پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۶ - Nov 30, 2006
پس از سرقت از يك دامداري
نقاب از چهره خانواده مسلح كنار رفت
004056.jpg
گروه حوادث- اتاق شكسته يك كاميون باري، راز باندخانوادگي سرقت مسلحانه احشام را فاش كرد، اعضاي اين باند چهار نفره، با استفاده از ماسك شبانه اقدام به سرقت از دامداري ها مي كردند.
دستگيري اعضاي باند سارقان مسلح احشام، هنگامي در دستور كار پليس استان تهران قرار گرفت كه صبح 24 آبان ماه، صاحب يك دامداري خود را به اداره  آگاهي ورامين رساند و مدعي شد نيمه شب گذشته، چهار مرد مسلح نقابدار به دامداري او در روستاي حسين آباد رفته و بعد از بستن دست و پا و چشمهايش اقدام به سرقت احشامش كرده اند.
اين مرد در ادامه گفت: سارقان در ابتدا قصد داشتند كه با كاميوني كه همراه آورده بودند، احشام را به سرقت ببرند اما چون نتوانستند كاميون را روشن كنند ، دستپاچه و عصباني با راننده كاميون ديگري تماس گرفتند و براي بردن احشام با او قول و قرار گذاشتند، اما در حالي كه دقايقي ديگر تا آمدن كاميون مانده بود آنها مرا به داخل اتاقي كشانده و بعد از سرقت احشام با كاميون متواري شدند.
مرد دامدار در ادامه افزود: بعد از نجات خود موضوع را به پليس اطلاع دادم. با طرح شكايت اين مرد مأموران در محل دامداري حضور يافتند و در حالي كه بررسي ها نشان مي داد كاميوني كه روشن نشده است چند روز قبل به سرقت رفته بود كارآگاهان به بررسي ساير سرنخها پرداختند.
در حالي كه بررسيهاي پليسي نشان مي داد كه كاميون سارقان هنگام خروج از دامداري با ديوار برخورد كرده و احتمالاً اطاق آبي رنگ آن آسيب جدي ديده است، تيم وي ه اي از كارآگاهان پليس ورامين به دستور سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران جستجوهاي خود را براي يافتن كاميون تصادفي آغاز كردند.
در حالي كه تحقيقات پليسي ادامه داشت، صبح 5 آذر ماه مأموران گشت پليس ورامين به كاميون آبي رنگي كه از ناحيه در اتاق عقب دچار سانحه شده بود مظنون شده و به راننده آن دستور توقف دادند.
هنگامي كه مشخص شد قسمت آسيب ديده با تكه هاي اطاق كاميون سارقان كه در محل دامداري پيدا شده بود، مطابقت دارد، راننده كاميون به نام رضا به اتهام سرقت مسلحانه تحت بازجويي قرار گرفت كه وي در بازجويي هاي پليسي راز باند سرقت خانوادگي را فاش كرده و گفت: شب حادثه يكي از آشنايانم به نام ذبيح الله، با من تماس گرفت و گفت قصد دارد احشام خود را به جاي ديگري انتقال دهد و به كاميون من احتياج دارد. من هم به محل دامداري رفتم و با بار زدن 50 رأس گوسفند آنها را به محل نامعلومي بردم.
هنگامي كه مأموران پليس ورامين در بررسي هويت ذبيح الله دريافتند وي به همراه 3 تن از پسرانش از افراد سابقه دار در زمينه سرقت هاي مسلحانه و شرارت است، يافتن مخفيگاه آنها در دستور كار قرار گرفت و سرانجام شامگاه 6 آذر در حالي كه منطقه به محاصره پليس درآمده بود اعضاي باند خانوادگي سرقت احشام دستگير شدند.
سردار زارعي فرمانده انتظامي  استان تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: در بازرسي مخفيگاه متهمان چندين قبضه سلاح و دهها تير جنگي كشف شد.

جزئيات تازه از جنايت فجيع در گرگان
004065.jpg
گروه حوادث- در حالي كه رسيدگي به پرونده پسر جواني كه پس از قتل خاله اش در شهرستان گرگان دخترخاله خود را ربوده بود ادامه دارد، با حضور شوهر مقتول در دادسراي اين شهرستان، ابعاد تازه اي از اين جنايت هولناك فاش شد.
اين مرد درباره روز حادثه به بازپرس پرونده گفت: آن روز مثل هميشه سر كار رفته بودم كه خواهرزاده همسرم به نام علي كه مدتي پس از مرگ مادرش به خانه ما آمده و با ما زندگي مي كرد، با من تماس گرفت و خواست ماشينم را براي دقايقي در اختيارش قرار دهم. من هم قبول كردم و از او خواستم براي گرفتن سوئيچ به محل كارم بيايد. ساعتي پس از اين ماجرا يكي از همسايه ها با من تماس گرفت و گفت براي همسرم اتفاقي افتاده است. وقتي خودم را به در خانه رساندم دو دختر 5 ساله و 5 ماهه ام را ديدم كه گريه مي كردند و ماشين پليس مقابل در توقف كرده بود. احساس بدي داشتم، با عجله خودم را به داخل خانه رساندم و با جسد غرق خون همسرم كه دور آن پتو پيچيده شده بود مواجه شدم. آنجا بود كه فهميدم دختربچه 9 ساله ام ناپديد شده است و وقتي از دختر ديگرم سراغ او را گرفتم متوجه شدم كه علي وي را ربوده و فرار كرده است.
اين مرد ادامه داد: دختر 5 ساله ام كه شاهد قتل مادرش بود گفت كه چگونه جوان بي رحم ابتدا همسرم را با چوب و بعد با چاقو مورد حمله قرار داده و پس از قتل او، فرزندانم را سوار ماشين كرده و لحظاتي بعد دو كودك خردسالم را در مركز شهر رها كرده و دختر بزرگم را با خود برده است. به اين ترتيب مأموران شماره خودروي مرا به تمامي تيم هاي گشت مخابره كردند و به اين ترتيب چند ساعت پس از جنايت توانستند با سد كردن راه فرار علي، وي را حوالي منطقه شيرآباد دستگير و دخترم را آزاد كنند. پس از اظهارات اين مرد، بازپرس پرونده دستور بررسي هاي تخصصي در باره متهم جوان را صادر كرد تا مشخص شود انگيزه او از قتل خاله و ربودن دخترخاله اش چه بوده است.

شهادت آخرين بازمانده حادثه سقوط هواپيماي آنتونف
گروه حوادث- تنها بازمانده حادثه سقوط هواپيماي آنتونف 74 صبح ديروز علي رغم تلاش پزشكان در بيمارستان مطهري به شهادت رسيد. شاملو- بازپرس اول دادسراي امور جنايي تهران- صبح ديروز با اعلام اين خبر گفت: اين مجروح حادثه كه سرگرد شهرام روزبهاني نام داشت در پي حادثه سقوط هواپيماي آنتونف سپاه در فرودگاه مهرآباد تهران به شدت مجروح شد، اما صبح ديروز تلاش پزشكان بيمارستان به خاطر شدت جراحات وارده و سوختگي ناكام ماند و وي به شهادت رسيد. هواپيماي آنتونف 74 صبح روز دوشنبه چند ثانيه بعد از پرواز از باند 29 از ناحيه موتور آتش گرفته و سقوط كرد.

انهدام باند بزرگ قاچاق آمپول هاي غيرمجاز در تهران
004062.jpg
گروه حوادث- اعضاي يك باند قاچاق كه اقدام به وارد كردن بيش از 90 هزار آمپول غير مجاز به تهران كرده بودند بعد از 25 روز تعقيب و مراقبت به دام افتادند.
سرهنگ سعيد كسروي - جانشين معاونت مبارزه با مواد مخدر پليس تهران بزرگ - ظهر ديروز در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: 25 روز قبل مأموران معاونت مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از فعاليت اعضاي يك باند كه آمپول هاي غير مجاز و تقلبي را به صورت قاچاق وارد كشور كرده و در تهران توزيع مي كردند اطلاع پيدا كردند. با اعلام اين گزارش مأموران بررسي هاي خود را آغاز كرده و با به دست آوردن سرنخ هايي توانستند اعضاي اين باند را شناسايي كنند.
پس از گذشت 25 روز از آغاز تحقيقات شامگاه سه شنبه مأموران معاونت مبارزه با مواد مخدر با دستور قضايي وارد عمل شده و با ورود به آپارتماني در خيابان كريمخان دو تن از اعضاي اين باند را كه از انبار آمپولها محافظت مي كردند دستگير كردند كه در بازرسي از اين محل بيش از 73 هزار آمپول و تعدادي برچسب قلابي و قرص هاي روان گردان كشف شد. جانشين معاونت مبارزه با مواد مخدر پليس تهران بزرگ ادامه داد: در بازجويي از دو متهم، عامل اصلي قاچاق آمپول ها شناسايي و در يك عمليات ضربتي در خانه اش حوالي خيابان كارگر دستگير شد. در بازرسي از خانه سردسته اين باند نيز تعدادي آمپول و قرص غير مجاز كشف شد. وي افزود: اين پرونده داراي 4 متهم است و تعداد 90 هزار آمپول غيرمجاز از جمله آمپول نورجيزك، پرجيزك، تمجيزك و سوپر جيزك از آنها به دست آمد.

وثيقه زندان، راز ازدواج دوم را فاش كرد
گروه حوادث- تلاش دو زن براي رهايي يك مرد خلافكار از زندان راز ازدواج دوم وي را فاش كرد. سه ماه قبل مردي به نام فرشاد به اتهام سرقت خودرو بازداشت شده و بعد از انجام بازجويي هاي پليسي با دستور بازپرس روشن رئيس شعبه سوم دادسراي جنايي تهران روانه زندان شد، اما با انتقال وي به زندان تلاشهاي يك زن كه خود را همسر متهم معرفي كرده بود براي آزادي وي آغاز شد و در نهايت متهم هفته گذشته با ارائه سند آزاد شد.
هنوز چند روزي از آزادي اين مرد نگذشته بود كه زن جواني با مراجعه به دادسراي جنايي با ارائه شناسنامه اش ، در حالي كه خود را همسر فرشاد معرفي مي كرد ،قصد داشت با گذاشتن وثيقه او را از زندان آزاد كند، اما وقتي شنيد فرشاد با سندي كه همسرش به دادگاه تقديم كرده آزاد شده است ، مدعي شد شوهرش جز او زن ديگري ندارد و زن ناشناس خود را به دروغ همسر او معرفي كرده است. بازپرس روشن بعد از شنيدن سخنان اين زن به بهانه تكميل كار قضايي پرونده از دفتردار خود خواست تا فرشاد و زني را كه مدعي بود همسر وي است به دادسرا فرا خواند. روزگذشته هنگامي كه اين دو زن براي اولين بار در شعبه سوم دادسراي جنايي تهران با يكديگر روبرو شدند، همسر دوم در پاسخ به سئوالات قاضي پرونده گفت:چند ماه قبل از دستگيري فرشاد با او در مجلسي آشنا شدم و هنگامي كه او از اختلاف شديد خانوادگي خود با همسرش صحبت كرد ،با پيشنهاد عقد موقت او موافقت كردم. همسر اول فرشاد كه از ازدواج دوم همسرش بهت زده شده بود به بازپرس گفت : مدتي قبل درپي اختلاف با همسرم برسر اعمال مجرمانه وي، به خانه پدري ام رفتم ولي وقتي كه از دستگيري وي با خبر شدم براي رهايي او به دادسرا مراجعه كردم ، اما حالا فهميدم كه او با زن ديگري آشنا شده است.

گردنبند قاپ هاي حرفه اي را شناسايي كنيد
004059.jpg
گروه حوادث- متهمان سابقه دار گردنبند قاپي هنگامي كه قصد سرقت گردنبند زني را داشتند از سوي پليس دستگير شدند. 14 آبان ماه كارآگاهان پايگاه 8 آگاهي تهران درهنگام گشتزني در حوزه استحفاظي خود متوجه دو راكب يك موتورسيكلت كه قصد ربودن گردنبند يك زن جوان را داشتند شده و براي دستگيري آنان وارد عمل شدند.
سارقان وقتي از حضور پليس مطلع شدند پا به فرار گذاشتند ولي در تعقيب و گريز پليسي هر دوي آنها دستگير شدند.
اين دو متهم جوان كه وحيد و اميرعلي نام دارند با انتقال به اداره آگاهي با اينكه در هنگام گردنبند قاپي دستگير شده بودند منكر ارتكاب جرم شدند. اما كارآگاهان با بررسي سوابق متهمان متوجه شدند وحيد داراي سابقه گردنبند قاپي است. سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران روز گذشته با بيان اين خبرگفت: بازپرس پرونده با صدور دستورچاپ عكس متهمان بدون چشم بند از شهرونداني كه از سوي آنان مورد گردنبند قاپي قرار گرفته اند خواست با مراجعه به پايگاه 8آگاهي متهمان را شناسايي كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |