چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۸ - Jul 19, 2006
فوتبال استقلال خود را مديون مصوبات خود مي داند
قالب هاي تعريف شده براي فدراسيون فوتبال
007083.jpg
گروه ورزشي - فوتبال است و هزاران اتفاقات ريز و درشت. انتخاب و انفصال،  افتخار و اضمحلال،ظهور و سقوط. در فوتبال انواع ماندن ها و رفتن ها به چشم مي  خورد. از نوع واقعي و غيرواقعي هم وجود دارد. رؤسا و مربيان بسياري آمده اند، با افتخار زندگي كرده اند و بالاخره در شرايط نامناسب رفته اند. عمر مديريت ها و مربيان در فوتبال چون عمر بازيكنان است. قهرمانان بسياري در تاريخ فوتبال ايران زندگي كرده اند، كه نسل امروز حتي نام آنها را نيز نمي داند.
خاصيت فوتبال و ماهيت درون آن چنين حكم مي كند، در واقع جبر زمان در فوتبال جاري است و نقش مهمي دارد. فوتبال ريشه ماندگاري ندارد و چون يك اثر هنري و ادبي جاودانه نيست، مگر نوابغي كه توانسته اند مسير تاريخ اين رشته را تغيير دهند.
فدراسيون دادكان هم چون صفايي فراهاني رفت،  همانگونه كه فدراسيون صفي زاده و آبشناسان رفتند. امروز فوتبال ما دوره تازه اي را آغاز مي كند. شكل مديريتي كه تجربه دو دوره در رياست و دبيري آنرا دارد. براي فوتبال ما حضور تحصيلكرده ها، فوتبال بازي كرده ها و باتجربه ها يك امتياز است. بايد بخود بباليم كه بعد از فدراسيون، دادكان كه خود اهل علم و دانش و فوتبال بود، يكبار ديگر يك مدير اهل فن و دانش فوتبال روي كار آمده است. ايران ما از اين دست مديران كم ندارد و اگر امروزه فوتبال ما پابرجاست و پيش مي رود،نتيجه همين مديريت هاي فني و علمي است.
حال نقش سياست حكم مي كند يك روز مصطفوي باشد يك روز صفايي و يك روز دادكان و دوباره مصطفوي بيايد.تا بتوانيم در سطوح بين المللي جايگاههاي خود را به دست آوريم. رابطه و دوستي مصطفوي با بن همام و ولاپان مي تواند بسياري از مشكلات ما را حل كند.
هريك از اين مديران زماني مي توانند در اجراي برنامه هاي خود موفق باشند كه در اسكلت و ساختار فدراسيون فوتبال رعايت فاكتورهاي ساختاري را سنجيده بكار گيرند.
كميته هاي فني، هيات رئيسه، هيات هاي علمي و آموزشي، داوران و تداوم بخشيدن برنامه مثبتي كه فدراسيون هاي گذشته داشته اند.
كنفدراسيون آسيا نگاهش به شكل قانوني اين اجزاست. اعلام رسمي انتصاب ها بدون دخالت هاي سياسي ثبات و ماندگاري فدراسيون بين المللي فوتبال و كنفدراسيون فوتبال آسيا در همين راز استقلال آنها نهفته است.
اگر بافت فيفا و فوتبال آسيا در يك دوره يا يك مقطع اسير مسايل سياسي شود، استقلال و بقايش به خطر خواهد افتاد، به همين دليل ابرقدرت هاي بزرگ جهان تا به امروز نتوانسته اند استقلال فوتبال را به خطر بياندازند. ما نيز تابع قانون فيفا و مصوبات آن هستيم و بر مبناي رعايت اصول پايداري فوتبال رفتار خواهيم كرد.

رقابت هاي تنيس جام ديويس قرعه كشي شد
ايران امروز با عربستان ديدار مي كند
ايسنا: رقابت هاي تنيس جام ديويس قرعه كشي شد و تيم كشورمان در گروه دوم اين رقابت ها با تيم هاي بحرين، عربستان و بنگلادش همگروه شد. رقابت هاي تنيس گروه دوم آسيا و اقيانوسيه، جام ديويس از امروز در مانيل فيليپين آغاز خواهد شد كه ملي پوشان كشورمان از ساعت ۱۰ صبح در اولين ديدار خود به مصاف عربستان خواهند رفت. ديگر ديدار اين گروه بين بنگلادش و بحرين برگزار مي شود.

دووميداني جوانان آسيا
يك مدال برنز در آخرين روز براي ايران
گروه ورزشي - تيم دووميداني جوانان ايران با كسب يك مدال طلا و سه برنز در رقابت هاي دووميداني جوانان آسيا در ماكائو به مقام دهم رسيد.در آخرين روز اين رقابت ها در دوي ۱۵۰۰ متر محمد صالح رستمي با زمان ۳ دقيقه و ۵۵ ثانيه و ۷ صدم ثانيه بعد از دوندگان قطر و ژاپن سوم شد و به مدال برنز دست يافت.اعضاي تيم ملي دووميداني ايران روز جمعه هفته جاري به كشور بازمي گردند.

برخورد بسكتبال ايران - ژاپن در سه شهر مختلف
علي شاكري - تيم ملي بسكتبال ايران به اميد رويارويي با ژاپن و دو نماينده آمريكاي جنوبي (پورتوريكو و تيمي ديگر از اين قاره كه قرار بود جانشين آرژانتين شود) رنج سفر خسته كننده به توكيو را به جان خريد. تيم ايران هنگامي متوجه غيبت تيم هاي ديگر شد كه پايش را از فرودگاه «ناريتا» بيرون گذاشته بود. ژاپني ها كه در دعوت از تيم هاي ديگر براي حضور در تورنمنت چهارجانبه ناكام ماندند، حالا تيم ملي بسكتبال را از ديروز به شهرهاي مختلف اين كشور كشاندند تا با انجام سه بازي لااقل بخشي از صدمات غيبت تيم هاي خلف وعده كرده را جبران كنند. ژاپن ديگر آن تيم رعب انگيز دهه هاي قبل نيست و مدتهاست كه از جمع قدرت هاي برتر آسيايي فاصله گرفته است. معلوم نيست با چنين دورنمايي، بازيهاي تكراري با چنين حريفي مفيد فايده خواهد بود، آن هم سفري با مشقت بسيار و هزينه سنگين؟ آنچه مسلم است اگر مسئولان بسكتبال ايران زودتر متوجه غيبت تيم هاي ديگر مي شدند بعيد به نظر مي رسيد كه با اين سفر موافقت مي كردند.

آنچه گذشت...
۵۵ درصد از خبرگان  و كارشناسان  فوتبال، شركت كننده  در نشست  هم انديشي  فوتبال  به  سرمربيگري  امير قلعه  نويي  در تيم  ملي  فوتبال  رأي  دادند.
به گزارش  سايت  خبري  سازمان  تربيت  بدني ، در اين  نشست  كه  شنبه  صبح  و با شركت  مديران  باشگاههاي  فوتبال  كشور، مربيان  و كارشناسان  اين  رشته  در محل  آكادمي  المپيك  برگزار شد، از سوي  فدراسيون  فوتبال  دو فرم  نظرسنجي  جهت  انتخاب  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  در اختيار حضار قرار گرفت  و مسئولان  ورزش  كشور كه  به  خرد جمعي  در تصميم گيري  ها و سياست گذاري  هاي  فوتبال  تأكيد كرده  اند، بر اساس  نتايج  اين  نظرسنجي ها امير قلعه نويي  را از بين  گزيده هاي  داخلي  به  سرمربيگري  تيم  ملي  فوتبال  انتخاب  كردند.در نظرسنجي  انجام  شده  اكثريت  شركت كنندگان  سرمربي  داخلي  را براي  دوره  كوتاه  مدت  و سرمربي  خارجي  را براي  دوره  بلندمدت  پيشنهاد نموده  اند.از بين  مربيان  ايراني  پيشنهاد شده  امير قلعه نويي  و مجيد جلالي  با ۵۵ درصد آراء قرار گرفته اند و بعد از اين  دو محمد مايلي  كهن  و دكتر بيژن  ذوالفقارنسب  ۴۰ درصد آراء را به  خود اختصاص  داده  اند.

۲۰ بازيكن در اردوي ششم بزرگسالان
براي برپايي اردوي ششم تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران، ۲۰ بازيكن به اردو فراخوانده شدند. زمان اين اردو ۲ تا ۱۴ مرداد تعيين شده است.قطر پاسور: بهنام محمودي، سيدمهدي بازارگرد، محسن عندليب و محمد سليماني. سرعتي ها: عليرضا نادي، محمد منصوري، داود مقبلي و حامد رضايي قدرتي ها: محمد تركاشوند، پيمان اكبري، محمد محمدكاظم، آرش صادقياني، حمزه زريني و فرهاد نظري افشار.
ليبروها: فرهاد ظريف و احسن شيركوند
پاسورها : محمد شريعتي ، امير حسيني، مهدي مهدوي و عليرضا بهبودي

قضاوت شاهميري در مسابقات واليبال قهرماني جهان
007086.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: درپي اعتراض ايران به عدم حضور داوري از كشورمان در جمع داوران قضاوت كننده در مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان، فدراسيون بين المللي واليبال موافقت خود را در اين زمينه اعلام كرد. چندي پيش محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال ايران با ارسال نامه اي به آكوستا رئيس فدراسيون جهاني واليبال با اشاره به حضور برخي از داوراني كه كشورهايشان سهمي در پيكارهاي جهاني نداشته و ميزباني هيچ يك از مراحل مقدماتي مسابقات جهاني را برعهده نگرفته اند، خواهان حضور داوري از كشورمان در اين مسابقات شده بود. فدراسيون بين المللي واليبال ديروز در نمابري با اين درخواست موافقت كرد. پس از تشكيل جلسه كميته داوران و شور و مشورت صورت گرفته قرار شد كه فرهاد شاهميري به عنوان نماينده داوران ايران در اين بازي ها حاضر شود. شاهميري تنها داور ايراني نامزد دريافت نشان FIVB است و به تازگي از كلاس بازآموزي فدراسيون جهاني واليبال از تايلند بازگشته است. وي سال قبل مسابقات جام جهاني واليبال را قضاوت كرده و يكي از داوران حاضر در مسابقات جهاني دانشجويان سال ۲۰۰۱ پكن بوده است.

گردهمايي ۱۰۰ پزشك، ورزشكار و مربي
گروه ورزشي - مريم رضايي: بيش از ۱۰۰ نفر از پزشكان، ورزشكاران و مربيان تيم هاي ملي با هدف ارتقاي سطح دانش تغذيه ورزشي در تهران گردهم آمدند.نخستين كارگاه آموزشي تخصصي تغذيه ورزشي صبح ديروز با حضور كارشناسان و مسئولان آغاز به كار كرد.در اين نشست رضا قراخانلو، رئيس كميته ملي المپيك در مراسم افتتاحيه اين كارگاه گفت: موضوع تغذيه ورزشي در كميته المپيك از اهميت ويژه اي برخوردار است زيرا در دنيا به اين موضوع بسيار توجه شده است و ما نيز با اهميت دادن به تغذيه در ورزش، سعي در تربيت متخصصان داريم.وي گفت: تيم ها و مربيان آنها بايد با موضوعاتي كه در اين كارگاه آشنا مي شوند به شكل كاربردي اين دانش را مورد استفاده قرار دهند. متأسفانه ورزشكاران در ارتباط با تغذيه دانش اندكي دارند و ضروري است اين دانش مؤثر ارتقا يابد.

سيموئز:
بازيكنان را در اختيار تيم بزرگسالان قرار نمي دهم
ايسنا : رنه سيموئز گفت: پيش از جام جهاني برنامه هاي خود را ارايه دادم و قرار بود تا پس از اين رقابت ها بازيكنان مورد نظر در اختيار تيم ملي اميد باشند. اكنون سرمربي جديد تيم ملي بزرگسالان انتخاب شده است و بي ترديد برنامه هاي مخصوص به خود را دارد و در صورتي كه بازيكنان مورد نظر خود در تيم ملي اميد را در اختيار وي قرار دهم از طرح ها و برنامه هايم دور خواهم شد.
وي افزود: در پايان جلسه ستاد دوحه قرار شد تا نشست ديگري با مصطفوي دبير فدراسيون فوتبال داشته باشيم تا در اين مورد گفت وگو كرده و به بحث و تبادل نظر درمورد چگونگي اجراي طرح من بپردازيم.
سيموئز خاطر نشان كرد: من براي فوتبال ايران ارزش بسياري قائل هستم اما كارها بايد طبق برنامه ريزي به پيش برود و اميدوارم اين همكاري ادامه يابد.

خبرهاي فوتبال جهان
كريستين رونالدو در منچستر ماندني شد
007092.jpg
گروه ورزشي- باشگاه منچستر يونايتد انگليس اعلام كرد قصد فروش كريستيانو رونالدو را ندارد. رونالدو از روز ۳۱ جولاي برابر با ۹ مردادماه در تمرينات اين تيم حضور پيدا خواهد كرد.پيش از اين رونالدو گفته بود به دليل درگيري كه بين او و وين روني در چارچوب رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان رخ داده ديگر حاضر به بازگشت به انگليس نخواهد بود.سرالكس فرگوسن سرمربي منچستر يونايتد در اين باره گفت: رونالدو از منچستر جدا نمي شود و تا پايان قراردادش در اين تيم خواهد ماند.وي در ادامه افزود:  او تمريناتش را با ما در اواخر ماه جولاي آغاز مي كند.
تورام بر سر دوراهي
007089.jpg
ليليان تورام مدافع فرانسوي تيم يوونتوس تصميم در مورد جدايي از يوونتوس يا حضور در رقابت هاي سري B را به هفته آينده موكول كرد. تورام هم اكنون با ۳۴ سال سن پيشنهادهايي از باشگاه هاي معتبر منچستر يونايتد، تاتنهام و بارسلوناي اسپانيا در اختيار دارد و در حال بررسي شرايط موجود است.بعد از رسوايي به وجود آمده در فوتبال ايتاليا تيم هاي يوونتوس، لاتزيو و فيورنتينا فصل بعد بايد در رقابت هاي سري B حضور داشته باشند. همين دليل كافي است تا ستارگان زيادي از اين تيم ها جدا شوند و به ساير باشگاههاي معتبر اروپا ملحق شوند.شرايط براي يوونتوس بسيار دشوارتر خواهد شد زيرا از امتيازات فصل آينده اين تيم در سري B ۳۰ امتياز كسر خواهد شد.
خداحافظي ريوالدو
007095.jpg
ريوالدو ستاره پيشين تيم ملي برزيل كه در جام جهاني ۲۰۰۲ به همراه تيم ملي كشورش به مقام قهرماني جهان رسيد، در پايان اين فصل فوتبال از اين رشته كناره گيري خواهد كرد.اين بازيكن در حال حاضر عضو تيم المپياكوس يونان است و پيش از اين در باشگاه بارسلوناي اسپانيا عضويت داشت.ريوالدو در سال ۹۹ جايزه توپ طلايي اروپا را دريافت كرد. ريوالدو در اين باره گفت: مي خواهم با پيراهن المپياكوس با فوتبال خداحافظي كنم.وي در پايان گفت: قطعاً در آخرين فصل حضور در فوتبال قصد دارم با تمام توان به ميدان بروم و كار بزرگي را صورت دهم.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |