دوشنبه ۴ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۹ - Sep 26, 2005
مرگ خاموش يك زوج در شب عروسي
گروه حوادث: پرونده مرگ خاموش يك عروس وداماد، در شب عروسي شان، پليس و آتش نشاني را بر آن داشت تا علت اصلي مرگ آنها را بررسي كنند.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز ۲۹ شهريورماه، زماني كه دو خانواده غرق در شادي پيوند يك زوج جوان بودند و انتظار آنها را مي كشيدند، خبر از آن نداشتند كه زوج جوان در خواب ابدي فرو رفته اند.
ساعت ها انتظار براي آمدن اين زوج جوان به خانه مادر عروس گذشت اما خبري نشد. مادر و پدر عروس و داماد نگران شدند. به خانه آنها تلفن زدند اما كسي جواب نداد. آنها در ابتدا به تصور اينكه، عروس و داماد در راه هستند ساعتي منتظرشان ماندند اما آنها نيامدند.
خانواده عروس و داماد، نگران شدند. خود را سراسيمه به خانه آنها در محله دشتي اصفهان رساندند. هر چه زنگ زدند كسي جواب نداد. موضوع را به پليس ۱۱۰ اطلاع دادند. ماموران در محل حضور يافتند و پس از باز كردن در متوجه بوي شديد گاز شدند و در كمال ناباوري با پيكرهاي بي جان زوج جوان در اتاق خواب روبه رو شدند.موضوع سريع به بازپرس شعبه ۲ دادسراي عمومي اصفهان اطلاع داده شد. بازپرس اسدي در محل حادثه حضور يافت.
تيمي از كارآگاهان جنايي و كارشناسان پزشكي قانوني و آتش نشاني در محل حضور يافته بودند و به بررسي هاي مقدماتي پرداختند. پزشكي قانوني در بررسي هاي اوليه علت مرگ را خفگي ناشي از نشت گاز اعلام و ماموران آتش نشاني، نشت گاز از آبگرمكن را علت اين حادثه عنوان كردند.
بر پايه اين گزارش، پس از انتقال اجساد به پزشكي قانوني بازپرس اسدي با صدور دستور ويژه به كارشناس اداره گاز و پزشكي قانوني از آنها خواست تا ظرف چند روز آينده اعلام كنند كه نشت گاز عمدي بوده است يا خير؟ همچنين تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي:
ميزان جرائم در تهران با اجراي طرح امنيت
كاهش خواهد يافت
فارس: جانشين فرمانده نيروي انتظامي با مثبت ارزيابي كردن اجراي طرح امنيت اجتماعي در تهران گفت: در مدت اجراي طرح امنيت اجتماعي ميزان جرائم در تهران به طرز چشمگيري كاهش يافته است.
سردار علي عبدالهي در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان موفقيت اجراي طرح امنيت اجتماعي در تهران افزود: يكي از گلايه هاي مردم وجود اراذل و اوباش و مزاحمت هاي اين افراد براي شهروندان بود كه در اين خصوص نيروي انتظامي تصميم به اجراي طرح امنيت اجتماعي و جمع آوري اراذل و اوباش از سطح جامعه گرفت كه اين با توجه به رضايتمندي مردم و حمايت آنها از اقدامات پليس و دستگيري تعداد زيادي از اراذل و اوباش در مجموع مثبت ارزيابي شده است. به گفته جانشين فرمانده نيروي انتظامي در مدت اجراي اين طرح جرايمي از قبيل سرقت، تجاوز به عنف، زورگيري و اخاذي كاهش قابل ملاحظه اي يافته است. وي افزود: گاهي ميزان بعضي از جرائم از حد فراتر مي رود كه در اينگونه مواقع نيروي انتظامي با بسيج امكانات و نيروها نسبت به برگشت وضعيت به حالت اوليه و مطلوب اقدام مي كند كه در خصوص اجراي اين طرح نيز به دليل شكايات مردم از اراذل و اوباش اقدام به اجراي طرح امنيت اجتماعي كرديم.

مدير عامل سازمان آتش نشاني تهران:
به مديران ايران خودرو در مورد آتش گرفتن
پژوهاي ۴۰۵ تذكر داده ايم
گروه حوادث: مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران با اشاره با بازرسي كارشناسان اين سازمان از ساختمان هاي عمومي و ابلاغ دستورالعملهاي كتبي در مورد مسايل ايمني به آنها، تاكيد كرد: ما در مورد هيچ ارگاني مسامحه و ملاحظه نمي كنيم.
«ضيايي» در نشست خبري با نمايندگان رسانه ها و مطبوعات به مناسبت فرارسيدن هفتم مهرماه، روز آتش نشاني، با اشاره به رشد بي رويه جمعيت و وسعت تهران، رشد خدمات شهري را متناسب با اين توسعه ندانست و افزود: در تهران با احداث بزرگراهها و مناطق جديد و سيل جمعيت روبرو هستيم در حالي كه قاعده معماري بر اين است كه كاربري وجب به وجب شهر متناسب با تراكم و عرض معابر تعريف شود، در حالي كه طي ۲۰ سال گذشته به اين امر توجهي نشده و مباني ايمني نوعاً در ساخت و سازها مورد توجه قرار نگرفته است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران ادامه داد: در حالي كه در تمام دنيا اصل بر اين است كه مباني ايمني در ساختمان سازي رعايت شود، ما به عنوان نمونه با يك ساختمان ۳۶ طبقه در كوچه ۸ متري مواجهيم كه براي رسيدن به آن بايد شيب ۳۰ يا ۴۰ درصد و پيچ هاي تند را پشت سر بگذاريم.
وي از تدوين طرح كلي ۱۰ ساله اي مبني بر ايجاد ۱۲۵ ايستگاه آتش نشاني خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه اين امر تا پايان سال ۸۶ محقق شود.
وي تصريح كرد كه در حال حاضر ميانگين روزانه حريق و حادثه در تهران ۶۰ مورد است كه اگر اين تعداد به ۶۰۰ مورد برسد ما بدون تغيير شرايط كاري پاسخگو هستيم ولي از آن بيشتر ديگر در توان ما نيست. مثلاً اگر زلزله رخ دهد اگر هم اين امكانات را صد برابر كنيم باز پاسخگو نخواهد بود.
وي با بيان اين كه «آتش نشاني با هيچ كس و هيچ ارگاني مسامحه و ملاحظه ندارد» در مورد علت آتش گرفتن پژوهاي ۴۰۵ گفت: اين خودروها لوله هوايي دارد كه يك طرف آن به داخل خودرو باز مي گردد و به جاي اين كه براي ورود و خروج هوا خالي باشد، هنگام پر كردن باك، باعث ايجاد جرقه و بروز حريق در خودرو مي شود. از طرف ديگر باك بنزين اين خودرو در قسمت كف خودرو تعبيه شده و چنانچه با سطح ناصافي برخورد كند موجب آتش گرفتن مي شود.
ضيايي همچنين تاكيد كرد كه اين موارد خلاف استاندارد نيست تا بتوان به استناد آن توليد اين خودرو را تعطيل كرد ولي سازمان آتش نشاني اين موارد را گزارش كرده و به مديران ايران خودرو تذكر داده و با آنها مذاكره كرده است.
ضيايي با انتقاد جدي از توليدكنندگان خودرو داخلي اظهار داشت: مگر نصب كپسول اطفاء حريق در خودرو چقدر هزينه دارد كه تاكنون در مورد آن اقدامي نشده است؟

پليس در تعقيب راننده قاتل
گروه حوادث: مشاجره دو راننده خودرو منجر به مرگ يكي از آنان شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز شنبه سرنشينان دو خودرو پژو و پرايد در اتوبان تهران _ كرج مقابل پيكانشهر بر سر ترافيك با يكديگر درگير شدند. راننده پرايد كه به شدت عصباني شده بود از خودرو خارج شد و با راننده پژو كه مردي ۵۰ ساله به نام بهروز بود گلاويز شد. ضربات مشتي كه بر سر و صورت بهروز از سوي راننده جوان خودرو پرايد وارد شد موجب مجروحيت شديد وي و در نهايت مرگ اين مرد ميانسال شد.
راننده پرايد و دو همراهش بعد از مرگ بهروز به سرعت سوار خودرو پرايد شده و از محل متواري شدند.
مراتب به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد.
دستورات لازم صادر شد و بعد از بررسي صحنه حادثه جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت تا با انجام آزمايشات علت تامه مرگ بهروز مشخص شود.
در حال حاضر تنها سرنخي كه در اختيار پليس براي دستگيري عامل اين مرگ وجود دارد شماره پلاك پرايد است كه جستجوي گسترده براي دستگيري متهم بدين وسيله ادامه خواهد يافت.

پرونده قتل صوفيا در دادگاه كيفري استان
002973.jpg
گروه حوادث: پرونده پسري كه دختر جواني را با ضربات كارد از پاي درآورده بود، براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، در جريان اين جنايت خونين جوان ۲۲ ساله اي به نام رامين، دختري به نام صوفيا را به قتل رسانده بود.
اين قتل ساعت ۳۰/۱۶ عصر روز سه شنبه ۲۸ تيرماه سال ۸۴ در حوالي منطقه پيچ شميران هنگامي رخ داد كه قرباني حادثه به همراه يكي از همكارانش به محل كارش مي رفت. زماني كه صوفيا به همراه دوستش وارد كوچه شدند ناگهان فريادهاي دو پسر جوان، توجه آنها را جلب كرد. صوفيا زماني كه به انتهاي كوچه نگاه كرد، رامين را ديد كه خشمگين و ناراحت به طرف وي حمله ور شده است.
دختر جوان بدون اينكه فرصت فرار پيدا كند با ضربات متعدد چاقو از ناحيه شكم و پهلو زخمي شد.
با فريادهاي همكار قرباني تعدادي از همسايه ها و ساكنان محل از خانه هاي خود بيرون آمدند. جوان مهاجم وقتي خود را در محاصره مردم ديد، با چاقو ضربه اي به شكم خود وارد ساخت و نقش بر زمين شد. پس از انتقال صوفيا به بيمارستان وي جان باخت. به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران، رامين پس از انتقال به بيمارستان و مداواي اوليه تحت بازجويي قرار گرفت.بر پايه اين گزارش، بازپرس حسيني پس از تكميل تحقيقات با صدور قرار مجرميت پرونده را براي برگزاري جلسه دادگاه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع داد.

رسيدگي مجدد به پرونده قتل در پاكدشت
گروه حوادث: وكيل پرونده مرد جواني كه توسط دوستش به قتل رسيده بود، نسبت به حكم صادره اعتراض كرد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه ۷ فروردين ماه ۸۳ مردي به نام قربانعلي ۳۴ ساله براي ملاقات با همسرش به خانه وي در پاكدشت رفت و در آنجا با يكي از دوستانش مواجه شد و به دليل عصبانيت زياد با وي درگير شد.در اين درگيري ابتدا مهدي (دوستش) وي را به سمت آشپزخانه پرتاب كرد در همين لحظه قربانعلي با چاقويي كه در دست داشت به طرف مهدي حمله ور شد و يك ضربه چاقو به او زد.
پس از اين حادثه قربانعلي دوستش را به بيمارستان رساند اما شب بعد از حادثه، مهدي به دليل شدت خونريزي در بيمارستان جان سپرد.
قربانعلي و گلرخ پس از دستگيري روانه زندان شدند كه گلرخ به ۹ ماه حبس و تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق محكوم شد.پس از گذشت مدتي از محاكمه، قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار، اين قتل را شبه عمد تشخيص دادند و متهم را تنها به پرداخت ديه محكوم كردند.اما وكيل متهم پس از صدور اين حكم نسبت به آن اعتراض كرده و قرار است اين پرونده بار ديگر از سوي قضات دادگاه بررسي و حكم صادر شود.

ارجاع پرونده جنايت خاني آباد به كيفري استان
گروه حوادث: پرونده چهار پسر جوان كه متهم به مشاركت در قتل عمدي هستند براي بررسي قضايي به شعبه ۷۱ كيفري استان ارسال شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و هفتم دي ماه سال ۸۲ جسد يك پسر ۱۷ ساله به نام رامين كه با ۲۷ ضربه چاقو به قتل رسيده بود در بيابانهاي حوالي منطقه خاني آباد پيدا شد. كشف اين جسد به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل رسيد. تحقيقات پليسي از صحنه انجام گرفت و سپس جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت.
در بررسي هاي بعدي معلوم شد كه مقتول با چهار تن از همسايگانش درگيري داشت.در مرحله بعدي يكي از چهار پسر مذكور به نام جواد دستگير شد. جواد در جريان تحقيقات پليسي به ارتكاب قتل رامين با همدستي سه دوست خود به نامهاي غلامرضا، نادر و علي اعتراف كرد.سه متهم ديگر نيز بازداشت شدند. هر چهار متهم صحنه قتل را بازسازي كردند و در خصوص چگونگي آن به افسر پرونده گفتند: «مدتي بود با رامين اختلاف داشتيم. روز حادثه او را با ترفندي خاص به خانه كشيده و بعد از آزار و اذيت وي، دستها و پاهايش را بستيم و داخل يك پارچه قرار داديم. سپس رامين را با همان وضعيت به محل كشف جسد برده و با ۲۷ ضربه چاقو به قتل رسانديم.»در حال حاضر كيفرخواست اين پرونده مبني بر اتهام هر چهار متهم به مشاركت در قتل عمدي صادر شده به شعبه ۷۱ كيفري استان ارجاع داده شده است تا با انجام جلسات دادرسي حقيقت ماجرا فاش شود.

قتل از روي فداكاري
آسوشيتد پرس: دانش آموز دوازده ساله يكي از مدارس استان پنجاب پاكستان روز گذشته به اتهام قتل هم شاگردي خود بازداشت شد . دانش آموز فوق كه جوانترين متهم اين استان است، ادعا كرده است كه مقتول را تنها براي جلب توجه مسئولان به قتل رسانده است .
متهم در اولين جلسه بازجويي ادعا كرد كه يكي از معلمان وي او و ساير شاگردان را مورد آزار و اذيت قرار داده و وي تنها براي اينكه بتواند توجه مسئولان را جلب كرده و باعث بسته شدن مدرسه فوق شود دست به چنين اقدامي زده است . به گفته بازپرس تحقيق پرونده ، متهم گلوي يكي از همكلاسي هاي ۱۰ ساله خود را با چاقو بريده و سپس جسد وي را در حياط پشتي مدرسه پنهان كرده است . متهم در اولين مصاحبه تلويزيوني در اين خصوص گفت : من هيچ حس بدي نسبت به همكلاسي خود نداشتم تنها براي جلب توجه ديگران دست به چنين كاري زدم . تصور مي كردم كه با چنين كاري اسم مدرسه به بدي ياد خواهد شد و كودكان بيشتري مورد سوءاستفاده قرار نخواهند گرفت . زماني كه يكي از خبرنگاران از متهم پرسيد : آيا خودت هم مورد سوءاستفاده قرار گرفتي ؟ وي در پاسخ گفت : من اين كار را براي نجات خود انجام ندادم بلكه تنها براي همكلاسي هايي كه مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند، انجام دادم . متهم در دادگاه ادعا كرد كه ابتدا قصد به قتل رساندن معلم فوق را داشته است اما به اين دليل كه معلم به مرخصي رفته بود اين كار را انجام داده است . پليس تحقيقات گسترده اي را براي يافتن معلم فوق آغاز كرده است. دادستان پرونده در اولين واكنش نسبت به اين حادثه اعلام كرد كه تقاضاي حكم حبس ابد را براي متهم خواهد كرد چرا كه طبق قوانين قضايي اين استان صدور حكم اعدام براي متهمان زير ۱۸ سال ممنوع است .

اعدام قاتل
آسوشيتد پرس : مردي كه متهم به قتل سه نفر از اعضاي يك خانواده روستايي است ، روز گذشته طبق حكم دادگاه كاليفرنيا اعدام شد .
به گفته بازپرس تحقيق پرونده ، متهم جان دبليو پيوپل ساعت چهار صبح روز گذشته با تزريق آمپول اعدام شد . جان دبليو در سال ۱۹۸۳ به اتهام قتل زن و شوهري ۳۸ ساله و فرزند ۱۰ ساله آنها محاكمه و حكم اعدام براي وي صادر شد . متهم پيش از انجام حكم به هيچ وجه از خانواده مقتولان عذرخواهي نكرده و هيچ صحبتي با حاضران نيز نداشت . يكي از اعضاي خانواده قربانيان پس از پايان مراسم گفت : خوشحالم كه عدالت اجرا شد اما نمي توانم باور كنم كه متهم در لحظه مرگ نيز از اقدام خود پشيمان نبود. وكيل مدافع متهم پيش از اين از دادگاه خواسته بود كه با به تعليق در آوردن حكم فوق، امكان دفاع بيشتر را به متهم بدهد كه با اين امر موافقت نشد.

مادر بزرگ انگليسي از به سرقت رفتن اموالش دق كرد
ميرور : يك پيرزن ۸۰ ساله انگليسي به نام «آيريس نورتاژ» به علت از دست دادن اموالش كه سال ها براي جمع آوري آنها زحمت كشيده بود دق كرد.
بر اساس اين گزارش، ۱۱ روز قبل از مرگ اين پيرزن، سارقي به منزل او دستبرد زده و هزار پوند پول نقد و جواهرآلات او را به سرقت برد.يكي از فرزندان «نورتاژ» كه ۶۰ سال دارد در اين باره گفت: «ما تصور مي كرديم مادرمان از ترس جان باخته است. فكر نمي كرديم مال دنيا براي او اين قدر ارزش داشته باشد. من نمي دانم سارق چگونه پاسخگوي اين واقعه خواهد بود. پليس در حال جستجوي سارق است. مامور رسيدگي به اين پرونده اظهار داشت: جنايتكاراني كه قربانيان خود را از ميان افراد پير و مريض انتخاب مي كنند واقعاً ظالم و فاقد عواطف انساني هستند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |