سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۲ - Dec 19, 2006
پيام  24 آذر؛ حمايت از كارآمدي و اصولگرايي
گروه سياسي- انتخابات 24 آذر از اين باب كه براي اولين بار به صورت همزمان شاهد انتخاب سه گروه مختلف بود، تجربه اي نو در نظام انتخاباتي كشور به شمار مي آيد اما مهمتر از آن پيام هايي بود كه اين انتخابات در داخل و خارج كشور به دنبال داشت و آثار و تبعات آن را از اين پس شاهد خواهيم بود. در گفتگو با چند تن از نمايندگان مجلس و كارشناسان مسائل سياسي اين مسئله را به بحث نشستيم.
دولت ها بي تاثير بر آراي  مردم
عباس سليمي نمين مدير موسسه مطالعات تاريخ معاصر سه پيام مهم را براي انتخابات ترسيم كرد و گفت: اولين پيام انتخابات اين است كه كساني كه در مجموع فرزندان ملت به حساب مي آيند اما ايراداتي بر آنها وارد است نبايد كاملاً حذف شوند. وي افزود: اينكه فرد مغلوب در انتخابات رياست جمهوري در خبرگان اول مي شود نشان مي دهد مردم فردي را كه در عرصه مسايل اجرايي عملكرد او را نپسنديدند، براي مسايل فكري هنوز او را قبول دارند و ما هم بايد افرادي كه در اجرائيات ضعف دارند را در مسايل انديشه اي و كلان نگري جامعه استفاده كنيم.
سليمي نمين دومين پيام انتخابات را اين دانست كه حتي اگر كساني كه در شوراي شهر به علت فعاليت هاي جنجال برانگيز مردم را خسته كرده اند و مورد بي توجهي مردم قرار گرفته اند، عناصر متين و آرام خود را به صحنه بياورند مي توانند نتايج مثبتي را به دست آورند.
وي سومين پيام را اين دانست كه در كمتر از 3 دهه كه از عمر انقلاب مي گذرد، يك نظام سياسي طراحي شده كه دولتمردان هيچ تاثيري را در نتايج انتخابات ندارند و اين در تاريخ ملي ما حتي در زمان ملي شدن صنعت نفت هم بي سابقه بوده است به نحوي كه در دولت احمدي نژاد هاشمي  راي مي آورد، در دولت خاتمي احمدي نژاد منتخب مي شود و در دولت هاشمي، خاتمي برگزيده انتخاب مي شود.
بازدارندگي مهمترين تاثير است
حسن سبحاني نيا عضو هيات رئيسه مجلس هم با اشاره به اين كه مشاركت بالاي 60 درصد مردم غيرقابل پيش بيني بودگفت: اين امر هوشياري و شعور سياسي مردم را اثبات مي كند كه در مواقع حساس، فرصت ها را قدر شناخته و فضاي سياسي را درك مي كنند.
نماينده نيشابور افزود: حضور مردم در 24 آذر با توجه به برخي مشكلات كه در عرصه بين الملل داريم، از عوامل بازدارنده به حساب مي آيد و راه را بر هرگونه طمع ورزي بيگانگان مي بندد. وي در عين حال تفرق و سهم خواهي را مهمترين انحرافات تهديد كننده جريان اصولگرا دانست.
مردم جلوتر از مسئولين
حميدرضا حاجي بابايي ديگر عضو هيات رئيسه هم گفت: بدخواهان و كساني كه تا چندي پيش در حال توطئه بودند فهميدند كه از طريق مردم نبايد اين توطئه ها را دنبال كنند.
نماينده همدان با اشاره به اين كه خود گروههاي سياسي داخل نظام هم باورشان نمي شد اين ميزان از حضور را شاهد باشيم گفت: اين امر نشان مي دهد مردم از مسئولين جلوتر هستند. وي مهمترين پيام انتخابات را اين دانست كه هر چقدر گروه هاي سياسي داخل نظام عاقلانه تر و اخلاقي تر عمل كنند، حضور گسترده تري را شاهد خواهيم بود چرا كه در اين انتخابات كمترين هنجار شكني ها صورت گرفت.
اعتماد دوباره به اصولگرايان
لطف الله فروزنده قائم مقام جمعيت ايثارگران هم انتخابات اخير را عاملي براي تقويت پشتوانه حاميان دولت در عرصه بين  الملل دانست و گفت: انتخابات اخير دوستداران ما را اميدوار كرد كه نظام ما صددرصد مردمي است.
قائم مقام مركز پژوهش هاي مجلس افزود: مردم نشان دادند در معيار صداقت و كارآمدي افراد را فاكتور انتخاب خود قرار داده اند و لذا به بسياري از افرادي كه در شوراهاي شهر دور دوم فعاليت كردند دوباره راي دادند.
وي تاكيد كرد: مردم هنوز به اصولگرايان اعتماد دارند و لذا جريانات ديگر بايد بدانند براي حضور در عرصه هاي اجرايي و سياسي بايد روند و رويكرد خود را عوض كنند.
فصل جديد حمايت مردم
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: پيام ملت ايران به آمريكايي ها و غربي ها اين بود كه فشار فزاينده، تهديدها و صدور قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران توسط شوراي امنيت كه نوعي سوءاستفاده از قدرت محسوب مي شود ره به جايي نخواهد برد و يكپارچگي و انسجام ملي در ايران به همان اندازه آغاز پيروزي انقلاب اسلامي است و گذشت سه دهه از انقلاب هيچ گونه خللي در اراده  ملت ايران ايجاد نكرده است.
علاءالدين بروجردي با بيان اين كه انتخابات شوراهاي اسلامي، مجلس خبرگان رهبري و مياندوره اي مجلس فصل جديدي از حمايت گسترده  ملت ايران از نظام جمهوري اسلامي ايران بود، گفت: اين انتخابات بسياري از محاسبات دشمنان انقلاب و فضاسازي هاي كاذب صورت گرفته توسط ضدانقلاب و محاسبات آنها به خصوص آمريكا و برخي كشورهاي غربي كه به غلط تصور مي كردند پيوند ميان ملت و نظام سست شده و ملت از نظام جمهوري اسلامي مانند گذشته حمايت نمي كند را برهم زد.

جانشين وزير كشور:
نتيجه انتخابات شوراي شهر تهران، امروز اعلام مي شود
گروه سياسي قائم مقام وزير كشور اعلام كرد: سعي داريم آمار نهايي انتخابات شوراي شهر تهران را تا صبح سه شنبه (امروز) اعلام كنيم.
محمدباقر ذوالقدر با بيان دلايل تاخير اعلام آمار شمارش آراي انتخابات شوراي شهر تهران كه بعد از گذشت 72 ساعت آمار اوليه آن ، بامداد ديروز اعلام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 1200 رايانه در تهران كار شمارش آرا را انجام مي دهند كه بر روي هر رايانه 5 نفر كار مي كنند.
وي با بيان اين كه تعداد رايانه هاي درنظر گرفته شده براي شمارش آراي انتخابات شوراي شهر تهران به تدريج اضافه شده است ، اخبار مربوط به اين كه كاربران اين رايانه ها از سطح آموزشي لازم برخوردار نيستند را تكذيب كرد.
مهر گزارش داد: معاون امنيتي انتظامي وزير كشور همچنين در ارزيابي نسبت به تحليل هايي مبني بر پيروزي اصولگرايان در انتخابات، اظهار داشت: هيچ ارزيابي  در اين زمينه ندارم، ارائه تحليل در اين زمينه بر عهده سياسيون و رسانه هاست، دغدغه ما شمارش دقيق و اطلاع رساني به موقع است.
تلاش براي اعلام نتايج
مجتبي ثمره هاشمي رئيس ستاد انتخابات كشور اعلام كرد: تاكنون هيچ گزارشي از تخلفات گزارش نشده و سلامت انتخابات كاملا تامين شده است. رئيس ستاد انتخابات كشور با بيان اين مطلب، در خصوص اعلام نتايج آراي شوراي شهر تهران خاطر نشان كرد: سعي مي كنيم تا صبح امروز ، آمار شوراي شهر تهران را به صورت نهايي اعلام كنيم. اين در حالي است كه ائتلاف رايحه خوش خدمت در نامه اي به ثمره هاشمي نسبت به روند شمارش آرا اعتراض كرد.
جاي نگراني نيست
احمد توكلي در بازديد از ستاد انتخابات كشور در جمع خبرنگاران گفت: تلاش ما اين بود كه اصولگرايان با يك ليست در صحنه انتخابات حاضر شوند، اما اكنون خدا را شكر مي كنم كه اصولگرايان با پيروزي و آمار بالا در خدمت مردم خواهند بود و همكاري دولت با شوراها هم بيشتر مي شود هر چند در گذشته هم همكاري دولت با شوراها خوب بوده و بهتر هم خواهد شد. وي در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به تحليلي كه چند روز پيش در روزنامه همشهري تحت عنوان آزمون سخت نوشته بوديد، ارزيابي شما چيست، گفت: الان مقتضيات عوض شده است و مردم با انتخاب خود وظيفه ديني خود را انجام دادند و با مشاركت گسترده برنده اصلي مردم ايران عزيزهستند و منتخبين مردم هم در خدمت آنان خواهند بود. توكلي تصريح كرد با توجه به اينكه در دوره گذشته يك انتخابات برگزار شد ولي اعلام نتايج آن 4 روز به طول انجاميد و لذا طبيعي است با تجميع انتخابات و آمار بالاي شركت كنندگان اعلام نتايج قدري طولاني شود و به عنوان يك فرد سياسي جاي هيچگونه نگراني نمي بينم واميدوارم نتايج به زودي اعلام شود.
اختلاف تمام شد
محمدرضا باهنر در حاشيه  بازديد از ستاد انتخابات كشور كه خبر آن را ايسنا منتشر كرد ، گفت: نتيجه قطعي نهايتا ظرف دو روز آينده اعلام مي شود.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه در ارزيابي نسبت به نحوه  تعامل اعضاي شوراي شهر در صورت تركيبي بودن گرايش سياسي كساني كه به عنوان نماينده شوراي شهر انتخاب مي شوند، گفت: شوراي شهر در شهر خود تصميم مي گيرد و رويكرد آن ها به نحوي نيست كه تصميم گيري شوراي شهر همه  شهرها در يكجا جمع شود. وي در ادامه با بيان اين كه اختلاف سليقه هاي بين ائتلاف اصولگرايان و رايحه  خوش خدمت تمام شد گفت: شوراي منتخب بايد كمك دولت باشد و دولت نيز بايد به اين شورا كمك كند. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: محدود كردن بخشي از اصولگرايان در حمايت از دولت ظلم بزرگ به اصولگرايان و دولت است. اصولگرايان و دولت حامي هم هستند.

پرونده انتخابات ميان دوره اي مجلس بسته شد
گروه سياسي- با معرفي نهايي حسن غفوري فرد و سهيلا جلودار زاده به عنوان منتخبان مردم تهران در انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي، پرونده اين انتخابات در سه حوزه برگزار كننده اين انتخابات بسته شد.
غفوري فرد با 400498 راي ، سهيلا جلودار زاده 268163 راي ، در صورت تأييد صحت انتخابات توسط شوراي نگهبان و اعتبار نامه شان توسط نمايندگان مجلس هفتم، به عنوان دو نماينده جديد حوزه تهران، ري و شميرانات به فعاليت خواهند پرداخت. ستاد انتخابات نتيجه قطعي انتخابات ميان دوره اي مجلس را تا لحظه تنظيم اين خبر اعلام نكرد.
در حوزه انتخابيه اهواز نيز پس از رفتن سيد احمد موسوي به هيأت دولت شبيب جويجري با كسب 406.880 رأي به مجلس راه يافت. در بم نيز موسي غضنفر آبادي منتخب مردم اين شهر شد. بدين ترتيب در حال حاضر تنها دو صندلي خالي متعلق به حوزه هاي انتخابيه كرمانشاه و گرگان در مجلس وجود دارد كه علت آن نيز انتخاب اخير عبد الرضا مصري و صمد عباسي از اين دو حوزه به عنوان دو عضو جديد هيأت دولت است كه به دليل استعفاي ديرهنگام اين دو نماينده برگزاري انتخابات ميان دوره اي در اين دو حوزه عملاً ممكن نبود.

ستاد انتخابات كشور اعلام كرد:
آخرين وضعيت شمارش آراي
انتخابات شوراهاي شهر تهران
006846.jpg
گروه سياسي - ستاد انتخابات كشور آخرين وضعيت شمارش آراي انتخابات شوراهاي شهر تهران را اعلام كرد. آخرين وضعيت شمارش آراي انتخابات شوراهاي شهر تهران از مجموع 1617 صندوق و كل آراء 942/513 اعلام شد:

يادداشت
وظيفه بعدي اصولگرايان
جواد آرين منش
حماسه پرشكوه و غرورآفرين ملت ايران در 24 آذرماه برگ زرين ديگري را بر دفتر پربار انقلاب اسلامي افزود. مردم با مشاركت حداكثري خود يك بار ديگر نمادي از وحدت و انسجام ملي را به نمايش گذاردند. ايمان مردم به آرمانهاي بلند اسلام و انقلاب اسلامي، تبعيت از ولايت مطلقه فقيه و مشاركت جويي مردم در عرصه هاي سياسي،  اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي اركان اصلي پيروزي و استمرار انقلاب اسلامي محسوب مي گردند. انتخابات 24 آذر ماه با مشاركت بيش از 63 درصد مردم بيانگر ايمان راسخ، تبعيت پذيري و وفاداري مردم به رهبري معظم انقلاب و ارزشهاي اسلامي است.
نتايج انتخابات حاكي از رويكرد دوباره مردم به سمت اصولگرايي و حاكميت ارزشهاي عدالت خواهي و مبارزه با فقر و محروميت زدايي، فساد و تبعيض است. منتخبين مردم در شوراهاي اسلامي شهر و روستا لازم است قدردان اين نعمت بزرگ يعني اعتماد ملت باشند و از فرصت به دست آمده در جهت خدمت رساني هرچه بيشتر به اين مردمي كه خالصانه و عاشقانه از نظام دفاع مي كنند تلاش كنند. در اين انتخابات مجريان و برگزاركنندگان انتخابات و نيز ناظرين انتخابات توانمندي خود را به نمايش گذاردند و نشان دادند كه مي توانند در كمال آرامش و امنيت 2 انتخابات مهم را به طور همزمان به خوبي برگزار كنند و اين نشان از بلوغ و رشد بدنه نظارتي و اجرايي انتخابات است. اگرچه اردوگاه اصولگرايان در آستانه انتخابات دچار تشتت آرا گرديد و ليست هاي متعددي به مردم ارائه شد اما به لطف هوشمندي و درايت مردم، اين خطاي تشكل ها و احزاب اصولگرا اين بار به سود رقباي انتخاباتي تمام نشد ولي معلوم نيست اگر در آينده اصولگرايان دچار سهم خواهي و تفرقه شوند از چنين شانسي برخوردار باشند و لازم است در فرصت به وجود آمده، بزرگان اصولگرا در جهت ايجاد وحدت و همگرايي و همدلي در ميان خود تلاش كنند تا زمينه سوءاستفاده را براي فرصت طلبان مهيا ننمايد.
* نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس

قدرداني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از حماسه مردم
گروه سياسي- در پي شمارش آراي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري و كسب رتبه اول آراي استان تهران، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني با صدور بيانيه اي از آحاد ملت ايران به ويژه مردم استان تهران به خاطر حضورشان در انتخابات قدرداني كرد.
در بخشي از بيانيه هاشمي رفسنجاني كه ايسنا آن را منتشر كرد، آمده است: اينجانب با ارج نهادن به اين اراده تحسين برانگيز كه پرتويي از مفاهيم ارزشمند و متعالي اسلام عزيز را در خود دارد، از مراجع عظام، روحانيت عاليقدر، انديشمندان، فرهيختگان، احزاب و گروه ها و آحاد ملت عزيز و آگاه كشور، به ويژه مردم غيور و فهيم استان تهران و خانواده معظم شهدا و ايثارگران كه با حضور حماسي خود در انتخابات بار ديگر بر آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي ايران پاي فشردند، تقدير و تشكر مي نمايم و معتقدم پيروز واقعي اين انتخابات، در نهايت مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران هستند. در قسمت ديگري از اين بيانيه وي ادامه مي دهد: از خداوند مهربان خواستارم كه در مهلت محدود بقيه عمرم بتوانم در كنار رهبر معظم انقلاب و با تكيه بر حمايت هاي ملت عزيز و بزرگوار ايران براي اين انقلاب بي نظير اسلامي و كشور و مردم بزرگ ايران خدمت شايسته اي انجام دهم و به خصوص در مجلس خبرگان رهبري بتوانم از عهده مسئوليت هاي مهم و حساس اين نهاد مقدس برآيم.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم در بيانيه اي از اعتماد و اطمينان بيش از 90 درصد مردم به فهرست پيشنهادي ارائه شده توسط جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران (جامعتين) تقدير كرد. مجلس خبرگان رهبري نيز با صدور بيانيه اي از حضور پرشور و انقلابي ملت ايران در انتخابات روز جمعه تشكر و قدرداني كرد.

پيش بيني كروبي در باره عملكرد شوراي شهر سوم
مهر: مهدي كروبي تركيب اكثريت اصولگرايان و اصلاح طلبان را در شوراي شهر سوم تركيبي موفق خواند و گفت: من معتقدم عمل اين گروه به قانون آنها را موفق خواهد ساخت.
دبيركل حزب اعتماد ملي در كنفرانسي خبري كه عصر ديروز در دفتر كار وي برگزار شد از حضور پرشور مردم در انتخابات اخير قدرداني كرد و با اشاره به رهنمودهاي امام خميني(ره) در تاكيد بر حضور مردم در صحنه گفت: راي مردم نبايدمخدوش شود، چون هم ناسپاسي از نعمت است و هم ضربه اي روحي به مردم وارد مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد كاري كنيم كه مردم احساس كنند از راي شان صيانت شده است به تشريح برخي ايرادات وارد بر نحوه شمارش آرا در اين دوره از انتخابات به ويژه در انتخابات شوراي شهر پرداخت و گفت: عليرغم اينكه قانون تأكيد دارد آرا بلافاصله بعد از انتخابات شمارش شود، براي اولين بار در اين دوره از انتخابات، آرا در خارج از محل اخذ رأي شمارش شد و اولين نتيجه شمارش با 58 ساعت تأخير به سمع مردم رسيد.

سخنگوي دولت:
براي دولت مهم نيست برتر انتخابات چه كسي باشد
گروه سياسي - سخنگوي دولت در پاسخ به سؤالي درباره اين كه برخي ها سعي دارند بين اصولگرايان با لفظ حاميان دولت و حاميان قاليباف تفرقه ايجاد كنند،گفت: دولت اصلا رويكرد گروهي ندارد و براي دولت مهم نيست برتر انتخابات چه كسي باشد.
غلامحسين الهام كه پس از هفته ها تعطيلي جلسه هفتگي خود با خبرنگاران صبح ديروز با خبرنگاران داخلي و خارجي سخن مي گفت و فارس خبر آن را منتشر كرد، اظهار داشت: دشمنان خوب مي دانند، زمان مهمي كه بخواهند در سرنوشت كشور ما تاثير بگذارند، زمان انتخابات است تا مردم را مايوس كنند، ولي خوشبختانه وقتي تلاش بدخواهان ملت ايران بيشتر مي شود، عزم مردم راسخ تر مي گردد. وي با اشاره به برگزاري انتخابات 24 آذر تاكيد كرد: در اين انتخابات، دولت تدارك بسيار مناسب و همه جانبه اي را براي برگزاري انتخابات انجام داد؛ چرا كه اين دور از انتخابات با تجميع صورت گرفته كه كار سختي بود و اولين تجربه تجميع با موفقيت پشت سر گذاشته شد. سخنگوي دولت با اشاره به ميزان مشاركت بالاي مردم در انتخابات با بيان اينكه حضور پرشور مردم نشان از انگيزه بيشتر در بين ملت و اميد به دولت در همواركردن مسير انتخابات دارد، خاطر نشان ساخت: دولت كاملاً بي طرفانه در جهت حفظ حقوق و آراي مردم تلاش و از ورود به هرگونه رقابت انتخاباتي پرهيز كرد.
تسريع در شمارش
الهام درباره نگراني احزاب و گروه هاي سياسي درخصوص شمارش آرا گفت: دولت براي سرعت بخشيدن جهت اعلام نتايج هماهنگي هايي را با هيات نظارت در انتخابات انجام داده است و در همين راستا شمارش رايانه اي آرا را به تصويب رساند. سخنگوي دولت اظهار داشت: قرار بود نتايج انتخابات شوراها به صورت رايانه اي شمارش شود، ولي در روز انتخابات مسائلي از نظر تحليل نرم افزاري شمارش آرا مطرح شد كه مجددا به بحث و گفتگو ميان هيأت نظارت و وزارت كشور انجاميد كه چندين ساعت كار شمارش آرا را با تاخير مواجه كرد.
الهام با تاكيد بر اين كه منتخبان مردم در شوراها بايد پاسخگوي اعتماد مردم باشند، اظهار داشت: معناي اصولگرايي يعني كار خالصانه و براساس وظيفه و بدون گرايش سياسي براي مردم است، كار سياسي جاي خود اما اولويت احترام به رأي و خواسته مردم است.
وي با بيان اينكه نبايد نسبت به نتيجه انتخابات داوري كرد، خاطرنشان ساخت: بعضي فرافكني سياسي مي كنند و به دنبال ساختن چيزي هستند و نشاط سياسي خود را در ايجاد مشكل و مسئله مي بينند اما افكار عمومي واقعيت ها را درك خواهد كرد.
استفاده از ظرفيت ها
به گزارش فارس، غلامحسين الهام كه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران گفت و گو مي كرد، افزود: مجامع بين المللي نبايد وقت خود را صرف مخاصمه با ايران كنند چرا كه در اين مسير خودشان بيش از ما آسيب خواهند ديد. سخنگوي دولت تصريح كرد: در صورت قانون شكني مجامع بين المللي در خصوص برنامه هسته اي ايران، ما از ظرفيت هاي خود استفاده مي كنيم. وي همچنين درباره بحث مذاكره با آمريكا با تأكيد بر اينكه آنها خود تقاضاي مذاكره مي كنند و خودشان هم شرط مي گذارند، گفت: آنها نمي دانند اصلاح رفتار يعني چه، شرط و شروط آنها نيز براي ما اعتباري ندارد.

پاول: آمريكا بايد با ايران مذاكره كند
گروه سياسي كالين پاول وزير امور خارجه سابق ايالات متحده بر لزوم گفت وگوي آمريكا با ايران درخصوص كشمكش هاي آمريكا در خاورميانه تأكيد كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه وي تصريح كرد: خشونت ها در عراق خودجوش است و با بيرون از مرزهاي اين كشور ارتباط چنداني ندارد اما تهران و دمشق بايد براي مهار خشونت هاي فرقه اي اين كشور مشاركت داشته باشند.
اين موضع پاول در شرايطي اتخاذ مي شود كه طي چند روز گذشته كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا چند بار ضمن رد مذاكره با ايران در شرايط كنوني، تنها راه حل آغاز مذاكره با ايران درمورد عراق را تعليق غني سازي اورانيوم از سوي جمهوري اسلامي ايران عنوان كرده است. همچنين به گزارش آسوشيتدپرس يكي از سخنگويان وزارت خارجه آمريكا نيز ضمن متهم كردن ايران به سرپيچي مداوم از پادمان ان پي تي، ايران را تهديدي جدي براي آرامش و ثبات در منطقه خواند.

نتايج نهايي انتخابات خبرگان رهبري در استان تهران
ايسنا: نتايج قطعي انتخابات خبرگان رهبري در استان تهران از سوي ستاد انتخابات كشور اعلام شد.
بنا بر اعلام ستاد انتخابات كشور، ليست منتخبان قطعي انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري در حوزه انتخابيه استان تهران به اين شرح است:
۱ -علي اكبر هاشمي بهرماني (هاشمي رفسنجاني) با كسب 1 ميليون و 564 هزار و 197 رأي 2-محمد آقا امامي (امامي كاشاني)، 1 ميليون و۲۷ هزار و 767 رأي 3-علي اكبر فيض (مشكيني)، 1 ميليون و 15 هزار و 500 رأي 4-محمد يزدي، 970 هزارو 192 رأي 5-احمد جنتي، 929 هزار و 403 رأي 6-تقي مصباح (مصباح يزدي)، 879 هزار و 883 رأي 7-حسن روحاني، 844 هزار و 190 رأي 8-قربانعلي دري نجف آبادي، 736 هزار و 387 رأي 9-محسن كازرون (كازروني)، 716 هزار و 828 رأي 10-سيد محسن آقا ميرمحمدعلي (خرازي)، 688 هزار و 212 رأي 11-رضا استادي مقدم، 650 هزار و 391 راي 12-عبدالنبي نمازي، 602 هزار و 96 راي 13-محمد باقر باقري (باقري كني)، 598 هزار و 352 راي 14-محمد محمدي دعويسرائي (محمدي گيلاني)، 574 هزار و 688 راي 15-محسن قمي، 543 هزار و 951 رأي 16-محمد حسن مرعشي 518 هزار و 129 رأي .

محمود احمدي نژاد:
جوانان، بزرگترين سرمايه كشور هستند
ايرنا : محمود احمدي نژاد از جوانان  به عنوان بزرگترين سرمايه هاي كشور و هديه الهي به ملت ايران نام برد و بر تلاش براي شكوفايي استعدادهاي جوانان كشور تأكيد كرد.
در آيين پانزدهمين دوره معرفي و تجليل از دانشجويان نمونه دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و يازدهمين دوره معرفي و تجليل از دانشجويان نمونه دانشگاه ها و دانشكده هاي پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي سراسر كشور ?? دانشجوي نمونه لوح تقدير و تنديس خود را از رئيس جمهوري  دريافت كردند.
رئيس جمهوري با اشاره به اينكه جوانان كشور امروز پرچمدار تلاش هاي علمي،  فرهنگي ، اقتصادي و ورزشي هستند، خاطرنشان كرد: اين يك واقعيت است كه هرگاه جوانان ما فرصت حركت يافتند، قله هاي افتخار را يكي پس از ديگري فتح كردند.
رئيس جمهوري همچنين با اشاره به سالروز شهادت شهيد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه وحدت حوزه و دانشگاه يكي شدن آنها در آرمان ها و اهداف است، اظهار داشت: مسئوليت دانشگاه و حوزه در پاسخگويي به نياز امروز جوانان و شكوفايي استعدادها بسيار سنگين است. رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: امروز موج بيداري در جهان توجه تمام كشورها و ملت ها را به سوي ايران معطوف كرده و ايران كانون اصلي بيداري و خودباوري ملت هاست.
وي افزود: امروز ماموريت داريم كه ايران را به عنوان الگو بسازيم و در كنار آن تئوري اسلام و نظريه اسلام براي برپايي زندگي سعادتمند در جهان را تدوين كنيم و از ملت هايي كه مي خواهند آزاد و سربلند در سايه توحيد و عدالت زندگي كنند، حمايت كنيم.
رئيس جمهوري خودباوري را از لوازم ساختن كشور عنوان كرد و گفت: دشمن به  دنبال اين است كه روحيه خودباوري را در ميان ملت ما از بين ببرد و ما بايد با اتكا به داشته هاي خود و تقويت خودباوري فرهنگ غني خود را احيا كنيم.  احمدي نژاد با اشاره به سابقه تاريخي و ريشه هاي پيدايش علوم مختلف در سرزمين ايران گفت: اصول و مباني اصلي علوم رايج امروز سابقه ديرينه در سرزمين ايران دارد و ما بايد با تقويت خودباوري، آثار هجوم فرهنگ غربي را از بين ببريم.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |