بيانضباطي دانشآموزان چرا
ميكنند؟
مرحوم ورثه سوي از
در مبصرالممالك ميرزاحسنخان
صالح تاريخي خانه كاشان شهر
شد اهدا بهشتي دانشگاهشهيد به
جشنوارههاي
كشور دانشگاه در 9
سراسر هنريدانشجويان و فرهنگي
ميشود
برگزار كشور
آموزش سنجش سازمان رئيس
كنكور نهايي نتايج
:كشور
ميشود اعلام ماه شهريور سراسري
دانشآموزان آثار ارائه با
شهرستانهاياستان
و قانون نمايشگاه
:تهران
آغاز جامعه در امنيت استقرار
كرد كار به
بيانضباطي دانشآموزان چرا
ميكنند؟
يك در بيانضباطيدانشآموزان در موثر عامل بررسي 20
پژوهشدانشگاهي
براي دانشگاهي پژوهش يك چكيده ميآيد پي در آنچه ;اشاره
كريم توسط كه ابتدايياست آموزش رشته در دريافتكارشناسي
اين در.است انجامپذيرفته مجدفر مرتضي بهراهنمايي و خليلي
موثر عامل معلمان ، بيست نظريات سنجي ديدگاه محققبا پژوهش ،
به اعتقاد با.است كرده فهرست را بيانضباطيدانشآموزان در
به فراگيران ، ميتواند مشكلات و عواملبيانضباطي شناخت كه اين
عواملنيز اين با مقابله شناساييراهكارهاي به منجر نوعي
در را دانشگاهي پژوهش ازاين كوتاهي بسيار چكيده شود ،
.پيآوردهايم
گفته سخن بسيار آن تاكنوندرباره كه است پديدهاي انضباط ،
ارائه نظم ايجاد نيزبراي فراواني طرحهاي و وراهكارها شده
چگونگي و بيانضباطيدانشآموزان مساله همچنين.است شده
قرار نيز علميزيادي پژوهشهاي موضوع تاكنون باآن ، مقابله
دربيانضباطي موثر فردي عوامل حاضر ، درتحقيق.است گرفته
بهترمنشا شناخت براي و گرفته پژوهشقرار مورد دانشآموزان
ميتواند كه دانشآموزان مشكلاتفردي از برخي بيانضباطيها ،
:است شده زيرفهرست شرح به باشد ، موثر دربيانضباطي
وجود و بيماري شاملوجود ;فراگيران جسمي مشكلات -1
;دردانشآموز معلوليت
رفتارهاي اضطراب ، شامل ;فراگيران رواني و عاطفي مشكلات -2
...و شخصيت رشد در تنش و دروغگويي پرخاشگري ، ضداجتماعي ،
ضعف تحصيلي ، پايه تكرار شامل ;دانشآموزان تحصيلي مشكلات -3
تحصيلي رشته به مربوط ازمسائل اطلاع عدم درس ، چند يا يك در
...يادگيريو در تمركز عدم حافظه ، خود ، ضعف
زودرس ، بلوغ جنسي ، بلوغ عدم شامل ;فراگيران جنسي مشكلات -4
...و بلوغ ازمسائل اطلاع عدم ديررس ، بلوغ
والدين ، از يكي فقدان شامل ;دانشآموزان خانوادگي مشكلات -5
افراد ورواني جسمي ناتوانيهاي والدين ، ازدواجمجدد
وجودمشكلات فرزندان ، با والدين برخوردصحيح عدم خانواده ،
اشتغال والدين ، رفتارنامناسب خانوادگي ، مالي
...و پردامنهوالدين
گذراندن مشكل:شامل فرهنگيفراگيران و اجتماعي مشكلات -6
...و عقيدتي ارتباطجمعي ، مسائل وسايل فراغت ، اوقات
فرضيهسازي ، و معلمان از ديدگاهسنجي از بعد تحقيق ، اين در
كليه و گرفته قرار ارزيابي مورد زير شرح به فرضيه بيست
تاييد مورد زياد اطمينان درجه و بالا درصدهاي با فرضيات
:است شرح اين به پژوهش فرضياتاست گرفته قرار
انضباط در ميتواند دانشآموزان ، جسمي مشكلات وجود
.باشد داشته سوء اثر دانشآموزان
دانشآموزان بيانضباطي در ميتواند رواني و عاطفي مشكلات
.باشد موثر
.دارد سوء اثر دانشآموزان انضباط در تحصيل به علاقه عدم
.دارد منفي اثر انضباطدانشآموزان در تحصيلي پايه تكرار
كه اختلافاتي و (مختلف دروس به توجه با) معلمان زياد تعداد
در دارد ، وجود دانشآموزان با آنان برخورد نحوه در
دبيرستان و دورهراهنمايي در بويژه دانشآموزان ، بيانضباطي
.است موثر
بهداشت ، ميتواند و زيبايي نظرفضا ، از مدارس ظاهري وضع
.باشد موثر بيانضباطيدانشآموزان در
كه راهنمايي دوره در مدرسه ، بويژه ناظمين كم تعداد
بيانضباطي در دارند ، قرار بلوغ سنين در دانشآموزان
.دارد اثر فراگيران
ايجاد موجب كلاس ، يك در دانشآموزان حد از بيش تراكم
.است بيانضباطي
اصلي عوامل از بلوغ ، سنين در دانشآموزان گرفتن قرار
.است دانشآموزان بيانضباطي
بيانضباطي در نامناسبويديويي ، فيلمهاي به دسترسي
.است دانشآموزانموثر
سوء اثر دانشآموزان انضباط در خانواده كم درآمد و فقر
.دارد
منفي اثر دانشآموزان انضباط در والدين وقت تمام اشتغال
ايجاد در والدين ، پايين فرهنگ و بيسوادي.دارد
.است موثر بيانضباطي
دانشآموزان بيانضباطي خانواده ، در فرزندان تعداد بودن زياد
.موثراست
روي بر كنترل عدم و طرفخانواده از نوجوان گذاشتن آزاد
.است اثرگذار دانشآموزان بيانضباطي در او ،
.دارد سوء اثر دانشآموزان انضباط بر والدين از يكي فوت
.دارد سوء اثر انضباطدانشآموزان بر والدين ، جدايي و طلاق
دانشآموزان بيانضباطي در فراغت اوقات براي برنامه نداشتن
.است موثر
.دارد سوء اثر انضباطدانشآموزان بر ناباب ، دوستان
وجود تلويزيون ازبرنامههاي برخي در كه بدآموزيهايي
.ميگذارد منفي اثر دانشآموزان برانضباط دارد ،
جمله از تحقيق ، اين از بخشي ارائه شد ، ذكر كه همانطور
امور متوليان بيشتر شناخت جهت به صرفا آن ، فرضيات
واحدهاي در فعال پرورشكاران و آموزشكاران آموزشي ،
و بوده بينفراگيران در بيانضباطي عوامل با كشور آموزشي
براساس عوامل ، اين با مقابله راهكارهاي كه است بديهي
شرايط و پرورشي و مشاورهاي مدرسهاي ، امور محلي ، مقتضيات
.بود خواهد متفاوت هردانشآموز
پژوهش اين مفاد ومطالعه بيشتر اطلاع براي علاقهمندان
دارالفنون عاليفرهنگيان آموزش مركز به دانشگاهي ، ميتوانند
.كنند مراجعه
مرحوم ورثه سوي از
در مبصرالممالك ميرزاحسنخان
صالح تاريخي خانه كاشان شهر
شد اهدا بهشتي دانشگاهشهيد به
خان ميرزاحسن مرحوم ورثه طرف از صالح تاريخي خانه
.شد اهدا بهشتي شهيد دانشگاه مبصرالممالكبه
ابنيه و باستاني آثار جزو خانه اين ما ، خبرنگار گزارش به
دارد قرار كاشان شهر در كشور فرهنگي ميراث سازمان تاريخي
سبك به حسنآبادي محمود استاد توسط پيش سال به 130 قريب و
بيروني شامل خانه اين.است شده ساخته قاجاريه دوره معماري
.است بناياوليه اندروني تنها فعلي ، خانه بودهو اندروني و
شمال جنوبو در واقع هم روبهروي دوبخش ، از تركيبي فضاي
از بيشتر شمالي ، و جنوبي بخش ايندو ارتفاع كه است حياط
.است حياط ديگر قسمتهاي
اين در.است جنوبي قسمت قسمتخانه مرتفعترين و مهمترين
.يكديگرند كنار در هم مستقلاز ولي مشابه تالار سه قسمت ،
مجاورت در كه بازميشود ستونداري ايوان به تالاروسط
.دارند ايوان دريبه ديگر ، تالار دو اما.واقعاست حياط
.ميرسد بهنظر وعجيب آمده پيش تغييراتي تركيبتالارها در
به خاص اين ، اهميتي و گرفته قرار ايوان طرف دردو اتاق دو
حياط نماي مهمترين قسمت اين نماي.است بخشيده فضايي ظاهر
.است
ساير از را آن ايوان ، ستونهاي و شكل قوسي طاق مخصوصا
مرتفعترند ايوان درپشت واقع تالارهاي.ميكند متمايز نماها
.ديدهميشود جلو تركيبنماي باهمان نمايآنها و
در شاهنشين با بزرگ تالار متشكلاز مجموعهاي شمالي بخش در
رواقي و دارد طرفينقرار در سهدري اتاق دو و وسط
نماي در.ميشود ديده بخش اين فضاهاي جلوكليه ستوندار
فضاي ميتوان سختي به رواق ستونهاي وجود با قسمت ، اين
قسمت اين ميانه قوس.داد تشخيص رواق پشت در را هفتدري
نماي با تقابلي و است رفته بالاتر نما نهائي خط از اندكي
.دارد خود روبهروي
(شمالي و جنوبي) ديگربخشها از غربي و شرقي بخش دو
قسمت در.است يكديگر قرينه كاملا آنها نماي و كوتاهترند
دو شده ، واقع نما ميانه ستونداردر كمعمق ايوان يك شرقي ،
رواق يك غربي قسمت دارنددر قرار آن طرفين در ايوانكوچكتر
شمالي بخش بهرواق كه شده ساخته حياط طول بهاندازه ممتد
.ميشود منتقل
در متنوع و متعدد فضاهاي متشكلاز و بزرگ بسيار سرداب يك
يزدي تزئينات داراي سقفآن كه شده ساخته جنوبي زيربخش
صورت حياط داخل آن ، از به ورود و است گل سيم و بندبيگچ
دو و شكل صليبي بزرگ تالار يك شامل ديگري سرداب.ميگيرد
خانه حياط.است واقع شمالي قسمت در نيز آن سوي دو در فضا
سوي دو در باغچه چهار و كشيده حوضي با گشاده و وسيع فضايي
وجود غربي بخش رواق پشت در نيز جانبي حياط يك.است آن
.دارد
بهشتي شهيد دانشگاه قانونيبه تشريفات طي صالح ، خانه
شهرسازي و دانشكدهمعماري دراختيار رسمي وبهطور اهدا
يك خانه ، بهعنوان اين از نزديك آينده ودر گرفت قرار
استفاده هنر و معماري رشته در وتحقيقاتي آموزشي مركز
.خواهدشد فرهنگي و علمي
كشورجشنوارههاي دانشگاه در 9
سراسر هنريدانشجويان و فرهنگي
برگزارميشود كشور
دانشجويان هنري جشنوارههايفرهنگي ، :فرهنگي علمي سرويس.
و فرهنگ وزارت امورفرهنگي كل اداره همت به سراسركشور
.برگزارميشود كشور دانشگاه در 9 آموزشعالي
اين عالي آموزش و وزارتفرهنگ عمومي روابط گزارش به
موسيقي ، قصه ، شعر ، وعكس ، فيلم بخشهاي در جشنوارهها
.ميشود برگزار تجسمي وهنرهاي قرآن
در ارديبهشت تا 30 از 26 جشنوارهقرآن گزارش اين براساس
از 29 عكس و فيلم جشنواره بلوچستان ، و سيستان دانشگاه
بهشتي ، شهيد دانشگاههاي در ارديبهشت دوم الي فروردين
قصه و شعر جشنواره ايران ، صنعت و علم و شريف صنعتي تهران ،
جشنواره دانشگاهشيراز ، در خرداد الي 8 خرداد از 5
از 6الي 14 (هنر رشته دانشجويان جهت)تجسمي هنرهاي
جهت)تجسمي هنرهاي جشنواره دانشگاههنر ، در ارديبهشت
در ارديبهشت الي 23 از 20 (رشتههنر از غير دانشجويان
دوم الي فروردين از 29 جشنوارهموسيقي و اصفهان دانشگاه
هنر و اميركبير صنعتي تهران ، دانشگاههاي در ماه ارديبهشت
.ميشود برگزار
آموزش سنجش سازمان رئيس
كنكور نهايي نتايج
:كشور
ميشود اعلام ماه شهريور سراسري
دانشگاهها سراسري آزمون نهايي نتايج:فرهنگي علمي سرويس
اعلام ماه شهريور دوم نيمه سال 77 ، آموزشعالي موسسات و
.شد خواهد
سازمان رئيس رحيمي دكتر اسلامي جمهوري خبرگزاري گزارش به
پذيرفتهشدگان تعداد خبر اين اعلام كشور ، با آموزش سنجش
نفر از 140هزار بيش را امسال سراسري كنكور نهايي
داوطلبان ويژه) كنكور اول مرحله نتايج:گفت و كرد پيشبيني
سعي و شده اعلام جاري سال تيرماه اوايل تا (نظامقديم
كارنامه ، نتايج ، اعلام از پس هفته يك حداكثر شد خواهد
واحدهاي طريق از نيز رشته انتخاب فرم و راهنما دفترچه
.گيرد قرار پذيرفتهشدگان دراختيار توزيع
هزار حدود 330 امسال سراسري آزمون در:گفت رحيمي دكتر
فرم و كارنامه كه داشت ، خواهند شركت جديد نظام داوطلب
.شد خواهد توزيع ماه مرداد اول دهه در آنان رشته انتخاب
دانشآموزان آثار ارائه با
شهرستانهاياستان
و قانون نمايشگاه
:تهران
آغاز جامعه در امنيت استقرار
كرد كار به
دانشآموزان هنري آثار از نمايشگاهي:فرهنگي علمي سرويس.
و قانون به عنواناحترام با تهران استان شهرستانهاي
و كودكان فكري پرورش دركانون جامعه در امنيت استقرار
.است شده برپا ري نوجوانانشهر
معاونت سوي از كه نمايشگاه اين در ما ، خبرنگار گزارش به
تهرانتشكيل شهرستانهاي پرورش و آموزش كل اداره پرورشي
قرار داوري مورد دومرحله ، در كه دارد شركت اثر شده ، 158
اثر و99 پسران به مربوط اثر تعداد 59 اين از.گرفت خواهند
دانشآموزان كارهاي بين آثاراز ايناست دختران به متعلق
استانتهران شهرستانهاي دبيرستاني و دورههايراهنمايي
رسيده آثار مناطق ، اين بهمحروميت توجه با كه شده انتخاب
.هستند كمنظير نوعخود در
ديدگاه
|
با فيزيكي مقابله ابتدايي پنجم پايه نهايي امتحانهاي حذف
!قطعي؟ ضرورت يك يا تحصيلي افت
بخشنامه و پرورش و آموزش وزارت مسئولان اظهارات براساس
كشور سراسر آموزش مناطق و نواحي كل ، ادارات به ارسالي
به و ابتدايي پنجم پايه نهايي امتحانات كه شده براين قرار
در راهنمايي سوم نهايي امتحانات اظهارات ، پارهاي موجب
به و شده ، خارج نهايي حالت از تحصيلي 7776 ، سال پايان
.شود برگزار آموزشگاه هر چهارچوب در داخلي صورت
مراكز انحلال اعلام از بعد پرورش ، و آموزش وزارت اقدام اين
محترم وزير مظفر آقاي اقدام دومين مردمي نمونه آموزشي
اولياي و فرهنگيان ميان در كه است پرورش و آموزش
كرده ايجاد فراواني منفي ، و مثبت بازتابهاي دانشآموزان
.است
حذف معتقدند ، ابتدايي مدارس مديران و آموزگاران از جمعي
صرف و سنگين هزينههاي مستلزم كه پنجم پايه نهايي امتحانات
موجب بود ، مالي و انساني فراوان توانمنديهاي و امكانات
كه زيادي وقت و شده پرورش و آموزش جاري هزينههاي كاهش
و امتحانات حوزههاي تعيين امتحانات ، سازماندهي مصروف
اوراق تصحيح عوامل و حوزهها مراقبين انتخاب تصحيح ،
ادارات به نمرات ريز ليست ارسال نتايج ، استخراج امتحاني ،
دوره تحصيلي پايان گواهينامههاي صدور نهايت در و تابعه
دانشآموزان در درسي بيشتر آمادگي ايجاد صرف ميشد ، ابتدايي
نيمه تا كه سال پايان كاري تراكم و مشكلات از بسياري و شده
كه است بديهي.شد خواهد برطرف داشت استمرار تيرماه اول
عوامل و مدارس معاونان و مديران آموزش ، امور دستاندركاران
را پايه اين نهايي امتحانات حذف آموزشي ، دوره اين ستادي
و كار تراكم از كاستن دليل به و گرفته نيك فال به
مرحله از كه امتحانات اينگونه فراوان و خطير مسئوليتهاي
طراحان ، و تكثير عوامل قرنطينه سئوالات ، طرح سري انتخاب
جلسه در توزيع مرحله تا سئوالات محرمانه بستهبندي و تكثير
اوراق براي رمز شماره تعيين و سربرگها كردن جدا امتحان ،
اين از را خود مسرت و كرده خشنودي اظهار ميشد ، سربرگ بدون
.نميكنند پنهان اقدام
خلافامتحانات بر علاوه خشنودي ، و مسرت ابراز اين شايد
كه باشد داشته نيز ديگري زمينههاي و دلايل خرداد ، نهايي
و ماه شهريور مردادماه ، نهايي امتحانات حذف به ميتوان
امتحانات اين از هريك كه كرد اشاره نيز مهرماه جاماندههاي
بخشي حقيقت در و شده خرداد كمال و تمام مقررات اعمال شامل
حضور به ملزم تابستان طول در را ابتدايي دوره نيروهاي از
مقررات براساس همچنينميكرد امتحانات انجام و كار محل در
در معدل بالاترين با ولو دانشآموزي هر امتحانات ، آئيننامه
ده از كمتر نمره خردادماه ، در امتحاني دروس از هريك
ماده تك همان يا تبصره 37 امتياز از نميتوانست ميگرفت ،
امتحانات از يكي در ميبايست الزاما و كند ، استفاده معروف
تبصره اين از نمره 7 حداقل دريافت با و كرده شركت تابستان
جديد ، مقررات موجب به كه حالي در ميكرد ، استفاده
از ميتوانند امسال ماه خرداد از پنجم ، پايه دانشآموزان
(بالا به 12) بالاتر معدل بودن دارا صورت در و تبصره امتياز
استفاده فارسي انشاء و املا دروس از غير به درس دو براي
ضرب يك قبوليهاي درصد ميزان به ترتيب اين به.كنند
بعدي نوبتهاي در كار تراكم از و شده خردادافزوده
از ديگري جمع تفكر ، اين مقابل درميكند امتحاناتكم
از پنجم ، پايه نهايي امتحانات حذف كه فرهنگيانمعتقدند
داخلي با و شده بيشتري تحصيلي افت موجب بعدكيفي
ويا مربوط معلم توسط مدارس در اوراق تصحيح و شدنامتحانات
شده آموزشيكاسته كيفيت از آموزشگاه ، همان پايه هم معلمان
معلمان و سويمديران از قبلا كه جانبهاي همه تلاش از و
نتيجه به حصول دانشآموزانبراي ساختن آماده براي مدارس
ميشد ، بالاتر قبولي درصد وكسب مدارس ساير با قياس در بهتر
به مقطع يك از تحصيلي گذر خطير وامر بود نخواهد خبري ديگر
بود آن شايستهتر هرحال ، به.شد خواهد ديگرسهلالوصلتر مقطع
و درمحتوا تغيير امتحانات ، شيوه در تغييرات برخي كههمانند
جديد ، وبخشنامههاي آئيننامهها اعمال و درسي كتابهاي متون
محروم ، مناطق دربرخي آزمايشي صورت به نيز مورد اين
از پس و درميآمد اجرا به برخوردار نيمه و برخوردار
به سراسري بهصورت كارشناسي ، كار انجام و نتايج ارزيابي
.ميشد گذاشته اجرا مرحله
همدان ياري ، مريم
|
آنسويمرزها در كتاب تازههاي
|
آلمان معاصر اسلامشناسان افكار و آراء
كه است كتابي عنوان آلمان ، معاصر اسلامشناسان افكار و آراء
كتاب اين.است شده عرضه بازار به ميلادي سال 1998 آوريل در
از اسلام علمي و فرهنگي اجتماعي ، سياسي ، نظريات بررسي
حوزه ، دو در آلمان معاصر اسلامشناسان مطرحترين ديدگاه
و خاورشناس دو و بيست حاضر اثر.است ومطبوعات دانشگاه
از هريك حال شرح ذكر از پس.ميكند معرفي را اسلامشناس
ديدگاهي با دانشمندان ، اين مقالات و نوشتهها مهمترين آنها ،
مطالعه ، با كتاب مترجمان و مولفان.ميشوند طرح انتقادي
انگليسي ، آلماني ، زبانهاي به كتاب چهل و يكصد از بيش
پاسخ به بعضا و نقل را آنها نظرات ماحصل عربي ، و فرانسوي
اسلامي مفاهيم هويت و باماهيت كه پرداختهاند ابهاماتي
و قديم خاورشناسان سوي غالبااز و ندارند نسبتي
عنوان اسلام پذيرش مورد عنوانمفاهيم به معاصر اسلامشناسان
از تن دو ساله ، هفت تحقيقات كهحاصل اثر اين.ميشوند
ارزيابي نو ، كاملا موضوعي حيث از است ، ديپلماتهايايراني
اين دربردارنده كه كتابي تاكنون آلماني ، زبان درميشود
منتشر باشد ، اسلامشناسان علمي احوال بررسي و اطلاعات نوع
اسلامشناسان كهبيوگرافي است آن توجه قابل نكته.بود نشده
.بود نشده عرضه يكجا تحقيقي ، هيچ در تاكنون نيز آلماني
اسلامشناس ، دو و بيست كوتاه بربيوگرافي علاوه حاضر كتاب
مترجمان و مولفان.ميشود محسوب نيز آنها انديشهشناسي
در ايران اسلامي جمهوري سابق سفير موسويان ، سيدحسين كتاب
خود نوشتار در سابق فرهنگي وابسته ناصر جهانشاه و آلمان
از را آلماني دانشمندان آثار برجسته نكات كردهاند سعي
در بعضا نكات ، اين.كنند بررسي علمي -انتقادي ديدگاه
قرار مسيحيت و اسلام ويژه به اديان شنود و حوزهگفت
.دارند
پروفسور شيمل ، ماري پروفسورآنه اس ، فان يوزف پروفسور
اساتيد جمله از ناگل تيلمن شولتسه ، پروفسور راينهارد
و نظر مورد آنها آراء كه آلماناند دانشگاههاي اسلامشناس
ژورناليستهاي ميان در.است گرفته قرار مولفين تحقيق
دكترپترشول و گونترلرش دكترولفگانگ اسامي اسلامشناس ،
.ميخورد چشم به لاتور
سابقايراني ديپلمات دو اين كه تحقيقي بودن كامل ادعاي
حق از امانبايد.نيست صحيح چندان البته كردهاند ، آغاز
اعتقادي تقابل و نزاعاتديني عرصه در سنگيني كار كه گذشت
.است شده كشيده تحرير بهرشته عالمانه و مستدل شيوهاي با
افكار استقبال مورد بتواند ايناثر اندازه چه تا اينكه
سليقه به بستگي گيرد ، قرار ويژهآلمانيها به و غرب عمومي
و بود انتظار در بايد.دارد جامعه اين گرايشفكري و تفكر
اسلامشناسان نظريات از مترجمين و مولفين آياانتقادات ديد
نظير اسلامي مفاهيم نابجاي بكارگيري و استعمال در آلمان
(Gottes Gesandter) خدا بجايفرستاده (Prophet) پيشگو
.كرد خواهد باز حوزه اين در خود جاي اندازه چه تا
كتاب عنوانفارسي آلمان معاصر اسلامشناسان افكار و آراء
چاپ.رسيد چاپ به ايران در (1375) گذشته سال كه است حاضر
بهاي 90/39 به صفحه در 188 و جيبي قطع در كتاب آلماني
.است شده منتشر بنگاهرامبال سوي از مارك
|
|