دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۵ - Nov 6, 2006
در سيزدهمين جشنواره مطبوعات
۱۰۰ خبرنگار برگزيده معرفي مي شوند
گروه اجتماعي 100 روزنامه نگار برتر كشور بزودي از سوي سيزدهمين جشنواره مطبوعات معرفي مي شوند.
رضا مقدسي دبير سيزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها ديروز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب گفت آثار رسيده به جشنواره از سوي كميته هاي داوران بررسي شده و اسامي نامزدهاي دريافت جوايز جشنواره تا پايان اين هفته اعلام خواهد شد.
مشروح اين خبر را در صفحه 6 بخوانيد.

اسامي نامزدهاي جشنواره مطبوعات اين هفته اعلام مي شود
دبيرخانه دائمي جشنواره مطبوعات در آستانه راه اندازي است
000045.jpg
گروه اجتماعي- كميته داوران سيزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها، اسامي نامزدهاي دريافت جايزه اين جشنواره را تا پايان هفته جاري اعلام مي كند.
به گزارش همشهري، رضا مقدسي دبير سيزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها ضمن اعلام اين مطلب در دومين نشست مطبوعاتي با موضوع فرآيند داوري و كارشناسي آثار و اختتاميه جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: مجموع برگزيدگان حدود 100 نفر خواهد بود كه 13 نفر اول برگزيده جايزه سفرهاي تحقيقاتي را دريافت مي كنند كه اين سفرها شامل سفر به كشورهاي نروژ، فنلاند، فرانسه، آلمان و برخي كشورهاي آسيايي است. وي افزود: علاوه بر جوايز نفرات اول ، نفرات دوم هم سفر حج عمره و نفرات سوم 4 سكه بهار آزادي دريافت مي كنند. همچنين در بعضي از كميته ها آثار مطلوب مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
مقدسي همچنين گفت: تعداد آثار ارسالي به جشنواره امسال 5 هزار و 322 اثر بوده است كه از اين تعداد هزار و ده نفر به بخش داوري نهايي رسيده است. از اين تعداد 53 درصد مربوط به روزنامه هاي سراسري، 40 درصد مربوط به نشريات محلي و 7 درصد مربوط به خبرگزاري ها بوده است.
دبير جشنواره افزود: پيش بيني مي شد كه آثار ارسالي خبرگزاري ها كم باشد به دليل اين كه زمان باقي مانده براي شركت آنها تنها 3-2هفته بود كه در اين زمان طبيعي است آثار زيادي به جشنواره نرسد. اميدواريم كه اين روند در سالهاي آينده به شكل بهتري ادامه يابد.
وي در مورد تفكيك دقيق تر آثار بنا به موضوع گفت: آثار ارسالي شامل 24 درصد مقالات، 18 درصد گزارش، 10 درصد مربوط به موضوعات بخش ويژه، 9 درصد به بخش كودك و نوجوان اختصاص داشت. همچنين سرمقاله، يادداشت و مصاحبه و طنز هركدام 8 درصد، طرح و گرافيك 5 درصد، عكس 4 درصد، جدول و سرگرمي 3 درصد، خبر 2 درصد و تيتر يك درصد آثار را به خود اختصاص داده اند كه كليه آنها در 6-5 كميته كارشناسي مورد بررسي قرار گرفته اند.
مقدسي همچنين اظهار داشت: برگزيدگان سيزدهمين جشنواره مطبوعات در تاريخ دوم آذر ماه در تالار وحدت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) معرفي و جوايز خود را دريافت خواهند كرد.
وي گفت: با توجه به اين كه آذر ماه امسال اولين سالگرد شهادت اصحاب رسانه در حادثه دلخراش هواپيما سي 130 است، از خانواده هاي اين عزيزان نيز در اين مراسم تجليل خواهد شد و از رسانه هايي كه اخبار اين سانحه را پوشش داده اند، خواسته ايم آثار ارسالي خود را تا پايان اين هفته ارسال كنند تا در بخش ويژه به 3 اثر جوايزي داده شود.مقدسي همچنين مهمترين موضوعات اين جشنواره را مطرح كرد و گفت: دعوت از خبرگزاري ها از مهمترين اقدامات اين جشنواره بوده با توجه به محورهاي كاري ارتباطي كه با مطبوعات دارند و تشكيل دبيرخانه دائمي از ديگر اقدامات اين جشنواره است كه بررسي ها و مذاكرات اوليه صورت گرفته و اميدواريم كه به زودي به نتيجه قابل قبولي در اين زمينه برسيم.وي افزود: اميدواريم كه اين دبيرخانه بتواند محل برگزاري جشنواره هاي تخصصي هم باشد و جشنواره هاي حرفه اي را نيز برگزار كند. وجود دبيرخانه دائمي جشنواره مطبوعات مي تواند آثار برگزيده را در طول سال بررسي كند و از اساتيد و كارشناسان حوزه رسانه در اين زمينه استفاده خواهد شد.
مقدسي همچنين گفت: از ديگر اقدامات اين جشنواره راه اندازي سايت مستقل جشنواره است كه در صورت راه اندازي، آثار ارسالي شكلي ماندگار به خود خواهد گرفت و در اين سايت ثبت خواهند شد. وي افزود: نشست هاي تخصصي در خبرگزاري ها با موضوعات مختلف از جمله جايگاه توليد اختصاصي در رسانه هاي كشور، نشست اخلاق و غيراخلاق در فعاليت حرفه اي، حقوق و استقلال و امنيت حرفه اي برگزار مي شود و اخبار اين نشست ها و جشنواره در سايت  معاونت مطبوعاتي به نشاني www.press.gov.ir قرار خواهد گرفت.

ساخت بيمارستان در تمامي شهرستانها
گروه اجتماعي- در شهرستان هاي بدون بيمارستان يك بيمارستان 32 تخته احداث مي شود .
كامران باقري لنكراني وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي با بيان اين مطلب افزود: بنابر مصوبه سال 85 كه در قانون بودجه سال 85 تصويب شد در شهرستان هاي فاقد بيمارستان كه بيش از 50 هزار نفر جمعيت دارند و فاصله آنها با شهرستان هاي برخوردار مجاور بيش از 50 كيلومتر باشد ،يك بيمارستان 32 تخته ساخته و تجهيز مي شود.وي تصريح كرد در اين چارچوب براي 25 شهرستان از 300 شهرستان كشور كه حائز اين شرايط بودند اعتبار لازم مصوب شده و هم اكنون وزارت مسكن و شهرسازي در حال اجراي ساختمان اين طرح هاست . وي همچنين گفت: 38 درصد مرگ هاي كشور، يعني بيش از يك سوم مرگ و ميرها بر اثر حوادث و بيماري هاي قلبي و عروقي اتفاق مي افتد.

در يك نظرسنجي اعلام شد
آدم هاي ديندار كمتر دچار انحراف اخلاقي مي شوند
ايسنا: يافته هاي يك پژوهش ملي نشان مي دهد كه  ۰۷‎/۷۸ درصد جوانان كشور معتقدند كه آدم هاي ديندار كمتر دچار انحراف اخلاقي مي شوند.
اين نظر كم و بيش در فهم عامه نيز وجود دارد كه افراد ديندار و مومن كمتر دچار انحرافات اخلاقي مي شوند؛ به عبارتي ديگر بين دينداري و انحراف اخلاقي رابطه معكوس مي بينند كه در مطالعات اجتماعي نيز اين رابطه مشاهده شده است.
بر اساس اين پيمايش، زنان بيش از مردان گفته اند كه آدم هاي ديندار كمتر دچار انحراف اخلاقي مي شوند؛ چرا كه  ۲‎/۸۱ درصد از زنان در مقابل  ۶‎/۷۶ درصد مردان داراي چنين نظري هستند.

همه گروه هاي سني مي توانند در بخش عكس
جشنواره الكترونيكي پيامبر اعظم(ص) شركت كنند
گروه اجتماعي- دبير هيأت داوران بخش عكس جشنواره الكترونيكي پيامبر اعظم(ص)، همه اقشار و گروه هاي سني را مخاطبان جشنواره بر شمرد و از همه علاقه مندان به هنر عكاسي خواست تا در اين جشنواره شركت كنند.
محمود عبدالحسيني ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين جشنواره ابتدا قرار بود تنها نوجوانان و جوانان شركت كنند، اما به دليل استقبال مخاطبان و علاقه آنان به عكاسي بر آن شديم كه دايره عكس گسترش يافته و از همه علاقه مندان بخواهيم تا آثارشان را براي ما ارسال كنند. عبدالحسيني با اشاره به گستردگي موضوعات عكاسي جشنواره پيامبر(ص) گفت: ما تلاش كرديم تا محورهاي برگزيده براي عكاسي به گستردگي وجود و شخصيت پيامبر باشد، از اين رو علاقه مندان مي توانند آثار خود را در ارتباط با نماز، قرآن، احكام و آداب و مراسم ديني، اماكن مذهبي و حتي مناسبات اجتماعي براي جشنواره ارسال كنند.

ميزان شهريه  مهدهاي كودك، با گذشت
8 ماه از سال بلاتكليف است
000048.jpg
ايسنا: با گذشت 8 ماه از سال، متأسفانه هنوز شهريه مهدهاي كودك تعيين نشده و اين موضوع موجب هرج و مرج در دريافت شهريه  از والدين شده است.
فاطمه دعايي، رئيس انجمن مديران مهدهاي كودك در اين باره گفت: با وجود اين كه شهريه مهدهاي كودك در سال گذشته با رقم هاي واقعي فاصله داشت، در سال جاري تحت عنوان تثبيت قيمت ها، شهريه هاي مهدهاي كودك تعيين و اعلام نشد.
وي تصريح كرد: اين موضوع موجب ايجاد بي قانوني در دريافت شهريه ها شده است؛ به گونه اي كه هيچ دو مهد كودكي مشابه يكديگر شهريه دريافت نمي كنند و هر كدام شهريه اي به دلخواه تعيين كرده است.
رئيس انجمن مديران مهدهاي كودك يادآور شد: شهريه هاي مهدهاي كودك در شهريور سال گذشته تعيين شد كه در همان زمان مهدهاي كودك از رقم هاي اعلامي ناراضي بودند.
به گفته دعايي بر اساس شهريه تعيين شده در سال گذشته سقف شهريه در بهترين منطقه تهران با كلاس هاي فوق برنامه تنها 56 هزار تومان تعيين شد كه اين رقم رعايت نمي شود؛ چرا كه در صورت رعايت اين رقم ها مهدهاي كودك ورشكسته مي شوند.
رئيس انجمن مديران مهدهاي كودك اظهار كرد: با توجه موافقت با احتساب مهدهاي كودك جزو مراكز آموزشي، اميدواريم رقم هاي شهريه واقعي مهدهاي كودك تعيين شود تا ناهماهنگي ها پايان پذيرد.

خودداري دولت از به كارگيري نيروهاي رسمي پديد مي آورد
بحران در سازمان بازنشستگي كشور
گروه اجتماعي- در صورت ادامه روند دولت در عدم به كارگيري مستخدمان رسمي، سازمان بازنشستگي كشوري با بحران روبه رو خواهد شد.
ضيايي، رئيس سازمان بازنشستگي كشور با اعلام اين خبر گفت: با توجه به وضعيت فعلي سازمان بازنشستگي كشور انتظار مي رود در صورتي كه دولت به استخدام نيروي رسمي اقدام نكند اين سازمان با مشكلات جديدي مواجه مي شود.
وي افزود: مادامي كه دولت از استخدام نيروهاي رسمي خودداري كند ما با مشكل مواجه خواهيم شد به اين معنا كه ورودي و خروجي سازمان در خصوص بازنشستگان هماهنگ نخواهد شد.
ضيايي با اشاره به سن بازنشستگي در كشور توضيح داد: در حالي كه طول عمر در كشور 10 سال افزايش يافته و به 75 سال رسيده است، متوسط سن بازنشستگي با كاهش روبه رو شده است.رئيس سازمان بازنشستگي با انتقاد از كاهش سن بازنشستگي گفت: متوسط سن بازنشستگي از 57 سال در سال 1370 به 9/51 سال در سال 1384 رسيده كه سبب كاهش مبالغ ورودي به سازمان مي شود.
وي در پايان با اشاره به بدهي يك هزار و 600 ميليارد توماني دولت به سازمان بازنشستگي كشور تاكيد كرد كه پرداخت به موقع اين بدهي از سوي دولت مي تواند بخشي از مشكلات اين سازمان را حل كند.

بسيج امكانات ثبت براي صدور اسناد كليه اراضي كشور
گروه اجتماعي- مدير كل امور املاك سازمان ثبت گفت: يكي از مؤلفه هاي ثبت نوين، ثبت مشخصات كليه اراضي و املاك كشور در دفتر املاك است.
جعفر صديقي كه در آستانه اولين همايش و نمايشگاه به سوي ثبت نوين سخن مي گفت، اظهار داشت: ثبت ملك در دفتر املاك اثرات فراواني دارد كه جلوگيري از تعرض اشخاص غير به املاك ثبت شده يكي از اين اثرات است.
وي با بيان اين كه 95 درصد اراضي و املاك كشور درخواست ثبت شده است افزود: سازمان ثبت اسناد و املاك كه در دوره تحول و نوسازي خود قرار دارد، كليه امكانات خود را براي ثبت مشخصات كليه اراضي و املاك واقع در كشور در دفتر املاك بسيج كرده است.
مدير كل امور املاك سازمان ثبت، صدور سند مالكيت براي املاك روستايي را يكي ديگر از برنامه هاي اين سازمان براي كاهش املاك ثبت نشده ذكر كرد و گفت: در راستاي اجراي ماده 140 قانون برنامه سوم توسعه كشور، هفتصد هزار جلد سند مالكيت روستايي صادر شد و با اعمال ماده 133 قانون چهارم برنامه توسعه نيز تاكنون 350 هزار سند مالكيت صادر شده است و در مجموع يك ميليون و پنجاه هزار جلد سند مالكيت املاك روستايي صادر شده است.
وي صدور سند مالكيت اراضي زراعي خارج از محدوده شهرها را نيز يكي از برنامه هاي سازمان ثبت براي كاهش املاك ثبت نشده دانست و گفت: مقدمات اجرايي اين كار با همكاري وزارت جهاد كشاورزي انجام شده است و آيين نامه اجرايي آن هم تهيه و ابلاغ شده است، كه اميدواريم با ابلاغ دستورالعمل وصول حق الثبت از طرف سازمان مديريت و برنامه ريزي، صدور سند اراضي زراعي عملاً  شروع شود.
صديقي مدير كل املاك سازمان ثبت با بيان اين كه اين سازمان مكلف است تا پايان برنامه چهارم توسعه، تكليف اراضي ملي را تعيين كند، افزود: در سال گذشته سند 5/8 ميليون هكتار از اراضي ملي صادر شد كه در مجموع تا پايان سال 84 ، اسناد 100 ميليون هكتار از اين اراضي صادر شده و تنها 32 ميليون هكتار باقي مانده است.
نخستين همايش و نمايشگاه سراسري به سوي ثبت نوين به منظور عرضه بخشي از خدمات متنوع ثبتي و معرفي برنامه هاي سازمان ثبت به اقشار مختلف مردم در روزهاي 20لغايت 25 آبان ماه سال جاري در مركز آفرينش هاي فرهنگي، هنري (سالن حجاب) برگزار مي شود.

حمايت جدي وزارت بهداشت
از فعاليت هاي بسيج در عرصه سلامت
گروه اجتماعي- ارائه خدمات بهداشتي و درماني توسط بسيجيان امنيت و اميد را در ميان مردم اين مناطق افزايش داده است.
سيد مويد علويان معاون سلامت وزير بهداشت ضمن اعلام اين مطلب گفت: فعاليت هاي اخير تيم هاي متخصص پزشكي بسيجي در رشته هاي مختلف به مناطق محروم تا حدود زيادي مشكلات بهداشت و درمان را مرتفع كرده است.
وي در خصوص اين فعاليت ها گفت: در مناطق محروم و صعب العبوري كه براي ما امكان خدمت رساني وجود ندارد، متخصصان بسيجي به همراه امدادگران جمعيت هلال احمر خدمات بهداشتي و درماني ارزشمندي را ارائه كردند.
معاونت سلامت وزارت بهداشت با اشاره به بازديدهاي خود و ساير مسئولان اين وزارتخانه  از ارائه خدمات بهداشتي و درماني بسيجيان در روستاها و مناطق محروم كشور و به خصوص در استان سيستان و بلوچستان و ساير مناطق جنوبي كشور تصريح كرد: وزارت بهداشت و درمان به طور جدي از اين فعاليت ها حمايت مي كند.
علويان جذب جوانان و فارغ التحصيلان رشته هاي پزشكي در اردوهاي هجرت بسيج سازندگي را به عنوان يكي از مهم ترين دستاوردهاي فعاليت هاي بسيج به خصوص در اردوهاي هجرت سال جاري دانست و تأكيد كرد: در راستاي حمايت از اين فعاليت ها وزارت بهداشت امكانات و تجهيزات خود را براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني در اختيار بسيجيان قرار خواهد داد.

كنگره سراسري چشم پزشكي 30 آبان برگزار مي شود
بررسي شايع ترين مشكلات چشمي در كشور
000051.jpg
گروه اجتماعي - بيشترين علت نابينايي در ايران، مشكلات ژنتيكي ناشي از ازدواج هاي فاميلي اعلام شده است و بيشترين مشكلات چشمي 32 درصد آب مرواريد و آب سياه، 28 درصد عيوب انكساري است و 3درصد كودكان به بيماري تنبلي چشم مبتلا هستند.
ضياالدين يزديان ، متخصص چشم و دبير علمي شانزدهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ايران در اين مورد مي گويد: علت نابينايي در كشور ما از حالت جهان سوم كه بيشتر بيماري هاي عفوني است خارج شده و هر روز به آمار كشورهاي صنعتي كه بيماري هاي چشمي شبكيه در بالغين است نزديك مي شود ولي در حال حاضر ژنتيك بالاترين آمار مربوط به نابينايي است .
گروه ديگري از بيماري هاي بينايي ، قابل علاج و پيشگيري هستند كه طبق برنامه WHOقرار است تا سال 2020 ريشه كن شوند . بطور مثال در كم بينايي هاي چشمي مثل تنبلي چشم ،خوشبختانه در كشور ما با معاينه كودكان زير چهار سال، تعداد بسياري از آنها تشخيص و درمان مي شوند.
همچنين در خصوص بيماريهاي اكتسابي كه معمولا در بالغين رخ مي دهد، بيشتر گلوكوم ،آب سياه ،ديابت قرار دارد كه قابل تشخيص و پيشگيري اند.
برخي از بيماريهاي بينايي كه غير قابل درمان هستند در اثر انسداد عروق با كم كردن ريز فاكتورهاي عروقي مثل كنترل چربي ،فشار خون و عدم استعمال دخانيات شانس ابتلا به اين نوع بيماريها تا حد زيادي كاهش مي يابد.
بر اساس آمارهاي موجود در كشور۳، درصد كل جمعيت كودكان مبتلا به بيماري تنبلي چشم هستند و 28درصد دچار ناراحتي هاي عيوب انكساري مانند آستيگماتيسم و نزديك بيني و 32 درصد مبتلا به آب مرواريد و آ ب سياه هستند و در حال حاضر بيش از 250 هزار نابينا و دو برابر آن افرادي با معلوليت هاي بينايي وجود دارند كه تا 15 سال ديگر دو برابر مي شود و نگران كننده است .
وجود اين آمارهاي بالا در كشور، سازمان بهداشت جهاني را بر آن داشته است تا طرحي با عنوان طرح غربالگري عمومي يا طرح (20-20) را در سطح بين المللي با مشاركت سازمان بهداشت كشورها و سازمانهاي غير دولتي فعال در امر بهداشت و سلامت چشم به اجرا درآورد كه پنج اولويت مطرح شده در اين طرح ، مقابله با تراخم ،آب مرواريد ،آب سياه ، عيوب انكساري و نابينايي هاي رايج در كودكان است .
ضياالدين يزديان ،با بيان اينكه كنگره سراسري چشم پزشكي ايران با همكاري گروه چشم پزشكي و مركز تحقيقات چشم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با حضور دو هزار چشم پزشك از سراسر كشور برگزار خواهد شد، افزود: نشست ها و كارگاه هاي علمي اين كنگره با موضوعات پيوند قرنيه و سگمان قدامي ، تصحيح عيوب انكساري، ويتره و رتين ، استرابيسم و نور و افتالمولوژي و گلو كوم 30 آبان ماه جاري در محل سالن اجلاس سران برگزار مي شود و متخصصين شركت كننده از امتياز بازآموزي برخوردار خواهند شد.

پاسخ مسئولان
نياز به صدور مجوز دارد
احتراماً عطف به مطلب منتشره در ستون با مردم آن روزنامه در مورخ 20/6/85 و در ارتباط با تقاضاي گازرساني به مجتمع كاركنان صدا وسيما و كاركنان گمرك مهرآباد در منطقه۲۲ تهران بدين وسيله به اطلاع مي رساند: در صورت آماده بودن بروكف در منطقه و صدور مجوز حفاري از سوي شهرداري اين شركت عمليات اجرايي گازرساني را نيز شروع خواهد كرد.
روابط عمومي شركت ملي گاز ايران

مشكل برطرف شد
ضمن تشكر از درج مشكلات شهروندان و در پاسخ به مطلب درج شده مورخ 9/8/85 (ستون با مردم) درخصوص قطع برق جايگاه CG دهكده المپيك در آن روزنامه وزين باستحضار مي رساند:
برق اشتراك شماره 3550900 بنام جايگاه سوخت CG واقع در شهرك چشمه شمال مجتمع مسكوني بانك ملي پس از چندين بار مراجعه مامور به محل و پس از اخطار قطع برق به علت بدهي به مبلغ 29265257 ريال قطع گرديد كه در حال حاضر با پرداخت بدهي برق مشترك وصل و مشكل مرتفع گرديده است.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالغرب تهران

با مردم
كيسه هواي ناكارآمد
كيسه هواي ايمني كه در پژو 206 قرار داده شده است، هنگام بروز حادثه عمل نمي كند، دست كم در دو مورد تصادف رانندگي به همين علت بستگانم آسيب ديدند. در كنترل كيفيت توليد خودروها بايد دقت بيشتري به عمل آيد تا شاهد اين قبيل حوادث زيانبار نباشيم.
رشيدي- تهران
كمبود پل عابر پياده
در بلوار سيمون بوليوار ، پس از چهار ديواري پونك چند مدرسه وجود دارد. نصب پل عابر پياده در اين محل ضروري است.
آقا بيگ- تهران
تقاضاي انتقالي و مشكلات پيش رو
در هنرستاني واقع در پاكدشت به تدريس اشتغال دارم. پس از 7 سال تقاضاي انتقال به تهران (محل سكونتم)، به اين دليل كه آموزش و پرورش تهران دبير مازاد بر نياز دارد، با اين تقاضا موافقت نمي شود. آموزش و پرورش بايد تدبير لازم براي ايجاد تعادل ميان تهران و شهرستان ها را به كار گيرد تا حقي از متقاضيان واجد شرايط براي انتقال به تهران ضايع نگردد.
آزادي دوست- تهران
تبليغات شركت واحد و...
@ معرفي كالاهاي گوناگون روي بدنه اتوبوس ها به عنوان نوعي تبليغات بازرگاني پذيرفته شده است، اما، اشغال سطح بيرون شيشه اتوبوس براي اين كار قابل توجيه نيست. اين فضا براي تأمين روشنايي داخل اتوبوس و نياز بصري مسافران نبايد اشغال شود.
س.داودي- تهران
به دنبال كارت خودرو
دستگاه هاي مسئول براي دسترسي به هنگام متقاضيان كارت خودرو، به گونه اي اقدام كنند كه اين قبيل متقاضيان، ماه ها پس از خريد خودرو براي دريافت كارت در مراكز پستي سرگردان نباشند.
جليلوند- تهران
تقاضاي فارغ التحصيلان كشاورزي
اعلام شده بود كه فارغ التحصيلان رشته كشاورزي مي توانند براي تهيه قطعه زميني در ورامين با هدف پرورش گل و گياه ثبت نام كنند، اما سه سال از اين وعده سپري شده و هنوز پاسخي به متقاضيان داده نشده است.
جمعي از فارغ التحصيلان
احتمال گراني آب و برق
برنامه جديد وزارت نيرو در خصوص مشتركان كم مصرف، شمول اندكي دارد و تنها باعث گراني تعرفه برق و آب خواهد شد كه در آن صورت پردرآمدها به راحتي از عهده هزينه هاي جديد برمي آيند،  اما اين هزينه ها براي اقشار كم درآمد و فقير جامعه بسيار سنگين خواهد بود.
غلامرضا صبور- كرج
در انتظار زمين و مسكن
در سال 1368 از اعضاي تعاوني مسكن كاركنان برق تهران هر كدام، يك ميليون تومان براي تأمين مسكن دريافت شد، اما پس از گذشت سالها هنوز از تأمين زمين و مسكن خبري نيست.
شكوريان- تهران
تلفن را تحويل نداده اند
براي دريافت تلفن همراه ثبت نام كردم، اما پس از گذشت 4 ماه، هنوز تلفن را تحويل نداده اند.
علي اصغر رحيمي- تربت حيدريه
تشكر مي كنم
با تلفن 1818 شهرداري منطقه 12 تماس گرفتم و شهردار منطقه شخصاً از طريق تلفن جوياي مشكلم شد كه از اين بابت تشكر مي كنم.
حيدري- تهران
قطع پرداخت حقوق
درپي عدم توافق اداره كل مدارس خارج از كشور و اداره كل آموزش و پرورش تهران براي پرداخت حقوق كاركنان آموزش و پرورش مجتمع تطبيقي و بين المللي دختران و پسران در سعادت آباد، از مهرماه حقوق اين گروه قطع شده است.
جمعي از كاركنان مجتمع
با مردم: اسامي پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
مشكلات متولدين نيمه دوم
متولدين نيمه دوم سال 1366 هم از لحاظ ورود به مدرسه و هم وضعيت نظام وظيفه، با تأخير يك ساله روبه رو مي شوند. براي حل اين مشكل هماهنگي ميان دستگاه هاي ذيربط ضروري است.
حسيني- تهران
پل عابر پياده مي خواهيم
شهرك ارغوان واقع در سه راه تقي آباد شهرري فاقد پل هوايي عابر پياده است و در طول هفته شاهد وقوع حوادث ناگوار در اين گذرگاه هستيم.
محمدحسين كريمي- شهرري
خاموشي روزانه
ساكنان خيابان شهيد دين محمدي نارمك همه روزه با خاموشي برق روبه رو هستند و شايسته است اداره برق اين مشكل را برطرف كند.
كشاورز- تهران
قطعاتي كه تأمين نمي شود
شركت هاي توليد كننده خودرو بايد قطعات يدكي مورد نياز مشتريان خود را نيز تأمين كنند تا آنها با مشكل روبه رو نشوند. اينجانب كه از خريداران خودروي روآ هستم، با اين مشكل روبه رو شده ام.
ديناروند- تهران
اين وعده عملي نشد
۶ ماه پيش، وزارت بهداشت اعلام كرده بود،  حسب ضرورت مرخصي زايمان بانوان كارمند به خاطر دوران شيردهي 6 ماه خواهد شد، اما پس از گذشت اين مدت هنوز چنين وعده اي عملي نشده است.
صادقي- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |