شنبه ۴ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۲ - Jan 24, 2004
ليگ برتر فوتبال ‎/ پگاه تنها برنده هفته نوزدهم
مربع صدر جدول تغيير نكرد
001479.jpg
چهره مغموم كاظميان، گل محمدي و ترائوره در پايان مصافي سخت با استقلال اهواز. پرسپوليس در اين بازي همانند ساير رقباي بالاي جدول، كاري در برابر ميهمان با انگيزه خود از پيش نبرد و با توقف در مكان سوم جدول ماند .
گروه ورزشي: هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران هفته اي كم گل، كم حادثه و پر تساوي بود. در هفته اي كه شش بازي از هفت ديدار آن مساوي شد، تنها پگاه گيلان توانست در جدالي پاياپاي با همسايه ديوار به ديوارش شموشك نوشهر تيم برتر هفته لقب گيرد. اين هفته به نوعي تقابل تيم هاي تهراني با تيم هاي اهوازي و شيراز هم بود. از سويي فولاد و استقلال به مصاف استقلال و پرسپوليس تهران رفته بودند و شيرازي ها نيز بخت خود را در مصاف با پيكان و سايپا آزمودند، هرچند كه اين مصاف ها برنده نداشت.در اهواز و در روزي كه چندهزار تماشاگر پشت در هاي بسته گوش به نتيجه پيكار استقلال و فولاد داشتند، اين بازي پرتب و تاب در نهايت با تساوي همراه شد.
فولاد در غياب چند مهره سه اخطاره اش در مقابل صدرنشين پا عقب نگذاشت و جالب آن كه بوناچيچ پس از ده نفره شدن تيمش با فرستادن كعبي به نوك حمله و استفاده از سرعت او هم به گل برتري رسيد و هم استقلال را نيز ده نفره ساخت.استقلال بسيار خوش اقبال بود كه با وجود ده نفره شدن مزد كار گروهي خود را با گل زيباي اكبري گرفت تا با روحيه كافي راهي سفر آلمان شود. در تهران پرسپوليس با وجود برتري محسوس بر استقلال اهواز در گشودن دروازه حريف ناكام بود. مدافعان سر زن اهوازي به همراه شياداوي آماده ،سد محكمي در راه گلزني حريف ايجاد كرده بودند. نكته قابل توجه در پرسپوليس آمادگي مطلوب كريم باقري بود كه پس از ورود به ميدان چند خطر جدي روي دروازه استقلال آفريد. پرسپوليس با اين تساوي همچنان در مكان سوم جدول ماند. در فولاد شهر، پاس در يك بازي سنگين و دشوار از شكست گريخت. ذوب آهن در مقابل پاس تهاجمي آغاز كرد. پس از يك نيمه بدون گل، در آغاز نيمه دوم رجب زاده دروازه پاس را گشود. پاس بعد از دريافت گل بي محابا جلو كشيد تا سرانجام توانست با گل نكونام از نقطه پنالتي از شكست بگريزد و با يك امتياز كسب شده در يكقدمي استقلال در جدول باقي بماند. در پرگل ترين بازي هفته پگاه با دوگلي كه دو بازيكن خارجي اش به ثمر رساندند، در يك بازي سنگين و پرتحرك موفق شد شموشك با انگيزه را مغلوب كند.سايپا دهمين تساوي خود را در شيرودي برابر برق رؤيت كرد. شاگردان «مي» با وجود فرصت هاي بسيار قادر به باطل كردن طلسم تساويها و باخت هاي اين فصل نشدند. در شيراز هم پيكان با ايستادن مقابل تهاجمات حريف يك امتياز باارزش گرفت. در مشهد ابومسلم نتوانست شكست سنگين بازي رفت را جبران كند و سپاهان در خانه حريف هم موفق به كسب امتياز شد.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* فولاد خوزستان يك - استقلال تهران يك
گل ها: علي اكبر مهدي پور(۵۲) از نقطه پنالتي و يدالله اكبري(۶۹) براي استقلال
*پرسپوليس تهران صفر- استقلال اهواز صفر
*پگاه گيلان۲- شموشك نوشهر يك
گل ها: فيليكس خوجويان(۲۸) و راميز محمداف ۸۲ براي پگاه و يونس گرائيلي(۵۴) از نقطه پنالتي براي شموشك
*ابومسلم خراسان صفر- سپاهان اصفهان صفر
*سايپا تهران صفر- برق شيراز صفر
* فجر سپاسي شيراز صفر- پيكان تهران صفر
* ذوب آهن اصفهان يك- پاس تهران يك
گل ها: رجب زاده (۵۸) براي ذوب آهن ،نكونام(۶۸) براي پاس

رئيس فدراسيون واليبال:
جذب مربيان خارجي ناديده گرفتن دانش مربيان داخلي نيست
گروه ورزشي:رئيس فدراسيون واليبال گفت: در استفاده از مربيان خارجي قصد تخطئه و تحقير مربيان داخلي را نداريم.
محمدرضا يزداني خرم با بيان اينكه نمي توان بدون استفاده از دانش روز مربيان دنيا، واليبال ايران را به سطح بين المللي ارتقا داد به«ايسنا»، گفت: در فدراسيون واليبال هدف اصلي ما ارتقاي سطح واليبال و رسيدن به شاخصه هاي بين المللي است كه در طي اين مسير قطعا بايد از دانش مربياني كه داراي كلاس بالايي در راس كارشان هستند استفاده كرد. حتي از دانش آنها بايد در تمرين دهي مدرن نيز بهره ببريم. وي گفت: بر اين اساس چنين تفكري به معناي ناديده گرفتن دانش مربيان داخلي نيست بلكه ما به دانش اين مربيان اعتقاد راسخ داريم اما تشخيص داده ايم كه بايد از دانش روز دنيا با جديت بهره ببريم.

برتري پگاه و پاس در اهواز و اصفهان
گروه ورزشي: در ادامه هفته پانزدهم رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران تيمهاي قند شيروان، پگاه اروميه و پاس تهران حريفان خود را شكست دادند.مهمترين نتيجه هفته را قند شيروان از خود برجاي گذاشت كه توانست تيم مدافع عنوان قهرماني پيكان را در تهران مغلوب كند. در اهواز پگاه در شرايطي كه گيم اول را به لوله سازي ميزبان خود باخت، در سه گيم ديگر موفق شد با برتري ميدان را ترك كند. در اصفهان پاس همانند بازي رفت با قدرت توانست با برتري كامل بر فولاد سبا غلبه كند و با اين برد شيرين در پله دوم جدول ايستاد.

داوران استقلال - پرسپوليس از تركيه مي آيند
گروه ورزشي: داوران استقلال - پرسپوليس اين بار از تركيه مي آيند.
منوچهر نظري رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال با اعلام اين خبر گفت: البته كولينا و ماركوس مرك داوران مورد نظر اين بازي بودند كه به دليل حضور آنها در كلاس داوري اروپا حضور آنان امكان پذير نشد.
وي افزود: مصطفي چول جو و عديل ظنيم و ارهان سون منر داور و كمك داوران اين بازي انتخاب شدند كه داور اهل استانبول و كمك داورانش به ترتيب از شهرهاي ازميروگازاتپ هستند.

ايران - قطر بدون تماشاگر برگزار مي شود
گروه ورزشي: ديدار اول تيم ملي فوتبال ايران در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني در مقابل قطر بدون تماشاگر برگزار مي شود. بازي تيم هاي ايران و قطر به عنوان نخستين بازي ديدار گروه يك آسيا روز ۲۹ بهمن ماه به ميزباني ايران در ورزشگاه آزادي انجام خواهد شد.ناصر نوآموز نايب رئيس فدراسيون فوتبال با اعلام اين مطلب گفت: از آنجا كه بازي ايران و قطر نخستين بازي رسمي تيم ملي پس از اعلام محروميت از سوي كنفدراسيون آسيا است، قاعدتاً اين بازي بايد بدون تماشاگر انجام شود. وي افزود: بايد آگاهي هاي لازم به تعداد اندك تماشاگراني كه دست به چنين اقداماتي مي زنند داده شود و آنان بدانند كه حركت نسنجيده آنها براي كشور و فوتبال مشكل آفرين مي شود.

۱۳ روز تا آغاز مسابقات دووميداني آسيا - تهران
ركوردشكني در رقابتهاي انتخابي داخل سالن ايران
001482.jpg
گروه ورزشي: در جريان مسابقات انتخابي تيم ملي دووميداني ايران كه با حضور ۲۱۵ ورزشكار از ۱۷ تيم در حال برگزاري است، ۴ ركورد جديد در رشته هاي هفتگانه، ۲۰۰ متر، ۸۰۰ متر و پرتاب وزنه شكسته شد.
مسابقات انتخابي تيم ملي دووميداني با ركوردشكني سيد مهدي شاهرخي در رشته پرتاب وزنه ادامه پيدا كرد. در اين رشته شاهرخي از تيم ذوب آهن با ركورد ۱۸ متر و ۱۸ سانتي متر ركورد قبلي را به ميزان ۱ متر و ۷ سانتي متر بهبود بخشيد.
همچنين در اين روز، عبدالغفار سقر در رشته ۶۰ متر با زمان ۶ ثانيه و ۸۱ صدم ثانيه در جايگاه نخست قرار گرفت.
در رشته پرش طول نيز مهدي اميني با ركورد ۷ متر و ۲۲ سانتي متر مقام قهرماني را از آن خود كرد.اما مسابقات مردان با ركوردشكني احسان مهاجر شجاعي در رشته ۸۰۰ متر آغاز شد. وي در اين رشته با زمان ۱ دقيقه و ۴۹ ثانيه و ۹۷ صدم ثانيه ركورد قبلي احمد سجادي را شكست.
در رشته ۲۰۰ متر نيز ركورد كشور به ميزان ۱۴ صدم ثانيه شكسته شد. در اين رشته، اميرحسين توكليان با ركورد ۲۱ ثانيه و ۸۰ صدم ثانيه در جايگاه نخست قرار گرفت .همچنين در رشته هفتگانه علي فيضي ركورد جديدي براي ايران ثبت كرد. وي با امتياز ۵۲۳۸ ركورد قبلي ايران را بهبود بخشيد و اول شد.در رشته ۳ هزار متر ابوالفضل محموديان با زمان ۸ دقيقه و ۴۴ ثانيه و ۹۰ صدم ثانيه اول شد.
در رشته پرش ارتفاع حسين شايان با ركورد ۲ متر و ۵ سانتي متردر صدر ايستاد. اسفنديار آيتي با ركورد ۱ متر و ۹۵ سانتي متر در جايگاه دوم قرار گرفت و سيد سعيد ميرزايي تبار با ركورد ۱ متر و ۹۵ سانتي متر سوم شد.
در قسمت زنان نيز در رشته ۱۵۰۰ متر محبوبه غيور با زمان ۵ دقيقه و ۲۶ ثانيه و ۶ صدم ثانيه اول شد و الهام زنبوري و سميرا گرانقدر به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.در رشته ۲۰۰ متر مهديه چاوشي زاده با زمان ۲۵ ثانيه و ۳۶ صدم ثانيه اول شد، عاطفه شادمان دوم شد و ملاني آرتون در جايگاه سوم قرار گرفت.
در رشته ۶۰ متر پديده بلوري زاده با زمان ۹ ثانيه و ۴۳ صدم ثانيه اول شد، مريم موسوي اصل در جايگاه دوم قرار گرفت و سميه محرابيان با زمان ۹ ثانيه و ۷۵ صدم ثانيه سوم شد.

حسين رضازاده بهترين وزنه بردار دسته به اضافه ۱۰۵ كيلوگرم
فدراسيون  بين المللي  وزنه برداري ، اسامي بهترين  وزنه برداران  جهـان  در سال  ۲۰۰۳ و در اوزان  مختلف  را منتشر كرد.
در فهرست  منتشره  از سوي  فدراسيون  بين المللي  وزنه برداري ، نام  «حسين رضازاده» در صدر بهترين  وزنه برداران  دسته  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  جهــــان قرار دارد.اسامي بهترين  وزنه برداران  جهان  در سال  ۲۰۰۳ و در اوزان  مختلف  به  شرح زير است :
وزن  ۵۶ كيلوگرم : ملين  وو از چين
وزن  ۶۲ كيلوگرم : شي  ژي  يانگ  از چين
وزن  ۶۹ كيلوگرم : ژانگ  ژو ژنگ  از چين ، سيدمهدي  پانزوان  در اين  دسته  در رده  هجدهم  جاي  دارد.
وزن  ۷۷ كيلوگرم : گئورگي  ماركوف  از بلغارستان،  محمدعلي  فلاحتي نژاد در اين  دسته  در رده  پنجم  جاي  دارد.
وزن  ۸۵ كيلوگرم : سرگئي  چاخوريان  از استراليا، سيدهادي  پانزوان  در اين  دسته  در مكان  پانزدهم  جاي  دارد.
وزن  ۹۴ كيلوگرم : الكسي  پتروف  از روسيه ،كوروش  باقري  در اين  دسته  در مكان  سيزدهم  قرار دارد.
وزن  ۱۰۵ كيلوگرم : ايگور رازوريافت  از اوكراين،  محسن  بيرانوند در اين  دسته  در مكان  بيست  و سوم  جاي  گرفته  است .
وزن  به  اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم : حسين  رضازاده

طالقاني مجوز داد
۵۷ كشتي گير اضافه شد
گروه ورزشي:محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان مي گويد: كثرت شركت  كنندگان در هر وزن، مشكلات زيادي را براي اجراي مسابقات انتخابي كشتي فرنگي جوانان به وجود آورد. وي افزود: بر خلاف بخشنامه اي كه به شهرستان ها و استان ها جهت معرفي تعداد كشتي گيران شركت كننده در مسابقات انتخابي ابلاغ كرده بوديم اما تيم ها شركت ۵ يا ۶ كشتي گير اضافي را تقاضا كرده بودند كه با موافقت رييس فدراسيون كشتي، اين مساله موجب شد تا تعداد كشتي گيران شركت كننده از ۱۵۰ نفر پيش بيني شده به ۲۰۷ نفر افزايش پيدا كند.

امروز استقلال - اشتوتگارت ،به ياد زلزله زدگان بم
001485.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال استقلال صدرنشين ليگ برتر ايران عصر امروز ساعت ۳۰/۱۶ به وقت تهران در ديداري خيرخواهانه به نفع زلزله زدگان بم برابر تيم اشتوتگارت آلمان قرار مي گيرد. اشتوتگارت در پايان نيم فصل بوندس ليگا در مكان چهارم جدول جاي گرفته است. اين تيم چهارشنبه گذشته در يك بازي تداركاتي ۴ بر ۳ از سد ديناموكيف اوكراين گذشت.استقلال تهران در حالي ساعت ۵ صبح ديروز تهران را به مقصد اشتوتگارت ترك كرد كه ستار همداني، فرزاد مجيدي و پرويز برومند به دليل مشكلات ويزا و بليت از اين سفر بازماندند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |