دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۵ - Oct 3, 2005
بكن بائر در تهران
003666.jpg
003672.jpg
گروه ورزشي:در حالي كه كمتر از ۲۵۰ روز تا شروع رقابت هاي جام جهاني در آلمان زمان باقي است، اعضاي كميته  برگزار كننده  رقابت هاي جام جهاني با حضور در ايران، تيم ملي فوتبال كشورمان را به صورتي رسمي براي حضور در رقابت هاي جام جهاني دعوت كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بعد از ظهر ديروز فرانتس بكن بائر، رئيس كميته  برگزار كننده  رقابت هاي جام جهاني در رأس هياتي بلندپايه، با اعضاي فدراسيون فوتبال، كادر فني و نمايندگان رسانه هاي گروهي ديدار كرد.
در ابتداي اين مراسم نايب رئيس كميته  برگزار كننده  جام جهاني ضمن خوش آمدگويي به تيم ملي ايران براي حضور در رقابت هاي جام جهاني، اظهار اميدواري كرد كه فوتبال ايران در اين مسابقات با موفقيت ظاهر شود.
بقيه از صفحه اول
در ادامه اين مراسم دكتر محمد دادكان در سخناني ضمن خوش آمدگويي به بكن بائر و اعضاي هيات آلماني حضور ميزبانان جام جهاني را در كشورهاي صعودكننده به جام جهاني نشان دهنده  توجه اين كشور به تيم هاي راه يافته به اين مسابقات قلمداد كرد و گفت: سه سال تلاش مستمر و به ياد ماندني فدراسيون فوتبال براي حضور تيم ملي در جام جهاني توانست، آينده  اي خوب را براي فوتبال ايران رقم بزند و همان طور كه مي دانيد بهترين حالت براي هر فدراسيون حضور تيم ملي آن كشور در رقابت هاي جام جهاني است.در ادامه فرانتس بكن بائر طي سخناني گفت: اجازه مي خواهم كه از طرف كميته  برگزاركننده جام جهاني و سپ بلاتر به شما براي حضور در جام جهاني خوش آمد بگويم.
وي افزود: خوشحالم كه به صورتي رسمي با دادكان و برانكو ايوانكوويچ مردي كه مسير صعود ايران را به جام جهاني هموار كرد، خوش آمد بگويم.همچنين به دايي بازيكني كه در زمان رياست من در باشگاه بايرن مونيخ در سال ۱۹۹۹ موفق شد با اين تيم قهرمان آلمان شود، خوش آمد مي گويم.بكن بائر ادامه داد: بي شك ايران نمي تواند هيچ سفيري بهتر از علي دايي داشته باشد.طي صد سال اخير، دايي يكي از برجسته ترين بازيكنان باشگاه بايرن مونيخ بوده است.همچنين به سفير كشور آلمان نيز براي حضور در اين جلسه خوش آمد مي گويم.
وي افزود: حضور در ۳۱ كشور راه يافته به جام جهاني براساس فكر نيرباخ نايب رئيس كميته  برگزاري مسابقات جام جهاني شكل گرفت و من سفرم را به دور دنيا با حضور در تهران آغاز مي كنم.بار ديگر به فدراسيون فوتبال و شخص دكتر دادكان اين صعود را تبريك مي گويم، چرا كه حضور در جام جهاني بالاترين افتخاري است كه هر تيم ملي مي تواند به خود اختصاص دهد.رئيس كميته  برگزاري مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان درمورد اهداف حضورش در ايران گفت: ما با حضور خود در ايران مي خواهيم نشان دهيم كه آمادگي مان براي برگزاري جام جهاني تا چه ميزان است؛ همچنين مي خواهيم وضعيت ورزشگاه ها و آمادگي مردم آلمان را براي ميزباني جام جهاني به مردم ايران نشان دهيم. رئيس كميته  برگزاري مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان گفت: تدارك ميزباني براي برگزاري مسابقات جام جهاني سخت تر از مربيگري يا حضور در يك تيم فوتبال است. فرانتس بكن بائر در ادامه  ديدار خود با مسئولان فدراسيون فوتبال و خبرنگاران رسانه هاي گروهي در محل هتل آزادي اظهار كرد: ايران اولين كشوري است كه به آن سفر كرده ايم و پس از ايران، سفر دوره اي خود را به ۳۱ كشور ديگر حاضر در جام جهاني آغاز خواهيم كرد تا رسماً به آنان براي حضور در مسابقات ۲۰۰۶ آلمان تبريك بگوييم.وي افزود: ضعف بزرگ هيات آلماني در ايران اين است كه به زبان فارسي صحبت نمي كنند، ما بايد يك دوره آموزش زبان فارسي را مي گذرانديم تا در جمع امروز با شما راحت تر صحبت كنيم. متاسفانه وقت اين امر وجود نداشت.معذرت مي خواهيم.

كشتي فرنگي قهرماني جهان - مجارستان
اشكاني نقره گرفت
003675.jpg
بوداپست _محمد رضا منصوريان: كشتي گيران شركت كننده در چهل و ششمين دوره رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان روز گذشته و در آخرين روز اين پيكارها در اوزان ۶۰ ، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم به ميدان آمدند كه نمايندگان كشورمان در ۳ وزن ياد شده به ترتيب علي اشكاني، رضا زيدوند و مهدي شربياني بودند. در جمع افراد ياد شده زيدوند و شربياني خيلي زود قافيه را باخته و در مقابل حريفان سرتسليم فرود آوردند. زيدوند بعد از آنكه در دور اول در كشتي ساكن و بدون تحرك و تنها با قرعه شانس (۲-۲) واختانادزه از گرجستان را از پيش روي برداشت، در دور دوم در يك كشتي انتقاد آميز مقابل واسيلي تيلوخوف از روسيه (۱-۶) شكست خورد و به گروه بازنده ها رفت. ناگفته نماند كه قضاوت اين كشتي هم چندان متعادل نبود.
مهدي شربياني در وزن ۱۲۰ كيلوگرم كه در آخرين روزهاي قبل از شروع مسابقه هاي جهاني بوداپست شانس پوشيدن دو بنده تيم ملي را پيدا كرد، در اولين كشتي خود با گئورگي شورتسمايا نايب قهرمان بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن روبرو شد.
او در تايم اول مقابل اين حريف ۳ بار بارانداز شد و (۰-۵) باخت و در تايم دوم هم نتيجه (۱-۱) را به دست آورد كه به دليل آنكه امتياز مساوي را حريف قزاق به دست آورده بود اين تايم را هم از دست داد.
علي اشكاني كاپيتان تيم ملي كشتي فرنگي ايران در پيكارهاي صبح سومين روز بهترين كشتي گير ما بود. او در وزن ۶۰ كيلوگرم ابتدا واهان جوهريان از ارمنستان را (۱-۶) شكست داد و سپس در يك كشتي توفاني ديويد بينادزه از گرجستان را (۰-۱۳) مغلوب كرد. كول انداز، تاباندن كنده فرنگي و فيتو فنوني بود كه اشكاني با زيبايي آنها را روي حريف گرجستاني پياده كرد. پس از حذف شربياني و زيدوند اين فقط اشكاني بود كه راه حميد سوريان را ادامه داد و خود را با شايستگي به ديدار نهايي رساند. اشكاني در مصاف با «جووارن» آمريكايي آنچنان بر حريف تاخت كه وقت اول را ۴ بر صفر و وقت دوم ديگر ناي ايستادن روي تشك را نداشت و ۷ بر صفر كشتي را واگذار كرد. بدين ترتيب قهرمان كشورمان در نيمه نهايي به پيكار «اوزبيودياكونو» از روماني رفت. رومانيايي ها همواره در كشتي فرنگي جهان مطرح بوده اند. وقت اول را اشكاني دلاورانه و در عين ناباوري برد. او درحالي كه ۶ بر يك عقب بود در ثانيه هاي پاياني ۷ بر ۶ توانست از شكست پيروزي بسازد. در وقت دوم اشكاني هوشيارانه ظاهر شد و با برتري ۲ بر صفر جواز صعود به فينال را گرفت. در فينال حريف اشكاني «آرمن نازاريان» بود. يك كشتي گير تكنيكي و چالاك كه در وقت اول اجازه هيچ كاري را به كشتي گير ما نداد. اشكاني در وقت دوم خود را به آب و آتش زد و پس از آن كه سه امتياز از حريف خود گرفت، چهار امتياز هم از دست داد تا ايران با يك طلاي سوريان و يك نقره اشكاني به كار خود خاتمه دهد.

ليگ برتر فوتبال ايران
نبرد سرخ ها در آبادان
003678.jpg
خبرنگار همشهري: هفته ششم ليگ برتر فوتبال ايران به دليل در پيش بودن سفر تيم ملي به كره جنوبي چند روز زودتر از روال طبيعي اش امروز و فردا با انجام ۸ ديدار دنبال مي شود. در بازيهاي امروز مهم ترين بازي در آبادان برگزار خواهد شد. در ورزشگاه تختي آبادان فولاد خوزستان تيم مدافع عنوان قهرماني ميزبان پرسپوليس تهران است. هر دو تيم با شروعي بد در هفته هاي اخير در حال خارج شدن از بحران هستند. پرسپوليس پس از پيروزي بر قندي يزد وضعيت روحي مناسب تري پيدا كرده است و فولاد هم دو هفته قبل كمي زودتر از پرسپوليس با برتري مقابل فجر به شرايط طبيعي اش نزديك تر شد. غايب بزرگ فولادي ها در بازي امروز ايمان مبعلي است. فولاد در بازي آخرش برابر سايپا درست در ثانيه هاي اضافه بازي از شكست گريخت. پرسپوليس هم پس از چند هفته ناكامي با تغييراتي كه در خط دفاعي خود داد با كريم باقري در آخرين نقطه دفاعي سرانجام رنگ پيروزي را ديد. برخورد پرسپوليس و فولاد را مي توان نبرد سرخ ها خواند، هر چند كه فولاد و استقلال اهواز به احترام مردم آبادان لباس زرد بر تن مي كنند.
در شيراز فجر و برق در دربي هفته مقابل هم مي ايستند. تا پايان هفته پنجم برق چهار پله بالاتر از فجر قعرنشين در مكان دوازدهم جدول است.
در اصفهان صدرنشين ميزبان سايپا است. ذوب آهن كه هفته پيش در شيراز مقابل فجر متوقف شد، بايد ديد در برابر تدابير دفاعي سايپا چگونه ظاهر مي شود. جدال داسيلوا و رجب زاده با مدافعان سايپا ديدني است.
در ورزشگاه دستگردي پاس و ابومسلم با هم روبرو مي شوند. پاس و ابومسلم بازيهاي هفته قبل خود را به دو تيم شمالي شموشك و ملوان باخته اند و هر دو تيم براي كسب پيروزي سخت تحت فشارند. پاس براي ماندن در جمع مدعيان و ابومسلم براي فروخواباندن اعتراض طرفدارانش پس از شكست مقابل ملوان.
در آخرين بازي امروز استقلال با راه آهن ديدار مي كند. استقلال و راه آهن آخرين بازيهاي خود را در آبادان و تهران برابر استقلال اهواز و صبا باتري با پيروزي به پايان برده اند. راه آهن به تدريج شكل و شمايل يك تيم ليگ برتري را بخود مي گيرد و براي همه حريفان خط و نشان مي كشد. سوي ديگر استقلال ايستاده است، تيمي كه در اين فصل سخت به دنبال قهرماني است و از همه بازيهايش سه امتياز بازي را مي خواهد. فيروز كريمي و شاگردانش در آزادي يك روز سخت را تجربه مي  كنند. دو بازي ديگر هفته ششم فردا انجام مي شود.
برنامه بازيهاي امروز
صبا باتري _ سپاهان
(۱۶ _ صبا شهر)
برق _ فجر سپاسي
(۱۶ _ حافظيه)
ذوب آهن _ سايپا
(۱۶ _ فولاد شهر)
پاس _ ابومسلم
(۱۶ _ دستگردي)
فولاد _ پرسپوليس
(۱۵/۱۷ _ تختي آبادان)
استقلال _ راه آهن
(۱۵/۱۹ _ آزادي)

رئيس سازمان تربيت بدني در ديدار با مسئولان واليبال:
ورزش هاي موفق روي حمايت و كمك ما حساب كنند
خبرنگار همشهري: رئيس جديد سازمان تربيت بدني شروع ديدارها و آشنايي اش را با فعاليت فدراسيون هاي ورزشي كشورمان ديروز با واليبال آغاز كرد.در اين ديدار كه مسئولان و اعضاي هيأت  رئيسه فدراسيون واليبال، قدمي رئيس مركز توسعه قهرماني و آشتياني و اسحاقي مديركل روابط عمومي سازمان تربيت بدني هم حضور داشتند، ابتدا محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال به تشريح عملكرد ۱۶ ساله اين رشته و افتخارات بدست آمده در سطح آسيا و جهان پرداخت.رئيس فدراسيون واليبال در بخشي از صحبت هاي خود خواستار حمايت مالي و معنوي هرچه بيشتر مسئولان سازمان تربيت بدني از رشته هايي شد كه توانستند به مسابقات قهرماني جهان راه پيدا كنند. و در ادامه مهندس علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با اظهار خرسندي از روند حركتي واليبال قول همه گونه كمك و مساعدت را به رشته هاي موفق كه به مسابقات جهاني صعود مي كنند را داد.

با پيروزي مقابل اكباتان:
تيم فوتبال عقاب به صدر جدول صعود كرد
ديدار عقب افتاده تيم هاي فوتبال عقاب و اكباتان تهران در چارچوب رقابتهاي ليگ دسته اول عصرديروز در زمين شماره يك ورزشگاه شهيد شيرودي برگزار شد.
در اين ديداركه به قضاوت نويد مظفري و در حضور نزديك به پنج هزار تماشاگر در زمين شماره يك ورزشگاه شهيد شيرودي برگزارشد تيم فوتبال عقاب موفق شددر يك بازي زيبا و ديدني تيم اكباتان را با نتيجه ۲بر۱ شكست دهد.
براي تيم عقاب افشين حاجي پور در دقيقه ۵ و حميد تبريزي دردقيقه ۸۸ گلزني كردند و براي تيم اكباتان نيز فربد مقدم در دقيقه ۸ گلزني كرد. با اين پيروزي تيم عقاب ۹ امتيازي شد و به صدر جدول گروه خود صعود كرد.لازم به ذكر است كه در ادامه رقابتهاي ليگ دسته اول باشگاههاي كشور روز جمعه هفته جاري تيم هاي پگاه گيلان و عقاب تهران كه صدرنشينان گروه اول هستند در ورزشگاه شهيد عضدي رشت به مصاف هم خواهند رفت كه برنده اين ديدار مي تواند در صدر جدول قرارگيرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |