سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۲ - Oct 11, 2005
دكتر قاليباف:
شهروند محوري اساس مديريت شهري است
004518.jpg
گروه شهري: صبح ديروز با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران مراسم توديع مهندس اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه پيش از اين عهده دار مسئوليت سازمان فرهنگي هنري و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران بود و معارفه دو تن از مسئولان جديد شهرداري تهران، دكتر علي عسكري رئيس جديد سازمان فرهنگي هنري و احمد نوريان به عنوان معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران در محل خانه هنرهاي معاصر برگزار شد.
به گزارش خبرنگارما در اين مراسم ابتدا مهندس اسفنديار رحيم مشايي طي سخناني به مشكلات، تنگناها و فرصت هاي فعاليت هاي فرهنگي _ هنري _ اجتماعي در شهر تهران اشاره كرد و حجم كار در اين حوزه را بسيار وسيع و به تبع آن حل معضلات اجتماعي و فرهنگي را نيازمند تلاش بسيار دانست.
وي در اين باره بر جذب امكانات، تسهيلات و نيروهاي كارشناسي مرتبط در شهرداري تهران تأكيد كرد و گفت: در حوزه معاونت اجتماعي شهرداري شايد كمتر از ۱۰ كارشناس ذيربط فعاليت داشته باشند، اين درحالي است كه تعداد نيروهاي مورد نياز مي بايست به حدود ۴۰۰ كارشناس افزايش يابد تا شاهد تحولات گسترده در اين حوزه باشيم.
رحيم مشايي با اشاره به حاكميت فضاي تيره و بدبيني ها و كارشكني ها، كمبود اعتبار و غيره در آغاز دوره مسئوليت خود در سازمان فرهنگي، هنري و معاونت اجتماعي شهرداري، تلطيف فضاي داخل مجموعه تحت امر خود و تغيير ديدگاه اصحاب رسانه و اهالي فرهنگ و هنر را از دستاوردهاي دوران دوساله مديريت خود در اين مجموعه ها اعلام كرد.
دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران نيز در مراسم توديع و معارفه مسئولان جديد فرهنگي، هنري، اجتماعي شهرداري تهران از فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي به عنوان يكي از مهم ترين، حساس ترين موضوعات و بخش هاي تحت امر خود نام برد.
قاليباف با تأكيد مجدد بر موضوع شهروندمحوري آن را اساس و پايه مديريت شهري در دوره جديد دانست و اظهار داشت: مهم ترين رسالت معاونت اجتماعي و سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران ارتقاي فرهنگ شهروندي، برقراري عدالت، اعتماد و انضباط اجتماعي و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري ها در ابعاد مختلف و به منظور حفظ سرمايه هاي انساني شهر است.
وي با تأكيد بر گسترش توجه به محلات و نواحي شهر تهران چه در بعد ايده و فكر و چه اجرا خواستار مشاركت معني دار مردم در ابعاد مختلف اداره شهر شد.
قاليباف در اين راستا ادامه داد: هيچ تصميمي از سوي مديران تحت امر خود را نخواهد پذيرفت مگر اين كه در آن به دو سؤال پاسخ داده شده باشد. اول اين كه اين تصميم چه منفعتي براي مردم دارد و دوم اين كه در اين تصميم ميزان مشاركت و نقش مردم چقدر لحاظ شده است.
قاليباف از اين سياست به عنوان نردبان موفقيت مديران جامعه نام برد. به گفته شهردار تهران امروز مخصوصا در حوزه اجتماعي و فرهنگي عليرغم تمامي اقدامات انجام شده از سوي دستگاه هاي مختلف،همچنان فضاي حاكم بر جامعه با معيارهاي قابل قبول فاصله زياد دارد.
وي استقرار يك فضاي درست در حوزه اخلاق عملي در جامعه را يك ضرورت اجتناب ناپذير نام برد و فلسفه وجودي سازمان فرهنگي، هنري و معاونت اجتماعي شهرداري تهران را استقرار اين فضا در جامعه و متعاقب آن، حل بخش قابل توجهي از مشكلات اجتماعي و فرهنگي ناميد.
در پايان اين مراسم، دكتر قاليباف، شهردار تهران با اهداي لوح تقدير و هدايايي از زحمات رحيم مشايي معاون سابق امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري و رئيس سازمان فرهنگي، هنري تقدير كرد و احكام مسئولان جديد اين دو نهاد را به آنها داد.

ريه تنفسي شهر تهران در معرض تصرف سودجويان قرار گرفته است
هجوم دوباره متخلفان به پارك ملي سرخه حصار
004515.jpg
گروه شهري - اسدالله افلاكي: تعرض به اراضي پارك ملي سرخه حصار همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، درحالي كه انتظار مي رفت پس از نشست هاي متعدد مسئولان محيط زيست و ديگر نهادهاي دست اندركار، مشكل تعاوني مسكن شهرك زيتون كه بر ساخت و ساز در اراضي ملي سرخه حصار پا مي فشارند با راهكارهاي قانوني برطرف شود اما نه تنها اين مشكل برطرف نشد بلكه بخش ديگري از اراضي اين پارك ملي در معرض ساخت و ساز قرار گرفته است به طوري كه درحال حاضر به گفته پيراسته ساخت و سازهاي مسكوني در روستاي «همه سين» كه دقيقا در داخل پارك ملي واقع شده به مراتب شديدتر از تعرضات قبلي به اين منطقه حفاظت شده است.
وي با تاكيد بر اين كه زمين هاي اين روستا كاربري كشاورزي دارد مي گويد :درحال حاضر تنها با كمك نيروي انتظامي از ورود مصالح به اين منطقه جلوگيري مي شود.
اين درحالي است كه در ارديبهشت ماه امسال معصومه ابتكار رئيس پيشين سازمان حفاظت محيط زيست در جمع خبرنگاران تاكيد كرده بود كه تحت هيچ شرايطي به اشخاص حقيقي و حقوقي اجازه ساخت و ساز در اراضي پارك سرخه حصار داده نخواهد شد. متعاقب اين سخنان ابتكار فرهاد دبيري مديركل دفتر حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست در واپسين روز خردادماه با اعلام اين كه به صاحبان اراضي شهرك زيتون در شهرك پرديس زمين معوض داده مي شود گفت: اين تصميم درپي نشست مشترك دادستان كل تهران، فرمانده نيروي انتظامي، معاونان استاندار، نماينده وزارت اطلاعات، نمايندگان وزارت مسكن و شهرسازي و سازمان حفاظت محيط زيست اتخاذ شده است.
وي همچنين از انتخاب كارشناس دادگستري از سوي سازمان حفاظت محيط زيست براي تحويل و معادل سازي زمين هاي موجود در شهرك پرديس به جاي اراضي شهرك زيتون خبر داد.
اما چند روز پس از گفته هاي دبيري، پيراسته مديركل محيط زيست استان تهران خبر از تشديد فعاليت هاي ساخت و ساز در پارك ملي سرخه حصار داد. درپي اين هشدار، مهندس چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران باتوجه به اهميت موضوع در يكصد و پنجاه و هشتمين جلسه علني شوراي شهر ضمن هشدار نسبت به ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي سرخه حصار، از اين منطقه به عنوان ريه تنفسي شهر تهران ياد كرد و گفت: براي جلوگيري از اين وضعيت ضروري است زمين هاي معوض اين اراضي سريعتر به حساب آن واگذار شود.
چندي پس از سخنان چمران، فرمانده نيروي انتظامي تهران نيز در ۱۶ تيرماه تاكيد كرد: خريد و فروش و ساخت و ساز در محيط سرخه حصار خلاف قانون بوده و نيروي انتظامي با هماهنگي مراجع قضايي با متخلفان به طور قاطع برخورد مي كند.
اما به نظر مي رسد هنوز بستر لازم براي گره گشايي از اين معضل فراهم نيامده است و يكي از مهم ترين ريه هاي تنفسي شهر تهران در معرض دست اندازي ، تصرف و ساخت و ساز عناصر فرصت طلب و سودجو قرار دارد.

۱۲۴ ميليون سفر با مترو
004506.jpg
بر اساس گزارش شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) در شش ماه نخست سال جاري در حدود ۱۲۴ ميليون سفر از طريق مترو تهران صورت گرفته است.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين مدت در خط يك مترو (ميرداماد- حرم مطهر امام «ره» ) بيش از ۶۴ ميليون سفر، خط دو (صادقيه - بهارستان) حدود ۴۲ ميليون سفر و خط پنج (تهران - كرج - گلشهر) بيش از ۱۷ ميليون و ۵۰۰ هزار سفر انجام شد كه نسبت به شش ماهه اول سال ۸۳ در خط يك ۱۸ درصد، خط دو ۲۸ درصد و خط پنج ۳۷ درصد افزايش داشته است.اين گزارش حاكي است، تعداد مسافران مترو در هفته اول مهر ماه در خط يك بيش از دو ميليون و ۶۰۰ هزار، خط دو حدود يك ميليون و ۸۰۰ هزار و خط پنج بالغ بر ۷۵۰ هزار سفر بوده است .

خطر گوشت پرندگان مهاجر
004512.jpg
خبرگزاري فارس:مديركل محيط زيست گلستان اعلام كرد: مردم از خريد پرندگان وحشي تا رفع نگراني شيوع آنفلوآنزاي مرغي خودداري كنند.
وي با تأكيد بر اينكه صدور پروانه شكار براي پرندگان وحشي تا رفع نگراني شيوع آنفلوآنزاي مرغي كاملا ممنوع است، گفت:مردم از خريد پرندگان وحشي به لحاظ سلامتي خودشان خودداري كنند.اسماعيل مهاجر افزود: از تمام شكارچيان استان هاي شمالي و ديگر مناطق كشور نيز خواستاريم از هرگونه شكار پرندگان وحشي خودداري كنند.اقدامات لازم براي كنترل بيماري آنفلوانزاي مرغي در شمال ايران در جريان است.

آفت زدگي جنگلهاي بلوط
004500.jpg
ايرنا: شيوع  انگل  گياهي «لورانتوس» در جنگلهاي  استان  ايلام  حيات  درختان  بلوط ديروزي  و كهنسال  را به  مخاطره  انداخته  است .
طي  چند سال  اخير شيوع  اين  بيماري  به ويژه  در مناطق  جنگلي «بانكول» ، «مانشت» ، «قلارنگ» ، «مله گون» ، «گچان» ، «سياه كوه» ، «كبيركوه» ، «ديناركوه» و ارتفاعهاي «قلاجه» ايلام  افزايش  نگران كننده اي  يافته  است .اين  انگل  كه  به  زبان  محلي «دارواش» يا «مخور» ناميده  مي شود، با برگهاي بلند و چرمي كه  دارد، آب و مواد غذايي  درخت  ميزبان  را جذب  كرده  و پس  از مدتي  باعث  كج  و معوج  شدن  و در نهايت  خشكي  درخت  مي شود.

ديدار عضو شوراي اسلامي شهر تهران با شهروندان
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران در پي ديدارهاي دوره اي اعضاي شوراي شهر از شهرداريهاي مناطق مهندس اميررضا واعظي آشتياني عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران، بيستم مهرماه(فردا) با شهروندان منطقه ۲۰ ديدار خواهد داشت.
براساس اين گزارش، شهروندان اين منطقه مي توانند جهت ثبت نام ديدار با عضو شورا به روابط عمومي منطقه۲۰ مذكور مراجعه كنند.

افزايش نرخ جرايم رانندگي
004509.jpg
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: نرخ جريمه
۲۳ تخلف مهم و حادثه ساز افزايش يافت.
سردار محسن انصاري افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي و درآمدهاي دولت، به هيأت دولت اجازه داده شده كه جريمه هاي رانندگي را از ۱۰ تا ۳۵۰ هزار ريال تعيين كند.
وي افزود: بر اين اساس هيأت دولت در آبان سال ۸۲ افزايش جرايم را طي جداولي تصويب كرد كه در مدت ۳ مرحله اين افزايش صورت گيرد و مراحل اول و دوم اين افزايش، آذر ۸۲ و تيرماه ۸۳ به اجرا درآمد.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه با اجراي دو مرحله اول افزايش جرايم در كنار ساير اقدامات شاهد كاهش تخلفات، تصادفات و تلفات جاده اي بوده ايم، به ايسنا گفت: بر اين اساس مرحله سوم افزايش جرايم رانندگي بايد از اول تيرماه اجرا مي شد كه با تصويب هيأت دولت اجراي آن به مهرماه موكول شد و بر اساس ابلاغيه وزارت كشور ميزان جريمه ۲۳ تخلف مهم و حادثه ساز و تخلفاتي كه مرتبط با ايمني راه ها و آلودگي هوا باشد، از ۱۸ مهرماه افزايش مي يابد و افزايش جريمه ساير تخلفات از ۱۵ آبان ماه خواهد بود.
وي تصريح كرد: بر اين اساس جريمه تخلفاتي مانند عدم استفاده از كلاه ايمني توسط راكب و سرنشين موتورسيكلت در حين رانندگي و عدم استفاده از كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو در حين رانندگي از۴۰ هزار به ۵۰ هزارريال، خودداري از كناربردن وسيله نقليه قابل حركت كه به علت تصادف منجر به خسارت يا نقص فني و يا علل ديگر در وسط سواره رو متوقف شده است، عدم توجه به فرمان ايست يا پرچم مراقبين عبور و مرور محصلين و پليس مدرسه، تجاوز به سطح گذرگاه عابر پياده در سواره رو، استفاده از تلفن همراه وسايل ارتباطي مشابه آن در حين رانندگي، نداشتن برگ معاينه فني وسيله نقليه و همراه نداشتن گواهينامه رانندگي يا كارت شناسايي خودرو و يا بيمه نامه شخص ثالث از ۷۰ هزار به يكصد هزار ريال، توقف در محل ايستادن ممنوع (مطلقا ممنوع)، توقف دوبله در معابر، عبور وسايل نقليه غيرمجاز از خطوط و مسيرهاي ويژه اتوبوسراني، عابر پياده، دوچرخه و نظاير آن و عدم توجه به فرمان ايست و حركت پليس راهنما از ۱۳۰ هزار به ۱۵۰ هزار ريال افزايش پيدا مي كند.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: همچنين تخلفات ديگري مانند حركت مارپيچ در راه ها، عبور از چراغ قرمز، تجاوز از سرعت مجاز، سرعت غيرمجاز و عبور از محل ممنوع از ۲۰۰ هزار به ۲۵۰ هزار ريال، نداشتن بيمه شخص ثالث، مغايرت مشخصات مسافر يا محموله با صورت وضعيت يا بارنامه صادر شده، عدول از مقررات حمل بارهاي عمومي در راه ها از ۱۵۰ هزار به ۲۰۰ هزار ريال، دورزدن در محل ممنوع از ۲۰۰ هزار به ۲۵۰ هزار ريال، هرگونه دخالت و دستكاري در دستگاه سرعت نگار (تاخوگراف) در وسايط نقليه عمومي از ۲۵۰ هزار به ۳۰۰ هزار ريال، عدول از مقررات حمل بارهاي ترافيك در راهها از ۳۰۰ هزار به ۳۵۰ هزار ريال افزايش مي يابد.

مركز فرهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا:
سالمندان و بيماران قلبي در خانه بمانند
خبرگزاري مهر: مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا اعلام كرد: اين انتظار وجود دارد كه شاخص كيفيت هوا در شرايط هشدار باقي بماند، بنابراين توصيه مي شود كودكان و بزرگسالان فعال و تمامي بيماران قلبي و تنفسي از فعاليت در هواي آزاد به ويژه نقاط پرتردد و محدوده مركزي شهر به شدت خودداري كنند.
بنا به همين گزارش به علت استقرار شرايط پايدار جوي ميزان آلاينده منوكسيد كربن نسبت به روز قبل افزايش چشمگير يافته است به طوري كه غلظت اين آلاينده در نقاط پرتردد و محدوده مركزي شهر فراتر از حد مجاز رسيده است بنابراين شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط هشدار قرار دارد.
بنا به گزارش هواشناسي امروز تهران داراي آسماني صاف تا قسمتي ابري همراه با غبار و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر همراه است و اين انتظار وجود دارد شاخص كيفيت هوا در شرايط هشدار باقي بماند.

درج تاريخ توليد و انقضاء در شير يارانه اي ضروري است
ايسنا: با توجه به اين كه برخي از شيرهاي پاستوريزه به خصوص در سيستم توزيع يارانه اي بدون درج تاريخ توليد و فقط با درج تاريخ انقضاء هستند درج تاريخ توليد و انقضاء آن ضروري است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اطلاعيه اي اعلام كرد: طي بخشنامه اي كه از سوي اداره كل نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي صادر شد. دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور مي بايست نسبت به بازرسي كارخانجات و تأكيد بر درج تاريخ توليد و انقضاء شيرهاي يارانه اي اقدام كنند.

برنامه ريزي هفته ملي نوجوان
در جهت برپايي سومين دوره  هفته ملي نوجوان، فرهنگسراي نوجوان با همراهي و مشاركت بسياري از ارگانهاي فرهنگي كشور، برنامه هاي اين هفته را برنامه ريزي مي كند.
به گزارش سما به نقل ازروابط عمومي فرهنگسراي نوجوان، به رسم هرساله، درسومين سال پياپي، ازسوي فرهنگسراي نوجوان وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، برنامه هاي اين هفته را با هدف ايجاد بستر مشاركت پذيري اجتماعي و فرهنگي براي نوجوانان ايراني، توجه به خلاقيت ها و انديشه هاي نوجوانان توسعه نشاط و شادابي و سلامت، معرفي نوجوانان برترحوزه هاي علمي، فرهنگي، هنري، ورزشي و سوق دادن نگاه اجتماع به دوران نوجواني و شخصيت نوجوانان سالم ايراني، طراحي و اجرا خواهد شد.

پايان مهلت صدور مجوز طرح ترافيك
مهلت دريافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافيك پايان يافته است. به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيك، مهلت دريافت آرم هاي تردد در محدوده طرح ترافيك به پايان رسيده است. بنا به همين گزارش بديهي است كه مجوزهاي دريافت شده خارج از سيستم سازمان ترافيك فاقد اعتبار بوده و موجب پيگرد قانوني مي باشد.

تجهيز ۳۰ پل عابر پياده به پله برقي
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تجهيز ۳۰ پل هوايي عابر پياده به پله برقي تا پايان امسال خبرداد و گفت: به منظور افزايش استقبال شهروندان و به خصوص كودكان و افراد كهنسال به استفاده از پل هوايي براي عبور از عرض خيابان و بزرگراهها، تا پايان امسال ۳۰ پل عابر پياده ديگر نيز به سيستم مكانيزه (پله برقي) تجهيز مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس كامران حاج نصراللهي با بيان اينكه تاكنون ۲۰ پل عابر پياده از مناطق مختلف شهر تهران به سيستم مكانيزه پله برقي تجهيز شده اند، اظهار داشت:به جرأت مي توان ادعا كرد كه تهران بيشترين تعداد پل هاي هوايي عابر پياده را نسبت به بسياري از پيشرفته ترين شهرهاي دنيا دارد.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران:
حاشيه نشيني مسئله مهم و رو به رشد تهران است
004503.jpg
گروه شهري:سالهاست در فصل تابستان، متكديان پاكستاني روانه تهران مي شوند و تاكنون هيچگونه برخوردي با اين مسئله نشده است.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: معضل حاشيه نشيني در كلان شهرها روبه افزايش است.
به گزارش خبرنگار ما، رسول خادم ديروز در يك نشست مطبوعاتي با اعلام اين مطلب گفت: براساس آمار اعلام شده از سوي وزارت مسكن و شهرسازي ۵ميليون حاشيه نشين در كشور زندگي مي كنند كه با توجه به شرايط موجود اين رقم همچنان سير صعودي دارد.
وي افزود: در يك دهه آينده با رشد ۱۵درصدي حاشيه نشيني، روبه رو خواهيم بود و جمعيت حاشيه نشين شهرها از ۵درصد به ۲۰درصد خواهد رسيد.
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر از مهاجرت، بيكاري، فقر و عدم درآمد مستمر و معضلات اجتماعي به عنوان عوامل موثر در افزايش حاشيه نشيني در كلان شهر تهران نام برد و گفت: ساماندهي حاشيه نشيني بايد با رويكرد توانمندسازي انجام شود.
خادم افزود: اگر رويكرد توانمندسازي در سطح كلان  با رويكرد توسعه روستايي همراه نشود، سير سعودي مهاجرت، افزايش حاشيه نشيني را به دنبال خواهد داشت.
وي حل اين معضل را نيازمند مشاركت نهادهاي مردمي دانست و گفت: فعاليت حكومتي بدون كمكهاي اجتماعي، ساماندهي حاشيه نشيني را در پي نخواهدداشت، از اين رو مديران بايد از پشت درهاي بسته بيرون بيايند و از طريق تعامل با نهادهاي مردمي براي حل اين معضل اقدام كنند.
خادم گفت: تنها سند ملي موجود براي ساماندهي معضل حاشيه نشيني، سند توانمندسازي سكونت گاه هاي غيررسمي است كه در سال ۸۲ به تصويب هيات دولت رسيده ولي قابليت اجرايي نداشته است.
وي از جمله دلايل عدم قابليت اجرايي اين سند را رويكرد ضعيف اجتماعي و سازمان نيافته آن دانست و گفت: اين سند فاقد قابليت جذب مشاركت هاي مردمي در ارتباط با ساماندهي سكونت گاه هاي غيررسمي است و علاوه بر اين به شدت دولتي و تمركزگرا است.
خادم با اشاره به جلسات شوراي شهر با كارشناسان وزارت مسكن و ارائه اصلاحيه سند مذكور گفت: وزارت مسكن و شهرسازي به عنوان رئيس ستاد ملي توانمندسازي حاشيه نشيني با گذشت ۴ ماه از ارسال اصلاحيه پيشنهادي، هنوز پاسخي نداده است.
وي همچنين با اشاره به اينكه بسياري از حاشيه نشينان شهر تهران را متكديان باخانمان تشكيل مي دهند گفت: در حال حاضر اكثريت افرادي كه به عنوان متكدي باخانمان يا سازمان يافته و گداها در سطح شهر تهران ديده مي شوند درحاشيه شهر به صورت قومي و گروهي ساماندهي مي شوند.
وي متكديان را به دو دسته يعني متكديان باخانمان و متكديان بي خانمان تقسيم كرد و گفت: در حال حاضر براي متكديان باخانمان هيچ طرح مشخصي وجود ندارد.
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر با اشاره به داغ بودن بازار تكدي گري در تهران به دليل دلسوزي ها و احساسات عاطفي مردم گفت: فضاهاي عمومي تهران در تابستان محلي براي تكدي گري بين المللي شده است.
خادم گفت: امسال هم مانند سالهاي گذشته گروهي از متكديان پاكستاني به ايران آمدند و جالب اينكه اين مسئله سالهاست اتفاق مي افتد ولي هيچ برخوردي از سوي وزارت امور خارجه و وزارت كشور صورت نمي گيرد.
به گفته وي شبكه هاي واردكننده اين افراد به كشور نامعلوم است و هيچ مرجعي پاسخگوي اين هجوم هرساله نيست!

عضو كميسيون بهداشت مجلس:
طرح جامع اصلاح ضوابط تأسيس
مؤسسات پزشكي تدوين مي شود
فارس: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح جامع اصلاح ضوابط تاسيس موسسات پزشكي در مرحله كارشناسي است و به زودي از سوي كميسيون بهداشت مجلس تدوين مي شود.
حسينعلي شهرياري افزود: لزوم تدوين چنين طرحي پس از شكايت جامعه داروسازان كشور نسبت به مصوبه ديوان عدالت اداري در مورد دادن اجازه تاسيس داروخانه به هر شخص متقاضي و اختلاف نظر اين ديوان با وزارت بهداشت در تفسير قانون مربوطه در كميسيون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد و قرار شد براي رفع خلاءهاي قانوني در اين زمينه طرحي آماده شود.
وي اضافه كرد: پيش از اين طرحي از سوي تعدادي از اعضاي كميسيون بهداشت براي رفع مشكل داروسازان مطرح شد كه با توجه به جامع نبودن آن قرار شد كار كارشناسي بيشتري انجام شود تا طرح آماده شده جامع باشد و همه حرف پزشكي را دربرگيرد.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: هنوز طرحي در اين زمينه آماده نشده و مراحل بررسي و كارشناسي را طي مي كنيم اما قرار بر اين است كه ابعاد مختلف موضوع و مسائل مربوط به مناطق محروم كشور و نيز موسسات خيريه در نظر گرفته شود تا بعدا مشكلي به وجود نيايد.
شهرياري اضافه كرد: هفته گذشته جلسه اي با حضور معاون غذا و داروي وزارت بهداشت و نماينده دانشجويان رشته داروسازي در كميسيون بهداشت و درمان مجلس داشتيم و اعضاي كميسيون بهداشت و درمان نظرات آنان را براي تصميم گيري دقيقتر شنيدند.
نماينده زاهدان در مجلس شوراي اسلامي همچنين به طرح تحقيق و تفحص از وزارت بهداشت اشاره كرد و گفت: طرح تحقيق و تفحص از وزارت بهداشت مراحل پاياني را سپري مي كند و فقط بخشهايي از مسائل مربوط به دارو باقي مانده است كه با تكميل اطلاعات مربوط به اين بخش اين طرح به صحن علني مجلس مي رود.
طرح تحقيق و تفحص از وزارت بهداشت سال گذشته به تصويب مجلس رسيد. بر اساس اين طرح كه ۱۰ بند مختلف دارد و مباحث مختلفي از قبيل سوء مديريت در وزارت بهداشت، سوء استفاده هاي مالي به خصوص در زمينه سفرهاي خارجي، مسائل دارويي كشور، بحث خريد تجهيزات پزشكي و آمبولانسها، مشكلات آزمونهاي پزشكي و مشكلات سازمان انتقال خون بررسي مي شود.

در جلسه مجمع ايثارگران با رئيس بنياد شهيد عنوان شد:
تاكيد بر رفع مشكلات جانبازان اعصاب و روان و قطع نخاع
فارس: عضو فراكسيون ايثارگران مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته اين فراكسيون با حسين دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: در اين جلسه ضمن بررسي مشكلات ايثارگران و جانبازان بر رفع هر چه سريعتر مشكلات جانبازان اعصاب و روان و قطع نخاع تاكيد شد. عشرت شايق با بيان اينكه فراكسيون ايثارگران مجلس روز گذشته با حسين دهقان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران جلسه داشت، گفت: در اين جلسه مشكلات جانبازان اعصاب و روان و قطع نخاع مورد بحث و بررسي قرار گرفت .

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |