چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۵ - Sep 27, 2006
طرح دوفوريتي ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت
گروه سياسي- نمايندگان امروز بررسي طرح دوفوريتي ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت و درمان را در دستور كار خود خواهند داشت.
در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس حدود 100 تن از نمايندگان طرحي دوفوريتي را تقديم مجلس كردند كه براساس آن وزارت رفاه در وزارت بهداشت و درمان ادغام خواهد شد و در نتيجه اگر دوفوريت اين طرح در جلسه امروز به تصويب برسد در آن صورت، جلسه رأي اعتماد عبدالرضا مصري به عنوان گزينه پيشنهادي براي تصدي وزارت رفاه هم عملاً منتفي خواهد شد.
محمد خوش چهره كه از طراحان اصلي اين طرح به شمار مي آيند اين اقدام مجلس را در راستاي كوچك سازي دولت بر شمرد و تأكيد كرد اين طرح مورد قبول وزارت بهداشت هم قرار گرفته است.
وي افزود: مأموريت اصلي وزارت رفاه، امر درمان است و مخالفت جدي براي وزارت رفاه از ابتداي مجلس هفتم وجود داشت. اما به خاطر اين كه اين امر مخالفت با آقاي خاتمي ارزيابي نشود از بروز دادن آن صرف نظر كرديم.
البته در بسياري از كشورها وزيري به نام وزير مشاور وجود دارد كه كارش دقت در سياست هاي اقتصادي دولت است كه ضد رفاه و منجر به فقر نباشد.
خوش چهره تصريح كرد: اين طرح ادغام قبل از تغيير وزير رفاه در دست اقدام بوده ولي اين سئوال مطرح است كه وزارت رفاه با حاشيه  هاي خاص خود و اين كه به عنوان يك وزارتخانه درجه دوم به حساب مي آيد آيا تغيير در مديريت آن اولويت داشت يا نه؟
از سوي ديگر حميدرضا حاجي بابايي هم گفت: براساس برنامه سوم توسعه بايد يكي از وزارتخانه هاي دولت حذف و در وزارتخانه ديگري ادغام مي شد و لذا دولت يك وزارتخانه بدهكار بود. عضو هيأت رئيسه مجلس تصريح كرد: اگر دوفوريت اين طرح تصويب شود تازه به كميسيون مربوطه ارجاع مي شود تا در مورد اين كه كدام كميسيون ها ادغام شوند پيشنهادات موجود ارائه شود.
در همين راستا عبدالرضا مصري گزينه پيشنهادي رئيس جمهوري براي تصدي وزارت رفاه ضمن اعلام مخالفت خود با اين اقدام مجلس تصريح كرد اگر اين دو وزارتخانه قابل ادغام بودند ديگر ايجاد آنها ضروري به نظر نمي رسيد. وي افزود: اگر وزارت رفاه و بهداشت در هم ادغام شوند عملاً مجري و ناظر يكي مي شوند كه در دنيا اين امر چندان پسنديده نيست.
شنيده ها حاكي از آن است كه مطابق طرح مجلس فقط بخش رفاه جزو زيرمجموعه هاي وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت و بخش تأمين اجتماعي به عنوان يكي از معاونت هاي رئيس جمهوري به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
وزارت رفاه در سال آخر دولت پيشين تأسيس شد.
تصويب كليات لايحه دسترسي آزاد به اطلاعات
كليات لايحه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات روز گذشته در صحن علني مجلس به تصويب رسيد.
براساس اين لايحه هر شخص ايراني حق دسترسي به اطلاعات عمومي را دارد مگر آن كه قانون منع كرده باشد. همچنين براساس ماده 4 اين لايحه هر شخص ايراني حق دارد آشكارا با رعايت قوانين از فعاليت اركان و اجزاي مختلف حكومت و فعاليت مأموران آنها انتقاد كند. همچنين اجبار تهيه كنندگان و اشاعه دهندگان اطلاعات به افشاي منابع اطلاعاتي خود ممنوع است.
براساس اين لايحه موسسات عمومي مكلفند اطلاعات موضوع اين قانون را در دسترس مردم قرار دهند. همچنين هر يك از موسسات عمومي بايد جز در مواردي كه اطلاعات داراي طبقه بندي مي باشد در راستاي نفع عمومي و حقوق شهروندي دست كم به طور سالانه، اطلاعات عمومي شامل عملكرد و بيلان خود را در يك كتاب راهنما منتشر سازد و در صورت درخواست شهروندان در اختيار آنان قرار دهد.
حمايت از اسرار دولتي، حريم خصوصي افراد، سلامتي افراد، اطلاعات تجاري و محيط زيست از ديگر محدوديتهاي اين لايحه در ارائه اطلاعات است. كليات اين لايحه پس از گزارش جواد آرين منش مخبر كميسيون فرهنگي بدون اين كه مخالفي در مورد آن صحبت كند با 123 رأي موافق از 154 نماينده رأي دهنده، به تصويب رسيد.

سند ملي رفاه اجتماعي براي۷۰ ميليون ايراني تدوين شد
فارس: معاون فقرزدايي و هدفمندكردن يارانه هاي وزارت رفاه از تدوين سند ملي رفاه و تامين اجتماعي براي 70 ميليون ايراني خبر داد.
اسحاق صلاحي كجور گفت: فاز مطالعاتي سند ملي رفاه و تامين اجتماعي حوزه امدادي و رفاهي توسط معاونت فقرزدايي و هدفمندكردن يارانه هاي وزارت رفاه به پايان رسيده و در حال طي كردن مراحل نهايي تا اجرايي شدن است.
وي در ادامه افزود: سند رفاه پس از تأييد سرپرست وزارت رفاه به سازمان مديريت رفته و سپس در دولت بايد به تصويب برسد كه پيش بيني مي شود تغييرات جدي در آن ايجاد نشود.
معاون فقرزدايي و هدفمندكردن يارانه هاي وزارت رفاه با بيان اين كه طبق اين سند، اهداف هشت گانه اي براي كاهش فقر از سوي دولت دنبال مي شود، گفت: كاهش فقر و توجه به اقشار آسيب پذير جامعه از شعارهاي اساسي دولت نهم است و توزيع سهام عدالت، بيمه درماني و اجتماعي روستاييان و هدفمند كردن يارانه نيز همين مسير را تعقيب مي كند.
صلاحي افزود: بيشتر توجه ما به فقر قابليتي است تا به فقر درآمدي و به همين دليل ارائه نان شب را فقرپروري مي دانيم تا فقرزدايي، هرچند كه در مراحل اوليه كار، تأمين حداقل نياز تغذيه اي براي افراد زير خط فقر شديد را ضروري مي دانيم.
وي اظهار داشت: اين سند بر اساس مستندات قانون نظام جامع رفاه و چتر ايمني رفاه اجتماعي تدوين شده است كه گروههاي هدف آن 70 ميليون ايراني از نظر رفاه و تامين اجتماعي است.

۱۰ مركز DIC در تهران راه اندازي مي شود
گروه اجتماعي - دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 10 مركز DIC درمان اعتياد در تهران راه اندازي مي ژشود كه براي اين مراكز 400 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
فداحسين مالكي افزود: براي راه ژاندازي مراكز DIC زماني مشخص براي وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي تعيين شده و ستاد به راه ژاندازي اين مراكز و اقدامات صورت گرفته در آن نظارت خواهد كرد.
وي افزود: اولين اقدام ما در جهت درمان معتادان در سطح كشور، ايجاد اردوگاه ژهاي بازپروري بود كه با توجه به تعداد اين مراكز و استفاده ژهايي كه از آنها شد، در بيشتر استان ژها با موفقيت همراه بوده است. مالكي با تاكيد بر اينكه مراكز درماني بايد در دسترس معتاد باشد، خاطرنشان كرد: در سال جاري با توجه به گزارش دستگاه ژهاي درماني و پيشگيري مقرر شده كه مراكز بازپروري در آخرين مرحله فعاليت ژها قرار گيرد و توسعه مركز DIC،TC و شبانه روزي در اولويت قرار دارد. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: در بعضي از مراكز DIC و TC درمان معتادان ميزان موفقيت بيش از 300 درصد رشد داشته و موفقيت در اين مراكز بسيار بالاتر از اردوگاههاي بازپروري است. وي با تاكيد بر اينكه اردوگاه شفق تعطيل نشده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر پذيرش معتادان پرخطر در اردوگاه شفق انجام مي ژشود و اين مركز تعطيل نشده است.

گسترش پوشش خدمات بيمه اي دندانپزشكي
در سراسر كشور
000453.jpg
گروه اجتماعي _مديركل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از پوشش و گسترش خدمات بيمه اي دندانپزشكي در كشور خبر داد و گفت: نخستين قدم در اين راستا درمان كودكان زير 12 سال از طريق پوشش بيمه اي است؛ بدين ترتيب كودكان 6 تا 12 سال داراي دفترچه بيمه خدمات درماني، مي توانند با مراجعه به مراكز درماني طرف قرارداد تحت مداواي دندان شماره 6 قرار گيرند.
محمد مهدي وردي ، با اشاره بر ضرورت پوشش بيمه اي خدمات دندانپزشكي علاوه بر درمان كودكان زير 12 سال اظهار كرد: بر اساس پيگيريهاي به عمل آمده و موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح مشمولين از بدو ورود به دوره خدمت سربازي كارت سلامت دهان دريافت و تحت معاينه و پيگيري قرار مي گيرند. وي توضيح داد: بدين ترتيب مشمولين با معاينات دقيق و يكسري اقدامات پيشگيرانه وارد دوره سربازي شده و تا پايان دوره نظام وظيفه وضعيت سلامت دهان و دندان آنان كنترل و به ثبت مي رسد.
وي در ادامه از خريداري و توزيع 80 هزار مسواك انگشتي براي استفاده كودكان زير 3 سال توسط والدين خبر داد و گفت: با همكاري دفتر سلامت جمعيت و خانواده وزارت بهداشت مسواك انگشتي در مناطقي كه طرح كودك سالم به اجرا درمي آيد توزيع مي شود و در اين راستا آموزش هاي لازم با هدف آشنايي با نحوه استفاده از آن جهت پيشگيري از بيماريهاي دهان و دندان ارائه مي شود.
دكتر وردي كليه برنامه هاي دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت را با اولويت مناطق محروم برشمرد و يادآور شد: تحقيقات و آناليزهاي لازم در خصوص DMFT (شاخص تعيين پوسيدگي دندان) انجام گرفته و به زودي اطلاعات جامع و كتابي با عنوان مرجع DMFT در كشور منتشر مي شود.

سرپرست پليس راه نيروي انتظامي:
هيچگونه مسئوليتي را در آزادراه
زنجان- تبريز نمي پذيريم
000450.jpg
گروه اجتماعي- سرپرست پليس راه نيروي انتظامي، گفت: آزاد راه زنجان- تبريز، عليرغم هزينه هاي گزافي كه در ساخت آن شده است، داراي نقايص هندسي فراواني است و پليس راه ضمن مخالفت با افتتاح آن، هيچگونه مسئوليتي را در اين زمينه نمي پذيرد.
سرهنگ سيد هادي هاشمي سرپرست پليس راه با بيان اين مطلب، افزود: آزادراه زنجان - تبريز با احتساب رفت و برگشت 560كيلومتر طول دارد.
وي تصريح كرد: سال هاي زيادي طول كشيد و هزينه هاي زيادي صرف ساخت آزادراه زنجان- تبريز شد، ولي چون داراي نقايص زيادي از قبيل نقايص هندسي راه، علائم و خط كشي و ... است، پليس راه نيروي انتظامي به شدت مخالف افتتاح آن مي باشد.سرهنگ هاشمي افزود: با توجه به حجم زياد ترافيك در اين محور و شرايط آب و هوايي كه در آنجا متصور است براي اين مسير نه راهداري پيش بيني شده و نه واحد پليس راه. ما اين مطلب را طي مكاتبه با رياست سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي اعلام كرديم و نقايص موجود در اين آزادراه را مطرح كرديم.
سرهنگ هاشمي خاطرنشان كرد: در دستور كار كارشناسان پليس راه قرار گرفته است كه در صورت افتتاح اين بزرگ راه، شخص مسئولان مربوطه را به عنوان عامل هرگونه تصادف، ناامني و در راه ماندگي در كروكي هاي خودشان معرفي كنند.وي با اشاره به اين كه آزادراه زنجان - تبريز نقش مهمي در كاهش ترافيك، ارتقاي ايمني، روانسازي ترافيك دارد، از استانداران آذربايجان شرقي و قزوين و شركت ساخت و توسعه زير بناهاي وزارت راه و ترابري خواست تا زماني كه نواقص موجود برطرف نشود از افتتاح اين بزرگراه جداً خودداري كنند.سرپرست پليس راه ناجا افزود: اگر اشكالات و نواقص اين آزادراه برطرف نشود نه تنها كاهش تصادفات را نخواهيم داشت، بلكه بحث تصادفات را در آن منطقه به يك معضل تبديل مي كند.

اصحاب مطبوعات از نزديك واقعيت هاي
دستگاه قضايي را ببينند
گروه اجتماعي - معاون آموزش و تحقيقات قوه قضائيه به اصحاب مطبوعات و خبرنگاران پيشنهاد داد تا از نزديك با واقعيت ها و سختي كار در دستگاه قضايي آشنا شوند.
حجت الاسلام جواهري معاون آموزش و تحقيقات قوه قضائيه گفت: اطلاع رساني در دستگاه قضايي ظرايف و ويژگيهاي خاص خود را دارد اما اطلاع رساني از فعاليت هاي دستگاه قضايي در ابعاد مختلف ضرورتي انكارناپذير است هر چند بعضاً به لحاظ برخي مسائل و موازين قانوني و به خاطر حفظ حيثيت افراد بايد ملاحظاتي را لحاظ كرد.
وي از مطبوعات و رسانه ها خواست تا دستگاه قضايي را در انعكاس فعاليت هاي مثبت و خدمات انجام شده ياري دهند و افزود: بهتر است كه اصحاب رسانه و خبرنگاران براي درك سختي و حجم عظيم كار در دستگاه قضايي از نزديك واقعيت ها را ببينند، تا حدودي به ميزان سختي و گستردگي حجم كار واقف شوند.وي افزود: در چنين حالتي در مقام مقايسه دستگاه قضايي با ساير دستگاهها مشخص مي شود كه مقدار فشار روحي و جسمي كه به كاركنان دستگاه قضايي وارد مي شود چه ميزان است.

راه اندازيSMSنيكوكاري بهزيستي
گروه اجتماعي - مينا شهني: مشتركين تلفن سيار مي توانند در هر دوره 1000تومان به حساب بهزيستي واريز كنند.
سيدمحمدي - معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور- گفت: پيام كوتاه هاي نيكوكاري بهزيستي براي جذب كمك هاي مردمي، دوباره راه اندازي شده است .وي با تاييد مشكلاتي كه راه اندازي اوليه اين سرويس براي مشتركين تلفن همراه داشته، توضيح داد: اين بار هر مشترك تلفن همراه در هر دوره 2ماهه فقط مي تواند 1000تومان از طريق پيام كوتاه به بهزيستي كمك كند .سيدمحمدي افزود: با هماهنگي انجام شده و امضاي يك تفاهم نامه ميان سازمان بهزيستي و شركت ارتباطات سيار، مقرر شده است تا در هر دوره، با تنظيم صورتحساب مالي براي مشتركين تلفن همراه، يك قبض 1000توماني مشاركت هاي بهزيستي نيز براي آنان صادر شود .وي تاكيد كرد: قبض هاي مشاركت مردمي بهزيستي تنها براي كساني صادر مي شود كه با شماره درنظرگرفته شده تماس گرفته و رضايتشان را براي پرداخت اين وجه اعلام كرده باشند .معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي توضيح داد: در صورت عدم رضايت، مشتركين مي توانند از پرداخت قبض مشاركت هاي بهزيستي خودداري كرده و تنها صورتحساب مربوط به شركت ارتباطات سيار را بپردازند .به گفته وي اگر از تلفن مشتركي در هر دوره 2ماهه بيش از يك بار با شماره مشاركت هاي بهزيستي تماس گرفته شود، تماس هاي بعدي ثبت نمي شود. او گفت: براساس برنامه نرم افزاري نصب شده، براي هر مشترك در هر دوره 2ماهه فقط يك قبض 1000توماني صادر مي شود. و در واقع تماس هاي بعدي هرگز ثبت و ترتيب اثر داده نمي شود .
دولتمردان در خانه مددجويان
بر اساس اظهارات معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كل كشور، در ماه رمضان تمامي وزرا، دولتمردان و كارخانه داران بزرگ، ميزبان خانواده هاي مددجويان بهزيستي خواهند شد.
به گفته سيدمحمدي از تمامي مسئولان براي شركت در اين مراسم دعوت و هماهنگي هاي لازم به عمل آمده است. سيدمحمدي در توضيح بيشتر گفت: هر يك از اين افراد همراه با خانواده شان به منزل يكي از مددجويان بهزيستي رفته و افطار را با خانواده مددجوي بهزيستي صرف مي كنند. در اين مراسم تمامي هزينه هاي افطار بر عهده ميهمان خواهد بود.

همزمان با آخرين روز هفته دفاع مقدس
عطرافشاني گلزار شهيدان سراسر كشور
000504.jpg
000456.jpg
گروه اجتماعي- همزمان با آخرين روز هفته دفاع مقدس (روز شهيدان و شفاعت) گلزار هميشه سبز شهيدان ميهن اسلامي مان در سراسر كشور غبارروبي و عطرافشاني مي شود.
بنياد شهيد و امور ايثارگران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: مراسم غبارروبي و عطرافشاني مزار پاك شهيدان كه نشان از نقش والاي فرهنگ ايثار و شهادت در نزد مردم نيك سرشت ايران اسلامي و طلايه داران عشق و مقاومت و ايثار است، در روز پنج شنبه ششم مهرماه از ساعت 30/14 در بهشت زهراي تهران و همزمان در گلزار شهداي سراسر كشور با حضور امت حزب الله و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران برگزار مي شود.
در اين اطلاعيه از عموم مردم شهيدپرور و قدرشناس ايران اسلامي و خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان عزيز و آزادگان سرافراز دعوت شده تا با حضور با شكوه و معنوي خود با آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي و شهيدان انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس تجديد ميثاق كنند.

۱۶ ميليون نفر در ايران هنوز كارت ملي ندارند
گروه اجتماعي- معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به 48 ميليون نفر جمعيت واجد شرايط در كشور براي دريافت كارت شناسايي ملي گفت: هنوز 16 ميليون نفر از جمعيت واجد شرايط در كشور كارت ملي دريافت نكرده اند.
سعيد عبودي افزود: تاكنون در كشور براي 32 ميليون نفر از جمعيت واجد شرايط كارت شناسايي ملي صادر شده است. معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه از سال 81 در كشور صدور كارت شناسايي ملي آغاز شده است، گفت: تا پايان سال 86 براي تمامي واجدين شرايط در كشور كارت ملي صادر خواهد شد.همه ساله شاهد رشد 30 درصدي صدور كارت ملي در كشور بوده ايم. شهروندان مي توانند با مراجعه به اداره پست مدارك لازم جهت صدور كارت ملي خود را دريافت كنند. همچنين اداره پست تمامي كارت هاي ملي را پس از صدور به درب منازل مي رساند. عبودي ادامه داد: همچنين شهرونداني كه درخواست كارت ملي كرده اند مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي www.ocrir.com از آخرين وضعيت صدور كارت ملي خود مطلع شوند.

با مردم
تعريف پياده رو توسط يك شركت
يكي از شركت هاي بيمه تمامي پياده روهاي خيابان اشرفي اصفهاني، حدفاصل ورودي و خروجي پل رسالت را تصرف و تبديل به پاركينگ و خيابان دوطرفه پرتردد كرده است كه علاوه بر سنگيني ترافيك، جان عابران پياده را نيز به خطر انداخته است.
ايرج .م- تهران
طرح جديد ترافيك و ...
@ زمانبندي جديد ترافيك، ساعات نيمروزي را با ترافيك سنگين همراه كرده است. به عنوان مثال تهران در سه نوبت با ترافيك روبه روست؛ 6 تا 7 صبح به خاطر مدارس، 8 تا 9 صبح به خاطر ادارات و 9 تا 12 هم ازدحام مراجعان به بانكها ترافيك سنگيني به وجود مي آيد. طرح هاي جديد بهتر است با نظرات كارشناسي به اجرا درآيند تا مثل مراجعان بانكها، براي شهروندان مشكل ايجاد نگردد.
خانم سپهري تهران
ماه آشتي
رمضان ماه بركت، ماه نزديكي به خدا و ماه آشتي هاست. اميدواريم همه افرادي كه به دليلي از يكديگر كدورت دارند با بهره گيري از فرصت ارزنده در اين ماه به كدورت ها پايان دهند و با دل هاي صاف به راز و نياز با پروردگار بنشينند.
سادات قاضي محله رشت
به همه سازمانها ابلاغ شود
اگر تغيير ساعات كار ادارات از ابتداي مهر ماه جاري وجاهت قانوني دارد، بهتر است، به صورت بخشنامه  به تمامي سازمانهاي تحت پوشش دولت ابلاغ شود. چون بعضي از شركت هاي دولتي، هنوز اين طرح را اجرا نكرده اند.
آقاي سهيلي تهران
لامپ هاي سوخته را تعويض كنيد
در منطقه خلج آباد كرج، تعداد زيادي از لامپ هاي معابر عمومي سوخته است و هر وقت براي تعويض لامپ ها مراجعه مي كنيم، كمبود جرثقيل را بهانه مي كنند. اميد است با تأمين اين كمبود، مشكل ما هم برطرف شود.
آقاي آشنايي- خلج آباد كرج
پيشنهاد به بانك مركزي
از يك بانك خصوصي كه چند سالي است تأسيس شده، چك پول دريافت كردم، سرقتي از آب درآمد. از بانك مركزي تقاضا دارم، در اين قبيل موارد نظارت دقيق تري به عمل آورد تا، با چنين مشكلاتي روبه رو نشويم.
عبدالرسول وثوقي
اتوبوس هاي ريالي
اتوبوس هايي كه از اول ماه مهر به خط اتوبوسراني راه آهن اميرآباد شمالي اضافه شده اند، از مسافران به جاي بليت وجه نقد دريافت مي كنند. آيا اين دريافت وجه، طبق مقررات و ضوابط انجام مي شود.
آقاي حاج حسني- تهران
بازديد رايگان يا...؟
@ نوشته همشهري در مورد عدم اجراي خدمات بعد از فروش توسط بعضي از شركت ها كه از قول يك خواننده روزنامه درج شده بود، صحيح است. چون وقتي براي بازديد رايگان طبق قرارداد- به يكي از شركت هاي بزرگ خودروسازي مراجعه مي كنيم، در برگه هاي گارانتي با درج معايب خودرو هزينه هاي جانبي ديگري را نيز به آن مي افزايند كه بايد پرداخت كنيم! 
آقاي برزگر تهران
ضرورت مكان يابي بهتر براي آموزشگاهها
در سعادت آباد تهران و در كوچه بن بست پير بسطامي يكي از خانه ها تبديل به هنرستان غيرانتفاعي شده است. رفت و آمد دانشجويان و خودروها و سروصداهاي ناشي از آن، مشكلات زيادي براي ساكنان كوچه ايجاد كرده است.ضمن آن كه از گسترش مراكز آموزش از جمله هنرستان حمايت مي كنيم، اما وزارت آموزش و پرورش هنگام صدور مجوز، حداقل بايد بر مكان يابي نظارت كند تا اين همه مشكلات پيش نيايد.
خانم پيربسطامي- تهران
روشنايي را برقرار كنيد
در ابتداي جاده برغان، كوچه سنگرود، چراغ هاي خيابان قطع است. با توجه به مراجعات مكرر اهالي، انتظار داريم اين مشكل به زودي برطرف شود.
آقاي تبريزي كردان
ايجاد كار براي فارغ التحصيلان كشاورزي
پسرم فارغ التحصيل رشته كشاورزي است، اما هر چه تلاش مي كنيم، نمي توانيم براي او شغلي پيدا كنيم، آن هم در استاني كه عمده فعاليت ساكنان آن كشاورزي است. براي حل مشكل بيكاري فارغ التحصيلان دانشگاهها بايد ظرفيت هاي شغلي جديد ايجاد گردد. خانواده ها هزينه سنگيني صرف كرده اند تا فرزندان آنها تحصيلات دانشگاهي شان را به پايان برسانند، اما روا نيست، شاهد بيكاري آنها باشند.
نام محفوظ- رشت
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است
براي كنترل دلالان
ضمن تشكر از مقامات مسئول براي رسيدگي به وضعيت اتباع افغاني در ايران، يادآور مي شوم كه به گفته يك كارگر جوان افغاني كه اخيراً  در خانه ما كار مي  كرد، دلالان با دريافت مبلغي پول به آساني اتباع افغاني را از آن سوي مرز به كشور ما مي آورند، لذا، به كار گرفتن روش هاي مؤثرتري براي كنترل ورود غيرمجاز به داخل ايران ضروري است.
آقاي مرادي- تهران
ترافيك سنگين در ساعت 9 صبح
چون عموم مراجعان به بانكها، همراه بازاريان و كسبه، براي مراجعه به بانكها از منزل خارج مي شوند، در نتيجه در ساعت 9 صبح شاهد ترافيك بسيار سنگيني در تهران مي باشيم لذا به نظر مي سد كه بايد در تعيين ساعت شروع كار بانكها تجديد نظر شود.
خانم فراهاني- تهران
مستمري بگيران در انتظار بن
قرار بود 120 هزار تومان بن به مستمري بگيران در دو نوبت پرداخت شود. هنوز نوبت اول آن را كه آخر تابستان بود، دريافت نكرده ايم. با توجه به هزينه هاي اين ماه اميدواريم در پرداخت بن تسريع شود.
نام محفوظ از تهران
با مردم- نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |