چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۷ - Jan 25, 2006
رفت و آمد در مجتمع هاي قضايي ساماندهي مي شود
گروه اجتماعي: رفت و آمد در مجتمع هاي قضايي ساماندهي مي شود.
سخنگوي قوه  قضاييه با اعلام اين خبر گفت: دستورالعمل جديدي در قوه قضاييه به تصويب رييس قوه رسيده كه طي آن رفت و آمد افراد به مجتمع هاي قضايي با استفاده از سيستم هاي مكانيزه كنترل مي شود. با اين دستورالعمل نحوه  ورود و خروج افراد، قضات و كارمندان دستگاه قضايي به مجتمع ها نظم ويژه اي پيدا مي كند.
جمال كريمي راد ادامه داد: در حال حاضر ديده مي شود كه جمعيت سرگردان زيادي در دستگاه قضايي در حال رفت و آمد هستند و با اين دستورالعمل از ورود افراد متفرقه كه نه احضاريه و نه اخطاريه دارند و در واقع جمعيت سرگردان هستند، جلوگيري خواهد شد و در واقع از اين طريق جلوي يكسري آسيب ها كه متوجه مراجع قضايي است، گرفته خواهد شد و جهت حفاظت از پرونده هاي خاص و مهم ملي اين دستورالعمل مي تواند مفيد باشد و از ورود افراد دلال و واسطه گر به حوزه  قضايي جلوگيري شود.
وي در تشريح اين طرح، اظهار داشت: در اين طرح تمامي دفاتر كل مكانيزه و مجهز به رايانه مي شود كه در آن اطلاعات افراد به اين رايانه ها داده خواهد شد و مردمي كه به اين مجتمع ها مراجعت مي كنند مي توانند اطلاعات خود را از طريق رايانه دريافت كرده و جهت اطلاعات پرونده  خود از طريق كدي كه در اختيار آنها قرار داده مي شود در جريان قرار  گيرند. اين مورد هم براي دادسراها و هم براي ديوان عالي كشور پيش بيني شده است.
سخنگوي قوه  قضاييه در ادامه اين جلسه در مورد ستاد حقوق بشر گفت: جديداً ستاد حقوق بشر به رياست آيت الله هاشمي شاهرودي با سازماندهي جديدي شروع به كار كرده و هفته  گذشته نيز جلسه  اول آن برگزار شد.
وي در تشريح برنامه هاي اين ستاد، تصريح كرد: اين ستاد پيگير برنامه هاي جديدي است و عمده ترين آن اين است كه در كميسيون حقوق بشر سازمان ملل كه از ۲۲ اسفند شروع به كار مي كند پيگيري جدي در زمينه  حقوق بشر در ايران داشته باشيم و گزارشي به گزارشگر آن سازمان بدهيم كه بتوانيم اقدامي جلوي اقدامات غيرمنصفانه  برخي دولت ها را كه در جهت مخدوش كردن وجه  نظام تلاش مي كنند، داشته باشيم.
سخنگوي قوه  قضاييه با اشاره به لايحه  اصلاح تشكيلات دادگستري و ديوان عالي كشور، خاطرنشان كرد: اين لايحه در ۸۱ ماده تهيه شده و در جلسه  مسئولان قضايي روند تصويب خود را طي مي كند. به نظر مي رسد با اين لايحه شاهد رسيدگي دقيق تر و مطمئن تر به پرونده هاي دستگاه قضايي خواهيم بود و از اطاله  دادرسي جلوگيري خواهد شد.
وي درباره  ويژگي هاي اين طرح در خصوص ديوان عالي كشور نيز خاطرنشان كرد: در رابطه با اين ديوان رويكرد اين سيستم آن خواهد بود كه رسيدگي ماهيتي به پرونده ها را كه آسيب جدي به ديوان عالي كشور وارد كرده است را رفع كند و ديوان بايد در جايگاه اصلي خود قرار گيرد. ما امروز ديوان عالي كشور را درگير رسيدگي به پرونده هاي ماهيتي كرده ايم و با تشكيلات جديد اين موضوع رفع خواهد شد. ضمن اينكه در اين تشكيلات دادگاه عالي استان ها تشكيل خواهد شد.
سخنگوي قوه  قضاييه در ادامه  گفت وگوي خود با خبرنگاران با اشاره به عملكرد شوراهاي حل اختلاف، گفت: هرچند دستمزدي به اعضاي اين شوراها داده نمي شود اما حداقل بايد هزينه  اياب و ذهاب به آنها پرداخت شود كه در بودجه  سال  آينده قرار است اين شوراها تقويت مالي شوند. در جلسه  اخير با رييس قوه  قضاييه نيز به اين نتيجه رسيديم كه در آيين نامه  اين شوراها تغييراتي ايجاد شود.
كريمي راد تاكيد كرد: در بودجه  سال ۱۳۸۵ پيش بيني شده كه وزارت راه جاده هاي مشكل زا را مرمت كند و نيروي انتظامي نيز جهت متوقف كردن خودروهاي فاقد بيمه تلاش كند. در اثر عدم احساس مسئوليت توسط برخي شهروندان كه ماشين خود را بيمه نمي كنند و توسط برخي نهادها كه با آنها برخورد نمي كنند شاهد وجود افرادي در زندان ها هستيم كه به علت تصادف با خودروي بيمه نشده در زندان به سر مي برند و خانواده  آنها در مشكل به سر مي برند. قانون بيمه نيز در مجلس شوراي اسلامي در حال اصلاح است و اميدواريم شاهد قانون بيمه اي به روز باشيم.
سخنگوي قوه  قضاييه در ادامه كنفرانس مطبوعاتي خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وي در پاسخ به سئوالي در مورد طرح افزايش امنيت اجتماعي، گفت: طي اطلاعيه  دادستاني تهران، اين طرح در حال دنبال شدن است و به خصوص قرار است با باندها به ويژه در مورد مواد مخدر برخورد شود. رياست جمهوري هم طي دستوري به مبادي ذيربط همكاري آنها را با دادستاني خواستار شده است و اميدوارم از اين طريق شاهد جامعه  امن براي تمامي شهروندان باشيم.
وي در مورد رسيدگي به پرونده هاي مفاسد اقتصادي بزرگ، گفت: چنانچه پرونده اي در اين مورد وجود داشته باشد در دادسراي كاركنان دولت رسيدگي مي شود. كلاهبرداري، نشر اكاذيب، تخلف انتخاباتي، تصرف در امكانات دولتي، پرداخت رشوه و . . . از جمله جرايمي بوده كه در دادسراي كاركنان دولت مورد رسيدگي قرار گرفته است.

مشمولان ديپلمه و عادي متولد سال هاي
۵۵ تا ۶۵ به خدمت سربازي فراخوانده شدند
مهر: معاونت وظيفه عمومي نيروي انتظامي با صدور اطلاعيه اي، مشمولان ديپلمه و عادي
(زير ديپلم) متولد سال هاي ۱۳۵۵ تا پايان ۱۳۶۵ را به خدمت مقدس سربازي فراخواند.
معاونت وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام كرد: به اطلاع تمامي مشمولان ديپلمه و زير ديپلم متولدين ۱۳۵۵ تا پايان سال ۱۳۶۵ مي رساند به شرح بندهاي اين اطلاعيه جهت اعزام به خدمت مقدس سربازي با در دست داشتن دفترچه آماده به خدمت يا برگه اعزام به خدمت به مراكز تعيين شده در اين اطلاعيه مراجعه كنند.
مشمولان ساكن تهران
تمامي مشمولان ديپلمه غايب و غير غايب مزبور كه از اداره كل وظيفه عمومي تهران بزرگ، دفترچه ۳ برگي آماده به خدمت و يا برگه اعزام به خدمت از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات (رايانه) معاونت وظيفه عمومي ناجا دريافت داشته اند در ساعت ۷ صبح روز يكشنبه مورخ ۲۳/۱۱/۱۳۸۳ و تمامي مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب مزبور در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۴/۱۱/۱۳۸۴به معاونت وظيفه عمومي ناجا واقع در ميدان سپاه مراجعه و حضور يابند.
مشمولان ساكن شهرستانها
همچنين تمامي مشمولان ديپلمه و زير ديپلمه غايب و غير غايب متولد سال هاي ۱۳۵۵ تا پايان ۱۳۶۵ كه از مراكز وظيفه عمومي شهرستان ها دفترچه ۳ برگي آماده به خدمت و يا برگه اعزام به خدمت از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات (رايانه) معاونت وظيفه عمومي ناجا دريافت داشته اند، به اين طريق اقدام كنند.
الف) مشمولان ديپلمه ساعت ۷ صبح روز يكشنبه مورخ
۲۳/۱۱/۱۳۸۴
ب) مشمولان زير ديپلم، در روز دوشنبه مورخ ۲۴/۱۱/۱۳۸۴

اجراي ۲۵۹۰ برنامه فرهنگي دهه فجر امسال در دانشگاه ها
001365.jpg
گروه علمي فرهنگي- علي اصغر محمدي: امسال ايام الله دهه فجر با ماه محرم تقارن يافته و به همين دليل برنامه هاي متنوعي با توجه به ظرافت و حساسيت هاي خاص آن ازسوي ستاد دهه فجر در بيست و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد كه برنامه هاي كميته هاي دانشجويي، انجمن ها و هيئات مذهبي و كودك و نوجوان، ديروز درگفت وگوي مسئولان اين كميته هاي با خبرنگاران اعلام شد.
به گزارش همشهري، حجت الاسلام والمسلمين اسكندري- مسئول كميته انجمن ها و هيئات مذهبي ستاد دهه فجر- يكي از ويژگي هاي دهه مبارك فجر امسال را تقارن آن با مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) عنوان كرد و گفت: برنامه خاصي در اين زمينه تدارك ديده شده كه برگزاري همايش عاشورائيان فجر آفرين از جمله آنهاست.وي با اشاره به تشكيل ستادي جهت هماهنگي و نظارت برهيئات مذهبي اظهار داشت: كار اين ستاد، برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت براجراي برنامه هاي دهه فجر است تا برنامه اي در منافات با دهه محرم اجرا نشود.به گفته اسكندري دراين رابطه گردهمايي هايي توجيهي با حضور مداحان و مبلغان برگزار شده است و در همين زمينه در ايام محرم امسال حدود ۱۹ هزار مبلغ از حوزه هاي علميه به سراسر كشور اعزام خواهند شد.
اجراي ۲۵۹۰ برنامه فرهنگي در دانشگاه ها
دكتر احمدي- مسئول كميته دانشجويي ستاد دهه فجر شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي- با اشاره به برنامه هاي اين كميته گفت: در دهه فجر امسال ۲۵۹۰ برنامه و طرح فرهنگي در ۲۸۵ سرفصل با موضوع امام، انقلاب اسلامي و محرم از ابتداي بهمن ماه تا نيمه اول اسفند ماه در دانشگاه هاي سراسر كشور (دولتي، غيردولتي، آزاد اسلامي، پيام نور و جامع علمي كاربردي) برگزار مي شود.
وي افزود: اين طرح ها و برنامه ها در قالب مسابقات مقاله نويسي و كتابخواني، خاطره نويسي، مسابقات قرآن، قصه نويسي، شب شعر دانشجويي، نمايشگاه دستاوردهاي انقلاب اسلامي، نمايشگاه عكس انقلاب، محرم و عاشورا، ديدار با مراجع عظام در قم، گلباران و عطر افشاني مزار شهداي انقلاب و نشست هاي فرهنگي- اجتماعي با موضوع محرم و انقلاب و بازديد از مناطق عملياتي دفاع مقدس با حضور ومشاركت فعال دانشجويان در بيش از ۷۰۰ مركز دانشگاهي در سراسر كشور برگزار مي شود.به گفته احمدي، ديدار با خانواده معظم شهداي دانشجو، بازديد دانشگاهيان از موزه عبرت و برگزاري همايش ملي- دانشجويي حمايت از محرومان از ديگر برنامه هاي كميته دانشجويي ستاد دهه فجر امسال اعلام شده است.
عاشورا، انقلاب و كودك
مهدي باقري، جانشين كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي نيز در اين مصاحبه گفت: برنامه هاي كميته كودك و نوجوان با محوريت «عاشورا، انقلاب و كودك» تدوين شده است كه در قالب فعاليت هاي فرهنگي، هنري و ادبي در مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سراسر كشور و كميته هاي مرتبط با كودك و نوجوان برگزار مي شود.

تبديل بنياد شهيد و امور ايثارگران به سازماني الكترونيكي
گروه اجتماعي: معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: با استقرار كامل مركز هدايت الكترونيك تأمين فراگير (هاتف) تا پايان سال ۱۳۸۵ و همچنين اجراي طرح تشكيل پرونده الكترونيكي براي كليه ايثارگران تحت پوشش اين نهاد، تمامي خدمات بنياد از طريق شبكه اي هوشمند و فراگير به جامعه ايثارگران ارائه مي شود.
دكتر حسين دهقان كه در گردهمايي معاونان،  مشاوران و رؤساي سازمانهاي استاني بنياد سخن مي گفت اظهار داشت: از ابتداي تجميع نهادهاي سه گانه متولي امور ايثارگران، مجموعه فعاليتهاي بنياد در قالب برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت تدوين و در دوره هاي زماني پيش بيني شده به مورد اجرا گذارده شده است.
وي از اجراي طرح ديدار ياران، برگزاري كنگره ملي تجليل از ايثارگران،  معتمدين معين، خط زندگي و طرح اطلاع رساني جامع و فراگير به عنوان برنامه هاي كوتاه مدت بنياد كه به منظور رفع فوري مشكلات و نارساييهاي موجود به مورد اجرا گذارده شده است ياد كرد و افزود: با اجراي سه طرح بلندمدت شامل طرح جامع معماري سازماني، طرح جامع خدمات رساني به ايثارگران و طرح توسعه منابع انساني فرآيندهايي كه زمينه ايجاد تحول اساسي در مجموعه بنياد شهيد و امور ايثارگران را فراهم مي نمايد، آغاز خواهد شد.
دكتر دهقان افزود: اجراي طرح هاتف و فراهم شدن امكان ارتباط ايثارگران سراسر كشور از طريق خط تلفن ملي ۱۶۱۶ با بنياد و دريافت خدمات از طريق شبكه الكترونيكي هاتف زمينه ساز شكل گيري تحول وضعي در سازمان را ايجاد خواهد كرد.

امر به معروف و نهي از منكر در جامعه مغفول مانده است
ايلنا:  رييس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان گفت: فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ما مغفول مانده و اين به دليل عدم توجه كافي مجموعه نظام و مسئولان است.
منيره نوبخت با اعلام اين مطلب، افزود: اقدامات در مورد احياي اين فريضه آنقدر محدود بوده كه نمي  توان آن را به حساب آورده و در اين راه بايد همه دست به كار شوند. نوبخت، كه در آستانه هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر سخن مي  گفت، در ادامه افزود: پيروزي انقلاب اسلامي به منكر اساسي پايان داد و امروز حفظ نظام به عنوان بزرگ  ترين معروف، از اوجب واجبات است.

در نخستين همايش تخصصي پيامدهاي پيوستن ايران به WTO و تأثير آن در صنعت گردشگري ابراز شد
سرمايه گذاري هاي جهانگردي در جهان
به ۱۴۰۴ ميليارد دلار تا سال ۲۰۱۰مي رسد
گروه علمي فرهنگي: نخستين همايش تخصصي پيامدهاي پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثيرات آن در توسعه صنعت گردشگري ديروز با حضور مسئولان بخش هاي دولتي و خصوصي و نماينده تام الاختيار ايران در WTO در محل روزنامه اطلاعات برگزار شد.
عباس ناصحي، مديرعامل گروه هتل هاي پارس به عنوان اولين سخنران با اشاره به بي مهري هايي كه بر صنعت گردشگري روا داشته شده است گفت: صنعت گردشگري اخيراً با شناخت ويژگي هاي حياتي آن براي كشور، مورد توجه كليه بخش هاي دولتي و خصوصي قرار گرفته است.
وي با اشاره به آمارهاي WTO در خصوص ميزان سرمايه گذاري هاي جهانگردي و افزايش آن تا سال ۲۰۱۰ به عدد تقريبي ۱۴۰۴ ميليارد دلار از كل سرمايه گذاري ها خاطر نشان كرد: بنابر آمارهاي WTO در خصوص فعاليت هاي سفر و جهانگردي در بين سال هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ داراي رشدي معادل ۴/۲ درصد در هر سال خواهد بود درآمدي ساليانه نزديك به هزار ميليارد دلار را ميان كشورهاي داراي بازار جهانگردي مي كند.
وي تأكيد كرد: در شرايطي كه صنعت جهانگردي هر روزه با افزايش متقاضيان سرمايه گذاري و همچنين توليد درآمدهاي مختلف مواجه است، سهم ايران از اين درآمد اقتصادي چشمگير بسيار ناچيز و اندك است.
در ادامه اين مراسم دكتر اسفنديار اميد بخش، مديركل نمايندگي تام الاختيار ايران در سازمان تجارت جهاني گفت: در بررسي پرونده الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني، حوزه صنعت گردشگري يكي ازمهم ترين بازارها براي ابراز وجود ايران در ميان كشورهاي ديگر است. بحث پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني چند سالي است كه مطرح شده و موافقان و مخالفان بسياري را با خود همراه كرده است.وي تأ كيد كرد: مهم ترين بحث در پيوستن در سازمان تجارت جهاني هماهنگي و بررسي تبعات مثبت و منفي آن براي نظام و دولت است كه مطمئناً بيش از هر موضوع ديگري مورد توجه نمايندگان ايران در مذاكرات الحاقي است.
دكتراميدبخش با اشاره به حضور ايران به عنوان عضو ناظر در سازمان WTO ادامه داد: اكنون كه به نظام تجارت چند جانبه جهاني پيوسته ايم، مهم ترين محور جهت الحاق كشورمان به اين سازمان تدوين نظام حقوقي متناسب با الزامات و اصول كشورمان و همچنين موافق با اصول سازمان تجارت جهاني است.
دكتر اميد بخش ادامه داد: برخلاف كالا كه بازار مشخص دارد، در مورد خدمات، با تعرفه ورودي مواجه نيستيم و از آنجايي كه صنعت گردشگري مصداق بارز مصرف خدمات در خارج و يا داخل كشور است، بازار گردشگري ايران يكي از موارد مهم براي بررسي الحاق ايران به WTO است.وي با اشاره به طبقه بندي هاي مختلف خدمات در تعاريف WTO افزود: در حضور سرمايه گذاران در يك كشور براي سرمايه گذاري و ايجاد شعب و نمايندگي هاي مختلف، جابه جايي افراد از كشور به كشور ديگر، از جمله شيوه هاي متداول در تعاريف سازمان تجارت جهاني است.

ثبت نام براي عضويت در صندوق ذخيره
فرهنگيان كشور آغاز شد
گروه علمي فرهنگي: ثبت نام فرهنگيان داوطلب سراسر كشور براي عضويت در مؤسسه «صندوق ذخيره فرهنگيان» از اول بهمن ماه در آموزش و پرورش آغاز شده و تا آخر ارديبهشت ماه سال ۸۵ ادامه خواهد داشت.
آن دسته از فرهنگياني كه تاكنون موفق به عضويت در «صندوق ذخيره فرهنگيان» نشده اند و مايل به عضويت در اين مؤسسه هستند از اول بهمن ماه تا پايان ارديبهشت ماه سال ۸۵ فرصت دارند تا نسبت به تكميل فرم ثبت نام به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه كنند.
بر اين اساس آن دسته از فرهنگيان بازنشسته عضو صندوق كه مايل به استمرار عضويت خود در مؤسسه هستند يك ماه قبل از بازنشستگي طي تكميل فرم هاي مخصوص كه نزد واحدهاي تعاون و رفاه ادارات آموزش و پرورش موجود است مي توانند همچنان عضو صندوق باقي بمانند و ضمن برخورداري از مزاياي حضور در مؤسسه از خدمات و تسهيلات شركت هاي تابعه نيز بهره مند شوند.
بر اساس اين گزارش فرهنگياني كه از مهر ماه سال ۱۳۷۴ (زمان تاسيس) به عضويت «صندوق ذخيره فرهنگيان» درآمده اند و در پايان شهريور ماه سال جاري بازنشسته شده اند ظرف مدت ۱۰ سال به طور ميانگين حدود ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار ريال از طريق فيش حقوقي پرداخت كرده اند كه در زمان بازنشستگي به طور ميانگين ۱۷ ميليون و ۶۰۰ هزار ريال دريافت مي كنند.
تاكنون حدود ۹۷۴ هزار نفر به عضويت صندوق درآمده و ۲۰۳ هزار نفر بازنشسته شده يا با مؤسسه تسويه حساب كرده اند.

زندانيان جرائم سنگين مشمول بخشنامه عفو نمي شوند
گروه اجتماعي:معاون دادستان در امور زندانها گفت: بخشنامه رئيس قوه قضائيه در خصوص عفو و بخشودگي مجرمان ،مشمول زندانيان جرائم سنگين و خطرناك و همچنين شاكي خصوصي نمي شود.
محمود سالاركيا افزود: برخي تصور مي كنند بخشنامه مذكور مشمول تمامي زندانيان مي شود، اما بايد گفت مجرماني كه شاكي خصوصي دارند و جرائم آنان سنگين و خطرناك است مشمول اين بخشنامه نمي شوند.
وي اظهار داشت: بر اساس بخشنامه رئيس قوه قضائيه شوراي طبقه بندي زندانيان كه رياست آن را قاضي ناظر زندان بر عهده دارد ملزم شده است ليست افرادي كه مستحق عفو و بخشودگي و يا تخفيف در مجازات هستند را به كميسيون عفو و بخشودگي معرفي كند.
كميسيون عفو و بخشودگي بررسي هاي لازم در خصوص افراد معرفي شده را انجام خواهد داد و در نهايت افراد تاييد شده جهت تاييد مقام معظم رهبري به رئيس قوه قضائيه ارائه مي شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
تخلف  در خصوص  آثار تاريخي  جرم  غيرقابل  بخشش  است
ايرنا: رئيس  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  كشور گفت : به  تخلفات  انجام  شده  درزمينه  آثار تاريخي  بايد به  عنوان  يك  جرم  غير قابل  بخشش  نگاه  كرد.
مهندس  اسفنديار رحيم  مشايي  گفت: بر اين  اساس  طرحي  از سوي  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  در حال  تهيه است  كه  در آن، برخوردهاي  شديدتري  براي  تخريب كنندگان  و متخلفين  آثار فرهنگي  و تاريخي  پيش بيني  شده است .
معاون  رئيس  جمهوري  اضافه  كرد: در اين  طرح  كه  پس  از آماده سازي  تقديم  مجلس  شوراي  اسلامي خواهد شد، دادستان  به عنوان  مدعي العموم  مي تواند متخلف را تحت  تعقيب  قرار دهد.
وي  يادآورشد: يكي  از مشكلات  قضايي  درخصوص  برخورد با متخلفين  آثار فرهنگي و تاريخي  قوانين  موجود است  كه  براساس  آن تنها سازمان  ميراث  فرهنگي  به عنوان  شاكي  مي تواند از حقوق  آثار تاريخي  و فرهنگي  دفاع  كند.
به  گفته  وي ، در طرح  پيشنهادي  نيازي  به  طرح  دعوي  تنها از سوي  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  نيست،  بلكه  هر شهروند ايراني  در صورت  مشاهده  تخلف  در اين  زمينه  مي تواند با مراجعه  به  محاكم  قضايي  طرح  شكايت  كرده  و يا مدعي  العموم  فرد متخلف  را تحت  پيگرد قرار دهد.
رحيم  مشايي  اظهار اميدواري  كرد، اين  طرح  با همكاري  نمايندگان  مجلس  و نيز قوه  قضاييه  در راستاي  حفظ و صيانت  از آثار فرهنگي  و تاريخي  كشور مورد تأييد و تصويب  قرار گيرد.
وي  اضافه  كرد:  از ديگر مشكلات  برخورد با متخلفين  آثار تاريخي  وضعيت  ثبت  بودن  آنهاست  و براساس  قانون  فعلي  تنها آثاري  از سوي  قضات  دادگستري  مورد بررسي  قرار مي گيرند كه  در فهرست  آثار تاريخي  به  ثبت  رسيده  باشند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |