يكشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۳ - Mar 12, 2006
سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد
افزايش ۳۰۰ درصدي بودجه پليس
گروه اجتماعي _ زهرا رفيعي: اولويت هاي نيروي انتظامي در سال ۸۵ اعلام شد.
سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در همايش مشترك معاونين انتظامي و رؤساي ۱۱۰ سراسر كشور گفت: افزايش امنيت اجتماعي، مبارزه با مواد مخدر و كاهش تصادفات سه اولويت اساسي نيروي انتظامي در سال آينده است. مبارزه با آن دسته از جرايمي كه احساس امنيت را تحت الشعاع قرار مي دهند مانند تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و مزاحمت در دستور كار نيروي انتظامي است. همچنين با وجود اينكه ورود مواد مخدر به كشور ۲۰ درصد كاهش  يافته، كشفياتشان ۸۰ درصد افزايش داشته است. بايد توجه بيشتري براي مبارزه با اين جرم كه مبناي بقيه جرايم است بكنيم.
وي در ادامه گفت: تعداد تصادفات در كشور دور از شان مردم است دوسوم تصادفات بر اثر عجله و خطاي فرهنگي انسانها صورت مي گيرد.
وي در مورد برنامه هاي پليس براي چهارشنبه آخر سال گفت: پليس با دو محور اساسي در آخرين چهارشنبه سال با متخلفان برخورد مي كند. اولين محور برخورد با رفتارهاي پر خطر مصرف كنندگان، توزيع كنندگان و توليدكنندگان و دومين محور برخورد با مزاحمين و اوباش است.وي با وعده اينكه از امروز حضور پليس در خيابانها و معابر پر رنگ تر خواهد شد گفت كه ما با شادي جوانان مخالف نيستيم، فقط نگرانيم اين شادي به غم تبديل شود و به فرماندهان ۱۱۰ در استانها دستور داد تا با گرفتن تصوير و عكس از متخلفان و قرار دادن دوربين و مأمور مخفي براي سال آينده هم برنامه ريزي كنند.
سردار احمدي مقدم با اشاره به ايجاد بخش «پيشگيري انتظامي» در نيروي انتظامي گفت: با توجه به بودجه ۶۰ ميليارد توماني سال آينده بايستي ميزان احساس امنيت در مردم را افزايش و نارضايتي مردم را كاهش دهيم. در اين راه از بسيج و پليس ۱۱۰ براي ارتقاي سطح كيفيت پليس استفاده كنيم.
در ادامه برنامه سردار اسكندر مؤمني رئيس پليس ۱۱۰ با اشاره به عملكرد نيروي انتظامي در سال ۸۴ گفت: سال گذشته بودجه نيروي انتظامي حدود ۵ ميليارد تومان بود، امسال اين رقم به ۴ برابر افزايش يافت و سال آينده اعتبارات افزايش چشمگيري خواهد داشت. اين بودجه در راستاي به كارگيري حداكثر امكانات و افزايش آنها به كار خواهد رفت. خريد هلي كوپتر و خودروي سمند، ايجاد يگان حفاظت از جنگلها و مراتع از جمله اقدامات نيروي انتظامي است.

آغاز به كار مراكز هاتف بنياد شهيد در سراسر كشور
عكس: مهدي بيات
008040.jpg
گروه اجتماعي: در آستانه سالروز تأسيس بنياد شهيد به فرمان حضرت امام(ره) در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ اغلب مراكز استان هاي كشور به مركز هدايت الكترونيك تأمين فراگير «هاتف» مجهز شدند.
به گزارش همشهري در اين مراسم كه با حضور شماري از شخصيت هاي سياسي خانواده شهدا و مسئولان بنياد شهيد همراه بود، دكتر حسين دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از مراكز هاتف به عنوان پل ارتباطي ميان سازمان بنياد شهيد و جامعه ايثارگري ياد كرد و گفت: مراكز هاتف در سراسر كشور بايد به مرحله اي از ارتباط برسند كه جامعه هدف به آن اعتماد كرده و بدانند بدون مراجعه به بنياد شهيد از پاسخ مناسب و قانع كننده بهره مند مي شوند.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به پيامدهاي مركز هاتف براي جامعه هدف خاطرنشان كرد: تكريم جامعه ايثارگري و ايجاد باور در آنها مبني بر اين كه اين گونه مراكز مي تواند نيازها، خواست ها، پيشنهادها و مسائل آنها را در ساختار سازماني بنياد رصد كرده و درنهايت رضايتمندي ايثارگران را درپي آورد، بخشي از اهداف شكل گيري اين مراكز را تامين مي كند.
در مراسم گشايش مراكز هاتف، مسعود توانا رئيس مراكز هاتف كشور نيز گفت:با راه اندازي مركز هاتف در تهران ۴۰ درصد از مراجعه ايثارگران به ساختار سازماني بنياد شهيد كاسته شده است.
وي افزود: پيش بيني مي شود با فراگير شدن اين مركز در ساير شهرهاي كشور مراجعه حضوري به بنياد شهيد تنها در موارد خاص صورت گيرد.
رئيس مراكز هاتف كشور گفت: از آنجا كه جامعه هدف بنياد شهيد و امور ايثارگران، خانواده هاي شهدا و جانبازان و آزادگان هستند و از حيث مراجعه به بنياد به زحمت مي افتند راه اندازي اين گونه مراكز مي تواند دغدغه خاطر آن ها را به حداقل رسانده و بستر بررسي و مطالعه دقيق و كارشناسي مسائل و مشكلات آنها را در ساختار بنياد شهيد فراهم آورد.
شايان ذكر است مراكز هاتف بنياد شهيد و امور ايثارگران با هدف پاسخگويي به نيازها، تقاضاها، خواست ها و مشكلات خانواده ايثارگران راه اندازي شده كه در تماس با تلفن ۱۶۱۶ جامعه هدف مي توانند بدون مراجعه حضوري به بنياد شهيد پاسخ خود را با شيوه الكترونيك دريافت دارند.

مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني:
يارانه دارو هدفمند مي شود
گروه اجتماعي- مينا شهني: سال ۸۴ سال پركاري بود. سازمان از سوي مجلس مكلف شد كه براي روستاييان و عشاير دفترچه بيمه درماني صادر كنيم. سازمان ۱۰ سال روي اين پروژه كار كرد.
اين جملات را دكتر ابوالقاسم موسوي مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني در روزهاي پاياني سال در ميان جمع خبرنگاران گفت. طرح بيمه درمان روستاييان و عشاير از سوي ادارات كل بيمه خدمات درماني استانهاي سراسر كشور به پايان رسيده است و دكتر موسوي از سختي كار سخن مي گويد. از ميان ۲۳ ميليون و ۷۰۰ هزار اسمي كه از سوي سازمان بيمه خدمات درماني به اداره ثبت احوال داده شده است ۱۸ ميليون و صد هزار شماره ملي صادر شده و تاكنون ۱۶ ميليون دفترچه در اختيار روستاييان و عشاير قرار گرفته است.
پيش بيني برنامه ريزان صدور ۱۹ ميليون جلد دفترچه بيمه روستاييان و عشاير است كه تعداد باقي مانده احتمالا تا اوايل سال ۱۳۸۵ به دست مردم خواهد رسيد.
تغيير دولت، كوچ عشاير، كارگران فصلي و در برخي موارد بيمه بودن روستاييان از قبل از جمله مشكلات عديده اي است كه سر راه اين طرح قرار داشته است.
اما ايجاد اشتغال بويژه براي گروه هاي مختلف پزشكي از امتيازات طرح بيمه روستاييان برشمرده مي شود. به گفته دكتر موسوي با همسوكردن اين طرح و پزشك خانواده نزديك به ۳ هزار پزشك جديد به استخدام درآمده اند و امكان اشتغال ۵ هزارنفر در سيستم درماني ايجاد شده است. با وجود حضور ۵۱۰۰ پزشك در اين طرح هنوز تا سقف ۸ هزار پزشك مورد نياز است.
هدفمندكردن يارانه دارو و صدور كارت هوشمند براي بيماران مبتلا بهMS از مهم ترين اولويت هاي كاري در سال آينده خواهد بود.

محمدرضا خاتمي:
اصلاحات بايد به دنبال ادبيات جديدي باشد
ايسنا: دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: شهادت مي دهم كه در نظام جمهوري اسلامي  ايران مشكل ترين كارها، كار سياسي و حزبي است، اما براي پيشرفت كشور چاره اي جز تحمل و پيمودن اين راه نداريم.
محمدرضا خاتمي طي سخناني در همايش فصلي جبهه مشاركت حوزه اصفهان با بيان اين كه سياست هاي كشور ما به هيچ وجه قابل پيش بيني نيست افزود: گاهي در مدت كوتاهي سياست هاي كشور ۱۸۰ درجه تغيير مي كند. اين غيرقابل  پيش بيني بودن از نظر عده اي حسن محسوب مي شود، اما مهم اين است كه در چنين شرايطي گيج مي شويم و نمي توانيم به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه نتيجه لازم را به دست آوريم.
وي با نقد دولت در سه بخش اصول حاكميت، سياست داخلي و سياست خارجي خاطرنشان كرد: هر حاكميتي سه بخش مجزا دارد؛ اصولي كه بر آن بنا مي شود، سياست داخلي و سياست خارجي كه در همه سه مورد رفتارها و عملكرد اين دولت با دولت قبلي متفاوت است.

استقبال از طرح روزنامه همشهري
* جفرسن مورلي خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، نوشت: مسابقه روزنامه همشهري بازتاب يك احساس فراگير در جهان اسلام است.
* سايت ميدل ايست تايمز نوشت اگوستوسيد كاريكاتوريست شهير پرتغال اعلام كرده است در مسابقه كاريكاتورهاي هولوكاست همشهري شركت خواهد كرد. سيد گفت: اين مسابقه به وي الهام داده است اما مطمئن نيست كاريكاتور وي با روحيه مسابقه همشهري جور دربيايد. اين كاريكاتور در هفته نامه اُاينديپندنته چاپ شده و سپس به سفارت ايران تحويل شده است.

گفته مي شود...
* مهر: در ميان دستگيرشدگان اغتشاش هاي اخير خوزستان، تعدادي از نيروهاي حزب كوموله و دمكرات منطقه كردستان به چشم مي خورند.
* مهر: محمد جواد لاريجاني براي پاره اي مذاكرات به چند كشور خارجي سفر كرده است. يكي از اين سفرها به مقصد چين بوده است.

مراحل نصب در رواق حرم مطهر امام حسين(ع) آغاز شد
ايسنا: رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات عراق در ايران اعلام كرد: مراحل نصب در رواق حرم امام حسين(ع) در كربلا از ۱۸ اسفند شروع شده است.
منصور حقيقت پور افزود: مراحل نصب در رواق حرم امام حسين(ع) تا پيش از اربعين ادامه دارد. وي ابراز اميدواري كرد كه در هفته آينده با حضور مسئولان رسمي كشورمان و دولت عراق از اين در پرده برداري مي شود. در رواق حرم امام حسين(ع) صبح پنج شنبه به كربلا ارسال شد. اين در كه وقف مرحوم عرب زاده شيرازي است در سال ۱۳۵۴توسط هنرمندان شيرازي ساخته شد، ولي به دليل شرايط نامناسب آن دوره به كربلا ارسال نشد، ارزش اين در كه ۵ كيلوگرم در آن طلا به كار رفته، يك ميليارد و۲۰۰ميليون ريال است.

ثبت نام دوره هاي پودماني دانشگاه
جامع علمي كاربردي در مراكز پستي
ايسنا: هفتمين مرحله ثبت نام و پذيرش دوره كارداني علمي - كاربردي پودماني غيرحضوري دانشگاه جامع علمي كاربردي از يكشنبه در دفاتر اصلي پست مراكز استانها و برخي شهرستانهاي كشور آغاز مي شود و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه دارد.
دكتر حيدرعلي شايانفر، معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي - كاربردي، با اعلام اين مطلب، افزود: در حال حاضر با همكاري شبكه آموزش سيماي جمهوري اسلامي ايران، دوره كارداني علمي - كاربردي پودماني در رشته مديريت خانه به شيوه غيرحضوري در سطح كشور اجرا مي شود و مجموعا ۵۳۳۳ دانشجو در سراسر كشور در اين رشته مشغول به تحصيل مي باشند.وي اظهار كرد: در حال حاضر ۱۹ استان تحت پوشش شبكه آموزش سيماي جمهوري اسلامي ايران قرار داشته و دانشجويان ساير استانها از فيلمهاي آموزشي در قالب VCD و جزوات درسي بهره مي گيرند.
معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: اين شيوه دروسي كه ماهيت عملي، كارگاهي يا آزمايشگاهي دارند، به صورت حضوري در مراكز علمي - كاربردي سراسر كشور برگزار مي شوند و ساير دروس در يكي از قالبهاي آموزش مجازي، آموزش رسانه اي و يا بسته هاي آموزش چند رسانه اي ارائه مي شود. دكتر شايانفر در خاتمه اظهار داشت: در اين خصوص دانشگاه در حال بسترسازي و تدوين ضوابط و مقررات مربوطه است كه نحوه پذيرش و رشته هاي مورد نظر متعاقباً اعلام مي شود.

در نامه وزير پيشين آموزش و پرورش
به رئيس مجلس عنوان شد
طرح «تشكيل معاونت امور تربيتي و سلامت دانش آموزان» كتمان واقعيتهاي آموزش و پرورش است
ايسنا: وزير پيشين آموزش و پرورش در نامه اي خطاب به حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب كليات طرح «تشكيل معاونت امور تربيتي و سلامت دانش آموزان» در مجلس و ذكر اين كه در ماده يك طرح، منظور از ايجاد معاونت ياد شده، احياي فعاليتهاي پرورشي و امور سلامت دانش آموزان گفته شده است، نسبت به آن انتقاد كرد و آن را كتمان واقعيتهاي آشكار خواند.
حاجي در اين نامه تصريح كرده است: جناب عالي كه از پيشكسوتان آموزش و پرورش هستيد و سالها رياست سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي را بر عهده داشته ايد، بيش از هر كسي مي دانيد كه واحد امور تربيتي (بعدها معاونت امور پرورشي و تربيت بدني) به منظور تزريق خون جديد به آموزش و پرورش،  داشتن منابع مطمئن در مدارس براي اطلاع از وضعيت آنها و انتقال روح انقلاب به محيط هاي آموزشي تشكيل شد و عليرغم عملكرد خوب و قابل دفاع سالهاي نخست به مرور و با استخدام و آموزش معلمان پرورش يافته در نظام جمهوري اسلامي ضعفهاي ساختاري آن آشكار شد؛ به طوري كه ناهماهنگي در برنامه ريزي درسي و تفكيك عملي دو حوزه آموزشي و پرورشي و به دور ماندن معلمان و مديران از وظايف تربيتي از پيامدهاي آن است، به اين دليل ضرورت تلفيق آموزش و پرورش را عموم صاحبنظران دريافته اند و شما خود در تدوين مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأكيد آن شورا بر ضرورت تلفيق و توام سازي آموزش و پرورش در كليه سطوح و لزوم تعميم فعاليتهاي تربيتي در ميان تمامي دست اندركاران تعليم و تربيت اعم از معلم و مربي را انشاء كرديد.

پيشگيري از اعتياد دانش آموزي سال آينده
وارد كتب درسي مي شود
ايسنا: مديركل دفتر پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي و مواجهه با بلاياي طبيعي آموزش و پرورش با بيان اين كه سرانه پيشگيري دانش آموزي به اندازه خريد پفك نمكي است، گفت: پيش نويس طرح جامع پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي قبل از سال ۸۵ نهايي مي شود.
فريدي با اشاره به تهيه سند ملي يا طرح جامع پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي با مشاركت ساير سازمانها و اجرايي شدن آن پس از تأييد رئيس جمهوري اظهار كرد: در اين طرح با رويكردي سلامت نگر بدنبال تامين هدف جامعه دانش آموزي عاري از اعتياد هستيم و در اين خصوص صدا و سيما، كميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي، وزارتخانه هاي رفاه و تأمين اجتماعي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ارشاد با آموزش و پرورش همكاري خواهند داشت.
وي سرانه پيشگيري دانش آموزي در سال تحصيلي ۸۴ را ۵۰ تومان به ازاي هر دانش آموز دانست و تصريح كرد: بودجه سال آينده پيشگيري آموزش و پرورش نيز هنوز نهايي نشده است؛ اما با توجه به قول مساعد ستاد مبارزه با مواد مخدر حتما اين رقم در سال آينده افزايش خواهد يافت. فريدي با اعلام پوشش يكهزار و ۲۲۵ كلاس درس در طرح مروج سلامت طي سال تحصيلي ۸۴ افزود: در اين زمينه سال ۸۳ ، ۶۸۵ هزار و ۶۵۳ دانش آموز در ۶۵۰۰ كلاس درس، سال ،۸۲ ۸۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ۲۵۰۰ مدرسه متوسطه و در سال ۸۱ ، ۵۳ هزار و ۵۸۵ دانش آموز ۱۲۰۰ مدرسه متوسطه تحت پوشش طرح مروج سلامت بودند.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* اگر ديگران را «تحويل نگيري» ... از آن ها چيزي «تحويل نخواهي گرفت»
* از ديگران، «ياد كن» ... تا از آن ها «ياد بگيري» ...
* فقط حيوانات را براي تربيت، در «دام» مي اندازند و «رام» مي كنند.
* چون «زير بار» مسئوليت نمي رويم، «سرباريم».

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |