يكشنبه ۱۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۳ - Jul 2, 2006
شاه كليد صندوق هاي امانات در اختيار يك شهروند!
004149.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري :مردي به قصد برداشت جنسي از صندوق امانات خود به يكي از بانك هاي غرب تهران مراجعه كرد و آن زمان بود كه راز يك كليد جادويي فاش شد.
به گزارش همشهري، اواسط هفته گذشته مردي براي برداشتن جنس باارزشي از داخل صندوق  امانات يكي از بانكها كه در غرب پايتخت قرار داده بود به آن مركز مراجعه كرد.
مسئولان بانك به دليل شناخت قبلي كه از وي داشتند بدون بررسي كارت شناسايي او را به اتاق صندوق هاي امانات هدايت كردند. مرد با ذهني خسته از افكار روزانه وارد اتاق شد و آشفتگي ذهني وي باعث شد كه كليد صندوق امانت خود را به اشتباه در داخل قفل صندوق ديگري وارد كند، مرد درحالي كه كليد را در قفل مي چرخاند متوجه اشتباه خود شد، وي متعجب از اين كه قفل صندوق فرد ديگري با كليد وي گشوده شده است رو به كارمند بانك كه براي گشودن قفل بعدي صندوق در كنار مشتري ايستاده بود برگشته و ضمن توضيح حركت اشتباه خود از اين كه كليدش قفل صندوق ديگري را باز كرده است شاكي شد و خواستار توضيح شد.
علت شكايت مرد به مسئولان بانك به دليل اين بود كه اگر كليد او قفل اين صندوق امانت كه متعلق به شخص ديگري بود گشوده است پس ديگري نيز قادر به گشودن صندوق وي با كليد خود خواهد بود و بدين ترتيب صندوق ها نمي توانست مكان مناسبي براي نگهداري اموال باارزش وي و ديگران باشد.اين مرد ضمن بيان خبر مذكور به همشهري در ادامه گفت: «رئيس بانك وقتي از ماجرا بااطلاع شد با استفاده از كليد بنده چند قفل ديگر صندوق هاي امانات در آن بانك را امتحان كرد و كليد تمام قفل ها را گشود!
وي افزود: بدين ترتيب مسئولان بانك از من خواستند اتاق صندوق هاي امانات را ترك كنم و آنها هماهنگي هاي لازم براي تغيير كليد قفل صندوق را با شركت توليدكننده اين صندوق ها انجام داده و سپس اقدام به تغيير كليد كنند.برپايه آخرين اخبار،كليد صندوق اين مرد كه شاه كليد تمام صندوق هاي امانات آن شعبه بانك بود هم اكنون تغيير يافته است.
اين مرد در خاتمه گفت: شايد شانس شهروندان تهراني كه در آن شعبه صندوق امانت تهيه كرده اند بود كه اين شاه كليد در اختيار من قرار گرفت چون اگر اين كليد در اختيار فردي خلافكار قرار مي گرفت شايد حادثه ديگري رخ مي داد.

قاتل با مهريه بخشيده شده به پاي چوبه دار مي رود
گروه حوادث- مرد جواني كه درپي سوءظن به همسرش او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود در آستانه اعدام بسر مي برد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده جنايي از زماني در دستور كار ويژه كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت كه خانواده يك زن جوان به نام مرجان با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفته و مدعي شدند كه چند روزي است به طور غيرعادي دختر و تازه دامادشان ناپديد شده اند و از آنان هيچ خبري ندارند.
پليس براي بررسي اوليه به محل سكونت زوج جوان در منطقه مشيريه مراجعه كرد، مأموران به محض ورود به خانه متوجه آينه شمعدان عروس جوان شدند كه به روي آن با رژلب نوشته شده بود: «مرجان مرد».
جسد عروس جوان در اتاق خواب كشف شد. ضربه چاقويي كه به ناحيه قلب زن جوان وارد شده بود موجب مرگ وي شده بود.
اولين مظنون اين جنايت،همسر مقتول به نام محمد بود كه به دستور بازپرس حسين اصغرزاده تحقيقات پليس براي دستگيري اين متهم آغاز شد. پليس جنايي رد محمد را در مرزهاي غربي كشور كشف كرد. با تلاش كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران محمد به تهران آمده و خود را به پليس معرفي كرد. اين مرد جوان درخصوص انگيزه ارتكاب قتل همسرش به افسر پرونده گفت: «به مرجان سوءظن داشتم، فكر مي كردم با مرد ديگري در ارتباط است و به خاطر همين شك او را كشتم.»
تحقيقات پليس جنايي معلوم ساخت كه ادعاي عامل جنايت كذب بوده و عروس جوان به زندگي خود پايبند بود و تنها، قرباني شك بي دليل همسرش شده بود.
بعد از صدور قرار مجرميت متهم از سوي بازپرس اصغرزاده پرونده به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. بعد از برگزاري جلسات دادرسي قاضي كوه كمره اي حكم به قصاص نفس اين متهم صادر كرد. حكم اعدام محمد از سوي ديوان عالي كشور تأييد و به اجراي احكام ارسال شد.
روز گذشته جابري قاضي اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران خبر از پايان مراحل استيذان اين پرونده داد.
جابري در ادامه افزود: اولياء دم مهريه مقتول را در قبال پرداخت تفاضل ديه به قاتل بخشيده اند و بدين ترتيب محمد در آستانه اعدام قرار گرفت.

باتلاش مأموران آگاهي شهرستان كرج
نحسي سيزدهمين سرقت، مردان مسلح را به دام انداخت!
004152.jpg
گروه حوادث - سارقان مسلحي كه تصور مي كردند سيزدهمين سرقت مسلحانه خود را با موفقيت انجام داده اند هرگز تصور نمي كردند كه ساعاتي بعد به دام پليس بيفتند.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه حدود ساعت ۲ بامداد اوايل تيرماه زماني كه مأموران كلانتري ۱۹ «باغستان» كرج حين گشت زني در محدوده استحفاظي خود بودند به رفتارهاي دو سرنشين جوان يك دستگاه پژو RD در بلوار ماهان مشكوك شده و زماني كه با دستور ايست قصد متوقف كردن خودرو را داشتند با عدم توجه راننده و افزوده شدن سرعت خودرو با هدف فرار، مواجه شدند مأمورين براي تعقيب مظنونان بلافاصله وارد عمل شدند. بدين ترتيب با تعقيب و گريز خودرو پژو آردي، مأموران پليس پس از شليك چند تيرهوايي و دادن اخطار، موفق به متوقف كردن خودرو و دستگيري راننده و سرنشين ديگر خودرو شدند .
مأموران در بازرسي هاي اوليه و بررسي مدارك خودرو پي بردند، پژو آردي ساعاتي پيش از دستگيري سرنشينانش، از مالك اصلي خودرو سرقت به عنف شده، به طوري كه مالباخته از سوي دو متهم به نامهاي «سهيل» ۲۳ ساله و «بهروز» ۲۰ ساله با ضربات چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.
بدين ترتيب پيگيري ها بر روي اين پرونده به سرپرستي سرهنگ محمد عيوضي، رئيس اداره يكم مبارزه با سرقت و جرايم جنايي پليس آگاهي كرج آغاز شد.
اين در حالي بود كه پليس در جريان بازجويي هاي اوليه پي برد، متهمان با اعلام مبلغ بالا جهت كرايه دربستي خودرو، راننده را اغفال و خودرو را به مقصد باغستان كرايه كرده و در بين راه با بيرون آوردن يك قبضه چاقو، پس از وارد كردن سه ضربه به صورت و بدن راننده، خودرو را به سرقت برده اند.
از آنجا كه مأموران در تحقيقات اين پرونده مواردي از اقدامات حرفه اي متهمان را شناسايي كرده بودند، تحقيقات گسترده پليسي منجر به اخذ اعترافات جديد شد.
بر اين اساس يكي از متهمان طي اعترافاتي اظهار كرد: با همدستي يك تن ديگر به هويت حسن اقدام به تشكيل باند مسلحانه كرده و تا زمان دستگيري ۳ فقره سرقت از منازل به طور مسلحانه و ۱۰ فقره سرقت خودرو و موتورسيكلت كه تعدادي از آنها را با اسلحه و تعدادي ديگر را نيز با تهديد چاقو ترتيب داديم.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، مأموران موفق شدند در جريان فعاليت هاي پليسي با شناسايي محل اختفاي متهم فراري، وي را در منزلش واقع در حصارك كرج دستگير كنند.
سرهنگ بزمون، همچنين در خصوص اقدامات اعضاي اين باند سرقت مسلحانه گفت: متهمان در تمامي سرقت هاي منازل به سراغ ويلاهاي مهرشهر رفته و با تحت نظر قراردادن منازل و شناسايي اعضاي خانواده و بررسي محل هاي تردد و شلوغي يا خلوتي آنها، به عنوان دوست يكي از اعضاي خانواده و يا تحت پوشش مأمورهاي دولتي وارد منزل شده و پس از عبور از درب اصلي با كشيدن جوراب بر روي صورت با اسلحه و قمه حمله ور شده و بلافاصله پس از سرقت طلاجات، پول و گوشي تلفن همراه اقدام به بستن دست و پاي اعضاي خانه در اتاق كرده و متواري مي شدند. متهمان در ۳ فقره سرقت، بيش از ۷ ميليون طلاجات، وجوه نقد و گوشي تلفن همراه از مالباختگان سرقت كردند.
بر اين اساس و بنا به اعترافات متهمان، آنها با خودرو سرقتي چند روزي را در پوشش مسافركش از مسافران عبوري باج  گيري كرده اند.
سرهنگ بزمون - رئيس پليس كرج- با اعلام اين خبر گفت: همچنين متهمان در ادامه اقدامات مجرمانه شان، با سفارش غذا، زماني كه پيك موتوري اغذيه فروشي جهت تحويل سفارش مراجعه مي كرد، به بهانه پرداخت هزينه غذا به وي پول درشت مي دادند و بدين ترتيب راننده پيك موتوري زماني كه براي خرد كردن پول اقدام مي كرد، در فرصت به دست آمده از دورشدن وي از موتورسيكلتش با تهديد و زور اقدام به سرقت كرده و سپس از محل متواري مي شدند.
اين در حالي بود كه متهمان بلافاصله موتورسيكلت هاي سرقتي را در قبال دريافت مبالغي كمتر از مبلغ واقعي در اختيار مالخرها قرار مي دادند.

دادگاه جنجالي در كپنهاك
دادگاهي در كپنهاك ۹ عضو يك خانواده پاكستاني را كه در جنايتي فجيع دختر خود را به خاطر ازدواج با پسر جواني به قتل رسانده بودند به حبسهاي طولاني مدت محكوم كرد. ۲۳ سپتامبر گذشته غزال خان دختر ۱۸ ساله پاكستاني الاصل در اسلاگلس در ۱۰۰ كيلومتري غرب كپنهاك به ضرب گلوله از پاي درآمد و شوهر او نيز با شليك دو گلوله به شكمش به شدت مجروح شد.
طبق گزارش پليس كپنهاك، فردي كه اقدام به تيراندازي كرده بود برادر غزال خان بود كه دختر جوان را دو روز بعد از برگزاري مراسم عروسي، در نزديكي ايستگاه مترو با شليك ۵ گلوله به قتل رساند. مرگ دردناك اين دختر بيگناه جنجال گسترده اي را در كپنهاك سبب شد و به اين ترتيب پليس كپنهاك در تحقيقاتي ۹ عضو خانواده دختر جوان را به اتهام قتل او دستگير كرد كه روز گذشته متهمان در دادگاه كپنهاك محاكمه شده و به حبسهاي طولاني مدت محكوم شدند. هيات منصفه همچنين درخواست وكيل متهمان براي بخشش و عفو برخي از متهمان را رد كرد.
قرار آشتي مرگبار
به گزارش پليس كپنهاك، پدر غزال خان كه در دهه ۷۰ از پنجاب به كپنهاك مهاجرت كرده است از سه هفته قبل از جنايت، دختر خود و مرد جواني را كه قرار بود با او ازدواج كند تحت تعقيب قرار داد و سرانجام دو روز بعد از ازدواج اين دو جوان، دستور قتل دختر را صادر كرد. خانواده كينه توز دختر جوان كه احساس مي كردند با ازدواج دخترشان با مرد جواني كه خودش او را انتخاب كرده است، حيثيت آنها لكه دار شده است،براي اجراي نقشه قتل در اقدامي باورنكردني، از دختر جوان و همسرش خواستند تا براي آشتي با خانواده اش به خانه آنها برود.
فريب دختر جوان و شوهر او توسط عموي خانواده و يكي ديگر از اقوام كه جزو ۹ متهم پرونده هستند صورت گرفت. اما در مسير رفتن به خانه، ناگهان برادر دختر جوان به وي و شوهرش نزديك شده و اقدام به شليك ۷ گلوله به سمت آنها كرد كه ۵ گلوله به دختر جوان برخورد كرده و وي در همان لحظات اوليه جان باخت اما شوهر او كه بر اثر شليك ۲ گلوله به شكمش زخمي شده بود، زنده ماند. بازجويان پرونده براي يافتن تمامي عاملان اين جنايت،  به رديابي تلفنهاي همراه خانواده مقتول دست زده و دريافتند كه در هنگام جنايت، ۹ نفر از اعضاي خانواده در نزديكي محل جنايت حضور داشته اند و اطلاعات مربوط به مسير عبور آنها را در اختيار ضارب قرار مي داده اند. يك شاهد نيز عكسي از برادر مقتول گرفته است كه در آن پسر جوان در حاليكه اسلحه اي در دست دارد بالاي سر خواهر خود ايستاده است. اين در حالي است كه شوهر زن جوان نيز در حالي كه تيري به شكم او خورده است در كنار او افتاده بود.مرد جوان تمام گلوله هاي اسلحه را به سمت خواهر خود شليك كرد و سپس به سرعت از لابلاي جمعيت گريخت. بنا به اين گزارش، شوهر غزال كه مدت طولاني با وي در ارتباط بود، بعد از اين جنايت به بيمارستان انتقال يافت و زنده ماند و اكنون تحت مراقبت پليس قرار دارد، چرا كه وي تهديد به مرگ شده است. بنا به اين گزارش، پرونده اين جنايت هنگامي بيشتر مورد توجه مطبوعات و مردم دانمارك قرار گرفت كه هيات منصفه دادگاه به مرگ تهديد شدند و يك شاهد حادثه نيز به دليل تهديد به مرگ مجبور شد تا اظهارات قبلي خود را پس بگيرد. در جلسه محاكمه، برادر بزرگتر غزال، «اختر عباس» اتهام شليك گلوله هاي مرگبار به سوي خواهر خود را پذيرفت اما در اظهاراتي عجيب مدعي شد كه او تنها از خودش دفاع كرده است، چرا كه شوهر خواهرش او را كتك زده است. دادگاه وي را به اتهام قتل عمد به زندان محكوم كرد. همچنين غلام عباس پدر غزال نيز به تحريك براي قتل متهم شد كه دادگاه وي را نيز به حبس ابد محكوم كرد.

اصلاحيه
روز سوم تيرماه در خبري تحت عنوان «باند سه همكلاسي متلاشي شد» عكس فردي به عنوان متهم پرونده به قصد شناسايي با درخواست پليس تهران بزرگ و دستور قضايي بدون چشم بند چاپ شده بود كه بدين وسيله اشتباه قاضي پرونده در خصوص چاپ عكس اين فرد كه در رديف اول عكس ها چاپ شده بود، اصلاح مي شود. نامبرده كه محمود حسيني شفيق يكي از برادران سپاهي است در دستگيري متهمان اين پرونده نقش مؤثري داشته است و هيچ اتهامي بر وي وارد نيست.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |