چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۱ - May 10, 2006
۳۱ روز تا جام جهاني ۲۰۰۶ بازيكنان برانكو چگونه انتخاب مي شوند
آرامش تيم ملي فوتبال ايران در سوئيس
001887.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: سي و يك روز تا آغاز جام جهاني ۲۰۰۶ باقي است.
روزهاي پرالتهاب و پرهيجان، نه براي ۳۲ تيم صعودكننده، بلكه براي ميليون ها نفر علاقمند و دوستدار فوتبال كه هر چهار سال يكبار در اين رخداد باشكوه همراه و شريك مي شوند. ايران ما هم در اين گردهمايي بزرگ حضور دارد. نام ايران هم در تاريخ ورزش فوتبال جهان براي سومين بار نقش مي بندد.
ماهم سهم داريم به عنوان يك ايراني كه به حضور تيم خود افتخار مي كند. تاريخ بعدها از ما به نيكي ياد خواهد كرد و نسل هاي آينده اين خاك به قهرمانان خود مباهات خواهند كرد. تيم ما هر اندازه قوي تر، توانمندتر و برتر باشد، ما نيز از آن سهم مي بريم. تيم ملي فوتبال برشي از اجتماع ايران است، نمونه اي از جنبش و فعاليت قانونمند در رشته اي كه قانونمندي هاي يكسان براي تمام تيم ها دارد.
همه با زبان شيواي فوتبال سخن مي گويند و همه تابع يك قانون و يك قاضي اند. ارزش هاي حضور در جام جهاني را بايد بدانيم، تسري سلامتي در زمين فوتبال ريشه مي دواند و جامعه از آن بهره مند مي شود و در مقابل بسياري از بلاهاي غيرقابل پيش بيني اجتماعي نسل هاي آينده ما مصونيت پيدا مي كنند. سي و يك روز ديگر بايد به تماشاي بازي هاي سي و دو تيم برگزيده جهان بنشينيم.
تيم ملي فوتبال ايران در سوئيس دوران خوبي را مي گذراند، تمرينات آسان، ايجاد روحيه و طراوت و همنشيني دوستانه اي كه هارموني هاي عاطفي و فني را بيشتر مي كند. بازي هاي تداركاتي آسان نه از جنس محكم و سخت كه آسيب رسان باشد. روز گذشته يك تيم محلي در سوئيس به نام اس.فا.ليز حريف ما بود تا بچه ها تاكتيك هاي داده شده را عملا مرور كنند. جمعه نيز با تيم اشپينر بازي مي كنيم و دوشنبه با مونسينگن. اين سه حريف فوتبال ما را به حركت درمي آورند، آنها باعث مي شوند كه بچه هاي ما در اجراي حركت و هماهنگي تاكتيكي خواسته هاي خود را تكرار كنند و به يك عادت نسبي برسند. اردوي سوئيس اين خاصيت را دارد تا بازيكنان به دور از تنش هاي رايج و فارغ از بحث هاي باشگاهي و ديگر مسائل تنها به فوتبال فكر كنند. بازگشت آرامش به تيم زمينه بازي و پذيرش تاكتيك هاي مربي تيم را آسان مي كند.اين شيوه آماده سازي بسياري از تيم هاي بزرگ است.
لژيونرها هم به تيم خواهند رسيد و در يك فرصت مناسب فصل هماهنگ كردن يازده بازيكن اصلي نيز آغاز خواهد شد.
برانكو در سوئيس ۱۶ تا ۱۸ بازيكن اصلي خود را خواهد شناخت، نفراتي كه در سه بازي مرحله اول تيم او را تشكيل خواهند داد. اين ۱۸ بازيكن بايد بار سه بازي سخت را به دوش بكشند. برانكو تركيب اصلي خود را با يك ترديد در خط دفاع مي شناسد و براي هر بازي نيز فكر جداگانه اي دارد. همه چيز در اردوي سوئيس رو به راه است و كاستي وجود ندارد. پرسپوليسي ها نيز با روي باز پذيرفته شدند، خطيبي هم آغاز كرد تا تيم ملي كوچكترين نگراني از بابت بازيكنان نداشته باشد.

دادكان در گفتگو با روزنامه اكيپ:
فرانسه هم مانند ما تحت فشار است
با نزديك شدن به زمان شروع رقابت هاي جام جهاني، فوتبال به بزرگ ترين مساله روز جهان تبديل مي شود و در اين ميان توجه رسانه هاي معتبر خارجي به تيم هايي نظير ايران بيشتر و بيشتر مي شود.
خبرنگار روزنامه ورزشي «اكيپ» فرانسه كه براي تماشاي تمرين تيم ملي به كمپ تيم هاي ملي آمده بود،  فرصتي مناسب براي گفت وگو با محمد دادكان، نفر نخست فوتبال ايران پيدا كرد و مصاحبه اي را با رنگ و بوي سياسي با وي انجام داد:
* آقاي دادكان، آيا پس از حضور رئيس جمهور و شايعه حضور رئيس مجلس ايران در تمرينات تيم ملي از سياسي شدن فضاي تيم ملي هراسي نداريد؟
خير. حضور روساي جمهور و مجلس در تمرينات تيم هاي ملي فوتبال امري متداول است. مگر در كشور شما، مسئولان براي تماشاي تمرينات تيم ملي به محل تمرين نمي آيند.
* براي تماشاي بازي مي آيند و نه تمرين.
مگر چه فرقي مي كند. مي خواهم بگويم كه اين يك چيز متداول در همه جاي دنيا است اما، اگر كشور ما اجرا كند، مي گويند سياسي است، در صورتي كه اين چنين نيست و حضور رئيس جمهور و رئيس مجلس افتخاري براي فوتبال كشورمان است.
* فدراسيون فوتبال، چه برنامه اي براي خارج كردن تيم ملي از زير فشارهاي رسانه هاي خارجي دارد؟
خود شما مي دانيد كه در خارج، همه چيز را سياسي مي كنند. به شما قول مي دهم كه همان فشاري كه روي كشور فرانسه هست روي كشور ما هم هست و اگر براي فرانسه نيست براي ما هم وجود ندارد. مطمئن باشيد كه هيچ فشاري بر تيم ملي وارد نيست و تيم ما با آرامش خاطر در حال آماده سازي خود براي حضور در جام جهاني است. تيم ايران در هر جاي دنيا كه بازي مي كند از آن استقبال مي شود. نمي دانم اين حرف ها از كجا مي آيد اما، تيم ما با شرايط خوب روحي، رواني و جسمي به جام جهاني مي رود.
* شما با كرواسي و بوسني و هرزگوين ديدارهاي دوستانه اي خواهيد داشت. چرا نتوانستيد تيم هاي بزرگ تري را براي ديدار با ايران قانع كنيد؟
كرواسي تيم بزرگي است.
* اما من شنيدم كه رئيس جمهور ايران مي توانست تيم هاي بزرگتري مانند برزيل را به ايران بياورد.
ترتيب دادن بازي هاي دوستانه از وظايف فدراسيون است و ما هم تلاش كرديم تا تيم هاي مختلفي را بياوريم اما، شرايط به گونه اي شد كه يا آنها تقاضاي مالي بالايي ارايه كردند يا نتوانستيم به لحاظ زماني با آنها هماهنگ باشيم.
* چندي پيش شنيديم كه چند نفر از نمايندگان مجلس آلمان خواستار آن شدند كه ايران به جام جهاني نرود، بنابراين نمي توانيد بگوييد كه هيچ فشاري بر تيم ملي نيست.
شنيدن كي  بود مانند ديدن. نماينده آلمان اظهار نظري درمورد فوتبال ايران ندارد. بهتر است آنها درباره كارهاي مجلس و مردم خودشان صحبت كنند، فيفا حاكم مطلق فوتبال در دنيا است و تصميم گيرنده اين كار هم فيفا است. فدراسيون فوتبال ايران هم مانند تمام كشورهاي عضو از دستورات فيفا تبعيت مي كند و هيچ دولتي نمي تواند مانع از حضور كشوري در رقابت هاي جام جهاني شود به ويژه آن كه آن كشور، كشوري قدرتمند همچون ايران باشد. ما با قاطعيت در جام جهاني شركت مي كنيم و همه اين حرف هايي كه زده مي شود حاشيه هاي ورزش است و هيچ ارتباطي با نماينده پارلمان آلمان ندارد.

استقلال در بحث مديريت هاي كلان رؤسا
001878.jpg
001881.jpg
گروه ورزشي: استقلال را چه شده است؟ آيا پاداش قهرماني در ليگ كه با مرارت بسيار بدست آمد، اين است كه بحران پشت بحران بر تيم تحميل شود. يكپارچگي استقلال كه در مفهوم يك تيم موفق مي گنجيد، چرا ناگهان دستخوش آسيب هاي رايج در فوتبال ما مي شود؟ رفاه براي ايجاد رفاه براي استقلال آمده بود، اما انگار مسيرهاي برنامه اش با استقلالي ها در يكسو نيست.نه اينكه كدام مسئول يا مسئولين برنامه اشان درست است و غلط، كدام برداشت صحيحي از فوتبال دارند. استقلال با يك مربي موفق شده است جام قهرماني را بدست آورده است، اما رئيس هيات مديره از فكر ديگري براي رهبري فني استقلال صحبت مي كند. جالب اينكه حرفهاي مديرعامل استقلال كاملا با حرفهاي اميدوار رضايي در يك خط نيست. شايد هيأت رئيسه نقشه هاي بزرگتري براي استقلال ترسيم كرده اند. آنها نگاهشان به آ سياست اندازه هاي استقلال را در اين مقطع كوچك مي بينند، آنها بدنبال قدبلندهاي فكري فوتبالند. اما مديرعامل استقلال با متانت خود از باقي ماندن مربي استقلال و ادامه كار او مي گويد. تضاد برداشت ها يا خواسته ها كاملا مشهود است. اينكه كداميك صحيح مي گويند و كداميك استدلالهاي لازم را در پشت برنامه هايشان دارند در آينده نزديك ثابت مي شود.اما استقلال را در شرايط فعلي چون پرسپوليس دريابيد. مسئولين استقلال آري هان را در پرسپوليس ديده اند و براي استقلال مرتبت بالايي را جستجو مي كنند؟ بايد ديد.

امروز با حضور ده نمكي و بهمن فروتن برگزار مي شود
ميزگرد جام جهاني در غرفه همشهري جوان
گروه ورزشي:دو چهره آشنا و يك موضوع هيجان انگيز. امروز ساعت ۱۱ تا ۱۲ در نمايشگاه مطبوعات ميزگردي درباره جام جهاني برگزار مي شود.
بهمن فروتن و مسعود ده نمكي ميهمانان برنامه اي هستند كه ميزبان آن هفته نامه همشهري جوان خواهد بود. سرمربي سابق تيم شموشك نوشهر و سردبير هفته نامه صبح دوكوهه كه فيلم كدام استقلال، كدام پيروزي را در كارنامه خود دارد در اين نشست از تيم ملي ايران و مسابقات آلمان خواهند گفت. اين جلسه در سالن جانبي A برگزار مي شود و حضور در آن براي عموم آزاد است.

خبرهاي فوتبال جهان
آنري در آرسنال مي ماند
001884.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: آنري در آرسنال مي ماند. اين خبري بود كه روز گذشته آرسن ونگر اعلام كرد و گفت: اين بازيكن تا سال ۲۰۰۷ با آرسنال قرارداد دارد.وي در گفتگو با نشريه فرانسوي فرانس فوتبال گفت: براي حفظ آنري مدت هاست كه تلاش مي كنيم اما شايعاتي مبني بر جدايي او بر زبانها افتاده است.آنري از زمان حضورش در آرسنال تاكنون ۲۱۵ گل به ثمر رسانده است.در اين زمينه تيري آ نري گفت: پيش از آغاز مسابقات جام جهاني در مورد تيم آينده خود تصميم مي گيرم.تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا در حال حاضر در صدد هستند تا اين ستاره فرانسوي را خريداري كنند.
كومان در آيندهوون
001890.jpg
رونالد كومان سرمربي بنفيكا كه موفق شد تيمش را تا مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا رهنمون كند از اين تيم كناره گيري كرد و به باشگاه آيندهوون پيوست.
آيندهوون در فصل جاري با گاس هيدينگ به مقام قهرماني رقابت هاي فوتبال هلند رسيد و چون او در جام جهاني هدايت تيم ملي استراليا را بر عهده دارد قادر به همكاري با باشگاه آيندهوون نيست.
قرارداد كومان با آيندهوون ۲ ساله است. اين تيم فصل بعد در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت.
دي استفانو: زيدان نبايد مي رفت
001875.jpg
به گزارش ايرنا، آلفردو دي  استفانو رئيس  افتخاري  باشگاه  رئال  مادريد از مقامات  اين باشگاه  كه  نتوانستند مانع  خروج  زين الدين  زيدان  شوند، انتقاد كرد.
روزنامه  ورزشي  ماركا اسپانيا گزارش  داد: دي  استفانويكي  از سرشناس ترين  بازيكنان  سابق  فوتبال  جهان  در مراسم  افتتاحيه  ورزشگاه  رئال  مادريد در شهرك  والدبباس  در نزديكي  مادريد كه  به نام  وي خواهد بود و تيم  دسته  دوم  رئال  در آن بازي  خواهد كرد، گفت : مقامات  رئال  بايد هر كاري  كه  از دستشان  بر مي آمد براي  نگه داشتن  زيدان  دستكم  يك  سال  ديگر انجام  مي دادند.
دي  استفانو بازيكن  آرژانتيني  سابق  رئال  كه  وي  را ميان  بهترين  بازيكن  جهان  در كنار په  له  و مارادونا قرار مي دهند، گفت : به  زندگي  خصوصي  زيدان  احترام  مي گذارم  اما بر اين  عقيده  هستم  كه  نبايد فوتبال  را ترك  مي كرد.
وي  تصريح  كرد: براي  من  وداع  با بازيكني  كه  اينقدر كلاس  و هنر دارد تأسف آور است .
دي  استفانو گفت : زيدان  يكي  از ممتازترين  بازيكناني  است  كه  ديده ام . رئيس  افتخاري  رئال  تصريح  كرد كه  مقامات  بايد از خروج  كنوني  زيدان  جلوگيري  مي كردند و شرايط بازيكنان  فوتبال  را به  خريد اسب  تشبيه  كرد كه  دندانهاي  آنها را پيش  از خريد مشاهده  مي كنند.
بحران داوري در ايتاليا
با استعفاي فرانكو كارارو رئيس فدراسيون فوتبال ايتاليا بحران رسوايي داوري در فاصله يك هفته به پايان اين بازي ها به اوج رسيد.كارارو ۶۶ ساله براي نخستين بار در سال ۲۰۰۱ به رياست فدراسيون فوتبال ايتاليا رسيد و در سال ۲۰۰۵ بار ديگر به اين سمت نائل شد.رسوايي داوري در ايتاليا از آنجايي آغاز شد كه نوار مكالمات لوبيانو موجي مدير فني يوونتوس با جياني پايرتو مسئول گزينش داوران فوتبال ايتاليا فاش شد.
موجي در اين نوار بارها از پايرتو خواسته تا داوراني كه او مي خواهد براي بازي هاي يوونتوس انتخاب كند.فدراسيون فوتبال ايتاليا هفته گذشته آغاز تحقيقاتي را در اين زمينه اعلام كرد.البته بعيد به نظر مي رسد كه يوونتوس با محروميت هايي روبرو شود زيرا اين نوارها ثابت نمي كند كه موجي قصد تباني در مورد نتايج يوونتوس را داشته است.

مشي جديد سازمان تربيت بدني
گروه ورزشي _ علي شاكري: مشي جديد سازمان تربيت بدني در ارزيابي عملكرد فدراسيون هاي ورزشي، تفاوت اساسي با طرحي دارد كه چندماه پيش از سوي مركز توسعه ورزش قهرماني در زمان مهدي قدمي ترسيم شده بود. در طرح قبلي براي نظارت بر فدراسيون هاي ورزشي افرادي تحت عنوان ناظرتعيين شده بودند كه تركيب ناظرين چندان با استقبال فدراسيون ها مواجه نشده بود. اما طرح جديد كه هفته اخير دوبار از سوي مهندس علي آبادي در جريان بازديد از نمايشگاه مطبوعات و نشست با روساي فدراسيون هاي ورزشي در آكادمي ملي المپيك مطرح شد حاكي از تغيير نگرش جديد در ديدگاه سازمان تربيت بدني درمورد عملكرد فدراسيون ها است. در طرح تازه تشكيل يك كميته عالي نظارت در دستور كار قرار گرفته كه با همكاري كميته ملي المپيك و حضور روساي برگزيده فدراسيون هاي ورزشي و كارشناسان سازمان از وجاهت و مقبوليت بيشتري برخوردار است.
با عملياتي شدن اين طرح و تعيين عناصر دربرگيرنده كميته عالي بهتر مي توان ثمرات اين طرح را برشمرد. تنها در سايه طرح هاي سنجيده و با حضور افراد آگاه و دلسوخته مي توان اميد به اصلاح و بهبود در روند حركتي فدراسيون هاي ورزشي به سوي پيشرفت را داشت. واردكردن كميته ملي المپيك در تصميم گيري هاي اينچنيني باعث يكدستي بيشتر مديريت ورزشي خواهد شد.

تيم ملي گلف ايران مهرماه به آفريقاي جنوبي مي رود
ايرنا: رئيس فدراسيون گلف گفت: ۱۰ گلف باز ايراني مهرماه سال جاري در قالب تيم ملي به منظور شركت در مسابقات جهاني ژوهانسبورگ، راهي آفريقاي جنوبي مي شوند.وي افزود: مسابقات قهرماني كشور انتخابي تيم ملي مردان و بانوان در رده سني جوانان و بزرگسالان ماه گذشته برگزار شد، و در پايان ۵۰ نفر از گلف بازان زن و مرد به اردوي تيم هاي ملي دعوت شدند.او ادامه داد: پس از سه ماه اردو ۱۰ نفر از اين افراد شامل پنج زن و پنج مرد انتخاب شده و به مسابقات جهاني ژوهانسبورگ اعزام مي شوند.

تهديد ذوب آهن به كناره گيري از ليگ هاي كشور
گروه ورزشي: در صورتي كه فشار دستگاه هاي ناظر بر عملكرد تيم هاي دولتي همچنان ادامه داشته باشد، نه تنها در واليبال بلكه در هيچ رشته ورزشي شركت نخواهيم كرد. اين مطلب را «ايپنا» از قول سعيد آذري مديرعامل باشگاه ذوب آهن نوشت و افزود: اين موضوع رسماً به سازمان تربيت بدني مكاتبه و اعلام شده است.
آذري با اشاره به اين مشكل گفت: ما به دنبال دردسر نمي گرديم، در صورتي كه دستگاه هاي ناظر مجوز ايده آل در اختيار ما قرار ندهند به هيچ وجه قبول خطر نمي كنيم و در هيچ رشته اي هم شركت نخواهيم كرد.
وي با اعلام اينكه از مهندس علي آبادي خواهش كرديم تا هرچه سريعتر به اين موضوع رسيدگي كند، گفت: ايشان دستور پيگيري داده اند، اما درصورت عدم تحقق خواسته ما در كوتاه مدت، قطعاً در هيچيك از ليگ هاي ورزشي حضور نخواهيم داشت.

برنامه محرومان هفته پاياني ليگ دسته اول
ايرنا: كميته  مسابقات  فدراسيون  فوتبال  روز سه شنبه  اسامي محرومان  هفته  بيست  ودوم  مسابقات  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايران، جام  آزادگان   را اعلام  كرد.
هفته  بيست  و دوم  پيكارهاي  فوق  روز پنجشنبه  هفته  جاري  برگزار خواهدشد.
اسامي محرومان  اين  هفته  به  شرح  زير است : محسن  قائدي  پور، محمد شادان  (ايرانجوان  بوشهر)، حميدرضا غني  زاده (پيام  خراسان )، محمدرضا جلالي  (استقلال  كيش )، حميد نشاط جو، علي  لطفي  ومحمد بشارتي  (برق  تهران )، عادل  كاشرق ، ايمان  پشتاره ، لطيف  جنامي  و ايمان عبدي  زاده  (پگاه  خوزستان )، مهدي  شعباني ، رضا طلايي  و حسن  اسلاميان  (صنايع اراك  )، مهرداد ابتدايي  (مقاومت  مرصاد شيراز)، علي  بختياري زاده (صنعت نفت  آبادان )، ولي  خرسندي  و فرهاد علي ياري  (هما تهران )، فرهاد سمتي (اكباتان  تهران )، اصغر قربانعلي ، وحيد خداوردي  و مهدي  محمدي  (دانشگاه آزاد زنجان )، محمد آقامحمدي  و نبي  ا... باقري  (عقاب  تهران )، وحيد دانش طلب  (شاهين  بوشهر)، مهدي  موسوي  (نوژن  مازندران ) و صابر ميرقرباني  واونارد سوزامورا (مس  كرمان ).
برنامه  هفته  بيست  و دوم  به  شرح  زير است :
پنجشنبه  ۲۱/ ۰۲/ ۸۵ - ساعت  ۳۰/ ۱۵
كشت  و صنعت  - صنايع  اراك  ورزشگاه  تختي  شوشتر
ديهيم  اهواز - نوژن  مازندران  ورزشگاه اختصاصي  لوله سازي  اهواز
پگاه  گيلان  - اكباتان  تهران  ورزشگاه شهيد عضدي  رشت 
نيروي  زميني  - دانشگاه  آزاد ورزشگاه شيرودي  تهران 
تراكتورسازي  - هما تهران  ورزشگاه تختي  تبريز
عقاب  تهران  - ايرانجوان  ورزشگاه سرداران  شهيد شميران  تهران 
پگاه  خوزستان  - مرصاد شيراز ورزشگاه تختي  شوش 
صنعت  نفت  - شهرداري  لنگرود ورزشگاه تختي  آبادان 
مس  كرمان  - برق  تهران  ورزشگاه كياني  كرمان 
پيكان  تهران  - ماشين سازي  ورزشگاه انقلاب  كرج 
استقلال  كيش  - سرخپوشان  ورزشگاه كيش 
شاهين  بوشهر - پيام  خراسان  ورزشگاه شهيد بهشتي  بوشهر

كاظمي شانس اول مربيگري تيم واليبال
001866.jpg
گروه ورزشي: براي انتخاب مربي تيم واليبال جوانان ايران جلسه كميته فني فدراسيون واليبال عصر امروز تشكيل خواهد شد. قرار بود ديروز نام مربي برگزيده براي همكاري با سرمربي خارجي اعلام شود. با توجه به اينكه از جمع نامزدهاي مربيگري تيم جوانان برخي از مربيان با پيوستن به تيم هاي باشگاهي از گردونه خارج شدند، شانس پرويز كاظمي بيشتر از ديگر همتاهايش شده است.كاظمي در زمان مربيگري «ست كوويچ» هم نزديك به يك سال سابقه همكاري با تيم جوانان را دارد و هم اينكه با روحيه اين رده سني به خوبي آشناست. نام مربي تيم جوانان قرار است عصر امروز اعلام شود.

پروژه انتخاب سرپرست جديد واليبال جدي تر شد
گروه ورزشي ـ علي شاكري: پروژه انتخاب سرپرست جديد فدراسيون واليبال از ديروز با معرفي چهار نفر از سوي يزداني خرم به سازمان تربيت بدني وارد فاز جدي خود شد.
اين چهار نفر سابقه همكاري با تشكيلات واليبال در سال هاي اخير داشته اند و بايد ديد كه سازمان تربيت بدني باتوجه به سوابق هركدام، انگشت انتخاب را به سوي كداميك از آنها نشانه خواهد رفت. نامزدهاي معرفي شده به سازمان تربيت بدني عبارتند از:
۱- مهندس مرتضي زرين دو دوره نماينده مردم كردستان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون نفت و با سابقه چندين ساله نايب رئيسي فدراسيون واليبال و دو سال مديركل ورزش وزارت نفت.
۲- محمدرضا داورزني فوق ليسانس مديريت دولتي مديركل سابق تربيت بدني استان هاي سمنان، كرمانشاه، كردستان و خراسان و معاون اسبق امور استان هاي سازمان تربيت بدني، رئيس سابق فدراسيون چوگان، مديرعامل سابق باشگاه صنام و بازرس فعلي واليبال و قائم مقام تربيت بدني سپاه پاسداران.
۳- نصرالله سجادي معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در امور تربيت بدني و تندرستي، خزانه دار كميته ملي المپيك و مديركل سابق اين كميته، رئيس اسبق فدراسيون فوتبال.
۴- محمد بلالي نايب رئيس اول فدراسيون واليبال و بازيكن سابق تيم منتخب شهرري.
مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در حاشيه بازديد از نمايشگاه كتاب و مطبوعات جامعه واليبال را دعوت به خويشتنداري كرد و گفت: در آينده نزديك با تصميمي سنجيده انتخابي بسيار خوب براي واليبال خواهيم داشت.

نامه مديرعامل پرسپوليس به دادكان
001872.jpg
ايسنا: باشگاه پرسپوليس با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال خواهان تجديد نظر در نحوه برگزاري ديدار فينال شد.مديرعامل باشگاه پرسپوليس با ارسال نامه اي به دكتر محمد دادكان مخالفت خود را با تصميم اتخاذ شده از سوي سازمان ليگ مبني بر برگزاري ديدار فينال جام حذفي در تاريخ سي و يكم ارديبهشت ماه اعلام كرد و گلايه هاي خود را در رابطه با عدم حضور نماينده باشگاه پرسپوليس در جلسه تصميم گيري ديدار فينال جام حذفي مطرح كرد.
متن اين نامه به شرح زير است: احتراماً ، همانگونه كه مستحضرهستيد بنا به تصميم هيات رئيسه سازمان ليگ در روز دوشنبه هجدهم ارديبهشت، ديدار فينال رقابتهاي جام حذفي باشگاههاي كشور بايد سي و يكم ارديبهشت ماه در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد مقدس برگزار شود.در همين راستا باشگاه پرسپوليس كه براي حضور قدرتمندانه تيم ملي كشورمان در جام جهاني همواره همكاري متقابل ويژه اي با فدراسيون فوتبال داشته در رابطه با تصميم گيري انجام شده درباره نحوه برگزاري ديدار فينال جام حذفي نظرات و مخالفت خود را به شكل زير مطرح مي كند.رقابتها بعد از انجام دو بازي رفت و برگشت معرفي مي شود.عجيب تر اين كه مديرعامل باشگاه سپاهان به عنوان يكي از اعضاي هيات رئيسه سازمان ليگ در جلسه شركت مي كند و يكي از تصميم گيرندگان است.آن هم درحالي كه قبل از تصميم گيري به هيچ طريقي نظر و ديدگاه مسئولان باشگاه پرسپوليس را جويا نمي شوند.آيا اين انصاف و شرط عدالت است؟ هواداران پرسپوليس آرزو داشتند جشن قهرماني را در استاديوم يكصدهزارنفري و باشكوه هرچه تمامتر برگزار كنند اما، فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ برخلاف آئين نامه و بدون جويا شدن نظر باشگاه پرسپوليس راي به برگزاري ديدار فينال در زمين بي طرف مي دهد.
سال گذشته ديدار فينال جام حذفي درفاصله كمتر از ۳ روز و به صورت رفت و برگشت برگزار شد.حال وقتي كه قرار است بازيهاي باشگاهي در ايران بعد از مهلت تعيين شده فيفا برگزار شود چه اصراري وجود دارد كه فينال جام حذفي با يك بازي در ورزشگاه بي طرف به پايان برسد؟ با توجه به موارد
فوق الذكر باشگاه پرسپوليس براي پاسخگويي به هواداران ميليوني خود و حفظ منافع برحق آنها خواهان تجديدنظر در نحوه برگزاري ديدار فينال است و مخالفت خود را با تصميم اتخاذ شده ازسوي هيات رئيسه سازمان ليگ اعلام مي دارد.

جلسه يزداني خرم با فلاح
كشتي جوانان ساماندهي مي شود
001893.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: از قرار معلوم در جلسه اي كه بين محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي و اكبر فلاح سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان برگزار شده است، پيشنهادها و برنامه هاي اين مربي جوان مورد موافقت مسئول اول كشتي قرار گرفته و مقرر شده است كه براي تحقق اهداف موردنظر وي، اردوي كشتي جوانان از امروز در محل خانه كشتي داير شود.
كشتي آزاد جوانان در يكي دو سال اخير با تركيب كادر فني ايده آل (محمد انصاري، اكبر فلاح و يدالله اعتصامي) صاحب افتخارات و موقعيتي ممتاز در سطوح مختلف بين المللي شد كه كسب عنوان نايب قهرماني جهان بالاترين آن بود. هم اينك نيز باتوجه به كارنامه موجود اين گروه و علي رغم كمبود وقت كه به دلايل مختلفي از دست رفته است، بار ديگر با همين تركيب مي توان به استقبال مسابقات جهاني و آسيايي رفت.
از اين جمع درحال حاضر محمد انصاري سرپرست كشتي جوانان در دوره فدراسيون پيشين، مدتي است كه در اعتراض به بروز نامهرباني ها خود را از كشتي كنار كشيده است كه مديريت جديد مي تواند با دعوت دوباره از وي، حداقل حرف هاي او را بشنود و از تجربياتش استفاده كند.
خوشبختانه يزداني خرم هم حساسيت ويژه اي به ترقي و تعالي جوانان در ورزش دارد و همراهي گروه يادشده با كشتي گيران جوان در اردوي تيم ملي و حضور در مسابقات بين المللي جام قهرمانان تركيه مي تواند ادامه همان حركت مثبت و روبه رشدي باشد كه آن ها از مدتي قبل آن را آغاز كرده بودند.

براي شركت در پيكارهاي قهرماني آسيا
۸ جودوكار جوان ايراني عازم كره جنوبي شدند
ايرنا: تيم  جودو جوانان  ايران  به  منظور شركت  در هفتمين  دوره  مسابقه هاي  جودو قهرماني  جوانان  زير ۲۰ سال  آسيا در سال  ۲۰۰۶ در كره  جنوبي ، شب  گذشته از طريق  دوبي  عازم  اين  كشور شد.
اين  مسابقه ها در روزهاي  ۲۳ و ۲۴ ارديبهشت ماه  در جزيره  جيجو كره  جنوبي  برگزار مي شود.
تركيب  تيم  جودو جوانان  ايران  اعزامي به  مسابقه هاي  جودو قهرماني جوانان  آسيا از اين  قرار است :
۵۵ كيلوگرم : محمد جواني  از اصفهان .
۶۰ كيلوگرم : الياس  اكبري  از خراسان  شمالي .
۶۶ كيلوگرم : علي  كريميان  از ايلام .
۷۳ كيلوگرم : حميد قاسمي نژاد از خراسان  رضوي .
۸۱ كيلوگرم : ايرج  اميرخاني  از تهران .
۹۰ كيلوگرم : علي  محمدنيا از خراسان  شمالي .
۱۰۰ كيلوگرم : آريا شيخ  حسيني  از تهران .
به اضافه  ۱۰۰ كيلوگرم : رضا ملكي پور از كرمانشاه .
همراهان :
محمدرضا حاج  يوسف  زاده  از مازندران  (سرمربي)، عطاءالله  عباس  نژاد از مازندران (مربي )، محمدرضا مينوكده  از تهران  و علي  محمد عزيزي  از يزد (داوران ) و محمد درخشان  رئيس  فدراسيون  جودو (سرپرست ).
مربي  تيم  جودو جوانان  ايران  پيش  از عزيمت  اين  تيم  به  مسابقه هاي  جودو قهرماني  جوانان  زير ۲۰ سال  آسيا در كره  جنوبي  گفت  كه  در اين  مسابقه ها پيش بيني  ۵ مدال  آسيايي  را داريم .

علي آبادي ديروز به مجلس نرفت
خادم:  تمامي سازمان ها بايد عملكرد خود
را در اختيار مجلس قرار دهند
001869.jpg
ايسنا:  رييس كميته تربيت بدني كميسيون فرهنگي مجلس با اعلام عدم حضور رييس سازمان تربيت بدني در كميته  تربيت بدني مجلس گفت: اميدواريم نيامدن مهندس علي آبادي به گفته  خودش بر اساس عدم هماهنگي رخ داده در بدنه  سازمان و يا عدم تمايل حضور در فراكسيون ورزشي نباشد.
اميررضا خادم نماينده  مردم تهران در خانه ملت افزود: علي رغم دعوت دو هفته  پيش كميته  تربيت بدني از رييس سازمان تربيت بدني براي تعامل بيشتر، نشست ديروز به دليل عدم حضور مهندس علي آبادي برگزار نشد.
وي با تاكيد بر اين كه تمامي سازمان ها، ارگان ها و وزارتخانه ها براي تبادل نظر با نمايندگان در مجلس حضور مي يابند، افزود: حضور وزارتخانه ها، نهادها و سازمان ها تنها در زمان بودجه كارساز نيست، بلكه آنها همواره بايد گزارش نحوه  عملكرد خود را در اختيار مجلس قرار دهند تا نمايندگان هم بيشتر به وظيفه  نظارتي خود بپردازند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين كه اظهارنظر نمايندگان در خصوص ارگان ها و نهادها و سازمان ها حق نمايندگان مردم در خانه ملت است، گفت: نمايندگان بايد به نمايندگي از مردم دغدغه هاي جامعه را به مديران اجرايي منتقل كنند و از آنها پاسخ بخواهند.
به گفته  رييس فراكسيون ورزش مجلس، اين فراكسيون در چند روز اين موضوع را بررسي و موجب انجام وظيفه علاوه بر دعوت از رييس سازمان تربيت بدني، دغدغه هاي موجود را در يك كنفرانس مطبوعاتي مطرح خواهيم كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |