سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۵
ديدار تيم هاي فوتبال بانوان ايران با يك تيم اروپايي
نخستين تجربه
004242.jpg
عكس ها:گلناز بهشتي
مريم رضايي
نتيجه مساوي
تيم ملي فوتبال ايران در نخستين بازي رفت خود در مقابل تيم برلين در نيمه نخست به دليل شتاب زدگي، فرصت هاي خوبي را از دست داد و دفاع ايران نيز به دليل اينكه در تجربه اول بين المللي خود قرار گرفته بود، دچار اشتباه شد و دو بار دروازه اش توسط تيم برلين گشوده شد. اما تيم ملي فوتبال بانوان ايران در نيمه دوم با يك بازي تهاجمي و حفظ توپ و زمين خوب توانست فرصت هاي از دست رفته را جبران كند و در دقايق ۶۵ و ۸۵ نيمه دوم دو گل به تيم آلمان بزند.
گل هاي تيم برلين را در دقيقه ۱۵ لوسيامت و دقيقه ۲۷ سنا آل. آگا زدند و گل هاي ايران را در دقيقه ۶۵ كتايون خسرويار و دقيقه ۸۵ نيلوفر اردلان به بار نشاندند.
گفتني است ناظر فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) نيز اين بازي را از نزديك دنبال كرد. كريستينا راموس از فيليپين نظارت اين بازي ها را از طرف فيفا برعهده داشت.
از ديگر نكات اين بازي، اخراج كتايون تفضيلي به دليل دريافت ۲ كارت زرد در اواخر بازي بود كه وي به اين دليل از بازي اخراج شد و تيم ايران مجبور شد بازي خود را ۱۰ نفره به پايان برساند.
در اين ديدار كه در نوع خود بعد از انقلاب اسلامي ايران، از آن به عنوان نخستين بازي رسمي تداركاتي فوتبال بانوان ايران ياد مي شود، نيروهاي پليس زن امنيت آن را برعهده داشتند.
ايراني ها تهاجمي تر از آلمان
فريبا پرتوي، ناظر ايراني بازي ايران - آلمان مي گويد: اين بازي به عنوان نخستين تجربه در نوع خود در سطح خوبي برگزار شد و هر دو تيم تلاش خود را براي ارائه يك بازي خوب از خود نشان دادند.
وي مي گويد: در مقابل بازي تهاجمي ايران، آلماني ها ضدحمله كار مي كردند و در مجموع نيمه نخست بازي تيم برلين، بازي قابل قبول تري را از خود نشان داد. اما در نيمه دوم بازيكنان ايران توانستند مسلط تر عمل كنند و جريان بازي را به نفع خود تغيير دهند.
به گفته يك كارشناس ورزشي، تيم ملي ايران در اين بازي دوستانه - تداركاتي با وجود پشت سر گذاشتن مسائل بسيار، در مجموع خوب عمل كرد و با به ثمر رساندن دو گل آن هم در دقايق پاياني اين بازي توانايي تكنيكي و تاكتيكي خود را عرضه كرد.وي مي گويد: در نيمه دوم اين بازي بازيكنان با همكاري بيشتر و توجه به نظرات مربيان، توانستند بازي را به تساوي بكشانند.
پروين رمضاني، مربي تيم ملي فوتبال بانوان ايران گفت: تيم فقط يك هفته تمرين كرده بود و با توجه به اينكه بازيكنان از استانهاي مختلف در آن حضور دارند، نتوانستند در دقايق اوليه بازي و در نيمه نخست هماهنگ عمل كنند. اما در نيمه دوم اين موضوع تعديل شد و بازي ها هماهنگ تر دنبال شد.
وي مي گويد: قدرت تيم ايران از نظر تاكتيك و تكنيك قابل توجه و قدرت دوندگي آنها نيز مناسب بود اما به دليل برگزاري بازي هاي تداركاتي كم نسبت به تيم حريف، باعث شد كه اين نقطه ضعف بويژه در نيمه اول به خوبي نمايان شود.
وي بر اين اعتقاد است كه در صورتي كه بازي هاي تداركاتي و باشگاهي بويژه برون مرزي براي تيم ملي ايران فراهم شود اين تيم استعداد خوبي براي بروز توانايي هاي نهفته خود داراست.
اما كاپيتان تيم ملي فوتبال بانوان ايران ،معصومه جهانچي ،بر اين اعتقاد است كه تيم فوتبال بانوان ايران از تمرين هاي كمي برخوردار بود و بويژه تجربه كم بازي با تيم هاي خارجي از مهمترين مسائل پيش روي تيم بود.جهانچي مي گويد: چنانچه اردوها منظم برگزار شود و اردوهاي آمادگي بيشتر شود بايد منتظر نتايج بسيار بهتري از زنان فوتبال ايران بود.
004245.jpg
يك بازي دوستانه
با دختران زير ۱۹ سال
تيم باشگاهي برلين روز ۹ ارديبهشت نيز يك بازي دوستانه با تيم جوانان فوتبال بانوان ايران كه گروه زير ۱۹ سال را تشكيل مي دهد، برگزار كرد.اين اولين تجربه تيم جوانان فوتبال بانوان ايران براي بازي با يك تيم اروپايي بود.
در نيمه نخست اين ديدار هر دو تيم به نتيجه تساوي دست يافتند و گل نخست را در دقيقه ۲۷ آندرا لينكه وارد دروازه ايران كرد و در دقيقه پاياني نيمه نخست نيز كتايون خسرويار توانست بازي را با ارسال يك توپ بلند به دروازه آلمان به تساوي بكشاند. اين بازيكن كه براي تيم ملي بانوان نيز توپ مي زند، روز گذشته يك گل را ثمر رساند.
در نيمه دوم دختران ايران بازي منطقي تري را از خود نشان دادند و با حمله هاي پياپي دروازه حريف را نشانه گرفتند. اما بر خلاف جريان بازي اين تيم آلمان بود كه در دقيقه ۵۲ دومين گل خود را توسط سفيه پك وارد دروازه ايران كرد. تيم ايران پس از دريافت گل دوم بر شدت حملات خود افزود كه نتيجه آن ۲ گل در دقايق ۷۷ و ۸۵ توسط بازيكن شماره ۱۰ فرشته كريمي بود.
يك كارشناس ورزشي درباره ديدار دوستانه دختران جوان ايران با تيم باشگاهي آ.ال. درزيمنزپور مي گويد: پاسكاري آلماني ها بهتر بود و دليل عمده آن را بايد ديدارهاي تداركاتي باشگاهي اين تيم با باشگاههاي اروپايي دانست .اما دختران زير ۱۹ سال ايران نيز بويژه در نيمه دوم شجاعت بيشتري از خود نشان دادند و با پاسكاري هاي دقيق خود قابليت هاي يك بازي خوب را از خود نشان دادند.
در نيمه دوم و بويژه از دقايق ۶۵ بازي مي توان گفت كه دروازه بان ايران بيشتر استراحت مي كرد و بازي بيشتر در زمين حريف دنبال مي شد.
وي مي گويد: به هر حال اين تجربه براي اعضاي تيم بسيار با ارزش بود و آنها مدتها بود كه منتظر اين فرصت بودند. با برگزاري چنين بازي هايي مي توان سطح آموزش و رقابت را در تيم لايق بانوان فوتبال ايران ارتقاء داد.
گفتني است كه در اين بازي ناظر فيفا حضور نداشت و اين بازي بيشتر جنبه تشريفاتي و دوستانه براي كسب تجربه تيم جوانان فوتبال بانوان ايران داشت.
استارت مسابقات برون مرزي زده شد
خديجه سپنجي- نايب رئيس فدراسيون فوتبال در امور بانوان- اظهار اميدواري كرد كه اين مسابقه بتواند نخستين استارت حضور تيم ملي فوتبال بانوان ايران را در رقابت هاي برون مرزي بزند و به اين بازي ختم نشود.
وي مي گويد: كارهاي آمادگي تيم ايران براي مقابله با تيم آلمان مدت ها بود كه كليد خورده بود، اما از يك هفته قبل از انجام بازي، تيم در اردو به سر برد و برنامه تداركاتي نسبتاً خوبي را پشت سرگذاشت.وي همچنين گفت كه از تلويزيون هاي آلمان و بي بي سي حضور داشتند و اين بازي تحت پوشش خبري رسانه هاي مختلف داخلي نيز قرار گرفت.وي نكته قابل توجه و تامل در برگزاري اين بازي را حضور نماينده و ناظر فيفا خانم كريستينا راموس فيليپيني دانست و گفت: در اين بازي به قواعد و قوانين بازي به شدت توجه شد و بازي از اين لحاظ بسيار دشوار بود.مربي تركيه اي تيم برلين دراين باره مي گويد: اميدوارم كه درهاي بازي هاي فرامرزي با اين بازي ها بر روي تيم فوتبال بانوان ايران گشوده شود . تيم ايران از توان خوبي برخوردار بود اما بي تجربگي اين تيم كاملاً محسوس بود. ايران چندين بار در طول بازي شانس اين را داشت كه دروازه حريف را باز كند اما به دليل كم تجربه بودن در بازي با تيم هاي خارجي اين فرصت ها را از دست داد، در حالي كه پيروزي تيم ايران مي توانست قطعي باشد.
ناظر فيفا: شروع خيلي خوب براي ايران
راموس، ناظر فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) بازي دوستانه ايران - آلمان را بسيار هيجان انگيز خواند و گفت كه هر دو تيم با مهارت بازي كردند و شروع خيلي خوبي براي اين نوع بازي ها در ايران بود.
وي مي گويد: هر دو تيم با تحرك زياد و مرتب عمل كردند و اميدوارم تيم فوتبال بانوان ايران فرصت هاي بيشتري را براي برگزاري اين نوع مسابقات بدست آورد.
وي درباره پوشش بانوان ايران- آلمان در اين بازي ها مي گويد: متاسفانه قوانين فيفا درباره لباس بازي ها چنين نيست و مجبور به متابعت از اين قوانين هستيم. البته ما نظرات خود را درباره نكات و كيفيت اين بازي ها به فيفا اعلام خواهيم كرد، اما نتيجه آن نامعلوم است، زيرا فيفا خود از هيأت قانونگذاري متشكل است و تغيير قوانين آن مشكل است.
راموس درباره مسابقات فوتبال زنان آسيا كه چند هفته پيش در مالزي برگزار شد، گفت: در آن مسابقات نيز دو تن از بازيكنان اردني كه براي نخستين بار بود در مسابقات آسيايي فوتبال زنان شركت كرده بودند با روسري و لباس پوشيده بازي كردند.وي تصريح كرد: ما توجه خاصي به كشورهاي اسلامي داريم البته اين كشورها بايد درخواست هاي خود را به فيفا ارائه دهند تا مورد بررسي و يا تجديد نظر قرار گيرد.
004251.jpg
تمرين ناكافي، نامرتب و كمبود زمين چمن
كارشناسان فوتبال در امور بانوان بارها بر اين نكته صحه گذاشته اند كه پراكندگي و ازهم گسيختگي اعضاي تيم ملي ايران و عدم وجود برنامه منظم و تمرين هاي متوالي از جمله نواقص اين بخش از ورزش زنان ايران است. بسياري از اعضاي شهرستاني تيم ملي فوتبال بانوان ايران از نبود زمين چمن براي تمرين در استان خود گلايه كرده اند و نبود ورزشگاه و تجهيزات مناسب را در طول هفته از نواقص و كمبودهاي خود ذكر كرده اند. برخي از آنان مي گويند كه فقط مي توانند در اردوهاي آمادگي تيم ملي در تهران فوتبال بازي كنند و اين موضوع بر كيفيت بازي قابل قبول و هماهنگ با ساير اعضاي تيم اثر نامطلوب مي گذارد.
همچنين كم بودن اردوهاي آمادگي و نامنظم، موجب شده كه اعضاي تيم ملي از روند مطلوبي براي ارائه يك بازي مناسب دور بمانند!
اين در حالي است كه آنان مي گويند: در اين اردوهاي تمريني و آمادگي، اعضاي تيم با تكنيك ها و سيستم هاي تركيبي جديد آشنا مي شوند. همچنين عدم توجه به برگزاري بازي هاي تداركاتي و دوستانه با باشگاهها و تيم هاي خارجي موجب شده است كه سطح بازي تيم ملي فوتبال بانوان ايران در نگاه نخست شتاب زده و بي تجربه به نظر آيد در حالي كه با فراهم كردن اين نوع برنامه ها تيم فوتبال بانوان ايران مي توانست از رشد كمي و كيفي قابل قبولي در مقابله با رقباي خود برخوردار شود.

گفت وگو با لئوناردو مدير استعداديابي باشگاه ميلان:
ميلان به يك نوسازي نياز دارد
004254.jpg
فاطمه ابوطالبي
لئوناردونا سيمونتودي آرايو، در ۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در نيتروي برزيل متولد شد. مهاجم تيم ملي برزيل در جام جهاني ۱۹۹۴. برزيل با اين تيم قهرمان جهان شد و در سال ۱۹۹۸ در فينال مسابقات جام جهاني در مقابل فرانسه مقام دوم و نايب قهرماني را كسب كرد.
لئوناردو موفقيت هايش را از تيم  فلامينگو و زماني كه تنها ۱۷ سال داشت به همراه «هروزيكو» با حضور در اولين رقابت هاي قهرماني آغاز كرد.
او در سال ۱۹۹۰ با تيم سائوپائولو قرارداد بست و پس از آن در سال ۱۹۹۱ به همراه راي و ديگر بازيكنان جوان و مستعد كشورش در تيمي با نام تله سانتا حضور يافت. يك سال بعد لئوناردو راهي اروپا شد و به اسپانيا رفت و با باشگاه والنسيا قرارداد امضا كرد.
بازيكن تيم ملي برزيل، پس از ۲ فصل حضور در والنسيا دوباره به كشورش برگشت و در سال ۱۹۹۳ به تيم سائوپائولو پيوست.
پس از يك سال بازي در سائوپائولو و پس از جام جهاني ۹۴ لئوناردو به ژاپن رفت و با تيم كاشيما آنتلرز قرارداد امضا كرد. او موفقيت هايش را در اين تيم ادامه داد.
او در سال ۱۹۹۶ مجدداً  از ژاپن به اروپا رفت و با باشگاه پاريس سن ژرمن جايي كه توانست در آن تيم دامنه موفقيت هايش را گسترش دهد قرارداد بست. او در دومين حضورش در تيم ملي در مسابقات جام جهاني ۹۸ به همراه تيمش مقام دوم جهان را كسب كرد. لئوناردو پس از جام جهاني ۹۸ به ايتاليا رفت و به تيم آث ميلان پيوست و به عنوان ستاره اين تيم مطرح شد. او چهار فصل براي ميلان بازي كرد و در سال ۲۰۰۱ دوباره به سائوپولو برگشت.
لئوناردو كه از سال ۱۹۸۹ به تيم ملي برزيل دعوت شد توانست در ۵۶ بازي تيم ملي كشورش حضور يابد و ۸ گل نيز به ثمر رساند.
بازيكن مطرح تيم آ ث ميلان هم اكنون به عنوان مدير استعداديابي تيم ميلان در تيم باشگاهي سابقش فعاليت مي كند.
اين بازيكن ۳۶ ساله فقط به خاطر بازي خوب و قدرت خارق العاده اش مطرح نيست، بلكه بيشتر به دليل آمادگي اش و چپ پا بودنش است كه از معروفيت خاصي برخوردار گرديده است.
او از فعاليت هايش، بزرگترين موفقيتش و نيز بدترين شكست مي گويد:
* كمي از فعاليت تان در باشگاه آ ث ميلان به عنوان مدير استعداديابي اين تيم و همچنين بنياد امور خيريه آن توضيح دهيد.
- من به عنوان يك مسئول رسمي تيم آث ميلان و به عنوان نماينده اين تيم به تمام كشورها سفر مي كنم. تقريباً  كار من همين است؛ استعداديابي. همچنين به عنوان مدير استعداديابي اين تيم بازي ها و بازيكنان تيم ها را از طريق تلويزيون نيز تحت نظر قرار مي دهم. ما همچنين با راه اندازي يك بنياد خيريه يك منبع اصلي درآمد آن از باشگاه آث ميلان است اقداماتي را انجام مي دهيم. در طول ۳ سال گذشته ۲ ميليون يورو درآمد داشتيم كه با آن ۲۵ پروژه در ايتاليا و ديگر كشورها راه اندازي كرديم. همچنين پاركي براي كودكان نابينا و ناشنوا در آنكونا ايجاد كرديم. بيمارستاني را نيز براي درمان كودكان در ريودوژانيرو تأسيس نموديم.
از طريق همكاري با يونيسف، ۳۵۰ هزار يورو براي مبارزه با بيماري كودكان كنگو اختصاص داده ايم. تمام اقداماتي كه در اين بنياد انجام مي دهيم از سوي باشگاه آث ميلان حمايت مي شود.
* برنامه هاي آينده ات چيست؟ نام شما با تيم فلامنگو گره خورده، آيا از روي احساس مسئوليت به اين تيم مي رويد؟
- برنامه هاي متعددي دارم. رابطه ام با آث ميلان خوب است. البته در گذشته وضعيت فرق داشت. از سوي تيم هاي مختلفي به من پيشنهادهايي مي شد كه همه علاقه مند به جذب من بودند ميلان به يك نوسازي نياز دارد. وضعيت فعلي اين تيم به دليل مسائل اقتصادي دراماتيك است كه بايد براي بهبود آن تلاش كنيم.
* آيا در فوتبال الگويي داري كه همواره به يادش باشي؟
- من همواره زيكو را ستايش مي كنم. به دلايل مختلف؛ به عنوان پدر خانواده و همكار او يك فرد كامل است. به عنوان يك بازيكن هم او همواره پرتلاش بود. من به عنوان يكي از طرفداران فلامنگو آن زمانها هميشه براي تماشاي بازي هاي زيكو به ورزشگاه ماراكانا مي رفتم.
* نظر شما راجع به كاكا چيست؟ آيا اعتقاد داريد كه او خيلي سريع رشد كرد؟
- او بازيكن هنرمندي است. او يك شخصيت كاريزمايي دارد، هم استعداد دارد و هم پشتكار.
* بزرگترين موفقيت فوتبالي ات چه بوده؟ قهرماني در جام جهاني ۱۹۹۴؟
- نه، مي توانم بگويم قهرماني در سال ،۹۴ شروع روند موفقيت هايم بود. هنگامي كه در سن ۱۷ سالگي بتواني در تيم ملي جاي گيري، آن هم يكي پس از ديگري در بازي هاي حضور يابي و سرانجام تيمت نيز در جام جهاني قهرمان شود... اين مي تواند سرآغازي براي ادامه يافتن موفقيت ها باشد.
* و بزرگترين ناكامي ات در فوتبال؟
-بدترين لحظه براي من شكست در مسابقه فينال جام جهاني ۹۸ فرانسه است. لحظه خيلي ناراحت كننده اي بود. غم انگيز ترين بخش تاريخ زندگي فوتبالي ام.
* فكر مي كنيد فرانسه چگونه توانست بر برزيل پيروز شود؟ آيا اين باخت به خاطر بازي بد رونالدو بود؟
- فرانسه هم تيم خوبي داشت، هم از امتياز ميزباني و بازي خانگي برخوردار بود و مسابقه فينال براي اين تيم يك مسابقه خوبي بود. ضمن اين كه اين فينال آخرين فينال آن قرن بود و اين براي فرانسه، آن هم مقابل برزيل خيلي مهم بود. در تيم فرانسه بازيكناني حضور داشتند كه در بهترين تيم هاي باشگاهي جهان حضور دارند.
زيدان بازيكن تيم ملي فرانسه چندين بار به عنوان بهترين بازيكن جهان انتخاب شد. ضمن اين كه بازيكنان خوب ديگري همچون؛ بلانك، دشام، بارتز، ليزارازو، پتي و ... نيز در اين تيم حضور داشتند.
004257.jpg
تاريخچه باشگاه ميلان:
آلفرد ادواردز انگليسي، در سال ۱۸۹۹ براي اولين بار باشگاه فوتبال ميلان را به نام «كريكت» تأسيس كرد. او در سال ۱۹۰۱ موفق شد تا نخستين نشان اسكودتو را به ميلان تقديم كند و نام خود را در تاريخ باشگاه روسونري  به ثبت برساند. پيش از شروع يك دوره ۴۰ ساله كه ميلان با بحران مواجه بود، توانست ۲ عنوان قهرماني را در مسابقات سري A كسب كند. «گورنانورداهل»، «گورنارگرن» و «نيلس ليدهولم» ۳ بازيكن مطرح و تاريخ ساز روسونري باعث شدند تا تيم ميلان، ۴ عنوان قهرماني ديگر كسب كند.
در طي سالها و دهه هاي بعد، نرئوروكو به عنوان سرمربي و جاني ريورا، به عنوان بازيكن و ستاره طلايي ميلان بارها و بارها موفقيت هاي بي نظيري را براي اين تيم كسب كردند و قدرت ميلان را در سطح ايتاليا و اروپا به همگان ثابت كردند. باشگاه ميلان در سال ۱۹۷۹ با وضعيت بحران مالي مواجه شد و اين باعث گرديد تا افت شديدي داشته باشد. پس از ۷سال سيلويو برلوسكوني، با تزريق پول به باشگاه ميلان، اين تيم را از ورشكستگي و بحران مالي خارج كرد و جان تازه اي به تيم اول شهر ميلان بخشيد.
در همين سالها، ميلان با بازيكنان مطرحي چون رودگوليت، ماركو فان باستن و فرانك رايكارد هر ۳ از هلند و مربيگري مربي سرشناسي چون آريگو ساكي، افتخارات زيادي را در ايتاليا و اروپا كسب كرد و خود را به عنوان يك تيم مطرح معرفي كرد.
پس از آريگو ساكي، فابيو كاپلو مربيگري اين تيم را برعهده گرفت و با كسب ۴ عنوان مهم شامل قهرماني در ۴ دوره از رقابت هاي سوپر جام ايتاليا، ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا و سوپر جام اروپا خاطرات شيريني را براي اين تيم در دهه ۱۹۹۰ به ثبت برساند.
آلبرتو زاكه روني، ديگر مربي اين تيم در اولين سالهاي حضورش در ميلان موفق شد تا شانزدهمين اسكودتوي ميلان را به باشگاهش تقديم كند.
يكي از موفقيت ها و افتخارات اين مربي پيروزي ۶ بر صفر در دربي بزرگ ميلان بود كه به عنوان بهترين پيروزي روسونري  مقابل رقيب ديرينه به ثبت رسيده است. كارلو آنجلوتي مربي فعلي اين تيم نيز موفق شده تا در سالهاي ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ عناوين بزرگ قهرماني در ليگ باشگاه هاي اروپا (پيروزي مقابل يوونتوس در مرحله فينال)، جام حذفي ايتاليا نشان اسكودتو را نصيب روسونري كند.

نگاه
004248.jpg
بازي دوستانه
شايد بتوان به جرأت اظهار كرد كه نخستين بازي دوستانه تيم فوتبال بانوان ايران با يك تيم باشگاهي اروپايي از كشور آلمان، بعد از انقلاب اسلامي حركت نويني بود كه پس از ماهها انتظار به بار نشست و مجموعه فوتبال نوپاي بانوان ايران را از نزديك درگير واقعيت هاي يك بازي فرامرزي كرد.بسياري از كارشناسان براين باورند كه اين تجربه نخست، بسيار با ارزش است و مي تواند زمينه ساز نماياندن نقاط قوت و ضعف تيم فوتبال بانوان ايران در مقابله با تيم هاي اروپايي باشد.
سابقه اين بازي دوستانه و تداركاتي به يك سال قبل برمي گردد؛ زماني كه يك تيم باشگاهي برلين بعد از بازيهاي غرب آسيا و نمايان شدن توان بازيكنان فوتبال زن ايران، از فدراسيون فوتبال ايران طي مكاتباتي درخواست كرد كه با تيم بانوان ايران مسابقاتي را به انجام رساند.فدراسيون فوتبال ايران و نايب رئيس آن در امور بانوان چندين ماه بررسي هاي زيادي را به انجام رساندند تا در نهايت در اواخر سال گذشته خبر نهايي شدن اين موضوع به مطبوعات كشانده شد كه نتيجه آن برگزاري دو بازي دوستانه ميان فوتباليست هاي زن ايران و آلمان در روزهاي ۸ و ۹ ارديبهشت ماه در باشگاه آرارات تهران شد.
در بين بازيكنان اين تيم باشگاهي آلمان، يونانيها و تركها هم توپ مي زنند و چند نفر از آنها مسلمان هستند.
بازيكنان فوتباليست آلماني خود درخواست كرده بودند با پوشش مشابه بازيكنان ايران يعني لباس بلند ورزشي و مقنعه بازي كنند. بازيكنان آلمان قرمز پوش با مقنعه سفيد و بازيكنان ايران با لباس سفيد و مقنعه مشكي بازي كردند. همه عوامل برگزاري اين بازي دوستانه بانوان بودند و مي توان گفت هيجان در ميان تماشاگران، مجريان و بازيكنان آن و حتي خبرنگاران و عكاسان مطبوعات نيز محسوس بود!
004260.jpg
ميلان
تاريخ تأسيس:
۱۶ دسامبر ۱۸۹۹
شهر: ميلان
رئيس باشگاه:
سيلويو برلوسكوني
نايب رئيس: آدريانو گالياني
مربي: كارلو آنجلوتي
مدير استعداديابي: لئوناردو
كاپيتان تيم: پائولو مالديني
محل تمرين: مركز ورزشي ميلانو
لباس رسمي: قرمز و مشكي
اسپانسر اصلي باشگاه: Opel
اسپانسر ورزشي : آديداس
نام ورزشگاه: جوزپه مه آتزا
- ترين هاي ميلان:
بهترين گلزن تاريخ: گونارنورداهل (۲۱۰ گل) 
بهترين گلزن در يك فصل: گوناردنورداهل فصل ۵۰-۱۹۴۹ (۳۵ گل)
بيشترين بازي با پيراهن تيم ميلان: فرانكو بارزي (۵۳۱ بازي)
بيشترين بازي ملي: پائولو مالديني (۱۲۶ بازي )
بيشترين مبلغ خريد بازيكن: ۲۷ ميليون يورو براي سزار مانوئل روي كاستا از فيورنتينا در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱
بيشترين مبلغ بابت فروش بازيكن: ۳/۸ ميليون يورو،  كريستين زانتي، به يوونتوس در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱
قهرماني در اروپا: ۶ قهرماني (۶۳ ، ۶۹ ، ،۸۹ ۹۰ ، ۹۴ ، ۲۰۰۳) 
جام در جام: ۲ (۶۸ و ۷۳)
سوپر جام: ۳ (۸۵ ، ۸۹ ، ۹۰)
جام بين قاره اي: ۳(۶۹ ، ۸۹ ، ۹۰) 
ركوردهاي ميلان در سري A
قهرماني: ۱۷ بار ( ۱۹۰۱ ، ۱۹۰۶ ،  ۱۹۰۷ ، ۱۹۵۱ ، ،۱۹۵۵ ۱۹۵۷ ، ۱۹۵۹ ، ۱۹۶۲ ، ۱۹۶۸ ، ۱۹۷۹ ، ۱۹۸۸ ، ۱۹۹۲ ، ۱۹۹۳ ، ۱۹۹۴ ، ۱۹۹۶ ، ۱۹۹۹ ، ۲۰۰۴ )
قهرماني در جام حذفي ايتاليا: ۵ بار (۱۹۸۸ ، ۱۹۹۲ ، ،۱۹۹۳ ۱۹۹۴ ، ۲۰۰۴)
بيشترين امتياز در يك فصل: ۸۲ امتياز (۲۰۰۴-۲۰۰۳ )
كمترين امتياز در يك فصل: ۲۷ امتياز (۸۲-۱۹۸۱) 
بهترين پيروزي: ۹ بر صفر برابر پالرمو در فصل ۵۱-۱۹۵۰
بدترين شكست: ۶ بر يك مقابل يوونتوس در فصل ۹۷-۱۹۹۶
بيشترين گل زده: ۱۱۸ گل در فصل ۵۰-۱۹۴۹
كمترين گل زده: ۲۱ گل در فصل ۸۲-۱۹۸۱

ورزش
اقتصاد
اجتماعي
انديشه
فرهنگ
موسيقي
|  اقتصاد  |   اجتماعي  |  انديشه  |  فرهنگ   |  موسيقي  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |