پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۳ - Dec 1, 2005
وزير كشور جانشين فرمانده كل قوا
در نيروي انتظامي مي شود
فارس : حكم جانشيني فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي توسط وزير كشور به زودي ابلاغ مي شود.
سردار سرلشكر حسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كه ظهر ديروز در آئين معارفه معاون امنيتي جديد وزير كشور سخن مي گفت با اعلام اين خبر افزود: گردش كار ابلاغ جانشيني فرماندهي كل قوا توسط حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، از سوي مقام معظم رهبري به پايان رسيده كه به زودي ابلاغ مي شود.
وي افزود: از امروز نيروي انتظامي تحت امر وزير كشور به فعاليت هاي خود در برقراري نظم و امنيت كشور عمل خواهد كرد.

احمدي نژاد در ايلام:
تا آخرين نقطه دستيابي به دانش هسته اي خواهيم ايستاد
لاريجاني: موضوع مذاكرات ،فناوري هسته اي و توليد سوخت است
009090.jpg
ايسنا- محمود احمدي نژاد در ادامه  سفر خود به ايلام در جمع مردم در ورزشگاه تختي ايلام، با تقدير از تلاش ها و ايستادگي مردم اين شهر طي دوران دفاع مقدس خطاب به آنها اظهار داشت: شما الگوي ملت ما و سرآمد مردم ايرانيد.
وي با يادآوري اين كه ملت ما با دست خالي و توكل بر خدا ايستاد و دشمن را پس زد و دشمنان را براي دستيابي به سرزمين مقدس ايران پشيمان كرد گفت: جوانان شما در دفاع مقدس به دشمنان درسي دادند كه تا سال هاي سال هيچ دشمني جرات و جسارت تجاوز به سرزمين مقدس ما را در سر نپروراند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: هرچند كه دفاع مقدس و دوران جنگ تحميلي به پايان رسيده، اما مقابله با دنياي استكبار و زورگويان براي عدالت و آزادي پايان نپذيرفته است.
اگر جبهه  نظامي تمام شده، جبهه هاي جديدي جلوي ما و ملت هاي آزاده گشوده شده است.
احمدي نژاد ادامه داد: امروز كساني كه زرادخانه ي هسته اي شان مالامال از سلاح هاي هسته اي است و در ۶۰ سال اخير بارها عليه ملت هاي بي دفاع از اين سلاح استفاده كرده  و حتي در جنگ اخير عليه عراق از گلوله هاي اورانيوم ضعيف شده عليه اين ملت استفاده كردند، حنجره هاي خود را پاره مي كنند و به قول خودشان مي خواهند جلوي ايران را براي دستيابي به انرِژي صلح آميز هسته اي بگيرند.
وي با تأكيد بر اين كه ايران دفاع مقدس را تجربه كرده و داشتن فناوري صلح آميز هسته اي را حق خود مي داند، گفت:دانشمندان اين ملت با خلوص به انرژي صلح آميز هسته اي دست يافته اند و مطمئن باشيد تا آخرين نقطه ي دستيابي به دانش هسته اي خواهيم ايستاد و نمي گذاريم كه حقوق حقه ي ما را ضايع كنند.
رئيس جمهور در ادامه ي سخنان خود با اشاره به حضور هيات دولت در استان ايلام خاطرنشان كرد كه اين استان علي رغم همه ي استعدادها و امكانات مادي و معنوي در نقطه ي شايسته ي خود قرار ندارد و خطاب به مردم اين استان گفت:دولت برآمده از اراده ي شما آماده است تا با همه ي وجود دست در دست مردم ايلام در يك مجاهدت سازنده و تلاش همگاني به گونه اي عمل كند كه واژه ي محروميت به زودي از ابتداي نام مقدس ايلام زدوده شود.
ايلام عزيز هم به لحاظ عمران شهري و هم به لحاظ اقتصاد، صنعت، گردشگري و مرزهاي فعال با كشور همسايه - كه بهترين موقعيت و نزديكترين منطقه براي رسيدن به عتبات عاليات است - داراي پتانسيل هاي فراواني است.
وي با بيان اينكه با كشور عراق در زمينه ي تبادل زوار به توافق هايي رسيده ايم گفت:در اولين فرصت مرز ايلام و عراق به روي مردم گشوده خواهد شد و مردم استان ايلام پذيراي زوار عتبات عاليات خواهند بود.
احمدي نژاد همچنين گفت:درمورد مسكن روستايي، اشتغال، گاز، كشاورزي و مسائلي كه در استان مطرح است فردا غروب دولت در ايلام تشكيل جلسه خواهد داد و بعد از اين، چشم انداز ۴ ساله ي دولت براي ايلام طراحي خواهد شد.
حضور احمدي نژاد در جمع مردم ايوان
احمدي نژاد بعدازظهر ديروز هم وارد شهر ايوان دومين شهر از استان ايلام شد و در اجتماع پرشور و به ياد ماندني مردم اين شهر در استاديوم ورزشي شهيد پيرحياتي گفت: امروز در جمع شما مردم سخت كوش، صميمي و مردم ايوان يكي از بهترين روزهاي عمرم را مي گذرانم. اي كاش شرايط كشور اجازه مي داد كه ما روزها و ماهها در كنار شما مي نشستيم و با هم گفتگو مي كرديم.
احمدي نژاد با بيان اينكه بايد در يك عزم ملي و مجاهدت بزرگ كشور عزيزمان را شايسته نام عزيز ايران بسازيم گفت: شعار محوري دولت خدمتگزار شما عدالت گستري است و اگر مي خواهيد كشورمان را بسازيم بايد اين سازندگي بر اساس عدالت باشد و همه امكانات عادلانه توزيع بشود.
رئيس جمهور با بيان اينكه عدالت به اين معناست كه يك جوان ايواني به اندازه يك جوان تهراني يا مشهدي يا اصفهاني بايد امكان رشد داشته باشد افزود: در مناطق مرزي و دور از مركز جوانان ما داراي همت هاي بلندتر، فكر بازتر و اراده مصمم تري هستند و دولت ما نيز مصمم است براي برپايي عدالت امكانات كشور را به نسبت محروميت توزيع كنند.
وي افزود: اگر بيكاران شهرها و استان هاي مرزي كشورمان بيش از ساير شهرهاست به اين معناست كه دولت امكانات بيشتري را در اختيار اين استان قرار مي دهد تا با همت خود بيكاري را ريشه كن كنند.
وي افزود: به لطف الهي و به عشق خدمت، در طول چهار سال علاوه بر اينكه وزراء و معاونين آنها بايد به صورت دائم به استان ها سفر كنند، كل هيات دولت در طول چهارسال بايد در هر استان سه بار تشكيل شود تا نتايج كارها و اقدامات در سفرهاي قبلي پيگيري گردد.
رئيس جمهور با تاكيد بر مواضع مقتدرانه ايران در سياست خارجي گفت: دولت خدمتگزار شما با تدبير، برنامه ريزي، هوشمندي، صلابت و استحكام راه تحقق همه حقوق ملت ايران در دستيابي به فناوري هسته اي را خواهد پيمود و مطمئن باشيد قدرت هاي زورگو هرگز نخواهند توانست در اين اراده ملت خللي وارد كنند چرا كه قله هاي افتخار در انتظار ملت ايران است.
رئيس جمهور در جمع مردم سرابله
احمدي نژاد همچنين عصر ديروز در عزيمت به سومين شهر استان ايلام وارد سرابله مركز شهرستان شيروان چرداول شد.
وي در جمع مردم اين شهر گفت: ملت ما مصمم است همانطور كه در دوران دفاع مقدس با قيام براي خدا ايران را از تجاوز بيگانگان نجات داد امروز نيز با اتكاء به نيروها و همت جوانان خود جاي جاي سرزمين ايران را به سرعت تبديل به گلستان كند.
وي افزود: مهرورزي بدين معناست كه دولت دوستدار و نوكر مردم است و همه توان خود را به كار خواهيم بست تا از اين پس امكانات كشور به صورت عادلانه در سرتاسر ايران تقسيم شود و قطعا نقاط محروم بايد از امكانات بيشتري برخوردار باشد.

گفت وگوي صريح با رئيس جمهور
گروه سياسي : دفتر رئيس جمهور با ارسال متني با عنوان صريح و صميمي با رئيس جمهور كه به صورت پرسش و پاسخ تنظيم شده است نظرات وي را درخصوص موارد مختلفي مانند، عدالت خواهي، اقتصاد علمي، دلايل فرار سرمايه ها،و... منتشر كرده و در اختيار رسانه ها قرار داده است.
متن كامل اين پرسش و پاسخ به اين شرح است:
* آقاي رئيس جمهور؛ يكي از محورهاي تبليغاتي ضد دولت جديد، آن است كه عدالت خواهي دولت را شعاري عوامانه و غيرعلمي  خوانده اند. دوست داريم كه توضيح حضرتعالي را در اين خصوص بشنويم.
- در منطق بعضي ها، تنها هرچه كه نهادهاي پولي و مالي بين المللي و وابسته به نظام سلطه دستور بدهند علمي است. شما مي دانيد كه با همين روش هاي ظاهرا علمي! بود كه بسياري از كشورهاي آمريكاي جنوبي و آفريقا و آسيا، ورشكسته و مفلس شدند و زير بار صدها ميليارد دلار بدهي و ربادادن به بانك هاي غربي و سرمايه داران بزرگ نظام سلطه له شدند و از تار عنكبوت وابستگي، راه خروجي هم ندارند و به سوي وابستگي و فقر مطلق پيش رفتند. آيا جالب نيست كه رئيس يكي از نهادهاي پولي جهاني، معاون اول سابق وزير جنگ استكبار جهاني و از طراحان حمله به جهان اسلام است و اين پيام جالبي براي دنيا دارد.
از نظر بعضي ها هر نوع برنامه ريزي به نفع فقرا و محرومين، يك كار غيرعلمي  است چون «علم معيار» براي آنها فرمول هاي دست دوم اقتصاد سرمايه داري است آن هم نه از نوعي كه در خود غرب، عملي شده بلكه از نوعي كه وابستگي و عقب ماندگي اش نصيب ملت هاي شرق و جنوب بشود و منافعش به شركت هاي چندمليتي و كشورهاي غرب يا شمال! برسد.
* بالاخره سوال كننده مي پرسد كه چرا روش هاي «اقتصاد علمي» در كشورهاي سرمايه داري جواب داده است.
- اولا بايد روشن شود كه اگر كشورهاي غربي، سيصدسال جهان را غارت نمي كردند - كه هنوز هم مي كنند - آيا باز هم به «اين سطح امكانات و رفاه» مي رسيدند؟ و آيا مشكل نابرابري هاي نهادينه شده، چه طور و چه وقت بايد حل بشود؟
ثانيا اين اصطلاح «اقتصاد علمي» ، خودش چه قدر علمي است؟! در نظر عده اي اساسا عدالت خواهي، يك رفتار غيرعلمي و ضدعلمي  است و آنها اسراف و تكاثر و تبذير و تبعيض و... و حتي رشوه و دزدي هاي دولتي را لازمه رشد اقتصادي و هزينه  توسعه مي دانند و آنها را علمي  مي خوانند.
ما مي گوييم بايد كوشيد تا چرخش «ثروت» را از تمركز در برخي شهرها و از حوزه ي دلالي و واردات به مناطق محروم و يا به حوزه ي كارهاي توليد كشاورزي و صنعتي و صادراتي كشاند. هدف ما اين هاست و البته مشكل است چون هم موانع ساختاري و قانوني و بوروكراتيك بر سر راه است و هم مقاومت هاي داخلي و خارجي داريم ولي سعي خودمان را مي كنيم و اميدواريم موفق شويم.
البته در عرصه ي مديريت اقتصادي، هيچ «موفقيت مطلق» يا «روش صد درصد علمي» وجود ندارد بلكه موفقيت ها نسبي است و گاهي ملاحظه مي كنيد كه هم به نفع يك روش و برنامه و هم عليه آن، استدلال هاي علمي يا شبه علمي وجود دارد. روش ها و تئوري هاي اقتصادي متعدد و حتي متضادي در دنيا وجود دارد كه همه  آنها هم علمي و يا مدعي علمي بودن هستند. در دنيا فقط يك نظريه ي توسعه نداريم منتها اين آقايان اولا توسعه را بت مي كنند و ثانيا به مدل خاص يعني الگوي سرمايه داري از توسعه آن هم در چند كشور خاص آمريكا و اروپاي غربي خلاصه مي كنند در صورتي كه آنها هيچ وقت رشد و پيشرفت واقعي ساير ملت ها را نمي خواهند و نژادپرست هستند.
خطر مهم، آن است كه گمان نكنيم روش علمي، آن است كه اقتصاد كشور را نفتي و مصرفي و وارداتي نگه داريم و آن را در خدمت طرح هاي ليبراليستي و نيز منافع شركت هاي چندمليتي سرمايه داري غرب قرار دهيم. اين روش اتفاقا ضدعلمي  است. حالا بگذريم از اين كه اصلا توسعه در تعريف غرب چه مباني نظري دارد و چه نسبتي با سكولاريزم و مادي گري دارد. البته اجراي عدالت روش هاي علمي و عقلاني دارد و بايد ما به دنبال اين روش ها باشيم.
* عده اي اشكال مي كنند كه مواضع عدالتخواهانه، و شعار مبارزه با فساد اقتصادي باعث فرار سرمايه ها مي شود، جنابعالي چه توضيحي براي آنها داريد؟
- البته اگر فقط شعار باشد و شعارش هم نه ضد فساد بلكه ضد كار و ضد توليد و سرمايه باشد حق با آن هاست ولي اتفاقا اگر صحبت از نفي فساد اداري باشد و واقعا به اين شعار، عمل كنيم، اين باعث جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي مي شود چراكه سرمايه گذار اگر احساس كند كه بايد به ده جا رشوه بدهد و يا هفت خوان غيرقانوني بر سر راه اوست اموالش در چاه و چاله هاي مفاسد و انواع كمين هاي مافياهاي فساد مي افتد و اگر احساس كند كه مديريت ها سالم نيست و آلوده اند و بايد باج هاي غيرقانوني بدهد،آنگاه هيچ سرمايه گذار و كارآفريني، انگيزه اي براي سرمايه گذاري و كارآفريني در اقتصاد كشور نخواهد داشت. سرمايه ها، وقتي فعال مي شوند كه دولت را سالم تر ببينند. اتفاقا شفافيت اقتصادي و سلامت دولت بسترسازي براي جذب سرمايه هاست. پس عدالتخواهي البته اگر درست اجرا شود و نه فقط شعار داده شود _ عامل جذب سرمايه ها و اطمينان سرمايه گذار است و دقيقا به عكس، رواج فساد اقتصادي و عدم برخورد با آن ها، باعث مي شود كه سرمايه ها هيچ اميدي به رشد معقول و طبيعي خود نداشته باشند و از كشور فرار كنند و يا در داخل به جاي فعاليت مثبت و توليدي، متوجه فعاليت هاي كاذب، رباخواري و واردات مصرفي شوند. پس مبارزه با مفاسد، مبارزه با موانع سرمايه گذاري سالم و باعث امنيت اقتصادي و شفافيت و اعتمادسازي و سالم سازي دولت مي شود و عامل جذب سرمايه  است و رواج فساد، اتفاقا باعث سلب اعتماد و سلب امنيت اقتصادي و عامل رفع سرمايه  و كار مي شود.
ثانيا هدف اصلي در مبارزه با مفاسد، اصلاح خود دولت است نه برخورد با بازار كار يا سرمايه. نبايد آقايان مغالطه كنند.
اصلا من نمي دانم چطور يك مرتبه، صورت مساله عوض شده است؟ ما مي گوييم بايد با اصلاح قوانين و با نظارت صحيح تر، با مفاسد دولتي و اختلاس، مبارزه كنيم و عده اي صحبت از فرار سرمايه ها مي كنند؟! مگر همه دزد هستند كه فرار كنند؟ مگر همه، ريگ در كفش شان است؟ هزاران انسان كارآفرين و مدير و ثروتمندهاي متوسط يا حتي بالاتر از متوسط داريم كه به علت عدم اعتماد به سلامت دولت ترجيح مي دهند كه سرمايه هايشان را وارد كار مثبت اقتصادي نكنند. اگر شما با مفاسد اقتصادي در ادارات دولتي مبارزه نكنيد، آنها پولشان را وارد كار مثبت صنعتي يا كشاورزي نمي كنند. فساد اقتصادي، بزرگترين عامل فرار سرمايه هاست و مبارزه با اين مفاسد، روش اصلي براي ايجاد امنيت اقتصادي است. من تعجب مي كنم كه واضحات، انكار مي شود. ما مدعي نيستيم كه مي توانيم مفاسد مالي از قبيله رشوه و اختلاس را كاملا ريشه كن كنيم ولي هم عقل اقتصادي به ما مي گويد كه با وجود فساد، چيزي به نام امنيت اقتصادي و كارآفريني نخواهيم داشت و هم شرع به ما مي گويد. هركس با شرع، آشنا باشد مي فهمد كه اين تكليف شرعي دولت و دستگاه قضايي و مجلس قانون گذاري است كه هم كار علمي و مديريتي كنند و هم با اصلاح قوانين و ساختارها و هم با نظارت و مجازات و حسابرسي هر سه قوه به كمك هم به جنگ مفاسد سازمان يافته بروند.
اگر شعار عدالت، باعث فرار سرمايه ها مي شود درست باشد، اشكال اولا به قرآن و نهج البلاغه و سپس به قانون اساسي ما وارد خواهد بود. شعار عدالت، باعث فرار متخلفين، دزدها و مختلسين مي شود نه سرمايه ها و كارآفرينان!
البته مي پذيرم كه عدالت خواهي و مبارزه با فساد، هم عزم انقلابي كافي و خطرپذيري و هم عقل و درايت و برنامه ريزي مي خواهد و هيچ يك بدون ديگري كافي نيست.
رهبري بارها گفته اند كه هم با روش علمي و هم روش فرهنگي عملا به جنگ فساد برويد چرا نرفتيد؟ چرا صداي هيچ فريادي در اين سال ها به گوش نرسيد؟ يا كم رسيد؟! اين كار بزرگ به مشاركت جدي و منسجم و بادوام هر سه قوه و همه صاحب نظران دانشگاهي و حمايت و كمك همه مردم و به خصوص مديران كشور نيازمند است ما از همه كمك مي خواهيم.
من اگر كل آبرو و حتي جانم را بر سر اين راه بگذارم، اين راه را در حد توان خود، خواهم رفت تا بتوانم به خدا و رسولش و به امام و شهيدان، پاسخگو باشم.
اين هم تكليف شرعي ماست و هم هدف استراتژيك ماست و از همه مي خواهيم كه به ما كمك كنند و مي دانم كه راه بسيار بسيار سختي خواهد بود ولي خداوند بزرگ است و او با عدالت خواهان است.

توكلي :
راهبرد اصولگرايان تحول خواه «حمايت نقادانه از دولت» است
فارس: رئيس مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي  گفت: راهبرد اصولگرايان تحولخواه در قبال دولت احمدي نژاد حمايت نقادانه است كه گاهي بازدارنده است.
احمد توكلي سه شنبه شب در نشست ماهانه بخش اجتماعي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي و جمعي از اصولگرايان تحولخواه سخن مي گفت، افزود:اصل و اساس اين راهبرد مبتني بر حمايت است.اما بايد نعمت هاي روي كارآمدن رئيس جمهوري و دولت جديد را برشمرد و در عين حال خطرات را به موقع تشخيص داده و از وقوع آنها جلوگيري كرد.
وي اولين نعمت روي كارآمدن دولت جديد را روحيه انقلابي و سلطه ستيزي آن دانست و گفت: اين روحيه در دولت جديد به وضوح بيش از دولت هاي اخير بوده است.روحيه انقلابي آثار خود را در مباحث هسته اي نماياند.در دولت هاي پيشين درست پيش نرفتيم.البته خاتمي  در روزهاي آخر با راه اندازي يو.سي.اف اصفهان در صدد جبران برآمد.
وي دومين نعمت روي كارآمدن اصولگرايان را مردمي بودن آنها دانست و اظهار داشت: معني اين سخن آن نيست كه دولت هاي قبلي اصلا مردمي نبودند بلكه روحيه مردمي در دولت احمدي نژاد برجستگي خاصي دارد.احمد توكلي «استقلال دولت از احزاب و گروه ها» را سومين نعمت اين دولت دانست و گفت: نتيجه اين امر اين است كه وقتي مديريت هاي قوه مجريه چيده مي شود، خيلي عادي حلقه هاي موجود شكسته مي شود. شكستن حلقه هاي بسته مديريت حتما براي كشور حسن دارد.رئيس مركز پژوهشها يادآور شد: چهارمين نعمت «عزم جدي براي خدمت» است. در چنين شرايطي مسائل اصلي مردم در كانون توجه قرار مي گيرد.
وي درباره «اعتماد به نفس ديني» به عنوان پنجمين نعمت يادآور شد: هر نعمتي آفتي دارد و اگر مراقبت نكنيم خداوند اين نعمتها را از ما خواهد گرفت.مثلا مناسبات انقلابي و سلطه ستيزي اگر با حكمت و عزت در نياميزد، دچار انزوا خواهيم شد كه نه مقدور و نه مطلوب است.ما بايد تمام تلاش خود را براي مذاكره و مفاهمه با دنيا به كارگيريم و يارگيري از دولتها را تقويت كنيم تا از اين طريق سلطه يكپارچه حافظان نظاميگر جهان از بين برود.
وي آفت نعمت مردمي بودن را غفلت از اولويت دادن به مسائل ملي و كلان دانست و اظهار داشت: پرداختن به مسائل استاني آن هم استان هاي محروم ناشي از مردمي بودن دولت است.اما بايد در اين پرداخت سهم و وزن مسائل استاني از مسائل ملي بيشتر نباشد.
وي افزود: رئيس جمهوري بايد رئيس جمهوري باشد و نمي تواند استانداري كند بايد به استان و استانداري سر زد؛ او را دلگرم كرد و تخصيص بهينه منابع را بر اساس اولويتها مدنظر قرار داد.
وي درباره آفت هاي نعمت استقلال از احزاب و گروه ها گفت: اين جنبه مثبت يك جنبه منفي هم دارد و آن اين كه رئيس جمهوري كه از حزب بيرون نيامده، تشكيلات و برنامه مدون و گاهي اوقات راهبرد هم ندارد. دولت مي تواند براي برطرف كردن اين ضعف، سازوكارهاي مناسب را براي مشورت تعبيه كرده و پديد آورد.
توكلي تأكيد كرد:اگر وزيري سركار آمد اما اختيار تعيين معاونين خود را با اين ساز و كارها نداشت، قطعا كار با مشكل مواجه خواهد شد.
وي نمونه بارز اين امر را وزراي پيشنهادي نفت دانست و گفت: براي نمايندگي مجلس اقناع خيلي اهميت دارد.اين حق رئيس جمهور است كه فردي را براي تصدي وزارت نفت پيشنهاد كند، اما مجلس هم بايد او را تأييد كند، اگر رئيس جمهور حساسيت هاي مجلس را در انتخاب همكاران خود مدنظر قرار ندهد همين نتايجي كه حاصل شد، مي شود.
احمد توكلي در پاسخ به سوالي درباره تشكيل جبهه فراگير اصولگرايان اظهار داشت: ما از هر نوع اتحاد و برنامه ريزي در نيروهاي هم مبنا استقبال مي كنيم.در چنين شرايطي تفاهم اصلي اصولگرايان بايد بر سر خدمت و نحوه خدمت رساني و كار كردن براي مردم باشد.وي در پايان يادآور شد: دولت فعلي دولت اصولگرا است و حسن و قبح آن نيز به همه ما مربوط است و در ابتداي كار دولت نيز با فرصت اندك عمر اين دولت نبايد به دنبال جنبه هاي منفي رفت.

وزير كشور:
در حال تهيه نظام جامع انتخاباتي در همه حوزه ها هستيم
گروه سياسي: حجت الاسلام پورمحمدي وزير كشور با اشاره به انتصاب استانداران گفت: كشور نيازمند كمك در حوزه امنيتي است و با جابه جايي هايي كه من انجام داده ام فكر مي كنم هنوز نيازمندي هاي امنيتي كشور را ارضاء نكرده ايم.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي در حاشيه مراسم معارفه قائم مقام و معاون امنيتي سياسي خود در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اين سوال كه آيا با حضور سردار ذوالقدر در پست قائم مقامي و معاونت امنيتي- انتظامي، آيا شاهد تحولي در بحث مقوله امنيت در كشور خواهيم بود، تصريح كرد: فكر مي كنم اين چنين خواهد بود.
وي افزود: اميدواريم با حضور آقاي ذوالقدر و مسئوليتي كه مقام معظم رهبري به من اعطا فرمودند، در رابطه با نيروي انتظامي و با همراهي ها و همكاري هايي كه با بخش هاي ديگر مسئول در حوزه امنيت مثل وزارت اطلاعات خواهيم داشت، در آينده شاهد ارتقاء حد نصاب هاي امنيتي در كشور و ضرائب امنيتي باشيم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد گفته مي شود حضور نظاميان در عرصه مديريت استانداري ها علاوه بر ايجاد فضاي امنيتي در كشور به نوعي در ايجاد و تقويت ساختار امنيتي كمك مي كند، آيا شما معتقد هستيد كه فضاي كشور به سوي امنيتي شدن پيش مي رود؟ پاسخ داد: من فكر مي كنم كشور نيازمند كمك در حوزه امنيتي است و با جابجايي هايي كه من انجام داده ام فكر مي كنم، هنوز نيازمندي هاي امنيتي كشور را ارضاء نكرده ايم. براي بالا بردن خدمت رساني و توسعه در كشور اين افراد را انتخاب كرده ايم.
پورمحمدي در خصوص اصلاح آئين نامه اجرايي انتخابات مجلس خبرگان كه مورد سؤال يكي از خبرنگاران بود تصريح كرد: ما در حال تهيه نظام جامع انتخاباتي در همه حوزه ها براي كشور هستيم. اميدوارم در آينده اي نه چندان دور آن ساز و كار كه وزارت كشور براي حكميت بحث انتخابات و نظام جامع انتخاباتي در نظر گرفته و در حال كار كارشناسي است، انتخابات و نظام جامع انتخاباتي در نظر گرفته و در حال كار كارشناسي است، در اولين فرصت در اختيار مردم شريف قرار خواهم گذاشت.
حجت الاسلام پورمحمدي همچنين در مراسم معارفه ذوالقدر، معاون امنيتي خود تصريح كرد: اگر ما بتوانيم يك امنيت پايدار و مشروعي را در كشور ايجاد كنيم، در آن صورت امنيت فراگير به وجود خواهد آمد و زماني در عرصه بين الملل موفقيم كه امنيت و اقتدار ملي را به اوج برسانيم.
وي در تشريح بزرگترين چالش سياسي كشور پس از انقلاب، گفت: ما بحث هسته اي را يكي از چالش هاي مهم بين المللي مي دانيم كه در دولت موسوم به اصلاحات ايجاد شد. البته ما اين را نشانه بي نظمي يا عدم رعايت مناسبات بين المللي و يا مثلا فضا را سخت و غليظ كردن و التهاب آفريني تحليل نمي كنيم، آن را مخالف تنش زدايي هم نمي دانيم و اين روند روند رو به جلو، موفقيت آميز و در جهت افزايش اقتدار ملي بوده است و فراز و فرودهايي هم پيش آورده است.
پورمحمدي با تاكيد بر اينكه ما دنبال صلح و مناسبات دوستانه هستيم، تصريح كرد: زماني مي توانيم اين مناسبات را فراهم كنيم كه اقتدار ملي را در داخل به اوج خود برسانيم و توليد امنيت مطلوب و پايدار داراي چنين شاخصه هايي است.
ذوالقدر در مراسم معارفه خود گفت: حفظ امنيت به عنوان محوري ترين وظيفه وزارت كشور متاسفانه در جايگاه مناسب نبوده و وضع امنيت كشور و جامعه امروز مطلوب نيست.
وي گفت: از فرماندهي سپاه مي خواهم تا بپذيرند حضور من در معاون امنيتي وزارت كشور موقتي باشد وپس از رفع ضرورت به جايگاه سابق قبلي خود بازگردم.
رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح نيز در اين مراسم گفت: شكرگزاري در برابر همبستگي اقتدار ملي تامين معيشت و امنيت براي مردم است.
سرلشكر حسن فيروزآبادي، با ستايش از محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران افزود: خداي را شاكريم كه امروز رئيس جمهوري با نشاط، عدالت گستر و مهرورز است كه به تعبير رهبري نظام، در حصول به اهداف خود جدي است. فيروزآبادي خاطرنشان كرد: ياري و حمايت از دولت بسيجي و مردمي احمدي نژاد شكرگزاري در برابر نعمتي است كه خداوند به ما ارزاني داشته است.
فرمانده كل سپاه پاسداران نيز در اين مراسم تصريح كرد: هدف ما تقويت دولت و كمك به رئيس جمهور منتخب مردم و كمك به حفظ امنيت كشور و تقويت امنيت پايدار است كه ما اين مسئله را وظيفه خود مي دانيم.
سردار سرلشكر رحيم صفوي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين كه پس از ماموريت ذوالقدر به وزارت كشور تمايلي براي انتصاب جانشين جديد در سپاه پاسداران ندارد، افزود: سردار ذوالقدر از اين پس به وزارت كشور مامور شده است و ديگر در سپاه پاسداران مسئوليتي ندارد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا ذوالقدر پس از پايان ماموريت به سپاه پاسداران بازخواهد گشت، گفت: آينده را هيچ كس نمي تواند پيش بيني كرده و مهم اين است كه اينك دكتر ذوالقدر در وزارت كشور ماموريت دارد.
غلامحسين بلنديان معاون برنامه ريزي و پشتيباني وزارت كشور گفت: يكي از معاونت هاي جديد وزارت كشور در طول ۸ سال گذشته معاونت بين المللي و هماهنگي امور اقتصادي استانداري ها بوده و علي محقر تلاش زيادي در خصوص سازماندهي رابطه كشور با كشورهاي ديگر با رويكرد امنيتي _ اقتصادي انجام داده است.
بلنديان افزود: احمدي ساماندهي خوبي با كشورهاي همسايه در رابطه با پروتكل هاي امنيتي برقرار كرد و اميدواريم جناب ذوالقدر بتواند اين جايگاه را بيش از پيش ارتقا دهند.
علي اصغر احمدي معاون سابق امنيتي و انتظامي وزارت كشور با بيان اين كه بسياري از نكات كاري را از همكاران در وزارت كشور آموخته ام، گفت: در شرايطي هستيم كه شايد با همكاران قبلي همكاري نداشته باشم، اما اگر موفقيتي داشته ام به خاطر همكاري كارمندان و مديران حوزه ها بوده است.
وي بدنه كارشناسي وزارت كشور را گنجينه اي دانست كه براساس تجربه، قانون و منافع ملي حركت كرده است و افزود كه بايد حداكثر استفاده را از مديران اين گنجينه ببريم و نارسايي هايي را كه وجود دارد، بايد در كمبود امكانات جستجو كنيم.

تبريك انجمن مخترعين كشور به مقام معظم رهبري
ايسنا: «انجمن مخترعين كشور» موفقيت هاي اخير دانشمندان ايران اسلامي را در دانش انرژي هسته اي، به حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي تبريك گفت.
در نامه انجمن مخترعين كشور به رهبر انقلاب اسلامي آمده است: دستيابي به دانش فني هسته اي موجب سربلندي و سرافرازي فرد فرد ايرانيان به ويژه اعضاي اين انجمن است.
انجمن مخترعين كشور در اين نامه از رهنمودها، تشويق ها و پشتيباني حضرت آيت الله خامنه اي، تشكر و از زحمات و تلاش هاي مديران، دانشمندان و دست اندركاران سازمان انرژي اتمي  تقدير كرده است.

موضع گيري هاي دوگانه اروپا درمورد
برنامه هسته اي ايران ادامه دارد
ايسنا: در حالي كه ايران و اروپا با انجام گفت وگويي مقدماتي براي ازسرگيري مذاكرات موافقت كرده اند جك استراو، وزير امور خارجه انگليس با تأكيد بر اين ادعا كه تهران در حال استفاده از برنامه هسته اي اش براي توسعه سلاح هاي هسته اي است، درنگ كرد. همچنين دومينيك دوويلپن، نخست وزير فرانسه اظهار داشت كه اگر تهران طرح پيشنهادي اروپا را بپذيرد، توافق هسته اي  ممكن است. در اين ميان وزير امور خارجه آلمان با همتاي آمريكايي اش ديدار و درباره موضوع هسته اي كشورمان گفت وگو كرد.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد، وزير امور خارجه انگليس گفت كه ايران مسلما در حال توسعه موشك هاي دوربرد است.استراو در پاسخ به سئوالي در مجلس عوام انگليس مبني بر اين كه چه طرحي براي ايران كه سلاح هايي را توسعه داده كه مي تواند سواحل جنوبي انگليس را هدف قرار دهند دارد، گفت: اين واقعيت كه ايران در حال توسعه موشك هاي دوربرد است مسلم است، اما اينكه آنها در حال استفاده از برنامه هسته اي شان به منظور توسعه سلاح هاي هسته اي هستند، هنوز قطعي نشده است.
همچنين نخست وزير فرانسه اظهار داشت، در صورتي كه تهران طرح پيشنهادي اروپا را بپذيرد توافق با ايران بر سر برنامه هسته اي اش ممكن است.
دومينيك دوويلپن، نخست وزير فرانسه روزسه شنبه به سي .ان.ان گفت:من فكر مي كنم كه امكان يك معامله وجود دارد. پيشنهادي توسط اروپا ارايه شد كه فكر مي كنم به نفع جامعه بين المللي و به نفع ايران است كه اين پيشنهادها را بپذيرد.
دوويلپن افزود:اگر آنها نپذيرند، سپس ما مجبوريم به شوراي امنيت سازمان ملل برويم.وي درباره اعمال تحريم  احتمالي عليه ايران كه توسط سازمان ملل درباره آن تصميم گيري مي شود افزود: عامل كليدي ديپلماسي وجود دارد كه به شما مي گويد هرگز آنچه مي خواهيد انجام دهيد را پيش پيش نگو!

لاريجاني: موضوع مذاكرات ، فناوري هسته اي
و توليد سوخت است
مهر: دبير شوراي عالي امنيت ملي در حاشيه مذاكره با عادل عبدالمهدي معاون رييس جمهور عراق درخصوص اخباري مبني بر ابراز علاقه نماينده آمريكا براي ملاقات و گفتگو با مقامات ايراني اظهار داشت: من نيز اين موضوع را در سطح رسانه ها شنيده ام و اطلاع بيشتري از آن ندارم.به گفته وي، تاكنون ازسوي خليل زاد با مسئولان ايراني هيچ ارتباطي برقرار نشده است.وي محوربودن بحث غني سازي در خارج از خاك ايران را در مذاكرات ايران و اروپا صرفا موضوعي رسانه اي خواند و گفت:موضوع مذاكرات، فناوري هسته اي و توليد سوخت است.دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه يادآور شد:نامه سه كشور اروپايي دو روز پيش تحويل معاون امنيت ملي شوراي عالي امنيت ملي شد و در اين نامه براي آغاز گفتگوها بين ايران و كشور هاي اروپايي ابراز علاقه شده است.به گفته وي، تاريخ مذاكره بين طرفين به زودي هماهنگ خواهد شد.

اطلاعيه ستاد كل نيروهاي مسلح به مناسبت روز مجلس
ايرنا: ستاد كل  نيروهاي  مسلح  جمهوري  اسلامي  ايران ، با انتشار اطلاعيه اي ، ضمن گراميداشت  ياد و خاطره  شهيد آيت الله  سيدحسن  مدرس ، فرارسيدن  روز مجلس  شوراي  اسلامي (دهم  آذرماه ) را به  رئيس  و نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي ، تبريك  گفت .در بخشي  از اطلاعيه  با اشاره  به  شرايط حساس  كنوني  جامعه  آمده  است ، از نمايندگان  انتظار مي رود تا در وضع  قوانين  لازم  و نظارت  بر حسن  اجراي  آن ، براي  تحقق  سند چشم  انداز ۲۰ ساله  كشور مصوب  مقام  معظم  رهبري ، مجدانه  اقدام  كنند.اين اطلاعيه  مي افزايد: نيروهاي  مسلح  كه  مدافعان  انقلاب  اسلامي و حافظان  تماميت  ارضي  كشور و نظم  و امنيت  عمومي در برابر هرگونه  تهديد هستند ، از نمايندگان  انتظار دارند تا با تعامل  بيشتر در تقويت  بسيج  و بنيه  دفاعي  كشور و توان  رزمي نيروهاي  مسلح ، تلاش  كنند.

كانون هماهنگي شوراي اسلامي كار استان تهران:
حقوق كارگران نبايد دستخوش گرايشهاي سياسي قرار گيرد
مهر: كانون هماهنگي شوراي اسلامي كار استان تهران با صدور بيانيه اي، ضمن تاكيد بر اينكه حقوق كارگران نبايد دستخوش گرايشهاي سياسي قرار گيرد، خواهان برگزاري هرچه سريعتر انتخابات كانون شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور شده است.
در بيانيه كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار استان تهران آمده است: پيرو مصوبه هيات مديره در مورخ ۲۸/۸/۸۴ با توجه به اينكه طي سالهاي گذشته همواره شاهد اعتراضات شوراهاي اسلامي كار به دليل عدم رعايت موازين قانوني در انتخابات كانون عالي بوده ايم و از آنجا كه كانون استان تهران همواره بر اين اعتقاد بوده است كه حقوق كارگران نبايد به جهت گرايشهاي سياسي تحت تاثير قرار گرفته و تضييع شود؛كانون كارگري بايد به دور از مسائل و گرايشهاي حزبي و سياسي و با تعامل با تمام گروهها به فعاليتهاي صنفي خود استمرار بخشد و با محور قراردادن قانون كار و آئين نامه هاي اجرايي ذيربط و اعتقاد راسخ به استقلال تشكلهاي مدني كارگري و نمايندگان قانوني آنان و با عنايت به اتمام مهلت قانوني اعتبار كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور معتقد به حضور نمايندگان واقعي كارگران در مجامع مختلف تصميم ساز مرتبط با جامعه كارگري مانند شوراي عالي كار، اشتغال، تامين اجتماعي، حفاظت و فني و... است.
در اين بيانيه آمده است: بر همين اساس كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار استان خواهان برگزاري هرچه سريعتر انتخابات كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور به طور قانوني ، آزاد و مستقل با رعايت مقررات از سوي مراجع ذيربط قانوني و به لحاظ متوازن حقوق اعضاء و رفع موانع و گسترش عدالت در روابط نهادهاي مدني كارگري است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |