يكشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۳ - Mar 12, 2006
ليگ برتر فوتبال
سايپا همچنان به دنبال قهرماني
008031.jpg
گروه ورزشي: ليگ، امروز هفته بيست و پنجم را تمام مي كند. شش بازي باقي مانده و هر كدام با اهميت خاص خود كه مي تواند در سرنوشت ديگر تيم ها نيز موثر واقع شود. از شموشك آغاز مي كنيم كه طي شش بازي باقيمانده خود بايد امتيازات لازم را براي حيات دوباره در ليگ برتر جمع كند. شش بازي كه در شكل آرماني مي تواند ۱۸امتياز براي شموشك به ارمغان بياورد.
آن زمان شموشك با ۳۷ امتياز مي تواند از ميانه هاي جدول نيز بالاتر برود، اما واقعيت اينگونه نيست و شموشك به كسب۱۲امتياز از شش بازي هم راضي است تا بتواند خانه خود را در ليگ برتر حفظ نمايد. در نوشهر، شكست صباباتري كار آساني نيست، اما بهمن فروتن كه اين روزها بي دليل خود را به حاشيه فوتبال مي زند، مصمم است تا با چنگ و دندان اين ادعا را ثابت كند كه فوتبال را بهتر از بقيه مي شناسد. انصافا فروتن فوتبال را خوب مي فهمد، اما نه با دخالت در اموري كه در چارت فني تيم نيست. شكست صباباتري هم مي تواند اتفاق بيفتد، اما با آمادگي و طراوتي كه علي دايي اين روزها پيدا كرده و تيمش را نيز به حركت درآورده است، امري است غيرممكن. شموشك اگر بخواهد در ليگ بماند، بايد از همين بازي و نوشهر آغاز كند. صباباتري، خود چشم به رده سوم جدول دارد و بالاتر را نيز مي بيند.
در آبادان فولاد كه ماهيت دوگانه اي پيدا كرده است ميزبان ذوب  آهن است. فولاد بايد آب ريخته در بازي با پاس را جمع كند و خود را به بالاهاي جدول نيز برساند و به تمام حرف و حديث ها پايان بدهد. ذوب آهن نيز براي نزديك شدن به سايپا و تيم هاي صدر جدول قصد دارد اين بازي را به هر شكلي به سود خود به پايان ببرد.
ذوب آهن خطر نزديك شدن صباباتري و سپاهان را حس مي كند. ضمن اينكه ذوب آهن هفته آينده تيم محبوب استقلالي ها خواهد شد، چون بايد در خانه خود با پاس روبه رو شود؛ پس اين بازي مي تواند كپسول روحيه براي ديدار با پاس باشد. كربكندي هم خوب مي داند بازي هاي باقيمانده براي تيمش چه اندازه اهميت دارد. اين ديدار از جهات مختلف داراي اهميت خاصي است.
اما در ورزشگاه انقلاب كرج سايپا (۴۲ امتيازي) قصد دارد همچنان ماراتن تعقيب استقلال و پاس را ادامه دهد و با صبوري به هدف خود برسد. دكتر ذوالفقارنسب تا همين نقطه يعني پايان هفته بيست وچهارم، كارنامه قبولي خود را با تيمي جوان و بدون ادعا گرفته است، اما شش هفته هم فرصت خوبي است براي سايپا كه بتواند بدون تنش هاي حس قهرماني، خود را تا نزديكي جام برساند.
ملوان تيم سخت كوشي است. آنها هم به دنبال جايگاه مناسبي در ليگ هستند و اجازه نخواهند داد سايپا فارغ البال در اين بازي پيروز شود. اين بازي هم اهميت خود را دارد؛ اگر حوادث جاري كه بر حساسيت بازي ها افزوده است بر روند طبيعي تيم ها اثري نگذارد.
ادامه برنامه هفته بيست و پنجم (امروز )
*شموشك نوشهر- صباباتري
(۳۰/۱۵- ورزشگاه شهداي نوشهر)
* فولاد خوزستان _ ذوب آهن اصفهان
(۳۰/۱۵- ورزشگاه تختي آبادان)
* سايپا تهران _ ملوان بندرانزلي
(۳۰/۱۵- ورزشگاه انقلاب كرج)

فوتسال باشگاههاي آسيا
شن ساي ايران و اردوس ازبكستان در فينال
گروه ورزشي: تيم فوتسال شن ساي ساوه نماينده ايران در نخستين دوره بازيهاي باشگاههاي آسيا امروز براي كسب عنوان قهرماني به مصاف تيم اردوس ازبكستان مي رود. ديروز در مرحله نيمه پاياني ابتدا نماينده ازبكستان با نتيجه ۵ بر يك موفق به شكست شاركس ژاپن شد و شن ساي ساوه نيز برابر نماينده تايلند به برتري ۱۰ بر ۵ رسيد. «شن ساي ساوه در دور مقدماتي با مغلوب كردن همه حريفان همگروهش با كسب عنوان سرگروهي به مرحله نيمه نهايي راه يافته بود. امروز ابتدا دو تيم شاركس ژاپن و نماينده تايلند براي كسب مقام سومي با هم ديدار مي كنند و سپس در پيكار نهايي شن ساي ساوه مقابل تيم اردوس ازبكستان صف مي كشد.

صنام در يكقدمي مقام سومي ليگ برتر بسكتبال ايران
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صنام مدافع عنوان قهرماني و يكي از دو نماينده ايران در ليگ غرب آسيا ديروز با برتري مجدد مقابل پيكان در يك قدمي مقام سومي ليگ برتر ايران در فصل جاري قرار گرفت.صنام در بازي برگشت به لطف بازي خوب ايمان زندي و دني جانسون كه هركدام به ترتيب ۲۳ و ۲۴ امتياز براي تيمشان به دست آوردند توانست بر پيكاني غلبه كند كه مجموعه اي از ملي پوشان را در تركيب داشت. صنام حالا براي به دست آوردن جايگاه سوم تنها نياز به يك برد ديگر در سه بازي آينده خود دارد. دو تيم در وقت قانوني ۷۲ بر ۷۲ مساوي شدند، اما در وقت اضافه صنام به برتري ۸۶ بر ۸۰ رسيد. در تيم پيكان پويا تاجيك و امير اميني با كسب ۳۱ امتياز بهترين بودند.

با موافقت رئيس  سازمان  تربيت  بدني؛
جايزه دلاري تيم هاي واليبال ساحلي پرداخت مي شود
008028.jpg
گروه ورزشي :رئيس  فدراسيون  واليبال  از موافقت  مهندس  محمد علي آبادي  معاون  رئيس جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  براي  پرداخت  جايزه  دلاري  مسابقات  واليبال ساحلي  قهرماني  آسيا خبر داد.
مسابقات  واليبال  ساحلي  قهرماني  آسيا از روز دوشنبه  هفته  جاري  با شركت ۹ تيم  خارجي  و ۷ تيم  داخلي  در جزيره  كيش  برگزار خواهدشد و به  هشت  تيم برتر اين  مسابقات ، ۱۵ هزار دلار به  عنوان  جايزه  پرداخت  مي شود.
محمدرضا يزداني خرم  عصر ديروز بابيان  اين  مطلب  گفت:  در ديدارش  با معاون  رئيس  جمهوري  و ارائه  مداركي ، وي  دستور پرداخت  ۱۵ هزار دلار جايزه  نقدي  اين  مسابقات  را صادر كرد.
يزداني  خرم  درباره  چگونگي  پرداخت  ۱۰ هزار دلار جايزه  نقدي  پيكارهاي واليبال  ساحلي  تور آسيا كه  در روزهاي  چهارشنبه  تا جمعه  گذشته  در كيش برگزار شد، اظهارداشت :اين  مبلغ  را فدراسيون  واليبال  خود پرداخت  خواهدكرد.اين درحالي است كه در پي عدم موافقت رييس مركز توسعه ورزش قهرماني با ارز اختصاص يافته به مسابقات واليبال ساحلي (جام فجر) در كيش ،تيم هاي برترمرحله اول آن بدون دريافت جايزه نقدي بر روي سكو رفتند.اين مركز در شرايطي مخالفت خود را اعلام داشته بود كه برنامه هاي اين بازي ها در تقويم سال جاري تاييد و جايزه اش در شوراي برون مرزي هم تصويب شد. بروز اين مشكل درحالي كه پيش تر با يكي از دو مرحله اين مسابقات موافقت شده بود باعث شد تا رييس كميته ساحلي واليبال غايب بزرگ تور آسيايي فجر باشد.

استقلال تهران حوادث بعد از دربي را محكوم كرد
ايسنا: باشگاه فرهنگي- ورزشي استقلال تهران حوادث حاشيه اي و درگيري هاي پس از دربي شصتم را محكوم و اعلام كرد كه پس از رسيدگي به اين پرونده، با خاطيان احتمالي آن برخورد خواهد كرد. در اين اطلاعيه آمده است: از جواد كاظميان بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس به عنوان الگوي اخلاق، به دليل اتفاقات اخير عذرخواهي مي كنيم و باشگاه اصرار دارد اين موضوع را تا رسيدگي نهايي و روشن شدن كليه  جوانب اين اتفاقات، رسيدگي كند. استقلال و پرسپوليس دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار هستند و نبايد با رفتارهاي حاشيه اي، زمينه  عدم آرامش هواداران را فراهم كرد.
در اين بيانيه تاكيد شده است: حوادث و درگيري هاي ديدار استقلال و پرسپوليس، غير قابل پذيرش است.متاسفانه در جريان اين بازي، حركت هاي غيراخلاقي و غيرحرفه اي از سوي بازيكنان حريف اتفاق افتاد كه نشان از حركات عمدي اين بازيكنان بود. حركت تعمدي و غيرطبيعي اين بازيكنان براي آسيب رساندن به بازيكنان استقلال بود. حركت روي اكبرپور و كاظمي، نمونه  كامل اين ادعاست.

۱۵ كشور اسلامي در مسابقات ژيمناستيك اصفهان
گروه ورزشي: سرپرست فدراسيون ژيمناستيك از برگزاري يك دوره مسابقات بين المللي ژيمناستيك با شركت ۱۵ كشور اسلامي در اصفهان خبر داد.
براساس مصوبه وزراي فرهنگ كشورهاي اسلامي، از يازدهم دي ماه سال جاري (برابر با اولين روز سال ۲۰۰۶ ميلادي) شهر اصفهان پس از مكه به مدت يك سال به عنوان دومين پايتخت فرهنگي جهان اسلام انتخاب شد.
گهرخاني در اين باره افزود: ۱۵ كشور اسلامي از ارديبهشت سال ۸۵ در اين مسابقات شركت دارند و ژيمناست هاي ايراني در قالب سه تيم شركت خواهند كرد.به گفته وي شهر اصفهان داراي سالن اختصاصي ژيمناستيك است ولي براي برگزاري اين مسابقات نياز به تجهيز وسايل استاندارد دارد.

ده كيلوگرم تاحد نصاب ايوانف
ايرنا: ملي پوش  سابق  تيم  وزنه برداري  ايران ، از بازگشت  دوباره اش  به  جمع  ملي پوشان  اين  رشته  ورزشي  خبر داد.
شاهين  نصيري نيا ديروز با بيان اين  مطلب  گفت : پس  از بازگشت  از رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا با آمادگي  نسبتاً مطلوب  به  جمع  ديگر دعوت شدگان  به  اردوي  آمادگي  اين تيم  خواهم  پيوست .مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا، فروردين  ماه  سال  آينده  در ازبكستان  برگزار خواهد شد و نصيري نيا به  همراه  تيم  پيام  ارتباطات  در اين  مسابقات  شركت  خواهد كرد.نصيري نيا گفت : به زودي  به  حدنصاب  تعيين  شده  از سوي  يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  دست  خواهم  يافت  و با حضور در اردوي  آمادگي  خود را براي  شركت  در بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  قطر آماده  خواهم  كرد.وي  افزود: در ديدار پاياني  ليگ  وزنه برداري  باشگاه هاي  ايران  به  حدنصاب  ۳۷۰ كيلوگرم  دست  يافتم  كه  اين  ركورد تنها ۱۰ كيلوگرم  با حدنصاب  تعيين  شده  از سوي  ايوانف  فاصله  دارد.

ليگ برتر انگليس
گل گالاس تاتنهام را مات كرد
008034.jpg
گروه ورزشي: در آغاز هفته بيست ونهم ليگ برتر انگليس، چلسي صدرنشين اين بازي ها در ورزشگاه «استمفورد بريج» با گلزني گالاس در دقيقه ۹۰ توانست تاتنهام را مغلوب كند. ابتدا «اسين» در دقيقه ۱۴ به چلسي برتري داد، اما «جناس» در دقيقه ۴۵ بازي را به تساوي كشاند. تهاجمات بي وقفه چلسي درست در ثانيه هاي پاياني نتيجه داد و گالاس با زدن گل دوم، فاصله صدرنشين را با تيم هاي تعقيب كننده بيشتر كرد. چلسي را مي توان پيشاپيش به عنوان قهرمان زودهنگام ليگ برتر انگليس قلمداد كرد. منچستر يونايتد و ليورپول رقابت نزديكي بر سر كسب نايب قهرماني دارند.
در ديگر بازي هاي ديروز، بازي بيرمنگام و وست برومويچ به تساوي يك بر يك انجاميد. يكي از بازي هاي حساس امروز در هايبوري بين تيم هاي آرسنال و ليورپول انجام مي شود.

محمد بنا بهترين گزينه براي كشتي فرنگي
انتخاب ۷ ملي پوش براي پيكارهاي آسيايي قزاقستان
008037.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: كميته فني كشتي فرنگي فدراسيون كشتي همان گونه كه از قبل هم اعلام كرده بود بهترين هاي اين رشته در حال حاضر- كه در رقابت هاي جام يادگار امام بر روي سكوي قهرماني رفته بودند- را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در قزاقستان انتخاب كرد.
حميد بني تميم در وزن ۵۵كيلوگرم، علي اشكاني در وزن ۶۰ كيلوگرم، مهدي توكلي در وزن ۶۶ كيلوگرم، داوود عابدين زاده در وزن ۷۴كيلوگرم، قاسم رضايي در وزن ۸۴كيلوگرم، رضا فرضي زاده در وزن ۹۶ كيلوگرم و سجاد برزي در وزن ۱۲۰ كيلوگرم، فرنگي كاراني هستند كه براي مسابقه هاي آسيايي برگزيده شده اند. حميد سوريان، حسن رنگرز، پرويز زيدوند، مسعود هاشم زاده، عليرضا غريبي، مهدي محمدي و مهدي شربياني- كه از جمله نفرات شاخص كشتي فرنگي در يكي دو سال اخير بوده اند- در اين مرحله شانسي براي حضور در تيم ملي را پيدا نكرده اند.
ديروز از سوي اين كميته، خبري در رابطه با انتخاب مربيان تيم ايران در مسابقه هاي قهرماني آسيا به دست ما نرسيد، اما شايعاتي در اين زمينه وجود دارد كه گفته مي شود گزينه اول سرمربي براي اين تيم، محمد بنا است كه اگر اين گونه شود، انتخاب اصلحي صورت گرفته است. محمد بنا يكي از بهترين مربيان حال حاضر كشتي فرنگي ايران است و حيف است كه در مقطع كنوني به خاطر بعضي سوءتفاهم هاي پيش آمده، جوانان مستعد اين رشته از راهنمايي ها و دانش وي بي بهره شوند.

آغاز دومين دوره مسابقات شناي موزون بانوان كشور
گروه ورزشي ـ مريم رضايي: دومين دوره مسابقات شناي موزون قهرماني بانوان كشور از امروز در شهر كرمانشاه آغاز مي شود.به گزارش روابط عمومي فدراسيون شنا، اين رقابت ها در دو رشته روتين و فيگور برگزار خواهد شد.مسابقات روتين تنها در رده سني آزاد برگزار مي شود و رقابتهاي فيگور در دو رده سني بزرگسالان و جوانان انجام مي شود. تاكنون ۸ استان براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كرده اند.
پايان رقابتهاي كاراته قهرماني بانوان ايران در شيراز
پنجمين دوره مسابقات كاراته قهرماني بانوان ايران در سبك شوتوكان در سالن ۲۲ بهمن شيراز پايان يافت.در اين مسابقات ۱۶۰ كاراته كا در دو رده سني جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.قشقايي نايب رئيس هيأت كاراته استان فارس در اين باره گفت: اين مسابقات در سطح بالايي برگزار شد. از تيم هاي شركت كننده رده سني جوانان، تيم اصفهان به مقام اول دست يافت و تيم هاي فارس و كرمان دوم و سوم شدند.همچنين در رده بزرگسالان در مجموع، تيم اصفهان در جاي نخست قرار گرفت و تيم هاي فارس و آذربايجان شرقي به ترتيب دوم و سوم شدند.
برگزاري مسابقات نجات غريق
نخستين دوره مسابقات نجات غريق دريايي قهرماني بانوان كشور در جزيره قشم آغاز شد.در اين رقابتها، تيم هايي از ۲۶ استان كشور و يك تيم از جزيره قشم به عنوان ميزبان مسابقات حضور دارند.در مجموع ۴۵۰ ورزشكار زن و مرد در پانزدهمين دوره مسابقات نجات غريق دريايي قهرماني كشور، يازدهمين دوره مسابقات نجات غريق استخري و ششمين دوره مسابقات نجات غريق منطقه خاورميانه (مردان) و نخستين دوره مسابقات نجات  غريق دريايي قهرماني بانوان حضور دارند و اين رقابتها از ۱۹ تا ۲۷ اسفند برگزار مي شود.

قهرمان قهرمانان و مدير نمونه ورزش انتخاب شدند
008025.jpg
گروه ورزشي: حسين رضازاده دارنده دو مدال طلاي المپيك و ۵ مدال جهاني براي چهارمين بار قهرمان قهرمانان ورزش كشور در سال ۸۴ شد.
ششمين مراسم تجليل از قهرمانان برتر و انتخاب قهرمان قهرمانان ورزش كشور در سال ۸۴ در سالن همايش هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد و حسين رضازاده اين عنوان را از آن خود كرد و جايزه ويژه اين مراسم را دريافت نمود.در اين مراسم همچنين مراد محمدي در كشتي آزاد، لاله كشاورز و فرخنده صادق در كوهنوردي، احسان حدادي در دووميداني، حميد سوريان در كشتي فرنگي، مجتبي جباري در فوتبال، سيامك صالح فرج زاده در دووميداني جانبازان و معلولين، هادي ساعي در تكواندو، محمد عليرضايي در شنا و حسين رضازاده در وزنه برداري به عنوان ده قهرمان برتر كشور برگزيده و جوايزي دريافت كردند. در اين مراسم همچنين فدراسيون فوتبال به عنوان فدراسيون برتر و فدراسيون هاي كوهنوردي، تكواندو، هندبال و شنا به عنوان فدراسيون هاي نمونه انتخاب شدند.همچنين دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي از سوي شوراي هماهنگي ورزش صدا و سيما به عنوان مدير برتر ورزش كشور انتخاب شد.در اين مراسم محمد سعيدلو معاون اجرايي رئيس جمهور، محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني و عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما حضور داشتند.

اردوي آمادگي كشورهاي آسيايي در كيش
گروه ورزشي: مديرعامل مركز ورزش و تفريحات سالم منطقه آزاد كيش از درخواست كشورهاي آسيايي چون چين، ماكائو و كره جنوبي براي برپايي اردوي آماده سازي در اين جزيره خبر داد.
بهرام افشارزاده شباهت آب وهوايي شهر دوحه- محل برگزاري بازي هاي آسيايي- با كيش را يكي از دلايل اين كشورها براي برگزاري اردوها ذكر كرد و عنوان داشت: با توجه به وجود هتل هاي خوب و امكانات ورزشي مناسب، كيش مي تواند بهترين ميزبان براي اين كشورها باشد.
وي با اشاره به حضور تيم هاي ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي گفت: در اين زمينه هم آمادگي خود را به اطلاع مسئولان كميته ملي المپيك رسانديم و همانگونه كه در سال هاي اخير با تمامي فدراسيون ها همكاري نزديكي داشته ايم، آماده ايم همه امكانات خود را در اختيار تيم هاي اعزامي قرار دهيم.
مديرعامل مركز ورزشي و تفريحات سالم منطقه آزاد كيش، سال ۸۵ را سالي پركار براي اين مركز خواند و گفت:  در همين سالي كه رو به پايان است، اين جزيره، افزون بر فعاليت هاي روزمره خود، ميزبان چندين رويداد بين المللي از جمله مسابقات تير و كمان، پينگ پنگ، واليبال ساحلي، تنيس، اسكواش و اسب سواري و تشكيل اردوهاي تيم ملي بوكس و باشگاه استقلال تهران بوده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |