سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۷۵
تا مرز بيدار
بيدمجنون جديد ترين فيلم مجيد مجيدي اين روزها بر پرده نقره اي نقش بسته است
004230.jpg
عكس: هاشم عطار
برعكس چند فيلم گذشته مجيدي كه موافقان فيلم در اكثريت بودند، اين بار تعداد موافقان و مخالفان تقريبا برابر بود. مخالفان بر اين عقيده بودند كه فيلم مجيدي قصه كم دارد و همه چيز بر مبناي ايده اي كه پرورانده نمي شود، بنا شده است
مهدي طاهباز
اين روزها ششمين فيلم بلند مجيد مجيدي روي پرده رفته است. بيدمجنون ساخته فيلمسازي است كه كارش را در سينما به عنوان بازيگر شروع كرده است.
شايد هم اكنون كمتر كسي باشد كه پيشينه بازيگري مجيدي را به خاطر آورد و همه او را صرفا يك كارگردان مي دانند. مجيدي در سالهاي اوليه انقلاب فعاليت هنري اش را با حوزه هنري  سازمان تبليغات اسلامي و با بازي در آثاري مانند توجيه(منوچهر حقاني پرست)، مرگ ديگري(محمد رضا هنرمند)، استعاذه(محسن مخملباف) و دو چشم بي سو(محسن مخملباف ) آغاز كرد.
بايكوت(محسن مخملباف) نقطه اوج كارنامه مجيدي تا اواسط دهه 60 بود.
مجيدي تا سال۷۱ كه اولين فيلم بلندش بدوك را جلو دوربين برد، در چند فيلم ديگر مانند تيرباران(علي اصغر شادروان)، تا مرز ديدار(حسين قاسمي جامي)، در جست وجوي قهرمان(علي آشتياني پور) و شنا در زمستان(محمد كاسبي) به عنوان بازيگر حضور يافت. اولين ساخته مجيدي آنچنان كه بايد، مورد توجه واقع نشد ولي دومين فيلم او يعني پدر از تولد فيلمسازي خوش ذوق و آينده دار حكايت مي كرد. پدر سيمرغ بلورين بهترين فيلم دوم را از آن خود كرد و در چند رشته ديگر نيز نامزد دريافت جايزه شد. اما بزرگترين اتفاق كارنامه هنري مجيدي با ساخت فيلم بچه هاي آسمان رخ داد. او با اين فيلم علاوه بر درو كردن سيمرغ هاي جشنواره فجر، توانست تنها فيلمساز ايراني باشد كه فيلمش توانسته در بين پنج فيلم نامزد دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي قرار بگيرد. مجيدي پس از بچه هاي آسمان فيلم هاي رنگ خدا و باران را جلو دوربين برد كه با استقبال نسبتا گسترده منتقدان و نسبي مردم مواجه شدند.
خداحافظ بچه ها
مجيدي با ساخت ششمين فيلم بلندش دست به دو خرق عادت زد؛ اول اينكه پس از پنج فيلم از دنياي كودكان فاصله گرفت و وارد دنياي بزرگسالان شد و ديگر اينكه در فيلمش از بازيگران حرفه اي و ستاره(پرويز پرستويي) استفاده كرد. (البته مجيدي در فيلم پدر از محمد كاسبي كه يك بازيگر حرفه اي و نه ستاره، به حساب مي آمد استفاده كرده بود.)
بيدمجنون كه در ابتدا بازگشت نام داشت، در سكوت خبري ساخته شد. مجيدي زماني نسبتا طولاني را صرف ساخت فيلمش كرد، به طوري كه مجبور شد بنا به دلائلي سه بار فيلمبردار عوض كند.(هرچند كه نام محمود كلاري به عنوان مدير فيلمبرداري در تيتراژ آمده است.)
نمايش بيدمجنون در جشنواره فجر واكنش هاي متفاوتي را برانگيخت.
برعكس چند فيلم گذشته مجيدي كه موافقان فيلم در اكثريت بودند، اين بار تعداد موافقان و مخالفان تقريبا برابر بود. مخالفان بر اين عقيده بودند كه فيلم مجيدي قصه كم دارد و همه چيز بر مبناي ايده اي كه پرورانده نمي شود، بنا شده است. اما اكثر اين مخالفان هم با اين نظر موافق بودند كه مجيدي در بيد مجنون تسلطش بر ابزار سينما را بخوبي نشان مي دهد و فيلمش به لحاظ كارگرداني اثري شاخص در كارنامه اش به شمار مي رود.به هر حال اين روزها بيد مجنون مجيد مجيدي روي پرده سينماهاست و با توجه به فروش نسبتا معقول فيلم هاي مجيدي و نيز شرايط اكران و تبليغات ويژه بيد مجنون، به نظر مي رسد اين فيلم از فروش خوبي هم برخوردار شود.ضمنا، فيلم در مقايسه با جشنواره، دچار تغييراتي هم شده كه مهمترينش ساخت موسيقي اورژينال توسط احمد پژمان با همكاري اركستر سمفونيك ارمنستان است.
خادمان حرم
مجيد مجيدي، اين روزها در حال آماده سازي فيلمي مستند درباره خادمان حرم امام رضا(ع) است.او كه اواخر فروردين براي يك كار تحقيقي به مشهد سفر كرده بود، تصاويري از خادمان حرم امام رضا(ع) فيلمبرداري كرد كه در قالب يك فيلم مستند به نمايش درخواهد آمد.
مجيدي طي ماه هاي گذشته، چند سفر به مشهد داشته و فيلم مستندش را در چند مرحله فيلمبرداري كرده است. حضور آدم هاي مختلف مانند استاد دانشگاه، پزشك، معلم، كاسب و... در ميان خادمان حرم امام رضا(ع) اصلي ترين انگيزه مجيدي براي ساخت چنين فيلمي بوده است. مجيدي اين روزها در حال نظارت روي تدوين اين پروژه مستند است.
بازگشت به گذشته
اگر اتفاق خاصي رخ ندهد،  مجيد مجيدي هفتمين فيلم بلندش را اواخر تابستان كليد خواهد زد. او از ابتداي امسال روي فيلمنامه جديدش مشغول كار است تا جديدترين فيلمش را جلو دوربين ببرد.فيلم جديد مجيدي اثري اجتماعي است و يك نوجوان 16-17 ساله شخصيت اصلي قصه خواهد بود.به گفته مجيدي، اين فيلم از موضوع و مضمون متفاوت تري نسبت به ديگر آثارش برخوردار است.اگر نزديك ترين زمان فيلمبرداري هفتمين فيلم مجيدي اواخر تابستان امسال باشد، بازهم نمي توان اميدي به حضور اين فيلم درجشنواره فجر داشت، چون معمولا او مدت زمان نسبتا زيادي را صرف فيلمبرداري و مراحل فني فيلمش مي كند.
مشاركت در باغ هنر
پس از فعاليت هاي محمدرضا شجريان براي به سرانجام رساندن باغ هنر در بم، مجيدي نيز براي مشاركت در ساخت اين پروژه ابراز آمادگي كرد.
مجيدي چندي پيش طي نشست مشتركي با شجريان اعلام كرد كه هر كاري براي كمك به پروژه باغ هنر از دستش برآيد انجام خواهد داد و از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.مجيدي قصد دارد همزمان با اكران بيد مجنون نمايش هاي ويژه اي را برگزار كند و عوايد حاصل از آنها را صرف تكميل باغ هنر كند. ضمنا به گفته او، براي مردم بم نيز چندين نمايش رايگان با حضور عوامل فيلم در نظر گرفته خواهد شد تا به بهتر شدن روحيه آنها كمك شود.ضمنا مجيدي اعلام كرده از ساير نهادها و تشكل هاي صنفي هنري و سينمايي مانند خانه سينما و... نيز كمك خواهد گرفت تا باغ هنر هر چه زودتر به سرانجام برسد.

خياباني كه به نام اسلام شناس اروپايي نام گذاري شد
تهران ميزبان هانري كربن
004254.jpg
مرتضي محمد بيگ لو - باتوجه به سوابق تاريخي و فرهنگي در روابط ديرينه دوستي و ضرورت ايجاد روابط مطلوب ميان كشورهاي دوست و در جهت تداوم اين نوع روابط، انجمن هاي دوستي تشكيل شده اند كه در اين راستا انجمن دوستي ايران و فرانسه در سال 80 به ثبت رسيد. اين انجمن يك انجمن غيرانتفاعي است كه هدف اصلي آن تحكيم و گسترش روابط بين دو كشور ايران و فرانسه در زمينه هاي فرهنگي، هنري، علمي و... است.
در پي اهداف اين انجمن يكي از اقدامات مهم در تاريخ 6تير 84 بود كه پس از برگزاري مراسم سالگرد هانري كربن از طرف انجمن دوستي ايران و فرانسه و با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،جهت نامگذاري يكي از خيابان هاي تهران به نام پروفسور هانري كربن صورت گرفته بود. مراسم رسمي پرده برداري از لوح پروفسور هانري كربن با حضور آقايان مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران ، فرانسوا نيكولو سفير فرانسه در ايران، دكتر سهراب فتوحي رئيس انجمن ايران و فرانسه و اصغري شهردار منطقه 11 و دكتر محمدرضا وصفي مدير كل مجامع و فعاليت هاي فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام پذيرفت و پس از برگزاري مراسم، مهندس چمران گفت: پيشنهاد نامگذاري خيابان هانري كربن از سوي انجمن دوستي ايران و فرانسه و شهرداري منطقه 11 به شوراي شهر تهران ارائه شد و شوراي شهر نيز در جلسات خود به لحاظ شخصيت علمي و فرهنگي هانري كربن، فيلسوف و ايران شناس بزرگ فرانسوي، با اين پيشنهاد موافقت كرد. مهندس چمران افزود: انجمن هاي دوستي نقش بسيار مثبتي در تحكم و دوستي بين كشورها ايفا مي كنند و همچنين از نامگذاري يكي از مكان هاي فرهنگي شهر تهران به نام موسيوبودار، معمار بزرگ فرانسوي خبر داد كه اين معمار بزرگ در سال 1318 ، دانشكده معماري را در ايران بنا نهاد. سهراب فتوحي، رئيس انجمن ايران و فرانسه، در پي اين اقدام گفت: در سال 82 با همكاري وزارت ارشاد اسلامي، مراسمي براي بزرگداشت هانري كربن برگزار كرديم كه پيشنهاد نامگذاري يكي از خيابان هاي تهران به نام اين پروفسور در همان مراسم مطرح شد. فرانسوا نيكولو، سفير فرانسه در ايران، نامگذاري اين خيابان به نام پروفسور را يكي از اقدامات مثبت در تحكم روابط بين دو كشور ذكر كرد و نقش بسيار مهمي در گسترش و تعامل كشورها با يكديگر دانست و همچنين خاطر نشان كرد كه در كشور فرانسه هم خيابان هايي به نام شاعران ايراني مانند فردوسي يا بزرگاني مثل ابن سينا كه كاملا براي فرانسويان آشنا و شناخته شده هستند وجود دارد. سفير فرانسه، عملكرد انجمن دوستي ايران و فرانسه را مثبت ارزيابي كرد و باعث نزديكي هرچه بيشتر روابط بين دو كشور دانست. هانري كربن (1357-1282 ه.ش)، فيلسوف، اسلام شناس و ايران شناس معروف فرانسوي است.
كربن متفكري غربي است كه در جست وجوي شرق به ايران رسيد و متوجه معنويت و فرهنگ عميق ايراني و تداوم آن از ايران قبل از اسلام به بعد از اسلام شد و آن را در تشيع، عرفان و تصوف اسلامي يافت. وي انجمن ايران  شناسي فرانسه را در سال۱۳۲۵ شمسي در تهران تاسيس و آثار بسياري از حكما و عرفاي مسلمان ايراني را احيا كرد و كتاب هاي مهمي در اين باره از جمله اسلام در ايران را نوشت. پروفسور هانري كربن با استادان بزرگ ايراني از جمله علامه طباطبايي و سيد جلال آشتياني مانوس بود و در دل و جان انديشمندان ايراني جا داشت.

كيارستمي و فيلمي از خيام
004182.jpg
عباس كيارستمي، كارگردان سينماي ايران طرحي در دست دارد كه مي خواهد آن  را با اولمي بسازد.اين فيلم از آثار حكيم عمر خيام الهام گرفته شده است. عباس كيارستمي اعلام كرد در نظر دارد در هفته هاي آينده فيلمبرداري اين اثر مشترك را با كارگردان ايتاليايي ارمانو اولمي آغاز كند. اين فيلم به طور نيمه داستاني و نيمه مستند تهيه خواهد شد. همچنين كيارستمي در جشنواره فرهنگي راوللو كه با حضور نويسندگان و هنرمندان ايران برگزار مي شود، حضور خواهد يافت. به گزارش ايسنا، امسال ايران، ميهمان جشنواره فرهنگي راوللو در 300 كيلومتري جنوب شهر رم است. عباس كيارستمي، داريوش شايگان، داريوش طلايي و آذر نفيسي از جمله ميهمانان حاضر در اين جشنواره هستند.

عليرضا سجاد پور و فيلم شهر
عليرضا سجاد پور اين روزها به عنوان دبير اولين جشنواره فيلم شهر مشغول كارهاي مقدماتي برگزاري اين جشنواره است. او چند روز پيش طي حكمي از سوي رئيس سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران به عنوان دبير نخستين جشنواره فيلم شهر برگزيده شد.
نخستين جشنواره فيلم شهر از تاريخ 27 تا 29 شهريور، همزمان با اعياد شعبانيه در فرهنگسراهاي تهران برگزار مي شود. اين جشنواره شامل پنج گروه فيلم هاي سينمايي، فيلم هاي مستند، فيلم هاي كوتاه تا 30 دقيقه، فيلم هاي انيميشن و فيلم هاي يك دقيقه اي با عنوان زيباترين تصوير شهر است. اين جشنواره همچنين داراي دو بخش ويژه نمايش فيلم هاي مستند تهران قديم و مروري بر آثار يك فيلمساز ممتاز شهر تهران است. وي در خصوص موضوعات محوري جشنواره گفت: مديريت شهري، حمل و نقل، محله، خانواده، محيط زيست، ارتباطات و فن آوري اطلاعات، هويت فرهنگي، دانش و آموزش، اقتصاد و اشتغال، امنيت و ايمني، سلامت و آرامش، آسيب هاي اجتماعي، مفاخر، آئين  ها و نمادها، همبستگي و مشاركت موضوعاتي هستند كه مرتبط با شهر و زندگي شهري بايد مد نظر قرار گيرند. اما سجاد پور در حيطه تهيه كنندگي هم فعاليت هايي داشته است او قصد دارد بزودي تهيه كنندگي فيلمي به نام آخرين ملكه زميني را آغاز كند. اين فيلم را محمد رضا عرب، كارگرداني خواهد كرد و از عوامل آن تاكنون، ساعد نيك زاد (مدير فيلمبرداري) و قربان نجفي (بازيگر)  مشخص شده اند.
فيلمبرداري اين فيلم از 26 مرداد ماه در شهرستان يزد به مدت يك هفته آغاز مي شود و در ادامه در حدود يك ماه فيلمبرداري در خراسان رضوي به طول مي انجامد و در مرحله آخر فيلمبرداري، با هماهنگي هايي كه با مسئولان كشور افغانستان به عمل آمده است، در حدود 10 يا 15 روز در شهر مزار شريف صحنه هاي پاياني، فيلمبرداري خواهد شد.
سيد عليرضا سجاد پور قصد دارد فيلم را براي جشنواره فيلم فجر آماده كند. داستان آخرين ملكه هاي زميني درباره مهاجران افغان است كه قصد بازگشت به كشورشان را دارند.

داوود رشيدي روي صحنه
004179.jpg
داوود رشيدي پائيز امسال با نمايش اولاف و آلبرت نوشته هنريش هانكل و به كارگرداني محمود عزيزي روي صحنه تئاتر خواهد رفت. اين نمايش كه رضا بابك هم در آن به عنوان بازيگر حضور خواهد داشت، روايتگر ديدگاه دو مرد مسن است كه بازنشسته شده اند و نسبت به مسائل جامعه نگاه متفاوتي دارند، اما رشيدي اين روزها مشغول ترجمه نمايشنامه اي با عنوان ميهمان نوشته اريك امائونل اسميت است. ميهمان يك كار رئاليستي است و به موضوع اتحاد آلمان و اتريش در دوره هيتلر مي پردازد. رشيدي قصد دارد اين نمايشنامه را امسال كارگرداني كند و روي صحنه ببرد. به همين منظور پس از اتمام اجراي نمايش اولاف و آلبرت، تمرينات نمايش ميهمان آغاز خواهد شد.

در فرهنگسراها
عضويت رايگان
خانه فرهنگ خزانه وابسته به سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به منظور غني سازي اوقات فراغت تابستان جوانان و نوجوانان و بانوان، به صورت رايگان عضو مي پذيرد. اين كانون ها شامل كانون نوجوانان، كانون علوم، كانون سلامت، كانون خبرنگاران، كانون جوانان، كانون بانوان، كانون سالمندان، كانون قرآن و كانون IT است. علاقه مندان مي توانند براي عضويت به اين خانه فرهنگ واقع در فلكه اول خزانه بخارايي، خيابان  شهيد پرستويي، مراجعه و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55312922 تماس حاصل فرمايند.

عشق و عرفان
كانون ادبي فرهنگسراي اقوام وابسته به سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران، سمينار يك روزه عشق و عرفان در ادب فارسي را برگزار مي كند. اين سمينار روز سه شنبه 25 مرداد ماه ساعت 18 با حضور استادان دانشگاه، دكتر غلامحسين ابراهيمي ديناني، دكتر احمد تميم داري و دكتر پرويز عباسي داكاني برگزار مي شود. بر اساس اين گزارش، تمامي علاقه مندان براي شركت در اين برنامه مي توانند در تالار همايش هاي فرهنگسراي اقوام حضور يابند.

مشاوره
مراكز منطقه جنوب سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به منظور ارتقاي بهداشت رواني شهروندان و به منظور سهل كردن زندگي شهري و شهرنشيني، اقدام به برگزاري جلسات متعدد مشاوره كرده است. اين مشاوره ها در خانه هاي فرهنگ حر (66402365)، ابوسعيد (66498587)، شيخ هادي (66498587)،سلمان فارسي (55645389)، قلم (55314333)، تلاش (55008100)، دولت آباد (33747772) و فرهنگسرا هاي انقلاب (55419057) و اقوام (66237470) برگزار مي شود.

كارگاه شطرنج
مراكز منطقه جنوب سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران اقدام به برگزاري كارگاه هاي شطرنج كرده است. اين كارگاه در خانه هاي فرهنگ حر (66402365)، خزانه (55312922)، شيخ هادي
(8 6498587)، دولت آباد (33747772) و فرهنگسراهاي اقوام (66237470) برپا است.

نمايشگاه كتاب
واحد كتابخانه فرهنگسراي اقوام وابسته به سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي اقدام به برگزاري نمايشگاه كتاب كرده است. به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي اقوام، اين نمايشگاه كه شامل يكهزار عنوان كتاب (تاريخي، شعر، خاطره و ...) با موضوع بازگشت آزادگان است، از بيست و چهارم مرداد ماه افتتاح و تا سي ام مرداد ماه ادامه دارد. علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 66218568 تماس حاصل فرمايند.

راز شاد زيستن
كتابخانه امام خميني (ره) فرهنگسراي سالمند به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت علي (ع)، مسابقه كتابخواني با عنوان راهنماي خانواده را برگزار مي كند. اين مسابقه كه با موضوع ارتباط صحيح بين اعضاي خانواده برگزار مي شود كتاب راز شاد زيستن و خوشبختي در كانون گرم خانواده تاليف اميرملك محمودي را به مسابقه گذاشته شده و تعداد 20 سئوال از كتاب مذكور مطرح شده است.
سئوالات اين مسابقه شامل مباحثي همچون، روانشناسي ارتباط بين همسران، ازدواج، خانواده متعادل و خوشبخت، وظايف زن و مرد، نگهداري حريم خانوادگي و شيوه هاي صحيح تبادل عاطفي بين زوجين است.
مسابقه كتابخواني خانواده با هدف ارتقاي سطح آگاهي هاي زوجين و گسترش فرهنگ كتابخواني برگزار مي شود و شهروندان ضمن دريافت فرم هاي پاسخنامه مي توانند تا پايان مرداد ماه جواب هاي خود را به صندوق پستي 444 17115 ارسال كنند. علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر و دريافت پاسخنامه مي توانند به نشاني:  ميدان امام حسين (ع)، خيابان 17 شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند.

مسابقه فيلمنامه نويسي
فرهنگسراي پايداري، مسابقه فيلمنامه نويسي و نمايشنامه نويسي با موضوع آزاد برگزار مي كند. كانون فيلم فرهنگسراي پايداري در جهت ترغيب و تشويق جوانان علاقه مند به سينما و تئاتر همراه با توليد آثار نوشتاري ماندگار، مسابقه فيلمنامه نويسي و نمايشنامه نويسي با موضوع آزاد برگزار مي كند.
اين مسابقه در قالب فيلمنامه و نمايشنامه بلند و كوتاه برگزار مي شود و از ميان آثار ارسال شده، به بهترين آن هديه نفيسي اهدا خواهد شد. شركت كنندگان در مسابقه فيلمنامه نويسي و نمايشنامه نويسي بايد آثار خود را تا تاريخ 10/6/84 به فرهنگسراي پايداري واقع در ميدان شهدا، خيابان پيروزي، خيابان شكوفه، خيابان شهيد كاظمي، ارسال كرده يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره  تلفن هاي 9 33350028 تماس حاصل كنند.

توضيح
تماس با bitamethod
پيرو درج گزارش اختراع ثبت نشده شگفت انگيز كه در آن خانم فرانك ابراهيمي موفق به اختراع نهمين روش آموزش يادگيري زبان هاي دوم دنيا (bita method) شده است، علاقه مندان مي توانندجهت اطلاع بيشتر به سايت
www.bitamethod.com مراجعه كنند. در اين روش سه مرحله مقدماتي، پيشرفته و آكادميك از راه تداعي معاني آموزش داده مي شود.

ذهن زيبا
ممكن نيست كسي بتواند بدون آنكه به خود درس دهد،به ديگران چيزي بياموزد.
كنفوسيوس

چكيده دانش هاي آدمي دو كلمه است: صبر و اميدواري .
الكساندر دوما

كسي كه در سرزميني راضي نشد، در جاي ديگرهم نمي شود.
باترا

چه كار داري كه راهنماكيست، ببين راهنمائي چيست .
ارنست رنان

شبكه
امشب فيلم سينمايي سرنوشت ناگوار از شبكه 2 پخش خواهد شد.سرنوشت ناگوار(2004) را براد سيلبرلينگ بر اساس قصه كتاب دانيل هندلر كارگرداني كرده است. جيم كري، كمدين سرشناس يك دهه اخير سينما در اين فيلم نقش اصلي را بازي كرده است. مريل استريپ، جودلا، ليام آيكن، بيل كانلي و اميلي براونينگ ديگر بازيگران اصلي اين فيلم هستند. اين كمدي نوجوانانه و خانوادگي، حال و هوايي ماجراجويانه و فانتزي دارد؛ قصه فيلم درباره پدر و مادري مرفه است كه در جريان يك آتش سوزي كشته مي شوند. 3 فرزند آنها بعد از اين ماجرا، با وضعيت بغرنجي رو به رو مي شوند. از آنجا كه اين 3 نفر كسي را ندارند، به يك محل دور فرستاده مي شوند تا يكي از اقوام دور از آنها مراقبت كند، ولي بزودي بچه ها متوجه مي شوند اين قوم و خويش دور، قصد كشتن آنها و تصاحب دارايي شان را دارد، اما بچه ها كه بسيار باهوش و ماجراجو هستند، توطئه هاي اين فاميل دور را نقش بر آب مي كنند. خط اصلي قصه اين فيلم مربوط به رويارويي جذاب و كمدي اين 4 نفر با يكديگر است.
جيم كري در نقش فاميل طماع بچه ها، براي اين فيلم به زيردست گريمور رفت و با يك گريم ويژه به صورت آدمي خنده دار درآمد. به جز اين گريم سخت، او بازي خيلي خوبي هم ارائه مي كند. كارگرداني فيلم دقيق است و كارگردان توانسته اقتباس خوبي از يك قصه مشهور ارائه كند. طراحي صحنه فيلم يكي از بخش هاي تماشايي اين محصول مفرح و ديدني است. از اين فيلم به عنوان يك كار تراژيك كودكانه هم ياد كرده اند، اما قسمت ديگري از مجموعه پرستاران را نيز مي توانيد حدود ساعت 22:10 از شبكه يك تماشا كنيد. در اين قسمت بن و بران سعي مي كنند بيماري  را كه دچار سانحه سقوط از صخره شده است، نجات دهند، اما موفق نمي شوند. در ادامه پسربچه اي كه خواهرش دچار سرطان است، مي خواهد يكي از اعضايش را به خواهرش اهدا كند، ولي از اين عمل مي ترسد. دان به او كمك مي كند و ...

در شهر
كنسرت سوئد و ايران
كنسرت تلفيقي سوئد و ايران به سرپرستي هنريك ناجي، 3 و 4 شهريور ماه، در كاخ نياوران برگزار مي شود.اين برنامه كه تلفيقي از موسيقي ايران و سوئد است، براساس اشعار خيام و به زبان انگليسي اجرا مي شود.هنريك ناجي، موزيسيني سوئدي است كه با تشكيل يك گروه ايراني، موسيقي تلفيقي از اين دو كشور را آهنگسازي كرده است.كنسرت تلفيقي ايران و سوئد، ساعت 21 روزهاي فوق، در كاخ نياوران برگزار مي شود.
نمايشگاه آثار نقاشيان شريفي و حضرت پور
نمايشگاهي از آثار سعيد نقاشيان، سعيد شريفي و كامبيز حضرت پور از 26 مرداد ماه در نگارخانه سوره داير مي شود.سعيد نقاشيان در خصوص اين نمايشگاه گفت : اين نمايشگاه به مناسبت ميلاد حضرت علي (ع) در سه قالب هنري برگزار مي شود كه در آن 40 اثر از سعيد شريفي، تصوير سازي با قالب كاربرد خط و نقاشي و گرافيك روي سفال، 15 اثر تصويرسازي از كامبيز حضرت پور و 40 اثر خط مداد، خوشنويسي و نقاشي- خط از بنده در معرض ديد عموم قرار مي گيرد. وي در ادامه در خصوص جايگاه نقاشي- خط و خوشنويسي در دنياي معاصر اظهار داشت: هر قالب هنري يك مخاطب براي خود دارد. خوشنويسي مثل عرفان و مدرنيته مي ماند و هر كس در تصور ذهني خودش يك بافته هايي دارد كه هنر مدرن، سنتي، خوشنويسي و... را مي طلبد.هم اكنون نيز در عالم پست مدرنيسم، مخاطب كار خوشنويسي و سنتي وجود دارد.نقاشيان در خاتمه خاطر نشان كرد: اين نمايشگاه تا 5 شهريور ماه در نگارخانه سوره داير خواهد بود. همچنين در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه حميد عجمي، استاد خط معاصر، در اين زمينه به ايراد سخنراني مي پردازد.
بهشت آواره من است
علي ميرباذل، مجموعه شعر بهشت آواره من است را روانه بازار كتاب كرد. علي مير باذل گفت: بهشت آواره من است، مجموعه شعرهاي سپيد من از سال 75 تا 80 است كه البته چند غزل و رباعي هم در اين مجموعه گنجانده شده است. وي در ادامه تصريح كرد: زبان اين مجموعه در مقايسه با شعرهاي مجموعه پشت اين باران ، نرم و عاطفيتر شده است، حتي در اين شعرها، ساختار شكني به شكل جدي خودش را نشان ميدهد و مضامين اين مجموعه بيشتر به سمت و سوي مسائل فلسفي و اجتماعي ميرود. شاعر مجموعه بهشت آواره من است ، در ادامه با بيان اين نكته كه پختگي زبان به نوعي پايه زبان شاعر است، گفت: زبان در طول زمان گاهي دچار استحاله ميشود و گاهي هم به پختگي دست پيدا ميكند، من معتقدم كه اين امر بسيار طبيعي است و بستگي به آگاهي شاعر نسبت كاربرد و گزينش واژهها دارد.

خبرسازان
آرمانشهر
ايرانشهر
جهانشهر
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
شهر آرا
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |