چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۷ - Jan 25, 2006
انفجار دو بمب در اهواز ۱۰ كشته
و ۴۶ زخمي برجاي گذاشت
اسامي مجروحان انفجار
اسماعيل منشداوي،علي سواري، علي يلالي، احمد توفيق زاده، مسعود باوي، عليرضا جمشيديان، صادق ادريس، عبدالزهرا سنواتي ، محمود خليلي، مريم دانشيار، محمدرضا خراساني ،شهناز احمدي، لاله صداقت، مريم درازگان، كريم باوي، مهران زنگنه، فرامرز باسق، مهري خانم گويا، علي سياحي، اميد اژدري، تورج مخلص، مجيد رضاپور، حشمت سپندار، سيد رمضان سعيدي، نور الدين علوي زاده، سيامك سليماني، سعيد حمادي، سيما بابادي، سيدمسعود حسيني، صمد توكلي ( رييس بانك سامان اهواز) و سيدعبدالرضا موسوي.
همچنين مجروح مجهول الهويه منتقل شده به بيمارستان رازي اهواز بر اثر شدت سوختگي جان باخت.
001341.jpg
001344.jpg
001338.jpg
001335.jpg
001332.jpg
001329.jpg
گروه حوادث : معاون انتظامي ناجا با تاييد وقوع دو انفجار در اهواز گفت: اين انفجارها ۳۰ كشته و مجروح برجاگذاشته است.
سردار «اسكندر مومني» ، معاون انتظامي ناجا، ضمن اعلام اين خبر گفت : ساعاتي قبل دو بمب، يكي در منطقه كيانپارس روبروي بانك سامان اهواز وديگري در منطقه گلستان روبروي منابع طبيعي اين شهرستان منفجر شد.
وي اضافه كرد: ماموران امنيتي و انتظامي اقدامات لازم را در مورد دستگيري مسببان اين انفجار ها انجام داده اند كه نتايج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
همچنين يك مقام مسؤول در خوزستان - با بيان اين مطلب اظهار داشت: «مجروحان انفجارها به بيمارستان هاي  رازي، امام خميني و گلستان اهواز انتقال يافتند.»
او يادآور شد: «حدود ساعت ۱۰/۱۵ صبح ديروز بمبي در بانك سامان اهواز و يك بمب هم در سازمان منابع طبيعي منفجر شد.
در نخستين بررسي ها مشخص شد نخستين بمب كه در اداره منابع طبيعي استان خوزستان منفجر شده است در سرويس بهداشتي محوطه فضاي سبز اين اداره كار گذاشته شده بود و بمب ديگر كه در مقابل بانك سامان اهواز منفجر شد در داخل يك اتومبيل بوده كه به دليل اينكه در داخل خودرو جاسازي شده بود حجم انفجار گسترده تر و تلفات بيشتري داشته است.
بر اثر يكي از اين انفجارها شعبه بانك سامان در اهواز در آتش سوخت.
همچنين انفجار شيئي در داخل بانك سامان شعبه  اهواز روي داد و اين شعبه بر اثر آتش سوزي ناشي از اين انفجار به طور كامل در آتش سوخت.
بلافاصله نيروهاي آتش نشاني و انتظامي در محل انفجارها حاضر شده و با كنترل اوضاع به جست وجو در داخل بانك براي يافتن مجروحان يا كشته شدگان احتمالي ديگر پرداختند.
ساعتي پس از حادثه ،آتش سوزي در بانك كاملا خاموش شده و وضعيت منطقه آرام شد.
بر اثر اين حادثه شيشه  برخي خودروهاي پارك شده در مقابل بانك نيز شكسته شده است.
گفته مي شود اين انفجارها بين ۵۰ تا ۶۰ درصد به ساختمان اصلي منابع طبيعي اهواز خسارت وارد كرده است.
در همين ارتباط ملا هويزه ، يكي از نمايندگان استان خوزستان در مجلس، در جمع خبرنگاران پارلماني گفت:« قرار بود رئيس جمهور راس ساعت ۱۰ ديروز در مهديه اهواز سخنراني داشته باشد كه در همين ساعت انفجار شديدي در بانك سامان واقع در فلكه چهارم كيان پارس رخ  داده است، بنابراين، معلوم مي شود كه لغو سفر رئيس جمهور بي دليل نبوده است».
محمدجعفر صراحي _فرماندار اهوازدر مورد انفجارها گفت: «هنوز عوامل اين بمب  گذاري  ها شناسايي نشده  اند اما نيروهاي امنيتي در حال بررسي اين حادثه هستند».
فرماندار اهواز، انفجارات ديروز را از نظر نحوه اقدام، با بمب  گذاري  هاي گذشته اين شهر بي  ارتباط ندانست و گفت: شواهد حاكي از اين است كه انفجارها مانند انفجارهاي قبلي انجام شده است.
وي تصريح كرد: «هنوز هيچ شخص يا گروهي مسئوليت اين بمب  گذاري  ها را به عهده نگرفته است».
اسد مسجدي، فرمانده نيروي انتظامي منطقه اهواز نيز در اين زمينه گفت:« انفجار بمب در بانك سامان اهواز حدود ۹ كشته و تعداد زيادي زخمي بر جاي گذاشته است».
وي ادامه داد: بمبي كه در اداره منابع طبيعي اهواز منفجر شده است، حدود ۱۱ زخمي بر جاي گذاشته است.
لازم به ذكر است برخي از شاهدان عيني در بانك سامان تعداد كشته  ها را حدود ۱۵ نفر ذكر مي  كنند.
نماينده  دشت آزادگان مي گويد: «اين انفجار ازسوي معاندان انقلاب و ورشكستگان سياسي و كساني كه در آن سوي مرزها به دنبال تجزيه طلبي هستند صورت گرفته است».اين در حالي است كه معاون استاندار اهواز وقوع انفجار سوم كه گفته مي شد در حوالي هتل پارس اهواز در شرق كارون به وقوع پيوسته را تكذيب كرد.
حميد زنگنه نماينده اهواز در مجلس گفت: «در رابطه با حوادث اخير اهواز، تعداد زيادي بازداشت شده اند. تحقيقات وسيعي نيز انجام شده است و اوضاع شهر كاملاً در كنترل است».
بر پايه آخرين گزارشات دريافتي آمار كشته شدگان رو به افزايش است.
همچنين رئيس بانك سامان شعبه اهواز جزئيات انفجار صبح امروز بمب در اين بانك را تشريح كرد.
صمد توكلي اظهار داشت: «ساعت ۱۰ صبح در حال خداحافظي با يكي از مشتريان بانك بودم كه برق بانك قطع و بانك تاريك شد. لحظاتي بعد انفجار شديدي رخ داد.»
وي افزود: «حدود ۶۰ نفر در بانك حضور داشتند. شي ء منفجر شده در وسط محدوده سالن بانك قرار داشت.»
توكلي يادآور شد: «تمام كاركنان بانك مجروح شدند و سقف شعبه فرو ريخت.»
وي گفت: «معمولا برق شعبه قطع مي شود و گمان مي كرديم كه اين بار هم مثل هميشه باشد، اما پس از قطع شدن برق در جلوي چشمهايمان انفجاري رخ داد و شاهد زخمي شدن همكاران و مشتريان بانك بوديم.»

اعدام در ملاء عام
گروه حوادث: جواني كه در پي اختلافات، پسري را به قتل رسانده بود، سحرگاه ديروز در اصفهان به دار مجازات آويخته شد.
شايد براي اولين بار بود كه در يكي از خيابان هاي بالاي شهر اصفهان حكم اعدام اجرا مي شد. چهار راه آلفرد كه نامي مستعار براي وعده گاه دختران و پسران بسياري است ديروز شاهد به دار آويخته شدن جواني بود كه عمر خود را با حمل يك قبضه چاقو بر سر راه جواني اش گذاشت.ساعت اوليه صبح غرش ابر زمستاني و قطرات تند باران و مأموران سبزپوش نيروي انتظامي و مردم حاضر در صحنه، قدم هاي سرد و سنگين آرش، همه و همه حكايت از مكافات يك جنايت داشت. جنايتي كه دقايقي گذشته از ظهرگاه مورخه ۶/۱۱/۸۲ در همين خيابان اتفاق افتاد.
آرش با پرايد سفيد رنگ پدرش در خيابان نظر شرقي در كمين احسان ايستاده بود. احسان كه براي خريد گوشت از منزل خارج شده بود، بدون اطلاع از موضوع، آهسته به سمت چهار راه توحيد قدم مي زد. آرش او را در آيينه خودرو  ديد. دستي به غلاف چاقو كه زير كاپشن مشكي اش مخفي كرده بود، زد و از ماشين پياده شد.
به آرامي خود را به آن سوي خيابان رساند و در همان جا با احسان درگير شد. احسان (۲۱ ساله) بي خبر از همه جا در ميان فريادهاي ديوانه وار آرش مات و مبهوت شده بود. ابتدا مردم با ميانجيگري آنها را از هم جدا كردند اما دوباره آرش به سمت احسان هجوم برد، اين ميانجيگري سه بار اتفاق افتاد و سه بار احسان و آرش كه مدت ۶ سال با هم دوست بودند، از هم جدا شدند.بار سوم آرش چاقويش را از زير كاپشن در آورد و با يك ضربه غافلگيرانه گردن احسان را مورد اصابت قرار داد. احسان پس از بريده شدن رگ گردن در ميان خودروهاي متوقف شده چرخيد و چند قدم برداشت و بر روي زمين افتاد. مردم سريع به سمت آرش رفتند تا او را دستگير كنند. او اهالي محل را نيز با چاقو تهديد، و سپس فرار كرد.
مردم با پليس تماس گرفتند. پليس به دنبال متهم رفت. آرش در خيابان توحيد در حالي كه سوار بر خودروي پرايد بود به دام افتاد و در بازرسي هاي اوليه غلاف يك قبضه چاقوي كمري از وي كشف شد.بي سيم مامور نيروي انتظامي در مقابل آرش به صدا درآمد، مراقب متهم باشيد مضروب فوت كرده است. فرداي آن روز پرونده اي روي ميز قاضي سلطاني- رئيس شعبه ۴۷ دادگاه عمومي اصفهان- گشوده شد. در مقابلش آرش با دستاني بسته ميان دو مامور نشسته بود. قاضي سلطاني پس از چندين جلسه تحقيق و بازجويي رأي بر مجرم بودن آرش به جرم قتل عمدي صادر و وي را به اعدام در ملاء عام محكوم كرد.همان پرونده روي ميز رئيس و مستشاران شعبه ۳۷ ديوان عالي كشور رفت و آنها حكم اعدام را تأييد كردند و اين خاتمه اي بود بر زندگي آرش ۲۴ ساله. پرونده به اصفهان انتقال و در دستور كار اجراي احكام اصفهان قرار گرفت.ديروز ساعت ۷ صبح در محل وقوع جنايت محل و زمان مناسب براي اجراي حكم بود. در حاشيه اجراي حكم پدر و مادر آرش در حالي كه قرآن به دست گرفته و التماس مي كردند تا خانواده احسان رضايت دهند، زماني كه جنازه پسرشان را بر روي دار ديدند، ديگر سكوت كردند.بر پايه اين گزارش، آرش در آخرين لحظات زندگي اش بارها در خواست بخشش كرد. او در گفت وگويي با خبرنگار همشهري گفت: قصد كشتن او را نداشتم و تنها مي خواستم او را بترسانم.

قتل در خيابان ظفر
گروه حوادث: جسد يك زن كه با روسري خفه شده بود در منزل مسكوني اش واقع در خيابان ظفر كشف شد.
به گزارش همشهري، ساعت ۱۵/۲۲ روز سوم بهمن ماه صداي زنگ تلفن همراه بازپرس كشيك ويژه قتل به صدا درآمد. آن سوي خط ماموران كلانتري ۱۰۳ گاندي خبر از وقوع يك جنايت در حوزه استحفاظي خود را به بازپرس حسيني دادند. قتل در خيابان ظفر رخ داده بود. قرباني فاطمه ۴۰ ساله نام داشت كه عامل يا عاملان جنايت با فشار روسري به دور گردنش او را خفه كرده بودند.بر طبق اطلاعاتي كه مركز اطلاع رساني فاتب به خبرنگار همشهري داد: مقتوله داراي اعتياد زياد به مواد مخدر بوده است و آثار استعمال مواد مخدر در اطراف جسد مشهود بود. در تحقيقات اوليه اي كه كارآگاهان اداره دهم از صحنه جرم انجام دادند معلوم شد كه مقتوله همسر صيغه اي فردي بوده كه در همان صحنه جرم توسط پليس آگاهي از نامبرده تحقيقات لازم صورت گرفت. كارآگاهان اداره دهم آگاهي تحقيقات خود براي دستگيري عامل يا عاملان جنايت اين زن را آغاز كردند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |