شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۲ - Mar 5, 2005
كنترل كودكان با خرس عروسكي
001773.jpg
گروه انفورماتيك: مايكروسافت يك خرس عروسكي ارايه كرده است كه والدين به كمك آن مي توانند عملكرد فرزندانشان را كنترل كنند.
به گزارش آسوشيتدپرس، اين خرس عروسكي به برنامه تشخيص چهره، تلفن ويژه، دوربين و اينترنت بي سيم مجهز است كه والدين مي توانند با قراردادن آن در گوشه اتاق فرزندانشان در مواقعي كه منزل نيستند و يا دسترسي به اتاق آنها ندارند با آنان ارتباط برقرار كرده، صحبت كنند و همچنين آن ها را ببينند.
خرس مايكروسافت دائما به كودكان نگاه مي كند حتي زماني كه كودك مشغول حركت در اتاق است سر خرس هم با او مي چرخد كه اين عملكرد خرس توسط برنامه تشخيص چهره اي كه در اين روبات قرار گرفته امكان پذير است.
رييس شركت مايكروسافت در اين باره گفت: اين ابزار نوين اين امكان را به افراد مي دهد تا در يك زمان در دو مكان حضور داشته باشند.
بيل گيتس افزود: اين شركت قصد دارد در آينده اي نزديك با ارائه ابزار هاي پيشرفته تر مسافرت را هم براي عموم آسان تر كند به اين طريق كه بتوانند از موقعيت ترافيك جاده ها آگاهي كامل داشته باشند و نيز بتوانند زماني كه پشت چراغ قرمز توقف كرده اند استراحتي كوتاه داشته باشند تا روبات آن ها را در موقع مناسب از خواب بيدار كند.
خانواده ها مي توانند با قرار دادن اين روبات نوين در منزل خود در زماني كه قرار است براي مدت ها به خانه برنگردند، اتفاقاتي كه در نبود آنها رخ مي دهد را تحت نظر داشته باشند و از خطر حمله سارقان به منزل خود جلوگيري به عمل آورند.
همچنين اين امكان را به صاحب خانه مي دهد تا در نبود خود در منزل به عملكرد كارگران خدماتي همچون لوله كش نظارت داشته باشد.

هوانورد قرن ۲۱ به زمين نشست
001767.jpg
گروه دانش: استيو فاست، ماجراجوي آمريكايي، با وجود نگراني هايي كه درباره كاهش احتمالي سوخت هواپيماي جتش وجود داشت در بازگشت بي دردسر به آمريكا ركورد اولين پرواز يك نفره بدون توقف به دور دنيا را به ثبت رساند.
فاست روز سه شنبه ۱۰ دقيقه مانده به ساعت يك بامداد (به وقت گرينويچ) از كانزاس به پرواز درآمد و برنامه بازگشت خود را براي پنج شنبه تنظيم كرده بود.
به گزارش بي بي سي،  او وقتي به زمين رسيد همچنان كه از هواپيمايش خارج مي شد گفت: «وه چه روزي! اين كاري بود كه مدتها بود مي خواستم انجام دهم. من واقعا خوش اقبالم.»
جمعيتي از تشويق كنندگان در كناره باند فرود به استقبال اين هوانورد ۶۷ ساله آمده بودند.
او قبل از ساعت ۱۴ از ساحل كاليفرنيا گذشت و در ساعت ۱۹:۴۸ به وقت گرينويچ به نقطه اي در كانزاس رسيد كه از آنجا به پرواز درآمده بود.
اين ميليونر در هاوايي چيزي نمانده بود كه دست از اين ماجراجويي بكشد و فرود آيد.
يك نقص فني سبب شده است كه هواپيمايش موسوم به «ويرجين گلوبال فلاير» ۱۵ درصد كمتر از حد انتظار سوخت داشته باشد. اين ميزان براي بازگشت فاست به مبدا پروازش در كانزاس كافي بود، با اين شرط كه بادهاي موافق سفرش را هموار سازد.
سازماندهندگان اين ابتكار مي گويند كه بادهاي نيرومند موافق كه بين۱۰۰ تا ۱۳۰ گره سرعت داشت، بر فراز اقيانوس آرام و نزديك سواحل ژاپن به ياري فاست شتافت و كمك كرد تا ثبت اين ركورد هوانوردي به دور كره زمين دوباره امكان پذير شود.
فاست هنگامي كه با ترك ژاپن بسوي مشرق و طلوع خورشيد پرواز مي كرد، به موفقيتش خوشبين تر شده بود، زيرا به گفته وي ديدن آن منظره «ذهن را بهبود مي بخشد.»
وي از درون هواپيماي مخصوص خود به خبرنگاران گفت: «حالم نسبت به ديروز بهتر است. اميدوارم كل اين برنامه به موفقيت بيانجامد.»
اين هواپيما قادر است بدون سوخت تا ۳۲۰ كيلومتر در آسمان شناور بماند.
استيو فاست در ساعت ۶ صبح پنج شنبه در شرق هاوايي بود و پيش از فرود آمدن در ارتفاع۱۴ كيلومتري و با سرعت ۴۹۵ كيلومتر در ساعت پرواز مي كرد.

كشف بزرگترين عدد اول توسط پزشك آلماني
ايرنا: يك پزشك آلماني با استفاده از يك نرم افزار ويژه و كامپيوتر شخصي خود موفق شد بزرگترين عدد اول جهان را شناسايي كند.
عدد تازه كشف شده در قالب فرمولهاي رياضي به صورت خلاصه اين گونه نوشته مي شود: ۲ به توان بيست و پنج ميليون و نهصد و شصت و چهار هزار و نهصد و پنجاه و يك منهاي يك.
يك گروه از رياضيدانان پنج روز وقت صرف كردند تا مشخص كنند آيا عدد تازه كشف شده مارتين نواك يك عدد اول جديد به شمار مي آيد يا خير.
عدد اول دكتر نواك كه با كمك يك كامپيوتر شخصي با پردازنده پنتيوم ۴ به دست آمده دقيقا ۷ميليون و ۸۱۶هزار و ۲۳۰ رقم دارد.

نرم افزار
SQL توسعه يافته
ايتنا: مايكروسافت محصول جديد SQL سرور۲۰۰۵ خود و قيمت آن را در چهار نسخه ارائه كرده است.
محقق گروه يانكي، خانم لورا دي ديو مي گويد: مايكروسافت بازار خريداران را مي شناسد و طبق آن، قرارداد مجوزهاي شركت را تنظيم كرده و انعطاف بيشتري در مذاكره با كاربرانش به خرج مي دهد.مايكروسافت محصول جديد SQL سرور۲۰۰۵ خود و قيمت آن را در چهار نسخه ارائه كرده است.مدير ارشد برنامه هاي كاربردي سرور در مايكروسافت، آقاي پل فلشنرگفته است: پس از معرفي سرور SQL2000 تغييرات بسياري به وجود آمده است كه با نسخه جديد آن، ما راهكارهاي مديريت داده هاي خود را گسترده تر كرده تا گزينه هاي بيشتري را پيش روي مشتريان خود قرار دهيم.
چهار نسخه آن:
- نسخه enterprise SQL سرور۲۰۰۵ براي برنامه هاي تجاري كاربردي بزرگ و حساس. اين نسخه امكان دسته بندي داده ها، دسترسي به پايگاه داده ها، گزارش a d h o c، كپي برداري از پايگاه داده ها و انجام كارها به صورت آنلاين و موازي را فراهم مي كند. قيمت آن ۲۴۹۹۹دلار، پردازنده و ۱۳۴۹۹دلار، سرور است.
- همچنين مايكروسافت نسخه توسعه يافته SQL سرور ۲۰۰۵ را براي محققيني كه به دنبال ايجاد و آزمايش برنامه هاي كاربردي مبتني بر آن هستند ارائه خواهد كرد.
- نسخه استاندارد SQL سرور۲۰۰۵ براي كارهاي متوسط. اين محصول براي سازمان هايي كه نياز به سيستم هاي با دسترسي بالا دارند مناسب است و عملكرد موجود در نسخه SQL سرور ۲۰۰۰ را دربر مي گيرد.
- نسخه ويژه SQLسرور۲۰۰۵ كه نسخه مجاني آن است. مايكروسافت اين نسخه را براي محققين تازه كار و كاربراني كه مي خواهند كار را با آن شروع كنند منتشر كرده است. نيز براي شركت هايي كه مي خواهند پايگاه داده كوچكتري بكار گيرند مناسب است.

رييس مايكروسافت شواليه شد
001770.jpg
گروه انفورماتيك: بيل گيتس، سلطان نرم افزار جهان، از ملكه بريتانيا نشان افتخاري شواليه دريافت كرده است.
به گزارش بي بي سي، گيتس ۴۸ ساله كه ثروتمندترين مرد دنياست، اعلام كرد كه براي وي افتخار بزرگي است كه «مهارتهاي تجاري» و مبارزه اش با فقر ارج نهاده مي شود.
او پس از ديداري خصوصي با ملكه اليزابت، اعلام كرد كه ملكه بريتانيا درباره كار با رايانه از وي سوالاتي پرسيده است.
گيتس به عنوان شهروند آمريكايي نمي تواند از لقب Sir استفاده كند، ولي حق دارد مخفف كلمه شواليه را به ابتداي اسمش اضافه كند.
همسر اين كارآفرين، مليندا، نيز در اين مراسم در كاخ باكينگام حضور داشت. گيتس گفت: «استفاده از رايانه براي ملكه به اندازه جوانان طبيعي نيست. ما درباره استفاده از رايانه، بنياد گيتس و سفرهاي ملكه و خودمان صحبت كرديم.»
وي افزود: «ما درمورد تحولات جهان بسيار سخن گفتيم. بحث خيلي جالب توجهي بود.»
گيتس پيش از ديدار با ملكه با همسر وي، پرنس فيليپ ملاقات كرد كه رييس دانشگاه كمبريج است. آنها درباره پژوهشكده مايكروسافت- كمبريج صحبت كردند.
اين نخستين آزمايشگاه تحقيقاتي از اين نوع در خارج از آمريكاست.
گفتني است كه نشانهاي افتخاري را ملكه بريتانيا بنا به توصيه وزير خارجه اين كشور اعطا مي كند. جك استرا گفت كه از اعطاي نشان شواليه به گيتس خرسند است.
استرا افزود: «وي يكي از مهم ترين رهبران تجاري اين زمانه است.»
گيتس مايكروسافت را در سال ۱۹۷۵ با دوست دوران كودكي اش پل آلن بنياد نهاد. تا سال گذشته ارزش اين شركت بيش از۵۰ ميليارد دلار برآورد مي شد.
علاوه بر ميليونها دلار سرمايه گذاري براي كشف واكسن ايدز، خانواده گيتس يك طرح اعطاي بورسيه به درخشان ترين دانش آموزان براي تحصيل در دانشگاه كمبريج براه انداخته است.

سخت افزار
پنتيوم دي؛ پروسسور جديد اينتل
گروه انفورماتيك: پنتيوم دي، نامي است كه براي پروسسور دو هسته اي جديد اينتل در نظر گرفته شده است. نام كد اين پروسسور اسميت فيلد است.
به گزارش كام تو نت، پروسسور Pentium D كه هنوز خبر رسمي آن از طرف اينتل اعلام نشده است با نام كد Smithfield مي تواند با چيپ ستهاي ۹۴۵G Express و ۹۴۵P Express كه مشخصه هاي جالب صوتي دارد كار كند.
هدف اينتل از طراحي Pentium D كاربرد آن در ديجيتال خانگي است؛ مثلا وقتي يك بچه در حال بازي كامپيوتري است، پدر و مادر او بتوانند بوسيله سيستم كنترل از راه دور در اتاق نشيمن به سيستم استريوي صوتي و ويديويي خود دسترسي داشته باشند. انتظار مي رود كه كامپيوترهاي بر پايه اين پروسسور در دومين فصل سال ميلادي به بازار عرضه شود.

هوش مصنوعي
روبات خزنده با قابليت شنا كردن
ايرنا: محققان ژاپني روبات خزنده پيشرفته اي ساخته اند كه مي تواند شبيه مار در آب شنا كند.
به گزارش روز جمعه رسانه هاي جمعي ژاپن، اين روبات كه داراي قابليت انعطاف زيادي است، مي تواند بوسيله پيچ و تاب دادن به بدنش شبيه به مار در آب شنا كند.
اين روبات ۱۴ سانتيمتر طول و۲ /۱ سانتيمتر عرض و شبيه يك قطعه از نوار فيلم است .
به گفته توشيهارا موكاي رييس گروه تحقيقاتي مركز تحقيقات كنترل بيو ميمتيك،اين روبات از هفت بخش كه در آنها ماهيچه هاي مصنوعي كار گذاشته شده است، تشكيل شده است . اين روبات با سرعتي معادلي ميليمتر در هر ثانيه مي تواند در سطح آب حركت كرده و نيز قادر است به دور خود بچرخد و يا به طرف عقب حركت كند.
اين روبات كه درونش از ژل پليمري كه داراي يون است، پر شده و زماني كه توسط الكتريسته تغييراتي در ملكولهاي آب درون آن ايجاد شود، حركت مي كند.

ويروس
كامپيوترهاي زامبي
گروه انفورماتيك: كارشناسان امنيتي به كاربران هشدار داده اند كه مراقب كامپيوترهاي خود باشند تا به زامبي مبتلا نشوند.
در اصطلاح IT، زامبي به كامپيوتري گفته مي شود كه به دستورات از راه دور يك حمله كننده جواب مي دهد و در نتيجه حمله كننده به راحتي مي تواند از طريق يك كامپيوتر زامبي اطلاعات محرمانه مورد نياز خود را سرقت كند، باعث انتشار ويروس هاي كامپيوتري شود و با پنهان كردن هويت حمله كننده به كامپيوترهاي ديگر شيوع يابد.
به گزارش تراشه ، گروهي كه از اين ويژگي بهره مند مي شوند، نويسندگان اسپم ها و ارسال كننده هاي هرزنامه ها هستند كه اغلب براي امور تبليغاتي از اين حقه استفاده مي كنند.
ارسال اسپم و يا ايميل هاي ناخواسته در بسياري از كشورها ممنوع است و فرستنده آن تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرد. به همين دليل اين افراد متوسل به حيله هايي مي شوند كه هويت خود را پنهان كنند. براي تبديل كردن يك كامپيوتر به يك كامپيوتر زامبي حمله كننده به دنبال كامپيوتري مي گردد كه پورت هاي ارتباطي آن بدون محافظ باشد و يا سيستمي كه داراي نوعي آسيب پذيري باشد كه به حمله كننده اجازه دهد يك Backdoorدر آن ايجاد كند.

بازي
طبقه بندي جديد براي بازيهاي ويدئويي
گروه انفورماتيك: براي جلوگيري از تماشاي تصاوير خشونت آميز توسط نوجوانان بازيهاي ويدئويي در طبقه بندي جديدي قرار مي گيرند.
به گزارش رويترز، سيستم معيار هاي بازيهاي ويدئويي در آمريكا، براي حمايت از بچه هاي زير ده سال از نوعي از خشونت هاي ويدئويي، طبقه بندي جديدي را به اين بازيها مي افزايد.
مركز معيارهاي بازيهاي نرم افزاري سرگرم كننده B o a rdيا (E R S B)اعلام كرد، «E ۱۰+» نشاندهنده بازيهائي است كه تعدادي كارتون هاي متوسط،برنامه هاي تخيلي و فانتزي، برنامه هايي كه از نظر خشونت در حد اعتدال قرار دارند ويا برنامه هائي كه زمينه ملايمي دارندرا در بر مي گيرد.
E10+ عبارتي است بين گروه Eبه معناي بازيهائي كه براي تمامي سنين مناسب است و T؛ بازيهائي كه براي بچه هاي نوجوانان از ۱۰ تا ۱۹ سال مناسب است.
سيستم طبقه بندي بازيهاي ويدئويي،M را به معناي مناسب براي سنين بالاي ۱۷ سال و AO به معناي مناسب براي فقط سنين بلوغ،رانيز شامل مي شود.
ERSB همچنين اعلام كرد،بسياري از بازيهاي ورزشي برتر،مسابقات و بازيهاي حادثه اي در طبقه بندي E قرار مي گيرند و مسابقات با تصادفات گرافيكي،بازيهاي مبارزه اي با سوپر قهرمان ها در طبقه بندي E10+قرار مي گيرند.

امنيت
نقطه ضعف Real Player برطرف شد
گروه انفورماتيك: شركت Real Networks نمونه جديد نرم افزار Real Player را براي برطرف كردن باگهاي خطرناك امنيتي عرضه كرد.
به گزارش كام تو نت، اشكالي كه در برنامه Real Player وجود داشت مي توانست به هكرها امكان دهد تا برنامه هاي مخربي را در كامپيوتر نصب كنند. كارشناسان اين نقطه ضعف را در رده فوق خطرناك دسته بندي كرده بودند.Real Networks به كاربران Real Player توصيه مي كند كه مشخصه check « for update» را براي كنترل بهينه سازي هاي جديد روشن كنند.

آن لاين
نخستين جلسه شوراي عالي علوم برگزار شد
ايسنا: اولين جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري، روز پنج شنبه با حضور رييس جمهور برگزار شد.
بهزاد سلطاني، مدير كل امور پژوهشي وزارت علوم،  تحقيقات و فناوري با اعلام اين مطلب گفت: در اين جلسه ابتدا وزير علوم توضيحاتي درباره فلسفه وجودي شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري كه در قانون جديد وزارت علوم با هدف انسجام بخشي به سياست گذاري ها و راهبري علوم، تحقيقات و فناوري پيش بيني شده، توضيحاتي ارايه داد ودر ادامه، شرح وظايف تفصيلي شورا مورد بحث و بررسي قرار گرفت و اعضاي شورا نظرات خود را ارايه دادند. از جمله پيشنهادات مطرح شده، اضافه شدن مقوله فرهنگ پژوهش بود كه اين  شرح وظايف پس از جمع بندي نهايي به هيات دولت ارايه خواهد شد.
برگزاري سوگواره الكترونيكي
گروه انفورماتيك: سوگواره اينترنتي ياوران حسين (ع) توسط واحد آموزش انفورماتيك مركز فناوري اطلاعات سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با همكاري فرهنگسراي مدرسه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي مركز فناوري اطلاعات سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين جشنواره به مناسبت ايام محرم الحرام تا ۳۰ اسفند در سايت اينترنتي فرهنگسراي فناوري اطلاعات به نشاني www.ITFS.IR برگزار خواهد شد.بر اساس اين گزارش جشنواره اينترنتي ياوران حسين (ع) در ۹ رشته مسابقه چهارگزينه اي، خاطره نويسي، مشق عشق، كليپ و نماهنگ، تصاوير عاشوايي، فيلم كوتاه، صورت دل، شعر، داستان كوتاه است.
مراسم اختتاميه اين جشنواره نيز در ۲۸ صفر مصادف با سالگرد رحلت پيامبر گرامي اسلام برگزار خواهد شد .

آف لاين
الگوريتم هاي كامپيوتري براي يافتن واكسن ايدز
موج: گروهي از كارشناسان ايدز اعلام كردند برخي از الگوريتم هاي كامپيوتري كه براي فشرده كردن تصويرهاي بزرگ ديجيتال و همچنين تشخيص ايميل هاي تبليغاتي و يا ايميل هاي مزاحم به كار گرفته مي شود را مي توان براي طراحي يك واكسن موثر براي ويروسIV Hمورد استفاده قرار داد.
در طرح علمي استفاده از الگوريتم هاي كامپيوتري براي توليد واكسن ايدز برنامه كامپيوتري كه شركت مايكروسافت آن را ساخته توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن و بيمارستان رويال پور در استراليا بازسازي مي شود.اين الگوريتم كامپيوتري قادر به تشخيص هنجارهاي معيني در يك سامانه اطلاعات ديجيتال است.
روش جديد براي درمان خرناس
گروه دانش: دانشمندان روش جديدي را براي درمان خروپف ابداع كردند.
پژوهشگران آلماني به تازگي نوعي وسيله پلاستيكي كوچك را طراحي كرده اند كه با قرار دادن آن در داخل كام نرم دهان مي توان مشكل خروپف افراد را تا حد قابل توجهي برطرف كرد. به گزارش INN، براساس نتايج اين تحقيق قرار دادن اين وسيله پلاستيكي استوانه اي شكل در داخل كام نرم دهان با ايجاد استحكام بيشتر در كام نرم و كم كردن ارتعاشات ، علايم مرتبط با خروپف را به ميزان چشمگيري كاهش مي دهد.
خارج شدن ماهواره روس از مدار
سخنگوي آژانس فضايي روسيه اعلام كرد يك ماهواره جديد روس از شبكه فضايي گلوناس براي انجام آزمايشهاي ضروري از مدار خارج شده است .
وياچسلاو ميخائيليچنكو گفت : ديگر ماهواره هاي روس تمامي تحت كنترل هستند و در دستگاهها و تجهيزات آنها هيچ مشكلي وجود ندارد. به جز ماهواره يادشده،يي ماهواره روس ديگر در فضا فعال هستند و از جمله فعاليتهاي آنها هدايت و راهنمايي هواپيماها و كشتيها است و مي توانند از فاصله چند هزار كيلومتري اهداف مورد نظر خود را حداكثر با ضريب خطاي يك متر شناسايي كنند.

ساخت دوربين مداربسته با فضاي ديد۳۶۰ درجه
شركت ژاپني سوني دوربين مدار بسته اي ساخته است كه فضاي ديد آن ۳۶۰ درجه بوده و مي تواند دور تا دور محل را ديده باني كند. به گزارش ايرنا، اين دوربين جديد كه ايكس آي اس ۱۰- دي سي نام دارد با استفاده از فناوري ويژه اي، تصاوير۳۶۰ درجه اي گرفته شده را تبديل به تصاوير مسطح كرده و آن را روي صفحه يك نمايشگر به نمايش مي گذارد. اين دوربين قابل اتصال به شبكه اينترنت است و به همين دليل در صورت نصب آن در خانه، مي توان به وسيله كامپيوتر خود در هر كجا، از اوضاع امنيتي خانه اطلاع به دست آورد.

زيردريايي ژاپني ركورد شكست
ايرنا: زيردريايي بدون سرنشين ساخت ژاپن مسافت ۳۱۷ كيلومتر را در اعماق آب دريا پيمود كه طولاني ترين حد نصاب در اين زمينه محسوب ميشود.
حد نصاب قبلي متعلق به يك زيردريايي بدون سرنشين انگليسي بود كه در سال۱۹۹۸مسافت ۲۶۲ كيلومتر را در زير آب پيمود. تارو آئوكي مدير برنامه سازمان فناوري و علوم آبي - زميني ژاپن در يوكوسوكا مي گويد تهيه يك سلول سوختي مرغوب به كسب اين موفقيت بزرگ جهاني كمك كرد.

نفوذ به تلفن هنرپيشه ها در مراسم اسكار
گروه انفورماتيك: به گزارش شركت مشاوره امنيتي Flexilis كه در مراسم اهداي جوايز اسكار يك مطالعه و بررسي انجام داده است، حدود ۱۰۰ نفر از افرادي كه از روي فرش قرمز عبور كردند، تلفن هاي همراهي داشتند كه امكان نفوذ و برداشت اطلاعات داشت.
به گزارش IRCERT، روز يكشنبه سه نفر از كارشناسان و متخصصان اين شركت در بين بيش از ۱۰۰۰ نفر مردمي كه به تماشاي ورود هنرپيشه ها به تئاتر كداك ايستاده بودند، قرار گرفتند. يكي از آنها يك كوله پشتي روي پشت خود قرار داده بود كه يك نوت بوك حاوي يك نرم افزار اسكن كننده و يك آنتن قوي در آن كار گذاشته شده بود.
اين كارشناسان معتقدند كه بين ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از مدعوين مراسم اسكار، از تلفن هاي همراه هوشمندي استفاده مي كردند كه قابل نفوذ بوده و اطلاعات الكترونيكي آنها قابل برداشت بودند. اين محققان نمي توانند تخمين دقيقي از تعداد افراد ارائه كنند چون ممكن است بعضي تلفن ها دو بار تشخيص داده شده باشند. ضمنا آنها به تلفن ها نفوذ نكرده اند و لذا نمي توانند بگويند تلفن هاي چه افرادي قابل نفوذ هستند.
متخصصان امنيتي Flexilisمي گويند اين كار را جهت افزايش آگاهي كاربران انجام داده اند. تلفن هاي همراه جديد اطلاعات شخصي بسياري مانند كلمات عبور، شماره امنيت ملي و اطلاعات كار اعتباري را در خود حفظ مي كشنند و لذا نفوذ به آنها تهديدي جدي به شمار مي آيد. از آنجايي كه معمولا مديران ارشد، سياستمداران و هنرپيشه ها از اولين افرادي به شمار مي آيند كه از فناوري  هاي مصرفي جديد استفاده مي كنند و هكرها نيز به دستيابي به اطلاعات شخصي آنها علاقه بيشتري دارند، لذا اين خطر اين گروه ها را بيشتر تهديد مي كند.
يكي از مديران Flexilis تاكيد مي كند كه با توجه به امكانات امنيتي گسترده در مراسم اسكار، كسي متوجه فعاليت اين گروه نشده است و اين امكان براي گروه هاي خرابكار جهت سرقت اطلاعات وجود داشته است.
Flexilis بر روي فناوري انتقال بي سيم اطلاعات با برد كوتاه كه با نام Bluetooth شناخته مي شود،  تخصص دارد. اين فناوري در فواصل كوتاه جايگزين كابل مي شود. بسياري از تلفن هاي همراه از اين فناوري جهت ارتباط با كامپيوتر و يا هدست خود استفاده مي كنند. همچنين از اين فناوري در خودروها جهت ارتباط با تلفن همراه و همچنين در كامپيوترها جهت اتصال صفحه كليد و ماوس با كامپيوتر استفاده مي شود. Flexilis تمركز خود را بر روي اين فناوري نگذاشته بلكه شيوه استفاده توليدكنندگان از اين فناوري را مورد نقد و بررسي قرار داده است. اين شركت قصد دارد سطح امنيت در دنياي بي سيم را به سطح امنيت در دنياي كابلي و سيمي افزايش دهد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |