چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۷ - Jan 25, 2006
سياسي
Front Page

رئيس جمهوري: حفظ ميراث فرهنگي
يك وظيفه عمومي است
001380.jpg
گروه سياسي: محمود احمدي نژاد رئيس  جمهوري  گفت : حفظ ميراث  فرهنگي  يك  وظيفه  عمومي  است  و همه  ما بايد پاسدار ميراث  فرهنگي  گذشته  باشيم .
به گزارش ايرنا وي ، ديروز  در يك  بازديد سرزده  از سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري پس از لغو سفرش به استان خوزستان  در جمع  خبرنگاران  اظهار داشت : ما بايد حفظ ميراث  فرهنگي  را عمومي  و همگاني  و با احيا و شناسايي  گذشته  خود، آن را به  نسلهاي  بعدي  منتقل  كنيم .
وي ، در پاسخ  به  پرسش  خبرنگاري  پيرامون  برنامه هاي  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  گفت : سازمان  ميراث  فرهنگي  يك  حركت  نو و تازه اي  را آغاز كرده  است  و ما هم  در خدمت  آنان  هستيم .
وي ، در پاسخ  به  پرسش  ديگري  در رابطه  با نامناسب  بودن  زيرساختهاي  گردشگري  از جمله  هتلها و خدمات  شهري  و بين  شهري  گفت : اكنون  آژانسهاي  بسيار فعالي  وجود دارند و مشكل  ما آژانسها نيستند بلكه  مسأله  اصلي  اين  است  كه  بايد تسهيلاتي  براي  ورود و خروج  سهل  و آسان  از كشور را فراهم  كنيم  كه  خوشبختانه  دولت  نيز تصميماتي  در اين  زمينه  گرفته  است .
رئيس  جمهوري  خاطرنشان  كرد: در اين  رابطه  همچنين  به  تسهيلات  بين  راهي  به  ويژه  در مسيرهاي  طولاني  نياز است  وي  افزود: اكنون  گردشگري  و ميراث  فرهنگي  به  دنبال  مجموعه اي  است  كه  دولت  به  آن يارانه  مي پردازد به  اين  معنا كه  نرخ  تسهيلات  بانكي  يك  رقمي  شود كه  اين  حمايت  بسيار خوبي  است  و محدوديتي  هم  در اين  زمينه  نداريم .
خبرنگاري  از احمدي  نژاد سئوال  كرد آيا طرح  متقابلي  داريد كه  همان طور كه  خبرنگاران  خارجي  با مسئولان  كشور ما گفت وگو مي كنند، خبرنگاران  ما هم  در ساير كشورها به  ويژه  كشورهاي  آمريكايي  و اروپايي  از اين  تسهيلات  بهره مند شوند؟
رئيس  جمهوري  پاسخ  داد: ما با آنان  متفاوت  هستيم ، فرهنگ ، نظام  ارزشي ، سياستها و رفتارهاي  ما با آنان  تفاوت  دارد.
وي  اظهار داشت : آنها كه  مدعي  گردش  آزاد اطلاعات  هستند، راه  را بر رسانه ها بسته اند. ما اين  ادعا را نداريم  اما اعتقاد داريم  و مي بينيد كه بر اساس  اعتقادمان  هم  عمل  مي كنيم .
رئيس جمهور در اين بازديد سرزده از بخش هاي مختلف سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ديدن كرد و ضمن گفت و گو با مسئولان و كارشناسان اين سازمان از نزديك در جريان روند امور و مشكلات و مسايل اين سازمان قرار گرفت.

نماينده اهواز: انفجارهاي اهواز با هدف تحت الشعاع
قرار دادن سفر احمدي نژاد صورت گرفته است
مهر: نماينده مردم اهواز پيرامون انفجارهاي ديروز اهواز اظهار داشت: گروه هاي تروريستي داخلي با حمايت كشورهاي بيگانه و با اهداف ايجاد تفرقه ميان مردم خوزستان دست به انجام اين انفجارها در اهواز مي زنند.
به گزارش ايران نيوز حميد زنگنه افزود: عده اي با اهداف از بين بردن وحدت ميان مردم خوزستان در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دست به اين عمليات هاي تروريستي زده اند.
زنگنه با تأكيد بر اين كه كشته شدگان شهر اهواز از ميان همه اقوام و گروه هاي ساكن اعم از عرب و فارس، لر و بختياري بودند، اظهار داشت: انفجار ديروز صبح شهر اهواز قطعا با هدف تحت الشعاع قرار دادن سفر احمدي نژاد صورت گرفته است.اين درحالي است كه در پي لغو سفر رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت به استان خوزستان، امير حيات مقدم استاندار اين استان اطلاعيه اي را صادر كرد.
استاندار خوزستان در اطلاعيه خود علت به تعويق افتادن سفر رئيس جمهور را بارندگي در روزهاي آينده در اين استان دانسته بود. در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به پيش بيني و گزارش اداره كل هواشناسي استان خوزستان مبني بر بارندگي شديد در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاري، و برنامه ريزي براي سفر رياست جمهوري كه مي خواهند به همه شهرهاي استان سفر كنند امكان پذير نخواهد شد، لذا برنامه سفر مقام محترم رئيس جمهور محبوب و متدين به استان خوزستان به بعد موكول گرديد.

ديروز در مجلس تصويب شد
جزئيات لايحه متمم بودجه سال ۸۴ به تصويب رسيد
حاشيه
* بيژن شهباز خاني، نماينده ملاير خواستار اطلاع مجلس از تمام مصوبات دولت و تطبيق آنان با قوانين و مقررات وضع شده توسط مجلس شد و گفت: دولت موظف است كه تمام مصوبات خود را به اطلاع مجلس برساند و رئيس مجلس هم سوگند ياد كرده است كه از قانون و شأن مجلس صيانت كند.
حداد در پاسخ به اين تذكر افزود: در مجلس هم هيأت تطبيق مصوبات دولت را بررسي مي كند و هم من پس از آن، آنان را با قانون تطبيق مي دهم و براي اجراي قانون و حقوق مجلس تلاش مي كنم اما گاهي ممكن است اتفاق بيافتد كه از ميان انبوه مصوبات برخي فراموش شود و به مجلس فرستاده نشود.
* اسماعيل گرامي مقدم، نماينده بجنورد در تذكر آيين نامه اي گفت: سئوال نمايندگان از وزراء طبق ماده ۱۹۳ آيين نامه داخلي مجلس بايد در كميسيون تخصصي مورد بررسي قرار گيرد.
* مصطفي محمدي نماينده مردم پاوه و جوانرود در نطق پيش از دستور خود اظهار داشت: در زماني كه نظام نياز داشت مردم اين منطقه با كمال ميل به صحنه آمدند و جنگيدند و اكنون زمان آن رسيده كه بيش از اين مورد فراموشي قرار نگيرند و خدمات درخورشان به آنها ارائه شود.
* در جلسه علني ديروز مجلس طرح ادغام وزارت كار و امور اجتماعي و وزارت تعاون مسترد شد.
* در جلسه علني ديروز مجلس، خوش چهره و محجوب نمايندگان تهران، شميرانات، ري و اسلامشهر و سبحاني نماينده دامغان به وزراي امور اقتصادي و دارايي، بازرگاني و صنايع و معادن در خصوص لزوم رسيدگي عاجل به وضعيت بازار سيمان به خصوص تدبير منطقي نسبت به قيمت آن تذكر دادند.
گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه بررسي جزئيات لايحه متمم قانون بودجه ۸۴ كل كشور كه از روز يكشنبه بررسي آن آغاز شده بود سرانجام در جلسه علني ديروز پس از پيشنهاد و اظهارنظرهاي متفاوت و اختصاص وقت جلسه براي اين مصوبه كار رسيدگي به آن را خاتمه و اين لايحه يك فوريتي را به تصويب نهايي رساندند.
به گزارش همشهري به موجب ماده واحده اين لايحه به دولت اجازه داده شد تا به منظور تأمين كسري اعتبارات هزينه اي دستگاه هاي اجرايي در زمينه پرداخت بهنگام حقوق و مزايا، عيدي، ديون سال هاي گذشته و ساير هزينه هاي پرسنلي كاركنان شاغل و بازنشسته و موظف و تأمين كسري يارانه ها و ساير موارد مندرج در اين قانون اقدامات لازم در قالب تبصره ها و جداول لايحه بودجه انجام دهد.
براساس مصوبه ديروز سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد به منظور تأمين هزينه هاي پرسنلي و مطالبات شاغلان و بازنشستگان دستگاه هاي اجرايي مبلغ ۳۵ هزار و ۸۵۱ ميليارد ريال و جهت تأمين كسري يارانه هاي مورد نياز مبلغ ۱۰ هزار و ۹۷۳ ميليارد ريال به رديف هاي قانون بودجه سال ۸۴ كل كشور اضافه كند تا وفق مقررات مربوطه هزينه شود. اين مبلغ از محل افزايش درآمدهاي نفتي پيش بيني شده در بندهاي مختلف تبصره ۱۱ بودجه سال ۸۴ كل كشور است.
نمايندگان مجلس همچنين در جلسه ديروز خود تصويب كردند مبلغ ۶ هزار ميليارد ريال از كسري اعتبارات هزينه اي قانون بودجه سال ۸۴ كل كشور از محل جابه جايي ساير اعتبارات هزينه اي و تملك دارايي هاي مالي قانون ياد شده تأمين خواهد شد.
همچنين مجلس به خزانه داري كل كشور اجازه داد تا بدهي شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي و منطقه اي و شركت هاي گاز سراسر كشور و برق منطقه اي و توانير به دولت كه جمعا به مبلغ ۲ هزار و ۳ ميليارد ريال است تسويه كند.
نمايندگان همچنين افزايش سقف درآمدهاي مازاد استانها را از ۷۵۰ ميليارد ريال به ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال تصويب كردند.

وزير كشور:
انفجارهاي ديروز، حركت هاي كور
هدايت شده از آن سوي مرزهاست
ايسنا: وزير كشور با ابراز تاسف از وقوع انفجارها در اهواز، گفت: اين حوادث همان حركت هاي كوري است كه از آن طرف مرزها هدايت شده است.
مصطفي پورمحمدي افزود: از آن لحظه اي كه اين حادثه صورت گرفته است، بوق هاي تبليغاتي فعال شده اند و معلوم است كه انتظار چنين حادثه اي را داشته اند.
وزير كشور ادامه داد: چند انفجار و جان يك عده بي گناه را گرفتن نه تنها مانع رشد ملت ما نخواهد شد بلكه پس از آن مردم با عزم قوي تر پيش خواهند رفت.
وي بر شناسايي و برخورد با عوامل اين حادثه تأكيد و خاطر نشان كرد: نسبت به عوامل اين حادثه با قدرت اقدام خواهد شد و مردم مطمئن باشند كه عوامل اين حادثه مانند حادثه ي گذشته به سرعت شناسايي و دستگير خواهند شد و به سزاي عمل خود خواهند رسيد.
پورمحمدي متذكر شد: همه عوامل حادثه ي گذشته شناسايي و دستگير شده و اعتراف كرده اند و پرونده ي اين عوامل تشكيل شده است و انتظار ما اين است كه به سرعت به مجازات لازم و آنچه حق آنان و بر اساس قوانين و شرع است، برسند.
وزير كشور ادامه داد: ما از دستگاه قضايي انتظار داشتيم و بر آن تأكيد مي كنيم تا جانيان و عاملان اين حوادث را به سزاي عمل شان برساند.

بوش: گام منطقي بعدي ارجاع پرونده هسته اي ايران
به شوراي امنيت است
ايسنا: به گزارش خبرگزاري رويتر، جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا طي سخنراني در دانشگاه كانزاس مدعي شد كه گام منطقي بعدي در رويارويي با ايران اين است كه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي براي اعمال تحريم هاي احتمالي، جمهوري اسلامي را به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع دهد.
اين در حالي است كه مقامات ايراني اعلام كرده اند از تهديدهاي غرب براي ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل بيمي ندارند.
بوش همچنين گفت: اميدوارم دموكراسي عراق بتواند الگويي براي ايران باشد.
خبرگزاري شينهوا نيز در گزارشي به نقل از بوش نوشت: من عميقا نسبت به ايران نگرانم؛ همان طور كه بسياري از مردم بايد درباره ايران نگران باشند.
بوش افزود: من نسبت به اينكه رئيس جمهور ايران تمايلش را براي نابودي اسرائيل اعلام مي كند، نگران هستم.
ما متعهد به ايمني اسرائيل هستيم و اين تعهدي است كه همچنان آن را حفظ مي كنيم.

مركل:
هرگونه تصميمي درباره ايران
در شوراي حكام بايد با راي اكثريت باشد
001383.jpg
ايسنا: آنگلا مركل رويكرد ديپلماتيك پله به پله را در برخورد با برنامه هسته اي ايران خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، آنگلا مركل، صدراعظم آلمان در كنفرانس خبري مشترك با ژاك شيراك، رئيس جمهور فرانسه از تهديد پاريس به انجام حملات هسته اي عليه كشورهاي حامي تروريسم حمايت كرد.
مركل همچنين ابراز اميدواري كرد كه جامعه بين المللي نسبت به مساله ايران متعهد بماند و گفت كه بيشترين اكثريت ممكن را در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي  براي هرگونه اقدامي كه درباره آن تصميم بگيرد خواستار است.

رايس پس از ديدار وزير خارجه ايتاليا مدعي شد:
زمان براي مذاكره با تهران به سر رسيده است
ايسنا: وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه اجماع قوي بين المللي عليه طرح هاي هسته اي ايران ايجاد شده و افزود كه زمان براي مذاكره با تهران به سر رسيده است.
به گزارش خبرگزاري رويتر، كاندوليزا رايس درحالي كه جيان فرانكوفيني، وزير امور خارجه ايتاليا در كنار او ايستاده بود، مدعي شد كه گام بعدي بايد ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل باشد.
بر اساس اين گزارش، وي به خبرنگاران گفت: ارجاع بايد به طور حتم انجام بگيرد.
رايس در ادامه ادعا كرد: ايران بايد بداند كه يك اجماع قاطع بين المللي عليه فعاليت هايي كه ايران در حال حاضر مشغول به آن است، وجود دارد.
ما همگي مي خواهيم مساله از طريق ديپلماتيك حل شود و ما به انجام چنين امري متعهديم، اما ايران بايد اين نگراني هاي جامعه بين المللي را تشخيص دهد كه چنين نكرده است.

نخست وزير پاكستان:
با هرگونه توسل به زور درباره برنامه
هسته اي ايران مخالفيم
ايسنا: نخست وزير پاكستان تأكيد كرد، اسلام آباد حق ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را مي پذيرد و از نقش مسئولانه اين كشور براي ايجاد صلح و ثبات منطقه اي استقبال مي كند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، شوكت عزيز، نخست وزير پاكستان طي سخنراني در موسسه هريتيج آمريكا با ذكر اين كه «روابط ما با ايران با جبر جغرافيايي و تاريخ هدايت مي شود» اظهار كرد: ما تمايل داريم به همراه ايران براي صلح و ثبات منطقه فعاليت كنيم و از نقش ايران به عنوان بازيگري مسئول براي رسيدن به اين هدف استقبال مي كنيم. نخست وزير پاكستان تاكيد كرد: با هرگونه توسل به زور مخالفيم، زيرا اين امر موقعيت وخيم منطقه را وخيم تر خواهد كرد.

چين خواستار حل مسالمت آميز پرونده هسته اي ايران شد
ايسنا: چين خواهان ايجاد راه حل هاي مسالمت آميز براي حل بحران هسته اي ايران شد.
به گزارش روزنامه الحيات، چاپ لندن، لي ژائو ژنگ، وزير امور خارجه چين بعد از ديدار با ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان در گفتگو با روزنامه نگاران عربستاني اظهار داشت: مذاكرات ميان ما نشان داد كه ديدگاه هاي مشتركي درخصوص پرونده هسته اي ايران، اوضاع خاورميانه و جهان و همچنين تلاشهاي بين المللي براي مبارزه با تروريسم داريم.
وي در ادامه افزود كه كشورش خواهان ايجاد راه حل هاي مسالمت آميز براي حل بحران هسته اي ايران است و معتقد است كه اين امر بايد از طريق استفاده از كانال هاي مسالمت آميز و تلاشهاي ديپلماتيكي كه به نفع جامعه جهاني و گروه هاي مربوط باشد، صورت گيرد.

دومين همايش نيروي دريايي سپاه برگزار شد
ايسنا: دومين همايش سياسي نيروي دريايي سپاه ويژه استان تهران در ستاد اين نيرو برگزار شد.
در اين همايش كه با حضور جمعي از مسئولان، مديران و كاركنان ستاد اين نيرو برگزار شد، شيرازي، نماينده ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه و دريادار پاسدار مرتضي صفاري، فرمانده نيروي دريايي سپاه سخنراني كردند.
براساس اين گزارش، شيرازي طي سخناني با اشاره به اهميت برگزاري دوره آينده انتخابات خبرگان گفت: هدف از برپايي نظام اسلامي با محوريت ولايت فقيه، شكل گيري حكومت علوي است.فرمانده نيروي دريايي سپاه نيز در اين همايش با گرامي داشت ياد و خاطره سردار احمد كاظمي، فرمانده  نيروي زميني سپاه و همراهانش، گفت: آن فرمانده بزرگ سپاه اسلام از چنان اشرافي برخوردار بود كه همواره جبهه هاي سخت به وي سپرده مي شد.

هاشمي رفسنجاني در ديدار سفير قزاقستان:
درياي خزر بايد به عنوان پايگاه صلح و دوستي معرفي شود
مهر:  هاشمي رفسنجاني در ديدار سفير قزاقستان در جمهوري اسلامي ايران، خواستار معرفي درياي خزر به عنوان پايگاه صلح و دوستي شد.
به گزارش خبرگزاري مهر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: درياي خزر مي تواند به عنوان يك درياي نمونه در جهان از جهت مبادلات تجاري كشورهاي منطقه و صلح و دوستي ميان همسايگان مطرح باشد و كشورهاي حوزه اين دريا بايد تلاش خود را در اين جهت انجام دهند.وي در ادامه افزود: شرط تحقق اين امر رساندن مسائل حقوقي درياي خزر به نقطه مطلوب بدون دخالت بيگانگان و همكاري كليه كشورهاي داراي حق در اين درياست. هاشمي رفسنجاني ظرفيت گسترش روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و قزاقستان را در زمينه هاي مختلف، وسيع عنوان كرد و گفت: دو كشور در ساليان اخير رشد قابل ملاحظه اي داشته اند و مي توانند با همكاري با يكديگر سرعت تحولات اقتصادي خود را مضاعف كنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام سهم بخش خصوصي در گسترش روابط دو كشور را در حوزه تجاري و اقتصادي ناچيز خواند و تصريح كرد: جدي گرفتن توانايي هاي بخشهاي خصوصي و مشاركت دادن آنها در روابط ايران و قزاقستان مي تواند ثمرات خوبي براي مردم دو كشور به همراه داشته باشد.
وي همكاري ها در بخشهاي ترانزيتي، نفت و انرژي را از حوزه هاي خوب براي همكاري دو كشور عنوان كرد و گفت: عضويت ايران در پيمان شانگهاي مي تواند همكاريهاي دوجانبه و منطقه اي دو كشور را نيز گسترش دهد.

ديدار مسئولان جهاد دانشگاهي با رئيس جمهوري
ايسنا : رئيس جمهور، جهاد دانشگاهي را مولود انقلاب فرهنگي در كشور دانست و تأكيد كرد: رسالت جهاد دانشگاهي بسيار گسترده است و دولت همه تلاش خود را براي شكوفا شدن ظرفيت ها و توانمندي هاي فراوان آن كه در خدمت تعالي و پيشرفت كشور قرار دارد، به كار خواهد بست.
محمود احمدي نژاد در ديدار با مسئولان جهاد دانشگاهي سراسر كشور در نهاد رياست جمهوري، كاركرد اصلي جهاد دانشگاهي را كاركرد علمي و فرهنگي دانست و افزود: ماموريت ما امروز اين است كه ايران اسلامي را بسازيم و جامعه اي نمونه و مقتدر برپا كنيم و براي تحقق اين امر مهم نيازمند اراده هاي محكم و خلل ناپذير هستيم كه دستاورد هاي جهاد دانشگاهي مي تواند در اين راستا به عنوان الگو براي جوانان و دانشجويان در نظر گرفته شود.
وي بر لزوم آرماني شدن فضاي دانشگاه ها تأكيد كرد و افزود: كمبود ها و برخي كاستي هاي موجود در دانشگاه مي تواند در سايه ايجاد يك فضاي آرماني اصلاح شود و به تناسب آن انرژي هاي آزاد شده منشاء خير و بركات فراواني براي كشور خواهد شد.احمدي نژاد همچنين اقدامات و دستاورد هاي جهاد دانشگاهي را ارزشمند برشمرد و از مسئولان آن خواست براي تسريع در رفع مشكلات موجود اين سازمان گزارشي جامع از فعاليت ها و طرح هاي صورت گرفته را به هيات دولت ارائه دهند.

از سوي رئيس جمهور : وزارتخانه هاي اطلاعات،
امور خارجه و كشور مأمور پيگيري انفجارهاي اهواز شدند
ايسنا: سخنگوي دولت از دستور رئيس جمهور براي رسيدگي قاطع و سريع به دلايل انفجار هاي ديروز اهواز و برخورد با تروريست هاي عامل آن خبر داد.
غلامحسين الهام تأكيد كرد: احمدي نژاد با ابراز تأسف شديد از وقوع انفجار در شهر اهواز و كشته و زخمي شدن جمعي از هموطنان بي گناه خوزستاني و تسليت به خانواده هاي عزيز شهيدان به وزارت كشور دستور دادند كه با سرعت و قاطعيت عاملان اين حوادث را شناسايي و تعقيب كرده و گزارش اقدامات انجام شده به رئيس جمهور ارائه شود.سخنگوي دولت با بيان اينكه وزارتخانه هاي اطلاعات و امور خارجه نيز موظف به بررسي نقش دست هاي بيگانه در اين حوادث شده اند، تصريح كرد: ايران يكي از قربانيان هميشگي تروريسم به شمار مي رود و وقوع انفجار هاي كور و ضد مردمي از اين دست نشان از تداوم اقدامات خصمانه تروريست هاي بين المللي عليه ايران دارد.الهام تصريح كرد: دستگاه هاي مسئول امنيتي و انتظامي نيز با جديت عوامل اين اقدامات ددمنشانه عليه ملت ايران را شناسايي كرده و ريشه فساد و فتنه تروريست هاي كوردل را خواهند سوزاند.
وي در پايان با ابراز مجدد همدردي و تسليت اعضاي دولت به خانواده هاي شهداي حوادث ديروز گفت: مردم استان خوزستان پرچم برافراشته عزت و سربلندي ملت ايران، و شهيدان اين خطه مشعل فروزان خيل عظيم شهدا هستند و اين مردم كه تاكنون با رها با هوشمندي و رشادت پاسخ مناسبي به توطئه هاي بيگانگان داده اند، در اين مقطع نيز تروريست ها و حاميان بين المللي آنان را مأيوس خواهند كرد.

قائم مقام وزير امور خارجه كشورمان:
رئيس جمهور بزودي به مالزي سفر مي كند
ايرنا: قائم  مقام  وزير امور خارجه  كشورمان  گفت : ايران  كماكان  به  همكاري  خود با سازمان  بين المللي  انرژي  اتمي ادامه  مي دهد و خواستار حل  و فصل  موضوع هسته اي  از طريق  اين  آژانس  است .
مهدي  مصطفوي  ديروز در يك  نشست  مطبوعاتي  با خبرنگاران  در كوالالامپور افزود: ايران  تا كنون  در تمامي زمينه ها با سازمان  بين المللي  انرژي  اتمي همكاري  كرده  و به  اين  همكاري  نيز ادامه  خواهد داد.
وي  كه  براي  ديداري  دو روزه  در مالزي  بسر مي برد، نقش  و موضعگيري  جنبش غيرمتعهد با ۱۱۴ كشور عضو را در شرايط كنوني  بسيار با اهميت  خواند و گفت : قرار است  نشست  تروئيكا وزيران  خارجه  عدم تعهد بزودي  در آفريقاي  جنوبي  برگزار شود و انتظار ايران  به عنوان  يك  عضو ديرينه و فعال  اين  جنبش  حمايت  قاطع  اين جنبش از برنامه  هسته اي  صلح  آميز ايران  است .
مصطفوي ، ارجاع  پرونده  ايران  به  شوراي  امنيت  سازمان  ملل  را راه  سازنده ندانست  و توضيح  داد: تأكيد ما بر حل  و فصل  مسايل  مربوط به  برنامه  هسته اي  ايران  در آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  است  كه  در غير اين  صورت  وضعيت پيچيده تر شده  و هيچ  كسي  از آن سود نخواهد برد.قائم  مقام  وزير امور خارجه  كشورمان  كه  ديروز وارد مالزي  شد، روز سه شنبه  با نخست  وزير سابق  مالزي  و وزير امور خارجه  اين  كشور ديدار و گفت وگو كرد.خبرگزاري بحرين به نقل از مصطفوي خبر از سفر رئيس جمهور كشورمان به مالزي داد و افزود: مقدمات اين سفر در ديدار با وزير امور خارجه مالزي مورد گفتگو قرار گرفته است.

لاريجاني در بدو ورود به مسكو:
مذاكره با روسيه پيرامون طرح پيشنهادي مسكو ادامه دارد
001377.jpg
ايسنا: دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در بدو ورود به فرودگاه مسكو، گفت: در ديدار با همتاي روس، در خصوص همكاري هاي دوجانبه، هسته اي، فني، نظامي و پرتاب ماهواره گفت وگو خواهد شد.
علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان كه به دعوت ايگور ايوانف، دبير شوراي امنيت روسيه وارد مسكو شده، در بدو ورودش به مسكو مورد استقبال معاون امنيتي دبير شوراي امنيت روسيه، سفير ايران در مسكو و مديران نمايندگي هاي ايران در مسكو قرار گرفت.
لاريجاني كه در فرودگاه ونوكوواي مسكو سخن مي گفت، با اشاره به توانمندي و ظرفيت هاي بالقوه  دو كشور افزود: گسترش روابط در بخش هاي مختلف به صلح و ثبات منطقه كمك مي كند و مواضع مشترك دو كشور در امور بين المللي، ساز و كار مناسبي را براي توسعه  هرچه بيشتر اين روابط فراهم كرده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان كه با خبرنگار واحد مركزي خبر سخن مي گفت، هم چنين اظهار داشت: مذاكرات ايران و روسيه با توجه به پيشنهاد روسيه در زمينه ي ايجاد موسسه ي مشترك غني سازي ادامه دارد و دور دوم اين مذاكرات در شانزدهم فوريه (۲۷ بهمن) در مسكو ادامه خواهد يافت.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |