چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۶۲
خودپردازها دوباره كم آوردند
بانك هاي كشور به طور ميانگين، روزانه بيش از 25 ميليارد تومان در دستگاه هاي خودپرداز قرار مي دهند و گاهي اوقات مجبور هستند در طول شبانه روز دو مرتبه آنها را شارژ كنند
031323.jpg
مي خواستيم گزارش سال گذشته ايرانشهر را دوباره چاپ كنيم . همانطور كه مي بينيد اوضاع چندان تغيير نكرده.
اين روزها هجوم مردم به دستگاه هاي خودپردازATM بانك ها را با مشكل جدي روبه رو كرده است. اكثر آنهايي كه در ساعات انتهايي روز به اين دستگاه ها مراجعه مي كنند با اين عبارت روي مانيتور مواجه مي شوند كه اين دستگاه از سرويس خارج است.
عدم سرويس دهي خودپردازها نارضايتي شديد مردم را نيز به همراه دارد. بيشتر آنها معتقدند اين خودپردازها درست زماني كه به پول نياز است سرويس نمي دهند. با اين حال به نظر مي رسد اين گفته ها و قضاوت ها كمي با اغراق نيز همراه باشد.
سركشي به چند نقطه شهر و توقف چند دقيقه اي كنار چند دستگاه خودپرداز كافي است تا مشكل اين دستگاه ها عيان شود. در چهار راه سرسبز، بعد از ميدان رسالت، يك مرد ميانسال كارت عابر بانك سپه خود را وارد دستگاه ATM اين بانك مي كند و مبلغ مورد نياز خود را مي گيرد. بعد از او، مرد ميانسال ديگري كارت مربوط به بانك تجارت را وارد دستگاه ATM مي كند، اما روي مانيتور حروف ابجد نقش مي بندد و سپس، اين عبارت مي  آيد: موجودي حساب كافي نيست. مرد ميانسال مي خندد و مي گويد: فقط 30 هزار تومان پول خواستم، توي حسابم بيش از 200 هزارتومان پول هست !
مرد دوباره كارت را امتحان مي كند اما باز جوابي نمي گيرد و غرولند كنان  دور مي شود.
در يكي از شعب بانك ملي، اوضاع بهتر نيست. مرد جواني، با گذاشتن ملي كارت در داخل دستگاه خودپرداز مبلغ 40 هزارتومان را طلب مي كند، اما اين دستگاه نيز از سرويس خارج است. او خياباني را نشان مي دهد و مي گويد: اين سومين بانكي است كه به آن مراجعه كرده ام، اما نتوانسته ام هنوز پولي بگيرم.
در خيابان كريم خان، چندين نفر پشت يك دستگاه خودپرداز بانك تجارت تجمع كرد ه اند، نيمچه صفي هم تشكيل شده اما پس از آنكه دو نفر از آنها از حساب خود پولي برداشت مي كنند، نفر سوم بابد شانسي مواجه مي شود چرا كه دستگاه از سرويس خارج شده.
وضعيت ساير بانك ها هم بهتر نيست، صادرات، كشاورزي، ملت و ... همه اين بانك ها، چه آنهايي كه عضو شتاب هستند و چه آنهايي كه نيستند با مشكل خدمات رساني در اين روزهاي پاياني سال مواجهند.
ظرفيت محدود خودپردازها
كل دستگاه هاي فعال خودپرداز در ايران حدود 3 هزار دستگاه است كه در مقايسه با ساير كشورها و حتي برخي از كشورهاي پيشرفته رقم پاييني به شمار مي آيد. در تركيه حدود 14 هزار دستگاه خودپرداز وجود دارد در حالي كه مساحت آن   قابل قياس با مساحت ايران نيست.
به گفته جواد سعيدي، مدير كل خدمات كارت بانك كشاورزي، دو دليل اصلي را مي توان براي عدم كارايي دستگاه هاي خودپرداز ATM برشمرد؛ اول اشكال در خطوط ارتباط و دوم، ته كشيدن ذخيره پولي آنها.
سعيدي مي گويد: گاهي اوقات ممكن است يك مشتري كارتي را وارد دستگاه خودپرداز يك بانك ديگر كند. اين كارت با سوئيچ بانكي كه آن را صادر كرده كنترل مي شود نه با سوئيچ بانكي كه كارت وارد دستگاه خودپردازش شده بنابراين ممكن است اشكال از بانكي باشد كه كارت را صادر كرده و دستگاه خودپرداز مشكلي نداشته باشد.
با پيوستن بانك هاي سپه و تجارت به شبكه شتاب، شمار بانك هاي عضو اين شبكه به عدد 7رسيد. تا پيش از اين بانك هاي صادرات، كشاورزي، توسعه صادرات، سامان و ملي، عضو شبكه شتاب بودند. اما...
اين مقام مسوول ادامه مي دهد: بعضي مواقع هم مشكل به سيستم پول رساني و پول گذاري برمي گردد. يعني بر اثر برداشت زياد پول از اين دستگاه ها، موجودي آنها به اتمام مي رسد.
بــــراساس آمارهاي موجود ميزان استفاده از دستگاه هاي خودپرداز در ايــــران بيش از 40برابر استاندارد جهاني است كه اين ميزان استفاده كارآيي آنها را به شدت كاهش داده است.
مديـــر كل خدمات كارت بانك كشاورزي مي گويد: متاسفانه برخي از مشتريان كه شمار قابل توجهي را هم تشكيل مي دهند، از سقف برداشت ها استفاده مي كرده و اين دستگاه ها را با كمبود نقدينگي مواجه مي كنند. ظرفيت بيشتر دستگاه هاي خودپرداز محدود است و نمي توان بيش از 8 ميليون تومان وجه نقد در آنها قرار داد كه در برخي باتوجه به قراردادن اسكناس هاي 2هزار توماني، به 12 ميليون تومان هم مي رسد.
اكثر بانك هاي كشور به طور ميانگين، روزانه بيش از 25 ميليارد تومان در دستگاه هاي خودپرداز قرار مي دهند و گاهي اوقات مجبور هستند در طول شبانه روز دو مرتبه آنها را شارژ كنند.
با اين همه پيوستن اكثر بانك ها به شبكه شتاب، شايد كمي از مشكل عديده خودپردازها بكاهد.
شتاب، كمي كارآمدتر!
با پيوستن بانك هاي سپه و تجارت به شبكه شتاب، شمار بانك هاي عضو اين شبكه به عدد 7رسيد.
تا پيش از اين بانك هاي صادرات، كشاورزي، توسعه صادرات، سامان و ملي، عضو شبكه شتاب بودند.
عضويت در شبكه شتاب اين امكان را به تمامي مشتريان اين بانك ها مي دهد تا از خدمات يكديگر استفاده كرده و از دستگاه هاي خودپرداز تمامي آنها بهره گيرند.
عده اي از مسوولا ن بانك هاي عضو شتاب مي گويند اجراي اين طرح هزينه بسياري را به آنها تحميل مي كند و تنها به منظور رفاه و آسايش مشتريان خود حاضر به عضويت در شتاب شده اند، اما باتوجه به دريافت كارمزد توسط بانك هاي سرويس دهنده به نظر نمي رسد ضرر و زياني متوجه بانك هاي عضو شود.
مشتريان بانك هايي كه عضو شبكه شتاب هستند البته اين روزها راضي تر به نظر مي رسند. آنها قادر خواهند بود كارت هاي خود را در تمامي دستگاه هاي خودپرداز بانك هاي عضو وارد سازند و در صورت عدم كارايي برخي از آنها مي توانند با طي كردن فاصله كوتاهي به شعب ساير بانك هاي عضو مراجعه كنند و بالا خره به آن مبلغي كه مي خواهند دست يابند!
با اين حــــــال به نظر مي رسد تا زماني كه خدمات رساني بانك ها به حد استاندارد نرسد، مشتريان با مشكلا تي اينچنين همچنان سر و كله بزنند.

تلفات خانه تكاني در بيمارستان لقمان
شكر خدا حال بانوان خوب است...
بيمارستان لقمان امسال حال و هواي ديگري دارد. برخلا ف سال گذشته در آستانه نوروز امسال اين بيمارستان آرام تر از هميشه است. ديگر از گوشه و كنار بخش اورژانس صداي سرفه هاي شديد و عق زدن هاي پي در پي و ناله هاي گوشخراش نمي آيد. به گفته مرزبان يكي از پرستاران شيفت در دمادم نوروز امسال هم ميزان خودكشي پايين آمده است و هم خبري از مسموميت هاي شديد مواد شوينده نيست.
غلب مسموميت ها در آستانه نوروز مربوط به مواد شوينده و بهداشتي است. همان موادي كه اغلب زنان خانه دار براي انجام عمليات خانه تكاني از آن استفاده مي كنند. ظاهرا زنان به عنوان مدير امور داخلي منزل بيشترين مسووليت را در نظافت خانه دارند، شايد به همين دليل نيز بيشترين موارد مسموميت مربوط به زنان است.
شاهين شادنيا ، رئيس  بخش ICU مسمومان بيمارستان لقمان كه از بي احتياطي افراد در استفاده از مواد پاك كننده كمي عصباني به نظر مي رسد، مي گويد: امسال چيزي حدود 39 مورد بستري ناشي از مسموميت مواد شوينده داشتيم كه به نسبت سال قبل افزايش پيدا كرده است، اما بيشتر بيماران سرپايي بوده اند. به گفته وي سال گذشته 25 مورد بستري داشتيم كه از اين تعداد 18 مورد زن و 7 مورد مرد بودند.
احتمالا  آن 7 مورد نيز مربوط به مرداني است كه به عنوان كارگر در منازل كار مي كنند. البته به گفته مرزبان ، پرستار شيفت سال گذشته، مسموميت هاي سرپايي به قدري زياد بود كه ما مجبور شديم به پرسنل آماده باش بدهيم.
البته مسموميت منجر به مرگ در اين بيمارستان گزارش نشده، اما مواردي همچون حساسيت پوستي و دشواري تنفس زياد است.
شاهين شادنيا با ابراز خوشحالي از اينكه امسال موارد مسموميت شديد كه منجر به بستري شدن باشد نبوده، توصيه مي كند كه: - زنان خانه دار از مصرف مواد شوينده در فضاهاي بسته خودداري كنند- ماسك هاي تنفسي و دستكش حتما مورد استفاده قرار بگيرد - بخار متصاعد شده از تركيب جوهرنمك و وايتكس بسيار براي چشم، پوست و ريه خطرناك است. زنان از تركيب اين دو ماده جلوگيري كنند.
وي در پايان بهترين اقدام براي مسمومان ريوي را خروج سريع فرد از محل سربسته و استفاده از هواي آزاد و تماس با اورژانس جهت تجويز اكسيژن و مصرف داروهاي ضدالتهابي عنوان مي كند.

به دنبال مشاركت شهروندان در بازيافت كاغذ
031326.jpg
ليلا  درخشان- به كار گرفتن مشاركت شهروندان در توسعه پايدار شهر، حفظ محيط زيست و به وجود آمدن شهر سالم از اهداف مديران شهري كلا نشهرهاي جهان است. به وجود آوردن چرخه سالم توليد و مصرف كالا  هم از دستاوردهاي همين مشاركت شهروندي است. در اين زمينه تهران شهري محسوب مي شود كه هنوز پيشرفت چنداني نكرده و از دهه هاي گذشته مديران آن نتوانسته اند با فرهنگسازي مناسب قدم هاي موثري در به كارگيري مشاركت شهروندان در به وجود آوردن فضاي شهري سالم بردارند.
مجموعه اي كه در سال 73 در پاركشهر و با همكاري جمعي از فعالا ن شهري تشكيل شد، تلا ش داشت تا با به عهده گرفتن مسووليت جمع آوري تمامي كاغذهاي باطله شهر تهران، گام هايي در همين زمينه بردارد.
فرزانه ميرزايي كندري، از اعضاي هيات مديره اين مجموعه (شركت پاكانشهر) در مورد روند كار آن مي گويد: در شروع كار در تمامي ساختمان هاي اداري، مدارس و جاهايي كه در دست شهرداري بود كيوسكي براي جمع آوري كاغذ در اختيارشان گذاشتيم و براي تشويق، در ازاي جمع آوري كاغذ به آنها كتاب، لوازم التحرير يا بليت سينما مي داديم. مسلما همين مساله باعث شد اين طرح خيلي بيشتر از آنچه ما انتظار داشتيم مورد استقبال و توجه مردم قرار گيرد به طوري كه ما به آنها كد اشتراك داديم. اين طرح تا جايي پيش رفت كه ما قصد داشتيم به مرور حتي تمامي خانه ها را تحت پوشش قرار دهيم، اما اين كار عملي نشد.
او با اشاره به اينكه اگر سازمان بازيافت و خدمات شهري وقت با اين شركت همكاري مي كرد، موفقيت هاي چشمگيري حاصل مي شد و در خصوص علت عقيم شدن اين طرح مي گويد: در آن زمان وقتي كه اين طرح را براي همكاري به شهرداري ارايه داديم با استقبال آنها مواجه نشديم.
ميرزايي كندري با اعتراف به اينكه زمان اجراي اين طرح نامناسب بود، علت اصلي به نتيجه نرسيدن اين طرح را عدم فرهنگسازي مي داند و مي گويد: بدون فرهنگسازي هر طرحي به طور قطع با شكست مواجه مي شود و اين طرح هم از اين قاعده مستثني نبود. به گفته او ايده اين طرح از كشور سوئد گرفته شده بود و آنها مي خواستند بدون در نظر گرفتن شرايط كشورمان به همان صورت آن را پياده كنند. او مي گويد: ما خيلي تلا ش مي كرديم، اما وقتي كار پيش نمي رفت سرخورده مي شديم. اين مشكلا ت در نهايت باعث شد تا ميرزايي جلسات را ترك كند و اين شركت هم زيرنظر معاونت خدمات شهرداري اداره شود.
_ _ _
اصلي ترين دغدغه خدمات شهرداري جمع آوري زباله در ساعت تعيين شده است و جمع آوري كاغذ مسلما نيروي بيشتر و انگيزه قويتري را مي طلبد. انتظار هم نمي رفت با انتقال اين شركت به خدمات شهرداري نتيجه اي كه مدنظر طراحان اين طرح بوده، از اين طريق حاصل شود.
ميرزايي مي گويد: اما با تجاربي كه كسب كرده ايم، بر نقاط ضعف و قوت خود آگاه شده ايم و مي دانيم كه كلنگ نقطه شروع را بايد كجا بزنيم. آن زمان حتي در خانواده شهرداري طرح بازيافت كاغذ جا نيفتاده بود و مسلما انتظار نمي رفت مردم بخواهند جلوتر از مديران در استقبال از اين طرح پيش روند.
او مي گويد: موفقيت اين طرح حمايت چشمگير رسانه ها خصوصا راديو و تلويزيون را مي طلبد و همانطور كه فرهنگسازي نيروي انتظامي در رابطه با پيام هاي ايمني در قالب پيام هاي انيميشن بسيار نتيجه داده است، اين طرح هم با برنامه ريزي مناسب مسلما نتايج خوبي خواهد گرفت.

با تصويب آئين نامه  هاي جديد
تبليغات پزشكي ممنوع مي شود
031320.jpg
به عكس بيني عمل شده توي مجله اشاره مي كند: چقدر قشنگ عمل شده، شماره تلفن مطب دكترش را بردار.
اين ملا ك اصلي خانم هاي طالب عمل زيبايي است، براي انتخاب پزشك جراح. با آنكه اغلب پزشكان متخصص براي انجام اعمال جراحي كه تبليغ آن را مي كنند، صلا حيت دارند، اما به اعتقاد مسوولا ن نظام پزشكي اينگونه تبليغات گمراه كننده است.
به گفته دكترحسن هويدا، عضو شوراي عالي نظام پزشكي كشور، در دوره جديد فعاليت سازمان نظام پزشكي از تبليغات پزشكي به طور كامل جلوگيري مي شود.
وي مي گويد: حرفه پزشكي نيازي به تبليغ ندارد و مراجعه كنندگان فقط بايد از نام پزشك، تخصص و محل فعاليت وي مطلع باشند، تبليغ فعاليت هاي يك پزشك يا موسسه پزشكي لا زم نيست، مگر اينكه لا زم باشد تعطيل شدن يك مطب يا درمانگاه به اطلا ع مردم برسد.
به گفته يكي از مسوولا ن سازمان نظام پزشكي، جلوگيري از اين تبليغات نيازي به تدوين آئين نامه جديد ندارد. چه، بر اساس قانون تبليغات گمراه كننده توسط پزشكان ممنوع است. پزشكان تنها مي توانند، نوع تخصص خود را براساس آنچه در پروانه آنها درج شده به مردم معرفي كنند.
مثلا  بنويسند دكتر... متخصص جراحي پلا ستيك. اما درج آگهي در خصوص عمل زيبايي بيني يا عمل چروك دور چشم براي اينگونه متخصصان ممنوع است.
وي مي گويد: اينگونه تبليغات خلا ف قانون است و هيات هاي انتظامي سازمان با اين نوع تخلفات برخورد مي كنند و بسته به نوع تخلف، جريمه هايي براي آنها در نظر گرفته مي شود. حتي در برخي موارد ممكن است هيات، راي به تعطيلي مطب پزشك متخلف بدهد.
با اين همه دكتر هويدا معتقد است: در سالهاي گذشته نبود يك آئين نامه قوي براي برخورد جدي با تخلفات تبليغاتي پزشكان، بازار آشفته تبليغات پزشكي را به وجود آورده است و بايد هرچه سريعتر با تدوين  آئين نامه اي قوي با اين پديده كه به هيچ وجه به صلا ح جامعه نيست برخورد كرد.
اما يكي از مسوولا ن سازمان نظام پزشكي مشكل را نبود آئين نامه قوي نمي داند: ما هميشه با اين نوع تخلفات برخورد كرده ايم، منتها هر از چندگاهي اين تبليغات شدت مي گيرد. ما بارها به نشريات هم به خاطر درج اين آگهي ها هشدار داده ايم.
با وجود اين قوانين هنوز تبليغات اغوا كننده بسياري از پزشكان و كلينيك ها، بسياري را به اين مطب ها مي كشاند.
در تبليغات جديد، پزشكان به درج تصاوير قبل و بعد از عمل جراحي بيني اكتفا نمي كنند و به راحتي مي توان تصاوير گوش هاي عمل شده، عمل جراحي روي پف بالا ي چشم و انواع و اقسام جراحي هاي زيبايي را مشاهده كرد، جالب آنكه بيشتر اين تبليغات به قول سازمان نظام پزشكي گمراه كننده، توسط پزشكان متخصص جراحي پلا ستيك، گوش وحلق و بيني و پوست و زيبايي انجام ميشود، اغلب نيز با تاكيد بر به كار گرفتن روش هاي ليزيك، مبالغ هنگفتي را بابت اين اعمال جراحي از مشتريان خود دريافت مي كنند. با اين حال بيشتر متقاضيان اين نوع اعمال جراحي وقتي براي انجام عمل جراحي تصميم مي گيرند، نمي دانند به كدام پزشك بايد مراجعه كنند. جالب است بدانيد، مسوولا ن جامعه پزشكي آلمان نيز به تازگي تصميم گرفته اند، تبليغات جراحي هاي زيبايي را در اين كشور محدود كنند.

كوتاه
۷ درصد كمتر
باور كنيد كمربند بستن نه فقط مانع جريمه شدن مي  شود كه مانع از مردن هم مي  شود. طبق آمار، كمربند ايمني۷ درصد مرگ و مير در تصادفات را كاهش مي  دهد.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: سال گذشته 67 درصد رانندگان به دليل استفاده نكردن از كمربند ايمني در اثر ضربه به سر فوت كردند، ولي امسال اين رقم به 60 درصد رسيد؛ يعني 7 درصد مرگ و مير كمتر.
۴ ميليون با سواد
۴ ميليون بي  سواد قرار است با طرح ويژه سوادآموزي در سال آينده به افراد باسواد تبديل شوند. طرح ويژه سوادآموزي، افراد 10 تا 49 سال را نيز تحت پوشش قرار مي  دهد، اما به اين معني نيست كه افراد بالا ي 50 سال نمي  توانند باسواد شوند.
در برنامه چهارم توسعه كشور، بي  سوادي در جمعيت زير 30 سال ريشه كن خواهد شد.
هم اكنون 8 ميليون و 100 هزار نفر از جمعيت كشور به عنوان بي  سواد مطلق از مهارت هاي خواندن، نوشتن و محاسبه كردن محروم هستند.
دختران جوان خدمتكار
بررسي ها نشان مي  دهد 3/3 درصد از خانواده هاي آلماني، دختران جوان را به عنوان خدمتكار به كار گرفته اند.
اين موضوع مورد اعتراض فمنيست هاي آلماني قرار گرفته است. آنها مي  گويند: ما بيشتر از اين نمي  توانيم تحمل كنيم كه در اينجا اختلا فات جنسيتي برگرده زنان كشورهاي مزد ارزان تحميل شود. زيرا كه همچنان مسووليت اين كار مشقت بار بر عهده زنان اين كشورهاست.
اكثر اين خدمتكاران، زنان مهاجر آسيايي، آفريقايي و آمريكاي لا تين و در آلمان عمدتا زنان اروپاي شرقي هستند.
رانندگان درستكار
امسال 46 درصد رانندگان كل كشور اصلا  خلا ف نكردند. اين خبر را معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت و افزود: از سال 81 كنترل نامحسوس ترافيك اجرا شده است و احتمالا  اين موضوع در كاهش درصد تخلفات موثر خواهد بود.
وي مي  گويد: هم اكنون 2 هزار و 500 بازرس كنترل نامحسوس ترافيك در كشور با پليس همكاري مي  كنند كه 96 درصد آنها تحصيلكرده و دانشگاهي هستند.
تعداد تخلفات ثبت شده به وسيله اين افراد در سال 82، 10 هزار مورد و در سال 83، 800 مورد بوده است.
و اينك جشنواره مطبوعات
دبيرخانه دوازدهمين جشنواره مطبوعات كه در ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود، آغاز به كار كرد.
اين نمايشگاه از سوي شركت تعاوني مطبوعات كشور و با حمايت و نظارت معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا مي از 13 تا 23 ارديبهشت ماه همزمان با نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در محل دايمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود و اين به معناي آن است كه نمايشگاه كتاب هم سر جاي خود تشريف دارد.
احمد حلت، دبير دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات گفت: موسسه هاي مطبوعاتي و خبري، روزنامه ها ونشريه هايي كه داراي مجوز انتشار با گستره توزيع سراسري هستند، نمايندگي مطبوعات تخصصي خارجي و همچنين انجمن ها و كانون هاي صنفي كه فعاليت آنها با مشاغل مطبوعاتي مرتبط است مي توانند جهت ثبت نام و براي حضور در نمايشگاه دوازدهم به دبيرخانه اين نمايشگاه واقع درتهران، خيابان دكتر شريعتي، انتهاي خيابان قبا، خيابان زيبا، كوچه كاج، شماره 11، دبيرخانه دايمي جشنواره مطبوعات يا آدرس ميدان هفت تير، كوي شهرود مراجعه كنند.
تمامي اطلا عات مربوط به دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات در آدرس هـــــــــاي اينترنتي www.Iranpressfestival.net وwww.ab.gov.ir قابل دسترسي است.
بن لباس
فارس_ كارشناس انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تاكنون حدود 18 هزار كارت لباس بين دانش آموزان كم بضاعت شهر تهران توزيع شده است.
آموزش و پرورش شهر تهران در اختيار دانش آموزان كم بضاعت كارت هايي را به عنوان عيدي قرار مي دهد تا با مراجعه به فروشگاه هاي زنجيره اي، لباس مورد نياز شب عيد خود را تهيه كنند.
اين كارت ها به غير از كمك اوليا و مربيان مدارس و خيرين است كه به دانش آموزان كم بضاعت اهدا مي شود.
جمع ميزان كمك خيران، انجمن هاي مدرسه و منطقه، روساي آموزش و پرورش هاي مناطق و.. در فروردين ماه جمع آوري مي شود و آن زمان مي توان بيلا ن كاري را تهيه كرد.
بدون مجوز، نخوريد!
ايسنا: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي توزيع، فروش و مصرف اقلا م و كالا هاي ذيل را غيرمجاز اعلا م كرد.
۱_ترشي مخلوط با مارك شيترك
۲_روغن زيتون با مارك سامان و شماره ساخت جعلي  ۶۳۷۴
۳_مايع سفيدكننده و ضد عفوني كننده گلبرگ 4 هزار ميلي گرمي با پروانه ساخت جعلي  ۱۵۰۱ ب
۴_مايع سفيدكننده و جوهر نمك گلشودنا
۵_پودر ظرفشويي با نام الگانس
۶_پنير ليقوان به شماره  ۵‎/۰۶۵(tm)پ
۷_سس مايونز با مارك شمير
۸_لواشك با نام تجاري اطلس و نيكوترش
۹_آلوچه با نام هاي تجاري شكوفه، تركان و شمشاد
بنا بر اين گزارش تمامي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور موظفند در صورت مشاهده در سطح عرضه، اقدامات قانوني و لا زم را معمول دارند.

قانون جديد
مبلغ جريمه در تهران 40000 ريال
۱۰۴۰_ همراه نداشتن پروانه تاكسيراني، تخلف محسوب مي شود.
همچون ديگر كسبه كه پروانه كسب دارند، هر تاكسي و دارنده تاكسي پروانه اي براي كار دارد. اين پروانه هويت تاكسي و تاكسيران را مشخص مي كند و مانع از اين مي شود كه فرد يا افرادي در پوشش جابه جايي مسافر اقدام به خلافكاري، دزدي و آدم ربايي نمايند. ضمن اينكه ماموران اداره تاكسيراني را در كنترل بر امر مسافربري تاكسي ها كمك مي كند.

در شهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
درمانگاه
شهر آرا
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  شهر آرا  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |