دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۲ - Jan 24, 2005
به منظور مخالفت با تهديدات آمريكا منتشر شد
پرونده ۲۰۰ صفحه اي انگليس در مخالفت با حمله به ايران
گروه سياسي: يك هفته پس از مقاله بحث برانگيز سيمور هرش در مجله نيويركر و چهار روز پس از انتشار خبر سخنان بوش مبني بر كنار نگذاشتن گزينه نظامي  در برخورد با ايران واكنشها به اين اظهارات ادامه دارد. انگلستان به عنوان همكار نزديك آمريكا و نيز يكي از طرفهاي اصلي مذاكره با ايران به شدت تلاش مي كند كه تهديدات آمريكا عليه ايران را خنثي كند. اما بعضي از مطبوعات ايالات متحده و بعضي از مقامات رژيم صهيونيستي فضا را براي طرح اتهامات جديد عليه ايران مناسب مي بينند .اتهاماتي كه بنا بر گفته سخنگوي وزارت امور خارجه براي فشار بر اروپا و شكست مذاكرات ايران با آلمان و انگلستان و فرانسه مطرح مي شود.
يك هفته نامه انگليسي امروز گزارش داد، به دنبال بروز نگراني نسبت به اين امر كه ممكن است رئيس جمهوري آمريكا به دنبال كسب حمايت ها درباره حمله به ايران باشد، جك استرا وزير امور خارجه انگليس پرونده اي را در مخالفت با حمله نظامي به ايران تدوين كرده است. هفته نامه ساندي تايمز چاپ لندن در شماره اخير خود نوشت: وزير امور خارجه انگليس پرونده اي ۲۰۰ صفحه اي تدوين كرده است كه ضمن مخالفت با اقدام نظامي، راه حل مذاكره را براي متقاعد كردن ايران به كنار گذاشتن توان هسته اي خود پيشنهاد مي كند.
جك استرا در اين پرونده با تأكيد بر حق مسلم ايران در استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي، راه حل مسالمت آميزي را كه از سوي انگليس، فرانسه و آلمان در پيش گرفته شده، بهترين گزينه در راستاي منافع ايران و جامعه بين الملل دانست.
اين پرونده با عنوان برنامه هسته اي ايران همزمان با شب تحليف جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا در مجلس عوام انگليس توزيع شد. در گزارش ساندي تايمز تصريح شده است تنش ميان انگليس و آمريكا در محافل خصوصي درمورد فعاليت هسته اي ايران رو به افزايش است.
بر اساس اين گزارش، پرونده استرا در تضاد با دو پرونده اي است كه دولت انگليس عليه عراق تدوين كرد و باعث شد كه اين كشور در حمله نظامي عليه بغداد در كنار واشنگتن قرار گيرد.
به نوشته ساندي تايمز، پيام انگليس به آمريكا مبني بر اين امر كه لندن ديگر در هيچ جنگي در خاورميانه مشاركت نخواهد داشت در ديدار ماه آينده توني بلر نخست وزير اين كشور و جرج بوش در بروكسل مورد تأكيد قرار خواهد گرفت. بنا بر اين گزارش، اين نكته همچنين در نشست سران آمريكا و انگليس كه قرار است پس از انتخابات پارلماني در انگليس در ماه مه انجام شود، مورد تأكيد بلر قرار خواهد گرفت.
استرا همچنين موضع لندن را در ديدار ماه آينده خود با كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آتي آمريكا نيز در ميان خواهد گذاشت.
اين گزارش ها در حالي مطرح مي شود كه مجله آمريكايي نيويوركر در گزارشي به قلم سيمور هرش خبرنگار برجسته اين كشور از عمليات شناسايي نيروهاي آمريكايي در داخل خاك ايران خبر داد كه اين گزارش از سوي پنتاگون (وزارت دفاع آمريكا) رد شد. ديك چني معاون اول بوش هم در اظهاراتي تهران را در صدر فهرست مسايل جهاني آمريكا قرار داد.
ايران از آمريكا قطعات موشك مي خرد
ايسنا: ميدل ايست نيوزلاين مدعي شد: ايران دستيابي به قطعات موشكي از طريق امارات را ادامه مي دهد.
اين پايگاه اينترنتي به نقل از مقامات آمريكايي ادامه داد: ايران براي واردات قطعات موشك از آمريكا شركتهايي پيشرو را در امارات برپا كرده است. اين مقامات همچنين مدعي شدند يك شركت دولتي در پشت اين اتهامات قرار دارد.
در ادامه اين مطلب آمده است: اف. بي. آي يك تاجر ايراني ساكن لس آنجلس را به اتهام قاچاق غيرقانوني تجهيزات براي برنامه موشكي ايران دستگير كرده است.
وي كه در تاريخ ۱۱ ژانويه بازداشت شده است حسگرهاي فشار و ديگر تجهيزات را از شركت استانفورد به شركتي در امارات صادر كرده است و اين قطعات از دبي به ايران منتقل شده اند.
بلر: با حمله به ايران
انتخابات انگلستان مشكل تر مي شود
روزنامه انگليسي ميرور نوشت: توني بلر به جورج بوش هشدار داده است كه انگليس از حملات آمريكا عليه ايران حمايت نخواهد كرد.
اين روزنامه انگليسي به نقل از يك منبع عالي رتبه دولت انگليس كه نامي از وي نبرد فاش كرد: توني بلر، نخست وزير انگليس به جورج بوش رئيس جمهور آمريكا گفته است كه اگر مي خواهد هرگونه حمله اي را عليه ايران ترتيب دهد بايد اين كار را به تنهايي انجام دهد؛ زيرا وي احساس مي كند كه هيچ دليل اخلاقي يا سياسي را نمي توان براي انجام اين كار مطرح كرد. اين مقام دولتي انگليس ادامه داد: بلر همچنين توضيح داده است كه با توجه به اين كه به علت مسئله عراق براي انتخابات ملي ماه مه با خطر روبروست چگونه اقدام عليه ايران مي تواند اوضاع را وخيم تر سازد.
هيأت اروپايي براي خنثي كردن تهديدات آمريكا به ايران مي آيد
فارس: يك منبع ديپلماتيك غربي گفت: «ايران از وجود تصاوير و نقشه هاي مراكز هسته اي خود در اسرائيل باخبر است و به همين دليل مطمئن است آمريكا و اسرائيل با توجه به اطميناني كه نسبت به صلح آميز بودن اين مراكز دارند، هرگز مانند آنچه در مورد عراق اتفاق افتاد، به ايران حمله نخواهند كرد.»
به نوشته روزنامه سعودي الوطن به نقل از منبع ياد شده، اسرائيل در تهديدات خود عليه ايران به تصاوير و نقشه هايي استناد مي كند كه علي رغم تلاش هاي موساد، هيچگونه فعاليت مشكوكي در آن ثابت نشده است.
اين منبع همچنين با بيان اين كه سه كشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان بزودي هياتي جديد را بمنظور خنثي كردن بحران و تهديدات آمريكا عليه ايران به تهران خواهند فرستاد، تأكيد كرد: «اين هيات ماموريت دارد براي مرحله آينده مذاكرات با ايران برنامه ريزي كند.»
اين منبع همچنين تأكيد كرد: «اتحاديه اروپا به ويژه شخص توني بلر نخست وزير انگليس عموما بر اين موضوع اتفاق نظر دارند كه هيچ ضرورتي براي تهديد نظامي ايران يا حمله نظامي به اين كشور وجود ندارد.»
اين منبع در پايان تأكيد كرد: «اتحاديه اروپا پيش نويس مصوبه اي را عليه ايران در دست دارد كه در صورت شكست مذاكرات با ايران در زمان مناسب، آن را به شوراي امنيت سازمان ملل ارايه مي كند تا مجازاتي مناسب براي ايران در نظر گرفته شود، اما در هر صورت در اين اتحاديه برنامه اي مبني بر حمايت از راهبرد نظامي عليه ايران وجود ندارد.»
انگليس مدارك آمريكا عليه ايران را غير معتبر مي داند
تايمز نوشت: دو سال پس از اتحاد محكم توني بلر و جورج بوش پس از جنگ عراق، با تهديد جديد حمله نظامي آمريكا به تاسيسات هسته اي ايران، روابط اين دو تحت فشار قرار گرفته است.
تايمز ادامه داد: اين نگراني در لندن وجود دارد كه ممكن است پنتاگون دستور داشته باشد بر اساس اطلاعات جاسوسي عمل كند. به رغم شكست پنتاگون درباره سلاح هاي كشتار جمعي عراق به نظر مي رسد اين سازمان به عكس هاي ماهواره اي تاسيسات ايران بسيار تأكيد دارد كه منابع انگليسي آنها را غيرقطعي مي خوانند. مقامات انگليسي مرتبط با مسأله، هشدار مي دهند كه اطلاعات جاسوسي درباره برنامه هسته اي ايران ناكافي است. وي گفت: من ماه ها را در ميان مقامات نيروي هوايي اسرائيل كه اين مسئله را به سختي نگاه مي كردند، سپري كردم. آنها همگي معتقدند كه نمي توانند چنين كاري را انجام دهند.
مذاكرات اروپا و ايران
با مشورت آمريكا انجام مي شود
سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه گفت: ما مذاكرات با ايران را ضمن مشاوره با آمريكا انجام مي دهيم.
پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه فرانسه با مخابره اين خبر افزود، يك سخنگوي اين وزارت در پاسخ به سئوالي در خصوص گزارشهاي اخير مبني بر احتمال اقدام نظامي آمريكا - اسرائيل عليه ايران گفت: ما موضعمان را كه براي ديگران كاملا روشن است بارها تكرار كرده ايم؛ ما در حال حاضر مشغول مذاكره با ايران درباره برنامه هسته اي اين كشور هستيم و اين مذاكرات را به همراه شركاي آلماني، انگليسي و با مشاوره با آمريكا و ديگر شركاي اروپايي مان ادامه مي دهيم. وي افزود: ما با آگاهي از مزايا و مشكلات اين مذاكرات به آن مي پردازيم.
اتحاديه اروپايي از راه حل ديپلماتيك حمايت مي كند
مهر: كميسر روابط خارجي اتحاديه اروپايي روز گذشته در گفتگويي با يك روزنامه آلماني ضمن كم اهميت جلوه دادن تهديد نظامي  آمريكا عليه ايران گفت: سرانجام يك راه حل ديپلماتيك براي اهداف هسته اي ايران پيدا خواهد شد.
به گزارش خبر گزاري فرانسه، بنيتا فررو والدنر كميسر روابط خارجي اتحاديه اروپايي در گفتگويي با روز نامه آلماني بيلد آم زونتاگ گفت سرانجام اتحاديه اروپايي و آمريكا خواستار نتايج مشابه از گفتگو با ايران هستند.
وي در اين گفتگو افزود: مذاكرات دشوار خواهد بود اما قاطعانه مي گويم كه تلاشهاي ديپلماتيك موفقيت آميز خواهد بود.
مالزي به آمريكا هشدار داد
فارس: مالزي كه رياست سازمان كنفرانس اسلامي، بزرگترين گروه كشورهاي مسلمان را بر عهده دارد به آمريكا هشدار داد حمله به ايران «نگراني بزرگي» براي جهان اسلام بشمار مي رود. به گزارش خبرگزاري فرانسه نجيب رزاق، وزير دفاع مالزي كه معاون نخست وزير اين كشور نيز هست، اين اظهارات را در واكنش به اظهارات هفته گذشته جرج بوش، رئيس جمهوري آمريكا مبني بر خودداري از رد احتمال حمله نظامي به ايران بيان كرد.
رسانه هاي مالزي به نقل از نجيب نوشتند، آمريكا بايد شواهد غيرقابل انكاري از توان تسليحاتي هسته اي ايران بيابد تا از تكرار اشتباه عراق خودداري شود.

با تغيير برخي مديران سطح بالاي وزارت آموزش و پرورش
عدم استيضاح حاجي قوت گرفت
گروه سياسي: با لغو ابلاغ مهندس جعفر علاقه مندان، معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، گمانه هاي تلاش جدي مرتضي حاجي، براي جلب توافق مجلس شوراي اسلامي جهت عدم استيضاح وي قوت گرفت.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از مقامات آگاه در وزارت آموزش و پرورش، عصر چهارشنبه گذشته توسط مرتضي حاجي، ابلاغ معاونت جعفر علاقه مندان از رياست سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي لغو و ابلاغ جديدي براي وي جهت مسئوليت نمايندگي ايران در سازمان علمي فرهنگي كشورهاي اسلامي (آيسسكو) صادر شد.
جعفر علاقه مندان، از سال هاي آغازين دهه ۶۰ تاكنون در پست هاي گوناگون، معاون تمامي وزراي آموزش و پرورش بوده است كه ازجمله آن ها مي توان به معاونت فني و حرفه اي ، معاونت آموزش متوسطه و معاونت پژوهشي اشاره كرد. در كابينه اول و دوم آقاي خاتمي، احتمال وزارت علاقه مندان، بيش از بقيه كانديداها بود و حتي در كابينه دوم، تا مرحله نهايي انتخاب هم پيش رفت، ولي بنا به دلايلي حاجي، وزير آموزش و پرورش شد و آن طور كه تاكنون در چهار سال گذشته در محافل سياسي شنيده شده است، حاجي، برنامه نوشته شده توسط علاقه مندان را به مجلس برد و از آن دفاع كرد. گفته مي شود علاقه مندان در ديدار نهايي با آقاي خاتمي به ايشان گفته است: من وزارت را با اختيارات و بودجه تمام مي خواهم و اين شيوه موردپسند آقاي خاتمي واقع نشده است.
علاقه مندان، در ماه هاي اوليه انتصاب حاجي و آن هنگام كه بحث انحلال معاونت پرورشي مطرح شد، در غياب حاجي و در برنامه هاي متعدد راديو تلويزيوني و مطبوعاتي از اين تصميم وزارت آموزش و پرورش به شدت دفاع كرد .
به گفته مقامات آگاه، يكي از موارد توافق وزير آموزش و پرورش و نمايندگان استيضاح كننده وي، حذف يكي از معاونان وزارتخانه، چند نفر از روساي سازمان هاي آموزش و پرورش استان ها و چند نفر از مديران كل ستادي وزارت آموزش و پرورش بوده است. آن طور كه از قرائن پيداست، لغو ابلاغ علاقه مندان و انتصاب وي به پست نمايندگي آيسسكو در ايران، نخستين طليعه از اعلام آ مادگي حاجي براي استيضاح نشدن وي در مجلس شوراي اسلامي است. از قرار، اقدام حاجي براي لغو ابلاغ سه تن از مديران كل استاني و ستادي، با عكس العمل اداري رييس جمهور كه از كليه وزيران، به ويژه از حاجي خواسته تا هرگونه لغو ابلاغ مديران كل استاني و ستادي را با دفتر رييس جمهور هماهنگ كنند، روبه رو شده است و لغو ابلاغ همزمان سه تن از روساي سازمان هاي آموزش و پرورش استان ها ازجمله شهر تهران، همدان و كردستان هنوز به مرحله اجرا نرسيده است.
از ديگر سو، جعفر علاقه مندان از چهارشنبه شب، به دليل سكته مغزي در بيمارستان امام خميني (ره) تهران بستري است و از سوي مسئولان بيمارستان اجازه هيچ گونه ملاقاتي با او داده نمي شود و حتي تلاش يكي از خبرنگاران همشهري براي مراجعه به بيمارستان و كسب اطلاعات در اين زمينه بي نتيجه مانده است.
عده اي از دست اندركاران آموزش و پرورش معتقدند مسئوليت آيسسكو با آن دو سه اتاق مستقر در دفتر همكاري هاي علمي بين المللي آموزش و پرورش در سعادت آباد تهران، براي مدير هميشه معاون وزارت آموزش و پرورش،بسيار كمتر از حد پست هايي است كه تاكنون علاقه مندان به عهده داشته است.
به گفته آگاهان سياسي، بايد تا سه شنبه صبر كرد و ديد آيا مجلس كه اين روز را مهلت پاياني براي اعلام وصول استيضاح مرتضي حاجي ناميده، به اين تغييرات راضي خواهد شد و يا لغو ابلاغ علاقه مندان و مديران كل استاني و ستادي، گمانه اي بيش نبوده و مجلس و حاجي، راه ديگري را درپيش روي گرفته اند كه ربطي به ماندن يا نماندن اين و آن ندارد و بيشتر مبتني بر خواسته هايي همچون بازگرداندن شهريه هاي دريافتي به مردم و مواردي از اين قبيل است كه مجلس از حاجي خواسته است.

آزمون دستياري پزشكي ۱۳ اسفند برگزار مي شود
گروه اجتماعي: وزارت بهداشت اعلام كرد آزمون پذيرش دستياري پزشكي ۱۳ اسفند برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دفتر وزارتي با استناد به مصوبه جلسه فوق العاده تعيين زمان آزمون پذيرش دستياري مورخ ۲۶/۱۰/۸۳ اعلام كرد: به منظور تقويت نظام نظارت برگزاري آزمون و اصلاح سهم مناطقي كه نياز به متخصص دارند زمان برگزاري آزمون پذيرش دستياري، تاريخ ۱۳/۱۲/۱۳۸۳ (۱۳ اسفند ماه ۸۳) تعيين شد.

انتخاب نهم
تمايل ده حزب زنان اصولگرايان به حمايت از دكتر ولايتي
ايسنا: مريم بهروزي با بيان اين كه «ده حزب زنان منتسب به اصولگرايان» تاكنون با ولايتي، لاريجاني و هاشمي ديدار كرده اند، گفت: بيشتر اين گروه ها به حمايت از ولايتي تمايل داشته اند و بعد از ولايتي، لاريجاني قرار دارد.
محسن رضايي: از رقابت با هاشمي رفسنجاني استقبال مي كنم
فارس: محسن رضايي در واكنش به خبري مبني بر احتمال كناره گيري از رقابت هاي انتخاباتي به نفع هاشمي رفسنجاني گفت: من از رقابت با جناب آقاي هاشمي رفسنجاني استقبال مي كنم.محسن رضايي تاكيد كرد: حضور من جدي است و از رقابت با جناب آقاي هاشمي رفسنجاني هم استقبال مي كنم.
يك منبع نزديك به محسن رضايي نيز در اين باره گفت: آقاي اميدوار رضايي شايد از باب تعليق به محال اين مطلب را گفته باشد.
احتمالا محسن رضايي به نفع هاشمي كناره گيري مي كند
گروه سياسي: اميدوار رضايي، عضو شوراي مركزي فراكسيون وفاق و كارآمدي مجلس در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: حضور آقاي رفسنجاني معادلات چپ و راست را برهم مي زند.وي افزود: برادرم به عقايدي پايبند است و هر كانديداي ديگري هم بايد بر اعتقادات خود تأكيد كند اما اگر مردم و نخبگان جامعه بر روي كانديداتوري هاشمي رفسنجاني اجماع كنند طبيعتا محسن رضايي از كانديداتوري كنار مي رود.
رقابت درون گروهي جبهه دوم خرداد يك واقعيت است
واحد مركزي خبر: عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: رقابت درون گروهي جبهه دوم خرداد يك واقعيت است ولي به نظر مي رسد عقلاي اين جبهه متوجه اين مسئله شده اند.
فيض آبادي گفت: اگر جبهه دوم خرداد با كانديداي متعدد وارد عرصه انتخابات شود مسلما پيروزي را در آغوش نخواهند كشيد.
برآورد مالي برگزاري انتخابات هنوز مشخص نيست
ايسنا: رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور براي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، با اعلام اين كه تا به حال شوراي نگهبان با نرم افزار پيشنهادي وزارت كشور براي شمارش ماشيني آرا، موافقت نكرده، از احتمال شمارش دستي آراي انتخابات رياست جمهوري نهم خبر داد. مجتبي رشاد، با اعلام اين كه بعد از صدور احكام مسئولان ستاد انتخابات كشور از سوي موسوي لاري در هفته گذشته، اين ستاد فعاليت هاي مقدماتي اش را آغاز كرده است، افزود: بايد كارهاي مقدماتي ستاد را تكميل كنيم تا بتوانيم فعاليت هاي رسمي را در زماني كه قانون معين كرده، آغاز كنيم.
وي درباره برآوردهاي انجام شده از هزينه انتخابات رياست جمهوري نهم، نيز اظهار داشت: وزارت كشور براي تمامي مراحل انتخاباتي كه در سال ۸۴ برگزار مي شود و انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان، شوراها، مياندوره اي مجلس و رياست جمهوري، تخصيص سي  و نه ميليارد تومان اعتبار را پيشنهاد داده، اما درباره انتخابات رياست جمهوري نهم و مياندوره اي مجلس كه قطعا در سال آينده برگزار مي شود، هيچ برآورد مشخصي نداشته است.
ديدار با هاشمي فعلا در دستور كار موتلفه نيست
ايسنا: حميدرضا ترقي گفت كه حزب متبوعش منتظر تصميم شوراي هماهنگي است و هرگونه تصميمي را با هماهنگي اين شورا اتخاذ مي كند.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه افزود: ديدار با  هاشمي رفسنجاني در دستور كار حزب مؤتلفه نيست، ابتدا احزاب و گروههاي مختلف از دو جناح با ايشان ديدار كرده و مي كنند، ولي فعلا ديدار با ايشان در دستور كار مؤتلفه نيست. ترقي در مورد قرار گرفتن نام سردار قاليباف در فهرست كانديداهاي شوراي هماهنگي نيز گفت: من نيز اين موضوع را در حد شايعه شنيده ام، ولي اين امر به صورت عملياتي مطرح نشده است.
بسيج از كانديداي خاصي حمايت نمي كند
ايسنا: جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج در زمينه حضور تشكل يافته بسيج در زمينه تبليغات انتخابات گفت: اگر منظور از تبليغات، موضوعيت پيدا كردن امر انتخابات در اذهان مردم است، بله، ولي اگر به عنوان حمايت از كانديداي خاصي باشد، خير.
سردار احمدي مقدم همچنين در زمينه مشاركت حداكثري، بخشي از اين مسئله را به كانديداها مرتبط دانست و تصريح كرد: مردم بايد بدانند كه اصل حضورشان صرف نظر از اين كه به چه كسي رأي مي دهند، در خنثي كردن تهديدات نقش دارد.
در تازه ترين نظرسنجي:
۵/۷۳ درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري شركت مي كنند
فارس: نتايج تازه ترين نظرسنجي، از شركت ۵/۷۳ درصد مردم در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خبر مي دهد. در اين تحقيق كه به سفارش خبرگزاري فارس و توسط يكي از مراكز نظرسنجي كشورانجام شده است، ۷/۷۱ درصد مردان و ۲/۷۶ درصد زنان در انتخابات شركت خواهند كرد. جامعه آماري اين تحقيق شامل ۲۹ هزار و ۴۱۶ نفر افراد بالاي ۱۵ سال در سطح ۲۸ استان كشور (روستايي و شهري) بوده است كه از ميان پاسخگويان ۶۱ درصد افراد مرد و ۳۹ درصد زن بوده اند.
صراحت لهجه عامل موفقيت كروبي است
ايسنا: اعضاي شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام(ره) در ستاد انتخاباتي كروبي همكاري مي كنند. سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام(ره) با بيان اين مطلب در جلسه مجمع نيروهاي خط امام(ره) از حجت الاسلام و المسلمين مهدي كروبي به عنوان فردي داراي توانايي تشكيل كابينه مقتدر نام برد وافزود: كروبي از قدرت مواجه با تهديدها برخوردار است و اهل باندبازي نيست. وي ادامه داد: اعضاي اين مجمع همچنين تأكيد كردند كه صداقت و صراحت لهجه كروبي مي تواند در موفقيت وي در انتخابات تأثيرگذار باشد.
جلسه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم با حضور رضايي و ولايتي برگزار شد
ايلنا: جلسه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم كه قرار بود با پنج كانديداي اصولگرايان برگزار شود، تنها با حضور دو تن از كانديداهاي اين شورا برگزار شد.
جلسه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم شب گذشته در محل مجلس شوراي اسلامي برگزار شد و در اين جلسه تنها علي اكبر ولايتي و محسن رضايي دو تن از كانديداهاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب حضور يافتند.
فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم پيش از اين اعلام كرده بود، به منظور مذاكره با پنج كانديداي شوراي هماهنگي نيروي انقلاب قرار شد جلسه اي با حضور؛ آقايان ولايتي، لاريجاني، توكلي، احمدي نژاد، رضايي برگزار كند.

سرور خبرگزاري دانشجويان ايران در آمريكا بسته شد
ايسنا:مهندس احمدرضا يوسفي معاون فني خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: در روزهاي گذشته يكي از سرورهاي ايسنا در آمريكا بسته شده است. وي افزود: اين در حالي است كه دولتمردان آمريكايي همواره آزادي خواهي، لزوم برقراري جريان آزاد اطلاعات و مبارزه با نقض حقوق بشر را شعار فعاليت هاي خويش قرار داده اند، اما چنين حركت هايي، تو خالي بودن اين ادعاها را ثابت و چهره واقعي آنان را نمايان كرده است.
وي در ادامه تاكيد كرد: حذف سايت ايسنا، به عنوان يك رسانه پر مخاطب در سطح جهان، از سوي اين سرويس دهنده آمريكايي خلاف قوانين انفورماتيكي در سراسر دنيا بوده و با شعار لزوم برقراري جريان آزاد اطلاعات و رعايت اصل آزادي دسترسي به اطلاعات و اخبار نيز تناقض فاحشي دارد.

دومين جشنواره مطبوعات شهري برگزار مي شود
گروه اجتماعي: با هدف دستيابي به الگوي مناسبي از تعامل مديريت شهري با رسانه ها و ارج نهادن به تلاش صادقانه و هوشمندانه اهالي مطبوعات و خبرگزاري ها در عرصه طرح و نقد مسائل شهري، دومين جشنواره مطبوعات در حوزه شهري از سوي شهرداري و شوراي شهر تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران حسين هاتفي فارمد، دبير اين جشنواره همچنين از تأسيس انجمن روزنامه نگاران تخصصي حوزه شهري پس از برگزاري دومين جشنواره خبر داد و گفت: اين اقدام در پاسخ به درخواست اكثريت روزنامه نگاران اين حوزه و براساس نتايج حاصل از نظرسنجي از اهالي مطبوعات اتخاذ شده و اميد مي رود تشكيل اين انجمن الگوي تعامل مناسب تري را ميان رسانه ها و مديريت شهري ترسيم كند.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران موضوعات محوري جشنواره را شامل عناوين شوراي شهر و مديريت شهري، آموزش شهروندي، حمل و نقل و ترافيك، خدمات شهري، عمران و توسعه شهري، مديريت بحران، آتش نشاني و خدمات ايمني، جمع آوري و بازيافت زباله، ساماندهي صنايع و مشاغل، معاينه فني، شهر سالم، فضاهاي فرهنگي هنري، چشم انداز ۲۰ ساله، طرح هاي راهبردي، توسعه محله اي و پاسخگويي مديريت شهري ذكر كرد.
وي اظهار داشت: ساير موضوعات مرتبط با وظايف و فعاليت هاي شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران نيز زمينه آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره است.هاتفي افزود: آثار ارسالي بايد در فاصله زماني ۱/۱/۸۳ تا
۱/۱۲/۸۳ در يكي از نشريات كثيرالانتشار يا خبرگزاري ها انعكاس يافته باشد و اصل يا تصوير آثار ارسالي مورد قبول است.
به گفته وي رشته ها و تعداد آثار ارسالي در هر رشته شامل: خبر و گزارش (۵ نمونه)، گزارش تحليلي، توصيفي و تحقيقي
(۳ نمونه)، مصاحبه (۲ نمونه)، مقاله
(۳ نمونه)، سرمقاله و يادداشت (۳ نمونه)، عكس (۵ نمونه)، كاريكاتور (۵ نمونه) و طنز (۳ نمونه) مي باشد.
دبير جشنواره مطبوعات در حوزه شهري افزود: به رسانه برتر منتخب در حوزه مسائل شهري جايزه ويژه هيأت داوران تعلق مي گيرد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |