پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۳ - Jul 13, 2006
ارتقاي منزلت معلم، ريشه حل مشكلات
آموزش و پرورش است
گروه علمي فرهنگي: دومين نشست رؤساي سازمان هاي آموزش و پرورش استان ها با سخنان فرشيدي وزير آموزش و پرورش به كار خود پايان داد.
به گزارش روابط عمومي وزارت  آموزش و پرورش، فرشيدي در سخنانش گفت: منزلت معلم، تربيت معلم، تقويت درس قرآن و تدوين فلسفه تعليم و تربيت چهار محور اساسي است كه در آموزش و پرورش به طور جدي دنبال مي شود.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به تلاش هاي به عمل آمده براي ارتقاي منزلت معلم گفت: به نظر مي رسد ريشه حل همه مشكلات آموزش و پرورش در بحث منزلت معلم است. اگر بتوانيم جايگاه و نقش آموزش و پرورش را آن گونه كه شايسته آن است در جامعه مطرح كنيم قطعاً همه مشكلات ما برطرف خواهد شد.
وي پرورش استعدادها و مسئوليت همه اولياي مدرسه در قبال تربيت دانش آموزان را رويكرد اصلي احياي معاونت پرورشي عنوان كرد و گفت: بايد با برنامه مشخص و رفع برخي از مشكلات گذشته عمل كنيم تا دچار سستي نشويم.
وي همچنين با اشاره به مهجور ماندن قرآن در مدارس گفت: طرحي براي آموزش معلمان ابتدايي آماده شده است تا ان  شاءالله تعدادي از مراكز تربيت معلم قرآني راه اندازي شود.
فرشيدي گفت: ۱۳۰ هزار نوآموز در سال گذشته تحت پوشش آموزش قرآني بودند كه اين رقم در سال جديد به ۴۰۰ هزار نفر بالغ خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش همچنين از تصويب سياست هاي اطلاع رساني و سياست هاي اعزام معلمان به خارج از كشور خبر داد و گفت: تجربه تصويب ۴ هزار ميليارد ريال براي مقاوم سازي مدارس نشان داد كه چنانچه به صورت منسجم و هماهنگ عمل كنيم، مي توانيم گام بزرگ در حل مشكلات برداريم.
فرشيدي مسئولان آموزش و پرورش را به رعايت حرمت و توجه به وضعيت اضطرار معلمان در بحث نقل و انتقال دلالت كرد و گفت: موارد اضطراري و مشكلات خاص از جمله زوج فرهنگي در نظر گرفته شود.
وي همچنين با اشاره به كاهش شكايات دريافت پول در هنگام ثبت نام خاطرنشان كرد: كمك به مدرسه، كمك به نسل آينده كشور است و ما از آن استقبال مي كنيم. لذا از كمك هايي كه بعد از زمان ثبت نام و به شكل داوطلبانه باشد استقبال كرده و قرار است در قالب قبض هاي مشاركت ۲۰۲۰ از اولياي دانش آموزان به صورت داوطلبانه دريافت شود.
وي همچنين خواستار حمايت و همكاري ساير نهادها به آموزش و پرورش شد زيرا آموزش و پرورش يك مسأله ملي است و بايد دغدغه هاي تمامي مسئولان كشور باشد.

با هدف حفظ هويت تاريخي هسته مركزي تهران
خيابان هاي تاريخي منطقه ۱۲ به پياده راه تبديل مي شود
006240.jpg
گروه شهري- قائم مقام شهرداري منطقه ۱۲ از آغاز تغيير فيزيكي برخي خيابان هاي تاريخي و سنتي اين منطقه به باغ راه و پياده راه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، خادميان با تشريح ترافيك خيابان هاي منطقه، تعدد مراكز حكومتي و دولتي، سفارتخانه ها، مراكز تاريخي و فرهنگي و همچنين مراكز تجاري را از مهم ترين علل وجودت ترافيك سنگين بيان كرد و اظهارداشت: به جهت سفر روزانه ۵/۱ ميليون مسافر به منطقه ،۱۲ بايد برخي از خيابان هاي منطقه كه داراي ارزش تاريخي و سابقه فرهنگي است، به گونه اي طراحي شود تا مسافران و شهروندان ضمن لذت از پياده روي در بخش هاي تاريخي و بافت هاي فرهنگي منطقه ۱۲ بتوانند به سرعت به امور خود بپردازند.وي ادامه داد: البته بايد تمامي جوانب امر بررسي و پس از نظرخواهي از مردم نسبت به موضوع از طريق مبادي ذي ربط اقدام نمود.خادميان با تاكيد بر استفاده بيشتر از خطوط مترو و ناوگان حمل و نقل عمومي در راستاي حل مشكل ترافيك به عنوان يك راهكار اساسي و بلندمدت،  افزود: براي تعديل مشكل ترافيك كه متاثر از ترافيك در كل شهر تهران است، طبق نظر شهردار تهران برخي خيابان ها را به باغ راه و پياده راه تبديل خواهيم كرد كه مشخصا مي توان در فاز اول به خيابان هاي باغ سپهسالار،مردم و كوچه مروي اشاره كرد.قائم مقام شهرداري منطقه ۱۲ از احداث مراكز فرهنگي، ورزشي و تجاري در باغ راه هاي ايجادشده خبر داد و گفت: در كنار تبديل خيابان ها به پياده راه و باغ راه، مركزي براي آرامش و آسايش شهروندان ايجاد خواهيم كرد تا اشتياق و علاقه شهروندان براي استفاده از پياده راه ها و فرهنگ پياده روي افزايش يابد.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران:
تعلل در تهيه طرح تفصيلي، شهروندان
را بلاتكليف كرده است
گروه شهري - چنانچه طرح تفصيلي مناطق شهرداري تهران، از طريق شوراي طرح و برنامه شهرداري تهيه و براي تصويب به شوراي شهر ارايه شود مشكل بلاتكليف بودن بسياري از مردم حل مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران مهنوش معتمدي آذر عضو شوراي شهر در ديدار با شهروندان منطقه ۱۵ ضمن تاكيد بر ضرورت تهيه و تصويب طرح تفصيلي شهر تهران گفت: مشكل عمده شهروندان در مناطق تهران به خصوص در جنوب شهر و در بافت هاي فرسوده، املاكي است كه در طرح واقع شده يا به دليل عدم وجود طرح تفصيلي تكليف آنها مشخص نيست.
وي افزود: يكي از مشكلات عدم آگاهي شهروندان به مقررات در ساخت و ساز است كه در نهايت تخلف انجام مي دهند و پرونده براي صدور پايان كار به دليل تخلف به كميسيون ماده ۱۰۰ ارجاع مي شود.
وي گفت: كميسيون ماده ۱۰۰ به موارد خلاف در ساخت و سازها رسيدگي مي كند كه در نهايت منجر به صدور راي پرداخت جريمه و يا تخريب مي شود كه راي هاي منجر به تخريب هم عملا قابل اجرا نيست.
وي اظهار اميدواري كرد، با افزايش آگاهي شهروندان به مقررات و حقوق شهرسازي تخلفات كاهش مي يابد.

توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري:
وبلاگ نويسان پايتخت صاحب  خانه مي شوند
گروه شهري- باشگاه وبلاگ نويسي تهران ۲۴ تيرماه افتتاح مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، رئيس مركز فناوري اطلاعات اين سازمان ضمن اعلام خبر فوق گفت: هدف از راه اندازي اين باشگاه حمايت از كانون هاي مجازي وبلاگ نويسي، آموزش و ايجاد تخصص وبلاگ نويسي، فراهم  كردن بستر مناسب براي تبادل آراء فرهنگي هنري و در نهايت ايجاد شهروند الكترونيكي است.
مهدي عباسعلي با اشاره به اين كه بيش از چهار سال از عمر وبلاگ نويسي نمي گذرد تصريح كرد: ايجاد شهر الكترونيكي و هويت  دادن به اين مهم يكي از چشم اندازهاي مهم و اساسي راه اندازي اين باشگاه است.وي با بيان اين كه اولين مرحله وبلاگ نويسي (متني) پشت سر گذاشته شده است گفت: هم اكنون وبلاگ هاي تصويري در حال شكل گيري است و وبلاگ ها به سمت صدا و راديو اينترنتي پيش مي رود.
عباسعلي با تاكيد بر اين كه شهرداري ها، سازمان هايي هستند كه مي توانند زمينه ابعاد شهروند الكترونيكي را مهيا كنند يادآور شد: افتتاح اين باشگاه از جمله اقداماتي است كه پس از فراهم  شدن بستر مناسب سخت افزاري و نرم افزاري و مهيا شدن نيروي متخصص انساني و تجهيز فضاي مناسب فيزيكي بر ارتقاي تعاملات فرهنگي در استفاده بهينه از الكترونيك گام مؤثري خواهد برداشت.
به گفته عباسعلي،وبلاگ شهروندان تهراني بازتاب زندگي روزمره آنها در دهكده جهاني است. وي گفت: در اين مجموعه فضاي حقيقي و مجازي،ترويج و آ موزش وبلاگ نويسي جهت استفاده ساير شهروندان فراهم مي شود.
باشگاه وبلاگ نويسان تهراني واقع در بزرگراه جلال آل احمد روبه روي فروشگاه شهروند،پارك گلها ساعت ۳۰/۸ صبح ۲۴ تيرماه افتتاح مي شود.

تجليل از بازنشستگان شهرداري
گروه شهري- همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از بازنشستگان شهرداري تهران تجليل مي شود.
مديرعامل بازنشستگي شهرداري تهران در گفت وگو با همشهري افزود: در روز ۲۵ تيرماه جاري طي مراسم باشكوهي با حضور شهردار تهران و اعضاي شوراي شهر از بازنشستگان سال ۸۴ شهرداري در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن تجليل مي شود.
ناصر آخوندي افزود: در اين مراسم كه بازنشستگان به همراه خانواده هايشان حضور مي يابند از زحمات آنان در طول ساليان متمادي خدمت در شهرداري تهران با اهداي لوح سپاس و هدايايي قدرداني مي شود.

نگاه
006237.jpg
ابوالفضل محترمي

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |