چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۸ - Jul 19, 2006
مرد جنايتكار دو كودك را به قتل رساند
جنايتي كه بلژيك را تكان داد
متهم - عيدي اود
007113.jpg
007101.jpg
007104.jpg
007107.jpg
گروه حوادث- عامل جنايتهاي جنجالي بلژيك كه در جريان آن يك مرد كودك آزار، پس از آزار و اذيت دو خواهر خردسال آنها را به قتل رسانده بود روز گذشته براي نخستين جلسه بازجويي در مقابل قضات قرار گرفت.
به گزارش آسوشيتدپرس در نخستين ساعات شب ۱۰ ژوئن ناتاليا مالي۱۰ ساله و استيسي لمنتز ۷ ساله دو خواهر ناتني براي گردش در يك فروشگاه در شهر ليگ در شرق بلژيك از خانه خارج شدند.
اما از آن هنگام ديگر كسي خبري از آنها نداشت ، به اين ترتيب جستجوي گسترده اي براي يافتن اين دو خواهر ناتني آغاز شد و ماموران پليس و مردم محلي به هر كجايي كه احتمال مي رفت كودكان به آنجا رفته باشند سر زدند اما هيچ نشاني از دو كودك بدست نيامد.
در ادامه تحقيقات، كارآگاهان پليس در شاخه ديگري از بررسي ها به بازجويي از شاهداني كه آخرين بار دو دختر خردسال را ديده بودند پرداختند و دريافتند كه آنها آخرين بار با مردي ميانسال ديده شده اند كه در حال خريد خوراكي براي كودكان بوده است.
به اين ترتيب پليس بلژيك دست به چهره نگاري از اين مرد ناشناس زد و به اين ترتيب از آنجايي كه احتمال مي رفت كه كودكان قرباني يك كودك آزاري شده باشند ، كارآگاهان پليس به بررسي آرشيو عكس متهمان كودك آزاري بلژيك پرداخته و متوجه شدند كه تصاوير چهره نگاري شده با عكس يك متهم سابقه دار به نام عيدي اود شباهت بسيار زيادي دارد.
سه روز بعد از ناپديد شدن دختران خردسال ، مرد كودك آزار دستگير شد ، اما در حالي كه بررسي هاي پليسي بر روي پرونده اين متهم نشان مي داد كه وي به تازگي بعد از محكوميت دو ساله به خاطر كودك آزاري از يك مركز روان درماني آزاد شده است اما وي در بازجويي ها ارتكاب جنايتها را انكار كرد.
در حالي كه بازجويي ها از اين متهم بي نتيجه مانده بود بعد از گذشت سه هفته، جسد دو كودك خردسال در يك جوي آب در خارج شهر پيدا شد ، هنگامي كه بررسي هاي كالبدشكافي نشان داد كه دو كودك خردسال خفه شده و به طرز فجيعي جان باخته اند مردم بلژيك در شوك سنگيني فرورفتند، چرا كه اين دو جنايت داغ جنايتهاي كودك آزار مارك دتروكس را كه در دهه ۱۹۹۰ ظاهر شده بود را تازه كرد. در مراسم خاكسپاري اين دو كودك هزاران نفر از مردم غمگين بلژيك شركت كردند.ماجراي قتل دو كودك وقتي ابعاد گسترده تري يافت كه مشخص شد ناتاليا دختر ۱۰ ساله قبل از مرگ مورد آزار و اذيت قرار گرفته است ، به اين ترتيب بررسي ها در اين باره ادامه يافت.
روز گذشته قضات دادگاه شهر ليگ براي نخستين بار به بررسي پرونده اين جنايت كه احتمالا ماهها به طول خواهد انجاميد پرداختند، در اين جلسه متهم جنايتكار بار ديگر اتهام قتل كودكان را رد كرد.

شيشه هاي ضد گلوله سارقان را فراري داد
007110.jpg
گروه حوادث- تجهيزات ايمني كامل طلافروشي باعث شد ۳ سارق مسلح طلافروشي، ناكام از سرقت فرار كنند.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه روز دوشنبه يك موتورسيكلت با سه سرنشين مقابل طلافروشي «۱۸ عيار» در خيابان پدرثاني متوقف شد. دو نفر از سرنشينان موتورسيكلت كه ماسك سفيدرنگي را بر روي چهره بسته بودند وارد مغازه شدند. مرد طلافروش با مشاهده مردان ناشناس به قصد پاسخگويي به درخواستشان به سوي آنان حركت كرد ولي ناگهان خود را در مقابل تهديد دو مرد مسلح ديد.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ با اعلام اين خبر به همشهري ادامه داد: «مرد طلافروش به جاي تسليم در برابر مردان مسلح به مقاومت پرداخت و همين امر باعث شد سارقان به قصد ايجاد وحشت چند تير به سوي شيشه ويترين مغازه شليك كردند، ولي به دليل اين كه صاحب مغازه از شيشه هاي نشكن و ضد گلوله استفاده كرده بود، تيرهاي شليك شده بي اثر به شيشه ها برخورد كرد. سارقان وقتي خود را در برابر تجهيزات كامل ايمني طلافروشي ديدند چاره اي جز فرار از صحنه نداشتند زيرا هر لحظه امكان داشت با شنيده شدن صداي شليك  هاي بي ثمر، اهالي را به محل حادثه بكشاند و به اين ترتيب سارقان اقدام به فرار كردند.
محمد تورنگ در ادامه افزود: «كارآگاهان پليس تحقيقات خود بر روي اين پرونده را آغاز كرده و تا دستگيري سارقان ناكام ادامه خواهند داد.»

پرونده درگيري عجيب در شهرك قدس
گروه حوادث- پرونده درگيري عجيب چند مرد با يك زن جوان در شهرك قدس(غرب) براي بررسي قضايي به دادسراي امور جنايي تهران ارجاع داده شد.
به گزارش همشهري، بيست و پنجم تيرماه پليس از وقوع درگيري خياباني در شهرك قدس مطلع شد. تيم اعزامي از سوي مأموران كلانتري محل بعد از رسيدن به محل حادثه با جمعي مواجه شدند كه با چوب و چماق به جان يكديگر افتاده بودند و زني خون آلود نيز در ميان افراد درگير مشاهده شد.
پس از آنكه تمامي افرادي كه در نزاع شركت داشتند به كلانتري محل انتقال يافتند، زن جوان در حالي كه مجروح شده بود به پليس گفت: سوار خودروام در يكي از خيابانهاي فاز ۲ در حال حركت بودم كه ناگهان يك پژو با دو سرنشين مرد سد راهم شدند. آنها بدون دليل با الفاظي نادرست و زشت مرا مورد خطاب قرار داده و اين حركت آنان آغاز درگيري لفظي بين ما شد. ناگهان راننده پژو ۴۰۵ خودرواش را ترك كرده به سويم حمله كرد، او بعد از گشودن در خودرو با كشيدن لباسم مرا به بيرون از اتومبيل كشيده و بعد از آنكه من را ميان در و اتاقك خودرو قرار داد ، با باز و بسته كردن در باعث مجروح شدنم شد. در اين ميان مرد همراهش با چوب به سويم حمله كردو ترس و وحشت تمام وجودم را فرا گرفت، اگر مردم به كمكم نمي آمدند حتماً زير ضربات محكمي كه با چوب،  چماق و زنجير به بدنم وارد شده بود جان مي سپردم. اما چند مرد كه سوار بر يك خودرو آر دي بودند با مشاهده صحنه به كمكم آمده و با آنها درگير شدند، كه در همان زمان پليس به محل رسيد و همه را بازداشت كرد. من تصور مي كنم آنها قصد ربودن خودرو مرا داشتند. اظهارات اين زن در حالي بود كه راننده پژو ۴۰۵ در خصوص حمله خود به اين زن جوان گفت: رانندگي اين زن بسيار نامناسب بود، چند بار به علت ناآشنايي با رانندگي سد راهم شد و همين امر موجب عصبانيت من و در نهايت درگيري لفظي و فيزيكي با اين زن شد. بررسي بيشتر بر روي اين پرونده تا روشن شدن اصل ماجرا در شعبه چهارم دادياري دادسراي امور جنايي تهران زير نظر داديار سبحاني ادامه خواهد يافت.

موتورسيكلت سواران مسافركش در دام سارقان
007098.jpg
گروه حوادث- دو سارق جوان بعد از آن كه مسافركش هاي موتوري را به ميان شمشادها مي كشاندند با تهديد، موتورسيكلت آنها را سرقت مي كردند.
دقايقي از نيمه شب سه شنبه نگذشته بود كه ماموران كلانتري ۱۳۹ «مرزداران» هنگامي كه در حال گشت زني در بزرگراه «يادگار امام (ره)» بودند متوجه درگيري شديد بين سه مرد در حاشيه اتوبان شدند.
ماموران گشت پليس به سرعت به سمت شركت كنندگان در نزاع رفتند اما هنگامي كه قصد دستگيري آنها را داشتند يك نفر از آنها به سرعت اقدام به فرار كرد ولي دو نفر ديگر دستگير و به كلانتري انتقال داده شده و تحت بازجويي قرار گرفتند.
در بازجويي هاي صورت گرفته يكي از دستگيرشدگان كه يك مسافركش موتوري بود به كارآگاهان پليس گفت: ساعاتي قبل مسافري را از ميدان آزادي به مقصد مرزداران سوار كردم. هنگامي كه به نزديكي مرزداران رسيديم ، وي به يكباره يك منطقه پوشيده از شمشاد را به من نشان داد و گفت چيزي را در آنجا گم كرده است و به اين ترتيب از من خواست تا موتورسيكلتم را در آنجا متوقف كنم تا او گم شده اش را پيدا كند
در حالي كه موتور را متوقف كرده بودم، ناگهان فرد ديگري كه بعداً فهميدم همدست مرد مسافر بوده است از پشت شمشادها بيرون پريده و طنابي را به گردنم انداخت و با يك شيء برنده شروع به تهديدم كرد و از من خواست تا موتورسيكلتم را به آنها بدهم.جوان مسافركش در ادامه افزود: من كه نمي توانستم به اين راحتي تسليم شده و موتورسيكلتم را به آنها بدهم شروع به مقاومت كردم اما در حالي كه با آنها درگير شده بودم پليس از راه رسيد.
با اظهارات مسافركش موتوري، جوان سارق تحت بازجويي قرار گرفت كه در جريان تحقيقات به يك فقره سرقت موتورسيكلت به همين شيوه اعتراف كرد.بنا به اين گزارش تحقيقات براي دستگيري متهم فراري و پيگيري سرقتهاي احتمالي وي در آگاهي تهران بزرگ همچنان ادامه دارد.

كلاهبردار خود را مسئول معرفي مي كرد
فارس: يك كلاهبردار كه با جعل عنوان ،خود را معاون اول قوه قضائيه معرفي مي كرد، دستگير شد.
ماجرا از آن جا آغاز شد كه ۱۹ تيرماه سال گذشته مردي با مراجعه به ماموران پليس پرده از فعاليت  اين كلاهبردار ۳۶ ساله برداشت.اين مرد در شكايت خود به ماموران گفت: من در يك آژانس كار مي كنم.چند روز قبل با مردي آشنا شدم كه خود را معاون اول قوه قضائيه معرفي كرد. او با حرف هاي خود من را فريب داد. به طوري كه باور كردم او معاون رئيس قوه قضائيه است.اين كلاهبردار مدعي شد مي تواند با استفاده از روابطش به من يك كاميون مصادره اي بدهد. او سپس خودروام را همراه سه ميليون تومان پول نقد گرفت و قرار شد بعد ازمدتي آنها را به من بازگرداند.
اين مرد همچنين يك برگه مزايده به من داد تا با آن بروم و كاميون را تحويل بگيرم. وقتي براي گرفتن كاميون به محلي كه او گفته بود رفتم متوجه شدم او خود را به دروغ معاون قوه قضائيه معرفي كرده است.با طرح اين شكايت و باتوجه به حساسيت موضوع مشخصات مرد كلاهبردار در اختيار پليس سراسر كشور قرار گرفت.پنج روز پس از طرح اين شكايت مخفيگاه متهم در شازند اراك شناسايي و او دستگير شد. كارآگاهان در بازرسي از مخفيگاه متهم يك حكم انتساب جعلي براي سمت حفاظت اطلاعات به نام اين كلاهبردار    كشف كردند.
همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد متهم ۳۶ ساله از چندي قبل نيز به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر تحت تعقيب دادگاه انقلاب تهران بوده است. متهم صبح ديروز در شعبه اول دادياري دادسراي جنايي تهران مورد بازجويي قرار گرفت و به سه فقره كلاهبرداري اعتراف كرد. هم اكنون تحقيقات تكميلي از متهم از سوي ماموران ادامه دارد.

پس از ۱۸ ماه؛
اندونزي بار ديگر قرباني «سونامي» شد
پس از ۱۸ ماه از وقوع نخستين سونامي، وقوع دومين سونامي در اندونزي بيش از ۳۰۰ كشته برجاي گذاشت.
نيروهاي امداد و نجات اندونزي از آن بيم دارند كه شمار قربانيان اين حادثه از مرز ۳۰۰ نيز فراتر رود. صدها نيروي نظامي و غيرنظامي داوطلب، خود را به مناطق آسيب ديده رسانده و به كمك مجروحان شتافته اند.اين در حاليست كه بنا بر آخرين اخبار بيش از ۱۶۰ تن نيز ناپديد شده اند. اين دومين سونامي در اندونزي تنها طي ۱۸ ماه گذشته است.

چاقوي پنيربري جان مرد خواربارفروش را گرفت
گروه حوادث- با مرگ مرد خواربارفروش پرونده ضرب و جرح خونين وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش همشهري، ششم تيرماه مرد جواني به نام عليرضا به قصد خريد جنس وارد مغازه خواربارفروشي در شهرك وليعصر شد ولي هنوز دقايقي از ورود وي به مغازه نگذشته بود كه با صاحب مغازه درگير شد.
عليرضا كنترل خود را از دست داده و با چاقوي پنيربري كه روي ميز بود به سوي صاحب مغازه به نام محمد حمله ور شده و با يك ضربه محكم او را مجروح كرد. در حالي  كه عليرضا قصد فرار از صحنه را داشت، مرد مجروح در حالي كه بر اثر شدت جراحات دچار ضعف شده بود براي جلوگيري از فرار ضاربش به دنبال وي دويد. اهالي وقتي با بدن خونين محمد مواجه شدند به ياري اش آمده و مانع فرار ضارب شدند و به اين ترتيب خواربارفروش بعد از اطمينان از دستگيري مرد ضارب بر روي آسفالت خيابان بي هوش افتاد.
بدن نيمه جان محمد به بيمارستان انتقال يافت و عليرضا تحويل پليس شد. پزشكان بعد از انتقال محمد به بيمارستان عمليات نجات وي را آغاز كردند ولي تمامي تلاش هاي پزشكي بعد از يك هفته ناكام ماند و سرانجام مرد مجروح بر روي تخت بيمارستان جان  سپرد. روز گذشته با مرگ محمد، بازپرس حسيني قرار بازداشت عليرضا را به اتهام قتل محمد صادر و متهم را تحويل اداره آگاهي مركز داد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |