دريچه
حذف كاغذ از فرآيند ارتباطات اداري
گروه اجتماعي-با آغاز به كار فعاليت سازمان الكترونيك و تشكيل حلقه اتوماسيون اداري، مصرف كاغذ براي مكاتبات اداري از فرآيند ارتباطات سازماني حذف و شيوه هاي الكترونيك جايگزين آن مي شود.
مسعود توانا مشاور رئيس بنياد شهيد با بيان اينكه شكل گيري سازمان الكترونيك، پيامدها و نتايج مثبت چشمگيري را به همراه دارد، گفت: با فعاليت سازمان الكترونيك، تماس هاي حضوري و پيگيري اداري با شيوه سنتي از گردونه فعاليت بنياد شهيد و امور ايثارگران حذف و شيوه هاي الكترونيك جايگزين آن مي شود.
وي با بيان اين واقعيت كه سازمان الكترونيك سليقه هاي شخصي كاركنان را به حاشيه مي راند و دخل و تصرف آنها را در اجراي قوانين و ضابطه هاي قانوني به حداقل مي رساند گفت: يكي از مشكلات پيش روي ساختار اداري كشور به ميدان آمدن سليقه هاي شخصي و دخالت حب و بغض هاي فردي در اجراي قوانين است كه متأسفانه زيان هاي جبران ناپذيري را به كشور وارد مي آورد. به نظر مي رسد با الكترونيكي شدن مكاتبات اداري و دسترسي مديريت رأس هرم هر سازمان با پروسه طي نامه هاي اداري در قالب اتوماسيون، دخالت افراد به حداقل رسيده و در مراحل بعدي به صفر برسد.
توانا در خرم آباد همچنين گفت: با راه اندازي مراكز هاتف كشور، تحقق اتوماسيون اداري و بهره مندي از فناوري اطلاعات و ارتباطات، در حقيقت سازمان الكترونيك شكل مي گيرد كه هدف غايي آن منضبط كردن و مكانيزه كردن فعاليت هاي سازماني است تا از رهگذر اجرايي و عملياتي شدن اين پروسه، خواست ها و نيازها و دغدغه هاي خانواده ايثارگران ازكانال ضوابط و مقررات حاكم بر سازمان دنبال شده و از همين طريق پاسخ داده شود.
وي گفت: در راستاي استقرار سازمان الكترونيك در بنياد، پرونده 760 هزار خانواده شهيد و ايثارگر الكترونيكي شد و هم اكنون اين پرونده ها در حال پروژه رساني است.توانا با بيان اين مطلب افزود: مشخصات، اوراق و اسناد مربوط به تشكيل پرونده ايثارگر يا خدمات ارائه شده فرد ايثارگر و منسوبين آن در پرونده الكترونيكي قابل مشاهده است.
رئيس مراكز هاتف كشور با اشاره به اينكه نزديك به 200 هزار شهيد، 215 هزار جانباز بالاي 25 درصد و 200 هزار جانباز زير 25درصد در سراسر كشور وجود دارد، گفت: هر چه تعداد پرونده ها بيشتر شود تخصيص و به روزرساني آنها مشكل تر خواهد شد؛ بنابراين اطلاعات فرزندان جانبازان در پرونده خود جانباز ثبت مي شود.وي بر امكان رؤيت خدمات ارائه شده به ايثارگر در پرونده الكترونيك به صورت قابل دسترس تأكيد كرد و افزود: مراكز هاتف در سراسر كشور مسئوليت بروز نگهداري پرونده هاي الكترونيكي را برعهده دارند.توانا در پايان، تشكيل شبكه ملي را از لوازم ارائه خدمت سريع و امكان ارتباط با استان ها، شهرستان ها و مركز دانست و تصريح كرد: شبكه ملي بنياد شهيد و امور ايثارگران با استفاده از زيرساخت هاي مخابراتي، امكان تعامل جامعه ايثارگري و بنياد را در اقصي نقاط كشور فراهم مي كند.
|