سه شنبه ۶ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۵ - Dec 27, 2005
فوتبال با آرامش به مقصد مي رسد
آب را گل نكنيم
011301.jpg
سيامك قليچ خاني: فوتبال ايران پيچيدگي خاص خودش را دارد. نمي توان متري براي آن در نظر گرفت و يا قالب مشخصي براي آن تعريف كرد. حتي شعاع موفقيت هم قابل اندازه گيري نيست. بايد تكليف خودمان را با فوتبال يكسره كنيم و ابعاد آن را بپذيريم. فوتبال اگر چه از جنس ورزش است اما در جامعه ما از پهناي ورزش فاصله گرفته و بزرگتر شده است.
فوتبال ايران را مي توان در چهارسال اخير ارزيابي كرد و سپس قلم قرمز برداشت و نمره  داد. بحث دفاع از شخص نيست شايد زيربنايي كه محسن صفايي فراهاني بنا كرد محكم بود اما به هر صورت دادكان حركتي مستقيم داشته و صعودي. با اشكالاتي كه مي توان با ديده اغماض از آن گذشت. حضور در جام جهاني اگر ملاك كامل براي ارزيابي كارنامه يك شخص و فدراسيون نيست _ اگر چه فكر مي كنيم كه ملاك اصلي است ـ پس مي توان نمودارهاي ديگري كشيد. از بعد سازندگي گرفته تا بحث سخت افزاري.
از فوتبالي كه نه تلويزيون حقش را مي دهد و نه نگاه   معقولي به آن مي شود چه انتظاري داريم. اينكه فوتبال توانسته راه خود را برود نتيجه تصميماتي است كه مي بينيم.
ليگ، تيم هاي ملي از رده هاي سني مختلف، تعامل با بازيكنان بازنشسته و اهالي فوتبال و تا حدودي تغيير رفتار نسبت به رسانه ها، فضايي است كه در جنس تشكيلات فوتبال ديده مي شود و امروز شايد نوبت ما باشد تا ما نيز براي تعامل، براي همكاري، ايجاد آرامش سرعت مان را بيشتر كنيم. فوتبال ما در آستانه بازيهاي جام جهاني آلمان نياز به آرامش دارد. فضاي حاكم در ابعاد جهاني به گونه اي است كه شايد تيم ملي ايران نيز متضرر شود و اين وظيفه ماست كه حداقل نقش مخرب بازي نكنيم.
حرف هاي كليشه اي هم نمي زنيم، گوش همه از اين نصيحت هاي تكراري پر شده اما مي  توان فصل تازه اي در فوتبال گشود.دنبال امتيازهاي فردي نباشيم تا تيم ملي به سوي كمال حركت كند. اشتباه نشود، از نقد هم نهراسيم اما آب را گل نكنيم. اين حداقل كاري است كه مي توان انجام داد.

تيم بدمينتون زير ۱۶ سال ايران به مالزي رفت
ايرنا: تيم  بدمينتون  زير ۱۶ سال  كشورمان  ديروز به  منظور شركت در رقابتهاي  بدمينتون  زير ۱۶ سال  آسيا، تهران  را به  مقصد مالزي  ترك  كرد.
تيم  زير ۱۶ سال  ايران  متشكل  از سامان  محمودزاده ، مجتبي  كاظم  پور و امين  موذن  مي باشند.اين  تيم  را محمدحسن  عالمي به  عنوان  سرپرست ، بهادر زكي  زاده  مربي  و محمدرضا پوريا به  عنوان  كمك  مربي  همراهي  مي كنند.رقابتهاي  بدمينتون  زير ۱۶ سال  آسيا در روزهاي  ششم  تا نهم  دي  ماه جاري  در كوالالامپور پايتخت  مالزي  برگزار مي شود.

برنامه آمادگي تيم ملي شنا براي بازي  هاي
آسيايي دوحه تصويب شد
ايسنا: برنامه  آماده سازي تيم ملي شنا براي حضور موثر در بازي هاي آسيايي دوحه قطر (۲۰۰۶) تصويب و نخستين سازمان تيم هاي ملي شنا متشكل از ۷ عضو تاسيس شد.
وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا پيرامون تاسيس سازمان تيم هاي ملي شنا گفت: نتايج تيم ملي شنا نشان دهنده اين است كه شناگران به سطح آمادگي خوبي رسيده اند و مربيان وظايف خود را به خوبي انجام داده اند.وي ادامه داد: شنا ظرفيت و پتانسيل توانمندي بيش از شرايط فعلي را دارد كه تشكيل يك سازمان تيم ملي كه تيم را از جايگاه و ساختار تمريني، روانشناسي و تغذيه و پزشكي كنترل كند، مي تواند نتايج بهتري داشته باشد.
براساس اين گزارش، بهرام پازوكي (مدير فني و سرپرست تيم ملي)، بهزاد مهدي خبازيان (سرمربي تيم ملي)، خشايار نصرتي (مربي)، دكتر فرهاد مرادي شهپر (پزشك تيم)، ساسان قرباني (كارشناس تغذيه)، دكتر محمدرضا شريف (مشاور كنترل دوپينگ) و روانشناس تيم كه به زودي معرفي خواهد شد، اعضاي سازمان تيم ملي هستند.

قنادها: معاونت تربيت بدني و تندرستي
وزارت آموزش و پرورش حذف نخواهد شد
گروه ورزشي: در پي شايعه حذف معاونت تربيت بدني و تندرستي وزارت آموزش و پرورش، قنادها سرپرست اين معاونت با قاطعيت اعلام كرد كه اين معاونت حذف نخواهد شد و تمامي زيرمجموعه هاي آن همچون فدراسيون ورزش مدارس به فعاليت خود ادامه مي دهند.وي در گفتگو با ايرنا گفت: بنا بر ضرورت قرار است معاونت امور تربيت با ارايه برنامه هاي جديد و با قوت بيشتر راه اندازي شود، اما اين به معني آن نيست كه اين معاونت جايگزين معاونت تربيت بدني خواهد شد.قنادها افزود: اگر قرار است امور تربيتي با بخشي ادغام شود، حتماً بخش هاي ديگري هستند كه به مراتب به لحاظ كاري شباهت و نزديكي بيشتري با آن دارند.

چلسي در جاده قهرماني گام برمي دارد
011298.jpg
گروه ورزشي: هفته هجدهم رقابت هاي ليگ برتر انگلستان پيگيري شد و گل هرنان كرسپو در دقيقه ۷۴ برابر فولهام باعث شد تا چلسي علاوه بر پيروزي سه بر دو، ركورد پيروزي هاي خانگي خود را به صددرصد برساند تا فاصله اش  با  تيم دوم جدول به دوازده امتياز برسد كه به نظر دست نيافتني تر از گذشته مي رسد. چلسي در بيست و چهار دقيقه نخست توسط گالاس و لمپارد دو گل به ثمر رساند اما فولهام توسط مك برايد و هگلوسن بازي را به تساوي كشاند، اما اين پايان راه نبود و آبي هاي لندن در دقيقه ۷۴ تير خلاص را به ثمر رساندند.
در بازي ديگر آرسنال با گل ريس كه در دقيقه ۵۸ به دست آمد چارلتون آتلتيك را شكست داد تا به روزهاي آينده اميدوار باشد.
اين دومين گل فصل ريس بود. در اين بازي مورفي در دقيقه ۷۲ اخراج شد.
تيم تاتنهام هاتسپر نيز موفق شد تيم ده نفره بيرمنگام سيتي را دو بر صفر شكست دهد و به رتبه سوم صعود كند. رابي كين در دقيقه ۵۸ از روي نقطه پنالتي و دفوئه در دقيقه ۹۰ براي تاتنهام گلزني كردند.در اين بازي موزي ايزت در دقيقه ۶۶ با دريافت كارت قرمز اخراج شد. تيم بيرمنگام با اين شكست با دوازده امتياز از هفده بازي در قعر جدول قرار گرفت.

قهرماني پرسپوليس با ملي پوشان جوان
گروه ورزشي: قهرماني رقابت هاي واليبال جوانان استان تهران به پرسپوليس رسيد. پرسپوليس در شرايطي بالاتر از ساير مدعيان قهرماني ايستاد كه بخش عمده نظراتش را ملي پوشان نوجوانان ايران اعزامي به مسابقات جهاني الجزاير تشكيل مي دادند. آرش كشاورزي، علي نجفي، اشكان درخشان، پوريا فتح اللهي و ولي  نورمحمدي از جمله اين نفرات بودند. مربيگري اين تيم با حسين وزيري بود. جالب آنكه همين ملي پوشان جوان در تركيب تيم بزرگسالان پرسپوليس در ليگ برتر هم حضوري فعال دارند.سايپا، پيكان و برق به ترتيب دوم تا چهارم شدند. پرسپوليس در بازي پاياني ۳ بر يك از سد پيكان گذشت.

موفقيت در سايه بردباري
مدير عامل باشگاه صنام، رمز كاميابي تيم هاي واليبال و بسكتبال اين باشگاه در ليگ برتر ايران را مرهون بردباري مربيان، بازيكنان و مسئولان آنها دانست. محمد افتخاري كه به همراه مربيان و سرپرستان رشته هاي مختلف ورزشي اين باشگاه در گفتگوي مطبوعاتي شركت كرده بود با اعلام اين مطلب گفت: همين كه با اين همه تغييرات در دو تيم توانستيم با برنامه ريزي و پشتكار دوباره در جمع مدعيان واليبال و بسكتبال ظاهر شويم راضي هستيم.
وي افزود: به جز صنام كه در بعد قهرماني فعاليت مي كند، در رشته هايي مثل فوتسال، واليبال، دووميداني و پينگ پنگ هم تيم سازمان هوا فضا حضور چشمگيري در رقابت هاي تهران و ليگ هاي كشور دارد.

يك تصميم اشتباه در سازمان ليگ كشتي
011295.jpg
محمدرضا منصوريان: نمايندگان ۴ تيم حاضر در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد روز گذشته در محل فدراسيون كشتي گردهم آمدند و شهرهاي ميزبان براي برگزاري پيكارهاي مرحله نيمه نهايي و نهايي اين مسابقه ها را انتخاب كردند. براساس تصميمات متخذه مقرر شده است روز پنجشنبه پانزدهم دي ماه جاري تيم هاي شركت كننده در مرحله نيمه نهايي در سالن شهداي هفتم تير تهران مقابل هم قرار گيرند و به فاصله ۲۴ ساعت بعد هم دو مسابقه فينال و رده بندي در شهر فريدون كنار انجام شود.ديروز هر علاقمند و عاشقي به كشتي اين خبر را مي شنيد از چنين تصميمي متحير مي شد و مي گفت: با اين وضع نامتعادلي كه كشتي ما دارد، چگونه مي توان با اين تصميم غيرعقلاني مبارزه هاي امسال ليگ برتر كشتي را به سلامت به سرمنزل مقصود رساند.
گروهي هم كه علمي تر و فكورانه تر رويدادهاي كشتي را دنبال مي كنند از اين موضوع بيم داشتند كه چگونه يك قهرمان مي تواند به فاصله زماني ۲۴ ساعت خود را با دو نوع شرايط آب و هوايي وفق داده و بتواند به راحتي كشتي بگيرد!
البته در فدراسيوني كه برنامه ريزي ها كمتر مبناي علمي دارد، اتخاذ چنين تصميمي زياد هم مايه تعجب نيست و مادام كه اجراي برنامه هاي كشتي به اين شكل است، نبايد از چنين برنامه ريزي هايي تعجب كرد.جالب اينجاست اين تصميم در شرايطي گرفته شده است كه شهرهاي بسياري متقاضي برگزاري مرحله نيمه نهايي و نهايي مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد بودند كه ظاهرا اعضاي تصميم گيرنده در سازمان ليگ هيچ توجهي به آن نشان نداده اند. البته شايد به همين دليل هم محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي به نشانه اعتراض جلسه ديروز را ترك كرده باشد.

امكانات ورزشي بم دو برابر مي شود
ايرنا: در سالروز وقوع  زلزله  بم  ديروز يك  كاروان  ورزشي  متشكل  از معاون رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  وارد اين  شهر شد.
اعضاي  اين  كاروان  ورزشي  در بدو ورود بر مزار جان  باختگان  زلزله  بم  درپنجم  ديماه  سال  گذشته  حضور يافتند و براي  آنان  از خداوند طلب  آمرزش كردند. در اين  كاروان  ۴۰ نفره  رئيس  و دبير فدراسيون  فوتبال ، مربيان  تيمهاي  ملي فوتبال  و باشگاهي ، جواد كاظميان  و مهرزاد معدنچي  از بازيكنان  تيم  ملي فوتبال  و چند ورزشكار مطرح  ديگر حضور داشتند.
اعضاي  اين  كاروان  همچنين  در يك  باشگاه  تكواندو شهر بم  حضور يافتند وبا ورزشكاران  آن ديدار كردند. معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  در حاشيه  اين  بازديد به ايرنا گفت : بم  را طوري  خواهيم  ساخت  تا امكانات  ورزشي  آن نسبت  به  قبل  از زلزله  دو برابر شود.محمد علي آبادي  افزود: فدراسيون هاي  مختلف  از جمله  فوتبال  در بم  كاركرده اند و سرمايه گذاري  ويژه اي  در اين  شهر صورت  گرفته  است . دكتر دادكان -رئيس  فدراسيون  فوتبال  هم  گفت : خوشحاليم  كه  در موعد مقرر استاديوم  شهيدبيگلري  را تحويل  مردم  بم  مي دهيم .محمد دادكان  هزينه  بازسازي  اين  استاديوم  را پنج  ميليارد ريال  اعلام  كرد.

سيدمحمود ميران:
قصد كناره گيري از جودو را ندارم
011304.jpg
گروه ورزشي: سيد محمود ميران سرگروه تيم ملي جودو كه دانشگاه آزاد را با جمعي از ملي پوشان جودو راهي ليگ برتر نموده است درمورد اين مسابقات گفت: ليگ امسال تك قطبي نيست. چند تيم از جمله پاس، پيام ارتباطات و نيروي زميني حرف هايي براي گفتن دارند. ما هم تيم خوبي را جمع و جوركرده ايم و اميدوارم با همت بچه ها بتوانيم نتايج خوبي كسب كنيم.
وي درمورد شرايط خود گفت: تمرينات آمادگي را آغازكرده ام. درمسابقاتي كه نيازباشد درتركيب تيم قرارخواهم گرفت و در ليگ مسابقه مي دهم، ضمن اينكه به هيچ عنوان قصد كناره گيري از ورزش قهرماني را ندارم و نگاه من به مسابقات آسيايي دوحه قطر و پس از آن مسابقات جهاني ۲۰۰۷ برزيل است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |