پنجشنبه ۱۵ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۳ - Jan 5, 2006
قرعه كشي جام ملت هاي آسيا سوم اسفند؛ اميدها با تايوان، بزرگسالان ميزبان تركيه
ايران «سرگروه»، كره جنوبي، سوريه و تايوان
012210.jpg
گروه ورزشي - سيامك قليچ خاني: رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا قرعه كشي شد. رقابت هايي كه براي اولين بار در سالي فرد (۲۰۰۷) برگزار مي شود تا با رقابت هاي المپيك تداخل پيدا نكند.
در اين مسابقات كشورمان به عنوان (سيد اول) در گروه (ب) قرار گرفت و با تيم هاي كره جنوبي، سوريه و تايوان همگروه شد.
۲۴ تيم حاضر در مرحله مقدماتي به شش گروه تقسيم شدند كه ۱۲ تيم برتر به مرحله نهايي صعود كرده و به همراه چهار كشور ميزبان (اندونزي، تايلند، مالزي و ويتنام)، شانزده تيم مرحله نهايي را شكل خواهند داد.
طبق اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا، دو بازي مرحله مقدماتي در روزهاي سوم و دهم اسفند انجام مي شود و ساير ديدارها بعد از جام جهاني آلمان پيگيري مي شود.
گروه بندي مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا به شرح زير است:
گروه A: ژاپن، عربستان، يمن، هند
گروه :B ايران، كره جنوبي، سوريه، چين تايپه
گروه :C اردن، عمان، امارات، پاكستان
گروه :D بحرين، كويت، لبنان، استراليا
گروه :E چين، عراق، سنگاپور، فلسطين
گروه :F ازبكستان، قطر، هنگ كنگ، بنگلادش
دكتر حسين قريب مشاور عالي فدراسيون فوتبال و محمدرضا پهلوان دبير اين فدراسيون نمايندگان ايران در آيين قرعه كشي جام ملت هاي آسيا در كوالالامپور بودند.
در تهران با تايوان در سئول
با كره جنوبي
برنامه دو بازي اول ايران نيز مشخص است، تيم ملي اميد كشورمان روز سوم اسفند ماه در اولين بازي ميزبان تيم ملي تايوان است و دهم اسفند در سئول به ديدار كره جنوبي مي رود. با اين كه كنفدراسيون فوتبال آسيا به پنج تيم آسيايي حاضر در جام جهاني اعلام كرده كه مي توانند بازي روز دهم اسفند ماه خود را به تعويق بياندازند اما كره اي ها تلاش بسياري دارند تا با ايران در تاريخ ياد شده بازي كنند.
اميدها با تايوان
بزرگسالان با تركيه
تيم ملي فوتبال ايران روز سوم اسفند ماه در تهران ميزبان تركيه است و همان روز تيم فوتبال اميد ايران به ديدار تيم ملي تايوان در رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا مي رود. نياز مبرم تيم ملي براي انجام بازي هاي تداركاتي باعث شد تا دكتر محمد دادكان تدبيري تازه بيانديشد. به اين ترتيب تيم ملي ايران در روزهاي سوم و دهم اسفند ماه با تركيه و كره جنوبي پيكار مي كند كه اولي دوستانه و ديدار دوم رقابتي از سري بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسياست كه محكي جدي براي تيم ملي نيز خواهد بود.
قرار است براي حضور پرقدرت تيم اميد مقابل تايوان، تمرينات اين تيم نيز زير نظر سيموئز برزيلي آغاز شود.

جدال قدرت و ظرافت
گروه ورزشي: حساسترين بازي اين هفته در تهران برگزار مي شود. امروز سايپا به ديدار پرسپوليس مي رود و فردا بازي بزرگ استقلال و پاس انجام مي گيرد. پرسپوليس بحران زده بار ديگر پروين را در كنار خود مي بيند و كريم باقري ناظم خط دفاعي خواهد شد. براي سايپا و ذوالفقارنسب تعريف تازه اي بايد نوشت. سايپا ديگر آن تيم دفاعي صرف نيست اما با وجود آمار بهترين تيم در خط حمله اصول دفاعي را بهتر از تمام تيمهاي ليگ رعايت مي كند. پرسپوليس قطعاً از لحاظ تاكتيكي فراتر از گذشته است اما از لحاظ انگيزه با هفته هاي قبلي تفاوت فاحشي دارد و اين مهم كار سايپا را بسيار سخت خواهد كرد. ديدار فينال گونه را نيز پاس و استقلال برگزار مي كنند.
انگار در طالع قلعه نوعي آمده است كه او اكثر فينالها را از دور نظاره گر باشد. استقلال بدون قلعه نويي مدير اصلي اش و پاس بدون جواد نكونام مدير ميانه ميدانش تغيير چهره مي دهند. پاس تازه به روش دنيزلي عادت كرده است. شاگرد قديمي يوب اروال هنوز به استادش وفادار است. يارگيري نفر به نفر در زمين خودي (يازده به يازده) اصول اوليه خط دفاعي پاس است. استقلال اگر تمام توان خود را معطوف حركات تاكتيكي كند به بن بست مي خورد. حركات تكنيكي اكبرپورها، عنايتي و نيكبخت هم مي تواند اقتدار استقلال را تضمين كند. بيست دقيقه پاياني بازي هم مي تواند تفاوت تمرينات هوازي و غيرهوازي را مشخص كند.
پاس اساس كار بدنسازي اش روي تمرينات هوازي و ايروبيك گذاشته و استقلال با نوع تفكرات قلعه نويي و بهمني بيشتر روي تمرينات استقامتي استوار بوده است. دقايق پاياني و استفاده صحيح از نفرات جانشين برنده را مشخص مي كند.
هفته هفدهم ليگ برتر
پنجشنبه ۱۵/۱۰/۸۴
ساعت ۱۵: سايپا _ پرسپوليس (آزادي)
جمعه ۱۶/۱۰/۸۴
ملوان _ صباباتري
فجرسپاسي _ شموشك نوشهر
ابومسلم _ برق شيراز
سپاهان _ قندي
استقلال اهواز _ ذوب آهن
راه آهن _ فولاد
استقلال تهران _ پاس

عليرضا حيدري:
هدفم از مذاكره با طالقاني كمك به كشتي است
ايسنا:مذاكرات رئيس فدراسيون كشتي با عليرضا حيدري براي قبول مربيگري تيم ملي همچنان ادامه دارد.روز گذشته حيدري صحبت هاي مفصلي را با طالقاني، رئيس فدراسيون كشتي براي حضور در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد انجام داد؛ اما به نتيجه خاصي منجر نشد.دارنده شش مدال جهان و المپيك و كشتي گير وزن ۹۶ كيلوگرم در رابطه با هدف خود از انجام مذاكره با طالقاني گفت: من مي خواهم به كشتي كمك كنم و صحبتي از سرمربيگري نكرده ام.وي در رابطه با اين كه با قبول حضور در كادر فني تيم ملي از كشتي خداحافظي خواهد كرد يا خير گفت: از دنياي قهرماني كشتي خداحافظي نمي كنم، چراكه هدف من از مذاكره با طالقاني تنها كمك به كشتي و انجام كاري در اين حد است.قهرمان كشتي كشورمان مذاكره با طالقاني را همچنان ادامه دار ذكر كرد و گفت: ما بايد در رابطه با هدف خود به توافق كامل برسيم؛ هنوز چيزي را قبول نكرده ام؛ اما، طي روزهاي آتي نتيجه كار مشخص خواهد شد.

پيكارهاي نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد
امروز جشن قهرماني در سالن  شهداي هفتم تير برپا مي شود
012207.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: از نخستين ساعت هاي صبح امروز سيل مشتاقان و دوستداران ورزش كشتي روانه سالن شهداي هفتم تير تهران مي شوند تا با حضور در اين سالن از نزديك شاهد برگزاري پيكارهاي ديدني كشتي گيران چهار تيم نفت و پاس تهران و پيام ارتباطات ساري و جويبار لوله باشند. طبق برنامه تنظيمي از ساعت ۱۰ صبح امروز در مرحله  نيمه نهايي رقابت هاي ليگ كشتي آزاد كشور كشتي گيران پاس با جويبار لوله و نفت با پيام ارتباطات به روي تشك مي روند تا با انجام ۱۶ كشتي از اوزان ۵۰ تا ۱۲۰ كيلوگرم چهره تيم هاي فيناليست و رده بندي شناخته شوند.
اين در حالي است كه در يك فاصله كوتاه امروز بعد از ظهر در همين سالن مبارزه هاي فينال و رده بندي برگزار مي شود تا بدين ترتيب پرونده ليك كشتي آزاد ايران در سال ۸۴ بسته شود و قهرمان آن هم طبق اعلام فدراسيون كشتي ايران نماينده كشورمان در پيكارهاي جايزه بزرگ ازبكستان باشد. حدس و گمان ما با توجه به نفراتي كه اين ۴ تيم در حال حاضر در اختيار دارند اين است كه چهار تيم حاضر در مرحله نيمه نهايي امروز با اين تركيب به ميدان مي آيند:
پاس تهران _ جويبار لوله
۵۰ كيلوگرم: وحيد جلالي با عباس دباغي
۵۵ كيلوگرم: هادي حاجيان با بابك نورزاد
۶۰ كيلوگرم: عليرضا درويشي با مصطفي آخوندي
۶۶ كيلوگرم: مسعود مصطفي جوكار با مسعود واحدي
۷۴ كيلوگرم: محمد عيسي حاجي اوف با محمدباقر عالي
۸۴ كيلوگرم: سعيد ابراهيمي با رضا يزداني
۹۶ كيلوگرم: جعفر دليري با ياسر قرباني
۱۲۰ كيلوگرم: واديم تاسايوف با ديويد موسل بز
پيام ارتباطات ساري _ نفت تهران
۵۰ كيلوگرم: جواد داداشي با حسن مرادقلي
۵۵ كيلوگرم: تقي داداشي با دلشاد منصوراوف
۶۰ كيلوگرم: بهنام طيبي با مراد محمدي
۶۶ كيلوگرم: محمد قاسمي زاده و حسن طهماسبي
۷۴ كيلوگرم: علي اصغر بذري با مرادگايداروف
۸۴ كيلوگرم: ريواز ميندورا شويلي با مجيد خدايي
۹۶ كيلوگرم: شاهرخ صداقتي زاده با حميد سيفي
۱۲۰ كيلوگرم: جواد دماوندي با عليرضا رضايي

آناليزور تيم ملي فوتبال ايران در كنار بايرن مونيخ
گروه ورزشي: باشگاه بايرن مونيخ اردوي ده روزه اش در دوبي را از فردا آغاز مي كند. مونيخي ها در زماني كه در دوبي هستند در صددند تا چهار بازي تداركاتي برگزار كنند. روز گذشته باشگاه بايرن مونيخ دعوت نامه رسمي براي هومن افاضلي آناليزور تيم ملي كشورمان فرستاده و از وي خواسته است به مدت يك هفته ميهمان بايرن مونيخ در دوبي باشد و در كنار كادر فني اين تيم به تجارب خود بيفزايد.
هومن افاضلي از مربيان جواني است كه در كشورهاي آلمان و انگلستان كلاسهاي پيشرفته مربيگري را ديده است و تاكنون سرمربي تيمهاي شهاب زنجان و پاس بوده است. افاضلي به مدت سه سال است كه آناليزور تيم ملي فوتبال ايران است.

تيم ملي با چهره اي جديد در اردو
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران اردوي چهار روزه اي را از تاريخ شنبه ۲۴ ديماه در جزيره كيش برپا خواهد كرد.
هدف از تشكيل اين اردو شناخت بهتر از بازيكنان است و در اين راستا بازيكنان جديدي به تيم ملي دعوت مي شوند.
اين اردو به گونه اي است كه به روند منظم ليگ لطمه اي وارد نشود و قرار است تيم ملي در جزيره كيش يك بازي دوستانه برگزار كند.
اميرحسين صادقي و محمود فكري (استقلال)، پژمان نوري (پرسپوليس)، پژمان جمشيدي (پاس)، مازيار زارع (ملوان)، محمد جبارپور (شموشك)، مصطفي مهديزاده (صباباتري)، سيدعلي حسيني (سايپا)، عباس محمدي، (مس كرمان)، فرزاد آشوبي( عقاب) و... نفراتي هستند كه گفته مي شود در فهرست جديد تيم ملي حضور دارند.

آغاز مرحله دوم ليگ برتر واترپلوي ايران
گروه ورزشي: دور رفت از مرحله دوم پانزدهمين دوره ليگ باشگاه هاي برتر كشور با برگزاري دو مسابقه در تهران و اميديه آغاز خواهد شد كه طي آن چهار تيم راه يافته به اين مرحله (دانشگاه آزاد، بلكا شرق زنجان، ذوب آهن و نفت اميديه) رقابت خود را براي صعود به نيمه نهايي شروع خواهند كرد.
در چارچوب رقابت هاي ليگ برتر امروز به طور همزمان از ساعت ۱۶ بعدازظهر، ذوب آهن اصفهان با بلكا شرق زنجان به رقابت خواهد پرداخت و در اميديه، تيم نفت و گاز اين شهر ميزبان دانشگاه آزاد تهران خواهد بود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون شنا مرحله مقدماتي ليگ واترپلو باشگاه هاي برتر ايران جمعه هفته گذشته نهم دي ماه به پايان رسيد و تيم هاي نفت و گاز گچساران و پتروشيمي تهران موفق شدند مستقيما از دو گروه A و B به مرحله نيمه نهايي صعود كنند. پنجشنبه هفته آينده ۲۲ دي ماه، با برگزاري مسابقات برگشت، تكليف دو تيم ديگر صعودكننده به مرحله نيمه نهايي مشخص خواهد شد.

تقدير يا بي توجهي
012198.jpg
ايسنا: مراسم تقدير و گردهمايي پيشكسوتان كشتي روز گذشته بدون حضور مسئولان ورزش برگزار شد و اين اقدام واكنش هاي متعددي را از سوي اعضاي حاضر در جلسه، پيشكسوتان و كشتي نويسان در پي داشت.
در حالي كه قرار بود، اين مراسم با حضور مهندس علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، علي كفاشيان دبير كميته ملي المپيك، محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي و... برگزار شود، هيچ يك از اين مسئولان در جلسه حضور نداشتند و تقدير از پيشكسوتان كشتي حتي بدون حضور رئيس فدراسيون كشتي برگزار شد.
مهدي يعقوبي قهرمان جهان و المپيك، محمد علي خجسته پور قهرمان جهان و المپيك، سيف پور قهرمان جهان و المپيك و اكبر حيدري قهرمان المپيك به تقدير از پيشكسوتان پرداختند و در ادامه، نايب رئيس فدراسيون كه به گفته خودش قرار نبود در اين مراسم حضور داشته باشد، وارد سالن آكادمي شد و به خاطر وقوع چنين اتفاقي به نمايندگي از فدراسيون كشتي از همه اعضاي حاضر پوزش خواست.
نايب رئيس فدراسيون كشتي خطاب به پيشكسوتان كشتي حاضر در اين نشست اظهار داشت: به حق جا دارد كه از اين مساله گله مند باشيد. من به جاي كساني كه از سوي سازمان تربيت بدني و فدراسيون كشتي براي حضور در اين جلسه دعوت بودند اما، حضور نيافتند، به عنوان برادر كوچك تر از شما پوزش مي خواهم.در اين مراسم از شصت نفر از كشتي گيران آزادكار و فرنگي كار پيشكسوت ايران تقدير به عمل آمد.اين كشتي گيران در پنج گروه و در هفت وزن مسابقات بين المللي پيكار كرده بودند. همچنين به هر يك از مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي نيز تقديرنامه هاي جداگانه اي اهدا شد و از نمايندگان رسانه هاي گروهي نيز تقدير به عمل آمد.
پاداش مو سپيد كرده ها و قهرمانان اسبق كشتي، يك ساك ورزشي و يكدست گرمكن، آن هم در مراسمي بدون حضور مقامات عاليرتبه ورزش!

هفت جودوكار به تفليس مي روند
گرجي ها هزينه سفر آرش ميراسماعيلي را مي پردازند
012192.jpg
ايرنا : جودوكاران  ايران  به  منظور شركت  در رقابتهاي  بين المللي  جودو جام تفليس  در گرجستان  در حال  حاضر در اردوي  آمادگي  بسر مي برند.
تيم  ملي  جودو ايران  متشكل  از جودوكاران  باتجربه  و جوان  براي  شركت  در رقابتهاي  بين المللي  جام  تفليس  با شركت  ۲۵جودوكار اردوي  آماده سازي  خود را در ورزشگاه  شهيد كبكانيان  تهران  برپاكرده  است .
آخرين  مرحله  رقابتهاي  انتخابي  تيم  اعزامي به  گرجستان  قرار است  اواسط هفته  آينده  برگزار شود.
تيم  ملي  جودو ايران  قرار است  با تركيب  كامل  متشكل  از هفت  جودوكار در رقابتهاي  بين المللي  جام  تفليس  شركت  كند.
فدراسيون  جودو گرجستان  از بين  جودوكاران  ايراني  فقط هزينه  آرش ميراسماعيلي  جودوكار ملي  پوش  وزن  ۶۶ كيلوگرم  و دارنده  دو مدال  طلا و يك برنز جهان  را تقبل  كرده  و به  همين  دليل  قرار است  در اين  وزن  يك  جودوكار ديگر نيز اعزام  شود.
مسابقه هاي  بين المللي  جودو جام  تفليس  كه  در روزهاي  ۱۵ و ۱۶ بهمن  ماه آينده  در شهر تفليس  پايتخت  گرجستان  برگزار خواهد شد، در رديف  معتبرترين  تورنمنت هاي  بين المللي  جودو در دنياست  و گرجي ها همه  ساله  اين  رقابتها رادر اوايل  سال  ميلادي  برگزار مي كنند.
سرلك در كانوكاپ ژاپن
درپي  دعوت  فدراسيون  جودو ژاپن  از تيم  ملي  جودو ايران  براي  شركت  درمسابقه هاي  بين المللي  جودو كانو كاپ  در ژاپن ، وحيد سرلك جودوكار اهل  شهرري  به  عنوان  تنها نماينده  ايران  در اين  مسابقه ها شركت خواهد كرد.
فدراسيون  جودو ايران  ديروز دليل  اعزام  نشدن  تيم  كامل  به  اين رقابتها را هزينه  سنگين  سفر به  ژاپن  اعلام  كرد.
رقابتهاي  بين المللي  جودو جام  كانو در روزهاي  ۲۴ و ۲۵ دي  ماه  در شهرتوكيو ژاپن  برگزار خواهد شد و محسن  منافي  يكي  از مربيان  ايراني  جودو مقيم  ژاپن ، هدايت  تنها جودوكار اعزامي ايران  را در اين  رقابتها برعهده خواهد گرفت .
وحيد سرلك  در پيكارهاي  جودو قهرماني  سال  ۲۰۰۵ جهان  در شهر قاهره مصر در وزن  ۶۰ كيلوگرم  به  مقام  نهم  رسيد.
ژاپني ها هر سال  رقابتهاي  بين المللي  جودو كانو كاپ  را براي گراميداشت  كانو بنيانگذار ورزش  جودو در ژاپن  برگزار مي كنند.

نصر الله دهنوي:
ملي پوشان وزنه برداري نبايد به بهانه
جوانگرايي كنار گذاشته شوند
ايرنا: ناظر كميته  ملي  المپيك  در  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  معتقد است: تفكرات «يوردان  گئورگي  ايوانف» غلط است .
«نصرالله  دهنوي» ديروز با بيان  اين  مطلب  گفت:  اين  مربي  بلغاري  بايد از ملي پوشان  سابق  وزنه برداري  ايران  براي  شركت  در اردوي  بلغارستان  دعوت  مي كرد، چرا كه  معتقدم  به  جز دو يا سه نفر از دعوت شدگان  به  اردو ديگر دعوت شدگان  شانس  كسب  مدال  از بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  قطر را ندارند.
وي  افزود: من  گزارشهاي  خود را به  مسئولان  كميته  ملي  المپيك  ارائه  كرده ام  و آنان  هستند كه  بايد تصميم گيري  كنند.
سرمربي  اسبق  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  اظهارداشت:  جوانگرايي  در تيم هاي  ورزشي  در تمام  جهان  مثبت  ارزيابي  مي شود، ولي  اين  جوانگرايي  در تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  نبايد موجب  شود كه  ديگر وزنه برداران  ملي پوش كشورمان  كه  در شرايط مناسبي  به سر مي برند، كنار گذاشته  شوند.
دهنوي  در ادامه  گفت : برخي  از مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري  نيز با من  هم  عقيده اند ولي  نمي دانم  چرا شرايط حضور اين  ملي پوشان  سابق  را به  اردو فراهم  نمي كنند.

پيروزي صباباتري در هفته ششم ليگ بسكتبال
گروه ورزشي:هفته  ششم  از دور برگشت  مسابقات  بسكتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  با ديدار تيم هاي  صباباتري  و مهرام  تهران  آغاز شد كه  اين  ديدار را تيم  صباباتري  از آن خود كرد.
در اين  ديدار كه  عصر ديروز  در سالن  بسكتبال  مجموعه  ورزشي آزادي  تهران  برگزار شد، تيم  صبا باتري  با نتيجه  ۷۹ بر ۵۹ از سد تيم  مهرام  ديگر تيم  تهراني  گذشت .

خبرهاي فوتبال جهان
ماتيوس و مجارستان بر سر دو راهي
012204.jpg
ايرنا: استعفاي  دو تن  از اعضاي  فدراسيون  فوتبال  مجارستان ، ادامه  حضور «لوتارماتيوس» در مسند سرمربيگري  تيم  ملي  فوتبال  اين  كشور را در پرده  ابهام قرار داد.
رويترز استعفاي «آتيلا هوروات» و فرنس  نميس  شمار اعضاي  كميته  اجرايي  را به  هفت  تن  رساند كه  كمتر ازحداقل  قانوني  يعني  هشت  نفر است .
بنابراعلام  يك  مقام  آگاه  در فدراسيون  مجارستان ، اين  فدراسيون  اكنون نه  رئيس  و نه  سرمربي  تيم  ملي  دارد.
در نشستي  كه  ماه  گذشته  برپا شد، فدراسيون  مجارستان  تصميم گيري  درمورد آينده  ماتيوس  را به  تعويق  انداخت .
قرارداد وي  با تيم  مجارستان  تا تاريخ  ۳۱ دسامبر اعتبار داشت  و با وجود از اكثريت  افتادن  كميته  اجرايي  فدراسيون  اين  كشور، هيچ  تصميمي  دراين  مورد قابل  اتخاذ نيست .
«دي كانيو» : ديگر سلام فاشيستي برابر تماشاگران نخواهم داد
012201.jpg
«پائولو دي  كانيو» مهاجم  تيم  فوتبال  باشگاه  لازيو ايتاليا متعهد شد كه از اين  پس ، از نمايش  سلام  فاشيستي  و حركات  نژادپرستانه  برابر تماشاگران  خودداري  كند.
دي كانيو كه  تاكنون  در دو بازي  اقدام  به  دادن سلام  فاشيستي  كرده  است ، امروز چهارشنبه  در گفت وگو با راديو رم  تصريح  كرد درجهت  حفظ منافع  باشگاه  لاتزيو، از تكرار اين  اقدام  خودداري  خواهد كرد.
وي  افزود: در طول  تعطيلات  كريسمس  فرصت  كافي  براي  فكر كردن  داشتم  وتصميم  گرفتم  كه  منافع  تيم  را به  منافع  شخصي  خود ترجيح  دهم .
دي  كانيو اظهار داشت : از اين  پس ، من  قطعا از نمايش  اين  حركات  در مجامع عمومي  كه  براي  برخي  از مردم  شيطاني  خوانده  مي شود، خودداري  خواهم  كرد اما از راههاي  ديگر براي  عقيده ام  خواهم  جنگيد.
«اسلومكا» به عنوان سرمربي جديد تيم شالكه آلمان تعيين شد
«ميركو اسلومكا» كمك  مربي  تيم  فوتبال  باشگاه  شالكه  آلمان  به  عنوان سرمربي  جديد اين  تيم  تعيين  شد.اين  مربي  ۳۸ ساله  جانشين  رالف  رانگنيك  شده است  كه  ماه  گذشته  پس  از آنكه  مديريت  باشگاه  را مورد انتقاد قرار داد، ازكار بركنار شده  بود.
وي  از اكتبر ۲۰۰۴ در تيم  شالكه  مشغول  خدمت  شده  است  و اكنون  تا پايان فصل  جاري  رقابت هاي  ليگ  فوتبال  باشگاه هاي  آلمان ، سرمربي  تيم  خواهد بود.اسلومكا پيشتر مربيگري  تيم  جوانان  هانوفر آلمان  را بر عهده  داشته  وتمرين دهنده  چند بازيكن  ملي  پوش  تيم  شالكه  از جمله  جرالد آساموآ، فابين  ارنست  و سباستين  كهل  بوده  است .وي  همچنين  در فاصله  سال هاي  ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به  عنوان  كمك  مربي ، در كنار رانگنيك  فعاليت  كرده  است .تيم  فوتبال  شالكه  در حال  حاضر با ۳۱ امتياز و ۱۳ امتياز اختلاف  نسبت  به  تيم  بايرن  مونيخ  صدرنشين  بوندسليگا، در رده  چهارم  اين  ليگ  قرار دارد.

جوابيه اداره كل تربيت بدني استان تهران
گروه ورزشي: روابط عمومي اداره كل تربيت بدني استان تهران روز گذشته جوابيه اي به خبر چاپ شده در اين صفحه با تيتر تربيت بدني استان تهران و تاخت و تاز واسطه  ها ارسال كرده كه به چاپ مي رسد.
در اين جوابيه آمده است:
اداره كل تربيت بدني استان تهران در چهار چوب وظايف قانوني خويش به تاييد يا عدم تاييد صلاحيت در خواست كنندگان شركت هاي خدماتي كه قصد حضور در حيطه ورزش را دارند، مي پردازند و براي ثبت اين قبيل شركت ها در چهار چوب قانون، اظهار نظر اثباتا يا نفيا خواهد كرد.
در اين چهار چوب اداره كل تربيت بدني استان تهران در كادر تهيه، چاپ و توزيع بليت هاي استخر ها و ساير اماكن ورزشي هيچ توصيه اي نكرده و نخواهد كرد و امر انتخاب همكار از ميان شركت هاي خدماتي كاملا و صد در صد بر عهده مديران محترم استخرها و اماكن ورزشي است و بس.
توضيحاً بايد اضافه كرد: در اجراي ماده ۸۸ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي، كليه استخرها و اماكن ورزشي از طريق مزايده عمومي به بخش خصوصي واگذار شده و در همين چهارچوب شركتهاي خدماتي ورزش نيز از سوي بخش خصوصي و علاقمندان به كار در اين حيطه پديد آمد كه مطابق مقررات ثبت شركتها مشغول به فعاليت شدند و بعضا هم نتوانستند در اين موقعيت به موفقيتي دست پيدا كنند.
اين نكته قابل توجه است كه اكثر شركتهاي خدماتي، سازمانها و نهادهاي دولتي هستند كه از محل بند پ ماده ۱۱۷ قانون برنامه چهارم براي كاركنان و كارمندان خود امكاناتي فراهم مي آورند.
با عنايت به موارد مشروح تصديق مي فرمايند اين اداره كل در چهارچوب عملكرد شركتهاي خدماتي و يا اشخاص بازارياب در امر ورزش _ از ضرورت هاي ورزش حرفه اي شده يا در حال حرفه اي شدن است _ هيچ دخالت و حتي هيچ توجيه و سفارشي نكرده و صرفا جهت قانونمندشدن عملكرد آنها در اين حيطه براساس صلاحيت هايي كه بايد احراز شود به تصديق يا عدم تصديق اين صلاحيت ها پرداخته است.

ليگ برتر واليبال ايران
شگفتي در حاشيه زاينده رود
گروه ورزشي _ علي شاكري: هفته دوم از دور برگشت ليگ برتر واليبال ايران ديروز با به ثبت رسيدن چند نتيجه غيرمنتظره ديگر به پايان رسيد. ديروز در اصفهان ذوب آهن تيم ته جدولي نيم فصل در برابر صنام چون شير غريد و توانست به يك برد ارزشمند دست يابد. صنام در شرايطي در حاشيه زاينده رود باخت كه گيم هاي اول و دوم را برده بود.
ذوب آهن از گيم سوم به بعد پوست انداخت و صنام ديگر قادر نشد ميزبان پرانگيزه خود را در راه كسب پيروزي متوقف كند.سوت پايان بازي نشانه چهارمين شكست صنام تيم مدافع عنوان قهرماني بود كه با اين باخت دوباره از صدر جدول دور شد. در چالدران پيكان براي غلبه بر حريف انتهاي جدولي خود جان به لب شد و درحالي كه فاصله اي با شكست نداشت به سختي از سد نماينده سوم آذربايجان غربي گذشت. پيكان با اين برد همچنان صدرنشين ماند. در قم برق راحت تر از بازي رفت به شكست اتكا نايل آمد. برقي ها در روزي كه زادوند، پزشكي، محمدكاظم را در شرايط ايده آلي در خدمت داشتند با هوشياري اجازه هرگونه خودنمايي را از حريف شگفتي ساز گرفتند.
اما برق با درس گرفتن از بازي رفت با قدرت تاكتيك حريف را خنثي و توانست با پيروزي از قم راهي تهران شود.در گنبد نئوپان در بازي با گل گهر سيرجان كه بخش بزرگي از تيمش را نفرات گنبدي شكل مي دادند به تلافي باخت دور رفت نايل آمد. گنبد را با همان نتيجه اي بردند كه در سيرجان شكست خورده بودند. ميكائيل تاجر و عرفان نواز برترين هاي تيم ميزبان بودند. در اروميه آذرپيام نئوپان را به راحتي مغلوب كرد. پيوستن دو بازيكن بلغاري پيام مخابرات گلستان هم چندان تأثيري در روند بازي نماينده گلستان نداشت. آذرپيام براي كورس قهرماني ماندن بدون مشكل در ۳ ست پياپي از سد تيم هم خانواده اش گذشت. در حساس ترين بازي هفته در تهران پگاه اروميه انتقام سختي از سايپا گرفت. پگاه كه در بازي رفت سه بر صفر شكست خورده بود، در تهران باز هم نمايش پرشكوهي داشت.
نتايج بازي هاي هفته پانزدهم
* پرسپوليس تهران ۲ _ پتروشيمي ماهشهر ۳
* ذوب آهن اصفهان ۳ _ صنام ۲
* آذرپيام اروميه ۳ _ پيام گلستان صفر
* نئوپان گنبد ۳ _ گل گهر سيرجان يك
* آيدانه چالدران ۲ _ پيكان تهران ۳
* اتكا قم يك _ برق تهران ۳
* سايپا تهران ۲ _ پگاه اروميه ۳

حضور ۱۳ تيم واليبال آسيايي در تهران
با پايان  گرفتن  زمان  اعلام  آمادگي  تيم ها براي  شركت  در رقابت هاي  واليبال  قهرماني  جوانان  آسيا، ۱۲ تيم  خارجي  آمادگي  خود را براي  شركت  در اين  مسابقات  اعلام  كردند.
۱۰ دي  آخرين  زماني  بود كه  تيم ها مي توانستند آمادگي  خود را براي  شركت  در رقابت هاي  فوق  كه  در روزهاي  ۲۲ تا ۳۰ شهريور ماه  سال  آينده  در تهران برگزار خواهد شد، اعلام  كنند.عمان ، اندونزي ، بحرين ، پاكستان ، چين  تايپه ، ژاپن ، چين ، كره جنوبي ، استراليا، يمن ، تايلند و امارات  عربي  متحده  تيم هاي  خارجي  هستند كه  براي  شركت  در اين  مسابقات  اعلام  آمادگي  كردند.
تيم  واليبال  جوانان  ايران  ميزبان  اين  رقابت هاست .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |