سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۲ - Oct 11, 2005
حوادث
Front Page

راز كودك ربايي در يك حلقه فيلم
004449.jpg
گروه حوادث: پليس آگاهي تهران از مردي كه صبح روز دوازدهم مهرماه سال جاري در ميدان انقلاب مشغول فيلمبرداري بود خواست تا به اداره يازدهم آگاهي تهران مراجعه كندتا پرده از يك سلسله كودك ربايي گشوده شود.
پليس آگاهي روز گذشته اعلام كرد كه روز دوازدهم مهرماه زماني كه يك كودك دوم ربوده شد ساعت ۱۰ صبح مردي در ضلع جنوب غربي ميدان انقلاب در حال فيلمبرداري بوده است كه از اين فرد خواسته مي شود براي كمك به دستگيري متهمان كه به احتمال زياد در فيلم وي چهره آنها نمايان است به اداره آگاهي تهران مراجعه كند.
سرقت نوزاد اول
ساعت ۱۴ روز ۲۶ فروردين سال جاري پس از پايان ساعت ملاقات بيماران زني كه يك زنبيل حاوي نوزاد پسر يك روزه اي را در دست داشت از بيمارستان لولاگر تهران خارج شد.
روز قبل از وقوع اين سرقت مادر نوزاد براي تولد فرزند دوم خود به زايشگاه لولاگر تهران مراجعه كرد و بستري شد. نوزاد با عمل سزارين به دنيا آمد. اين مادر و كودك در يكي از اتاقهاي عمومي زايشگاه بستري شدند و يكي از بستگانشان با تهيه كارت همراه نزد آنان ماند. ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۶ فروردين ماه در حالي كه مادر و كودك تا ساعاتي بعد از بيمارستان مرخص مي شدند، مسئولان زايشگاه از همراه زن جوان خواستند تا اتاق بيمار را ترك كند و علت آن را بي اعتبارشدن كارت همراه عنوان كردند.همراه مذكور نيز دستور مسئولين را اجرا كرد. ساعت ۱۴ و تنها نيم ساعت تا زمان ملاقات عمومي باقي مانده بود كه زني ۲۴ ساله با قدي كوتاه در حالي كه چادري به سر داشت و زنبيلي در دستش گرفته بود وارد اتاق اين مادر و نوزاد شد. زن ناشناس با ترفندي خاص مشغول بازي با نوزاد شد تا اطمينان مادرش را جلب كند. سپس با دلسوزي ساختگي به زهرا مادر اين كودك كمك كرد تا به دستشويي برود. زهرا به اميد اينكه نوزادش در كنار اين زن ناشناس از خطر ايمن است وارد دستشويي شد ولي در زمان خروج ديگر نه اثري از فرزندش بود و نه از زن ناشناس.والدين نوزاد به مراجع قضائي شكايت كردند.
كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران ماموريت يافتند تا زن كودك ربا را دستگير كنند. عمليات چهره نگاري آغاز شد.
سرقت نوزاد دوم
روز دوازدهم مهرماه يك شكايت ديگر در خصوص كودك ربايي شكل گرفت.نحوه كودك ربايي دوم اينگونه بود كه دو زن و يك مرد سوار بر يك خودرو به دروازه غار تهران مراجعه كردند. اين سه نفر بعد از خروج از خودرو به سمت يك زوج گردو فروش كه نوزاد ۴۵ روزه آنها در آغوش مادرش خوابيده بود، رفتند.تيم سه نفره مذكور خود را فيلمساز معرفي كرده و از اين زوج خواستند تا در ازاي دريافت پول نوزادشان را براي چند ساعت به آنها قرض بدهند تا در چند سكانس فيلم از آن استفاده شود.
والدين نوزاد در ابتدا حاضر به انجام خواسته تيم سه نفره نشدند ولي اصرارهاي دو زن و مرد فيلمساز در نهايت موجب شد تا زوج گردوفروش قبول كنند كه كودكشان را در حالي كه آنان هم همراه تيم فيلمساز بروند به آنها قرض بدهند. در همان ابتداي امر تيم سه نفره به مادر نوزاد گفتند كه نيازي به حضور وي نيست و نوزاد ۴۵ روزه همراه پدرش با تيم فيلمساز همراه شد، در ميان راه مردي كه همراه تيم فيلمساز بود به پدر نوزاد گفت: «پيراهن تو براي حضور در پشت صحنه فيلم  نامناسب است برويم تا از يكي از مغازه هاي ميدان انقلاب برايت پيراهن تازه خريداري كنيم.»
پدر نوزاد همراه مرد به داخل يكي از مغازه هاي ميدان انقلاب رفت. يك پيراهن انتخاب كرده و وارد اتاق پرو شد. در همين فاصله اندك اين تيم سه نفره فيلمساز قلابي نوزاد را ربوده و از صحنه گريختند.گفتني است در همين كودك ربايي فردي مشغول فيلمبرداري در ميدان انقلاب بوده است.
سرقت نوزاد سوم
چند روز پيش نوزاد ديگري ربوده شد. اين بار مرد ميانسالي خود را به عنوان فيلمساز به يك زن گردوفروش در ميدان شوش معرفي كرد. زن در حالي كه نوزاد ۴۵ روزه خود را در آغوش داشت به حرفهاي مرد گوش فراداد.
مرد كه با عنوان جعلي فيلمساز خود را معرفي كرده بود از زن خواست تا نوزادش را در عوض مقداري وجه نقد براي بازي در يك فيلم به مدت چند ساعت به او قرض بدهد.
زن بعد از چند دقيقه فريب حرفهاي مرد را خورد و كودك خود را به امانت به اين مرد داد ولي پس از آن ديگر نتوانست نوزادش را ببيند. مرد كودك را ربوده و متواري شد.در حال حاضر اين سه پرونده كودك ربايي در اداره يازدهم آگاهي مركز تحت بررسي قرار دارد.
لازم به ذكر است چهره يكي از دو زن اين باند كودك ربا كه در دو مورد آدم ربايي شركت داشت از سوي پليس به جرايد داده شد تا اگر شهروندان موفق به شناسايي متهمه شوند پليس آگاهي را در جريان قرار دهند.

عمليات ۴۸ ساعته پليس براي دستگيري يك باند شرور
004461.jpg
004452.jpg
گروه حوادث: ۸ تن ديگر از اعضاي هفت باند تهيه و توزيع مواد روانگردان طي عملياتي ضربتي توسط مأموران اداره يكم آگاهي بازداشت و دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما ،پليس آگاهي تهران طي چندين عمليات پليسي موفق شد هفت گروه مسلح تهيه و توزيع مواد روانگردان را دستگير كند.
مأموران پليس آگاهي از اواخر سال گذشته به دنبال چند مورد درگيري مسلحانه در مناطق شرقي و جنوب غرب تهران، تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند.
در ابتدا شش نفر از اعضاي اصلي اين باند شناسايي و دستگير شدند. همچنين ۲۳ عضو ديگر اين گروه ها كه ۲۱ مرد و ۲ زن بودند نيز دستگير و بيش از ۱۰ اسلحه از مخفيگاه آنان جمع آوري شد.
عمده فعاليت اعضاي اين باند در پخش قرص هاي روانگردان بود. آنها قرص ها را از كشورهاي ديگر وارد كرده و در سطح شهر تهران توزيع مي كردند كه تعدادي از آنها تقلبي بودند و موجب انتقال تعدادي از مشتريان به بيمارستان شدند.
اين متهمان با بدست آوردن ثروت هاي ميلياردي، تعدادي افراد مسلح را به عنوان محافظ خود استخدام كرده بودند. همچنين اين متهمان، افراد پولداري بودند كه براي قدرت نمايي اقدام به تشكيل گروه هاي مسلحانه كرده بودند.
در پرونده اعضاي اين گروه ها چهار مورد شرارت، ۹ مورد تجاوز به عنف، دو مورد آدم ربايي و سه مورد مواد مخدر وجود دارد. گاه اعضاي خود گروه ها قرباني تجاوز به عنف ديگر اعضا مي شدند.
اكيپي از مأموران پليس آگاهي طي عملياتي كه در ۴۸ ساعت اخير صورت گرفت موفق شدند ۸ نفر ديگر از اعضاي اين باند را در غرب تهران دستگير كنند.
در اين عمليات كه موجب درگيري شديد ميان مأموران و متهمان شد، يك كلت، مقدار زيادي مواد مخدر، قمه، چاقو و ساطور از اين متهمان كشف و ضبط گرديد.
همچنين در اين عمليات يكي از متهمان كه قصد فرار داشت، با پريدن از طبقه چهارم يك ساختمان، به شدت مجروح شد.
رسيدگي به اين پرونده زير نظر داديار سليماني در دادسراي امور جنايي و اداره يكم آگاهي مركز همچنان ادامه دارد.

عبور خشونت از درهاي امن خانه ها
هرچند ظاهراً صفحات حوادث روزنامه ها به چاپ اخبار فجيع عادت كرده اند، اما گاهي هجوم اخبار، بدن نويسندگان اين صفحات را نيز به لرزه درمي آورد.
- مردي با ضربه گلدان برادر معتادش را كشت.
- پسر معتادي براي گرفتن پول از پدرش او را به قتل رساند.
- مردي همسرش را با پرتاب تلويزيون به سويش كشت.
- مرد پس از به قتل رساندن همسرش، همراه با فرزندش فرار كرد.
- مردي برادرش را با شليك گلوله كشت.
دكتر قاسم شعباني، حقوقدان در اين  خصوص مي گويد: متأسفانه در جامعه مشاهده مي كنيم آموزش رعايت قانون، احترام به قانون و ارجاع به مراجع قانوني و قضائي بسيار كم رنگ است. متأسفانه هنوز مردم آموزش هاي لازم را براي مراجعه به مراجع ذيصلاح در صورت بروز هرگونه ناهنجاري نديده اند. به همين دليل برخي از آنها به محض روبه رو شدن با تخلف يا اختلاف خود اقدام به مجازات فرد مي كنند. از سوي ديگر فقر و اعتياد خود عامل اصلي بسياري از جنايات هستند. فرد معتاد از قدرت درك صحيح و استدلال مناسب برخوردار نيست و باعث مي شود جناياتي فجيع توسط فرد معتاد شكل گيرد.
شعباني در مورد بخشي از قتل هاي خانوادگي مي گويد: متأسفانه برخي از قتل هاي خانوادگي به دليل انگيزه هاي ناموسي رخ مي دهد. در جامعه ما حساسيت به اين دست مسايل بسيار زياد است و عده اي از متهمان اين قبيل پرونده ها به دليل جهل به قانون، به مجازات افراد اقدام مي كنند.
بخش ديگري از منازعات خانوادگي نيز ريشه در اعتياد و جهل در قانون دارد. اين حقوقدان عدم دسترسي سريع به ختم دادرسي را از ساير عوامل بروز خشونت در خانواده دانسته و مي گويد: اين امر تأسف  آور است كه بسياري از اوقات افراد به دليل اطاله دادرسي و زمان بر بودن آن خود اقدام به احياي حق يا ابطال باطل مي كنند.
شعباني عنصر اصلي در بي اطلاعي مردم از موازين قانوني را رسانه هاي ملي مي داند. او معتقد است صدا و سيما در اين زمينه قصور جدي دارد. وي مي گويد: بارها و بارها شاهد برنامه هايي هستيم كه محتواي خاص و ارزشمندي ندارد اما بسياري از مسايل مهم جامعه و خصوصاً اطلاعات حقوقي هيچ جايي براي مطرح شدن ندارند.هر چند طرح ضربتي مبارزه با اراذل و اوباش تا پايان ماه مبارك رمضان تمديد شد اما به نظر مي رسد برخورد با خشونت طلبان در سطح جامعه منجر به حذف خشونت از جامعه نمي شود. عبور خشونت از درهاي بسته منازل و ورود آن به محيط امن خانواده ها نكته ديگري است كه شعباني به آن پاسخ مي دهد: نهادينه شدن خشونت در خانواده ها در درجه اول با آموزه هاي ديني تربيتي و اخلاقي مرتبط است. متأسفانه بسياري از خانواده ها از آموزه هاي ديني بي بهره اند و فرهنگ اسلامي به نحوي كه مقتضي جامعه ماست، كم رنگ است. اين نقص فرهنگي از يك سو و تدارك جدي بيگانگان براي ترويج فرهنگ خشونت از سوي ديگر باعث گسترش خشونت خانواده ها مي شود.
در سال هاي اخير مشاهده كرديم كه بخشي از روحيه خشونت طلبي به واسطه تهاجم فرهنگ غربي و بخش ديگري توسط فيلم هاي ضعيف و ناسالم توليد شده در داخل كشور تبليغ شده است.
شعباني با تأكيد بر اين كه عامل اصلي اين امر فقدان فرهنگ ديني و اخلاقي است، مي گويد: اگر فردي داراي تربيت صحيح در خانواده باشد، ابداً اقدام به چنين جناياتي نمي كند. آميزه هاي ديني به اين فرد مي آموزد كه براي احقاق حق بايد به سراغ مراجع ذي صلاح برود و هر گونه اقدام خشن و غيرانساني طبعاً ناشي از فقدان آميزه هاي صحيح انساني و اخلاقي است.
شعباني در پايان تصريح مي كند: خوشبختانه، داراي منابع غني فرهنگي و ديني هستيم اما در ترويج آن نقايص جدي داريم.

اعترافات مردي كه برادرش را كشت
004455.jpg
گروه حوادث: مردي كه برادرش را با شليك گلوله به قتل رسانده بود، پس از معرفي خود به مأموران انتظامي، صبح ديروز تحت بازجويي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، وقوع اين حادثه دلخراش صبح روز ۱۰ مهر ماه امسال در شرق تهران به پليس اطلاع داده شد. در بررسي هاي مقدماتي توسط مأموران انتظامي مشخص شد كه پسر جوان توسط برادرش (محمد) در يك درگيري با شليك گلوله به قتل رسيده است. محمد پس از ارتكاب جنايت از محل متواري شده بود.رديابي هاي پليس براي شناسايي و دستگيري محمد در دستور كار ويژه پليس جنايي تهران قرار گرفت تا اينكه هفت روز پس از وقوع جنايت محمد به اداره پليس جنايي رفت و خود را معرفي كرد. وي در حالي كه پايش شكسته بود اسلحه اش را تحويل مأموران داد و به قتل برادرش اعتراف كرد.
صبح ديروز برادر جوان نزد بازپرس اصغرزاده به جزئيات روز حادثه پرداخت و گفت: مدتي بود كه برادرم با ما زندگي مي كرد. او ترياك مي كشيد و بعضي مواقع باعث ناراحتي ما مي شد. تا اينكه روز حادثه وقتي در حال كشيدن ترياك بود بر سر آوردن چاي با پسرم درگير شد. من هم از شدت عصبانيت به خاطر اختلافات قبلي كه با او داشتم و از طرفي به خاطر مشكلات مالي ناشي از بيكاري و عصبانيت به خاطر جدايي از همسرم و اعتياد با اسلحه اي كه از قبل خريداري كرده بودم او را با شليك گلوله به قتل رساندم، سپس از محل متواري شدم. برپايه اين گزارش، بازپرس اصغرزاده با شنيدن اظهارات متهم با صدور قرار بازداشت وي را روانه زندان كرد.

مرگ برادر با گلدان
گروه حوادث: مردي كه با رضايت اولياي دم، از حكم قصاص نجات يافته بود، از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، روح الله متهم اين پرونده، به اتهام قتل برادرش در زندان به سر مي برد. او برادر خود را كه ماشاءالله (۲۶ ساله) نام داشت به خاطر اعتياد در خانه مسكوني شان واقع در ميدان غياثي تهران به قتل رسانده است.
روح الله پس از دستگيري، به قتل برادرش اعتراف كرد. او مدعي شد روز حادثه زماني كه به خانه آمده، متوجه شده كه برادرش در حال كشيدن مواد مخدر بوده و مادرش در حال گريه كردن است. همين موضوع باعث ناراحتي وي شده و او در حالي كه بر سر اين موضوع با برادرش درگير شده بود با گلدان ضرباتي را به سر برادرش وارد كرده است. متهم در ادامه اظهاراتش بيان داشت: وقتي او را بي حال بر روي زمين ديدم، سريع او را به بيمارستان انتقال دادم اما تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه ماند و او جان باخت.
متهم پرونده، پس از صدور كيفرخواست در دادگاه كيفري استان محاكمه شد و با رضايت اولياي دم، از صدور حكم قصاص نفس (اعدام) گريخت. هم اكنون قرار است متهم به قتل، از لحاظ جنبه عمومي جرم در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شود.

راز يك جنايت در شناسايي همسر مقتوله
004458.jpg
گروه حوادث: پليس جنايي تهران از مردم خواست تا مردي كه تنها مظنون به قتل همسرش است شناسايي كنند.
به گزارش خبرنگار ما، راز اين جنايت زماني فاش شد كه ساعت ۱۳ ظهر يكشنبه از طريق ساكنان يك مجتمع آپارتماني در بزرگراه محمدعلي جناح به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه از يكي از واحدهاي مسكوني بوي تعفن شديدي مي آيد.
با اعلام گزارش، تيمي از مأموران گشت در محل حضور يافتند و پس از بررسي هاي مقدماتي با دستور قاضي وارد واحد مسكوني مورد نظر شدند. آنها در بررسي هاي جنايي خود با جسد زن جواني كه زير فرش پنهان شده بود، مواجه شدند كه ظاهراً مدت طولاني از مرگ وي مي گذشت.
با كشف جسد و حضور بازپرس حسيني و تيمي از اداره ۱۰ پليس آگاهي، هويت مقتول به نام سهيلا آشكار شد و به اين ترتيب، بررسي هاي ويژه آغاز شد و كارآگاهان دريافتند كه همسر و فرزند ۸ ساله مقتوله، از روز پنج شنبه ناپديد شده اند و هيچ اثري از آنها در دست نيست. همچنين در تحقيق از همسايگان مشخص شد كه آخرين بار، آنها صداي زوج جوان را زماني كه با يكديگر دعوا مي كردند، شنيده اند.
كارآگاهان جنايي تهران، در ادامه تحقيقات خود، با متواري بودن همسر و فرزند مقتوله، احتمال مي دهند كه آنها از اين جنايت اطلاع دارند. به اين ترتيب با انتشار عكس همسر مقتوله، از شهروندان خواستند تا در صورت شناسايي تنها مظنون پرونده و فرزندش، موضوع را به مأموران انتظامي يا مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع دهند. اين در حالي است كه هنوز علت اصلي مرگ زن جوان مشخص نيست.

تائيد حكم زندان براي پسرجوان
گروه حوادث: حكم پسر جواني كه به خاطر اعتياد پدرش را به قتل رسانده بود و جسدش را در يخچال پنهان كرده بود، به تأييد قضات ديوان عالي كشور رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، اين پسرجوان كه دو روز پس از جنايت توسط مأموران دستگير شده بود، تنها انگيزه خود را اعتياد عنوان كرد. وي در تمام مراحل بازجويي و محاكمه به قتل پدرش اعتراف كرده بود. او درباره وقوع حادثه گفته بود: روز حادثه به خانه پدرم رفتم تا براي خريد ترياك از او پول بگيرم اما او از دادن پول ممانعت كرد و بر سر همين موضوع با او درگير شدم. او را به قتل رساندم و سپس جسدش را داخل يخچال پنهان كردم.
پس از چند روز وقتي اعضاي خانواده متهم به خانه پدرشان رفتند در كمال ناباوري با جسد وي در يخچال روبه رو شدند.
متهم اين پرونده كه در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان به صورت غيرعلني محاكمه شده بود، با رضايت اولياي دم، از قصاص نجات يافت. وي از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد و از سوي قضات دادگاه به تحمل سه سال حبس محكوم شد.
حكم اين پسر جوان چندي قبل از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

زن جوان قرباني اختلافات خانوادگي
گروه حوادث: پرونده مردي كه به خاطر اختلافات خانوادگي همسرش را به قتل رسانده بود براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده اول آبان ماه سال ۸۲ در دستور كار پليس جنايي تهران قرار گرفت. آن زمان وقوع يك فقره قتل در ميدان مسلم به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد. پس از بررسي موضوع و اعلام صحت وقوع حادثه مأموران كلانتري ۱۵۱ يافت آباد در محل حادثه حضور يافتند.
در تحقيقات مقدماتي، مشخص شد كه جسد متعلق به زن ۲۳ ساله اي به نام پرستو بوده كه ظاهراً توسط همسرش صادق به قتل رسيده است. در ادامه بررسي ها، جسد پرستو براي تعيين علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و رديابي ها براي شناسايي و دستگيري صادق آغاز شد.
در ساعات اوليه پس از جنايت صادق توسط پليس جنايي تهران به دام افتاد. وي در نخستين بازپرسي ها به قتل همسرش اعتراف كرد. او مدعي شد: از مدت ها قبل با همسرم مشكل داشته و بارها با يكديگر دعوا كرده بوديم. علاوه برآن همسرم حجاب مناسبي نداشت و همين موضوع باعث درگيري بعدي ما شده بود. روز حادثه من و پرستو مجدداً با يكديگر درگير شديم و من از شدت عصبانيت به سر پرستو كوبيدم. او بي جان بر روي زمين افتاد و من با چاقو سرش را جدا كردم.
بر پايه اين گزارش، بازپرس با توجه به محتويات پرونده و اعترافات صريح متهم به قتل، قرار مجرميت وي را صادر كرد. متهم در تمام مراحل ابتدايي تحقيق، اتهام ارتكاب قتل عمدي همسرش را پذيرفت و در تمام صحنه هاي بازسازي و نحوه وقوع قتل، به جزئيات حادثه پرداخت، اما وي طي آخرين تحقيقات قتل عمدي را نپذيرفت.با توجه به تحقيقات صورت گرفته، كيفرخواست در خصوص پرونده صادر شد و پرونده متهم براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. اين متهم قرار است در مقابل پنج قاضي دادگاه به دفاع از خود بپردازد.

پسر ۱۹ ساله در دفاع از خود آدم كشت
گروه حوادث: پسر ۱۹ ساله اي كه مدعي است در دفاع از خود، مرتكب قتل شده است به زودي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده مرتضي (۱۹ ساله) متهم است كه در تاريخ ۲۸ بهمن ماه سال ۸۳ مرد ۳۰ ساله اي به نام عبدالله را در منطقه جرمگان بومهن به قتل رسانده است.
پس از وقوع اين حادثه و اطلاع مأموران انتظامي، بازپرس ويژه قتل در محل حادثه حضور يافت. متهم كه در بالاي سر مقتول ايستاده بود، با دستور قضايي بازداشت شد و براي بازجويي مقدماتي به دادسرا انتقال بافت. وي در نخستين اظهاراتش ضمن اعتراف به قتل، مدعي شد كه در دفاع از خودش مرتكب قتل شده است.
مرتضي درباره نحوه وقوع حادثه گفته بود: من و عبدالله هم محلي بوديم. مدتي بود كه متوجه شده بودم وي نسبت به من نظر سوء دارد. به همين خاطر سعي مي كردم با او مراوده اي نداشته باشم. روز حادثه در محله خلوتي مرا ديد. مرا به زور متوقف كرد و با تهديد چاقو قصد آزار و اذيت مرا داشت در يك لحظه توانستم چاقو را از او بگيرم و يك ضربه به او وارد كردم.
برپايه اين گزارش، بازپرس پرونده، با صدور قرار مجرميت، متهم را روانه زندان كرد. با صدور كيفرخواست قرار است، متهم به قتل به زودي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي مستثشارش محاكمه شود.

صدور قرار مجرميت براي عامل قتل در تهرانسر
گروه حوادث: زني كه متهم به قتل يك پيرمرد در تهرانسر بود، براي آخرين تحقيقات به دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران انتقال يافت و در بازجويي ها مجدداً عنوان كرد كه به تنهايي قتل را انجام داده است.
به گزارش خبرنگار ما، مريم كه چندي قبل، پيرمردي را به انگيزه سرقت در خانه اش به قتل رسانده و با همكاري پسرعمه اش اموال وي را به سرقت برده بود، پس از دستگيري بلافاصله به قتل اعتراف كرد. كارآگاهان جنايي تهران، در بررسي هاي خود از محل حادثه، متوجه شدندكه افراد زيادي به اين خانه رفت و آمد داشته اند بنابراين هر يك از آنها را تحت شناسايي قرار دادند تا اينكه در رديابي ها، مريم به دام افتاد.
كارآگاهان كه با توجه به اعترافات مريم احتمال مي دادند فرد ديگري نيز در اين جنايت دست داشته باشد، او را مجدداً تحت بازجويي فني _ پليسي قرار دادند.
او در حالي كه مجدداً به قتل اعتراف كرده بود تنها مدعي شد كه پسرعمه اش در سرقت خودرو، با وي مشاركت داشته است.
بنابراين صبح ديروز اصغرزاده- بازپرس پرونده _ قرار مجرميت متهمه را صادر و همچنين به صورت غيابي اتهام مشاركت در سرقت براي پسر عمه متهمه صادر كرد.

كشف جنين در نارمك
گروه حوادث: صبح ديروز يك جنين در كنار جوي آب در ميدان نارمك كشف شد.به گزارش خبرنگار ما، موضوع كشف جنين تازه متولد شده، صبح ديروز به بازپرس ويژه قتل _حسيني _ اطلاع داده شد. جسد اين جنين كه توسط يكي از مغازه داران در داخل كيسه مشكي رنگ كشف شده بود با دستور قضايي به پزشكي قانوني انتقال يافت. بررسي ها در اين باره ادامه دارد.

ضرب و شتم متهم ۶۴ ساله توسط سه افسر آمريكايي
004446.jpg
سي بي اس: سه افسر آمريكايي به اتهام اعمال خشونت و ضرب و شتم شديد يك متهم ۶۴ ساله دستگير شدند.نوار ويديويي، ديروز پرده از راز جنايت سه افسر آمريكايي برداشت و آنها را به اتهام ضرب و شتم شديد يك پيرمرد ۶۴ ساله در نيو اورلينز كه به دليل مستي تحت پيگرد بود، به چنگ قانون انداخت.
بر اساس اين گزارش، چند افسر پليس شنبه شب حين دستگيري پيرمرد ۶۴ ساله در نزديكي يك مشروب فروشي به جان او افتادند و با اعمال زور و خشونت به او حمله كرده و او را به شدت مجروح كردند.در همين حال ضاربان به سوي فيلمبردار رفته و او را با ضربات مشت و لگد از ادامه فيلمبرداري منع كردند.

دستگيري افسر اكرايني به جرم قتل يك روزنامه نگار
شين هوا: افسر اكرايني به جرم قتل روزنامه نگار معروف كشورش بازداشت شد. اولكي پوكاچ به جرم قتل هروهي جونگادز يكي از روزنامه نگاران معروف كشورش دستگير شد.بر اساس اين گزارش، به نظر مي رسد اين افسر به صورت عمدي اين روزنامه نگار را به قتل رسانده است.ماجرا از اين قرار بوده كه اين روزنامه نگار سال ۲۰۰۰ ناپديد مي شود ونوامبر همان سال جسد او در جنگل هاي كيو پيدا شد.
شواهد نشان مي دهد، اين افسر اكرايني در اين حادثه تنها نبوده و تعدادي از افراد نظامي او را در اين جرم ياري مي كردند.
اكنون پس از گذشت پنج سال از وقوع اين حادثه مداركي عليه پوكاچ كشف شده كه او را عامل قتل اين روزنامه نگار معرفي مي كند.گفتني است، دو نفر ديگر هم به اتهام همدستي با پوكاچ دستگير شدند.

استعمال سيگار كنار ايستگاه اتوبوس و عابربانك ممنوع !
فورت واين: در پي افزايش استعمال دخانيات در ايالت ايندياناي آمريكا مقامات ايالتي اين كشور درصدد برآمدند تا سيگار كشيدن را در اماكن عمومي ممنوع كنند.
بر اساس اين گزارش، اين قانون كه از هفتم نوامبر در غرب شهر لافايت در ايالت اينديانا اجرا خواهد شد استعمال سيگار در ايستگاه هاي اتوبوس، كنار سيستم هاي عابربانك و داخل مراكز تجاري و بازرگاني ممنوع است.در اين قانون، افراد تنها مي توانند در سيگار فروشي ها، اماكن خصوصي نظير اتاق هاي هتل كه مجهز به تهويه بوده و همچنين كلوپ هاي خصوصي سيگار بكشند.

با نظر كارشناسي
مقصران حادثه مسجد ارگ شناسايي شدند
گروه حوادث:با مقصر شناخته شدن هيأت امناء و مديريت مسجد ارگ در وقوع حادثه آتش سوزي اين مسجد، پرونده اين افراد اعم از روحاني و غيرروحاني به دادسراي امور جنايي فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۸ بهمن ماه سال ۸۳ همزمان با ايام محرم، آتش سوزي بزرگي در مسجد ارگ تهران رخ داد كه طي آن بيش از ۴۰ نفر كشته و ۲۰۰ تن مجروح شدند.
آتش سوزي با خروج نفت از بخاري قسمت زنانه آغاز شد و با گسترده شدن حريق، آتش به صف نمازگزاران مرد منتقل شد.
بلافاصله تعدادي از نمازگزاران توانستند با شكستن شيشه هاي مسجد خود را از حريق نجات دهند. اما ازدحام ناگهاني در مقابل درهاي مسجد موجب خفه شدن ومجروح شدن تعدادي از نمازگزاران شد.
گروه هاي امداد و نجات پس از حضور در محل، اقدام به اطفاي حريق و امدادرساني به مجروحان حادثه كردند و مجروحاني كه دچار سوختگي شديد شده بودند را به بيمارستان ها منتقل نمودند.
بازپرس حسيني بلافاصله پس از وقوع حادثه براي بررسي علل حادثه و عوامل آن در محل حضور پيدا كرد.
همچنين پس از وقوع اين حادثه كريمي راد سخنگوي قوه قضائيه اعلام كرد: «مقصران اصلي اين حادثه فوراً شناسايي و در اختيار مراجع قضائي گذاشته مي شوند.»
پس از گذشت چند ماه از وقوع اين حادثه، با بررسي هايي كه در خصوص يافتن مقصران اصلي صورت گرفت هيأت امنا و مديريت اين مسجد مقصر شناخته شدند و پرونده آنان براي رسيدگي به دادگاه ويژه روحانيت فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار ما، دادگاه ويژه روحانيت براساس كارشناسي صورت گرفته، به دليل عدم رعايت مسائل ايمني براي اطفاي حريق، هيأت امنا و مديريت مسجد ارگ را متهمان اصلي اين حادثه دانست.
همچنين قرار است پرونده تمام افراد اعم از روحاني و غيرروحاني براي رسيدگي به دادسراي امور جنايي فرستاده شود.
بازپرس حسيني در شعبه هفتم بازپرسي دادسراي امور جنايي رسيدگي به اين پرونده را برعهده دارد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |