دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۴ - Sep 19, 2005
تيم ملي كشتي آزاد ايران عازم مجارستان شد
جهان در انتظار قدرت نمايي نسل تازه كشتي ايران
002439.jpg
محمدرضا منصوريان:مردان جوان كشتي آزاد ايران در اولين ساعات بامداد امروز با پرواز هواپيمايي كشور تركيه عازم شهر بوداپست مجارستان محل برگزاري مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني بزرگسالان جهان شدند تا پس از توقفي كوتاه در شهر استانبول به محل انجام اين رقابت ها برسند.
عليرغم تنش هاي موجود در كنار كشتي ايران در طول يكي دوهفته گذشته خوشبختانه مردان جوان تيم ملي كه اكثريت آن ها حضور در چنين صحنه اي بزرگ در ورزش جهان را براي نخستين بار تجربه مي كنند، از آرامش نسبي و انگيزه فراواني براي قدرت نمايي برخوردارند و با توجه به اينكه اكثريت تيم هاي شركت كننده در مسابقات جهاني ۲۰۰۵ از تركيب متفاوتي نسبت به دوره هاي قبل استفاده مي كنند چنين پيش بيني مي شود كه نمايندگان اعزامي ايران در صورت هدايت و راهنمايي درست بتوانند در اين دوره نيز شگفتي ساز شده و از اعتبار و حيثيت نسل تازه كشتي ايران به خوبي دفاع كنند.
تنها مشكل مورد بحث در اعزام اين تيم جاماندن فريدون قنبري كشتي گير وزن ۸۴ كيلوگرم تيم كشورمان و غلامرضا محمدي و امير توكليان دو تن از مربيان تيم بود كه به دليل عدم صدور بموقع رواديد به پرواز كشتي گيران نرسيدند و با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده مقرر گرديده اين ۳ تن بامداد فردا عازم مجارستان شوند.
اسامي اعضاي تيم ملي كشتي آزاد ايران در پيكارهاي قهرماني جهان درمجارستان به اين شرح است: ۵۵ كيلوگرم: تقي داداشي، ۶۰ كيلوگرم: مراد محمدي، ۶۶ كيلوگرم: مسعود واحدي، ۷۴ كيلوگرم: مهدي حاجي زاده و هادي حبيبي(ذخيره)، ۸۴ كيلوگرم: فريدون قنبري، ۹۶ كيلوگرم: اميرعباس مرادي گنجي و ۱۲۰ كيلوگرم : فردين معصومي و جواد دماوندي (ذخيره).
محسن كاوه، عسگري محمديان، غلامرضا محمدي، امير توكليان و ايوب بهتاج(بدنساز) مربيان تيم هستند و محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي نيز به عنوان سرپرست اين گروه را همراهي مي كنند.
آخرين وضعيت ملي پوشان از زبان مربي تيم
محسن كاوه يكي از مربيان تيم قبل از اعزام تيم ملي كشتي آزاد به مسابقات جهاني مجارستان به بررسي هفت ملي پوش كشورمان پرداخته است.
وي در ارزيابي تقي داداشي و مراد محمدي ، ملي پوشان اوزان ۵۵ و ۶۰ كيلوگرم تصريح كرد: در مسابقات آسيايي و دانشجويان جهان يك سري نقاط ضعف داداشي را شناسايي كرديم و به رفع آنها پرداختيم. بحث دفاعي داداشي ضعف  عمده اش بود كه در حال حاضر بهتر از قبل آنها را انجام مي دهد و پيشرفت خوبي داشته است. وي حدود ۵ كيلوگرم اضافه وزن دارد كه با برنامه غذايي به كنترل آن مي پردازد و مشكلي از اين لحاظ ندارد. مراد محمدي نيز با حضور در سه فينال آسيايي از تجربه  خوبي برخوردار است و در تورنمنت لهستان چهره  خوبي از خود نشان داد. وي روند رو به رشدي داشته كه به آناليز حريفان نيز پرداخته و اگر شرايط خود را حفظ كند، مي تواند در سطح جهان عملكرد خوبي داشته باشد. اضافه وزن داداشي حدود ۴ كيلوگرم است.
وي درباره نماينده ۶۶ كيلويي ايران گفت: واحدي در تورنمنت هاي علي اف و زيكلوفسكي پس از مبارزه با چهره هاي شاخصي نظير بارزاكوف و فارنيف نشان داد كه مي تواند مقابله نزديكي با حريفان سطح اول جهان داشته باشد. واحدي ضعف هاي خود را پوشش داده كه شكل خاص كشتي وي به همراه زيرگيري هاي خوبش مي تواند عامل موفقيت اين ملي پوش باشد. واحدي ۴ تا ۵ كيلو اضافه وزن دارد. مربي تيم ملي وضعيت مهدي حاجي زاده و فريدون قنبري را بسيار خوب دانست و گفت: در زماني كه حاجي زاده مصدوميت داشت، كارهاي آمادگي جسماني اش را بيشتر كرديم. عمده كاري كه امسال انجام داديم، تاكتيك حاجي زاده بود كه در دو سال اخير از آن ضربه خورده بود. حاجي زاده حدود ۵ كيلوگرم اضافه وزن دارد. وي افزود: فريدون قنبري را در اين چند وقت به اين سرحالي نديده بودم. وي از لحاظ جسمي و روحي بسيار آماده است. يكي از عوامل موفقيتش نيز مي تواند اين باشد كه با تمام حريفان درجه يك وزن خود كشتي گرفته و از لحاظ بدني آماده تر از گذشته است.
كاوه شرايط سنگين وزن هاي تيم ملي را اميدواركننده دانست و افزود: گنجي جواني است كه روز به روز ما را بيشتر اميدوار مي كند. وي با جنگندگي و تلاش خود مي تواند بسيار زود خود را به ۹۶ كيلويي هاي جهان تحميل كند. فردين معصومي نيز جانشين عليرضا رضايي شده است. وي در لهستان عملكرد خوبي داشت و اميدوار است جانشين خوبي براي رضايي باشد.
بنا بازگشت
محمد بنا كه بر اثر جريانات اخير اردوي تيم ملي كشتي فرنگي را ترك كرده بود با اصرار مسئولان و كادر فني دوباره به اردو بازگشت تا تيم را براي حضور در مسابقات جهاني آماده كند. وي گفت: در آن چند روزي كه در اردو نبودم، دلم با بچه ها بود و با حمايت مطبوعات و مردم وظيفه خود ديدم كه دوباره در خدمت تيم باشم، چرا كه نسبت به كشتي تعهد دارم و بايد وظيفه ام را انجام دهم. مربي تيم ملي به حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي و مهندس مهرعليزاده در جمع اردوي ملي پوشان اشاره كرد و افزود: كشتي گيران از حضور اين بزرگان بسيار روحيه گرفتند و من اميدوارم در مدت زمان باقيمانده كاري كنيم تا باعث سربلندي مردم و مملكت شويم. ملي پوشان نيز عزم خود را جزم كرده اند تا با پيروزي هاي قشنگ زحمات شبانه روزي خود و كادر فني را به نتيجه برسانند.

رئيس فدراسيون واليبال:
در تايلند به دنبال افزايش تجربه براي جوانان هستيم
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون واليبال در خصوص حضور تيم ملي واليبال كشورمان در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا اظهار داشت: در ابتدا قرار بود ما ميزبان اين مسابقات باشيم، اما به خاطر كمك هاي مالي فدراسيون واليبال تايلند به كنفدراسيون واليبال آسيا، اين ميزباني به تايلند داده شد تا ما ميزبان دو رويداد آسيايي در رده هاي سني ديگر باشيم. در رقابت هاي آسيايي تايلند براي نخستين بار در طول تاريخ اين مسابقات، ۱۹ تيم شركت دارند كه اين خود كار را براي تمامي مدعيان قهرماني سخت مي كند.
محمدرضا يزداني خرم با بيان اين كه هدف فدراسيون واليبال آماده كردن تيم ملي بزرگسالان براي حضوري قدرتمند در بازي هاي آسيايي دوحه قطر و رقابت هاي جهاني ژاپن است تصريح كرد: ما تيم خود را با انجام تغييراتي جوان تر كرديم تا در اين مسابقات حرف هاي بسياري براي گفتن داشته باشند. به همين دليل تصميم گرفتيم تا با تركيبي از جوانان در كنار باتجربه ها، تيمي را روانه مسابقات قهرماني مردان آسيا كنيم تا آنها ضمن كسب نتيجه مطلوب، تجربيات بيشتري را كسب كنند.
رئيس فدراسيون واليبال در ادامه با اشاره به گفته هاي محمد تركاشوند در خصوص رسيدگي مسئولان به مصدوميت هاي وي گفت:در فدراسيون واليبال ما هميشه هر كاري كه مي توانستيم براي ملي پوشان خود انجام داده ايم تا آنها با خيالي راحت و در شرايط خوب به تمرين بپردازند.

مازندران قهرمان كاراته دختران
گروه ورزشي: روابط عمومي فدراسيون كاراته اعلام كرد:۱۱۴ شركت كننده در قالب ۱۹ تيم از استان هاي مختلف كشور در چهاردهمين دوره مسابقه هاي كاراته دختران نوجوان ايران در ساري شركت كردند كه در پايان تيم مازندران با كسب ۳ مدال طلا و يك برنز به مقام قهرماني رسيد و تيم هاي اصفهان و تهران نيز در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
زهرا صادقي، پريچهر رفيعي، معصومه حاج بابايي، فاطمه شقفي، الهام بهرام پور و شهره خداياري نفرات اول اين مسابقه ها بودند.

برنامه رقابت هاي وزنه برداري آسيا
گروه ورزشي:سي و هفتمين دوره  مسابقات وزنه برداري مردان آسيا و هجدهمين دوره  مسابقات وزنه برداري زنان آسيا از روز دوشنبه هفته  آينده در شهر دوبي آغاز مي شود.روز دوشنبه چهارم مهرماه در شهر دوبي طلسم يك ساله محروميت وزنه برداري ايران شكسته مي شود و طي آن سجاد بهروزي و ابوالقاسم داوودي به عنوان نخستين وزنه برداران ايران در وزن ۵۶كيلوگرم با حريفان خود به رقابت خواهند پرداخت.
مسابقات اوزان ۶۲ و ۶۹ كيلوگرم روز پنجم مهر ماه برگزار مي شود كه در اين اوزان هيچ نماينده اي از ايران حضور ندارد.
احد سنجابي وزنه بردار دسته ۷۷ كيلوگرم كشورمان روزچهارشنبه هفته  آينده به روي صحنه مي رود.
روز پنجشنبه هفتم مهرماه اصغر ابراهيمي و علي دهقانيان در وزن ۹۴ كيلوگرم با حريفان خود رقابت خواهند كرد.
روز پاياني مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا نيز با رقابت محسن بيرانوند و جواد گوهري زاده در وزن ۱۰۵ كيلوگرم آغاز مي شود و پس از آن نوبت به حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان و سعيدعلي حسيني در وزن فوق سنگين مي شود.

سفر دوچرخه سواران ايران به اسپانيا
گروه ورزشي: تيم ملي دوچرخه سواري ايران براي شركت در رقابت هاي دوچرخه سواري استقامت جهان اوايل بامداد امروز تهران را به مقصد مادريد ترك كرد. اعضاي تيم ملي دوچرخه سواري براي حضور در اين رقابت ها عبارتند از:مهدي سهرابي، امير زرگري، عباس سعيدي تنها، سيد مصطفي سيدرضايي، محمد رجبلو، احد كاظمي،حسين عسگري و قادر ميزباني. اين تيم را اميررضا واعظي آشتياني به عنوان سرپرست، ولفرام ليندنر به عنوان سرمربي و منوچهر روشن پور به عنوان مسئول ناظر اجراي برنامه هاي مسابقات ( از سوي كميته ملي المپيك) همراهي مي كنند.

دو پيروزي براي شطرنج باز ايراني در سوئيس
گروه ورزشي:احسان قائم مقامي،  استاد بزرگ شطرنج ايران كه در مسابقات آزاد بين المللي ۲۰۰۵ لوزان سوئيس حضور يافته است، با دو پيروزي كار خود را آغاز كرد.در دور اول اين مسابقات قائم مقامي  حريفي از كشور ميزبان را با مهره سفيد شكست داد.وي در دور دوم نيز موفق شد با مهره سياه شطرنج بازي از ليتواني را با پيروزي پشت سربگذارد.

جلسه ستاد يادواره شهداي دانشجوي كشور
گروه ورزشي: جلسه اعضاي كميته تربيت بدني ستاد نهمين يادواره شهداي دانشجو و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي كشور عصر امروز همزمان با فرارسيدن ولادت باسعادت منجي عالم بشريت مهدي موعود (عج) در دفتر مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي اين اداره كل در اين جلسه كه با حضور دكتر بهرام قديمي مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي و رئيس كميته تربيت بدني يادواره، محمدرضا مرداني رئيس سازمان بسيج دانشجويي كشور و رئيس ستاد عالي ياد واره، نماينده وزارت علوم تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، دانشگاه تربيت معلم ، دانشگاه پيام نور و دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي شود، در خصوص برنامه ريزي فعاليت هاي ورزشي يادواره و نحوه برگزاري مسابقات سراسري رشته هاي مختلف ورزشي و همچنين تهيه دستور العمل هاي مورد نياز اين كميته و ديگر مسائل پيرامون بحث و تبادل نظر مي شود.

ديدار بزرگ آنفيلد برنده اي نداشت
002436.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: حساس ترين بازي اين هفته ليگ برتر كه بين تيم هاي منچستريونايتد و ليورپول در آنفيلد برگزار شد برنده اي نداشت.
يكصد و چهلمين نبرد دو تيم روز گذشته در ورزشگاه اختصاصي بندر ليورپول به پايان رسيد و دو تيم بعد از ۹۰ دقيقه تلاش به تساوي بدون گل رسيدند.
در اين بازي رافا بنيتس اميد زيادي به پيروزي تيمش داشت اما عليرغم برتري نسبي نسبت به منچستر نتوانست دروازه حريف را باز كند. لوئيس گارسيا و جبرئيل سيسه فرصت ها را يكي پس از ديگري از دست دادند تا ليورپول از رسيدن به پيروزي در اين ديدار خانگي محروم شود. ليورپول در هر دو ديدار فصل قبل مقابل منچستريونايتد شكست خورده بود.
در پايان اين ديدار الكس فرگوسن سرمربي منچستريونايتد گفت: فشار بازي به حدي بود كه از ابتدا پيش بيني نتيجه مساوي حتمي بود. در اين بازي ما اصول حرفه اي گري را به خوبي به نمايش گذاشتيم و درمجموع نمايش قابل قبولي ارائه داديم. تنها ايراد بزرگ تيم ضعف مهاجمان در اين بازي بود.
از سوي ديگر رافا بنيتس گفت: بازي سختي بود و دو تيم فرصت هاي زيادي نداشتند تا خودنمايي كنند. وي در پايان گفت: نتيجه مساوي عادلانه ترين نتيجه اي بود كه به دست آمد.
منچستريونايتد با اين تساوي به يازدهمين امتياز اين فصل رسيد تا همچنان در بالاي جدول بماند.
در ساير بازي هاي هفته ششم امروز آرسنال در هايبوري ميزبان اورتون است. شكست هفته قبل شاگردان آرسن ونگر اين بار بايد با پيروزي جبران شود تا هواداران آرسنال نيز به آرامش برسند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |