد دستگير و به اداره آگاهي منتقل شد تا بررسي هاي بيشتري در اين خصوص صورت گيرد. ماموران در حال جست وجو براي دستگيري دو سرنشين ديگر اتومبيل هستند.

سردار طلايي:
مجرمين بدانند پليس دست از سر آنان برنمي دارد
002424.jpg
گروه حوادث: فرمانده انتظامي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران عملكرد ۱۰ روزه اين فرماندهي را در زمينه طرح ضربتي افزايش امنيت اجتماعي تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار مرتضي طلايي فرمانده انتظامي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران مجموع عملكرد اين فرماندهي را از پانزدهم شهريورماه تاكنون تشريح كرد.او گفت: ۱۱۳۸ نفر از اراذل و اوباش و ۷۴۵ نفر از مزاحمين نواميس مردم دستگير كه از اين تعداد ۹۳۸ فقره پرونده در سير رسيدگي قضايي قرار دارد و ۸۳ نفر نيز در زندان به سر مي برند. همچنين با۳۰ مورد شرب خمر و تظاهرات مستانه و ۵۵ مورد اقدام به نزاع و درگيري خياباني طي ۱۰ روز گذشته در مراكز خريد قائم ،ميلاد و ساير نقاط تهران برخورد و متهمين دستگير شدند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: ۴۹۹ نفر كه در رابطه با امر تهيه و توزيع مواد مخدر (روانگردان و افيوني) نقش داشتند طي عمليات متعدد در سطح شهر تهران شناسايي و دستگير شدند. همچنين ۱۳۶ نقطه آلوده به اين مواد در سطح تهران بزرگ پاكسازي شد.
سردار طلايي تاكيد كرد: حضور مقتدرانه پليس و حمايت همه جانبه دستگاه هاي قضايي و مردم در كنار هم باعث ايجاد امنيت مطلوب براي شهروندان و ناامني براي بزهكاران شده است و با رعايت قانون به كارگيري سلاح ماموران انتظامي موظف به استفاده از اسلحه در مقابل اراذل و اوباش و افراد شرور هستند. او تصريح كرد: مجرمين بدانند پليس دست از سر آنان برنمي دارد.
فرمانده پليس تهران بزرگ همچنين در پاسخ به تفاوت دستگيري ها در جنوب و شمال شهر گفت: در شمال تهران بيشتر با هنجارشكنان اجتماعي و در جنوب شهر با اشرار و اراذل و اوباش بعضاً سابقه دار و حرفه اي روبه رو هستيم؛ از اين رو در اجراي طرح ضربتي افزايش امنيت اجتماعي كه به منظور برخورد با اخلالگران صورت مي گيرد، در جنوب و شمال شهر تهران، تفاوت هاي موجود لحاظ مي شود. وي در عين حال تصريح كرد كه به هيچ وجه منكر اشتباهات در حوزه عمليات پليس و نحوه برخورد با افراد نيست؛ چرا كه قصد دفاع كوركورانه از عملكرد پليس را ندارد و همواره مدافع واقعيات موجود جامعه است. سردار طلايي در خصوص برخورد با بدحجابي تصريح كرد: در حال حاضر برنامه اجرايي در اين باره در دستور كار پليس قرار ندارد.
باجگيري با جعل عنوان
سردار طلايي همچنين از دستگيري سه تن از اراذل و اوباش كه با جعل عناوين پليس اطلاعات، انتظامي، و ... باج خواهي مي كردند، خبر داد. سردار طلايي گفت: اين افراد كه تحت پوشش جعلي مامور از طعمه هاي خود، زورگيري، اخاذي و باج خواهي مي كردند، جمعه شب دستگير شدند. وي در تشريح عمليات شناسايي و دستگيري اين افراد گفت: اين سه تن كه ۲۰ ، ۲۱ و ۲۲ ساله هستند، فردي را سوار خودرو كرده و به قصد اخاذي به حوالي كلانتري ۱۳۹ مرزداران انتقال دادند. فرمانده پليس تهران افزود: متهمان در ازاي آزادي اين شخص، مبلغ يك ميليون تومان از وي درخواست كرده بودند.
وي گفت: با اطلاع خانواده اين فرد به مركز فوريت هاي پليسي ،۱۱۰ ماموران به منظور دستگيري سه متهم بلافاصله وارد عمل شدند. سردار طلايي افزود: سرانجام با اقدامات پليسي، شخص ربوده شده ، از بند متهمان اخاذ و زورگير رهايي يافت و يك قبضه كارد بزرگ، تعدادي دستمال هاي مخصوص براي بستن چشم طعمه ها، اوراق سفيد جعلي فاقد آرم ارگان هاي خاص، دو دستگاه بي سيم قلابي، و ... از دستگير شدگان كشف و توقيف شد.

اعدام زن تگزاسي
بي بي سي: زني كه شوهر و دو فرزندش را در ايالت تگزاس آمريكا، براي بدست آوردن پول بيمه عمر آنان به قتل رسانده بود، اعدام شد.
اين زن سياهپوست كه فرانسس نيوتن نام داشت روز چهارشنبه با تزريق سم اعدام شد. بر پايه همين گزارش، نيوتن اولين زن سياهپوستي بود كه از سال ۱۹۸۲ ميلادي تاكنون در تگزاس اعدام شده است.
اين گزارش به نقل از پليس تگزاس حاكي است نيوتن در آوريل ۱۹۸۷ براي بدست آوردن پول بيمه عمر اعضاي خانواده اش آنان را به ضرب گلوله به قتل رساند. با اين وجود وي اظهار داشته بود كه يك فروشنده مواد مخدر اين قتلها را صورت داده است.
مقامات دادستاني تگزاس مي گويند مدارك و ادله موجود جرم نيوتن را محرز ساخته بود .

قتل، مقابل پاسگاه پليس در ايالت فلوريدا
لوكال: يك آمريكايي به اتهام تيراندازي به سرنشينان يك خودرو مقابل پايگاه پليس در ايالت فلوريدا دستگير شد.
در پي تيراندازي فرد مسلحي به سرنشينان يك وسيله نقليه مقابل پاسگاه پليس در ايالت فلوريدا يك نفر كشته شد. بنابراين گزارش، يكي از ماموران پاسگاه پليس گارد ساحلي ميامي در اين باره اظهار داشت: اين مرد از ساعت ۴ صبح امروز به وقت محلي مدام در حال راه رفتن رو به روي پاسگاه بود .
زماني كه از او غافل شدم، صداي شليك چند گلوله را شنيدم و دو مرد و يك زن را ديدم كه هراسان از اتومبيل خارج شده و فرياد مي زنند و كمك مي خواهند. هنگامي كه به محل حادثه رفتم جسد مردي را ديدم كه در اثر اصابت گلوله به قتل رسيده بود. وي افزود: متهم در اين رابطه دستگير شده و تحت بازجويي پليس قرار دارد.

ناپديد شدن سه موش مريض از آزمايشگاهي در آمريكا
چاينا نيوز: ناپديد شدن سه موش مبتلا به بيماري طاعون غدد لنفاوي جان مردم را تهديد مي كند.
سه موش مبتلا به بيماري طاعون غدد لنفاوي در يكي از آزمايشگاه هاي آمريكا به طور مرموزي ناپديد شدند.مقامات مربوط به آزمايشگاه هر گونه اقدامات تروريستي را غير ممكن دانستند و دادگاه فدرال نيوجرسي اعلام كرده كه ناپديد شدن موش ها بر اثر سهل انگاري صورت گرفته و جان مردم را تهديد مي كند.
براساس اين گزارش اين آزمايشگاه در ايالت نيوجرسي قرار دارد و متخصصان در اين آزمايشگاه در حال تحقيق در مورد حملات تروريستي موجودات زنده مي باشند. مسئولان آزمايشگاه عقيده دارند موش ها يا براي هميشه ناپديد شده اند يا به سرقت رفته اند يا توسط حيوانات ديگر آزمايشگاه خورده شده اند و يا در اسناد مربوط به تعداد موش ها اشتباهي رخ داده است.
يكي از متخصصان بهداشت ايالت نيز گفت: اگر موش ها از آزمايشگاه خارج شده باشند بايد بر اثر بيماري مرده باشند.
بر پايه اين گزارش سازمان بازرسي ايالت، مركز كنترل بيماري و مركز پيشگيري در آمريكا در حال تحقيق در مورد اين حادثه مي باشند. اين موش ها از جمله ۲۴ موشي هستند كه واكسن بيماري طاعون به آنها تزريق شده بود.
لازم به ذكر است سالانه ۱۰ تا ۲۰ آمريكايي به بيماري طاعون مبتلا مي شوند كه بر اثر تماس با موش صورت مي گيرد و از هر هفت نفر يك نفر مي ميرد. بيماري طاعون غدد لنفاوي مسري نيست اما اگر درمان نشود تبديل به طاعون ريوي مي شود كه در تماس انسان با انسان سرايت كرده و گسترش پيدا مي كند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |