دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۵ - Oct 3, 2005
داخلي
Front Page

در كارگاه  آموزشي روزنامه نگاران و بهداشت باروري اعلام شد:
همشهري برترين روزنامه كشور
در زمينه بهداشت اجتماعي است
003669.jpg
گروه اجتماعي _ ليلا خاكسار : كارگاه آموزشي روزنامه نگاران در زمينه ترويج حقوق و بهداشت باروري ، همشهري را به عنوان برترين روزنامه كشور در زمينه بهداشت اجتماعي انتخاب كرد.
در اين كارگاه كه با حمايت انجمن تنظيم خانواده جمهوري اسلامي ايران برپا شد، اهداف كنفرانس بين المللي جمعيت و توسعه قاهره و توافق ۱۷۹ كشور بر توانمندسازي زنان و برآورد نيازهاي آموزشي و بهداشتي آنان براي پيشرفت و نيل به توسعه مجددا مورد تاكيد قرار گرفت.
دكتر صفيه شهرياري افشار عضو هيئت مديره انجمن تنظيم خانواده در اين زمينه گفت: هدف اجلاس قاهره كاهش مرگ و مير نوزادان، كودكان و مادران و تضمين دسترسي به آموزش همگاني، بهداشت باروري ، پيشگيري از عفونت هاي قابل انتقال از طريق تماس جنسي و اچ.آي.وي (ايدز) ارتقاي عدالت و برابري جنسي بوده است. وي افزود: اينك ۱۰ سال پس از كنفرانس قاهره، انجمن تنظيم خانواده جمهوري اسلامي ايران به عنوان منسجم ترين و قوي ترين سازمان غيردولتي فعال در عرصه ترويج حقوق و بهداشت باروري، بر اين باور است كه بهترين طريق براي بزرگداشت اجلاس قاهره تهيه و ارائه گزارش تحليلي و سازنده دستاوردها، محدوديت ها و تجربيات كشورمان به عنوان يكي از امضاكنندگان اين سند بين المللي توسط روزنامه نگاران برجسته و زبده و با هدف تسريع و تسهيل اجراي برنامه عمل اين سند بين المللي است.
علي اكبر اشعري سردبير روزنامه همشهري در اين كارگاه طي سخناني گفت: آنچه در گذشته در زمينه بهداشت به آن اهميت داده مي شد، بهداشت عمومي بود. امروز دايره آموزش بهداشت و مسئوليتهاي اجتماعي توسعه پيدا كرده و بهداشت معنوي ، بهداشت رواني و رسيدن به عدالت مورد توجه است.
وي گفت: ما نمي توانيم صحبت از بهداشت بكنيم ولي به عدالت اجتماعي بي اعتنا باشيم. آمارها حاكي از آن است كه تفاوت فاحشي در برخورداري از سلامتي و بهداشت بين برخورداران از امكانات مادي و رفاهي و محرومان و همچنين بين برخورداران از سواد و بي سوادان و ... وجود دارد
اشعري همچنين گفت: امنيت يكي از نيازهاي اساسي و مهم بشري است و توجه به اين مهم مي تواند مردم را از بسياري از التهابات و نگرانيهايي كه منشأ بسياري از بيماريها هستند، برهاند.او بهداشت معنوي جامعه را از مهمترين عوامل توسعه سلامت در جامعه دانست و گفت: در جامعه اي كه خدمت و توجه به همنوع به عنوان عبادت تلقي شود و مردم خدمت به همنوع را يك وظيفه الهي و عبادي بدانند، همه نسبت به يكديگر احساس مسئوليت مي كنند وخدمات از كيفيت ، تأثير و پايداري بيشتري برخوردار مي شود.
وي ادامه داد: دولت فعلي نيز كه براي تحقق عدالت با شعار كابينه هفتاد ميليوني مشاركت عمومي را شعار خود قرار داده است، بايد شرايطي فراهم آورد تا همه مردم و تشكلهاي مردمي بتوانند با حضور فعال در عرصه توسعه بهداشت و سلامت در جامعه نقش ايفا كنند. وي افزود : رسانه هاي گروهي نيز بايد نقش خود را در سه عرصه آموزش عمومي در زمينه سلامت، برانگيختن عموم مردم و تشكلها براي مشاركت و ايفاي نقش در توسعه سلامت و همچنين بسترسازي براي تصميم گيري درست دولتمردان اعم از قانون گزاران و مجريان براي ارتقاي وضعيت سلامت، ايفا كنند. به ويژه اين كه معمولاً پيشگيري مهمتر و موثرتر از درمان است. مثلاً در مورد بيماري اي چون ايدز كه درمان شناخته شده اي براي آن وجود ندارد، بايد همه تلاشها صرف پيشگيري شود و يكي از راههاي پيشگيري آموزش همگاني است. وي در پايان از انجمن تنظيم خانواده جمهوري اسلامي ايران كه به سلامت مردم مي انديشد تشكر و قدرداني كرد.
دكتر داوود زارعيان عضو هيئت مديره انجمن متخصصين روابط عمومي نيز طي سخناني در اين كارگاه گفت: براساس نتايج پژوهش تحليل محتواي ۱۰ روزنامه پرتيراژ كشور روزنامه همشهري با اختصاص ۳۱درصد مطالب نسبت به بقيه روزنامه ها بيشترين اهتمام را در زمينه بهداشت اجتماعي داشته است به طوري كه ۲۴۰ خبر از كل ۷۶۹ خبر در روزنامه ها در اين مقوله را به خود اختصاص داده است. وي افزود: روزنامه هاي ايران و شرق در مراتب بعد از همشهري از نظر پوشش مطالب بهداشتي قرار دارند.
زارعيان در پايان گفت: با توجه به نيازهاي اطلاعاتي در اين زمينه بخصوص در مناطق روستايي، نقش رسانه ها و فعاليت آنها بايد بيش از پيش جدي گرفته شود و اطلاع رساني از هر طريق ممكن علاوه بر شهرها در مناطق روستايي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

برنامه هاي هفته جهاني كودك اعلام شد
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي اعلام كرد: شمار كودكان تحت پوشش مهدهاي كودك از حدود ۸ درصد در حال حاضر با افزايش ۱۵درصدي به ۲۰درصد تا پايان برنامه چهارم مي رسد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا محمد رضا خباز ديروز به مناسبت آغاز هفته جهاني كودك با بيان اين مطلب افزود: هم اكنون از حدود ۵/۸ ميليون كودك زير ۶ سال ، حدود ۶۰۰ هزار كودك (حدود ۸ درصد) در مجموع تحت پوشش مهد كودكها و مراكز پيش دبستاني قرار دارند و اين درحاليست كه در كشورهاي پيشرفته ۷۰ درصد كودكان زير ۶ سال به مهد مي روند.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه با تشريح برنامه هاي هفته جهاني كودك، گفت: ديروز ۱۰ مهر به مناسبت اولين روز هفته جهاني كودك كه «كودك و تامين اجتماعي» نامگذاري شده، گردهمايي كودكان كار و خياباني و كودكان مهدهاي كودك، با برپايي كارگاه هاي نقاشي ، تئاتر، نمايشگاه كتاب و ترسيم درخت آرزوها به منظور بيان افكار و عقايدشان در پارك شهر برگزار شد.
وي تصريح كرد: همچنين ديروز كودكان با حضور در نمايشگاه بين المللي به مناسبت هفته نيروي انتظامي از پليس تجليل كردند.
خباز يادآور شد: برگزاري همايش كودك و سلامت با شركت مديران مهدهاي كودك و برگزاري نمايشگاه كتاب در محل همايش در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در ۱۱ مهر(امروز)، ملاقات تعدادي از كودكان با معاون امور اجتماعي و مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي و همايش فرزندان بي سرپرست بالاي ۱۴ سال بهزيستي استان تهران با حضور نمايندگان يونيسف در مجتمع «بشير» از جمله برنامه هاي ۱۲ مهر به مناسبت روز كودك و طبيعت است.
وي افزود: اجراي طرح آموزش مهارت هاي زندگي، پيشگيري از آمبليوپي، طرح سنجش شنوايي، بهداشت دهان و دندان در مجتمع هاي نگهداري كودكان بهزيستي و ملاقات كودكان با رياست سازمان بهزيستي و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور از برنامه هاي ۱۳ مهر روز كودك و پيشگيري از آسيب ها است.

در مراسم توديع ابوالفضل فاتح رئيس ايسنا اعلام شد:
ايسنا در فضاي رسانه اي آينده كشور
نقش مهمي ايفا خواهدكرد
مراسم تقدير از زحمات و خدمات دكتر ابوالفضل فاتح مديرعامل سابق خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) صبح ديروز با حضور دكتر علي منتظري رئيس جهاددانشگاهي، حجت الاسلام والمسلمين قمي رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، دكتر كاظم معتمدنژاد پدر علم روزنامه نگاري ايران، جمعي از اعضاي هيأت امنا، معاونان و رؤساي واحدها و پژوهشكده هاي جهاددانشگاهي و جمعي از اعضاي خبرگزاري ايسنا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي، در اين مراسم پيام حجت الاسلام والمسلمين خاتمي كه به منظور تقدير از زحمات دكتر فاتح صادر شده توسط دكتر منتظري قرائت شد. در اين پيام آمده است:
برادر عزيز و بزرگوار جناب آقاي دكتر فاتح
وجود بابركت جنابعالي هديه اي ارزنده بود كه خداوند به انقلاب و كشور رحمت عطا كرد. چه در دوران دانشجويي و چه پس از آن و به خصوص در اين دوران درخشان راه اندازي و اداره خبرگزاري ايسنا، آنچه از شما ديديم تدبير، ايمان، روشن بيني و ابتكار و خيرخواهي بود. بذر پاكي كه به نام ايسنا كاشته شده، امروز به ياري خداوند درخت تناوري است كه جان هاي تشنه حقيقت و بيداري را در داخل و خارج سيراب مي كند. مهم تر از خود اين پديده مبارك، همت و اميد و اعتماد به نفس و تدبيري است كه در راه اندازي و اداره اين سازمان وجود داشته و دارد، دل هاي پاك و جان هاي مباركي است كه با امكانات كم، ولي با همت زياد دست در دست شما در باروري اين درخت تناور كار كردند. زنان و مردان شايسته اي كه در بخش هاي مختلف ايسنا تلاش مي كنند براي من و هر كس كه حقيقت را دوست دارد عزيزند.در اين مراسم همچنين دكتر ابوالفضل فاتح مديرعامل سابق خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در سخناني گفت: در حال حاضر دو رويكرد نسبت به رسانه ها وجود دارد كه يكي رويكرد محدودكننده از سوي نظام هاي اقتدارگرا و ديگري رويكردي به منظور انفعال ذهن مخاطب با بمباران اطلاعاتي نسبت به مقوله اطلاع رساني است و برخي از دولت ها از اين موضوع در جهت خواسته هاي خود استفاده مي كنند.
دكتر فاتح ادامه داد: با توجه به اين دو رويكرد يافتن راهي براي اطلاع رساني همراه با معرفت و پرهيز از انفعال ذهن مخاطب و با درنظرگرفتن چارچوب هاي منطقي و جلوگيري از محدوديت ها كاري بسيار دشوار است.
دكتر فاتح خاطرنشان كرد: ايسنا در كنار گفتمان رسمي رايج در كشور تلاش كرد تا به شكل مشروع و در چارچوب باورهاي بنيادين جامعه به گفتمان هاي غيررسمي بپردازد و موفقيت اين خبرگزاري حاصل گفتمان فرهنگي رايج در جامعه، تلاش خالصانه نسل جوان دانشجو، جهاددانشگاهي به عنوان بستري مناسب براي تولد ايسنا و مباني معرفتي مدنظر بوده است.همچنين در اين مراسم دكتر كاظم معتمدنژاد استاد دانشگاه و پدر علم روزنامه نگاري ايران در سخناني با اشاره به اينكه ايسنا به عنوان يك خبرگزاري مولود نهاد انقلابي جهاددانشگاهي مي تواند در دنيا نمونه باشد، گفت: تأسيس ايسنا يك تجربه خوب در عرصه رسانه اي كشور بود و اين مجموعه آخرين مرحله رشد خبرگزاري ها در جهت تامين منافع ملي كشورهاي در حال توسعه محسوب مي شود.
در اين مراسم همچنين محمدعلي نادعلي زاده سرپرست خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) كه خود از جانبازان دفاع مقدس است در سخناني ضمن گراميداشت ياد و نام امام راحل (ره) و شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: ايسنا حاصل تلاقي سه رويكرد اصلاحات در چارچوب قانون اساسي و آرمانهاي نظام، بستر مناسبي به نام جهاددانشگاهي و تفكر و انديشه دانشگاهي است.

تجمع جمعي  از معلمان  مشاوره  مدارس 
تهران  مقابل  آموزش  و پرورش
گروه علمي فرهنگي: جمعي  از معلمان  مشاوره  مدارس  متوسطه  استان  تهران  روز يكشنبه  مقابل ساختمان  وزارت  آموزش  و پرورش  در خيابان  سپهبد قرني  تجمع  كردند.به  گزارش  ايرنا، اين  افراد حدود ۱۵۰ نفر بودند و تجمع  آنان  در فضايي  آرام  برگزار شد.
تجمع كنندگان  علت  اقدام  خود را اعتراض  به  افزايش  ساعت  كاري  از هفته اي  ۲۴ ساعت  به ۳۰ ساعت  عنوان  كردند.نماينده  تجمع كنندگان  به  خبرنگار ايرنا گفت : ساعت  كار مشاوره  آموزش  و پرورش  هفته اي  ۲۴ ساعت  و در صورتي  كه  اداري  باشد ۳۶ ساعت  است ، اما مفهوم  ۳۰ ساعت  خدمت  براي  ما هنوز مشخص  نيست .جواد محمدي  افزود: اين  سومين  تجمعي  است  كه  ما در مقابل  ساختمان  آموزش  و پرورش  برگزار مي كنيم ، اما هنوز جواب  قانع كننده  نگرفته ايم .

۱۳ ميليون بازمانده از تحصيل
جذب آموزش از راه دور مي شوند
گروه علمي فرهنگي: رئيس مؤسسه آموزش از راه دور سال تحصيلي جديد را سال كيفيت بخشي به آموزش از راه دور ناميد.
دكتر سيد حسن  الحسيني افزود: كيفيت بخشي به آموزش از راه دور به معناي ناديده انگاري كميت نيست و مؤسسه آموزش از راه دور طبق برنامه هاي پيش بيني شده و به كمك اعتبارات مورد نياز، ۱۳ميليون بازمانده از تحصيل در گروه سني ۱۱ تا ۴۵ سال را در دوره هاي مختلف راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي به تدريج جذب خواهد كرد.
رئيس مؤسسه آموزش از راه دور گفت: بخشي از بودجه مورد نياز در طرح آموزش از راه دور را نمايندگان استاني مؤسسه از رديف هاي مربوط استاني به كمك شوراي آموزش از راه دور استان جذب مي كنند.
وي تأكيد كرد: نمايندگان استاني مؤسسه با مسئولان مراكز آموزش از راه دور استان اعم از مؤسس، مدير و مشاور مركز، جلسات منظم و برنامه ريزي شده داشته باشند تا اهداف آموزش از راه دور تحقق يابد.
آموزش از راه دور در سال تحصيلي ۸۵ - ۸۴ از ششم مهرماه سال جاري به صورت نمادين در استان بوشهر و سراسر كشور آغاز شد و ثبت نام از دانش آموزان پس از شروع سال تحصيلي نيز طبق ضوابط ادامه خواهد داشت.

سردار احمد وحيدي جانشين وزارت دفاع شد
فارس: طي حكمي از سوي وزير دفاع، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي به سمت جانشين وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح منصوب شد. سردار احمد وحيدي پيش از اين مسئوليت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را برعهده داشت. در مراسم معارفه سردار وحيدي، وزير دفاع با اشاره به تعهد، شايستگي، توان علمي و سوابق مديريتي ايشان در سطوح مديريتي نيروهاي مسلح اظهار اميدواري كرد: با اين انتصاب، وزارت دفاع در راستاي وظايف ذاتي خود نسبت به تحقق رويكرد چهارگانه دولت شامل عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي مادي و معنوي گامهاي اساسي بردارد. وي همچنين از زحمات و تلاشهاي سردار سرتيپ پاسدار حسيني تاش، جانشين قبلي وزارت دفاع قدرداني و تشكر كرد.

نشست خبري وزير كشور با رسانه ها
سه شنبه برگزار مي شود
فارس: نشست خبري مطبوعاتي مصطفي پورمحمدي وزير كشور فردا با حضور خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي در وزارت كشور برگزار مي شود. اين اولين نشست رسمي خبري وزير كشور با خبرنگاران پس از تصدي مسئوليت وزارت كشور است. مصطفي پورمحمدي همچنين عصر امروز در يك برنامه تلويزيوني با صادق زيباكلام مناظره مي كند.
اين برنامه زنده تلويزيوني كه ساعت ۱۷ دوشنبه هر هفته با عنوان «گستره سياست» از از شبكه چهارم سيما پخش مي شود در برنامه اين هفته خود موضوع «مشروعيت نظام مردم سالاري ديني» را با حضور مصطفي پورمحمدي وزير كشور ،صادق زيباكلام از تحليلگران مسائل سياسي و علم الهدي از اساتيد دانشگاه به مناظره مي گذارد.

بخشي از نگاه وزارت كشور بايد نگاه امنيتي باشد
ايسنا: اميررضا واعظي آشتياني اظهار داشت: در هيچ جاي قانون پيش بيني نشده كه قوه  مقننه در انتخاباتي كه در قوه  مجريه و وزارتخانه ها صورت مي گيرد، دخالت كند. البته نمايندگان با توجه به نقش نظارتي كه دارند مي توانند نسبت به اين امور با توجه به وظيفه نظارتي خود اظهارنظر و از حق خود استفاده كنند ولي نمي توان وزيري را تحت فشار قرار داد كه از فلان نيرو استفاده كن و از فلان نيرو استفاده نكن. مگر اينكه نيرويي كه مورد استفاده قرار مي گيرد داراي مشكلاتي باشد. معتقدم انتخاب مديران بايد به گونه اي باشد كه بر روي جامعه تاثير مثبت بگذارد.عضو ائتلاف آبادگران درباره  آنچه مبني بر حاكم شدن نگاه امنيتي بر وزارت كشور عنوان مي شود نيز اظهار داشت: البته خود وزير كشور در مصاحبه اي اعلام كردند كه چند نفر را كه داراي سابقه  اطلاعاتي بودند به دليل آشنايي و لياقت به اين وزارتخانه آورده اند ولي بايد توجه داشت كه بخشي از نگاه وزارت كشور بايد نگاه امنيتي باشد و اين اجتناب ناپذير است.ببينيد نيروي انتظامي زير نظر وزارت كشور فعاليت مي كند و وظيفه دارد كه كار امنيتي انجام دهد پس وزير كشور مجبور است كه در انتخابات خود نگاه امنيتي را نيز لحاظ كنند.

غفوري فرد: انتخابات خانه احزاب بايد تكرار شود
ايسنا:  دبيركل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي درباره وضعيت احزاب و گروه هاي اصولگرا پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: «در حال حاضر در تلاشيم جبهه  پيروان خط امام و رهبري را تقويت كنيم. اساسنامه اين جبهه را تغيير خواهيم داد و مباني تئوريك آن را قوي تر خواهيم كرد.تصور من اين است كه نيرو هاي اصولگرا نيز از اين پس منجسم تر مي شوند؛ چراكه اكثريت نيرو هاي مجلس و دولت و همچنين قوه قضاييه را اصولگرايان تشكيل داده اند و مملكت يكدست شده است.» غفوري فرد درخصوص شرايط فعلي خانه احزاب نيز گفت: «حرف ما قانوني است، انتخابات خانه احزاب بايد تكرار شود. شخص وزير كشور نيز غيرقانوني بودن انتخابات را تأييد كرده است. حتي زماني كه با دعوت شوراي مركزي پيشين به خانه احزاب رفتيم، مانع از ورود ما شدند در صورتي كه خانه  احزاب متعلق به تمام گروه هاست نه يك جناح خاص. جاي تعجب اينجاست كه اين افراد ادعاي قانون گرايي دارند.»

ميزگرد «پانصد روز با مجلس هفتم» برگزار شد
ايسنا: ميزگرد ۵۰۰ روز با مجلس هفتم به ابتكار اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان منابع طبيعي گرگان با حضور محمد عباسي عضو فراكسيون اصولگرايان، ولي الله شجاع پوريان عضو فراكسيون اقليت و احمد توكلي عضو ائتلاف آبادگران مجلس برگزار شد.مهدي يزدان پناه دبير اين تشكل دانشجويي با اعلام اين خبر گفت: اين سه نفر به مدت دو ساعت به سخنراني و پرسش و پاسخ در زمينه نقاط ضعف و قوت مجلس هفتم پرداختند.آقاي توكلي به صورت ويژه به بحث مسائل اقتصادي و معيشتي در مجلس هفتم به عنوان نقطه  قوت اين مجلس اشاره كرد.آقاي شجاع پوريان ضمن انتقاداتي كه از بحث تغيير در مديريت پرونده  هسته اي اعلام كرد، يكي از نقاط قوت مجلس هفتم را عدم رأي اعتماد به چهار تن از وزراي آقاي احمدي نژاد عنوان كرد.

عنوان شبانه از مدارك دوره كارشناسي حذف مي شود
گروه علمي فرهنگي: عنوان شبانه از اين پس از مدارك دوره كارشناسي دانشگاههاي دولتي حذف مي شود.
دكتر ناصر رضا ارقامي،  معاون آموزشي دانشگاه فردوسي مشهد با اعلام اين مطلب به ايسنا گفت: طبق بخشنامه اي كه از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به دانشگاهها ابلاغ شده است از اين پس عنوان شبانه از مدارك دوره كارشناسي حذف مي شود.
وي افزود: در اين بخشنامه اشاره اي به اينكه اين بخشنامه  مخصوص دانشجويان جديدالورود است و يا شامل حال دانشجويان ترم هاي بالاتر مي شود، نشده است كه به زودي با پيگيري هاي صورت گرفته اين موضوع روشن خواهدشد.

با صدور قطعنامه اي
كنگره مراقبت هاي پزشكي خواستار
ارتقاي كيفيتICUهاي مراكز درماني شد
گروه اجتماعي : جمعي از پزشكان شركت كننده در «چهارمين كنگره بين المللي مراقبت هاي ويژه پزشكي» در قطعنامه پاياني اين كنگره، خواستار ارتقاي كيفيت بخش مراقبت هاي ويژه مراكز درماني توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و كميسيون بهداشت و درمان مجلس و همچنين رؤساي دانشكده هاي علوم پزشكي سراسر كشور شدند.
در بخشي از اين قطعنامه آ مده است: با توجه به آمار بالاي حوادث و سوانح كشور در زمينه رانندگي يا بلاياي طبيعي، همچنين زلزله و سيل كه در سال هاي اخير شاهد آن بوده ايم، نسبت به گسترش تخت هاي آي سي يو در تمام استان هاي كشور و شهرها با تجهيزات و پرسنل، اقدام فوري و مناسب صورت گيرد.
در بند ديگري از اين قطعنامه آمده است: با توجه به اصل عدالت، افزايش تخت ها به نسبت بيماردهي هر شهرستان و رعايت استانداردهاي علمي بين المللي بايد انجام گيرد كه خود فاكتورهايي همچون ناحيه اي، منطقه اي يا قطبي و يا مرجع بودن بيمارستان و يا صنعتي بودن منطقه، ميزان بروز حوادث، تعداد اعمال جراحي و نوع اعمال انجام شده و نظام آن بستگي دارد كه اميد است، گروه كارشناسان وزارت بهداشت با همت و نظارت كميسيون بهداشت و درمان مجلس و با همكاري متخصصان مربوط، نسبت به تعيين اين سهميه اقدام عاجل معمول دارند.
اين قطعنامه مي افزايد: نظر به اهميت جان انسان ها و عواقب شرعي، قانوني و قضايي، به منظور جلوگيري از هرگونه سهل انگاري و كم توجهي سهوي، ضرورت دارد، مسئولان بيمارستان ها اعم از دولتي يا خصوصي، نسبت به تامين تجهيزات مورد لزوم و پرسنل حسب استانداردها و به روزكردن تجهيزات با نظارت مهندسان تجهيزات پزشكي در صحت عملكرد دستگاه ها اقدام فوري كنند.
قطعنامه مذكور با اشاره به آغاز به كار نخستين گروه متخصصان بيهوشي به منظور شركت در «فلوشيپ آي سي يو»، در سه دانشگاه كشورمان( تهران، ايران و شهيد بهشتي ) اضافه مي كند: انتظار مي رود، مجوز پذيرش فلوشيب در ديگر دانشگاه هاي مادر مانند اصفهان، تبريز، مشهد و اهواز نيز صادر شود.
در ادامه اين قطعنامه تصريح شده است: با توجه به مرگ و مير بالاي بيماران در بخش هاي آي سي يو و احتمال شكايت بيمار و يا همراهان وي پس ازگذشت سال ها از وقوع حادثه و يا طولاني شدن دادرسي پرونده هاي مطروحه با توجه به افزايش نرخ ديه در هر سال، ترتيبي اتخاذ شود كه تكليف پرونده ها در اسرع وقت روشن شود و به طور كلي حداكثر فرصت رسيدگي و يا طرح شكايت بيش از يك يا دو سال نباشد.

از سوي معاون رئيس جمهوري
اصول حاكم بر فعاليتهاي سازمان ملي جوانان اعلام شد
گروه اجتماعي: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان اصولي چون تكريم، عدالت، قانون مندي، مهرورزي، صداقت و حركت علمي و جهادي را بناي كار فعاليت و تعاملات جديد سازمان اعلام كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري افزود: سازمان ملي جوانان به عنوان متولي ساماندهي امور جوانان كشور بايد بتواند از محصولات علمي، انديشه نخبگان و فرهيختگان متعهد براي پيشبرد اهداف متعالي نظام در عرصه جوانان و برطرف كردن مشكلات پيش روي استعدادهاي درخشان جوانان اين مرز و بوم نهايت بهره برداري را انجام دهد.
وي افزود: اصل حركت بر پايه نگرش علمي و كار كارشناسي يعني التزام به كارشناسي به شرط كاربردي و بومي بودن مباني و روش ها، كه راه را بر تصميمات و اقدامات سليقه اي مي بندد. ما حق حركت سليقه اي را نداريم و اين نوع حركت در واقع ظلم به جوانان، سازمان و مجموعه بدنه كشور تلقي مي شود.
وي در خصوص اصل مهرورزي گفت: با توجه به اينكه بحران محبت و عاطفه به عنوان يكي از مهمترين آسيب ها و چالش هاي جدي مبتلابه جامعه بشري، بسياري از رفتارهاي ناهنجار در جامعه را محصول قحطي محبت و عاطفه است، افزود: بايد براي جبران اين نتيجه يك رويكرد جديد در سازمان ملي جوانان محقق شود تا از تمام ظرفيت ها و هسته هاي موجود براي مقابله با موج خشونت و دلسردي و فاصله قلب ها بهره گيري كنيم.
حاج علي اكبري در پايان با توهم آميز خواندن تحليل و برداشت برخي از افراد درباره نوع نگاه رياست جديد به جوانان اضافه كرد:  برخي افراد ناگاه توهم كرده اند كه با پذيرش مديريت سازمان توسط يك روحاني، تنها بخشي از جوانان عزيز- كه از جهات مذهبي و فرهنگي- پيشروتر هستند مورد توجه سازمان واقع خواهند بود. چنين نيست تمام جوانان ايراني فرزند من و صاحبان اين سازمان هستند. ما نه تنها موظف به ارتباط و فضاسازي براي جوانان داراي هويت وزين و بهره مند از شخصيت بالنده- كه اكثريت جوانان، از اين قشرند- هستيم بلكه نسبت به عده معدودي از جوانان كه به دلايل مختلف دچار آسيب هاي روحي و رفتاري شده اند نيز احساس تكليف مي كنيم بلكه از جهاتي نسبت به اين گروه دغدغه مند تر مي باشيم.
وي با اشاره به برداشت هاي اشتباه برخي رسانه ها مبني بر تعطيلي خبرگزاري سينا خاطر نشان كرد: خبرگزاري سينا به دليل وجود مشكلات قانوني در تأمين هزينه ها از چند ماه پيش در حالت تعليق به سر مي برد كه اميدواريم با تلاش هاي جديد انجام شده به زودي اين موانع برطرف شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تا زمان رفع مشكلات قانوني اين خبرگزاري علاقه مندان مي توانند جهت كسب اطلاعات مربوط به جوانان و اخبار سازمان ملي جوانان به سايت www.nyoir.org سازمان ملي جوانان مراجعه كنند.

فوران بزرگترين آتش فشان السالوادور
با فوران بزرگترين آتش فشان السالوادور، ستونهاي غول آسايي از دود و خاكستر و سنگ گداخته به آسمان برخاسته است.
به گزارش سايت فارسي بي بي سي دانشمندان مي گويند، آتش فشان ايلاماتپك كه درحدود شصت كيلومتري سان سالوادور، پايتخت اين كشور قراردارد، سنگهاي گداخته و گدازه ها را تا يك و نيم كيلومتري دهانه اش پرتاب كرده است.
بر اساس گزارشي كه از محل حادثه ارسال شده، گدازه ها و توده هاي گداخته كه بعضا به بزرگي يك خودرو هستند از دهانه آتش فشان بيرون مي ريزند. به دنبال اين حادثه، دو نفر كشته شده اند.
دولت با اعلام وضعيت خطر در روستاهاي نزديك اين آتش فشان، چندين هزار نفر را اندكي پيش از فوران آن از مناطق مجاور تخليه كرده است.
ده هزار نفر در اين منطقه زندگي مي كنند و برخي از اهالي بر اثر استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته اند.ساكنان يكي از روستاهاي نزديك آتش فشان، در حالي كه سيلاب جوشاني به سوي آنها روان بود، سوار بر كاميون از خانه هاي خود گريختند.
السالوادور ۲۳ آتش فشان دارد و ايلاماتپك كه بزرگترين و بلندترين آنهاست حدود صد سال بود كه فوران نكرده بود اما آنتونيو ساكا، رئيس جمهور السالوادور هشدار داده است كه اكنون احتمال فوران دوباره آن منتفي نيست.

نتايج مرحله اول تكميل ظرفيت
آزمون كارشناسي ارشد امروز اعلام مي شود
گروه علمي فرهنگي: نتايج مرحله اول تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد سال ۸۴ امروز از طريق پيك سنجش اعلام مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان سنجش آموزش كشور نتايج مرحله اول تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور از طريق سايت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org اعلام مي شود.
در اين مرحله اسامي ۱۰۵ نفر در رشته هاي متمركز و ۶۲۹ نفر در رشته هاي مشمول طرح آ.ت.ت اعلام مي شود.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |