چهارشنبه ۳۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۷ - Jan 19, 2005
رسول اكرم (ص): كسي تا رزق (مقدر) خود را به طور تمام و كمال استيفا نكند، نمي ميرد. بنا بر اين تقواي خداوند را در نظر بگيريد و در امر طلب (و تحصيل معاش)، اعتدال در سعي و روش نيكوي در تلاش را رعايت نماييد. نكند كه دير رسيدن چيزي از رزق (مقدر)، شما را بر اين وادارد كه از طريق معصيت و نافرماني خدا براي بدست آوردنش بكوشيد.
فروع كافي ج ۵
امروز با حافظ
كردم جنايتي و اميدم به عفو اوست
دارم اميد عاطفتي از جناب دوست
گرچه پري وش است، وليكن فرشته خوست
دانم كه بگذرد ز سر جرم من كه او
پس از مدت ها وقفه
كليات طرح اعطاي مدرك معادل به
نويسندگان و شاعران تصويب شد
مهر: كليات طرح اعطاي مدرك معادل به نويسندگان و شاعران تصويب شد، با تصويب اين طرح، نويسندگان و شاعران مي توانند از مزاياي شغلي و استخدامي مدرك معادل بهره مند شوند، مدرك معادل اهل قلم، بر مبناي سوابق قلمي، تعداد آثار، جوايز كسب شده و... محاسبه خواهد شد.
كليات طرح «اعطاي مدرك معادل به نويسندگان و شاعران» ، هفته گذشته به تصويب «شوراي هنر» (وابسته به شوراي عالي انقلاب فرهنگي) رسيد.
اين گزارش حاكي است كه درزمستان سال ،۱۳۷۸ محمد رضا سرشار(رضا رهگذر) - مدير انجمن قلم ايران، طرح پيشنهادي خود را در اين زمينه ارائه و پس ازتصويب درهيات مديره «انجمن قلم ايران» به نگارش جزئيات تفصيلي آن اقدام كرد و طي همان سال، آن را به شوراي هنر ارائه كرد.
كارشناسي اين طرح در كميته ادبيات شوراي هنر بيش از يك سال به طول انجاميد كه سرشار به عنوان طراح آن، در تمامي اين جلسات حضوريافت و پس از پايان كارشناسي طرح، او در يك جلسه شوراي هنر نيز حاضر شد و از اين طرح و مزاياي آن براي اهالي قلم دفاع كرد،اما به دلايلي نامعلوم، تصويب اين خواسته ديرين جامعه اهل قلم كشور، تا هفته گذشته به تعويق افتاد.
لازم به ذكر است كه از سال ۱۳۶۳ تاكنون، هنرمندان كليه رشته هاي هنري - حتي هنرهاي دستي مانند فرش بافي، گچ بري، آينه كاري و... - از امتياز دريافت مدرك معادل برخوردار بوده اند اما اهل قلم از داشتن چنين امتيازي محروم مانده بودند.

تازه هاي دنياي رسانه ها
درباره ايران
ديروز و پريروز در رسانه هاي آمريكا در رابطه با ايران خبرهاي ضد و نقيض متعدد انتشار يافته بود. سخنگوي ارشد وزارت دفاع آمريكا نسبت به دقت مفاد مقاله «سيمور هرش» در نشريه نيويوركر تحت عنوان «جنگ هاي آينده» كه يكشنبه اين هفته انتشار يافته بود ترديد كرده و آن را يك شايعه خوانده بود و يك سخنگوي ديگر پنتاگون در پاسخ به پرسش هاي خبرنگاران در اين زمينه، گفته بود كه به پرسش هاي مربوط به عمليات محرمانه درست يا نادرست حق اظهار نظر ندارد. هرش در مقاله خود (نه به صورت گزارش) نوشته بود كه چندي پيش جورج بوش به درخواست وزارت دفاع يك دستور اداري محرمانه را امضاء كرد كه به موجب آن كماندوها و نيروهاي ويژه آمريكا بتوانند در داخل ۱۰ كشور از جمله ايران و در نواحي اي كه سوءظن به فعاليت اتمي و توليد سلاح شيميايي و نيز آموزش تروريستي مي رود دست به عمليات شناسايي محرمانه بزنند. شبكه تلويزيوني سي بي اس به نقل از هرش، و وي از قول منابع اطلاعاتي (بدون ذكر نام) گزارش داد كه اين عمليات شناسايي از تابستان گذشته در جريان بوده است و احتمالاً ايران هدف استراتژيك بعدي آمريكا خواهد بود. اين شبكه به نقل از هرش گفت كه در پنتاگون، مقاماتي غير نظامي هستند كه اصرار دارند چندين نقطه حساس در ايران مورد حمله هوايي و يا كماندويي محدود قرار گيرد. براي عمليات محدود نياز به كسب اجازه از كنگره نيست. رسانه هاي آمريكا همچنين پاسخ تند علي شمخاني وزير دفاع ايران را منعكس كرده اند كه گفته است: ايران از آن چنان توان نظامي برخوردار است كه مي تواند هرگونه حمله نظامي را خنثي و خفه سازد. اين رسانه ها اين اظهارات شمخاني را واكنش ايران به اظهارات بوش و مقاله هرش تلقي كرده اند. بوش دوشنبه اين هفته گفته بود كه اگر ايران برنامه هاي اتمي خود را متوقف نسازد وي انجام عمليات نظامي عليه آن كشور را رد نمي كند و اضافه كرده بود كه ما اميدواريم بتوانيم از راه ديپلماتيك مسئله اتمي شدن ايران را حل كنيم. به گزارش رسانه هاي آمريكا، علي شمخاني با هدف تهديد آمريكا گفته است كه مي تواند به جرأت بگويد كه ايران داراي آن چنان توان و استعداد نظامي است كه هيچ كشوري قادر به حمله به آن نخواهد بود. ديگران از ظرفيت نظامي ما بي خبرند. ما سلاح هايي در اختيار داريم كه قادر به پيشگيري از هر گونه حمله نظامي هستند.
در اين ميان، رسانه هاي آمريكا گزارش از مجازات هشت كمپاني بزرگ چين به دليل كمك به ايران براي ساختن و تكميل موشك بالستيك داده بودند.ناظران سياسي واشنگتن گفته اند كه بايد منتظر نطق رسمي بوش در جريان آغاز دومين دور رياست جمهوري اش بود كه پنجشنبه (فردا) برگزار مي شود. مراسم مفصل است و سه رئيس جمهور سابق در آن شركت مي جويند و ۴۰ ميليون دلار هزينه برخواهد داشت.
گام تازه چين به سوي هند، افغانستان و آفريقا
چين ديروز گام تازه اي براي نزديك شدن به هند برداشت و «سون يوشي» را كه مهارت در تحكيم دوستي ملل دارد به عنوان سفير خود در دهلي نو تعيين كرد. اصحاب نظر نوشته اند كه تغيير سفيران چين در بسياري از كشورهاي آفريقايي نشانه سياست تازه اين كشور نسبت به آفريقاست . سياستي مشابه آن چه كه چين در آمريكاي لاتين تجربه كرده است. چين سفير خود در افغانستان را نيز تغيير داده است تا از تحولات اين همسايه خود دور نماند و ميدان را براي غرب خالي نگذارد.

۱۶ فيلم جشنواره جشنواره ها اعلام شد
خبرگزاري فارس: روابط عمومي جشنواره اسامي شانزده فيلم بخش جشنواره جشنواره ها را در بيست و سومين جشنواره فيلم فجر اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي جشنواره بيست و سوم فجر، پانزده فيلم بلند و يك فيلم كوتاه از كشورهاي مختلفي چون انگلستان، آمريكا، ژاپن، فرانسه، اسپانيا، تونس، چين، هلند، استراليا، آلمان، قزاقستان، كانادا و ايران در بخش جشنواره جشنواره ها به نمايش درخواهد آمد.
فيلم هاي اين بخش عبارتند از:
بازگشت به خانه، (كرجي هاگي يودا، ژاپن۲۰۰۴)
بعد از زندگي (آليس پيلز، انگلستان-۲۰۰۳)
بيل را بكش (كوئنتين تارانتينو، آمريكا-۲۰۰۴)
تانگي (اتين شاتليه، فرانسه-۲۰۰۱)
تصويري از آرژانتين (كريستوفر همپتن، انگلستان، اسپانيا، آمريكا-۲۰۰۳)
خواب تلخ (محسن اميريوسفي، ايران-۱۳۸۳)
رقص باد (تايب لوييجي، تونس۲۰۰۳،)
شكارچي فكر (رني هارلين، آمريكا، هند، انگلستان-۲۰۰۴)
شناگر (راسل مولكي، استراليا-۲۰۰۳)
شولتز غمزده (ميكاييل شور، آلمان۲۰۰۳)
ضربه روحي (مارك ايوانز، آمريكا،انگلستان-۲۰۰۴)
ندكلي (گريگور جردن، استراليا، انگلستان، فرانسه۲۰۰۳)
نشان پري دريايي (اوليويه مگاتن، فرانسه۲۰۰۲)
نگاهي از فراز (مارات سارولو، قزاقستان-۲۰۰۲) فيلم كوتاه
وقتي روما هفده ساله بود (ژانگ جيارويي، چين-۲۰۰۲)
يورش به زندگي (دني آركان، كانادا، فرانسه-۲۰۰۳)
اين فيلم ها پيش از اين در جشنواره هاي معتبر جهاني چون «سه قاره نانت» ، «لندن» ، «كن» ، «ادينبورو» ، «مسكو» ، «استكهلم» ، «ونيز» ، «پوسان» ، «برلين» ، «بروكسل» ، «ونكوور» ، «سانفرانسيسكو» ، «تورنتو» و... به نمايش درآمده اند.

تمديد كنسرت موسيقي آذربايجان (باكو) در ارسباران
كنسرت موسيقي آذربايجان (باكو) به دليل استقبال بيش از حد، به فاصله يك هفته مجدداً تمديد شد.
به گزارش همشهري اين كنسرت قرار است در ساعت ۲۰ روزهاي ۳۰ دي و ۱ و ۲ بهمن در فرهنگسراي ارسباران اجرا شود.
در اين كنسرت جمعي از شاخص ترين نوازندگان جمهوري آذربايجان به همراه اجراي موسيقي آذري، به اجراي حركات موزون لزگي نيز مي پردازند.

سخنراني پروفسور رضا در دانشگاه تهران
پرفسور فضل الله رضا امروز در دانشكده فني دانشگاه تهران در مورد كتاب خاطرات خود سخنراني مي كند. پرفسور رضا از نخستين فارغ التحصيلان دانشگاهي ايران است كه مدرك مهندسي خود را در رشته برق از دانشگاه تهران اخذ كرده است.
وي مدتي در سازمان فضايي آمريكا _ ناسا _ در سمت هاي مديريتي حضور داشته و از شناخته شده ترين دانشمندان ايراني است.
او در نشست امروز كه از ساعت
۱۷ تا ۲۰ در سالن آمفي تئاتر دانشكده فني برپا خواهد بود، به تشريح كتاب «برگ بي برگي» مي پردازد كه شرح ماجراي پرفراز و نشيب زندگي اوست.
اين نشست به همت كانون مهندسين فارغ التحصيل دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار مي شود.

فراخوان همايش «فيلم و فلسفه»
نخستين همايش فيلم و فلسفه در ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۴ برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران، محور و موضوع هاي سمينار فيلم و فلسفه «نظريات فيلم» ، «نظريه پردازان فيلم» ، «نقد فيلم» ، «زيبايي شناسي و فيلم» ، «فيلم و پديدارشناسي» ، «فيلم و پست مدرنيسم» ، «فيلم و نشانه شناسي» ، «فيلم و معناشناسي» ، «فيلم و نظريه شناختي فيلم» ، «فيلم و نظريه ژانر» ، «فيلم و نظريه هاي روانكاوي» ، «فيلم و مطالعات مابعد استعماري» و «ضرورت مطالعات فلسفي در سينماي ايران» است.
علاقمندان مي توانند مقالات خود را به دبيرخانه همايش سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالي ارائه و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۸۹۵۵۷۵۳ تماس بگيرند.

شاعر «اما من معاصر بادها هستم» در گذشت
نازنين نظام شهيدي، شاعر معاصر درگذشت. وي متولد سال ۱۳۳۳ مشهد بود كه در رشته ادبيات عرب فارغ التحصيل شد. نظام شهيدي به همراه دخترش در تهران زندگي مي كرد.
نازنين نظام شهيدي از چهره هاي شاخص شعر دو دهه اخير ايران بود كه سه مجموعه به نام هاي «ماه را دوباره روشن كن» ، «بر سه شنبه برف مي بارد» ، «اما من معاصر بادها هستم» از او به چاپ رسيده و شعرهاي چاپ نشده اي هم از او باقي است.
اين شاعر كه در دو سال اخير عضو هيات داوران جايزه شعر امروز ايران _ كارنامه _ بود، دو روز قبل (دوشنبه ۲۸ دي ماه) در مراسم چهارمين دوره اين جايزه شركت داشت و بيانيه هيات داوران را قرائت كرد. چند ساعت پس از آن و درپي احساس ناراحتي به درمانگاه منتقل مي شود كه متاسفانه معالجات پزشكي موثر واقع نشده و به ابديت مي پيوندد.
بنابر تصميم خانواده نظام شهيدي، وي را براي خاكسپاري به مشهد منتقل مي كنند.

«ياد باد آ نكه»   مجيد كياني منتشر شد
سي دي «ياد با د آنكه» اثر مجيد كياني همزمان با همايش صفي الدين ارموي منتشر شد.
بنا به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، اين اثر به وسيله سازهاي ايراني و براساس موسيقي دستگاهي رديف در آواز بيات اصفهان توسط گروه سپهر به سرپرستي احمدرضا خواه اجرا شده است.
اعضاي اجراكننده اثر «ياد باد آنكه» را احمدرضا خواه (سنتور)، مسعود رستمي (سه تار)، حسين سالك (كمانچه)، آساره شكارچي (ضرب)، احسان عابدي (ني)، بهاره فياضي (تار)، بهنام معيريان (عود)، فرشته جواهري، سهراب سپننجي و فاطمه محب علي (همخوانان) تشكيل مي دهند؛ ضمن آنكه شعر تصنيف «ياد باد آنكه» نيز متعلق به حافظ است.

حذف ايران از معادلات فرهنگي جهان اشتباه بزرگي است
ايرنا: يك  استاد فلسفه  دانشگاه هاي  آلمان ، حذف  نام  ايران را  از معادلات  فرهنگي  جهان  بزرگترين  اشتباه  دانست  و گفت : هنر ايران  در اوج  مي درخشد و شكي  نيست  كه  هنر و ادب  صلح  جويانه  آن بهترين  حرف  را در فرهنگ  و هنر جهاني  خواهد زد.
«هلموت  كرنولت »   در حاشيه  همايش  بين المللي  هنر و جهاني شدن  به  خبرنگار گروه  فرهنگي  ايرنا افزود: رشد سريع  و غناي  فرهنگ  ايراني  اين  كشور را به  يكي  از كشورهاي  مطرح  در عرصه  جهاني  شدن  فرهنگ  تبديل  كرده  است .
وي  گفت : فرهنگ  ايراني  به ويژه  در بعد ادبي  و هنري  يكي  از غني ترين  فرهنگ هاي  جهان  به  شمار مي رود.
وي  افزود: حافظ، مولوي ، غزالي  و ديگر بزرگان  ادب  ايران  به  همراه  هنر ايراني  پلي  ميان  فرهنگ  ايراني  و جهان  به  شمار مي آيند.

بهارستان
نقل است روزي در مكه سگي ديد گرسنه. گفت: «كه مي خرد چهل حج به يك نان» ؟ يكي بيامد و آن چهل حج بخريد به يك تا نان. صاحب واقعه اي كارديده آن بديد. از گوشه برآمد و شيخ را مشتي بزد و گفت: «اي احمق! پنداشتي كه كار كردي؟ پدرم بهشت را به دو گندم بفروخت، كه در اين يك نان از آن هزار دانه بيش است» !
در ذكر ابوالقاسم نصرآبادي _ تذكره الاولياي عطار

پاسخ به پرسش پزشكي
اضطراب
بانويي به دكتر روزنفلد گفته است كه هر وقت نگران مي شود حافظه اش مختل، دهانش خشك و دستهايش سرد و نمدار مي شود و سرش گيج مي رود و سئوال كرده است كه اينها علائم كدام بيماري هستند. اين بود پاسخ وي: اضطراب. بايد به روانپزشك مراجعه كنيد تا شما را درمان كند.

برگي از تاريخ
روزي كه شاه عباس درگذشت
۱۹ژانويه در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۷۳۶ جيمز وات اسكاتلندي مخترع ماشين بخار به دنيا آمد. وي اختراع خود را در سال ۱۷۶۹ ثبت كرد. در سال ۱۷۹۳ دادگاه انقلاب فرانسه لويي ۱۶ شاه بركنار شده اين كشور را به جرم خيانت به كشور با درخواست از خارجي براي لشكركشي به فرانسه، ولخرجي بي حساب از خزانه كشور، ناديده گرفتن حقوق مردم و دادن دستور تيراندازي به مردمي كه دست به اعتراض عادلانه زده بودند و كشتار آنان به اعدام با گيوتين در ملاء عام محكوم كرد. در سال ۱۸۰۹ «ادگار آلن پو» روزنامه نگاري كه به نگارش «داستان كوتاه» نظم نوين داد و سبكي را كه الگوي اين كار شده است به كار بست در شهر بوستون آمريكا ديده به جهان گشود. در سال ۱۳۲۲ هجري دولت ايران در پي اعتراض به اعدام يك زائر ايراني به نام ابوطالب يزدي در جريان مناسك حج، مناسبات سياسي خود را با دولت سعودي قطع كرد. در سال ۱۳۲۴ هجري مجلس شوراي ملي با تصويب قانوني دولت را مأمور چاپ و انتشار لغتنامه دهخدا كرد. در سال ۱۹۶۰ پيمان امنيت مشترك آمريكا و ژاپن به امضاي آيزنهاور رئيس جمهوري آمريكا و كيشي نخست وزير وقت ژاپن رسيد.
اينك برگ امروز: شاه عباس اول كه در طول سلطنت خود سه بار با پاي پياده از اصفهان به زيارت مرقد امام رضا(ع) به مشهد رفته بود، ۱۹ ژانويه سال ۱۶۲۹ ميلادي در اشرف (بهشهر) در گذشت. پس از انقراض ساسانيان، شاه عباس نخستين زمامدار ايراني بود كه قدرت را به طور كامل در پايتخت متمركز ساخت و مرزهاي ايران را به خطوط عهد باستان نزديك كرد و ايران بارديگر داراي يك نيروي دريايي مؤثر شد و با كشور هاي دور دست مناسبات سياسي و بازرگاني برابر برقرار ساخت و دست به عمران و آباداني زد. وي اصفهان را پايتخت كرد و به صورت زيباترين شهر جهان آن زمان در آورد. امنيت راه هاي ارتباطي را تأمين و كاروانسراهاي متعدد براي تسهيل حمل و نقل ايجاد، و ميهن را داراي يك ارتش ملي كرد كه سربازان آن از ميان همه مردم انتخاب مي شدند، نه افراد چند ايل. مورخان اروپايي وي را در مقايسه با سران ايران عهد باستان، از نظر ملي گرا بودن برابر با داريوش بزرگ و از لحاظ كشورداري و ايجاد امنيت و تأسيس يك نظام قضايي خوب مساوي با خسرو انوشيروان دانسته اند.
www.iranianshistoryonthisday.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
[Table 9]نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


گشتي در دنياي خبرها
شوهر بي رحم
منچستر: يك مرد در انگليس به جرم چاقوزدن به همسر باردار خود به حبس ابد محكوم شد. اين مرد كه تحت تاثير مشروبات الكلي بود ابتدا با چراغ خواب همسر خود را كتك زد و سپس با چاقو به جان وي افتاد.همسر اين مرد كه سه ماهه باردار بود با وجود خونريزي شديد پا به فرار گذاشت. با توجه به اينكه اين مرد سابقه كتك زدن همسرش را در پرونده داشت، به حبس ابد محكوم شد.
تنبيه بدني متخلفان
مانيل: ترافيك در شهر ۱۲ ميليون نفري مانيل فيليپين بيداد مي كند و اغلب شهروندان از پياده رو استفاده نمي كنند و در كنار خيابان در انتظار وسايل نقليه عمومي مي ايستند.به همين دليل پليس اين كشور براي نظم بخشيدن به ترافيك از شهروندان درخواست كرده بود از پياده رو استفاده كرده و براي عبور از عرض خيابان از محلهاي خطي كشي  استفاده نمايند.البته براي افراد متخلف، جريمه نقدي، حبس و حتي كار اجباري در نظر گرفته شد، اما باز هم نتيجه مثبتي در برنداشت، بنابراين قرار شد از اين پس شهروندان متخلف تنبيه بدني بشوند و آن هم در برابر چشمان مردم.
اعتراض بالاي پشت بام
آمستردام: مردي در هلند كه لباس بتمن بر تن داشت چندين ساعت را بالاي پشت بام يك دادگاه سپري كرد تا اينكه نسبت به تضييع حقوق پدران در دادگاه هاي خانواده اعتراض كند.البته پليس در ابتدا قصد داشت نسبت به اعتراض مرد بي تفاوت باشد اما پس از گذشت چند ساعت با او وارد مذاكره شد و به توافق رسيد.
بليت رايگان براي سگ ها و گربه ها
ميلواكي: يكي از شركتهاي هواپيمايي آمريكا قصد دارد براي جذب مسافر به سگ ها و گربه هاي خانگي مسافران خود بليت رايگان اهدا كند. براساس طرح جديد اين شركت هواپيمايي، به ازاي هر سه سفر داخلي سگ ها و گربه هاي خانگي، يك بليت رفت و برگشت رايگان به آنان اهدا خواهد شد.
عاقبت رعايت بهداشت
واشنگتن: رعايت بهداشت توسط يك راننده كاميون در آمريكا منجر به سرقت كاميون وي شد. پس از اينكه راننده كاميون به تميزكردن شيشه وسيله نقليه خود در يك پمپ بنزين پرداخت براي شستن دست هاي خود به داخل دستشويي پمپ بنزين رفت. در همين حال يك سارق فرصت طلب پشت فرمان كاميون پريد و متواري شد. بار اين كاميون ۶۰ هزار دلاري بيش از ۱۵ هزار دلار ارزش داشت و اگر اين كاميون كشف نشود، راننده نگون بخت بايد همه خسارت را بپردازد.
۲۹ سال مصرف غذاي حاضري
لندن: دو روز پيش خبر رسيد، رئيس رستوران هاي زنجيره اي مك دونالد به دليل ابتلا به سرطان روده در سن ۴۴ سالگي درگذشت. جالب اينكه دو روز پس از اينكه وي به سمت رياست اين رستوران زنجيره اي منصوب شد، پزشكان اعلام كردند كه او مبتلا به سرطان است. چارلي بل در سن ۱۵ سالگي ترك تحصيل كرد و به عنوان كارگر در رستوران مك دونالد مشغول كار شد و از آن زمان تا مرگش هر روز غذاي اين رستوران را مصرف مي كرد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۲ و ۱۶ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۷ و ۳۸ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۵ و ۴۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۷ و ۱۲ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
*نگارخانه ثروت: نمايشگاه خوشنويسي نسرين صفوي / ۳۰ دي تا ۶ بهمن / بلوار آفريقا، بابك مركزي، شماره ۳۵ / تلفن: ۸۷۹۸۷۰۷
*نگارخانه شاهد: نمايشگاه نقاشي زهرا ايزديار / ۲۸ دي تا ۸ بهمن / چهار راه ولي عصر، بالاتر از بزرگمهر، نرسيده به تقاطع طالقاني / تلفن: ۶۹۶۹۶۲۶
*گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي شاه پري خورشيدفر و منيژه بهرامي / از اول تا ششم بهمن / شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ۱۹ / تلفن: ۲۲۲۶۲۱۳
*گالري گلستان: نمايشگاه طراحي كاريكاتور كامبيز درم بخش / ۲ تا ۸ بهمن / خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
*گالري گل: نمايشگاهي نقاشي فرنوش سبط و سيما ادريس آبادي / ۲ تا ۷ بهمن / ميدان فاطمي، جنب مسجد نور، ساختمان نور، پلاك ۶۰ / تلفن: ۸۹۵۹۲۱۶
*گالري بنفشه: نمايشگاه نقاشي شرمين خزائلي / ۲ تا ۷ بهمن / ملاصدرا، ابتداي شيراز جنوبي، كوچه بهار، پلاك ۵۰ / تلفن: ۸۰۳۴۲۴۷
*نگارخانه پاسارگاد: نمايشگاه مبلمان مشرق زمين / تا ۹ بهمن / دولت، چهارراه قنات، كوي سلمي، كاشي، پلاك ۲۶ / تلفن: ۲۵۴۰۴۰۷
*گالري هفت ثمر: نمايشگاه آثار عطاءالله اميدوار / ۲ تا ۷ بهمن / مطهري، كوه نور، كوي پنجم، پلاك ۲۵/ تلفن: ۸۷۳۱۴۰۳
*نگارخانه دريابيگي: نمايشگاه نقاشي ايرج شايسته پور / ۲ تا ۷ بهمن / شهرك قدس، فاز ،۳ خيابان دوم، پلاك ۱۱۶۵ / تلفن: ۸۰۸۳۳۳۷

گل و گياه
كريپتانتوس رنگارنگ
000399.jpg
نام علمي:
Cryptanthus bromeliodes tricolor
خانواده:
BROMELIACEAE
گياه آپارتماني داراي برگهاي روزت، نواري شكل و رنگارنگ بوده و گلهاي سفيد آن معمولاً در تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان پر نور ولي دور از آفتاب مستقيم تابستان، رطوبت بالا و آبياري مرتب تا حدي كه ريشه هرگز خشك نباشد، نياز دارد، بايستي در زمستان با آب اسپري نمود و در تابستان كوددهي شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۸ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق جداكردن و كاشت پاجوشها امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |