كم مصرف ترين SUVها و وانت پيك آپ هاي سال 2006
خودروهاي SUV و وانت پيك آپ كه به ويژه در ايالات متحده فروش فراواني دارند، به طور طبيعي بيش از سواري ها بنزين مصرف مي كنند.
اين فهرست بيانگر كم مصرف ترين SUV ها و وانت پيك آپ هايي است كه در بازار جهاني حضور دارند. اعداد مقابل نام خودرو، نشان دهنده مصرف بنزين در هر يكصد كيلومتر بزرگراه/ شهر است.
۱ - فورد Escape هيبريد 8/7 ، 1/9
۲ - مركوري Mariner هيبريد 6/8 ، 7/9
۳ - لكسوس RX400h 7/8 ، 1/01
۴ - تويوتا Highlander هيبريد 7/8 ، 1/10
۵ - فورد Escape 7/9 ، 8/11
۶ - فورد Ranger 7/9 ، 8/11
۷ - مزدا Tribute 7/9 ، 8/11
۸ - مزدا سري B 7/9 ، 8/11
۹ - هوندا CR- V 7/9 ، 3/21
۱۰ - ساترن Vue 7/9 ، 3/21
۱۱ - سوبارو Baja 1/01 ، 3/21
۱۲ - ميتسوبيشي Outlander 1/01 ، 8/21
پايگاه تازه آسيايي ها در اروپا
تويوتا يك مركز فني جديد و بسيار وسيع در زاونتم بروكسل، مركز بلژيك افتتاح كرد. فعاليت اين مركز بيشتر در زمينه توسعه و بهسازي اجزاء بدنه و شاسي و طراحي اجزاء الكترونيكي مدل هاي آينده تويوتا در اروپا، گزينش و آزمايش مواد و اجزاء ارزيابي موتور و بهتر ساختن مشخصات و قابليت هاي رانندگي خواهد بود. اين مركز 580 نفر را به كار خواهد گرفت و 130 ميليون يورو در آن سرمايه گذاري شده است. در اين مركز همچنين امور مربوط به فروش و فعاليت هاي مهندسي توليد انجام خواهد گرفت.
بدنه فيبركربن
اولين بدنه كامل يك اتومبيل با ظرفيت چهار سرنشين كه از پوسته يكپارچه فيبركربن ساخته شده است، در روزهاي پاياني دي ماه امسال در نمايشگاه ورزش هاي موتوري بيرمنگهام به نمايش درآمد.
سازنده اين فيبر كربني موسسه EPM است كه در سال 1996 پايه گذاري شده و اكنون مقر آن در دربي شاير انگلستان قرار دارد. اين بدنه كه Connaught Syacuse تيپ DGT نام گرفته 208 كيلوگرم وزن دارد و يك سوم سبك تر از معادل فولادي آن است.