سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۲ - Dec 19, 2006
دستور خط شناسي به خاطر مهريه۸۰۰ سكه اي
گروه حوادث - شكايت زن جواني كه ادعا مي كند همسرش با تهديد چاقو او را مجبور كرده تا مهريه 800 سكه اي خود را ببخشد كارشناسان خط شناسي تشخيص هويت را با پرونده اي پيچيده مواجه كرد.
اظهارات اين زن در حالي صورت مي گيرد كه همسرش همه آنها را دروغ دانسته و مي گويد كه او با رضايت كامل سند بخشش مهريه را نوشته و امضا كرده است. شنبه گذشته زن جواني به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران رفت و از شوهرش به اتهام تهديد و كلاهبرداري شكايت كرد. اين زن به بازپرس مشفق گفت: چند روز پيش شوهرم با تهديد چاقو مرا مجبور كرد كه نامه اي بنويسم و طي آن از مهريه 800 سكه اي خودم گذشت كنم. من هم چون مي ترسيدم بلايي بر سرم بيايد اين نامه را نوشته و آن را امضا كردم ولي وقتي ديدم او مي خواهد با اين شگرد از من كلاهبرداري كند تصميم گرفتم از وي شكايت كنم. پس از اظهارات زن جوان، بازپرس پرونده همسر او را به دادسرا احضار كرد ولي وي مدعي شد همسرش با رضايت كامل نامه را نوشته و آن را امضا كرده است.
مرد جوان گفت: هنگام ازدواج براي آنكه همسرم در بين اقوامش سربلند باشد قرار شد به صورت صوري با مهريه 800 سكه طلا موافقت كنم. ولي پس از گذشت چند ماه از زندگي مشتركمان در حالي كه قرار بود همسرم مهريه خود را تنها به چند سكه كاهش دهد از او خواستم نامه بخشش مهريه اش را نوشته و امضا كند و او هم اين كار را كرد اما مدتي بعد بين ما مشاجره شديدي در گرفت كه همين مشاجره باعث شد تا همسرم براي گرفتن انتقام از من به دادسرا رفته و ادعا كند من با تهديد چاقو او را مجبور كرده ام كه مهريه اش را ببخشد. پس از اظهارات مرد جوان، بازپرس مشفق نامه نوشته شده از سوي همسر زن را در اختيار اداره تشخيص هويت پليس قرار داد تا كارشناسان خط شناسي مشخص كنند كه آيا نامه تحت اجبار يا با رضايت كامل نوشته شده است.

دستور بازپرس براي شناسايي سارقان جوان
006804.jpg
گروه حوادث- با دستگيري سه پسرجوان راز فعاليت اعضاي باند سرقت از مسافران غرب تهران فاش شد.
از مدتي قبل شكايتهاي مشابهي به پليس آگاهي تهران گزارش مي شد كه شاكيان مدعي بودند بعد از سوار شدن به يك خودروي پرايد سفيد رنگ، سه جوان با تهديد چاقو اموال آنها را سرقت كرده اند . هنگاميكه در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه تمامي سرقت ها از سوي اعضاي يك باند صورت مي گيرد كه بعد از سوار كردن مسافران در غرب پايتخت، آنها را به جاده مخصوص كرج كشانده و با تهديد چاقو اموال آنها را به سرقت مي برند، عمليات پليسي براي دستگيري سارقان آغاز شد. در نخستين مرحله كارآگاهان پليس با كمك مالباختگان توانستند شماره پلاك خودرو را شناسايي كنند و به اين ترتيب هفدهم آذر ماه خودروي سارقان در جاده مخصوص كرج شناسايي و متوقف شد.
با انتقال سرنشين پرايد كه پسر جواني به نام محمد بود وي در بازجويي هاي پليسي به سرقت از مسافران با همدستي دو تن از دوستانش به نام هاي مهدي و محمد اعتراف كرد. روشن بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي تهران صبح ديروز، پس از بازجويي از متهمان دستور انتشار عكس متهمان را براي شناسايي آنها صادر كرد،وي از افرادي كه از سوي سارقان اموالشان به سرقت رفته است خواست با مراجعه به شعبه سوم بازپرسي دادسراي جنايي تهران شكايت خود را مطرح كنند.

۲۰۰ خانواده
قرباني دروغ دختر كلاهبردار
گروه حوادث - دختر جواني كه با تاسيس آموزشگاه كنكور خانواده ها را فريب داده و از آنها كلاهبرداري مي كرد، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
اين دختر 24 ساله كه ادعا مي كند استادان آموزشگاهش طراحان سئوالات كنكور هستند پيش از اين نيز به اتهام كلاهبرداري از بيش از 200 خانواده به تحمل 4 سال حبس محكوم شده اما با سپردن وثيقه از زندان فرار كرده بود.
ماجراي كلاهبرداري هاي دوباره اين دختر جوان چند روز پيش و هنگامي فاش شد كه زني با مراجعه به شعبه اول بازپرسي در دادسراي شميران از دختر جواني شكايت كرد. اين زن به بازپرس روح الله رييسي گفت: مدتي پيش هنگامي كه دخترم به من گفت آموزشگاهي را سراغ دارد كه تمامي استادانش طراحان سئوالات كنكور هستند و قول داده اند چند روز قبل از كنكور سئوالات امتحاني را در اختيار شركت كنندگان در كلاسها قرار دهند، احساس كردم بالاخره مي توانم دخترم را به دانشگاه فرستاده و به آرزويم برسم. بنابراين با فروش اثاثيه خانه و كار كردن به عنوان خدمتكار براي مردم سرانجام توانستم پول مورد نياز را تهيه كرده و به آموزشگاه بدهم.
اما مدتي قبل در حالي كه دو ميليون تومان به دختر جواني كه مدير آموزشگاه بود پرداخته بودم متوجه شدم آموزشگاه تعطيل شده و دختر جوان فرار كرده است.
پس از اظهارات اين زن، بازپرس پرونده در بررسي مشخصات مدير آموزشگاه دريافت او همان دختر جواني است كه مدتي پيش به اتهام كلاهبرداري از۲۰۰ خانواده ديگر دستگير و به تحمل 4 سال حبس محكوم شده بود.
در آن پرونده دختر جوان متهم بود كه با همدستي پسري به نام فرشاد ، اقدام به تاسيس آموزشگاه كنكور كرده و با ادعاي در اختيار گذاشتن سئوالات كنكور ، از خانواده هاي دانش آموزان مبالغي بين 8 تا 10 ميليون تومان دريافت كرده بود.
در آن زمان پس از شكايت خانواده ها، دختر جوان دستگير شد، اما فرشاد توانست به كشور ارمنستان فرار كرده و در آنجا مخفي شود. به اين ترتيب دختر جوان به اتهام كلاهبرداري به تحمل 4 سال حبس محكوم شد اما وي با سپردن وثيقه از زندان گريخته و فعاليت مجرمانه خود را از سر گرفت. با به دست آمدن اين اطلاعات بازپرس شعبه اول دادسراي شميران دستور بازداشت دختر كلاهبردار را صادر كرد و تحقيقات پليس براي دستگيري وي آغاز شده است.

آخرين عضو باند تالاري خود را تسليم كرد
006807.jpg
اعضاي باند تالاري با شناسايي طلافروشان كيفي، آنها را در نقاط خلوت محاصره كرده، كيف طلا را مي ربودند
گروه حوادث- متهم فراري باند تالاري كه با شناسايي طلافروشان كيفي، طلا و جواهراتشان را به سرقت مي بردند وقتي كارآگاهان پليس را در چند قدمي خود ديد چاره اي جز تسليم نداشت.
بنا به اين گزارش از مدتي قبل كارآگاهان پليس در جريان فعاليت يك باند سرقت طلا و جواهرات قرار گرفتند كه پس از شناسايي فروشندگان كيفي طلا در بازار طلافروشان تهران، آنها را تعقيب كرده و هنگامي كه وارد خيابان خلوتي مي شدند به صورت دسته جمعي و در چند گروه موتور سوار به صورت ضربتي به ايشان حمله كرده و با مجروح كردن، طلا و جواهراتشان را به سرقت مي بردند.
بررسي هاي پليسي نشان مي داد در برخي موارد اعضاي باند با تصادفات  ساختگي، خودروي  طلافروش  را متوقف  كرده و با تهديد چاقو و قمه طلاهاي او را به   سرقت  مي بردند.
در حاليكه ماموران سرنخهايي از اعضاي باند به دست آورده بودند در جريان يك عمليات تخصصي پليسي 15 نفر از اعضاي باند دستگير شدند . سارقان حرفه اي اگر چه در ابتدا منكر سرقت  بودند اما هنگامي كه طلافروشان مالباخته آنها را شناسايي كردند، يكي پس از ديگري لب  به  اعتراف  گشوده  و از راز سرقت  بيش از 30 كيلو طلا و جواهرات گرانقيمت  پرده  برداشتند.
اعضاي باند در تحقيقات  پليسي اعتراف كردند سركرده  باند، فردي  به  نام  مهدي، معروف  به  تالاري  با توجه به اطلاعاتي كه از زمان حضور طلافروشان  كيفي  و اقدام به حمل  طلاها براي ساير طلافروشي ها پيدا مي كرد، وارد عمل مي شد و با دستور او اعضاي باند  با تعقيب  اين  افراد و با روش هاي  متفاوت  از جمله  پنچر كردن  خودرو، درگيري  لفظي، تصادف  ساختگي  و... خودروي حمل  طلا را متوقف  كرده و پس از حمله به مرد طلافروش با قمه  و گاز اشك آور، طلاهايش  را سرقت  مي  كردند. اعضاي باند در بازجويي هاي تخصصي، از همدستي يك سارق سابقه دار به نام سعيد خبر داده بودند، ولي پليس با تحت نظر قرار دادن پاتوقهاي او متوجه شد كه او متواري شده است، اما در حاليكه بررسي هاي پليس براي دستگيري اين متهم نتيجه داده بود وي خود را تسليم ماموران پليس كرد.
صبح ديروز سعيد هنگامي كه در مقابل قاضي رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي پايتخت قرارگرفت به سه فقره سرقت كيف طلافروشان با همكاري ديگر اعضاي باند اعتراف كرده و گفت :در نخستين سرقت 3 كيلو طلاي مردي را در ترمينال غرب سرقت كرديم. در دومين سرقت ساعت هاي طلاي يك ساعت فروش را در خيابان گمرك ربوديم.، در جريان سومين سرقت هم بعد از آنكه اعضاي باند مرد طلافروشي را در خيابان نواب مورد حمله قرار دادند كيف دستي او را كه دو كيلو و نيم طلا داشت به سرقت برديم . وي در ادامه گفت : بعد از آنكه در سومين سرقت اعضاي باند، طلافروش بي دفاع را با چاقو به شدت مجروح كردند از اعضاي باند جدا شدم و ديگر با آنها همكاري نكردم . بر پايه اين گزارش متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان دايره 18 پليس آگاهي قرارگرفته است.

داماد جنايتكار در دادگاه :
قصد قتل پدرزنم را نداشتم
006810.jpg
گروه حوادث- داماد جواني كه در جنايتي خونين پدر زن خود را در پاركينگ مجتمع قضايي مطهري به قتل رسانده بود، صبح ديروز هنگامي كه در مقابل 5 قاضي دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت ادعا كرد قصد قتل پدرزنش را نداشته و براي آشتي كردن به دادسرا رفته است.
ظهر دوازدهم شهريور 84، در جريان درگيري خونيني در پاركينگ دادسراي ناحيه 18 شهيد مطهري، مرد ميانسالي به نام رجب با ضربه چاقو به قتل رسيد، هنگامي كه در تحقيقات پليسي مشخص شد عامل جنايت داماد خانواده به نام قاسم است، ماموران با حضور در محل حادثه اين مرد جوان را دستگير كردند.
با اعتراف متهم به قتل پدرزنش در دادسراي جنايي، پرونده جنايت براي صدور راي نهايي به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد. صبح ديروز در جلسه محاكمه اين جوان 23 ساله،در حالي كه خانواده قرباني و نماينده دادستان براي وي درخواست قصاص كرده بودند، متهم در دفاع از خود گفت: دو سال بود كه با دختر مقتول عقد كرده بودم، اما هر بار عروسيمان به تأخير مي افتاد، روز حادثه پدرزنم براي شكايت از من به دادسراي ناحيه 18 يافت آباد رفته بود اما پس از آنكه با پا درمياني برادرم از شكايت كردن منصرف شد، قرار شد براي حل اختلافمان به پاركينگ دادسرا برويم و در آنجا با هم صحبت كنيم.
مرد جوان در حاليكه از جنايتي كه مرتكب شده بود، اظهار پشيماني مي كرد، گفت:در پاركينگ يكباره اقوام همسرم به سمت من حمله ور شدند و با زنجير و چاقو به جانم افتادند. وقتي كه ديدم نمي توانم فرار كنم، به ناچار چاقو را از يكي از آنها گرفتم و به پدر زنم حمله كردم و يك ضربه به شكمش زدم اما قسم مي  خورم هرگز قصد قتل او را نداشتم.

كشف جسد سرنشينان پژو از زير۴ متر برف
ايرنا: اجساد يخ زده سه سرنشين يك دستگاه پژو 206 صبح روز گذشته در گردنه سوباشي در 55 كيلومتري همدان از زير 4 متر برف بيرون كشيده شد.
معاون روابط عمومي فرماندهي انتظامي همدان با بيان اين خبر گفت: بر اساس گزارش كلانتري ?? شهرستان كبودرآهنگ، صبح ديروز يك دستگاه خودرو پژو سواري ??? در دو كيلومتري جنوب شهر گل تپه از زير چهار متر برف كشف شد.
وي اظهار داشت: سه مرد به نام هاي حاتم ،ياسين ونريمان سرنشينان اين خودرو بودند كه بر اثر سرماي هوا و يخ زدگي جان خود را از دست داده بودند.
خضريان اضافه كرد: ماموران كلانتري ?? شهرستان كبودرآهنگ پس از اطلاع از ماجرا عازم محل شده و خودروي مورد نظر را از زير 4 متر برف بيرون كشيدند.
وي خاطرنشان كرد: بررسي هاي بيشتر به منظور چگونگي بروز اين حادثه در دست رسيدگي است. همچنين سه روز پيش از اين ماجرا نيز شبكه خبري ان تي وي تركيه گزارش كرد كه چهار مهاجر ايراني كه قصد داشتند به صورت غيرقانوني وارد خاك تركيه شوند براثر سرمازدگي جان باختند. ان تي وي در بخش خبري ساعت 30/14 روز جمعه خود افزود: اين ايرانيان با عبور مخفيانه از مرز بازرگان، وارد منطقه دوزبولاغ تركيه شده بودند كه با توجه به سرماي شديد در اين منطقه، دچار يخ زدگي شده و جان خود را از دست دادند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |