شنبه ۹ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۱ - Dec 30, 2006
ولي امر مسلمين جهان در پيامي به كنگره عظيم حج
دوران تازه حيات امت اسلامي
آغاز شده است
نمايش هويت متحد امت اسلامي
محور اصلي در حج
به شمار مي آيد
008487.jpg
گروه سياسي - حضرت آيت الله خامنه اي،ولي امر مسلمين در پيامي به مناسبت كنگره عظيم حج، تأكيد كردند: دوران تازه و تعيين كننده در حيات امت اسلامي آغاز شده است و نخبگان، علما، روشنفكران، سياستمداران و همه مسلمانان بايد با عمل به وظايف سنگين خود و مقابله با توطئه هاي تفرقه انگيز، حركت عميق و ريشه دار كنوني را به استقلال، عزت و حيات دوباره امت اسلامي تبديل كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخشي از اين پيام، فريضه بزرگ و الهي حج را موسم طراوت معنوي و سياسي دنياي اسلام و نمايش هويت متحد امت اسلامي خواندند و تأكيد كردند: ديدار ساليانه ي برادران در خانه ي محبوب، دلها را از سوئي با قبله  آفرينش و از سوئي با ياران جدا افتاده پيوندي دوباره مي زند و در پيكر امّت اسلامي، هم در معنويت و هم در سياستش طراوت و نشاط مي دمد.
ايشان محور اصلي حج را در بُعد سياسي، نمايش هويت متحد امّت اسلامي دانسته و افزودند : امّت اسلامي از ملّتها و نژادها و پيروان مذاهب گوناگون تشكيل يافته است. اين تنوع كه با پراكندگي جغرافيائي در بخش حساس و مهمي از كره ي زمين همراه است مي تواند خود نقطه ي قوتي براي اين پيكره ي عظيم به شمار آيد و ميراث و فرهنگ و تاريخ مشترك آنان را در گستره ئي پهناور، از كارآمدي بيشتر برخوردار سازد، و انواع استعدادها و قابليتهاي انساني و طبيعي را در خدمت آن به كار گيرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي سياست استعمارگران به منظور ايجاد اختلاف و تفرقه ميان مسلمانان را مورد توجه قرار داده و تصريح نمودند : سياستمداران استعمارگر به خوبي مي دانستند كه اگر هويت يكپارچه ي جهان اسلام شكل بگيرد، راه بر سيطره  ي سياسي و اقتصادي آنان بسته خواهدشد. پس در تلاشي همه سويه و بلندمدت،  به اختلافات در ميان مسلمانان دامن زدند و زير چتر اين سياست خبيثانه ، از غفلت توده هاي مردم و سست عنصريِ زمامداران سياسي و فرهنگي، بهره برداري كردند و كار خود را در تسلط بر كشورهاي اسلامي پيش بردند.
معظم له در بخش ديگري از پيام خود افزودند : با آغاز بيداري اسلامي كه نقطه ي اوج آن سربرآوردن جمهوري اسلامي در ايران بود، اردوگاه استعمار غربي با تهديدي بزرگ روبرو شد. شكست مكتبهاي سياسي شرق و غرب و غلط درآمدن و فروريختن ارزشهائي كه استعمارگران، آن را تنها راه خوشبختي بشريت وانمود مي كردند، خودآگاهي اسلامي را در ميان توده هاي مسلمان ريشه دار ساخت و ناكامي هاي پي درپي مستكبران در پوشاندن و خاموش كردن اين فروغ الهي، نهال اميد را در دل ملتهاي مسلمان بارور ساخت.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شكست سياستهاي استعمار تاكيد كردند : اكنون دولت آمريكا و سرمايه سالاري غرب و فعالان مفسد صهيونيست حقيقت زنده ي بيداري اسلامي را حس مي كنند و با اعتراف به اين كه سلاح و قدرت نظامي در برابر اين حقيقت، كارآئي ندارد، همه ي توان خود را در حيله ها و شيوه هاي سياسي به كار مي گيرند.
ايشان خطاب به مسلمانان جهان افزودند : يكي از كارآمدن ترين حيله ها افروختن آتش اختلاف است. آنان با صرف پول و تلاش سراسيمه و بيدرنگ، در پي آنند كه مسلمانان را سرگرم اختلافات ميان خود كنند و بار ديگر با بهره گيري از غفلتها و كج فهميها و تعصبها، ما را به جان يكديگر بيندازند.
ولي امر مسلمين جهان تاكيد كردند : امروز هر حركت تفرقه انگيز در دنياي اسلام، گناهي تاريخي است. آنان كه عنودانه گروههاي عظيمي از مسلمين را به بهانه هاي واهي تكفير مي كنند؛ آنان كه با گمانهاي باطل، به مقدسات فرقه هائي از مسلمين اهانت مي كنند؛ آنان كه به جوانهاي از جان گذشته ي لبنان كه مايه ي سربلندي امت اسلامي شدند، از پشت خنجر مي زنند؛ آنان كه براي خوشامد آمريكا و صهيونيستها از خطر موهومي بنام هلال شيعي سخن مي گويند؛ آنان كه براي شكست دولت مسلمان و مردمي در عراق ناامني و برادركشي را دامن مي زنند؛ آنان كه دولت حماس را كه محبوب و منتخب ملت فلسطين است از هرسو زير فشار قرار مي دهند. چه بدانند و چه ندانند مجرماني به شمار مي روند كه تاريخ اسلام و نسلهاي آينده از آنان با نفرت ياد خواهند كرد و آنان را مزدوران دشمن غدار خواهد دانست.
ايشان در بخش ديگري از پيام خود تصريح نمودند : اين يك مقطع تاريخي تعيين كننده است. نخبگان و علماء و روشنفكران وظيفه ي سنگيني در اين مقطع بر دوش دارند. هرگونه ضعف و سست عنصري و غرضورزي و كوتاهي آنان مي تواند به فاجعه منتهي شود. علماي دين در برابر اختلاف افكني مذهبي ساكت ننشينند؛ روشنفكران در دميدن روح اميد در جوانان كوتاهي نكنند؛ سياستمداران و زمامداران، مردم خود را در صحنه نگهدارند و به آنان تكيه كنند؛ دولتهاي اسلامي همبستگي ميان خود را تقويت كنند و از اين قدرت حقيقي در برابر تهديد سلطه گران بهره مند شوند.
متن كامل پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به كنگره عظيم حج را در همشهري آنلاين بخوانيد .

ديپلمات هاي ايراني دستگيرشده
از سوي نيروهاي آمريكايي، آزاد شدند
فارس: دو ديپلمات ايراني دستگيرشده توسط نيروهاي آمريكايي صبح ديروز در حضور مشاور امنيت ملي عراق تحويل مقامهاي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد شدند.
حسن كاظمي  قمي روز گذشته در دفتر موفق ربيعي در منطقه الحضراي بغداد درخصوص آزادي اين 2 ديپلمات اعلام كرد: دستگيري ديپلمات هاي ايراني خارج از عرف سياسي و بين المللي و مخالف منشور كنوانسيون ژنو بود.
وي افزود: بلافاصله پس از دستگيري اين 2 ديپلمات تلاش براي آزادي آنان از سوي مقامات كشورمان و سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد آغاز شد و ما به طور رسمي از دولت عراق خواستيم تا درباره آزادي دو ديپلمات ايراني مسئولانه عمل كند و خواستار آزادي فوري اين دو از دست نيروهاي آمريكايي شود.
سفير ايران در عراق گفت: خوشبختانه با اهتمام مسئولان عراق، نيروهاي آمريكايي كه در ابتدا در اختيار داشتن اين دو ديپلمات را كتمان مي كردند، ناچار به قبول اين مساله شده و فشار دولت عراق براي آزادي اين عزيزان نتيجه داد.

متكي: به تعهدات خود همچنان پايبنديم
008412.jpg
گروه سياسي - منوچهر متكي وزير امور خارجه كه روز پنجشنبه براي تبادل يادداشت تفاهم همكاري هاي مشترك اقتصادي با افغانستان، و ديدار با مقام هاي اين كشور وارد كابل شده بود، روزگذشته در اين كشور در خصوص مواضع هسته اي كشورمان تاكيد كرد كه ايران در گذشته به تعهدات خود عمل كرده و به اصول پذيرفته شده پايبند است و پايبندي خود را همچنان ادامه مي دهد.
ديدار با رئيس جمهوري افغانستان
منوچهر متكي عصر روز پنجشنبه با حامد كرزاي رييس جمهوري افغانستان ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار كه خبر آن را ايسنا منتشر كرد ، راجع به همكاري هاي دو جانبه، مسائل منطقه اي و بين المللي بحث شد.
متكي با اشاره به نقش و تاثير تحولات و امنيت افغانستان در ايران گفت: امنيت، پيشرفت و تقويت اين كشور در واقع پيشرفت ايران است و در اين زمينه آماده هرگونه همكاري هستيم. در اين ديدار، كرزاي رييس جمهوري افغانستان ضمن استقبال از افزايش حجم مبادلات دو كشور گفت: روابط تاريخي ديرينه ميان دو كشور و عزم مسوولان عالي رتبه فرصت خوبي براي گسترش همه جانبه روابط است.
متكي همچنين با رنگين دادفر اسپنتا همتاي افغان خود در مورد گسترش همكاري هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دو كشور مذاكره كرد.
نشست مطبوعاتي
وزير امور خارجه روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتي مشترك با رنگين دادفر اسپنتا همتاي افغان خود در كابل گفت كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد بايد محلي براي تحكيم امنيت خاطر ملتها باشد و نسبت به زدودن تهديدها اقدام كند. وي افزود: شوراي امنيت جايي براي تهديد، محدودسازي و توقف حقوق مسلم ملتها نيست.
وزير خارجه ايران تصريح كرد كه ما به طور متقابل انتظار داريم از حقوق حقه خود در عضويت هر كنوانسيوني استفاده كنيم. در اين نشست مطبوعاتي رنگين دادفر اسپنتا وزير امور خارجه افغانستان نيز گفت: ما خواهان منطقه عاري از سلاح اتمي هستيم و فعاليت هسته اي ايران هيچ خطري را متوجه افغانستان نخواهد كرد.
امضاء يادداشت تفاهم
متكي و اسپنتا همچنين پس از امضاء يادداشت تفاهم همكاري هاي ميان دو كشور در محل وزارت امور خارجه افغانستان، توسعه روابط اقتصادي و تجاري دو كشور را مثبت ارزيابي كردند. اين دو مقام سياسي اعلام كردند كه تمام مساعي خود را براي افزايش حجم روابط تجاري، همكاري هاي سياسي و فرهنگي بكار خواهند گرفت.

اخبار كوتاه
رئيس جمهوري: محمود احمدي نژاد در پيامي به كنگره مركزي دهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي ، با اشاره به مجاهدت، تلاش و هوشياري شهداي سرافراز دانشجو براي پاك كردن جامعه از لوث وجود متجاوزان، جهان خواران و شيطان صفتان، تاكيد كرد: امروز ياد و خاطره شهدا قلب هاي زنگارگرفته را جلا و صفا مي بخشد و راه درخشان عزت و كرامت را مي نماياند.
احزاب : الياس نادران عصر پنجشنبه در همايش فعالان ائتلاف بزرگ اصولگرايان با تصريح به اين كه اصولگرايان حامي دولت احمدي نژاد هستند از دولت نهم به خاطر برگزاري انتخاباتي سالم و به دور از هر گونه درگيري دفاع كرد. وي با دفاع از كارنامه يك سال ونيم دولت احمدي نژاد در عرصه داخلي و خارجي گفت: سفرهاي استاني دولت ابتكار جديدي است كه بركات زيادي براي كل نظام داشته است. به گزارش فارس وي در پايان خاطرنشان كرد:ائتلاف بزرگ اصولگرايان به عنوان مجموعه مدني فعال در عرصه هاي سياسي و اجتماعي بناي دخالت در امور كانديداهاي شوراي شهر تهران را ندارد و اميدواريم كه منتخبين مردم در شوراي سوم شهر تهران بر اساس برنامه هاي خود شهردار كار آمدي براي تهران انتخاب كنند.
وزارت خارجه : مهدي مصطفوي قائم مقام وزير امور خارجه در جده با سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان سعودي ملاقات و در خصوص روابط دو جانبه، مراسم حج سال جاري و آخرين تحولات سياسي لبنان، عراق و افغانستان گفتگو كرد. به گزارش فارس مصطفوي به حضور گسترده حجاج در مراسم حج امسال و حضور منظم حجاج ايراني اشاره كرد و در اين زمينه از فراهم نمودن تسهيلات لازم از طرف مسئولين عربستان سعودي قدرداني نمود.
دولت : پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهوري پنجشنبه شب در جلسه شوراي اداري سيستان و بلوچستان ، با تاكيد بر اينكه توسعه محور شرق يكي از اولويت هاي دولت نهم است، گفت: شوراي توسعه شرق كشور زير نظر معاون اول رئيس جمهوري ايجاد شده تا با برنامه ريزي و پيگيري هاي لازم در زمينه هاي اجتماعي، اقتصادي، امنيتي و انتظامي، پيشرفت و توسعه را براي جنوب شرق كشور به ارمغان آورد. به گزارش مهر، داوودي اظهار داشت: توسعه با وجود امنيت در اين استان امكان پذير است و براي برقراري امنيت در شرق كشور قرارگاه رسول اكرم (ص) فعال است.
اتحاديه عرب : عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب از سفر قريب الوقوع خود به ايران خبر داد. به گزارش فارس ،  عمروموسي در كنفرانس مطبوعاتي به مناسبت پايان سال 2006 درباره  سفرش به ايران گفت: دعوت نامه  هايي از سوي ايران دريافت كرده است و به زودي عازم تهران خواهد شد. وي در باره برنامه ها و مسائل مورد بحث با مقام هاي ايراني توضيحي نداد. دبيركل اتحاديه  عرب همچنين خواستار گفت و گو ميان كشورهاي عربي و ايران شد.

دفاع جنبش عدم تعهد از مواضع هسته اي ايران
گروه سياسي - اعضاي جنبش عدم تعهد در جلسه روز پنج شنبه خود در وين ضمن ابراز تاسف از صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران، بار ديگر از حق ايران در اين باره دفاع كردند.
در جلسه اعضاي شوراي عدم تعهد كه به درخواست ايران تشكيل شد و خبر آن را فارس منتشر كرد ، علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، ضمن گزارش آخرين تحولات و انتقاد شديد از قطعنامه شوراي امنيت و تبيين اشكالات فني و حقوقي آن، اعضاي جلسه را از مصوبه مجلس شوراي اسلامي در خصوص الزام دولت به تجديد نظر در همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي مطلع كرد.
در اين جلسه همچنين مقرر شد، سفراي تروئيكاي عدم تعهد در ديدار با البرادعي و رئيس شوراي حكام انرژي اتمي،  ضمن تاييد مجدد مواضع عدم تعهد، از اين دو نفر بخواهند، از هرگونه اقدام عجولانه و رفتار سياسي در آژانس، به عنوان يك نهاد تخصصي بين المللي كه مانع دستيابي ايران به حق غيرقابل انكار در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي شود، خودداري گردد.
اعضاي جنبش عدم تعهد همچنين بر ادامه همكاري هاي آژانس در پروژه هاي علمي و فني ايران تاكيد كردند. در اين جلسه به درخواست جمهوري اسلامي ايران مقرر شد، در نشست بعدي اعضاي عدم تعهد در وين كه 12 ژانويه برگزار مي شود، موضوع تسليحات هسته اي اسرائيل و تهديد صلح و امنيت بين المللي از سوي اين كشور، به عنوان يك بند، در دستور كار قرار گيرد.
تأكيد بر اجراي مصوبه مجلس
كميته تجديد نظر در روابط با آژانس سعي دارد بدون نقض مقررات آژانس، مصوبه  مجلس شوراي اسلامي مبني بر تجديد نظر دولت در روابط با آژانس را عملي سازد.
در كميته  تجديد نظر در روابط ايران با آژانس كه از چهارشنبه  گذشته به محض تصويب مصوبه  مجلس در اين باره تشكيل شد، كارشناسان ذي ربط در شوراي عالي امنيت ملي، سازمان انرژي اتمي و وزارت خارجه حضور دارند. يك مقام حاضر در اين كميته  در خصوص نوع و چگونگي تجديدنظر در روابط با آژانس به خبرنگار ايسنا گفت: ايران قصد ندارد، همكاري هايش با آژانس را قطع كند، بلكه بنا داريم با توجه به موافقت نامه ها و پادمان  هسته اي در چگونگي دسترسي ها و برخي اقدامات اضافي، تجديد نظر كنيم تا بدون نقض مقررات ان پي تي اهداف مصوبه  مجلس شوراي اسلامي عملي شود.
به گفته  اين مقام، ضرورت تسريع در روند فعاليت هاي صلح آميز هسته اي به منظور پشتيباني و حمايت از اقدامات و فعاليت هاي صلح آميز هسته اي در حال انجام سازمان انرژي اتمي مثل راه اندازي نيروگاه بوشهر و نصب و راه اندازي 3 هزار دستگاه سانتريفيوژ است.
علاقه ناتو به اطلاعات جاسوسي درباره ايران
فارس: روزنامه صهيونيستي جروزالم پست به نقل از مقامات وزارت دفاع رژيم صهيونيستي از گرايش سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) به اطلاعات جاسوسي عليه برنامه هسته اي ايران خبر داد.
جروزالم پست در شماره ديروز خود به نقل از مقامات وزارت دفاع اسرائيل كه به تازگي با افسران ارشد اين سازمان نظامي غربي ديدار داشته اند، نوشت: ناتو گرايش عمده اي به امور اطلاعاتي درباره برنامه هسته اي ايران يافته است. اين مقامات اسرائيلي به اين روزنامه گفتند، اين تمايل ناتو ريشه در اين امر دارد كه ديپلماسي با ايران در نهايت شكست خواهد خورد و اقدام نظامي براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي ضروري خواهد بود.
جروزالم پست به نقل از يكي از مقاماتي كه از وي به عنوان مقام ارشد وزارت دفاع اسرائيل نام برد، تصريح كرد: ناتو تمايل فزاينده اي درباره جمع آوري اطلاعات [جاسوسي] در سراسر دنيا و درباره برنامه هسته اي ايران نشان داده است.

هشدار خطيب جمعه تهران نسبت
به ايجاد اختلاف بين شيعه و سني
گروه سياسي- آيت الله محمد امامي كاشاني نسبت به ايجاد اختلاف و تفرقه افكني ميان شيعه و سني از سوي غرب هشدار داد.
خطيب جمعه اين هفته تهران در خطبه هاي نماز جمعه كه خبر آن را ايرنا انتشار داد ،  تاكيد كرد: دشمن به دنبال اين است كه بين شيعه و سني اختلاف ايجاد كند و در حال اجراي طرح و برنامه عظيمي براي جهان اسلام و خاورميانه است.
عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: اين (اختلاف شيعه و سني) درس كثيفي است كه استكبار در كشورهاي اسلامي اشاعه مي دهد و برخي نيز از آن استفاده مي كنند.
وي با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت بر ضد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران، افزود: غرب تصويري خيالي، تصنعي و دروغين از ايران اسلامي ساخته است و آن اين است كه جمهوري اسلامي ايران تصميم به ساخت سلاح اتمي دارد و مي خواهد امنيت جهاني را بر هم بريزد.
وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران بيدار است،گفت:يكي از سردمداران استكبار مي گفت ملت ايران بر چيزي وحدت مي كنند كه آنها را منزوي مي كند كه بايد گفت ايران در جهان منزوي نيست و درمقابل ميلياردها ملت دنيا سربلند است.

يادداشت
تصميم پيش بيني شده
مهدي مطهرنيا
اسكات ريتر، از منتقدان سياست هاي دولت بوش در خاورميانه كه زماني بازرس ارشد سازمان ملل براي يافتن سلاح هاي ميكروبي و كشتار جمعي در عراق طي سالهاي 1991 تا 1998 بوده است؛ اخيراً در شهر اوكلند كاليفرنيا سخنراني هايي را با عنوان حمله به ايران انجام داد؛ با تأكيد بر برنامه هاي محرمانه جنگي عليه ايران و اينكه چنين برنامه هايي در مورد خيلي از كشورهاي جهان، حتي آنهايي كه به نظر مي رسد رابطه دوستانه اي با آمريكا دارند، وجود دارد. او در اين سخنراني ها بر اين نكته تصريح دارد كه ايراني ها مقداري گاز هگزا فلورايد دارند كه خالص است و در سانتريفيوژ هاي آزمايشگاهي خود از آن استفاده مي كنند. اما آن اندازه ندارند كه بخواهند براي سلاح هاي هسته اي استفاده كنند. او با اين نگاه كه ايران نمي تواند در سطح مورد نياز توليد سلاح هسته اي به غني سازي بپردازد مي پرسد پس چطور ايرانيان مي توانند به دنبال سلاح بروند؟ پس ايران از اين جهت هيچ تهديدي نخواهد بود. وي سپس اشاره كرده است كه هر چه مي گويد براساس اطلاعاتي است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي، منتشر كرده است. او سپس با شوخي به حاضران گفت كه حرف هايش در صورتي نادرست خواهد بود كه رئيس آژانس دروغ گفته باشد.
اين گفته اسكات ريتر با توجه به سوابق وي از اهميت بسياري برخوردار است و تنها او نيست كه بر اين نكته تأكيد دارد، اما با وجود اين باور عميق در نزد  سازمان هاي بين المللي در نشست شنبه شب شوراي امنيت و در آستانه سال 2007 قطعنامه تحريم ايران تصويب شد؛ حال پرسش اين است كه شوراي امنيت و 15 عضو دائم و غيردائم آن عقلايي عمل كرده است؟
شايد اگر به اين خبر توجه كنيد كه در مراسم معرفي باب گيتس وزير دفاع جديد آمريكا به هنگامي كه يكي از خبرنگاران از او پرسيد آيا گمان مي كنيد كه ايران برنامه سلاح اتمي را دنبال مي كند و او گفت: بله! اما كسي از او پرسش نكرد كه چه شواهد و قرائني براي اين كار وجود دارد؟ در خواهيد يافت كه نوع تصميم گيري شوراي امنيت از چه جنسي بوده است. تصميمي نه از جنس حقوقي بلكه سياسي كه آن هم جنسي تقلبي است. با همه اين حقايق، واقعيت سياسي اين است كه پس از چندين سال كوشش و تلاش ديپلماتيك، هم اكنون اولين قطعنامه تحريم عليه ايران در شوراي امنيت به تصويب رسيده است. جمهوري خواهان تندرو اگر به سقف خواسته هاي خوددست نيافته اند، هم اكنون در روزهاي عيد سال نو، پس از شكست از دموكرات ها؛ به كف خواسته هاي خود دست يافته  و حداقل مي توانند از كيسه پاپانوئل دولت نومحافظه كاران، هديه سال نو بوش را بر درخت كريسمس كاخ سفيد وصل نمايند.
اما ايران،  سالهاست كه وضعيت هاي اينچنيني را تجربه كرده است؛ در كوران همين تحريم هاست كه به حد قابل قبولي از استقلال در عرصه هاي گوناگون دست يافته؛ نسبت به مديريت آينده ايران زمين در بعد از تحريم ها هم چندان دغدغه ندارد و مي تواند با مديريت شكوفايي بحران؛ به انگيزه سازي بيشتري در راستاي دستيابي به اهداف ملي تعريف شده اش در اين زمينه دست يابد. ولي در عين تمام اين فرصت ها نبايد از پيامدهاي اين تحريم نرم و پيامدهاي احتمالي آن در زمينه پروري هاي رواني و زمينه سازي هاي سياسي براي تحريم هاي احتمالي ديگر غافل باشد. از همين الآن بايد اركستر سمفوني پرونده هسته اي را با نت نويسي هاي مناسب و متناسب با اين وضعيت در دستور كار قرار داد.
فراموش نكنيم آمريكايي ها براي عراق نيز چنين سازي را كوك كردند؛ و حتي با وجود آنكه شوراي امنيت تا آخر با آنها همراه نبود؛ خود آواز خويش را خواندند. اگر چه امروز ديگر سال حمله به عراق نيست و آمريكاي امروز نيز آمريكايي ديروز حمله به عراق نمي باشد و از همه مهم تر ايران نيز عراق ديروز نيست. اما بايد بدانيم و فراموش نكنيم كه هنوز آدم غيرقابل پيش بيني و تا حد نگران كننده اي غيرعاقل به نام بوش در كاخ سفيد در سال 2007 ميلادي رئيس جمهور آمريكاست كه چندان نمي توان به رفتارهاي عقلاني يا بهتر بگويم عقلايي عمل كردن او اميد داشت.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |