دوشنبه ۴ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۹ - Sep 26, 2005
ورزش
Front Page

با حكم رئيس جمهور
علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني شد
003039.jpg
ايسنا: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري طي حكمي «محمد علي آبادي» را به سمت «معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني كشور» منصوب كرد.
در حكم رئيس جمهور خطاب به علي آبادي آمده است:
نظر به شايستگي علمي، تعهد انقلابي، اخلاقي و تجارب اجرايي، جناب عالي را به سمت «معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني كشور» برمي گزينم.
نقش ورزش به عنوان عامل سلامت و نيز نشاط و شادابي زندگي بر هيچ كس پوشيده نيست.
از اين رو قانون اساسي جمهوري اسلامي همسو با آموزش و پرورش، تربيت بدني رايگان و همگاني را از تكاليف دولت برشمرده است، زمينه انجام اين امر مهم براي آحاد مردم از زنان و مردان، كودكان و جوانان تا بزرگسالان بايد فراهم گردد.
استعدادهاي برجسته جوان اين كشور در سال هاي بعد از انقلاب اسلامي نشان داده است همه قله هاي جهاني مسخر اراده و تصميم آنان قرار مي گيرد و آن سازمان موظف است زمينه هاي ارتقاي قهرماني را براي اين نيروهاي مستعد و ارزشمند فراهم سازد.
جوانمردي و فتوت از خصائص لاينفك ورزشكاران، در طول تاريخ اين مرز و بوم بوده است كه ميراث گرانقدر مولا اميرالمومنين علي عليه السلام است.
اين خصيصه برجسته فرهنگي، هم چنان بايد به وسيله جناب عالي حراست و ارتقا يابد و عزت و اقتدار و اخلاق ايراني _ اسلامي  به وسيله ورزشكاران در عرصه هاي ملي و بين المللي بدرخشد.
انتظار دارم با بهره گيري از همه تجارب علمي در عرصه تربيت بدني و استفاده از تجارب پيشكسوتان و جامعه ورزشي، اهداف عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و تعالي و پيشرفت مادي و معنوي كشور را به منصه ظهور برسانيد.

در اولين روز، سه نماينده ايران با حريفاني از آلمان، چين و كره روبه رو مي شوند
بوداپست ميعادگاه بزرگان كشتي جهان
003021.jpg
محمدرضا منصوريان _ بوداپست: مردان كشتي سراسر جهان در شهر بوداپست مجارستان گردهم آمده اند تا از صبح امروز در اين شهر رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جهان را آغاز كنند.
عليرغم آن كه از قبل پيش بيني مي شد كه تيم هاي شركت كننده در مسابقه هاي جهاني ۲۰۰۵ با چهره متغيري نسبت به المپيك ۲۰۰۴ در اين دوره حاضر  شوند، اما حضور نامداران و بزرگان سال هاي اخير جهان در مجارستان بر اين پيش بيني ها خط بطلان كشيده و بايستي به انتظار مبارزات سنگيني در اين ميدان باشيم.
امروز در اولين روز اين مبارزه ها كشتي گيران كشورمان در كشتي آزاد در سه وزن ۵۵ ، ۶۰ و ۶۶ كيلوگرم به ميدان مي آيند. در وزن ۵۵ كيلوگرم تقي داداشي در اولين كشتي خود با مارسل اودلد از آلمان روبه رو مي شود كه در صورت پيروزي مقابل اين حريف در دور بعد به مصاف جون هيون كوك از كره شمالي ميِ رود. داداشي چند ماه قبل در مسابقه هاي قهرماني آسيا به اين حريف كره اي خود باخته بود. داداشي از آمادگي خوبي برخوردار است و ديروز هم به راحتي سر وزن رسيد.
در وزن ۶۰ كيلوگرم مرادمحمدي در اولين گام روياروي حريف چيني خود مي ايستد كه در صورت پيروزي بايد به انتظار كشتي حريفان اوكرايني و قرقيزي خود بنشيند. كشتي گير اوكراين در اين وزن الكساندر فردوشين قهرمان چهارم جهان است. شرايط جدول اين وزن به گونه اي است كه مرادمحمدي در صورت اين دو پيروزي به جمع ۴ نفر برتر اين وزن مي رسد كه به احتمال قريب به يقين حريف وي در اين مرحله كوئين تاناي كوبايي نفر اول بازي هاي المپيك آتن است.
در وزن ۶۶ كيلوگرم مسعود واحدي بعد از استراحت در دور اول با حريف كره اي خود كشتي مي گيرد كه در صورت پيروزي با برنده امارات و يونان روبه رو مي شود. در اين وزن نماينده روس ها ماخاج مرتضي عليف حريف عليرضا دبير در المپيك است. حريف كره اي واحدي همان كشتي گيري است كه در بازي هاي آسيايي بوسان دبير را شكست داده بود.
سي وهشتمين دوره مسابقات كشتي آزاد و فرنگي قهرماني بزرگسالان جهان از شور و شوق عجيبي برخوردار است. جالب است كه تمام بزرگان كشتي جهان از روسيه، آمريكا، بلغارستان، ازبكستان، قرقيزستان، اوكراين، تركيه،  مجارستان و ايران گردآمده اند تا به اين دوره از مسابقات اهميت ببخشند. بووايساسايتي يف نابغه ۷۴ كيلوگرم روس هم با آمادگي كامل قدم به مسابقات گذاشته است .كورمگ مدوف كشتي گير ۱۲۰ كيلوگرمي روس ها نيز حضور دارد.
ترك ها نيز در وزن ۷۴ كيلوگرم احمد گولهان باتجربه را به مجارستان آورده اند. گرجستان قهرمان دوره گذشته جهان با تمام ستارگانش در مجارستان است. واقعا اين دوره از مسابقات ديدني است. جوويليامز آمريكايي هم را از نزديك ديديم . او نيز شرايط بسيار خوبي دارد. همه در التهاب كشتي ها هستند.
ايران و ليتواني كانديداي جام جهاني ۲۰۰۶
كنگره فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) در بوداپست محل برگزاري رقابت هاي جهاني برگزار شد.
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي اظهار داشت: به غير از ايران كه خواهان برگزاري جام جهاني كشتي آزاد بود، ليتواني نيز كانديداي اين امر شده است كه ما در حال رايزني براي به دست آوردن اين ميزباني هستيم. تصميم بر اين گرفته شده است تا هفته  آينده جواب نهايي داده شود. (مسابقات جام جهاني به صورت تيم به تيم و مابين نمايندگان قاره هاي مختلف برگزار مي شود.)

واليبال قهرماني مردان آسيا
ايران ناباورانه از صعود بازماند
علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران با تحمل شكست سه بر يك مقابل كره جنوبي از راهيابي به مرحله نيمه پاياني سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسيا بازماند. در گروه ايران، دو تيم ژاپن و كره جنوبي درحالي موفق به صعود شدند كه همانند ايران دو بر دو يك باخت در كارنامه داشتند، اما امتيازات بهتر آنان باعث بازماندن تيم ايران دارنده مدال برنز دوره پيش شد. تيم ايران باوجود آنكه گيم اول بازي با كره جنوبي را به سختي با نتيجه ۲۷ بر ۲۵ برده بود، در سه گيم بعد آنچنان سنگين و بي رمق ظاهر شد كه خود كره اي ها هم باورشان نمي شد در پايان بازي فاتح از ميدان خارج شوند.«پارك كي ون» كه در انتخاب نفرات اعزامي دچار اشتباهات مفرطي شده بود، با سردرگمي و بد بازي گرفتن از بازيكنان هرگز نتوانست برآورنده انتظارات دوستداران واليبال باشد. «پارك» با بي توجهي به سرمايه هاي ارزشمندي چون محمودي و قاسميان كه مي توانستند عصاي دست او در مقابل رقباي آسيايي باشند به بهانه عدم آمادگي و آينده نگري نفراتي را با خود به «سوفان بوري» برد كه حتي براي يك شماره هم به آنان فرصت بازي نداد. البته ما نيز سخت اعتقاد داريم كه واليبال ايران در مقطع كنوني نزديك به سي الي چهل بازيكن همطراز دارد، وليكن مسابقات با اهميتي چون قهرماني آسيا جاي تجربه اندوزي نيست و بهتر است بازيكنان جوان و با آتيه را در قالب تيم دوم و پس از پخته شدن در تورنمنت هاي دوستانه و بين المللي به چنين مسابقاتي گسيل داريم. به جز محمد تركاشوند هيچكدام از بازيكنان اعزامي در اندازه هاي واقعي خود ظاهر نشدند. آيا اگر همانند بازي هاي دوره پيش در «تيان جين» چين رقابتي سخت بين چهار بازيكن سرعتي حاضر در تيم وجود داشت آيا بازهم پارك ترجيح مي داد نادي و منصوري را با آن اشتباهات فاحش در بازي با كره تعويض نكند؟ عملكرد پارك و عدم آمادگي بازيكنان به حدي بود كه رييس فدراسيون واليبال با صراحت گفت: پارك جنگ مربيان را به مربيان ژاپن و كره باخت. در اين زمينه بيشتر خواهيم نوشت. در پايان دور دوم مسابقات واليبال قهرماني آسيا چهار تيم چين و هند از گروه يك و ژاپن و كره جنوبي از گروه دوم به مرحله نيمه پاياني راه يافتند و چهار تيم ايران، قطر، استراليا و تايلند براي كسب مقام پنجم تا هشتم پيكار خواهند كرد.

بازيهاي اسلامي زنان - نتايج سومين روز رقابتها
003015.jpg
چهارمين  دوره  بازي هاي  ورزشي  اسلامي زنان  كه  از روز جمعه  گذشته  درتهران  آغاز شده  است ، ديروز در رشته هاي  گوناگون  پيگيري  شد.در پايان  رقابت هاي ديروز نتايج  زير به دست  آمد:
فوتسال :درسومين  روز از مسابقات  فوتسال ، ارمنستان  با برتري  برابر عراق ، خودرا به  عنوان  رقيب  اصلي  تيم  ايران  معرفي  كرد.ارمنستان  دراين  ديدار با ۱۴ گل  از سد عراق  گذشت .در بازي  دوم  ايران  با برتري  قاطع  ۴۳ بر صفر انگليس  را شكست  داد.
۹گل  از سميه  جاورسي ، ۸ گل  از زيور بابايي ، ۷ گل ، سهيلا ملمولي ، ۵ گل  ازنيلوفر اردلان  و ندا عبدالله زاده ، ۳ گل  از الناز ارمات  و ۲ گل  از سهيلالري ، زيبا بابايي  و تك  گل هايي  از آزاده  احمدي  و معصومه  رضا زاده  منجر به برتري  كامل  ايران  بر انگليس  شد.
واليبال :در فينال  زودهنگام  بازيها، دو تيم  مدعي  سوريه  وآذربايجان  در ديداري پاياپاي ، به  رقابت  پرداختند كه  آذربايجان  ۳ بريك  سوريه  را شكست  داد.
تيراندازي :مسابقات  تيراندازي  چهارمين  دوره  بازيهاي  اسلامي زنان  با شركت  ۷۰ تيرانداز از ۱۵ كشور روزيكشنبه  در سالن  تيراندازي  دانشگاه  الزهرا(س)  آغاز شد.
هندبال :آذربايجان  و عراق  در بازيهاي  امروز توانستند بر حريفان  خود غلبه كنند.
آذربايجان  بانتيجه  ۳۷ بر ۲۲ تيم  اردن  را شكست  داد و به  دومين  پيروزي خود دست  يافت .عراق  نيز بانتيجه  ۲۰ بر ۱۸ برابر قطر به  برتري  رسيد.

امروز آغاز پيكارهاي وزنه برداري قهرماني آسيا
رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  آسيا از امروز دوشنبه  با شركت  ۷۰ وزنه بردار از كشورهاي  گوناگون  در دبي  امارات متحده عربي    آغاز مي شود.۱۵ كشور آسيايي  در پيكارهاي  قهرماني  آسيا شركت  دارند. ايوانف  سرمربي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  عصر ديروز اسامي  ۸ وزنه بردار كشورمان  را براي  حضور دراين  مسابقه ها اعلام  كرد.تيم  ايران  در ۵ وزن رقابت هاي  آسيايي  شركت  مي كند. جدال  حسين  رضازاده  و جابر السالم  مهمترين  پيكارهاي  اين  دوره از مسابقه ها است.اسامي ملي پوشان  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  به  شرح  زير است : وزن  ۵۶ كيلوگرم : ابوالقاسم  داوودي  و سجاد بهروزي،وزن  ۷۷ كيلوگرم : احد سنجابي ،وزن  ۹۴ كيلوگرم : علي  دهقانيان  و اصغر ابراهيمي ،وزن  ۱۰۵ كيلوگرم : محسن  بيرانوند،وزن  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم : حسين  رضازاده  و سعيد علي حسيني

تساوي تيم هاي پرسپوليس و استقلال تهران
ديدار سنتي  دو تيم  همشهري  پرسپوليس  و استقلال  تهران  در هفته  بيست  وسوم  رقابت هاي  فوتسال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  به  تساوي  انجاميد.
در اين  ديدار كه  در سالن  ۱۲ هزار نفري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران برگزار شد دو تيم  به  نتيجه  تساوي  ۷ بر ۷ رضايت  دادند.
گلهاي  استقلال  تهران  را مجيد تيكدري  ( ۴ گل ) و محمد هاشم زاده  ( ۳ گل )به  ثمررساندند.مجتبي  آهنگران  ( ۳ گل )، مهرداد صادقي  ( ۲ گل )، حامد حاج  مهدي  و سعيدعبدالله  نژاد براي  تيم  پرسپوليس  دراين  بازي  گلزني  كردند.
محمد وزيرزاده  و محمد واقفي  منش  دو بازيكن  تيم  استقلال  تهران  نيز با دريافت  كارت  قرمز از زمين  بازي  اخراج  شدند.
مشخص  نبودن  حضور تيم  فوتسال  پرسپوليس  تهران ، از نكات  جالب  توجه  پيش از آغاز اين  ديدار بود كه  به  نظر مي رسد با پيگيري هاي  مسئولان  كميته  فوتسال  بازيكنان  اين  تيم  حاضر به  شركت  در اين  بازي  شدند.

ديدار رئيس انجمن بين المللي ورزشي نويسان از ايرنا
جياني مرلو رئيس انجمن بين المللي ورزشي نويسان كه براي ديدار از چهارمين دوره بازيهاي اسلامي  زنان و نيز آشنايي با رسانه هاي ورزشي ايران به تهران سفر كرده است، از خبرگزاري جمهوري اسلامي  ديدار كرد.مرلو كه به تازگي در انتخابات انجمن بين المللي ورزشي نويسان به رياست آن انتخاب شد، قصد دارد با سفر به كشورهاي عضو، با ورزشي نويسان آنها بيشتر آشنا شود.او كه به همراه اولينا كريستي لين نايب رئيس كميته برگزاري بازيهاي المپيك زمستاني ۲۰۰۶تورينو و اگنس گرگلي مديركل انجمن بين المللي ورزشي نويسان به همراه دكتر عبدالحميد احمدي و منوچهر زندي رئيس و دبيركل انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران به ايرنا آمده بود، دقايقي با معاون خبر، سردبير، معاون و نيز خبرنگاران گروه ورزشي ايرنا به گفت و گو نشست.مرلو و همراهانش از حضور در خبرگزاري اظهار خرسندي كرده و رئيس ايپز درمورد علاقه خود به سفر مجدد به ايران سخن گفت.

حسين رضازاده: براي قهرماني آماده ام
كاروان وزنه برداري كشورمان براي شركت در سي و هفتمين دوره رقابتهاي قهرماني به دوبي رسيد. نكته حائز اهميت حضور حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان در اين دوره از مسابقات است.
قهرمان سنگين وزن كشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اين دوره از رقابتها تيمها با تمام توان شركت كرده اند و بنظر مي رسد مسابقات از سطح كيفي بالايي برخوردار باشد.حسين رضازاده در ادامه با اشاره به حضور جابرالسالم وزنه بردار قدرتمند قطري در اين رقابتها افزود: البته من هنوز جابرسالم را در اينجا نديده ام، اما بچه ها اورا ديده اند و همين موضوع بر گرمي رقابتها خواهد افزود. رضازاده درپايان اظهارداشت: درحال حاضر از آمادگي كافي برخوردارم و مي خواهم به عنوان قهرماني اين دوره از رقابتها برسم.

۲۰ مهر آغاز ليگ برتر واليبال
فصل  جديد مسابقات  واليبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  با شركت  ۱۴تيم  از روز بيستم  مهرماه  آغاز مي شود.در اين  دوره  از مسابقات  كه  به  صورت  دوره اي  و در يك  گروه  برگزار مي شود، تيم هاي  برق  تهران ، آيدانه  چالدران ، پرسپوليس  تهران ، نئوپان  گنبد، ذوب  آهن  اصفهان ، پگاه  اروميه ، سايپا تهران ، صنام  تهران ، گل گهر سيرجان ، پتروشيمي  ماهشهر، پيكان  تهران ، پيام  مخابرات  گلستان ، اتكا قم  و آذرپيام  اروميه  حضور دارند.

بزرگان كالچو در تعقيب يوونتوس
003018.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال آث ميلان با پيروزي دوبر صفر مقابل تروسيو ناكامي هفته گذشته خود در كالچو را جبران كرد.اين تيم در هر نيمه يكبار دروازه حريف را گشود كه اولين گل توسط شوچنكو در دقيقه ۴۴ از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد.ميلاني ها يك بار نيز در دقيقه (۷۳) توسط جيلار دينو توپ را از خط دروازه حريف عبور دادند.آث ميلان با اين پيروزي امتيازات خود را به ۱۰ رساند تا به بالاي جدول صعود كند.در پرگل ترين بازي هفته مسينا تيم رحمان رضايي شكست سنگيني را مقابل سيه نا متحمل شد.انريكو كيه زا در دقايق (۴۱ و ۲۸) و لوكاتلي (۴۶ و ۱۰) براي ميزبان گلزني كردند. كاپولو و دي ناپولي نيز دو گل مسينا را درون دروازه حريف جاي دادند.در ساير بازي هاي اين هفته ليورنو با برتري دو بر صفر مقابل آسكولي با يازده امتياز به نزديكترين فاصله با يوونتوس رسيد.لاتزيو نيز اين هفته سه بر دو پالرمو را مغلوب كرد.سامپدوريا در جنوا دو بر يك مغلوب كيه وو شد.امپولي نيز با يك گل از سد لچه گذشت.تيم يوونتوس در پايان هفته پنجم بعد از پيروزي دو بر يك مقابل حريف سختكوش خود پارما با ۱۵ امتياز در صدر قرار گرفت.
كامورانزي و پاتريك ويرا دو گل يوونتوس را به نام خود به ثبت رساندند.
آث رم نيز در ديدار با كالياري به تساوي بدون گل رسيد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |