سه شنبه ۴ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۴ - Sep 26, 2006
هشدار بازپرس دادسراي صادقيه
كلاهبرداري ميليوني دو سارق
با اسكناس هاي باطله خارجي
مالباخته هنگامي كه به صرافي رفت متوجه شداسكناس ها همه باطله بوده و متعلق به شوروي سابق هستند
نمونه اي از اسكناس هايي كه كلاهبرداران به جاي يورو به طعمه هاي خود دادند
000339.jpg
000342.jpg
000345.jpg
گروه حوادث - جواد عزيزي: دو كلاهبردار حرفه اي كه با معرفي خود به عنوان تاجر تركيه اي و نشان دادن پول هاي باطله شوروي سابق بيش از 30 نفر را فريب داده اند تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.
جست و جوي پليس براي دستگيري متهمان زماني آغاز شد كه افراد متعددي با مراجعه به شعبه 15 بازپرسي در دادسراي ناحيه 5 از آنها اعلام شكايت كردند. يكي از شاكيان كه استاد يكي از دانشگاه هاي تهران است به بازپرس حسن جراحي گفت: مدتي پيش براي رفتن به دانشگاه از خانه ام سوار يك دستگاه خودروي پرايد شدم كه دو سرنشين داشت.
وي ادامه داد: مردي كه در صندلي عقب نشسته بود ظاهري آراسته داشت و به زبان تركي استانبولي حرف مي زد. او پول هاي خارجي را كه ادعا مي كرد يورو است از جيبش خارج مي كرد و به من و راننده نشان مي داد. راننده كه ادعا مي كرد به زبان تركي مسلط است رو به من كرد و گفت: اين مرد يك تاجر تركيه اي است كه براي خريد طلاهاي دست دوم به ايران آمده است و به خاطر اينكه مي تواند اين طلاها را در كشور خودش آب كرده و به قيمت خوبي بفروشد حاضر است پول خوبي براي خريد طلاهاي دست دوم بپردازد.
راننده پرايد از من خواست هر چه طلا همراه خودم دارم به او بدهم تا بتوانم از طريق فروش آنها پول خوبي به دست بياورم. من هم كه فريب حرف هاي آنها را خورده بودم و فكر مي كردم اين مرد واقعا يك تاجر است، انگشتر، گوشواره و النگوهايي را كه همراهم بود به او دادم و او نيز مقداري پول خارجي كه مي گفت يورو است به من داد. سپس راننده پرايد با اين بهانه كه مي خواهد تاجر اهل تركيه را به صورت دربستي به بازار طلافروشان ببرد از من خواست پياده شوم و همراه تاجر قلابي متواري شد. پس از اين ماجرا وقتي براي فروش اسكناسهاي يورويي كه همراهم بود به يك صرافي رفتم متوجه شدم اين پول ها همه از رده خارج شده و متعلق به شوروي سابق هستند.
پس از اظهارات اين زن در حالي كه هر روز بر تعداد شاكيان كلاهبرداران حرفه اي افزوده مي شد بازپرس جراحي دستور چهره نگاري از متهمان را صادر كرد و به اين ترتيب تحقيقات پليسي براي دستگيري متهمان آغاز شد.
بازپرس شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 روز گذشته با هشدار نسبت به افزايش كلاهبرداري با اين شيوه، با صدور دستور چاپ چهره فرضي متهمان از مردم خواست در صورت شناسايي اين افراد موضوع رابه پليس يا دادسراي ناحيه 5 اطلاع دهند.
در صورت شناسايي تصاوير
چهره نگاري شده با پليس
يا دادسراي ناحيه 5 تماس بگيريد

دستگيري
گروگانگير ناكام
گروه حوادث- كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ طي يك عمليات موفق شدند طراح نقشه ربودن پسر يكي از مسئولان را بازداشت كنند.
پسر جوان در حال قدم زدن در خيابان توانير بود كه ناگهان يك خودرو پرايد سد راه وي شد و سرنشينان پرايد بدون درنگ از اتومبيل خارج شده و با تهديد پسر را به داخل خودرو كشاندند. سرنشينان پرايد با تهديد دست وپاي پسر جوان را با طناب بستند و او را در يك كوچه خلوت داخل صندوق عقب خودرو انداختند تا وي را به مخفيگاه خود منتقل كنند. خودرو ربايندگان با سرعت زياد در خيابان هاي پايتخت به حركت درآمد. گروگان جوان كه كمي به خود آمده بود به هر زحمتي بود طناب هاي دور دست ها و پاهايش را گشود، ولي در صندوق عقب مانع ديگري براي فرار او از دست آدم ربايان به حساب مي آمد. لحظاتي بعد خودرو ربايندگان پشت يك چراغ قرمز متوقف شد كه در اين هنگام پسر با ضربه محكمي كه به در صندوق عقب وارد كرد موفق شد قفل در را شكسته و بدون درنگ از خودرو بيرون بپرد. ربايندگان وقتي متوجه فرار پسر شدند بلافاصله به تعقيب وي پرداختند ولي پسر كه مي دانست در چند قدمي حادثه اي تلخ قرار دارد با تمام توان خود دويد و درنهايت از دست آدم ربايان فرار كرد.
پسر جوان بعد از نجات خود را به منزل رساند و ماجرا را براي والدينش تعريف كرد و بدين ترتيب پرونده اين آدم ربايي ابتدا به دادسراي امور جنايي تهران ارجاع شد. داديار سليماني بعد از بررسي اوراق پرونده دستور پيگيري بر روي اين حادثه توسط كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ را صادر كرد. پسر 24 ساله در اولين تحقيقات پليسي به كارآگاهان گفت: چهره يكي از آدم ربايان شباهت بسيار زيادي به يكي از كارمندان شركت پدرم دارد و احتمال اين كه وي به دليل اختلافاتي كه با پدرم داشت قصد اخاذي از وي را كرده باشد وجود دارد. با دستگيري اين متهم، وي در ابتدا منكر ارتكاب جرم بود ولي تحقيقات تخصصي كارآگاهان چاره اي جز بيان حقيقت را براي اين متهم به آدم ربايي باقي نگذاشت.

دستگيري سارق۳۴۰ فقره لوازم داخل خودرو
گروه حوادث- سارق حرفه اي و سابقه دار لوازم داخل خودرو پس از دستگيري از سوي كارآگاهان به 340 فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف كرد.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته خبر از بازداشت پسر 27 ساله اي به نام سعيد داد كه متهم به 340 فقره سرقت لوازم داخل خودرو است.
سرهنگ سلطاني در توضيح اين خبر گفت: ماموران گشت آگاهي روز شنبه در حوالي ميدان شوش متوجه عبور يك دستگاه موتورسيكت شدند، دستور ايست صادر شد ولي راكب موتور سيكلت قصد فرار داشت كه توسط پليس بازداشت شد. مرد جوان بعد از انتقال به آگاهي اعتراف كرد كه با همدستي فردي ديگر تاكنون 340 فقره لوازم داخل خودرو از اتومبيل هاي پژو 206، 405، سمند در خيابانهاي شريعتي، عباس آباد و خيابانها جنوب شرق تهران ربوده اند.
اين متهم درخصوص نحوه سرقت هاي خود به پليس گفت: همراه همدستم سوار موتورسيكلت و يا خودرو پژو 206 مي شديم و در مناطق مورد نظرمان براي سرقت گشت زني مي كرديم و وقتي با مورد مناسبي مواجه مي شديم در يك فرصت اقدام به شكستن شيشه خودرو و سرقت لوازم داخل آن كرده و متواري مي شديم.
معاونت اداره آگاهي از شهروندان خواست در صورت سرقت لوازم داخل خودروشان در جنوب شرق تهران و خيابانهاي شريعتي و عباس آباد به پايگاه هشتم آگاهي مراجعه كنند.

متهم به قتل براي دومين بار دستگير شد
گروه حوادث مردي كه متهم بود شريك خود را به قتل رسانده بعد از صدور حكم اعدام با ترفندي خاص از حبس گريخته بود بار ديگر با تلاش كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ بازداشت شد.
قاتل با سند آزاد شده بود
اواسط سال 81 مأموران پليس در حال گشت زني در حوالي جاده قديم كرج متوجه توقف غيرعادي يك دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ در كنار اتوبان شدند. در بازرسي از خودرو مأموران با مردي كه نيمه جان بر روي صندلي افتاده بود مواجه شدند. گلوله اي به سر وي شليك شده بود.
وضعيت جسمي مرد به صورتي بود كه دقايق آخر زندگيش را مي گذراند. پليس بلافاصله اقدامات لازم براي انتقال مرد را به بيمارستان انجام داد. پزشكان به محض ورود بيمار تلاشهاي خود براي نجات وي از مرگ را آغاز كردند ولي مرد در نبرد با مرگ مغلوب شد.
از ميان اسناد و مدارك داخل خودرو هويت مقتول كه رحمان نام داشت كشف شد. خانواده مقتول بعد از اطلاع از قتل وي در مراحل تحقيق عنوان كردند كه آخرين بار وي منزل را به قصد ديدار شريكش به نام محمدعلي ترك كرده است. به اين ترتيب بازداشت وي به عنوان اصلي ترين مظنون اين جنايت با دستور قاضي جواد اسماعيلي در دستور كار كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
محمدعلي طي يك عمليات پليسي بازداشت شد ولي منكر ارتكاب قتل بود، اما ادله پليسي راهي جز بيان حقيقت براي وي نگذاشت و در نهايت وي به قتل عمدي رحمان با انگيزه اختلافات مالي اعتراف كرد. پرونده در شعبه 1157 دادگاه جنايي تهران بررسي شد و حكم قصاص متهم صادر شد، اما متهم بعد از دريافت حكم، اعتراض خود را به دادگاه اعلام كرد و در همان زمان با گذاشتن سند از حبس آزاد شد. ولي پس از آن ديگر ردي از وي وجود نداشت. كارآگاهان جنايي پايتخت بعد از اطلاع از فرار اين قاتل بار ديگر دستگيري وي را كه حكم اعدامش صادر شده بود در دستور كار خود قرار دادند و در نهايت شامگاه يكشنبه طي يك عمليات ويژه پليسي مخفيگاه وي را محاصره كرده و متهم را براي بار دوم بازداشت كردند.

سارق خودرو وانمود مي كرد
در تعقيب متهم است
000348.jpg
گروه حوادث- مامور اخراجي يك ارگان كه با كيك و سيگار مسموم، رانندگان مسافربر را بيهوش كرده و اقدام به سرقت خودرو آنها مي كرد. با تلاش كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو دستگير شد.
به گزارش همشهري، بيست و دوم شهريور امسال راننده اي به دايره مبارزه با سرقت مراجعه كرد و از سرقت خودرواش توسط مردي كه خود را مامور نيروي انتظامي معرفي كرده بود، خبر داد.
مالباخته در طرح شكايت خود گفت: عصر ديروز در خيابان بهار در حال مسافركشي بودم كه ناگهان مردي جلوي خودروام را گرفت و سريع سوار شد. وي خود را مامور نيروي انتظامي معرفي كرد و گفت دقايقي قبل متهمي را كه قصد انتقال وي از آگاهي به شعبه بازپرسي براي پاره اي تحقيقات را داشتم، موفق به فرار شده است و حالا بايد هر چه زودتر او را پيدا كنم. او از من خواست مسيرهاي مختلفي را براي پيداكردن متهم فراري طي كنم تا اينكه با تاريك شدن هوا، وي كيف  دستي اش را باز كرد و به من كيكي را تعارف كرد. پس از خوردن كيك ديگر متوجه هيچ چيزي نشدم. وقتي بهوش آمدم در گوشه اي از خيابان افتاده بودم و خبري از مامور نيروي انتظامي و خودروام نبود. با طرح شكايت تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي كرج تحقيقات مقدماتي خود را در خصوص شناسايي اين مرد آغاز كردند تا اينكه در طول تحقيق، ماموران دريافتند كه شكايت هاي مشابه  ديگري نيز به اداره آگاهي ارجاع شده است.
بدين ترتيب، دستگيري مامور قلابي در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. پنج روز بعد از وقوع شكايت اولين مالباخته، كارآگاهان توانستند، مامور قلابي را با كمك يكي از شاكيان در ميدان اصلي كرج شناسايي و وي را دستگير كنند. متهم 34 ساله كه حسين نام داشت در بازجويي مقدماتي به سرقت خودروهاي مسافركش به همين روش اعتراف كرد و گفت: بعد از اخراج از يكي از ارگان ها براي اينكه خانواده ام متوجه اخراجم نشوند و بتوانم مخارج زندگيم را تامين كنم تصميم به سرقت گرفتم. سرهنگ مطهري - رئيس اداره آگاهي كرج- با اعلام اين خبر گفت: در ادامه بررسي ها حسين مدعي شد كه با دادن كيك هاي مسموم و يا سيگار رانندگان را بيهوش كرده و خودروهاي آنها را به سرقت برده است. سپس خودروها را به گاراژي در شهريار انتقال داده و وسايل آن را به فروش مي رسانده است. برپايه اين گزارش، تحقيق از اين متهم ادامه دارد.

عمليات پليس براي دستگيري گردو دزدها
گروه حوادث - مرداني كه از غفلت يك زن سوء استفاده كرده و گردوهايش را دزديده بودند با پيگيري مأموران پليس استان قم دستگير شدند.
به گزارش همشهري، چندي قبل زني از اهالي يكي از روستاهاي قم با مراجعه به اداره آگاهي اين شهرستان گفت: صبح امروز هنگامي كه قصد داشتم مدت كوتاهي براي خريد از خانه بيرون بروم در ورودي را نيمه باز گذاشتم. اما زماني كه بازگشتم در كمال ناباوري متوجه سرقت 235 كيلوگرم گردوي سبز از خانه ام شدم. با اعلام شكايت، پيگيري ها در اين خصوص آغاز شد و ساعتي بعد مأموران متوجه شدند اهالي روستا دو مرد جوان را ديده اند كه با حمل مقدار بسيار زيادي گردو در حال خارج شدن از روستا هستند. بنابراين دستگيري آنها در دستور كار قرار گرفت و دو ساعت پس از سرقت دو جوان گردو دزد دستگير شدند. به گزارش مركز اطلاع رساني استان قم، ارزش گردوهاي سرقتي 20 ميليون ريال بوده كه در خانه دو جوان در روستاي همجوار كشف و ضبط شد. پرونده اين سرقت براي بررسي هاي بيشتر در اختيار دادسرا قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |