شنبه ۴ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۲ - Jan 24, 2004
جمعيت بم پس از زلزله،بيش از سه برابر شده است
001494.jpg
ستاد مركزي  امداد زلزله  زدگان  شهر بم  اعلام  كرد: در يك  طرح  ضربتي  كار شناسايي  افراد بومي  بم  و پالايش  افراد غيربومي  اين  شهر از روزپنج  شنبه  بطور گسترده  آغازشد.
رئيس  كميته  تبليغات  و اطلاع رساني  زلزله زدگان  بم  به  خبرنگار ايرنا گفت : براساس  آمار موجود، تا قبل  از زلزله  ۱۸ هزارخانوار در بم  ساكن  بوده اند،ولي  بعد از زلزله  براساس  دفترچه هاي  خواربار كه  در روزهاي  اول  براي  زلزله زدگان  صادرشده ، اين  تعداد به  ۵۲ هزار خانوار رسيده است .
سيداسدالله  ايرانمنش  متذكرشد: جمعيت  بم  در قبل  از زلزله  ۹۰ هزارنفربوده است  ولي  درحال  حاضر به  خاطر هجوم  افراد غيربومي  به  اين  شهر اين  رقم  به حدود ۳۰۰ هزارنفر رسيده   و همين  مسئله  سبب  ايجاد مشكلاتي  در امدادرساني به  زلزله زدگان  واقعي  شده  است.
وي  باتأكيد براينكه  متاسفانه  حضور افراد غير بومي  نه  تنها براي  امدادرسان  بلكه  مردم  بومي  شهر كه  عزيزان  خود را از دست  داده اند مشكل  ايجادكرده است ، گفت : به نام  يكي  از محلات  بم  پنج  هزار نفر خدمات  و خواربارمي گرفتند ولي  بعد از بازرسي  مشخص  شد كه  دراين  محله  تنها ۶۰۰ نفر اسكان موقت  يافته اند.
وي  اضافه  كرد: تشخيص  چهره هاي  بمي  و غير بمي  در منطقه  جنوب  شرق  كشور بسيار مشكل  است  زيرا از نظر چهره  و لهجه  نزديك  به  هم  هستند وبرخي  نيز ازمناطق  بسيار نزديك  آمده  بودند.
رئيس  كميته  اطلاع رساني  زلزله  بم  خاطرنشان  كرد: خوشبختانه  اسناد ساكنين واقعي  بم  در ادارات  ثبت  احوال  و ساير ادارات  ذيربط براساس  كدپستي ، كد ملي توزيع  كوپن  وطرح  آمارگيري  سال هاي  قبل  موجود است  و تيم هاي  معتمدين  محل نيز براي  موارد استثنايي  تشكيل  شده است .
وي  افزود: پالايش  نيروهاي  غيربومي  با همكاري  بسيج ، نيروي  انتظامي  و سايرارگانها با دقت  وسرعت  وهمچنين  قدرت  تمام  طي  چند روز انجام  مي شود و درصورت عدم  توجه  نيروهاي  غيربومي  به  تذكرات  نيروهاي  عمل كننده  با آنان  برخوردقاطع  مي شود و براي  تشكيل  پرونده  تحويل  مراجع  ذيصلاح  خواهند شد.
مسئول  كميته  تبليغات  و اطلاع رساني  ستاد مركزي  امداد زلزله  نيز گفت : اطلاع رساني  به  زلزله زدگان  از هفته  گذشته  بطور منظم  با انتشار نشريه  اميد باتيراژ ۱۰ هزار نسخه  انجام  مي شود.وي  افزود: علاوه  برانتشار نشريه  مذكور با توجه  به  راه اندازي  شبكه  محلي  «راديو اميد» در شهرستان  بم ، تاكنون  بيش  از ۸ هزار راديو بين  زلزله زدگان توزيع  شده است .
از سوي ديگر استاندار كرمان گفت: بازپرداخت تمام بدهيهاي زلزله زدگان بم به بانكها به مدت يك سال تمديد شده است.
وي همچنين گفت: ۱۰۰ ميليارد ريال وام از سوي بانك كشاورزي به منظور جبران خسارت وارده به كشاورزان و ۶۰ ميليارد ريال از سوي بانك ملي براي رفع نيازهاي ضروري آسيب ديدگان زلزله بم اختصاص يافته است.
كمبود حمام مهمترين مشكل مردم بم
مردم  زلزله  زده  بم  يكي  از مهمترين  مشكلات  بهداشتي  خود را كمبود حمام  وسرويس هاي  بهداشتي  مي دانند و بر تسريع  در حل  اين  مشكل  تأكيد دارند.
آنان  در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزودند: حمام  مهمترين  عامل  و نياز بهداشتي  فردي  است  اين  در حاليست  كه  نبود حمام  سلامت  بهداشتي  خانواده ها و نيز اجتماع  را دچار مشكل  كرده  است .
بافت  گلي  شهر كه  مملو از خاك  و نيز گرد وغبار مي باشد بر مشكلات آلودگي  محيط زيست  مردم  و مخاطره   انداختن  سلامت  بهداشتي  مردم  افزوده است .
يك  دختر بمي كه  خستگي  در چهره  او نمايان  است ، مي گويد: پس  از يك  هفته  ازصبح  در صف  حمام  معطل  بوده ام  تا اينكه  عصر توانستم  حمام  كنم .«نجمه دهقان » در حالي  كه  از زندگي  خوب  و امكانات  رفاهي  قبل  از زلزله خانه  خودشان  صحبت  مي كند، افزود: قهر طبيعت  ما را مقهور مشكلات  زيادي  كرده  تا جايي  كه  براي  ساده ترين  نياز خود حمام  كردن  دچارمشكلات  زيادي  هستيم .
جمع آوري ۳۰۰ ميليارد ريال كمك مردم براي زلزله زدگان بم
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد كه اين نهاد تاكنون بيش از ۳۰۰ ميليارد ريال از كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم را براي زلزله زدگان شهرستان بم جمع آوري كرده است.
به گزارش روابط عمومي اين نهاد، «رضا نيري» گفت: ۷۴ ميليارد ريال از اين كمك ها نقدي و ۲۲۶ ميليارد ريال غيرنقدي بوده است.

وقوع زلزله در حوالي كازرون
شبكه هاي لرزه نگاري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران در ساعات اوليه جمعه زمين لرزه اي با بزرگي ۵/۴ در مقياس امواج دروني را ثبت كرده اند.
زمان وقوع اين زلزله به وقت محلي ساعت ۴۹ دقيقه و ۳۰ ثانيه در حوالي شهرستان كازرون واقع در استان فارس ثبت شده است.
پس از زلزله بم حوزه جغرافيايي جنوب كشور شاهد پس لرزه هاي متعددي بوده است كه بيشترين
پس لرزه ها متعلق به استان خوزستان و پس از آن استان فارس است.

پنهان كردن اطلاعات در دنياي امروز ممكن نيست
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: روابط عمومي با انسان ها و اعتماد آن ها سروكار داشته و ذات آن يك مقوله فرهنگي است.
به گزارش ايسنا احمد مسجدجامعي، در مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره روابط عمومي هاي برتر كشور با بيان اين مطلب اظهار داشت: روابط عمومي موفق و اطلاع رساني صحيح در شرايطي صورت مي گيرد كه منبع اطلاعاتي مورد وثوق و احترام باشد، در غير اين صورت توفيقي حاصل نخواهد شد. همين تجربه در حوزه انقلاب هم مشاهده شد كه بدون استفاده از ابزار مدرن نمي توانست پاسخگوي سئوالاتي باشد كه در ذهن جامعه و نخبگان آن وجود داشت.
وي، ادامه داد: اعتماد نسبت به اين رسانه هاي متنوع وجود نداشت و با تعطيلي روزنامه ها، شب نامه ها به فعاليت پرداخته و با تحريم راديو، نوارها مورد استفاده قرار گرفتند.
وي، تصريح كرد: روابط عمومي مي تواند بنياد اخلاقي داشته باشد. با اين نگاه كه در جامعه ما كه حوزه اختيارات دولت پيوسته رو به كاهش است، اطلاعات ديگر محرمانه نيست و هر روز از حجم اطلاعات محرمانه و بولتن هاي اطلاعاتي محرمانه كاسته شده و فضاي اطلاعات از آن همه مردم است.وي، خاطرنشان كرد: جامعه دانش محور جامعه اي است كه بتواند از انباشت اطلاعات براي توسعه و رشد خود بهره گيرد. در اين جامعه نقش روابط عمومي دو چندان مي شود، نقش روابط عمومي به جاي پنهان كردن اطلاعات و دفاع يك طرفه از مديريت يك نهاد، مديريت روابط عمومي است.
معاون مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت ارشاد نيز در اين مراسم گفت: روابط عمومي علاوه بر پيگيري اهداف سازماني و كمك به ارتباط تعاملي با مخاطبان بايد در جهت جلب اعتماد و مشاركت گسترده مردم كوشش كند.صحفي ادامه داد: روابط عمومي كوشش مي كند روابط سازمان با مردم را تسهيل و روابط انساني ايجاد كند و مطبوعات نيز در جهت نظارت بر دستاوردهاي دولت، نقش نظارتي در اين حوزه را ايفا كرده و سعي مي كنند كه با ارزيابي حركت دولت خطاهاي احتمالي آن را اصلاح كنند.

جاي بيمه آثار تاريخي در قوانين رسمي همچنان خالي است
001491.jpg
در حالي كه طي چند سال گذشته حوادث طبيعي و غير طبيعي به بسياري از آثار شاخص كشور از جمله ارگ بم و برج هاي دو قلوي خرقان به شدت آسيب وارد كرده است اما تاكنون هيچ گونه حمايت قانوني براي بيمه آثار تاريخي و فرهنگي در كشور در نظر گرفته نشده است. به گزارش «ميراث خبر»، «جليل گلشن» معاون پژوهشي سازمان ميراث فرهنگي با بيان اين مطلب گفت: «به رغم ضرورت بيمه كردن برخي آثار ارزشمند تاريخي، اما اين امر مورد توجه قرار نگرفته و تاكنون بخشي با عنوان بيمه آثار تاريخي و فرهنگي در قانون در نظر گرفته نشده است اما با توجه به حوادث طبيعي و غير طبيعي كه اين بناها را تهديد مي كند، بازنگري در قانون براي بيمه آثار شاخص و منحصر به فرد ضروري است.»
وي با اشاره به مشكلات متعدد در مورد بيمه آثار تاريخي كشور گفت: «بيمه آثار تاريخي و فرهنگي كشور به دليل اهميت اين آثار هزينه بسيار بالايي داشته و بودجه و اعتبارات كلاني مي طلبد كه تامين اين بودجه از توان سازمان ميراث فرهنگي خارج است. از سوي ديگر، نبود متخصصان ماهر براي بيمه آثار تاريخي و فرهنگي در كشور يكي ديگر از مشكلات عمده در اين مورد به شمار مي رود.»

معاون سازمان تأمين اجتماعي :
اشكالات شوراي نگهبان به مصوبه تشكيل «وزارت رفاه» قابل رفع است
معاون سازمان تأمين اجتماعي گفت: از آنجا كه مجلس شوراي اسلامي، خود، برنامه سوم را تصويب كرده است، قاعدتا مي تواند در اصلاح ايرادات شوراي نگهبان به مصوبه «تشكيل وزارت رفاه»، حكم اين برنامه مبني بر مشروط بودن تشكيل اين وزارتخانه به حذف يكي از وزارتخانه هاي موجود را مستثني كند.
علي حيدري در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، ايراد وارده فوق را «محتوايي» دانست و افزود: براساس يكي از مواد لايحه تقديمي - كه با توجه به حكم برنامه سوم مبني بر افزايش نيافتن تعداد وزارتخانه ها تا پايان برنامه در لايحه گنجانده شده بود - دولت بايد يكي از وزارتخانه هاي فعلي را تعديل كند. بنابراين شوراي نگهبان به استناد اصل ۷۵ قانون اساسي با اين مصوبه به دليل پيش بيني نشدن چنين امري، مخالفت كرده است.
وي گفت: البته دولت و بويژه سازمان مديريت و برنامه ريزي با وجود اين كه قاعدتا بايد در جهت كاهش هزينه ها و تعديل تشكيلات عمل مي كردند، به دليل اهميت تشكيل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي با اين مسأله موافقت كرده اند و از طرف ديگر با توجه به حكم برنامه سوم، پيشنهاد حذف يكي از وزارتخانه هاي موجود در لايحه مطرح شده است.
حيدري گفت: در هر حال به اعتقاد شوراي نگهبان، مصوبه مجلس شوراي اسلامي در خصوص حذف اين ماده از سوي مجلس، براي دولت بار مالي خواهد داشت.
وي تصريح كرد: اين اشكال مي تواند با اجراي اين ماده يا اعلام بار مالي نداشتن تشكيل وزارت رفاه از سوي دولت برطرف شود. البته با توجه به اين كه اين وزارتخانه اساسا به عنوان يك ستاد تخصصي و نظارتي براي توزيع منابع عمل مي كند و مسئوليت تصدي گري ندارد، تشكيل آن هزينه چنداني به دولت تحميل نخواهد كرد.
از آن جا كه چشم انداز اين نظام كه سطح همگاني بيمه هاي اجتماعي را براي همه آحاد جامعه تضمين مي كند، ايراد فوق نيز قابل رفع است؛  زيرا سطح همگاني بيمه ها در درازمدت كاملا بر عهده دولت است و براساس اين لايحه دولت مكلف شده در عرض دو سال امكان بيمه شدن را براي مردم فراهم كند. بنابراين پرداخت حق بيمه براي افراد شاغل كه درآمدشان در حد خط فقر و يا حتي كمتر از آن است نيز امكان پذير خواهد بود و در همان قانون هم مشخص شده كه دولت از بخش حمايتي، حق بيمه كساني كه ممر درآمد ندارند را پرداخت خواهد كرد.
حيدري، تداخل نظام بيمه و بخشهاي حمايتي در حال حاضر را يكي از اشكالاتي دانست كه باعث شده در شرايط موجود با وجود صرف ۲۵ درصد بودجه كل كشور در زمينه رفاه و تأمين اجتماعي، اين نظام، فراگيري و جامعيت لازم را نداشته باشد.
وي در اين باره افزود: به عنوان نمونه بسياري از بخش هاي حمايتي مستقلا به گروه هاي تحت پوشش خود خدمات بيمه درماني ارائه مي كنند. يا تعرفه اين قبيل خدمات براي اقشار آسيب پذير كاهش يافته و هزينه ها به وزارت بهداشت تحميل شده است. بر اين اساس دورنماي نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي اين است كه حمايت را از طريق بيمه انجام دهد. يعني سازمانهاي حمايتي ضمن تلاش براي رساندن اقشار فقير به بالاي خط فقر حق بيمه ها را به نيابت آنها به سيستم بيمه اي بپردازند و در واقع با اين شيوه نوعي شفاف سازي حسابها و واقعي كردن قيمت خدمات صورت مي گيرد و به اين ترتيب اين ايراد هم قابل رفع است.
وي با اشاره به ايراد ديگر شوراي نگهبان در خصوص «ادغام دستگاههاي بنياد شهيد، بنياد مستضعفان و جانبازان، ستاد رسيدگي به امور آزادگان و....» گفت: اين اشكال هم كه به نوعي «شكلي» است، با تعامل دولت، مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان قابل رفع است و با اصلاح «عبارتي» و يا گنجاندن عبارتي ديگر - همانند بسياري از مواد برنامه هاي سوم و چهارم - رفع شدني است.
حيدري خاطرنشان كرد: برنامه سوم نيز در مورد تجميع اين دستگاهها، حكم كرده است؛ بنابراين قيد اين متن در لايحه نظام جامع به نوعي تكرار بوده و به راحتي قابل رفع است.
وي تصريح كرد: كليه صندوقهاي بيمه اي و بازنشستگي تنها در زمينه منابع دريافتي از وزارت رفاه، در چارچوب مديريت و اعمال نظر اجرايي آن قرار مي گيرند و اين وزارتخانه از دخالت در وضعيت داخلي، استقلال مالي اداري و شخصيت حقوقي اين صندوقها منع شده است.
معاون امور استانهاي سازمان تأمين اجتماعي در پايان با اشاره به اين كه وظيفه اصلي وزارت رفاه، تقويت مشاركت هاي مردمي و نهادهاي حمايتي غير دولتي است، تصريح كرد: با توجه به اين كه براساس اين لايحه، اجراي تصميمات نظام و دولت و مجلس در زمينه اين نهادها و صندوق هاي حمايتي منوط به تأمين بار مالي آنها از سوي دولت است، از تحميل وظايفي كه در حيطه وظايف و منابع اين قبيل نهادها نيست جلوگيري مي شود و همچنين با هدفمند شدن يارانه ها بر اساس اين نظام، منابع جديدي براي اين قبيل نهادها فراهم خواهد شد و بهره وري آنها نيز افزايش مي يابد.

شرايط ادامه تحصيل دانشجويان محروم از تحصيل دانشگاههاي علوم پزشكي اعلام شد
001497.jpg
شرايط ادامه تحصيل دانشجويان محروم از تحصيل دانشگاههاي علوم پزشكي كشور اعلام شد.
به گزارش ايسنا، شرايط ادامه تحصيل و تغيير رشته دانشجويان دوره هاي دكتراي عمومي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي كه قبل از شركت در امتحان جامع علوم پايه يا در مراحل تحصيل بعد از امتحان جامع علوم پايه و نيز مردودين امتحان جامع پيش كارورزي از ادامه تحصيل در دوره دكتراي عمومي محروم مي شوند، مشخص شد.
براساس مصوبه شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشكي وزارت بهداشت، دانشجويي كه در زمان محروميت از تحصيل، ميانگين كل نمراتش كمتر از ۱۰ باشد اخراج و در صورتي كه كمتر از ۶۸ واحد گذرانده و ميانگين كل نمراتش بيشتر يا مساوي ۱۰ باشد و يا اگر بيش از ۶۸ واحد گذرانده و ميانگين كل نمراتش بيش از ۱۰ و كمتر از ۱۲ باشد تنها مي تواند در مقطع كارداني رشته هاي مصوب و داير تغيير رشته دهد.
همچنين اگر دانشجو بيش از ۶۸ واحد گذرانده و ميانگين كل نمراتش بيشتر از ۱۲ باشد، به انتخاب خود مي تواند در مقاطع كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته رشته هاي مصوب و داير تغيير رشته دهد. كليه مردودين امتحان جامع علوم پايه پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي نيز مشمول اين قوانين هستند. همچنين در صورتيكه ميانگين كل نمرات مردودين امتحان جامع پيش كارورزي دوره دكتراي عمومي پزشكي بالاتر از ۱۰ باشد مي توانند در كليه مقاطع كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته تغيير رشته دهند.
با اين حال دانشجو براي تغيير رشته به مقطع كارشناسي ناپيوسته بايد مدرك كارداني رشته مورد نظر را پس از گذراندن دروس كمبود يا جبراني اخذ كند و سپس در مقطع كارشناسي ناپيوسته ادامه تحصيل دهد. درس هاي گذرانده شده دانشجو در رشته قبلي در گروه آموزشي جديد بررسي و معادل سازي مي شود و تنها درسهايي پذيرفته مي شود كه با دروس رشته جديد اشتراك محتوي داشته و نمره آن نيز از ۱۲ كمتر نباشد.

معتادان خياباني در صورت تمايل به مراكز درماني هدايت مي شوند
001488.jpg
مرحله نخست طرح امدادرساني به معتادان خياباني با حمايت دفتر مبارزه با موادمخدر و جرم سازمان ملل و به منظور هدايت معتادان خياباني به مراكز درماني در صورت تمايل و ترك اعتياد اختياري براي نخستين بار در كشور و در دو محله جنوبي تهران در حال اجرا است.
به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي ايلنا در اين طرح كه با حمايت مالي و تخصصي دفتر مبارزه با موادمخدر و جرم سازمان ملل در دو محله دروازه  غار تهران و محله باغ آذري در حال اجرا است امدادگران با مراجعه و شناسايي معتادان تزريقي خياباني كه به شكل اسف باري در حال زندگي در گوشه و كنار خيابانهاي تهران هستند زخمهاي آنها را پانسمان كرده و با جمع آوري سرنگ هاي مشترك  و آلوده معتادان به آنها سرنگ جديد بهداشتي تحويل مي دهند تا از اشاعه ايدز در كشور جلوگيري شود.
بنابراين گزارش همچنين براي جلوگيري از اشاعه بيماري هاي جنسي از قبيلV.I. H (ايدز) از سوي اين معتادان و كنترل خطرات ناشي از مسايل جنسي، مجريان طرح امداد رساني به توزيع وسائل پيشگيري در بين آنها اقدام مي كنند.
براساس برخي شنيده ها امدادگراني كه مسئوليت توزيع سرنگ هاي بهداشتي و وسائل پيشگيري، «پانسمان زخمها» و سرويس دهي به معتادان خياباني را نيز انجام مي دهند از افرادي هستند كه يا پيش از اين به مواد مخدر اعتياد داشته اند و در حال حاضر ترك كرده اند و يا هنوز اعتياد دارند ولي در مرحله ترك بسر مي برند و برخي نيز خود مبتلا به V.I.H (ايدز) مثبت هستند كه به منظور كمك به معتادان خياباني مسئوليت انجام اين طرح را بر عهده دارند.

غده ۷۹ كيلوگرمي از بدن يك زن خارج شد
در پي  خارج  شدن  يك  توده  ۷۹ كيلوگرمي  ازشكم  يك  زن  در يك  عمل  جراحي  در شيراز پزشك  جراح  اين  بيمار عامل  ايجاد اين  توده  را بيماري  موسوم  به  (انسداد عروق  لنفاوي ) اعلام  كرد.
دكتر فضل  الله  هوشداران  روز پنجشنبه  در گفت وگو با ايرنا افزود: اين  زن  بيمار كه  ۶۵ سال  سن  و ۲۲۰ كيلوگرم  وزن  داشت  ساكن  يكي  از شهرستانهاي  استان  فارس  است  و از سالها پيش  درناحيه  شكم  احساس  ناراحتي  مي كرده  و به  رغم  آنكه  از وجود اين  توده  عظيم  در شكم  خود خبر داشته  اما از درمان  آن نوميد شده  و به  فكر عمل  نبوده  است .
اين  پزشك  جراحي  عمومي  يادآورشد: در روزهاي  قبل  از عمل  جراحي  وزن  بيمار به  حدي  زياد شده بود كه  قادر به  ايستادن  و راه  رفتن  نبوده  و به  ندرت  مي توانست  روي  پهلو و شكم  بخوابد. وي  اظهارداشت : عمل  موفقيت  آميز جراحي  روي  اين  بيمار با همكاري  تيم  تخصصي  پزشكان  بيهوشي ، قلب  و عروق ، كليه  و ديگر متخصصان  در بيمارستان  دنا شيراز انجام  شد و اكنون  حال  عمومي  بيمار رضايت بخش  است .
دكتر هوشداران  تصريح  كرد: عفونت  در سنين  بالا از جمله  دلايل  ابتلا به  بيماري  انسداد عروق  لنفاوي  است  كه  مشابه  اين  توده  در كشورهاي  ديگر مشاهده  شده  اما خروج  توده اي  به  اين  اندازه  تاكنون  در كشور سابقه  نداشته  است . وي  گفت : كسانيكه  دچار افزايش  وزن  بطور بي رويه  هستند يا به  وجود تومور در بدن  خود مشكوك  مي باشند فرصت  را از دست  ندهند و به  پزشك  مراجعه  كنند. اين  پزشك  جراح  افزود: بيماري  ياد شده  موروثي  و واگير دار نيست  و خطري  ازاين  بابت  خانواده  بيمار را تهديد نمي كند.

هشدار سازمان بهداشت جهاني نسبت به انتقال آنفولانزاي مرغي
سازمان  بهداشت  جهاني با توجه  به  بروز ويروس  آنفولانزاي  مرغي  در كشور تايلند نسبت  به  افزايش  خطر انتقال  اين  بيماري  به  انسان  هشدار داد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از هانوي ، بد ديتز، سخنگوي  سازمان  بهداشت  جهاني  در ويتنام ، اعلام  كرد: اين  سازمان  از مشاهده  بيماريهاي  ناشي  از ويروس  آنفلونزا در مرغداريهاي  بسياري  از كشورها ابراز نگراني  كرده  است . وي  گفت : با اينكه  هنوز مدركي  دال  بر انتقال  اين  بيماري  از انسان  به  انسان  پيدا نكرده ايم  اما خطر چنين  موردي  وجود دارد. نمي توان  پيش  بيني كرد كه  چه  زماني  چنين  اتفاقي  رخ  خواهد داد اما احتمال  تغيير ويروس  و تكثير آن در جمعيت  انساني  افزايش  يافته  است .

دستور رياست قوه قضاييه در خصوص  «طلاق حرجي» يك دستور اجتهادي بود
تهران- خبرگزاري كار ايران: رئيس دادگستري تهران گفت: دستور رياست قوه قضاييه در خصوص «طلاق حرجي» يك دستور اجتهادي بود و بر مبناي فقهي كه ايشان تشخيص داده بودند، ما بررسي كرديم و اتفاقا با قانون هم تطابق داشت.
عباسعلي عليزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، در خصوص اين مطلب كه دستور رئيس قوه قضاييه، آيا ناظر بر همان موضوع خاص بود يا خير؟ گفت : دستور ايشان يك دستور كلي و راهگشا براي ما بود، رياست محترم قوه قضاييه به بنده گفتند؛ من نظرم اين است و بايد در سراسر كشور اين عملي شود.
رئيس كل دادگستري استان تهران افزود: حتي ايشان در پاسخ سئوالي گفتند؛ اگر نياز به دستور كتبي هم هست، من خودم دستور مي دهم تمام پرونده هايي كه اين گونه است به همين شكل بررسي شود.
عليزاده گفت: در روزهاي بعد از آن دستور،  تا كنون چند مورد مشابه ما داشتيم كه با استناد به فرمايش آيت الله شاهرودي مشكل آنها را حل كرديم.
وي به ديدارهاي مردمي آيت الله شاهرودي اشاره كرد و گفت: ايشان با جمع بندي كه داشتند به اين نتيجه رسيدند كه مردم مشكلاتي را دارند كه جز با دستور مستقيم خودشان قابل حل نيست، لذا تصميم گرفتند تا روز پنجشنبه هر هفته را اختصاص به ملاقات بدهد.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |