دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۷ - Mar 12, 2007
پلاك قديمي، دست سارق را رو كرد
زيركي يك مأمور پليس و پيگيري مشخصات يك پلاك قديمي، راز 4فقره سابقه مرد سارق را فاش كرد
016869.jpg
گروه حوادث- نقشه سارق سابقه دار كه با تغيير هويت خود سعي داشت ماموران پليس را فريب دهد، با پيدا شدن نام واقعي اش در پلاك قديمي گردنش فاش شد.اين متهم وقتي فهميد پليس پي به سوابق قبلي اش برده  است به سرقت از خانه هاي شمال تهران اعتراف كرد.
نيمه شب شنبه گذشته ماموران پايگاه يكم آگاهي تهران هنگام گشتزني در اتوبان شهيد بابايي متوجه مردي شدند كه شيء مشكوكي در دست داشت و با ديدن خودروي پليس سعي مي كرد خود را از ديد ماموران پنهان كند.
وقتي كارآگاهان به طرف اين مرد حركت كردند، وي پا به فرار گذاشت و به اين ترتيب تعقيب و گريز درخيابان آغاز شد. با شليك 3 گلوله از سوي ماموران سرانجام مرد مرموز خود را تسليم پليس كرد و براي بازجويي  به پايگاه يكم انتقال يافت.
در حالي كه ماموران يك قيچي بزرگ آهن بري از اين مرد كشف كرده بودند، او در تحقيقات انجام شده خود را مجتبي معرفي كرد و مدعي شد پس از پيدا كردن اين قيچي در يك ساختمان متروكه، قصد فروش آن را داشته كه از سوي پليس دستگير شده است. از آنجا كه احتمال مي رفت اين مرد يك سارق سابقه دار باشد، ماموران به بررسي سوابق موجود در بايگاني پليس پرداختند اما هيچ سابقه اي در خصوص فردي به نام مجتبي به دست نيامد. اما در همين هنگام يكي از افسراني كه بازجويي از اين مرد را بر عهده داشت متوجه پلاكي شد كه وي به گردن داشت و با بررسي آن با نام و فاميلي مواجه شد كه احتمال مي رفت هويت واقعي متهم باشد. پس از بررسي سوابق مجرمان مشخص شد كه فردي با اين هويت داراي 4 فقره سابقه كيفري است و به اين ترتيب بازجويي از متهم از سر گرفته شد.
سارق جوان كه چاره اي جز اعتراف نداشت در اين بازجويي ها به تغيير هويت براي گمراه كردن پليس اعتراف كرد و گفت: وقتي از سوي ماموران دستگير شدم، براي آنكه آنها پي به سوابقم نبرند، به دروغ خودم را مجتبي معرفي كردم اما فكر نمي كردم كه پليس بتواند نام واقعي مرا از پلاكي كه بر گردنم بود پيدا كند.
مرد سارق در ادامه پرده از راز سرقت از 2 خانه اشرافي در شمال تهران با استفاده از قيچي آهن بر برداشت و گفت كه در هر دوي اين سرقت ها پس از بريدن حفاظ پنجره ها وارد خانه شده و با سرقت پول  و اموال با ارزش، از آنها براي تامين هزينه مواد مخدرش استفاده كرده است.

پس از اعترافات متهم، قاضي علي رضا روستا طسوجي بازپرس شعبه 8 دادسراي ناحيه 1، براي وي قرار بازداشت صادر كرد و سارق سابقه دار براي انجام تحقيقات بيشتر راهي بازداشتگاه پليس شد.

مي خواستم فوتباليست شوم، قاتل شدم!
016860.jpg
گروه حوادث- مسعود حالا در 20 سالگي رسيده است به آخر خط، او روز پنجشنبه 2 روز بعد از آنكه راننده آژانسي را در جاده ييلاقي بومهن با ضربه چكش از پاي در آورده، در محاصره كارآگاهان جنايي پليس تهران قرار گرفته و دستگير شده است. روز گذشته در اداره آگاهي تهران با او گفتگو كرديم و او در اين گفتگوي كوتاه از سرگذشت خود و انگيزه اش از اين جنايت گفت.
چقدر درس خواندي؟
تا دوم دبيرستان درس خواندم، آن موقع مي خواستم فوتباليست بشوم ، از آن عشق فوتبال هاي شديد بودم، به همين خاطر همه  وقتم را توي زمين هاي فوتبال مي گذراندم ، اين طوري شد كه 3 بار مردود  شدم و مجبور شدم ترك تحصيل كنم !
خب حالا فوتباليست شدي؟
نه ،با اينكه درسم را ول كرده  بودم، اما فوتباليست هم نشدم،يعني هيچي نشدم، از اينكه از هر دو طرف باخته بودم حسابي سرخورده شده بودم.
دنبال مواد هم رفتي؟
نه آن طوري كه معتاد باشم، اما هر چند وقت يك بار حشيش ، شيشه و روانگردان مصرف مي كردم.
زمان ارتكاب قتل هم روانگردان مصرف كرده بودي ؟
نه، آن روز مواد نزده بودم
016863.jpg
مقتول
نقشه جنايت را از چه زماني در ذهنت مي پروراندي؟
همه چيز يك دفعه اتفاق افتاد، نقشه خاصي در ذهنم نبود، يك ساعت قبل از جنايت تصميم گرفتم، آنقدر با عجله نقشه كشيده بودم كه براي اجراي آن مجبور شدم به محل كار قبلي ام بروم و از آنجا چكش بردارم، بعد از آن مقتول را به جاده خاكي كشاندم و با ضربه چكش او را از پاي درآوردم.
چرا دست به اين جنايت زدي؟
به خاطر سرقت ماشين، مي خواستم رانندگي كنم. اطرافيانم هيچ وقت ماشين اشان را به من ندادند تا رانندگي كنم.
ازارتكاب جنايتي كه مرتكب شدي پشيمان نيستي ؟
نمي دانم! حرفي ندارم.

معاون پزشكي قانوني:
دانشمند هسته اي بر اثر گازگرفتگي جان باخته است
فارس : معاون سازمان پزشكي قانوني كشور ، مرگ دانشمند ايراني بر اثر گازگرفتگي در شيراز را تأييد كرد.
 حسن عابدي افزود: پس از مرگ اين دانشمند در خانه اش در شيراز جسد او براي شناسايي علت مرگش به پزشكي قانوني منتقل شد، بر روي جسد علايم مرگ بر اساس گازگرفتگي وجود داشت كه معاينات صورت گرفته از سوي كارشناسان نيز آن را تأييد كرد.
معاون پزشكي باليني سازمان پزشكي قانوني در خصوص علت حادثه گفت: در زمان حادثه اين دانشمند ايراني در خانه اش تنها بوده و نقص موجود در سيستم هاي حرارتي خانه باعث گازگرفتگي وي شده است.
ساندي تايمز پيش از اين اعلام كرده بود: اردشير حسين پور، 44 ساله كه يك دانشمند هسته اي ايران بود، توسط موساد، سرويس امنيتي اسرائيل، ترور شده است.

ادعاهاي يك متهم به قتل در جلسه دادگاه :
جنايت رابه خاطر رفاقت گردن گرفتم
016866.jpg
گروه حوادث- متهم جنايت خونين در سه راه آذري، صبح ديروز وقتي در مقابل 5 قاضي دادگاه كيفري قرار گرفت مدعي شد:جنايت را به خاطر رفاقت گردن گرفته و جنايتكار واقعي دوستش است.
شامگاه 23 ارديبهشت  84 با قتل پسر جواني به نام محمد با ضربات چاقو در سه راه آذري ، تحقيقات براي يافتن عامل جنايت  آغاز شد، اما در حالي كه بررسي هاي جنايي ادامه داشت، 3روز بعد مرد جواني به نام امير به آگاهي تهران رفت و خود را عامل اين جنايت خونين معرفي كرد. وي در اعترافات اوليه خود انگيزه جنايت را اختلافات قبلي با قرباني عنوان كرد.
با اين اعترافات، پرونده جنايت براي رسيدگي به شعبه 74 دادگاه كيفري استان ارسال شد و صبح ديروز اين مرد جوان بعد از بيان كيفرخواست توسط نماينده دادستان و درخواست قصاص از سوي خانواده مقتول، در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. متهم جوان با رد اتهام قتل عمدي ، به رغم اعترافات اوليه اش اين بار مدعي شد عامل اصلي جنايت دوست اوست و او تنها براي اثبات رفاقتش قتل را به گردن گرفته  است.
وي در توضيح ماجراي روز جنايت گفت: عصر روز حادثه زماني كه در حال رفتن به خانه بودم يكي از دوستانم را ديدم، لحظاتي نگذشته بود كه قرباني و دوستش از نزديك ما عبور كردند، در همان لحظه دوستم از من خواست به خاطر درگيري قبلي كه با دوست مقتول داشت يك دعواي صوري راه بيندازم، كه من هم اين كار را كردم، اما در هنگام دعوا ناگهان محمد چاقو خورد و جان باخت.
بعد از مرگ وي، دوستم به عنوان متهم به قتل بازداشت شد، وي كه داراي زن و بچه بود زماني كه در بازداشت به سر مي برد از من خواست قتل را گردن بگيرم، او مي گفت: چون وضع مالي  اش بهتر است مي تواند از اولياي دم رضايت بگيرد، منهم به خاطر رفاقتي كه با او داشتم قتل را گردن گرفتم و خودم را گرفتار كردم .
مرد جوان در ادامه مدعي شد چون بعد از 2سال دوستم هيچ تلاشي براي آزادي من انجام نداده است تصميم گرفته  ام حقيقت را بگويم.
برپايه اين گزارش، قضات دادگاه با توجه به اظهارات متهم به قتل آخرين دفاع را از وي اخذ كردند و به زودي حكم خود درباره پرونده را صادر مي كنند.

مار آبي، قتل را رقم زد
گروه حوادث- ناپديد شدن يك مار آبي كوچولو ، جنايتي خونين را در جنوب تهران رقم زد، در جريان اين جنايت ، يك پسر جوان و پدرش ، شوهر عمه ميانسال را از پاي درآوردند.
ساعت 24 شنبه شب گذشته، قتل يك مرد 57 ساله به بازپرس حسين اصغرزاده گزارش شد، با آغاز بررسي هاي قضايي در محل جنايت مشخص شد قرباني مرد ميانسالي به نام قربانعلي است كه در جريان نزاعي بر سر يك مار آبي با برادر زنش و پسر او به قتل رسيده است.
با مشخص شدن اين موضوع، به دستور بازپرس دوم دادسراي جنايي پايتخت، مرد جوان به نام روح ا... و پدرش دستگير شده و تحت بازجويي قرار گرفتند، اين مرد جوان در بازجويي ها درباره ا ين جنايت به بازپرس اصغرزاده گفت: صبح شنبه با پسر عمه ام به نام ايمان به خيابان رفتيم، در آنجا با ديدن مردي كه مار آبي مي فروخت، از وي يك مار خريديم .
ولي وقتي آن را به خانه آورديم با مخالفت خانواده امان روبرو شديم، به همين خاطر تصميم گرفتيم آن را پس بدهيم، در حالي كه سوار ماشين پدر ايمان شده بوديم، من مار را به سمت پسر عمه ام گرفته و با او شوخي كردم كه در اين هنگام مار ناپديد شد و هر چه گشتيم آن را پيدا نكرديم.
شوهر عمه ام وقتي فهميد مار در ماشين او گم شده است، عصباني شد، سر اين موضوع من و پدرم با وي و فرزندانش درگير شديم كه در اين هنگام شوهر عمه ام با ضربه چاقو از پاي درآمد.
بازپرس حسين اصغرزاده روز گذشته در توضيح اين خبرگفت: در حال حاضر پسر 17 ساله خانواده كه مار را خريده بود و پدرش به اتهام قتل شوهر عمه 57ساله بازداشت شده اند كه احتمال مي دهيم عامل وارد آمدن ضربه مرگبار پسرجوان باشد.

احمدي مقدم: با مزاحمان قاطعانه برخورد مي كنيم
ايسنا: فرمانده پليس كشور گفت: بگير و ببند در چهارشنبه آخر سال نداريم، اما با مزاحمان قاطعانه برخورد مي  كنيم

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |