سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۷ - Sep 5, 2006
قاليباف : فضا را براي معدودي متخلف
در شهرداري ناامن مي كنيم
رئيس مركز ۱۸۸۸: اين سامانه سكوت شهروندان را نسبت به عملكرد شهرداري شكست
رئيس مركز نظارت همگاني مي گويد، آمار شكايت از سوي شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ به حدود يك پنجم كاهش يافته است
عكس : جواد گلزار
015300.jpg
گروه شهري- نخستين همايش علمي تخصصي نظارت كارآمد مديريت شهري، روشها و راهكارها صبح ديروز با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران و كليه معاونان و مديران ارشد شهرداري تهران برگزار شد.شهردار تهران در اين همايش ضمن تاكيد بر برخورد با متخلفان در اين سازمان گفت:نمي گذاريم تعداد اندكي متخلف آبروي كاركنان زحمت كش شهرداري را ببرند.
وي در اين همايش كه از سوي مركز نظارت همگاني شهرداري تهران (۱۸۸۸) برپا شده بود با اشاره به اصل ۸ قانون اساسي و بحث امر به معروف و نهي از منكر نشانه جامعه پويا و سالم را احقاق حق مردم با اعمال نظارت بر حاكميت اعلام كرد؛ به گونه اي كه بسترهاي لازم براي اعلام نظرات و پيشنهادات و انتقادات مردم به مديران فراهم باشد.شهردار تهران راه اندازي سامانه ۱۸۸۸ را كيفيت بخشيدن به اين مهم در حوزه تحت امر خود دانست كه تاكنون حامل خيرات و بركات زيادي براي شهرداري تهران بوده است.
قاليباف اظهار داشت: ۱۸۸۸ اين فرصت را به مديران مي دهد تا به طور مستقيم خود را در معرض تجزيه و تحليل مردم قرار دهند.
وي خطاب به مديران تحت امر خود تاكيد كرد: حداقل روزي ۱۵ دقيقه از وقت خود را براي شنيدن صحبتهاي مطرح شده از سوي شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ اختصاص دهند و نسبت به پاسخگويي به اين شكايات و انتقادات مستقيماً اقدام نمايند.
اين در حالي است كه شهردار تهران روزانه نيم ساعت از اوقات خود را به همين امر اختصاص مي دهد و حتي به منظور رسيدگي به مشكلات مطروحه رأساً با شهروندان تماس برقرار كرده و روند رسيدگي به مشكلاتشان را پيگيري مي كند.قاليباف ضمن تاكيد بر ضرورت برقراري ارتباط چهره به چهره مديران با شهروندان در باره مزيت ارتباط با سامانه ۱۸۸۸ در مقايسه با ارتباط رودررو گفت: سيستم ۱۸۸۸ اين فرصت را فراهم مي كند كه مسئولان به طور مساوي و عادلانه در كمترين زمان ممكن در اختيار همه متقاضيان قرار داشته باشند.قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به شهروندان ادامه داد: چنانچه در حوزه شهرداري با برخورد ناشايست يا درخواست غيرمنطقي مواجه شدند سريعاً با سامانه ۱۸۸۸ مطرح نمايند تا با متخلفين به شدت برخورد شود.
شهردار تهران گفت: ما در پي آنيم تا براي متخلفين فضاي ناامني درست كنيم چرا كه اين عده معدود حق ندارند آبرو و حيثيت و زحمات قشر عظيمي از پرسنل شهرداري را به باد دهند.وي با اشاره به وجود نارضايتي ۹۰ درصدي در حوزه شهرسازي،صدور پروانه، پايان كار و ماده ۱۰۰ اين نارضايتي را مربوط به وجود يكسري اشكالات در سيستم و نحوه اجراي قوانين دانست و قول داد تا پايان امسال با نصب نرم افزارها و بهره گيري از سيستمهاي طراحي شده جديد روند امور تغيير يافته و ميزان رضايتمندي با برنامه ريزي هاي صورت گرفته به ۵۰ درصد افزايش يابد.
قاليباف از مردم خواست براي انجام كارهاي مورد نظرشان مستقيماً مسئول مربوطه را خطاب قرار دهند نه اينكه همه امور را تنها به بالاترين مدير سازمان ارجاع دهند.
۴ هزار تاكسي مفقود شده
در حاشيه همايش علمي تخصصي مركز نظارت همگاني شهرداري تهران ۱۸۸۸ كه ديروز در تالار حركت برگزار شده بود قاليباف از پايان يافتن طراحي شبكه حمل ونقل عمومي شهر تهران خبر داد و ورود بخش خصوصي به شركت واحد را نخستين قدم براي ساماندهي شبكه حمل ونقل اعلام كرد.
شهردار تهران همچنين ساماندهي تاكسيراني را از اهداف مهم شهرداري در سال جاري عنوان كرد و گفت: تاكسيراني اعلام كرده است كه ۴ هزار تاكسي گم شده در تهران وجود دارد كه منظور آن دسته از تاكسي هايي است كه علي رغم بهره مندي از تسهيلات و اعتبارات سازمان، در بخش حمل ونقل عمومي حضور فعال ندارند.
وي با بيان اينكه راهكارهاي اجراي تبصره ۱۳(اختصاص ۵ ميليارد دلار اعتبار براي توسعه حمل ونقل عمومي) امروز در كميسيون برنامه و بودجه مجلس بررسي مي شود اظهار اميدواري كرد نمايندگان مجلس با اين اقدام موجبات اجرايي شدن اين مصوبه را هرچه سريعتر فراهم كنند.وي ادامه داد: متاسفانه با وجود گذشت ۶ ماه از سال هنوز هيچ اتوبوسي از محل تبصره ۱۳ در اختيار شهرداري تهران قرار نگرفته، در صورت تامين اين اعتبارات هم سرعت و قدرت خريد اتوبوس و هم توسعه خطوط مترو فراهم خواهد شد.
كاهش آمار شكايت از شهرداري
عليرضا محمودي رييس مركز نظارت همگاني شهرداري تهران (۱۸۸۸) صبح ديروز در نخستين همايش علمي و تخصصي نظارت كارآمد- مديريت شهري روشها و راهكارها گفت: آمار شكايت از سوي شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ به حدود يك پنجم كاهش يافت.
وي در توضيح اين مطلب افزود: تا قبل از راه اندازي سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به دليل عدم امكان دسترسي مردم به مديران شهري نوعي روحيه انفعال در قالب سياست سكوت نسبت به عملكرد شهرداري در ميان شهروندان حاكم شده بود كه عده اي به غلط اين سكوت را تعبير به رضايت مي كردند.وي ادامه داد: با راه اندازي سامانه ۱۸۸۸ اين سكوت شكست و در عرض ۴ ماه سه هزار و ۵۵۲ مورد شكايت به سمت شهرداري سرازير شد. اين در حالي است كه به گفته محمودي اين حجم شكايت به دنبال رسيدگي به خواسته ها و شكايات مردم هم اكنون به ۶۱۳ مورد تقليل يافته است كه نشان از افزايش مقبوليت شهرداري در ميان شهروندان دارد.اين مقام مسئول عمده شكايات مطروحه از سوي شهروندان را مربوط به تخلفات پرسنل شهرداري، امور مالي و اداري، شهرسازي و تخلفات ساختماني و پيمانكاران فني و عمراني اعلام كرد و بر ضرورت افزايش نظارت شهروندان بر عملكرد مديريت شهري براساس قانون، جلب مشاركت مردم در اداره شهر و رسيدگي و توجه به خواسته هاي مردم تاكيد كرد.محمودي هدف از برپايي اين همايش را دريافت خواسته هاي مردمي، طبقه بندي آنها و ايجاد يك رويكرد علمي براي يافتن راهكارها و روشهاي علمي براي توسعه نظارت در حوزه مديريت شهري اعلام كرد و ادامه داد: راه اندازي ۱۸۸۸ با هدف استقرار نظارت دقيق، رسيدگي به خواسته هاي مردم و پاسخگويي به توقعات آنهاست.به گفته وي، راه اندازي ۱۸۸۸ نويد آن است كه شهرداري تمايل دارد با ايجاد اين سامانه بر عملكرد اين سازمان تأثير گذاشته و علاوه بر افزايش مقبوليت خود در ميان شهروندان يك پيوند دايمي و عميق بين مديريت شهري و شهروندان ايجاد كند.

شهر نگار
شوراي شهر و تسهيلات ورزشي
* رسول خادم
015297.jpg
امكانات ورزشي در تهران با نيازهاي جمعيتي آن همخواني ندارد و در سطح بسيار پاييني است. به بيان ديگر درحالي كه سرانه فضاي ورزشي مطابق استاندارد جهاني هر فرد بايد ۵/۲ تا چهار متر مربع باشد ولي اين رقم در تهران كمتر از ۳۰ سانتي متر است.
متأسفانه تا پايان برنامه سوم هيچ مستندات لازم الاجرا و شفافي در حمايت از توسعه ورزش صورت نگرفته بود تا اين كه در برنامه چهارم، ماده ۱۱۷ اشاراتي به موضوع ورزش شد. ولي با اين حال عملي شدن آن نيازمند تدوين آيين نامه هاي اجرايي مناسب از سوي دولت در ارتباط با توسعه فضاهاي ورزشي شهرها است.
حتي در بودجه سال ۸۴ كشور نيز كه حدود ۴۰۰ ميليارد تومان براي پروژه هاي عمراني ورزش اختصاص يافت متأسفانه امكان جذب آن فراهم نگرديد.
ازاين رو مسائل پيش گفته و محدوديت منابع اعتباري سازمان تربيت بدني و شهرداري تهران براي توسعه فضاهاي ورزشي و پر كردن فاصله بين امكانات موجود و نيازهاي جمعيتي تهران، شوراي اسلامي شهر تهران را بر آن داشت تا طي مصوبه اي امكان جذب مشاركت بخش خصوصي را با دادن يك سري امتيازات و تسهيلات تشويقي ويژه براي سازندگان اين گونه فضاها فراهم سازد.
در مصوبه شوراي شهر تسهيلاتي ازجمله عدم دريافت عوارض پذيره، اعطاي ۳ طبقه تراكم تشويقي مازاد بر تراكم مبنا، اعطاي مجوز تجاري حداكثر معادل ۱۰ درصد براي فضاهاي سرپوشيده و ۵ درصد براي فضاهاي روباز در نظر گرفته شده است و حتي براي كمك به زورخانه ها نيز پيش بيني شده است كه معادل ۱۰ درصد فضاي اصلي به آنها مجوز احداث تجاري در همان منطقه داده شود و اين امتياز شامل همه زورخانه ها اعم از قديمي و جديد مي شود.
اين مصوبه حدود ۲۰ روز پيش براي اجرا به شهرداري هاي مناطق ابلاغ و با استقبال بخش خصوصي روبه رو شده است.
از سوي ديگر با توزيع بودجه اوقات فراغت به صورت محله اي، سهم قابل توجهي از برنامه هاي ورزشي اوقات فراغت محلات توسط شوراياري ها و با استفاده از منابع و امكانات موجود در هر محله صورت مي گيرد.
علاوه بر اين هم اكنون در تهران ۱۲۰ سوله بحران در دست ساخت است كه پس از تكميل به عنوان فضاي ورزشي اختصاصي بانوان مورد استفاده قرار مي گيرد.
با اين حال اميدواريم بتوانيم با محلي كردن امكانات دستگاه هاي اجرايي مسئول در حوزه ورزش، خدمات مديريت شهري در ورزش را براي شهروندان تهراني به صورت عيني و ملموس تعريف كنيم.
* رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران

سازمان زيباسازي شهر تهران اعلام كرد:
جزئيات ساماندهي ميادين مهم پايتخت
گروه شهري - جزئيات ساماندهي ميادين ونك، وليعصر، انقلاب، راه آهن و هفت تير توسط سازمان زيباسازي شهر تهران اعلام شد.
در راستاي طرح ساماندهي ۳۰ ميدان بزرگ شهر، طرح مطالعاتي ميادين ونك، وليعصر، انقلاب، راه آهن و هفت تير در دست اقدام است.
ملاصالحي مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اعلام اين خبر افزود: تهيه طرح مطالعاتي چند ميدان مهم شهر كه در اولويت ساماندهي بودند، هم اكنون مراحل متفاوتي را مي گذراند.
بر اين اساس، طرح مطالعات ساماندهي ميدان ونك، در انتهاي فاز يك به سر مي برد و پيش بيني مي شود كه تا قبل از پايان سال جاري مراحل اجرايي ساماندهي اين ميدان آغاز شود.
وي با اشاره به آغاز طرح مطالعه ساماندهي ميدان انقلاب در سازمان زيباسازي شهر تهران گفت: باتوجه به سوابق تاريخي اين ميدان، طرح مطالعاتي آن با حساسيت ويژه اي دنبال مي شود. از سويي اين ميدان در آينده محل عبور چند خط مترو خواهد بود و وجود ايستگاه تقسيم مترو در آن داراي اهميت است. تأسيسات زيربنايي واقع در اين ميدان نيز كار ساماندهي آن را با حساسيت بيشتر مواجه كرده است. بنابراين مشاوران با سابقه و داراي تجربه براي مطالعه ساماندهي آن انتخاب و در حال انجام كارند.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به پايان مطالعه طرح ميدان راه آهن، افزود: هم اكنون ميدان راه آهن داراي معارض هاي متعددي است. شركت رجاء، شركت قطارهاي شهري تهران و حومه حتي سازمان زيباسازي منطقه خود را متولي اين كار مي دانند. بنابراين براي آغاز عمليات اجرايي اين طرح نياز به هماهنگي فراواني است.
براساس اين گزارش، تا پايان سال جاري طرح مطالعه ساماندهي پنج ميدان بزرگ شهر به پايان خواهد رسيد و در ابتداي سال آينده، عمليات اجرايي ساماندهي آنها آغاز خواهد شد.
اين طرح كه به دستور شهردار تهران و باتوجه به اولويت هاي كارشناسانه در حال انجام است، تا پايان سال ۸۶ در ۳۰ ميدان شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.

سومين كنفرانس منطقه اي مديريت
ترافيك در تهران برگزار مي شود
گروه شهري - سومين كنفرانس منطقه اي مديريت ترافيك با حضور رؤساي پليس ترافيك كشورهاي خاورميانه ۱۷ آبان در تهران برگزار مي شود.
سرهنگ عليرضا اسماعيلي مديركل اداره فرهنگ ترافيك و دبير كنفرانس با اعلام اين مطلب افزود: اين كنفرانس با حضور رؤساي پليس ترافيك كشورهاي خاورميانه در روزهاي ۱۷ و ۱۸ آبان ماه در سالن همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما برگزار مي شود و تاكنون مقالات متعددي از هيأت هاي علمي دانشگاه هاي مختلف به دبيرخانه كنفرانس ارسال شده است.
وي گفت: نمايندگاني نيز از سوي بانك جهاني سازمان بهداشت جهاني معرفي شده اند. وي با اعلام اين كه مهلت دريافت مقاله تا آخر شهريور ماه تمديد شده است از علاقمندان خواست مقالات خود را به دبيرخانه كنفرانس واقع در كوي نصر خيابان ملكي پلاك ۳۶ ارسال كنند.
به گزارش خبرنگار ما در نهمين نشست تداركاتي اين كنفرانس كه با حضور سردار انصاري رئيس سابق پليس راهنمايي و رانندگي كشور سرهنگ خسروي رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، جمعي از مسئولان وزارت راه و سازمان هلال احمر برگزار شد، حميد بهبهاني استاد دانشگاه علم و صنعت و معاون وزير راه و ترابري درخصوص اهداف برگزاري اين كنفرانس گفت: اين كنفرانس با حمايت ۲۲ ارگان از جمله سازمان بهداشت جهاني جهت به روز كردن اطلاعات نيرو و افسران راهنمايي و رانندگي برگزار مي شود.
آشنايي مردم با مقررات جاري در مورد حمل و نقل يا به عبارت ديگر جابه جايي مسافر يا كالا به صورت مطمئن، سريع و ارزان نيز از ديگر اهداف آن است.
وي افزود: ۲۰ تن از اساتيد برجسته كشور به بررسي مقالات ارسالي مي پردازند و در حاشيه كنفرانس نيز نمايشگاهي از دستاوردهاي ترافيك و همزمان تعدادي كارگاه آموزشي برگزار مي شود.

روزانه نيم ميليون ليتر بنزين در تهران بخار مي شود
015303.jpg
ايسنا: مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران با اشاره به اين كه روش تخليه بنزين در كشور مربوط به يكصد سال قبل است، گفت: متاسفانه سيستم حمل و نقل بنزين در ايران فرسوده ترين سيستم در دنيا است.
فتح الله امي با اشاره به اين كه بر اساس استانداردهاي بين المللي احداث خانه هاي مسكوني در شعاع ۳۰متري پمپ بنزينها ممنوع است، افزود: متأسفانه اين امر در كشور رعايت نشده و در معرض بخارات بنزين قرار گرفتن شهروندان موجب بروز بيماري هاي ريوي و قلبي  بدخيم مي شود. وي با اشاره به اين كه متأسفانه بخارات بنزين بدون جمع آوري، رهاسازي مي شوند، گفت: بنزين در سه محل يكي زماني كه از پالايشگاه وارد تانكر مي شود، ديگري در منبع پمپ بنزينها و بخشي هم در داخل باك خودروها بخار مي شود، گفت: به ازاي هر هزار ليتر بنزين ۴ ليتر بخارات داريم. مجري طرح جامع كاهش آلوگي هواي تهران افزود: با توجه به مصرف روزانه۷۰ ميليون ليتر بنزين در كشور بايد گفت روزانه نيم ميليون ليتر بخارات بنزين داريم كه با احتساب قيمت واقعي اين فرآورده  يعني ۶۰۰ تومان، روزانه ۳۰۰ ميليون تومان و سالانه ۱۲۰ ميليارد تومان بنزين در كشور بخار مي شود.
وي با اشاره به اين كه سرانه مصرف بنزين در كشور ۱۴ ليتر است، گفت: اين ميزان در كشور آلمان دو ليتر و در كشور آمريكا كه يكي از پرمصرف ترين كشور به لحاظ مصرف بنزين در جهان است، ۷ ليتر است.
امي با اشاره به اين كه در كشورهاي توسعه يافته بخارات بنزين از طريق نازل هاي دو مجرايي جمع آوري مي شود، گفت: اين بخارات زماني كه تانكرها براي تخليه سوخت به پمپ بنزينها مراجعه مي كنند به تانكر تخليه شده و پس از انتقال به پالايشگاه به بنزين و آب تبديل مي شود.
وي تصريح كرد: در برخي از كشورها مانند اتريش نيز خود پمپ بنزين ها بخارات را از طريق سيستمهاي نصب شده به بنزين و آب تبديل مي كنند كه اين پروژه سالهاست در كشورهاي توسعه يافته در حال انجام است.
يك هيات اتريشي اعلام كرده كه حاضر است فناوري اين سيستم را به كشور منتقل كرده و نسبت به جمع آوري بخارات بنزين اقدام كند كه متاسفانه اين امر از سوي وزارت نفت اجرايي نشده است.

نگاه
015294.jpg
جمال رحمتي

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان
گروه شهري - دو عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پي ديدارهاي دوره اي خود از مناطق، فردا ۱۵ شهريورماه در منطقه ۹ با شهروندان ديدار خواهند داشت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران، حبيب كاشاني در منطقه ۹ و اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ۱۸ با شهروندان ديدار مي كنند.شهروندان مناطق يادشده مي توانند جهت ثبت نام ديدار با اعضاي شورا به روابط عمومي شهرداري مناطق مذكور مراجعه كنند.

رئيس سامانه ۱۳۷ اعلام كرد
برقراري ۶۰۰ هزار تماس در هشت ماه توسط شهروندان
گروه شهري - عليرضا ربيعي رئيس سامانه ۱۳۷ شهرداري تهران به بيش از ۶۰۰ هزار پيام دريافتي توسط اين سامانه در طول هشت ماه فعاليت اين سامانه خبر داد.
ربيعي با اشاره به فعاليت شبانه روزي اين سامانه در طول هشت ماه فعاليت گفت: از دي ماه سال ۸۴ تا پايان سال گذشته و تنها در سه ماه آغازين فعاليت اين سامانه بيش از ۱۵۰ هزار پيام توسط اين سامانه دريافت شد. و از ابتداي امسال تا كنون نيز بيش از ۴۵۰ هزار مورد پيام در اين سامانه به ثبت رسيده است كه در مجموع بيش از ۶۰۰ هزار تماس در طول فعاليت اين سامانه به ثبت رسيده است.
ربيعي از رسيدگي به ۸۵ درصد پيام ها خبر داد و گفت: در حدود ۱۰ درصد از اين تماس ها در دست اقدام است و ساير تماس ها يا به دليل عدم صحت مورد گزارش شده بوده و يا مشكل مطرح شده در حيطه اختيارات شهرداري تهران نبوده است. رئيس سامانه ۱۳۷ افزود: بر اساس كار كارشناسي تا به حال توانسته ايم از مجموع درخواست هاي شهروندان در حدود ۳۴۸ موضوع را تحت عنوان ۳۰ گروه كاري شناسايي كنيم كه تمام پيام هاي دريافتي در قالب اين ۳۰ گروه دسته بندي شده است. بر اساس اين گزارش ربيعي با اشاره به طرح جهادي ۱۳۷ در مناطق ۲۲ گانه تهران گفت: به هنگام اجراي طرح جهادي ۱۳۷ در مناطق مختلف در پايان هر هفته ما با رشد ۵۰ درصدي تماس شهروندان رو به رو هستيم. اما از آنجا كه اين طرح خواسته هاي مردم را به صورت ضربتي مورد توجه قرار مي دهد پس از انجام طرح ما با كاهش تماس ها روبروئيم. از سويي خواسته هاي مردم در مناطقي كه طرح اجرا شده است دچار تغيير مي شود و پيام هاي دريافتي ما به مسائلي غير از آنچه قبل از اجراي طرح مورد توجه بود، اشاره دارد.
وي تجربه اجراي طرح جهادي را مثبت ارزيابي كرد و افزود: اگرچه در آغاز هر حركت تازه كاستي ها و كمبود هايي به چشم مي آيد اما با اهتمام ويژه مسئولين مربوطه اجراي اين طرح روز به روز قوام بيشتري يافته و هم اكنون بصورت بسيار دقيق در حال اجراست.
ربيعي از تراكم تماس هاي مردمي خبر داد و گفت: اگرچه هم اكنون در حال برقراري تسهيلات و فراهم آوردن زمينه اي هستيم تا اين زمان را به حداقل برسانيم اما اميدواريم شهروندان تهراني با تماس در ساعات خلوت ما را در بر قراري ارتباط آسان تر ياري كنند. وي افزود: ساعات اوج ترافيك ما در سامانه ۱۳۷ در اوقات مياني روز يعني ساعات ۳۰/۱۱ الي ۱۳ است و در ساعت هاي شب تراكم تماس ها كمتر است و همچنين روز هاي پنج شنبه و جمعه نيز تعداد تماس هاي ما سير نزولي دارد. اگر شهروندان در اين ساعات بتوانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگيرند و مشكلات شان را طرح كنند بي ترديد برايشان آسان تر خواهد بود.
ربيعي در پايان به استفاده از سيستم هاي الكترونيكي اشاره كرد و افزود: پايگاه اينترنتي . TEHRANت.IR.WWW در خدمت شهروندان براي طرح مشكلات شهري و همچنين پيگيري مسائل مطرح شده در دسترس همگان است.

از سوي وزارت علوم
شيوه نامه تهيه گزارشهاي استنادي نشريات علمي ابلاغ شد
شيراز - خبرنگار همشهري: شيوه نامه به كارگيري گزارشهاي استنادي نشريات علمي فارسي و نمايه استنادي علوم ايران و كشورهاي اسلامي از سوي معاونت پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ابلاغ شد.
رئيس كتابخانه منطقه اي علوم و تكنولوژي با اعلام اين خبر، توضيح داد: اين شيوه نامه به منظور استقرار نظام رتبه بندي نشريات فارسي و ارزيابي مقالات تدوين شده است.
مهرداد با اشاره به اين كه شيوه نامه مزبور از اول مهرماه سال جاري به اجرا درمي آيد، افزود: سردبيران نشريات علمي پژوهشي و علمي ترويجي در زمينه چگونگي بهره مندي از اين شيوه نامه آموزش خواهند ديد.
وي همچنين گفت: در كتابخانه منطقه اي علوم و تكنولوژي دو پايگاه ويژه درنظر گرفته شده است كه به موجب آن براي نخستين بار در تاريخ علم كشور، گزارشهاي استنادي نشريات فارسي و نمايه استنادي علوم ايران جمع آوري و دراختيار اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها، مؤسسات پژوهشي و مراكز آموزش عالي قرار مي گيرد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |